abonnement Unibet Coolblue
pi_93639326
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!



Campus Woudestein / Hoboken


FOK!kers @ Erasmus Universiteit Rotterdam

RSM Erasmus University
BliksemSchigt - BSc International Business Administration
Dandez92 - BSc International Business Administration
Public_NME - MSc Strategic Management
unioz - BSc International Business Administration
Version1 - MSc Finance & Investments
wikwakka2 - BSc International Business Administration

Erasmus School of Economics
Artianos - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BoerBert - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Bolkesteijn - MSc Economics & Business
BVO - MSc Economics & Business
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
Chabo - BSc Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
eleusis - MSc Economics & ICT
FastFox91 - BSc Informatica & Economie (uitstervend ras)
Fingon - BSc Econometrie & Operationele Research
Finitio - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
hamster90 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Irritatie100 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Kaas - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Najir - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Pulu - BSc Economie & Bedrijfseconomie
SnookieMJ - MSc Economics & Business
SuperHarregarre - MSc International Economics & Business Studies

Erasmus School of Law
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
DahaKa - LL.B Rechtsgeleerdheid
Finitio - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
Fiskus - LL.B Fiscaal Recht
Flashwin - LL.M Bedrijfsrecht
IkeDubaku99 - LL.B Rechtsgeleerdheid
Lucky_Strike - MSc Criminologie
Phaelanx_NL - BSc Rechtsgeleerheid

Erasmus MC
Andre Rouvoet - gewoon een bietje sneien in meesen!
Ludacriss - BSc Geneeskunde

Erasmus School of History, Culture and Communication
Nepthys - BA Algemene Cultuurwetenschappen

Faculteit der Sociale Wetenschappen
ThE_ED - BSc Sociologie
Triggershot - BSc Bestuurskunde

Faculteit der Wijsbegeerte
-

Overig
JoPiDo - Is er nog niet helemaal uit O+

Handige Links
Website Erasmus Universiteit Rotterdam
MyEUR
Blackboard
SIN-Online
Osiris
EURmail
ERNA
StudieLink
DUO ~O>

Vorige Delen
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |

Als je in/uit de OP wilt, pas het dan aan in de wiki
Game On!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Kaas- op 05-03-2011 13:03:58 ]
pi_93641229
OP nieuwe stijl. Dat was een grote chaos en op post-tentamendagen maak ik me altijd opeens nuttig voor de meest onnuttige zaken.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:42:19 #3
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93641432
Trouwens ook een beetje onhandig om een masteravond te organiseren op dezelfde dag dat de UvA ook een masteravond heeft :P
:-)
pi_93641733
Wat heeft de UvA dan wat je hier mist?
pi_93641952
Nou Analyse 2 ging best wel goed, maar er zaten weer wat foutjes in en het was echt verrekte veel, echt 3 uur bezig geweest terwijl ik met Analyse 1 al na 1,5 uur klaar was.
Beneath the gold, bitter steel
pi_93642243
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:53 schreef Fingon het volgende:
Nou Analyse 2 ging best wel goed, maar er zaten weer wat foutjes in en het was echt verrekte veel, echt 3 uur bezig geweest terwijl ik met Analyse 1 al na 1,5 uur klaar was.
Weet je toevallig wie er met jou nog meer eerstejaars zijn? Kunnen jullie ook ff in de OP. Jij econometrie toch? (net ingevuld)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:45:46 #7
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_93644269
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:48 schreef Kaas- het volgende:
Wat heeft de UvA dan wat je hier mist?
Andere masteropleidingen?
:-)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:57:36 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93644843
Keurige OP.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_93648108
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Weet je toevallig wie er met jou nog meer eerstejaars zijn? Kunnen jullie ook ff in de OP. Jij econometrie toch? (net ingevuld)
Volgens mij verder niemand dat ik weet, iig niet van Econometrie.
Beneath the gold, bitter steel
pi_93649975
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Oh bummer! Gelukkig zie je waar het door kwam. B-)

Fiscaal alleen doen als je het tof vindt. Anders kan je die extra tijd beter vullen met wat leuke en leerzame activiteiten.
Eerlijk gezegd had ik echt een hekel aan Fiscale Economie uit blok 1, maar ik zie vaak dat voor functies in de finance sector het hebben van fiscale kennis geen overbodige luxe is.

Heb je toegepaste micro nog gemaakt en hoe ging dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjappel op 04-03-2011 17:56:31 ]
pi_93650153
Wil je dan accounting/controlling gaan doen ofzo? TM ging gelukkig goed! :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:21:44 #12
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_93651618
IBA jaar 1 hier! :)
pi_93651721
U bent zojuist toegevoegd aan het lijstje grootheden.
pi_93652294
Ik studeer Informatica & Economie, informatica op Universiteit Leiden en economie op de eur.
pi_93660008
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:47 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd had ik echt een hekel aan Fiscale Economie uit blok 1, maar ik zie vaak dat voor functies in de finance sector het hebben van fiscale kennis geen overbodige luxe is.

Heb je toegepaste micro nog gemaakt en hoe ging dat?
Als je een hekel had aan het vak fiscale economie zou je het zwaar krijgen als je een echt fiscaal vak gaat volgen. Bovendien is dat wat je er leert zo specifiek dat ik betwijfel of het de moeite waard is om er zo veel tijd in te stoppen. Je kan dan beter zo'n boek als elementair belastingrecht goed bestuderen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:17:17 #16
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93661120
Tvp, en ik zit in de eerste jaar van de opleiding Rechtsgeleerdheid aan de Eur.
pi_93670696
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:39 schreef FastFox91 het volgende:
Ik studeer Informatica & Economie, informatica op Universiteit Leiden en economie op de eur.
Interessant, wat is de verdeling van hoorcolleges over Rotterdam/Leiden?
Ik zag dat die bachelor ook al niet meer wordt aangeboden, iig niet in combinatie met Leiden.
Beneath the gold, bitter steel
pi_93672190
Wel een erg optimistische topictitel. ;)
pi_93672402
Kan iemand mij wat meer vertellen over het vak Topics in OR (operational research) and Logistics? Hoeveel tijd ben je er mee kwijt? Wiskundekennis gaat denk ik geen probleem vormen, maar als het erg intensief is gaat het denk ik niet passen naast een seminar.

http://ese.sin-online.nl/studiegids/index.html?mod=FEM21017
pi_93673525
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:00 schreef Fingon het volgende:

[..]

Interessant, wat is de verdeling van hoorcolleges over Rotterdam/Leiden?
Ik zag dat die bachelor ook al niet meer wordt aangeboden, iig niet in combinatie met Leiden.
In de EM stond nog dat EUR alles eraan doet om ook de master op te heffen.
pi_93678701
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:00 schreef Fingon het volgende:

[..]

Interessant, wat is de verdeling van hoorcolleges over Rotterdam/Leiden?
Ik zag dat die bachelor ook al niet meer wordt aangeboden, iig niet in combinatie met Leiden.
Gemiddeld is het 60% informatica en 40% economie. De track (bachelor) wordt niet (meer?) aangeboden door de eur, maar door Universiteit Leiden.
pi_93682291
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel een erg optimistische topictitel. ;)
Zuurpruim. o|O
pi_93682877
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zuurpruim. o|O
Ik moet nog een hele scriptie schrijven en jij begint alweer over vakantie. ;(
pi_93685483
Hmm, enthousiast inderdaad om over het einde van het collegejaar te beginnen :D.
Voor de mensen die denken fiscaal er 'even' bij te doen, dat gaat je niet lukken. Het kost namelijk veel tijd, veel lezen. Het zijn inderdaad maar paar vakken die extra moet doen, maar die zijn wel erg tijdrovend. Als je het vak fiscale economie al niet zo boeiend vond, dan zal je waarschijnlijk de specifieke inhoudelijke vakken ook niet boeiend vinden.
In ieder geval, dat is mijn ervaring met fiscaal. :)
pi_93685941
Ok bedankt voor jullie meningen, ik ga nog met de studieadviseur praten en bedenken wat ik in mijn extra jaar kan doen.
pi_93686124
Hoezo heb je een extra jaar :?
pi_93686206
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:50 schreef kort het volgende:
Hoezo heb je een extra jaar :?
Dat snap ik eigenlijk ook niet. Je kunt toch gewoon aan je master beginnen?
pi_93686966
Doordat ik steeds faalde om mijn propedeuse te halen in dit 2e jaar en slechts 2 van de 6 vakken heb gehaald uit het 2e jaar heb ik hoogst waarschijnlijk een jaar extra nodig om mijn bachelor te halen. Je kan niet aan je master beginnen voordat je de bachelor heb afgerond toch?
pi_93687498
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:13 schreef Sjappel het volgende:
Doordat ik steeds faalde om mijn propedeuse te halen in dit 2e jaar en slechts 2 van de 6 vakken heb gehaald uit het 2e jaar heb ik hoogst waarschijnlijk een jaar extra nodig om mijn bachelor te halen. Je kan niet aan je master beginnen voordat je de bachelor heb afgerond toch?
Wel hoor. Kan prima, heel veel mensen doen dat.
pi_93688041
Die harde knip willen ze wel gaan introduceren, maar het kan voorlopig nog.
pi_93688235
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:43 schreef kort het volgende:
Die harde knip willen ze wel gaan introduceren, maar het kan voorlopig nog.
Dat vind ik ook echt zo'n onzinmaatregel. Het is echt compleet nutteloos een heel jaar door te moeten studeren als je 1 of 2 vakjes mist. Natuurlijk moet je je major gehaald hebben, natuurlijk moet alles uit het eerste en tweede jaar afgerond hebben, en natuurlijk moet je je bachelorscriptie af hebben, maar dat is wat anders dan eisen dat de bachelor volledig is afgerond, dat heeft geen enkel nut.
pi_93692017
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:45 schreef Sjappel het volgende:
Ok bedankt voor jullie meningen, ik ga nog met de studieadviseur praten en bedenken wat ik in mijn extra jaar kan doen.
Ga een half jaar naar Jamaica. Dat is leuker dan belastingwetten bestuderen.
pi_93693771
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat vind ik ook echt zo'n onzinmaatregel. Het is echt compleet nutteloos een heel jaar door te moeten studeren als je 1 of 2 vakjes mist. Natuurlijk moet je je major gehaald hebben, natuurlijk moet alles uit het eerste en tweede jaar afgerond hebben, en natuurlijk moet je je bachelorscriptie af hebben, maar dat is wat anders dan eisen dat de bachelor volledig is afgerond, dat heeft geen enkel nut.
Heb ook nooit helemaal begrepen waarvoor die harde knip nu voor dient. Echter is er volgens mij nog geen wettelijke harde knip maar de uni heeft dat voor dit studiejaar wel ingevoerd. Afgelopen jaar was het nog dat je één (1) 3e jaars bachelor vak open mocht hebben. Dat had ik plus nog een 2ejaars vak, met studieadviseur gesproken en die heeft er voor gezorgt dat ik toch mn master in mocht. Misschien kan dat nu ook nog? Anders lekker half jaartje naar het buitenland ofzo, altijd mooi!
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:28:14 #34
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_93705613
Wat zijn de leuke en beste nevenactiviteiten op/rondom de EUR (buiten STAR/EFR/studentenverenigingen om)? Zag laatst dat ze representatives voor de Faculty Council zochten, leek me wel interessant.
pi_93707683
Ingeschreven voor Bedrijfskunde aan de RSM, hoef nog maar paar dingetjes te regelen als het goed is :)
Kom uit Noord-Holland dus ben nog op zoek naar een kamer, iemand nog suggesties? (heb me in november vorig jaar bij stadswonen ingeschreven). Andere tips etc. zijjn ook welkom!
:W
Dit was zeker nuttig.
pi_93715035
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:04 schreef Mick39 het volgende:
Ingeschreven voor Bedrijfskunde aan de RSM, hoef nog maar paar dingetjes te regelen als het goed is :)
Kom uit Noord-Holland dus ben nog op zoek naar een kamer, iemand nog suggesties? (heb me in november vorig jaar bij stadswonen ingeschreven). Andere tips etc. zijjn ook welkom!
:W
Goedzo, je hebt nog lekker veel tijd om een kamer te zoeken. Zorg dat je in ieder geval niet in Alexander gaat wonen. Liever wat meer richting de stad, en dicht bij de metro is altijd handig. Bij stadswonen heeft het nu nog niet zo veel zin om te reageren op kamers enzo, tenzij je er nu al kan gaan wonen.
pi_93715227
Kijk in ieder geval ook verder dan Kralingen/Centrum/Crooswijk. Ik ken bijvoorbeeld iemand die een zeer toffe kamer heeft in Hillegersberg-Zuid. Ook in het westen is genoeg te vinden, maar dan neemt de reistijd al snel wat toe.
pi_93722158
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:04 schreef Mick39 het volgende:
Ingeschreven voor Bedrijfskunde aan de RSM, hoef nog maar paar dingetjes te regelen als het goed is :)
Kom uit Noord-Holland dus ben nog op zoek naar een kamer, iemand nog suggesties? (heb me in november vorig jaar bij stadswonen ingeschreven). Andere tips etc. zijjn ook welkom!
:W
Wordt lid bij een studentenvereniging, heb je zo een kamer. Anders snel nog 3 mensen vinden en een huis huren, ook prima te doen!
  zondag 6 maart 2011 @ 14:24:25 #39
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_93725876
Ik zou juist vooral in Kralingen/Crooswijk/Centrum gaan zoeken. Alles is in de buurt, je bevindt je midden in het sociale leven en bovendien is het de meest gezellige en mooiste buurt van Rotterdam :)
  zondag 6 maart 2011 @ 14:25:15 #40
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_93725900
Plus de twee grootste studentenverenigingen zitten om de hoek (mocht je daarbij willen)
pi_93843834
Iemand hier die al Inleiding Programmeren heeft gehad met Java(Blijkbaar is het al een keer gehouden dit jaar)?
Ik heb het nu en het eerste hoorcollege was echt compleet nutteloos, vraag me af of meer mensen dit ervaren hebben?
Ik heb het idee dat zoals het opgezet is je beter thuis wat kan rommelen met programmeren en goed de werkcolleges doen dan naar HC's gaan.
Beneath the gold, bitter steel
pi_93855230
Erasmus blijft maar uitbreiden. In 2009 begon die international bachelor communication and media, onlangs was er bericht dat er komend jaar ook een internationale variant van de bachelor in econometrie van start zal gaan aan de ESE en nu blijkt dat er komend jaar ook voor het eerst een bachelor in pedagogische wetenschappen aan de EUR zal beginnen..
pi_93855360
Haha prachtig, op de reclamepagina die arme kindertjes van de middelbare school naar 'Pedagogische Wetenschappen' moet trekken staan al enkele ervaringen van studenten terwijl de studie hier voor het eerst aangeboden wordt. Staat ook nergens bij dat zij die studie ergens anders dan in Rotterdam hebben gevolgd. Aardig verneukeratief. :P

http://www.eur.nl/scholie(...)-van-efferen-wiersma
pi_93857916
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:24 schreef Kaas- het volgende:
Erasmus blijft maar uitbreiden. In 2009 begon die international bachelor communication and media, onlangs was er bericht dat er komend jaar ook een internationale variant van de bachelor in econometrie van start zal gaan aan de ESE en nu blijkt dat er komend jaar ook voor het eerst een bachelor in pedagogische wetenschappen aan de EUR zal beginnen..
Hopen dat het niveau van pedagogische wetenschappen een beetje fatsoenlijk is. Van ibcom wordt door de studenten zelf al gezegd dat het simpeler is dan iba. Met econometrie zal dat wel goed zitten lijkt me.
pi_93860875
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 23:58 schreef Fingon het volgende:
Iemand hier die al Inleiding Programmeren heeft gehad met Java(Blijkbaar is het al een keer gehouden dit jaar)?
Ik heb het nu en het eerste hoorcollege was echt compleet nutteloos, vraag me af of meer mensen dit ervaren hebben?
Ik heb het idee dat zoals het opgezet is je beter thuis wat kan rommelen met programmeren en goed de werkcolleges doen dan naar HC's gaan.
Heb zelfde soort vak gehad (niet aan de EUR). Toen ook ervaren dat de HC's niet echt iets toevoegen.
pi_93863265
Kijk dit filmpje eens, over de Nobelprijs voor Jan Tinbergen, waarbij de TV mee loopt met een college van Tinbergen. Rond 1 minuut zitten de studenten vrolijk een pijpje te roken tijden het college. _O- Tijden veranderen. ;)

pi_93864500
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:44 schreef hamster90 het volgende:

[..]

Hopen dat het niveau van pedagogische wetenschappen een beetje fatsoenlijk is. Van ibcom wordt door de studenten zelf al gezegd dat het simpeler is dan iba. Met econometrie zal dat wel goed zitten lijkt me.
ibcom schijnt inderdaad een van de makkelijkste Engelstalige studies te zijn.
pi_93866341
quote:
7s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kijk dit filmpje eens, over de Nobelprijs voor Jan Tinbergen, waarbij de TV mee loopt met een college van Tinbergen. Rond 1 minuut zitten de studenten vrolijk een pijpje te roken tijden het college. _O- Tijden veranderen. ;)

Dat ziet er wel mooi uit ja :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_93869687
Op miraculeuze wijze heb ik toch zonder ervoor te leren 12 credits (toegepaste micro, geschiedenis v/h economisch denken) gehaald afgelopen week..
De opportunist in mij gaat nog steeds voor bachelor in 3 jaar :p
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:51:36 #50
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_93870463
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:32 schreef Sjappel het volgende:
Op miraculeuze wijze heb ik toch zonder ervoor te leren 12 credits (toegepaste micro, geschiedenis v/h economisch denken) gehaald afgelopen week..
De opportunist in mij gaat nog steeds voor bachelor in 3 jaar :p
Ik heb ook, zonder het te verwachten, micro gehaald *O*
pi_93871622
Ik kan het cijfer nog niet inzien. Waar staan ze dan?
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:23:19 #52
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_93871886
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:17 schreef Kaas- het volgende:
Ik kan het cijfer nog niet inzien. Waar staan ze dan?
Sinonline (my grades) en zelfs in je mail :P
pi_93891154
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:51 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ik heb ook, zonder het te verwachten, micro gehaald *O*
gefeliciteerd :)
pi_93958489
quote:
Beste EUR-student,

De campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam is in beweging. Om onze internationale ambities waar te maken, zijn ingrijpende bouwplannen in gang gezet. Op www.eur.nl/campusvanmorgen kun je hierover informatie vinden.
In de periode 2011-2013 vinden al belangrijke ingrepen plaats. Recent is gestart met het kappen (en herplaatsen) van een flink aantal bomen. Dit jaar vinden onder andere grondwerkzaamheden plaats en wordt gestart met de bouw van een nieuwe parkeergarage. Daarom wordt vanaf begin april het bouwterrein afgezet.

Sinds eind 2010 is de parkeerdruk op de campus hoog. En deze gaat nog verder omhoog door bovengenoemde werkzaamheden. Daar moet wat aan gebeuren.
De bereikbaarheid van de campus moet voor alle doelgroepen zo goed mogelijk gefaciliteerd worden. Daarom is besloten 110 parkeerplaatsen te huren op het Brainpark; in de directe nabijheid van de campus (Max Euwelaan 61 en 71-81). Beide terreinen bevinden zich op enkele loopminuten afstand. Deze parkeerplaatsen worden ingezet voor parkeren door studenten. Jij komt daarvoor in aanmerking.
Deze aanvullende voorziening blijft in elk geval beschikbaar tot eind augustus. Hoe het parkeren in het volgende collegejaar is geregeld, wordt tijdig gecommuniceerd.

Vanaf maandag 14 maart is voor jou een parkeerplaats en -pas op één van deze terreinen beschikbaar. Hiermee is de kans hoger dat je een parkeerplaats hebt dan op het campusterrein zelf, maar we kunnen geen garantie afgeven. Wij verzoeken je hiertoe tussen 15 en 18 maart aanstaande bij de portiersloge op de campus een nieuwe parkeerpas op te halen. Vanaf maandag 21 maart is het niet meer mogelijk met je huidige parkeerpas P4 op te rijden. Haal dus tijdig een nieuwe parkeerpas op!

Wij rekenen op begrip voor deze maatregel.
Eventuele vragen/ opmerkingen kunt u richten aan campusinontwikkeling@efb.eur.nl onder vermelding van ‘parkeren’.

Met vriendelijke groet,


C.A---------
Directeur Erasmus Facilitair Bedrijf
:'). Wat is dit nou weer voor ongein. Ben ik m'n mooie plekje opeens kwijt.
Geen referral hier.
pi_93960768
Ga dan ook met de fiets/bus/tram/metro/lopen.
pi_94001100
Fuck zeg, wat irritant. Wilde net de eerste online test van behavioural economics maken en startte gelukkig eerst de dummytest. Die doet het namelijk al niet..

Aan het einde van de test moet je op 'submit' klikken, maar dat kan niet omdat het blok waarin de verlopen tijd staat over die submit-button heenvalt en je er dus niet op kan klikken.



In de rode cirkel staat de submit-knop, maar als ik erheen scroll gaat het tijdsblok gewoon mee naar onderen. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Kaas- op 12-03-2011 13:56:24 ]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:03:44 #57
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_94001493
De vrouw die college geeft zei al dat IE niet altijd werkt, maar jij bent voor de verandering niet naar college gegaan natuurlijk ;)

Nou, net de eerste test gedaan. Moeilijk man... ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door BoerBert op 12-03-2011 14:44:10 ]
pi_94001912
Schaf Firefox aan.
pi_94003974
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:03 schreef BoerBert het volgende:
De vrouw die college geeft zei al dat IE niet altijd werkt, maar jij bent voor de verandering niet naar college gegaan natuurlijk ;)

Nou, net de eerste test gedaan. Moeilijk man... ;)
Hoeveel had je goed? Ik ga Firefox even downloaden.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 15:20:56 #60
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_94004064
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hoeveel had je goed? Ik ga Firefox even downloaden.
5/5. Ik neem aan dat het moeilijker wordt. Van de 30 minuten had ik nog geen minuut nodig :{
pi_94004179
Lol! Toetsje in 2 minuten afgerond en uiteraard allemaal goed. Dat ging nergens over. Mja, zal inderdaad wel lastiger worden de komende weken. Over de stof tot nu toe viel ook niet zoveel moeilijks te vragen.
pi_94011496
Mag ook wel na al die opdrachten van geschiedenis

Edit: Omg, beide kansen verneukt. Eerst crashte firefox, daarna heel naïef IE gebruikt en daar heb ik hetzelfde probleem als Matthijs =/

[ Bericht 60% gewijzigd door Sjappel op 12-03-2011 19:55:09 ]
pi_94062782
Oh, dat is wel balen joh. Hopelijk hebben de volgende toetsen meer dan 5 vragen, anders kan je nu nog maximaal een 8.6 halen. Maar goed, is maar 20% uiteraard.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:29:54 #64
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94063101
Jullie krijgen sommen als 50+37 voor een cijfer? :9
pi_94063106
Stuur een mailtje, dan wil de docent ze nog wel eens resetten als daar tijd voor is.
pi_94063290
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:29 schreef Sokz het volgende:
Jullie krijgen sommen als 50+37 voor een cijfer? :9
Is de dummytest :)
pi_94063629
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:29 schreef Sokz het volgende:
Jullie krijgen sommen als 50+37 voor een cijfer? :9
Hehe, de andere vraag was: "Hoe heet dit vak?". Had vast in een prima cijfer geresulteerd. :') ^O^
pi_94076348
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:04 schreef Mick39 het volgende:
Ingeschreven voor Bedrijfskunde aan de RSM, hoef nog maar paar dingetjes te regelen als het goed is :)
Kom uit Noord-Holland dus ben nog op zoek naar een kamer, iemand nog suggesties? (heb me in november vorig jaar bij stadswonen ingeschreven). Andere tips etc. zijjn ook welkom!
:W
Kijk ook even bij Stadswonen straks, blijf ze bellen (want uit zichzelf doen ze niet zo veel, aan het begin van het jaar hebben zij altijd Pa&Ma-Ik-Ga-acties (oid)). Vereniging en kamernet zijn verder handig!
pi_94086178
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:18 schreef Kaas- het volgende:
Wiskunde is wel goed te doen met een beetje inzet. Is alleen wel even omschakelen, omdat je echt niets aan wiskunde A1,2 hebt. Alleen bij statistiek misschien een heel klein beetje.

Hoeveel tijd je aan de studie spendeert verschilt nogal per student. Ongeveer 50% heeft minder dan 20 u/w nodig en ongeveer 50% meer dan dat. Kan die statistieken toevallig inzien omdat ik ook werk op de EUR. Maar hoe dan ook, je hebt normaal gesproken genoeg vrije om je ook buiten je studie te ontwikkelen.

Als je meer vragen hebt hoor ik het wel! Ik denk dat ik je post in het EUR-topic over het hoofd heb gezien ofzo. ;)
Even hierop voortboorduren. IK heb een paar threads doorgelezen en ik heb de volgende reacties gevonden:

quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2010 17:08 schreef Kaas- het volgende:
Heb een half college van hem gezien, maar ben in de pauze weggegaan om tot nu toe nooit terug te komen. Slechter krijg je ze niet inderdaad. :')

Maar dat hij als professor elke student een 10 voor zijn/haar spreekbeurt geeft vind ik toch wel een beetje over the top. Met alle respect, maar het lijkt wel een MBO-opleiding zo.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2010 17:44 schreef Sjappel het volgende:

[..]

voortaan als de tijd schikt toch maar eens bij jullie college volgen.. :)

@ kaas-

ben het met je eens, soms is het niveau lachwekkend laag (niet alleen bij marketing)

btw afgelopen maandag gaf een top marketeer college, dat was echt verademend goed
quote:
9s.gif Op donderdag 25 maart 2010 19:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben zelf nog niet echt te spreken over de IBA-colleges. Met uitzondering van een paar vind ik het niveau over het algemeen toch wel redelijk laag.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2010 20:58 schreef NM. het volgende:

[..]

Spijtig genoeg valt dit ook over de IBEB-colleges te zeggen..
Ik weet niet precies waar deze reacties betrekking op hebben, maar ik vroeg mij juist af hoe hen niveau is van de vakken/colleges? Zijn de vakken een beetje inhoudelijk?

Alvast bedankt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Warren op 14-03-2011 11:26:53 ]
pi_94088474
Dat ging allemaal over marketing, een bedrijfskundig vak. En tja, dat is natuurlijk kut en compleet inhoudsloos. :P Maar tenzij je marketing als hoofdrichting kiest hoef je je na dit vak nooit weer met marketing bezig te houden gelukkig.

De colleges vielen mij persoonlijk ietwat tegen in de propedeuse, maar dat kwam doordat ik iets totaal anders had verwacht. Ik dacht dat de professoren vooral de actualiteit of praktijkvoorbeelden zouden bespreken in colleges en dat je intussen zelf de leerstof een beetje bij moest houden. Maar dat is niet zo, het hoorcollege is vooral een redelijk trage extra samenvatting van de leerstof. Maar goed, dat is in elke studiestad zo en de hoorcolleges zijn ook niet verplicht om te volgen. Het niveau is prima. Marketing is even doorbijten, maar vakken als micro- en macro-economie, wiskunde, statistiek etc. zijn echt sterk. Professoren die ook op andere uni's les hebben gegeven zeiden me laatst dat het niveau in Rotterdam qua lesgeven toch echt wel hoog was. En hoe verder je in je studie komt, hoe interessanter (want minder basis) het wordt en hoe meer 'senior' professoren je voor de groep krijgt. ;)

IBEB is denk ik ook wel aan te raden, omdat je dan een veel gemotiveerdere groep om je heen hebt. In de Nederlandse groep heeft 80% nog gewoon de 6-jesmentaliteit. Het schijnt alleen dat het Engels niet even goed bij alle professoren. Maar goed, ook dat is op andere universiteiten in NL alleen maar erger en bovendien zet de EUR er redelijk zwaar op in om het Engels van haar personeel te verbeteren (ze moeten verplicht op cursus etc.).

Wat mij uiteindelijk met name naar economie aan de EUR specifiek heeft getrokken, is het feit dat je nergens zoveel verschillende specialisaties kunt kiezen. Er zijn hier echt 9 verschillende masters ofzo in economie? En talloze keuzevakken. In andere steden ligt het hele programma voor het grootste gedeelte vast.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kaas- op 14-03-2011 12:22:01 ]
pi_94089190
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:16 schreef Kaas- het volgende:

Wat mij uiteindelijk met name naar economie aan de EUR specifiek heeft getrokken, is het feit dat je nergens zoveel verschillende specialisaties kunt kiezen. Er zijn hier echt 9 verschillende masters ofzo in economie? En talloze keuzevakken. In andere steden ligt het hele programma voor het grootste gedeelte vast.
Dit is wel nieuw voor mij. Ik weet dat je heel veel kanten op kon gaan bij ons (sommige kanten moet ik zelfs nog bekijken om te zien wat het inhoud), maar dat andere die mogelijkheden niet hebben wist ik niet. De keuze voor mij om vanuit Nijmegen hier naartoe te gaan was enkel het niveau. Ik had allang besloten dat ik in Nijmegen zou gaan studeren, totdat mijn ouders zeiden neem eens kijkje daar in Rotterdam. Ik dacht lekker een dagje vrij van de middelbare school, maar toen ik hier eenmaal kwam voor de IBEB meeloop-dag was ik echt verbaasd over het niveau en heb toen onmiddellijk voor de EUR gekozen.
pi_94089514
Haha nice. Zo kwam ik vanuit Groningen. In Groningen moet je aan het begin kiezen tussen algemene economie en international economics & business. Na je keuze ligt het 4-jarige traject geheel vast op twee keuzevakken na. Dat is echt waardeloos. :') Alleen in Amsterdam is het ook nog wel redelijk ok geregeld qua hoeveel vorm je aan je eigen studie kunt geven.

Wij kunnen jaar 3 en 4 helemaal zelf indelen met keuzevakken, minor of uitwisseling naar het buitenland en een major + master (momenteel 11 verschillende majors en 8 verschillende masters binnen economie, met binnen die masters ook weer allerlei keuzevakken). Dat is echt een enorme luxe. :7
pi_94096239
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:16 schreef Kaas- het volgende:
Dat ging allemaal over marketing, een bedrijfskundig vak. En tja, dat is natuurlijk kut en compleet inhoudsloos. :P Maar tenzij je marketing als hoofdrichting kiest hoef je je na dit vak nooit weer met marketing bezig te houden gelukkig.

De colleges vielen mij persoonlijk ietwat tegen in de propedeuse, maar dat kwam doordat ik iets totaal anders had verwacht. Ik dacht dat de professoren vooral de actualiteit of praktijkvoorbeelden zouden bespreken in colleges en dat je intussen zelf de leerstof een beetje bij moest houden. Maar dat is niet zo, het hoorcollege is vooral een redelijk trage extra samenvatting van de leerstof. Maar goed, dat is in elke studiestad zo en de hoorcolleges zijn ook niet verplicht om te volgen. Het niveau is prima. Marketing is even doorbijten, maar vakken als micro- en macro-economie, wiskunde, statistiek etc. zijn echt sterk. Professoren die ook op andere uni's les hebben gegeven zeiden me laatst dat het niveau in Rotterdam qua lesgeven toch echt wel hoog was. En hoe verder je in je studie komt, hoe interessanter (want minder basis) het wordt en hoe meer 'senior' professoren je voor de groep krijgt. ;)

IBEB is denk ik ook wel aan te raden, omdat je dan een veel gemotiveerdere groep om je heen hebt. In de Nederlandse groep heeft 80% nog gewoon de 6-jesmentaliteit. Het schijnt alleen dat het Engels niet even goed bij alle professoren. Maar goed, ook dat is op andere universiteiten in NL alleen maar erger en bovendien zet de EUR er redelijk zwaar op in om het Engels van haar personeel te verbeteren (ze moeten verplicht op cursus etc.).

Wat mij uiteindelijk met name naar economie aan de EUR specifiek heeft getrokken, is het feit dat je nergens zoveel verschillende specialisaties kunt kiezen. Er zijn hier echt 9 verschillende masters ofzo in economie? En talloze keuzevakken. In andere steden ligt het hele programma voor het grootste gedeelte vast.
Het drama is nu weer bezig hoor :'(
pi_94098482
Ligt het aan mij of is er nergens een document te vinden met de te lezen literatuur voor Methoden? En zijn er wel exercises van Technieken maar geen antwoorden? :P
pi_94106069
Ik was trouwens de regels voor herkansingen aan het bekijken maar het is me nog steeds niet duidelijk of je voldoendes nou wel of niet kan herkansen?
Ik weet dat je voor Bachelor 1 en 2 maximaal 3 tentamens per jaar mag doen, maar maakt het uit of je daar al voldoende voor had gehaald of niet?
Beneath the gold, bitter steel
pi_94108288
Nee, maakt niet uit. Je krijgt volgens mij wel eerst een GGR, maar wordt automatisch omgezet in een cijfer (en anders essc bellen)
pi_94129560
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:46 schreef Kaas- het volgende:
Haha nice. Zo kwam ik vanuit Groningen. In Groningen moet je aan het begin kiezen tussen algemene economie en international economics & business. Na je keuze ligt het 4-jarige traject geheel vast op twee keuzevakken na.
Toch wel meer richtingen? Groningen staat bekend om zijn vakgroep ruimtelijke economie. Daarnaast lijkt het mij sterk dat je geen finance/accounting kunt doen.

Zelf heb ik trouwens drie seconden aan Groningen gedacht en toen ik zag hoe ver het eigenlijk in het noorden ligt heb ik gelijk voor Rotterdam gekozen. ;) Verder heb ik voor Rotterdam gekozen omdat ze de mogelijkheid voor haveneconomie/transporteconomie/logistieke economie(/econometrie) bieden en omdat het een toffe stad is.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:16 schreef Kaas- het volgende:
En hoe verder je in je studie komt, hoe interessanter (want minder basis) het wordt en hoe meer 'senior' professoren je voor de groep krijgt. ;)
Grappig, bij mijn master zijn de docenten juist erg jong. Meestal tussen de 30 en 40 en geen een is er professor. Enige professor waar ik les van heb is Rommert Dekker van de econometristen. Wat overigens de vrijheid onderstreept die je aan de EUR hebt, als je wil kun je van andere studies binnen de faculteit vakken volgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-03-2011 02:14:26 ]
pi_94135897
Ik ben een eerstejaars economie student en heb een vraagje:

Weet iemand hier een theoretisch en een empirisch argument wat gebruikt kan worden om aan te geven dat je het niet eens bent met de stelling: Marketing creërt wensen en behoeften bij consumenten die eigenlijk niet bestaan...

Alvast bedankt!

Hoop dat er hier iemand is die er zo eentje uit zijn mouw schudt.....
pi_94136325
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:36 schreef Mister-Dutch het volgende:
Ik ben een eerstejaars economie student en heb een vraagje:

Weet iemand hier een theoretisch en een empirisch argument wat gebruikt kan worden om aan te geven dat je het niet eens bent met de stelling: Marketing creërt wensen en behoeften bij consumenten die eigenlijk niet bestaan...

Alvast bedankt!

Hoop dat er hier iemand is die er zo eentje uit zijn mouw schudt.....
1) De consumenten bestaan, anders zijn er geen afnemers.
2) De verkoopcijfers geven aan dat er consumenten zijn.

Flauw, ik weet het :').
Geen referral hier.
pi_94148353
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

1) De consumenten bestaan, anders zijn er geen afnemers.
2) De verkoopcijfers geven aan dat er consumenten zijn.

Flauw, ik weet het :').
Haha, ik zal het in mijn essay zetten.. ;)

Nee, ben gelukkig al klaar.. uploaded on Sin-online :)
pi_94149907
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:10 schreef Fingon het volgende:
Ik was trouwens de regels voor herkansingen aan het bekijken maar het is me nog steeds niet duidelijk of je voldoendes nou wel of niet kan herkansen?
Ik weet dat je voor Bachelor 1 en 2 maximaal 3 tentamens per jaar mag doen, maar maakt het uit of je daar al voldoende voor had gehaald of niet?
Dat verschilt per faculteit. Welke studie gaat het om?
pi_94149985
Een van de buitenlandse studenten in mijn groepje vergeleek de campus vandaag met Japan, het blijft een treurig gezicht die enorme kaalslag.
pi_94150264
De hele universiteit ziet er treurig uit, om het te verbeteren zou alles op de schop moeten.
pi_94151352
Het staat nu er echt heel triest bij ja _O-
pi_94151447
Ik ga waarschijnlijk ook naar de Erasmus universiteit als ik dit jaar mijn propedeuse haal aangezien ik helemaal verliefd ben op Rotterdam O+

Nou vroeg ik me af hoe lastig is het om een kamer te vinden?
pi_94152452
quote:
Ik ben benieuwd, lijkt me een goede verandering gezien de problemen die ik lees.
Beneath the gold, bitter steel
pi_94153516
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:07 schreef Stuurver het volgende:
Ik ga waarschijnlijk ook naar de Erasmus universiteit als ik dit jaar mijn propedeuse haal aangezien ik helemaal verliefd ben op Rotterdam O+

Nou vroeg ik me af hoe lastig is het om een kamer te vinden?
Schrijf je in bij Stadswonen, in Rotterdam is het trouwens redelijk makkelijk een kamer te vinden naar mijn ervaring. In tegenstelling tot steden als Nijmegen, Utrecht en Amsterdam waar wel woningnood heerst.
pi_94154919
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:57 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Schrijf je in bij Stadswonen, in Rotterdam is het trouwens redelijk makkelijk een kamer te vinden naar mijn ervaring. In tegenstelling tot steden als Nijmegen, Utrecht en Amsterdam waar wel woningnood heerst.
Oké bedankt, heeft het nu al zin om in te schrijven? ik had gehoord dat zodra je daar bent ingeschreven je al gelijk een aanbod van kamers krijgt en als je 2x weigert dat je wordt uitgeschreven
pi_94155064
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:31 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, lijkt me een goede verandering gezien de problemen die ik lees.
Ik vind dit toch wel een typische passage. Het past in het beeld dat ik heb dat het bestuur van de EUR zich nogal autoritair gedraagt. Kijk naar hoe het toen gegaan is met de Economie & Informatica richting, volgens mij werd die ineens afgeschaft. Ook is er enorme tegenwerking vanuit het bestuur als studenten bij een andere faculteit vakken willen volgen, puur omdat zij anders stellen problemen te krijgen met het collegegeld (wat natuurlijk gewoon onwil is, want met het maakt natuurlijk per saldo geen zak uit of het collegegeld nou via de ene of de andere faculteit binnen komt).
quote:
De nieuwe onderwijsherziening komt onverwachts voor de medewerkers van de faculteit, want die hebben net een curriculumherziening van de bachelor en master over zich heen gehad.
pi_94157730
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind dit toch wel een typische passage. Het past in het beeld dat ik heb dat het bestuur van de EUR zich nogal autoritair gedraagt. Kijk naar hoe het toen gegaan is met de Economie & Informatica richting, volgens mij werd die ineens afgeschaft. Ook is er enorme tegenwerking vanuit het bestuur als studenten bij een andere faculteit vakken willen volgen, puur omdat zij anders stellen problemen te krijgen met het collegegeld (wat natuurlijk gewoon onwil is, want met het maakt natuurlijk per saldo geen zak uit of het collegegeld nou via de ene of de andere faculteit binnen komt).

[..]

Ja inderdaad, en volgens mij hebben de studenten van Economie & Informatica het pas recent officieel mogen vernemen terwijl het al lang overal bekend gemaakt was behalve bij de huidige studenten zelf :')

En wat betreft dat getraineer van het bestuur, heb je het dan over het universiteitsbestuur of besturen van bepaalde faculteiten?
Beneath the gold, bitter steel
pi_94174241
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:09 schreef Fingon het volgende:
En wat betreft dat getraineer van het bestuur, heb je het dan over het universiteitsbestuur of besturen van bepaalde faculteiten?
Het universiteitsbestuur, ze komen op mij over als redelijk autoritaire bestuurders. Het lijkt mij tenminste zinnig om ook het personeel, de meeste zijn geen simpele zielen op een universiteit, te raadplegen voordat je beslissingen neemt over het onderwijs.
pi_94176455
Is die Eurekaweek wat? Klinkt als een week vol met geforceerde gezelligheid.

[ Bericht 19% gewijzigd door Stuurver op 16-03-2011 00:51:50 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 00:54:31 #94
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_94177161
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:29 schreef Stuurver het volgende:
Is die Eurekaweek wat? Klinkt als een week vol met geforceerde gezelligheid.
Is erg leuk, maar als je er vooraf al weinig trek in hebt, vooral niet gaan!
:-)
pi_94177664
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:31 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, lijkt me een goede verandering gezien de problemen die ik lees.
Ja, ik ga maar snel m'n rechtenstudie afmaken, voor het dadelijk opeens moeilijk wordt!
pi_94177995
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:54 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Is erg leuk, maar als je er vooraf al weinig trek in hebt, vooral niet gaan!
Ik vond het erg leuk! Lekker overal feestjes meepakken en met mensen kletsen en drankjes doen, echt prima. Niet alleen teveel door promo-mensen laten bespringen als je geen intentie hebt om lid te worden.

Over de link van ESL, dit stukje:

Cultuuromslag
Andere mogelijke maatregelen die de rendementen zullen verhogen zijn uitbreiding van compensatoir toetsen (wordt nu alleen gehanteerd in het eerste bachelorjaar), beperkte herkansingen en intensief onderwijs in groepjes van tien. In het laatste geval worden studenten gedwongen elke keer de lesstof door te nemen, want als ze het niet doen, vallen ze door de mand. Deze onderwijsvorm eist een actieve en gemotiveerde werkhouding. Ik noem het zelfs een cultuuromslag, want studenten moeten bereid zijn om een veertigurig studieweek te maken, stelt Kroeze.

Beperkte herkansingen (2) zijn er nu al en intensief onderwijs is er ook, al is dat in groepjes van 20. Groepen van 10 zijn met mankrachten gewoon niet haalbaar, period. En ook nu is voorbereiding noodzakelijk anders mag je je deeltentamens niet maken (ze controleren namelijk alsof het een middelbare school is). Bij andere studies, bijv. Bedrijfskunde, is die controle er totaal niet. Geen verplichtingen, geen werkgroepen, geen 2 maar zelfs 4 vakken per periode (wat een onzin, 1 vak per periode zeg) en toch haalt iedereen het ook, maar goed over het niveau kun je altijd je bedenkingen hebben. Je moet studenten niet behandelen als scholieren, en dat al helemaal niet gaan aanscherpen.
pi_94180998
Holy fuck zeg, dus als sommige rechtenstudenten niet in staat zijn zich op meer dan één ding tegelijk te focussen dan moet je het hele onderwijsprogramma maar op hen aanpassen?

Maar heey, elke daling van het niveau levert de universiteit wel weer extra geld op omdat dan meer (zwakkere) studenten de studie kunnen afronden. :')
pi_94181043
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toch wel meer richtingen? Groningen staat bekend om zijn vakgroep ruimtelijke economie. Daarnaast lijkt het mij sterk dat je geen finance/accounting kunt doen.

Zelf heb ik trouwens drie seconden aan Groningen gedacht en toen ik zag hoe ver het eigenlijk in het noorden ligt heb ik gelijk voor Rotterdam gekozen. ;) Verder heb ik voor Rotterdam gekozen omdat ze de mogelijkheid voor haveneconomie/transporteconomie/logistieke economie(/econometrie) bieden en omdat het een toffe stad is.
Jawel, je kan er na een bedrijfseconomische bachelor een master in finance kiezen. En er is een traject waarbinnen je vanaf jaar 1 al accounting doet. Maar of dat Groningen nou ineens zoveel aantrekkelijker maakt? Voor mij niet althans. ;)
pi_94182550
Met compensatoir toetsen was ik nu al zo'n beetje klaar geweest :').
Geen referral hier.
pi_94184529
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:29 schreef Stuurver het volgende:
Is die Eurekaweek wat? Klinkt als een week vol met geforceerde gezelligheid.
Sowieso inschrijven voor de Eurekaweek als je 't mij vraagt. Als het je niet bevalt stop je gewoon na een dag, maar ik kan het me niet voorstellen.
pi_94185392
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:29 schreef Stuurver het volgende:
Is die Eurekaweek wat? Klinkt als een week vol met geforceerde gezelligheid.
Eurekaweek is wat mij part betreft gewoon keihard verplicht! Ik vind het nog steeds de leukste ervaring van mijn eerste jaar :)
pi_94204448
Is ook niets geforceerd aan die gezelligheid, na een aantal gratis biertjes gaat dat vanzelf joh.
pi_94261467
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:03 schreef Kaas- het volgende:
Holy fuck zeg, dus als sommige rechtenstudenten niet in staat zijn zich op meer dan één ding tegelijk te focussen dan moet je het hele onderwijsprogramma maar op hen aanpassen?

Maar heey, elke daling van het niveau levert de universiteit wel weer extra geld op omdat dan meer (zwakkere) studenten de studie kunnen afronden. :')
Is dat niet een beetje de tragiek van het hele Nederlandse onderwijssysteem op het moment? Zeker aan de EUR gaat het volgens mij lang niet meer om goed onderwijs. Veels te veel verplichtingen die misschien de slechtere studenten aan de voldoende (lees: niet de kennis) helpen en goede studenten beperken in hun mogelijkheden..
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:19:10 #104
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94268503
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:36 schreef Ansu het volgende:

[..]

Beperkte herkansingen (2) zijn er nu al en intensief onderwijs is er ook, al is dat in groepjes van 20. Groepen van 10 zijn met mankrachten gewoon niet haalbaar, period. En ook nu is voorbereiding noodzakelijk anders mag je je deeltentamens niet maken (ze controleren namelijk alsof het een middelbare school is). Bij andere studies, bijv. Bedrijfskunde, is die controle er totaal niet. Geen verplichtingen, geen werkgroepen, geen 2 maar zelfs 4 vakken per periode (wat een onzin, 1 vak per periode zeg) en toch haalt iedereen het ook, maar goed over het niveau kun je altijd je bedenkingen hebben. Je moet studenten niet behandelen als scholieren, en dat al helemaal niet gaan aanscherpen.
Ik weet eigenlijk niet wat ik van compensatoir toetsen moet vinden. Aan de ene kant compenseer je een minder sterk vak met een vak waar je juist in goed in ben. Dus in dit geval compenseer je een vijf voor Rechtsgeschiedenis met een zeven voor Inleiding Strafrecht & Criminologie. Met het beperkte aantal herkansingen spaar je vooral herkansingen uit door compensatoir toetsen. Zelf ga ik elke tentamen er vol in en ik vertoon zeker geen berekend gedrag dat ik bijvoorbeeld een vijf kan hebben, aangezien ik toch het vorige blok die zeven had gehaald. Dat ga je dus krijgen met compensatoir toetsen dat mensen zich minder gaan inzetten, aangezien ze toch ergens nog een zeven hebben.

Ik heb mijn bedenkingen bij het intensief onderwijs. Zelf kom ik van het hbo en zelfs daar was het nog niet zo serieus. Een voorbeeld is dat de sectie Internationaal Recht & Europees Recht de vaardighedendocenten de opdracht heeft meegegeven om het huiswerk te controleren. Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt. Wat jij zegt klopt dan ook. Als je niet voorbereid bent, dan val je meestal door de mand. Soms voel ik mij als een scholier, maar ik laat het lekker over mij heen komen, aangezien ik nog 6 weken vaardighedenonderwijs geniet.
pi_94269380
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet wat ik van compensatoir toetsen moet vinden. Aan de ene kant compenseer je een minder sterk vak met een vak waar je juist in goed in ben. Dus in dit geval compenseer je een vijf voor Rechtsgeschiedenis met een zeven voor Inleiding Strafrecht & Criminologie. Met het beperkte aantal herkansingen spaar je vooral herkansingen uit door compensatoir toetsen. Zelf ga ik elke tentamen er vol in en ik vertoon zeker geen berekend gedrag dat ik bijvoorbeeld een vijf kan hebben, aangezien ik toch het vorige blok die zeven had gehaald. Dat ga je dus krijgen met compensatoir toetsen dat mensen zich minder gaan inzetten, aangezien ze toch ergens nog een zeven hebben.

Ik heb mijn bedenkingen bij het intensief onderwijs. Zelf kom ik van het hbo en zelfs daar was het nog niet zo serieus. Een voorbeeld is dat de sectie Internationaal Recht & Europees Recht de vaardighedendocenten de opdracht heeft meegegeven om het huiswerk te controleren. Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt. Wat jij zegt klopt dan ook. Als je niet voorbereid bent, dan val je meestal door de mand. Soms voel ik mij als een scholier, maar ik laat het lekker over mij heen komen, aangezien ik nog 6 weken vaardighedenonderwijs geniet.
Het compensatoir toetsen vind ik op zich nog redelijk. Sommige vakken kunnen je soms niet liggen, en het is fijn dat je dat kan compenseren. Maar volgens mij is het ook zo (wat mijn vaardighedendocent iig zei) dat als je dat hebt, je die 5 niet meer kan herkansen zodat je dus een 5 op je propedeuse hebt.

Ook heb je bij rechten nu maar 2 herkansingen, bij een aantal studies heb je er onbeperkt. Merk wel dat ik het soms makkelijk uitstel bij die studie en bij rechten er toch meer op let. Dat werkt in mijn ogen wel positief. Maar vaardighedengroepen verkleinen? De helft komt vaak toch al niet opdagen dus zit je toch met 10-15 man.
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:47:25 #106
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94270501
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:30 schreef Ansu het volgende:

[..]

Het compensatoir toetsen vind ik op zich nog redelijk. Sommige vakken kunnen je soms niet liggen, en het is fijn dat je dat kan compenseren. Maar volgens mij is het ook zo (wat mijn vaardighedendocent iig zei) dat als je dat hebt, je die 5 niet meer kan herkansen zodat je dus een 5 op je propedeuse hebt.

In hoeverre zouden toekomstige werkgevers hier naar kunnen kijken? Ik vind een vijf op mijn lijst eerlijk gezegd niet zo mooi staan. Ik dacht ook zoiets gehoord te hebben toen die dame voor de Dean's List langskwam. Er was iemand bij Rechtsgeschiedenis die zuchtte omdat ze het vak dit jaar over moest doen doordat deze regeling vorig jaar niet gold. Ze had een zeven voor Inleiding Strafrecht, maar door die vijf moest ze alles opnieuw volgen van Rechtsgeschiedenis.
pi_94270895
Komende week wordt belangrijk, enige vak van het eerste jaar wat ik heb laten liggen moet nog gehaald worden, publiekrecht vind ik zo vervelend :').
Geen referral hier.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:02:21 #108
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94271460
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Komende week wordt belangrijk, enige vak van het eerste jaar wat ik heb laten liggen moet nog gehaald worden, publiekrecht vind ik zo vervelend :').
Veel succes dan. Ik moet dankzij de vrijstellingen alleen nog twee vakken van het eerste jaar halen, aangezien ik het vorige blok alles gehaald had. Ik moet voor het vak Internationaal Recht en Europees Recht volgende week dinsdag een toets maken. Dan heb ik nog in blok 4 het vak Burgerlijk Procesrecht. Helaas moet ik nog in mei terugkomen voor de taaltoets doordat ik voor Stijl een fout te veel had :') .
pi_94278537
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

In hoeverre zouden toekomstige werkgevers hier naar kunnen kijken? Ik vind een vijf op mijn lijst eerlijk gezegd niet zo mooi staan. Ik dacht ook zoiets gehoord te hebben toen die dame voor de Dean's List langskwam. Er was iemand bij Rechtsgeschiedenis die zuchtte omdat ze het vak dit jaar over moest doen doordat deze regeling vorig jaar niet gold. Ze had een zeven voor Inleiding Strafrecht, maar door die vijf moest ze alles opnieuw volgen van Rechtsgeschiedenis.
Er komt (bij E&BE althans) geen 5 op je cijferlijst te staan als je een vak hebt gekompenseerd. Er staat dan slechts 'voldaan'. Dat staat al weer minder negatief. Zelf vind ik het compenseren natuurlijk wel handig, maar ik zie ook het slechte er niet zo van in. Sommige vakken zijn gewoon totaal niet relevant voor de richting die je uiteindelijk kiest. Als dit vak je dan ook nog eens niet blijk te liggen is het wel erg prettig dat je hem mag compenseren.
pi_94278683
Weet iemand overigens of er mogelijkheden zijn als je het niet eens bent met de beoordeling van je tentamen. Een aantal vragen heb ik exact wat er bij het antwoordmodel staat en toch weigert de docent het goed te rekenen. Andere punten waar ik het ook niet mee eens ben zouden ook NIET besproken kunnen worden, we konden immers niet bezig blijven met een inzage. Het is voor mij een essentieel vak (aan de ESL) en gaat om een een 7,4 nu wat dan een 7,5 zou worden..
pi_94279147
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:49 schreef Qwerty911 het volgende:
Weet iemand overigens of er mogelijkheden zijn als je het niet eens bent met de beoordeling van je tentamen. Een aantal vragen heb ik exact wat er bij het antwoordmodel staat en toch weigert de docent het goed te rekenen. Andere punten waar ik het ook niet mee eens ben zouden ook NIET besproken kunnen worden, we konden immers niet bezig blijven met een inzage. Het is voor mij een essentieel vak (aan de ESL) en gaat om een een 7,4 nu wat dan een 7,5 zou worden..
Examencommissie.
Beneath the gold, bitter steel
pi_94293048
Ook maar eens SPSS aangeschaft, soort Excel voor gevorderen als je het mij vraagt.

SuperHarregarre, is Internationale Economie beetje een leuke master? Zou je hem aanraden? :)
pi_94295810
Gebruik je dat in je vrije tijd ook dan (SPSS)?
pi_94296096
Ik heb met vrienden een SPSS clubje waarmee we sinds dit jaar mee doen met wedstrijden. :D

Haha nee, ik heb het gekocht zodat ik die opdrachten van Technieken 1 gewoon thuis kan maken, ipv op de campus. :) Had het nog niet, maar begint nu wel noodzakelijk te worden. En volgend blok heb je het al helemaal nodig met Research Project..
pi_94305726
Zijn hier nog mensen die de schakelprogramma voor de master Economics and Informatics hebben gedaan?
-géén blogabet, bvd-
pi_94356816
Wat vinden we van gedragseconomie als vak? Ik vind het zelf een beetje jammer dat ze een aantal micro-economische modellen ontkrachten en vervolgens geen beter alternatief geven. Inhoudelijk is het tot nu toe niet heel sterk.
  zondag 20 maart 2011 @ 00:19:52 #117
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_94357210
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:06 schreef MagicIsland1 het volgende:
Zijn hier nog mensen die de schakelprogramma voor de master Economics and Informatics hebben gedaan?
Wees eens iets specifieker, welke van de 2 richtingen?
:-)
pi_94373976
Wat is dat toch altijd met die surveillanten. Mochten we (onterecht) onze antwoorden van het tentamen niet meenemen.
Cool story, Hansel.
  zondag 20 maart 2011 @ 14:08:58 #119
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94374074
Dat is op de EUR de norm lijkt het. Standaard mag ik niks meenemen. De opgaven ook niet! Wtf is dat voor shit.

Sowieso zijn er ook altijd superweinig voorbeeldtentamens beschikbaar :{

Vroegah was alles beter...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 20 maart 2011 @ 14:09:38 #120
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94374105
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:06 schreef MagicIsland1 het volgende:
Zijn hier nog mensen die de schakelprogramma voor de master Economics and Informatics hebben gedaan?
Ikke, kwam vanaf WO informatica. Moest vijf vakjes doen, voornamelijk management-achtig, waren allemaal niet moeilijk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94374821
quote:
13s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:08 schreef eleusis het volgende:
Dat is op de EUR de norm lijkt het. Standaard mag ik niks meenemen. De opgaven ook niet! Wtf is dat voor shit.

Sowieso zijn er ook altijd superweinig voorbeeldtentamens beschikbaar :{

Vroegah was alles beter...
Gebeurt ook gewoon elke keer. En altijd achteraf excuses. Ja, maak het gewoon voor eens en altijd duidelijk dat je die antwoorden gewoon mee mag nemen op een apart blaadje. Zo moeilijk is het ook weer niet.
Cool story, Hansel.
pi_94382085
quote:
9s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:07 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat is dat toch altijd met die surveillanten. Mochten we (onterecht) onze antwoorden van het tentamen niet meenemen.
Ja, het verschilt echt per bejaarde :') Dikwijls maak ik mee dat een groep het wel mag en de andere niet.
pi_94422115
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:15 schreef Fingon het volgende:

[..]

Examencommissie.
Enige waar ik redelijk bang voor ben is dat je dan gelijk heel de sectie tegen je injaagt en aangezien het gaat om een master zit ik wel heel erg vaak bij die sectie vakken te doen en moet daar ook m'n scriptie geschreven worden. Iemand ervaring met hoe men in zo'n geval daarmee omgaat? Ik had nu nml bij de docent al dat het gewoon de gun-factor niet was..
pi_94423173
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:12 schreef Sjappel het volgende:
Wat vinden we van gedragseconomie als vak? Ik vind het zelf een beetje jammer dat ze een aantal micro-economische modellen ontkrachten en vervolgens geen beter alternatief geven. Inhoudelijk is het tot nu toe niet heel sterk.
Ik vind gedragseconomie tot nu toe opzich wel oke. Doel van het vak is geloof ik ook niet om een alternatief te geven (dat is er immers -nog- niet) voor de micro-economische modellen, maar vooral om de zwakheden van die modellen te herkennen. Ik heb wel het gevoel een betere econoom te worden door ook te snappen waar die biases van de micromodellen door veroorzaakt worden en wat de implicaties daarvan zijn. Je kan er in de praktijk wellicht niet zoveel mee, maar het vak verhoogt wel je begrip van de tekortkomingen van je eigen modellen en in welke richting je zou moeten denken voor een meer realistisch antwoord.

Daarnaast zijn sommige dingen nog redelijk praktisch. Kennis van die framing en prominence effects kan je in het bedrijfsleven bijvoorbeeld best toepassen om mensen te misleiden voor jouw keuze te stemmen (framing) of meer winst uit iets te halen waarvan je dacht dat het niet kon (prominence). :P En ik vind de Peak-End rule en de betekenis daarvan voor de huidige vorm van gevangenisstraffen best interessant.

Maar nu doe ik natuurlijk ook mijn best om het vak zo relevant mogelijk te laten klinken; is beter voor mijn motivatie hehe. Maar ik vind het opzich wel tof om die modellen eens vanuit een andere invalshoek te bekijken dan een strict economische. ;)
pi_94424832
Hoe zit het nu met compensatieregeling op de ESL/FRG? Twee vijven voor twee 7ns om je p te halen? En mag je die ook in je herkansingen halen of geldt dit alleen zonder herkansingen?
pi_94428622
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:59 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind gedragseconomie tot nu toe opzich wel oke. Doel van het vak is geloof ik ook niet om een alternatief te geven (dat is er immers -nog- niet) voor de micro-economische modellen, maar vooral om de zwakheden van die modellen te herkennen.
Het is natuurlijk al snel beter en relevanter voor economen dan het kassaboekhouding-voor-gevorderden-vak (ACI 1a) wat er eerst werd gegeven in de plaats van gedragseconomie.
pi_94454431
Pff, wat ben ik blij dat dat vak niet meer bestaat idd. :')
pi_94673391
Is IBEB trouwens een populaire studie? Er staat dat ze maar maximaal 175 studenten toelaten, maar wordt dat ook gehaald elk jaar?
pi_94674009
Dat wordt zeker gehaald. Ieder jaar zijn er grofweg 400-500 aanmeldingen, dus veel worden er teleurgesteld. Het Nederlandse programma is dan een alternatief. Van die 175 studenten vallen er wel met de kerst ongeveer de helft af is mij tijdens een voorlichting verteld.
pi_94674517
Dus je kan dan vanuit het Nederlandse programma naar IBEB doorstromen?
pi_94675409
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:13 schreef Warren het volgende:
Dus je kan dan vanuit het Nederlandse programma naar IBEB doorstromen?
Nee.
pi_94675948
Oh zo, nee ik dacht dat je dat kon afleiden uit Sjappel's bericht. Overigens, hoe lang duurt het ongeveer voordat je weet of je bent toegelaten. Er staat binnen 6 weken na ontvangst van je brief, maar duurt het meestal ook 6 weken of gaat het vaak veel sneller? Misschien dat iemand al toegelaten is en hij/zei dat kan vertellen...
pi_94678351
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:03 schreef Warren het volgende:
Oh zo, nee ik dacht dat je dat kon afleiden uit Sjappel's bericht. Overigens, hoe lang duurt het ongeveer voordat je weet of je bent toegelaten. Er staat binnen 6 weken na ontvangst van je brief, maar duurt het meestal ook 6 weken of gaat het vaak veel sneller? Misschien dat iemand al toegelaten is en hij/zei dat kan vertellen...
Bij IBA duurde het een week of 2-4, maar ik stuurde mijn aanmelding al rond januari/februari op, dus voor het echt druk begon te worden.
Cool story, Hansel.
pi_94700268
Ok zo, ik heb m'n pakket in ieder geval voor die open dag ergens in april gestuurd. Hopelijk maakt dat wat uit.

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 14:56 schreef Sjappel het volgende:
Dat wordt zeker gehaald. Ieder jaar zijn er grofweg 400-500 aanmeldingen, dus veel worden er teleurgesteld. Het Nederlandse programma is dan een alternatief. Van die 175 studenten vallen er wel met de kerst ongeveer de helft af is mij tijdens een voorlichting verteld.
Is het ook bekend waarom er zo veel afvallen? Ik weet dat er vaak mensen afvallen bij een studie, maar 50% lijkt me wel erg veel.
pi_94713123
Ze zeiden dat onder de afvallers het vaak gaat om Nederlandse studenten. De redenen werden toen wel genoemd, maar kan het me niet meer herinneren. Het is inmiddels alweer 2 jaar geleden dat ik toen meeliep en een studiekeuze moest maken.

Met alternatief bedoelde ik dat wanneer je niet geselecteerd wordt, dat je dan het Nederlandse programma kan kiezen.
pi_94713455
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 01:57 schreef Warren het volgende:
Ok zo, ik heb m'n pakket in ieder geval voor die open dag ergens in april gestuurd. Hopelijk maakt dat wat uit.

[..]

Is het ook bekend waarom er zo veel afvallen? Ik weet dat er vaak mensen afvallen bij een studie, maar 50% lijkt me wel erg veel.
50% valt toch wel mee als je naar bedrijfskunde en psychologie e.d. kijkt?

Bij IBA zitten we nu rond een man of 270 geloof ik. Begonnen met 380 of zo.
Cool story, Hansel.
pi_94721959
Bedrijfskunde vallen er ook 50% af, rechten ook bijna!
pi_94768603
Ik gok erop dat het aantal afvallers de komende jaren wel zal dalen, niet elke student kan zich 3000 euro extra college geld permitteren door eerst 3 studies te proberen....
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:39:39 #139
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_94852160
Iemand die mij kan vertellen hoe Technieken 1 het beste is om te leren? :@
pi_94855656
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:39 schreef BoerBert het volgende:
Iemand die mij kan vertellen hoe Technieken 1 het beste is om te leren? :@
Oude tentamens maken! :)
pi_94871983
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:39 schreef BoerBert het volgende:
Iemand die mij kan vertellen hoe Technieken 1 het beste is om te leren? :@
Koop het boek van Field, daarin staat staat alles erg goed uitgelegd vind ik (ook al blijft SPSS een kutprogramma :P ).

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:01 schreef Finitio het volgende:
Oude tentamens maken! :)
Dat vind ik voor statistische vakken toch niet aan te raden. Die zijn dermate belangrijk in een later stadium van je studie dat je er juist in moet investeren. Ik heb zelf enorm veel profijt van mijn grondige kennis van statistiek en methodiek nu in mijn master.
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:13:36 #142
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_94877313
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Koop het boek van Field, daarin staat staat alles erg goed uitgelegd vind ik (ook al blijft SPSS een kutprogramma :P ).
Boek heb ik ja. Zal die ook maar eens gebruiken :)
pi_94893916
hallo iedereen eerste post hier!

Ik ben me bezig in te schrijven voor IBEB en vroeg me af hoe het zit met de toelatingseisen iemand hier ervaring mee???
Heb je een bepaald gemiddelde nodig of niet??
pi_94896471
Dat gemiddelde staat volgens mij gewoon op de website aangegeven. Kijk eens bij Admission Requirements.

De luiheid van de (toekomstige) studenten van tegenwoordig.
Cool story, Hansel.
pi_94897080
Het is niet dat ik lui ben maar ik kan nergens iets over de gemiddelde's vinden, alleen dat je voor engels en wis een voldoende moet hebben. Kan me niet voor stellen dat dat de enige voorwaarden zijn.
pi_94903260
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:50 schreef wikwakka2 het volgende:
Dat gemiddelde staat volgens mij gewoon op de website aangegeven. Kijk eens bij Admission Requirements.

De luiheid van de (toekomstige) studenten van tegenwoordig.
Bij IBEB staat geen gemiddelde op de site.

Verder kan ik je er niks over zeggen. Ik ben wel geselecteerd, maar ik had geen bijster hoog gemiddelde. Wel een 8 voor wiskunde. Voor IBA moet je een minimaal een 7 gemiddeld staan, maar daar is het aantal aanmeldingen ook véél hoger (1000+ voor 400 plekken??)
pi_94905570
Als je 7+ voor wiskunde en Engels staat, en de rest van je cijfers zijn allemaal oke (gem. rond de 7, geen onvoldoendes) en je schrijft gewoon een sterke motivatiebrief dan kom je normaal gesproken wel in IBEB.
pi_94906348
Volgens mij is die motivatiebrief ook gewoon een makkelijke manier om de echt luie mensen er meteen uit te filteren (oh, nee, *zucht*, een motivatiebrief schrijven heb ik echt geen zin in)) :').
Cool story, Hansel.
pi_94906635
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:14 schreef wikwakka2 het volgende:
Volgens mij is die motivatiebrief ook gewoon een makkelijke manier om de echt luie mensen er meteen uit te filteren (oh, nee, *zucht*, een motivatiebrief schrijven heb ik echt geen zin in)) :').
Die gaan dan vervolgens Economie & Bedrijfseconomie studeren. ;(
pi_94907634
omg, ik ben betrapt.
  vrijdag 1 april 2011 @ 22:04:34 #151
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_94921681
Weet iemand toevallig hoe lastig het is om in het honours programme te komen? Hoorde dat 1 op de 3 ongeveer aangenomen wordt van de mensen die zich aanmelden? Weet alleen niet of die informatie al gedateerd is of niet.
pi_94923585
Gewoon proberen lijkt me. :)
pi_95066696
Even een kort vraagje voor medestudenten Economie!

Ik heb vorig jaar mijn Propedeuse Economie en Bedrijfseco in één jaar gehaald, met wel een vijfje voor statistiek (gecompenseerd) :') Dat vak doe ik dit jaar over omdat ik van de vervolgvakken ook geen fluit snapte.. Nu vroeg ik me wel af, is het toegestaan om bijvoorbeeld dit jaar Boekhouden nog over te doen (had een 5,8 oid), terwijl je vorig jaar in één jaar je P gehaald hebt? Ik ga natuurlijk niet voor niks een vak overdoen..

Bvd
pi_95067110
Ja, dat is toegestaan.
pi_95068356
Oke, dus nog even kort, je mag eerstejaars vakken overdoen (ook voldoendes) en die komen dan dus ook nog op je diploma, ondanks dat je het eerste jaar hebt 'afgesloten'. (Ik kon het namelijk nergens op de site terugvinden, maar weet wel dat dit bij bv rechten niet mag, vandaar..)

Thanks!
pi_95071998
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:00 schreef HerrFl1ck het volgende:
Oke, dus nog even kort, je mag eerstejaars vakken overdoen (ook voldoendes) en die komen dan dus ook nog op je diploma, ondanks dat je het eerste jaar hebt 'afgesloten'. (Ik kon het namelijk nergens op de site terugvinden, maar weet wel dat dit bij bv rechten niet mag, vandaar..)

Thanks!
Bij de rechten faculiteit is een voldoende herkansen inderdaad onmogelijk. Bij economie kan je herkansen :) Maar ik weet niet of de hoogste cijfer geldt-systeem wordt gehanteerd.
pi_95074404
hoogste cijfer telt volgens bevriende mentoren.
pi_95076008
Oke bedankt, heb de studieadviseur ook nog maar even gemaild :)
pi_95129026
Hoe vaak kan je dat doen? Oneindig?
pi_95129189
je hebt 3 herkansingen per jaar dus als je 3 jaar over je studie doet, kan je maximaal 5 keer opnieuw doen.
pi_95146091
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:15 schreef Physics het volgende:
Hoe vaak kan je dat doen? Oneindig?
Oneindig idd, je kan je het volgend jaar gewoon opnieuw inschrijven voor het vak en dat telt niet als een herkansing...
Cum laude wordt opeens heel makkelijk als je al een jaartje vertraging oid. hebt.
Beneath the gold, bitter steel
pi_95269083
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:58 schreef Fingon het volgende:

[..]

Oneindig idd, je kan je het volgend jaar gewoon opnieuw inschrijven voor het vak en dat telt niet als een herkansing...
Cum laude wordt opeens heel makkelijk als je al een jaartje vertraging oid. hebt.
Cum laude is alleen cijfers bij éérste poging behaald toch? Anyway vind het op zich wel goede zaak, als je een keer slechte periode hebt door werk/persoonlijk en een 5,5 haalt kan je die mooi ophogen.
pi_95292370
Verschilt mogelijk per faculteit maar ik zie bij de ESE en ESL geen beperkingen voor herkansingen mbt je cum laude? Of vergis ik me nu!?
pi_95302060
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 18:42 schreef Physics het volgende:
Cum laude is alleen cijfers bij éérste poging behaald toch?
Volgens het examenreglement voor de master in ieder geval niet (dit is de enige bepaling die opgenomen is in het reglement over cum laude):
quote:
In the event that the examinee has shown exceptional skill during the exam, this can be mentioned on the certificate using the words:
• Cum Laude/With Distinction (average of 8.25 or higher)
Gelukkig maar, ik sta nu namelijk voor mijn master een 8,35 gemiddeld, maar ik moet wel één herkansing doen vanwege het missen van een tentamen.
pi_95317600
Vraag aan de mensen die de Nederlandse versie van economie doen: er staat bij Wiskunde 1 dat jullie het basisboek wiskunde gebruiken. Welke hoofdstukken worden daaruit behandeld (of wordt de inhoud ervan bekend te zijn verondersteld). Ik vraag dit omdat ik al een tijdje geen wiskunde heb gehad en ik heb slechts A1,2 gehad dus ik wilde mijn kennis opfrissen. Bij IBEB wordt dit boek niet gebruikt (waar ik mij voor heb aangemeld).
pi_95340765
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:13 schreef Warren het volgende:
Vraag aan de mensen die de Nederlandse versie van economie doen: er staat bij Wiskunde 1 dat jullie het basisboek wiskunde gebruiken. Welke hoofdstukken worden daaruit behandeld (of wordt de inhoud ervan bekend te zijn verondersteld). Ik vraag dit omdat ik al een tijdje geen wiskunde heb gehad en ik heb slechts A1,2 gehad dus ik wilde mijn kennis opfrissen. Bij IBEB wordt dit boek niet gebruikt (waar ik mij voor heb aangemeld).
Wellicht is het in dit geval een idee om de collegeverslagen voor het vak Wiskunde 1 te bestellen op http://www.sirverslagen.nl/, bij dat vak leer je de meeste relevante wiskunde (vanaf de basis). En natuurlijk heb je dan meteen een voorsprong als je straks begint.
pi_95341057
Ok, bedankt maar gebruiken jullie het Basisboek Wiskunde dan niet? Hij staat hier wel onder literatuur ( http://ese.sin-online.nl/(...)urse&course=FEB11003 ). Toevallig heb ik het Basisboek Wiskunde in de kast staan.
pi_95343115
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:54 schreef Warren het volgende:
Ok, bedankt maar gebruiken jullie het Basisboek Wiskunde dan niet? Hij staat hier wel onder literatuur ( http://ese.sin-online.nl/(...)urse&course=FEB11003 ). Toevallig heb ik het Basisboek Wiskunde in de kast staan.
In principe wel. Ik heb het zelf echter nooit in mijn bezit gehad en ook niet gebruikt. Ik heb ook Wiskunde A 1,2 gehad en was er nooit echt goed in, je leert wiskunde op de uni gewoon opnieuw en in mijn geval een stuk beter.
pi_95349217
Er werd overigens afgelopen jaar eigenlijk niet echt gebruik gemaakt van het basisboek wiskunde. Alle vragen en theorie komen uit 'essential mathematics (..)' en daarin wordt alles al redelijk vanaf de basis uitgelegd. In dat basisboek stond vervolgens vrijwel hetzelfde, alleen dan in het Nederlands. Voegde mijns inziens eigenlijk niets toe.

Kan wel handig zijn om te gebruiken om je wiskunde op te frissen, hoewel ik het daarvoor eigenlijk best wel een slecht boek vond. Die collegeverslagen bestellen is trouwens wel een goed idee! ;)
pi_95351258
Ah zo bedankt. Ik heb Essential Mathematics for Economic Analysis op Google Books gevonden. Dus de vragen waarmee jullie oefenen zijn ook gewoon de vragen die in dat boek staan of hebben jullie nog aparte syllabi?
pi_95356974
Vragen uit dat boek idd. Plus nog wat vragen die je tijdens een werkcollege moet oplossen, maar die kan je nergens krijgen geloof ik.
pi_95383019
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:03 schreef Kaas- het volgende:
Vragen uit dat boek idd. Plus nog wat vragen die je tijdens een werkcollege moet oplossen, maar die kan je nergens krijgen geloof ik.
Doe jij er nog steeds filosofie bij? Zo ja, kun je er wat over vertellen, na een jaar? :) Bevalt het? En hoe is het niveau/studielast vergeleken met economie? Las pas in EM dat Filosofie het hoogste uitvalpercentage heeft van de hele universiteit :P En hoe belangrijk is het om Duits en Frans te kunnen? :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Conversatie op 12-04-2011 11:25:09 ]
pi_95393333
Ik ben ook gestopt met filosofie, heb ook niet veel gevolgd dus kan er niet uitgebreid over uitweiden. Maar het viel me nogal tegen. Ik had verwacht veel te discussieren, nadenken, essays schrijven etc. maar ik moest vooral feiten in mijn hoofd stampen, iets waar ik niet zo geschikt voor ben. Franse teksten kregen we niet, wel Duitse maar daar kan je evt. wel een Engelse vertaling van kopen. ;)
pi_95394270
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:50 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben ook gestopt met filosofie, heb ook niet veel gevolgd dus kan er niet uitgebreid over uitweiden. Maar het viel me nogal tegen. Ik had verwacht veel te discussieren, nadenken, essays schrijven etc. maar ik moest vooral feiten in mijn hoofd stampen, iets waar ik niet zo geschikt voor ben. Franse teksten kregen we niet, wel Duitse maar daar kan je evt. wel een Engelse vertaling van kopen. ;)
Ah oke, helaas! Zou ik ook niet verwachten, en staat ook zeker niet zo in de opleiding- en vakbeschrijvingen :P
pi_95395057
Zeg nog even een vraagje. Ik ben welicht van plan om enkele boeken te kopen om mij alvast te orrienteren (Essential Mathematics for Economic Analysis in ieder geval). Hoe kom ik er echter achter of er niet binnenkort een nieuwe versie van dit boek uitkomt? Ik wil straks niet met een oude versie van een boek zitten... (dit is weleens voorgekomen in het verleden). En, wanneer komen de nieuwe studieschema's op het internet ( http://www.eur.nl/ese/inf(...)ieschemas_2010_2011/ )?
pi_95432447
"Vanaf 1 september 2012 moeten eerstejaars studenten aan de EUR al hun punten (60 ects) binnenslepen." http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/3664/

Wat vinden we hiervan? Ik ben wel een voorstander van het idee, het motiveert studeren. Het selecteert talentvolle en/of gemotiveerde studenten. Het aantal studenten dat te lang over zijn studie zal doen, zal verminder worden en boetes voor de universiteit (gedeeltelijk) voorkomen.
pi_95439127
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:44 schreef Sjappel het volgende:
Het selecteert talentvolle en/of gemotiveerde studenten.
Volgens mij is het juist de bedoeling dat er meer studenten geselecteerd worden, namelijk het percentage dat na 1 jaar en 4 jaar klaar is moet omhoog. Aannemende dat studenten niet ineens getalenteerder worden (lijkt mij een valide aanname ;) ) betekent dat dus dat er meer minder getalenteerde studenten komen.
pi_95439916
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de bedoeling dat er meer studenten geselecteerd worden, namelijk het percentage dat na 1 jaar en 4 jaar klaar is moet omhoog. Aannemende dat studenten niet ineens getalenteerder worden (lijkt mij een valide aanname ;) ) betekent dat dus dat er meer minder getalenteerde studenten komen.
Als we een goede werkhouding een talent kunnen noemen zal dat inderdaad het gevolg zijn.

Ik heb er zelf op zich niks tegen maar 60 vind ik toch wel erg hoog. En iets wat onmogelijk is om te halen als je bv. bij 1 vak je aanwezigheid niet haalt (zoals ik dit jaar per ongeluk) voor de practica, dan is het op het moment meteen al onmogelijk om je jaar te halen, ik kan hem niet herkansen en compenseren mag ook niet omdat je geen geldig resultaat hebt behaald.

52 punten oid lijkt mij een mooi getal, dat je 2 vakken niet hoeft te halen, dan heb je een beetje compensatie voor studenten die het 1e blok nog niet doorhebben hoe het werkt.
Beneath the gold, bitter steel
pi_95444589
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:44 schreef Sjappel het volgende:
"Vanaf 1 september 2012 moeten eerstejaars studenten aan de EUR al hun punten (60 ects) binnenslepen." http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/3664/

Wat vinden we hiervan? Ik ben wel een voorstander van het idee, het motiveert studeren. Het selecteert talentvolle en/of gemotiveerde studenten. Het aantal studenten dat te lang over zijn studie zal doen, zal verminder worden en boetes voor de universiteit (gedeeltelijk) voorkomen.
Met de voorgestelde compensatieregeling is het niet meer dan een wassen neus.

Ik zou daarmee ook zonder problemen mijn eerste jaar in 1 keer gehaald hebben, nu moest ik nog 1 vak herkansen in het tweede jaar. Om dan te stellen dat de kwaliteit hetzelfde blijft is onzin.
Geen referral hier.
pi_95445346
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Met de voorgestelde compensatieregeling is het niet meer dan een wassen neus.

Ik zou daarmee ook zonder problemen mijn eerste jaar in 1 keer gehaald hebben, nu moest ik nog 1 vak herkansen in het tweede jaar. Om dan te stellen dat de kwaliteit hetzelfde blijft is onzin.
Oh, wat is de nieuwe compensatieregeling dan? 3 vakken per cluster en 2 van de 3 gehaald is goed oid?
Beneath the gold, bitter steel
pi_95446015
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:27 schreef Fingon het volgende:

[..]

Oh, wat is de nieuwe compensatieregeling dan? 3 vakken per cluster en 2 van de 3 gehaald is goed oid?
Bij de ESL zou ik dan een 5 kunnen compenseren met een 7 geloof ik. Bij economie was daar al langer sprake van.
Geen referral hier.
pi_95446283
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Bij de ESL zou ik dan een 5 kunnen compenseren met een 7 geloof ik. Bij economie was daar al langer sprake van.
5 onafgerond of 5 afgerond v.a. 4.5? en 6.5 naar 7 of 7 onafgerond?
Beneath the gold, bitter steel
pi_95446371
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:44 schreef Fingon het volgende:

[..]

5 onafgerond of 5 afgerond v.a. 4.5? en 6.5 naar 7 of 7 onafgerond?
Ik heb me er verder niet in verdiept aangezien het voor mij niet van belang is.

edit: Even opgezocht, het lijkt om afgeronde cijfers te gaan. Met een 4.5 en een 6.5 kan je dus gewoon twee zessen krijgen.

quote:
Bijlage 1 bij de Onderwijs- en examenregeling bachelor Rechtsgeleerdheid 2010
Regeling Compensatoir toetsen
Deze regeling geldt uitsluitend voor studenten die op of na 1 september 2010 zijn
gestart met de bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid.
1. Met ingang van 1 september 2010 voeren de opleiding Rechtsgeleerdheid voor
een proefperiode van twee jaar de mogelijkheid in om in het eerste bachelorjaar
maximaal twee vijven te compenseren met ten minste twee zevens.
2. Van de regeling kan slechts gebruik worden gemaakt als compensatie er toe leidt
dat een student 60 ECTS behaalt.
3. a. Voltijdstudenten kunnen alleen in het eerste jaar van inschrijving gebruik
maken van de compensatieregeling.
b. Deeltijdstudenten kunnen alleen in de eerste twee aaneengesloten jaren van
inschrijving gebruik maken van de compensatieregeling.
c. Mr.drs.-studenten kunnen alleen in de eerste drie aaneengesloten jaren van
inschrijving gebruik maken van de compensatieregeling.
4. Indien een student drie vijven heeft behaald kan een student geen gebruik maken
van de compensatieregeling.
5. Tegenover iedere vijf moet ten minste een zeven staan. Wanneer tegenover twee
vijven slechts één zeven (of hoger) staat, is de compensatieregeling niet van
toepassing.
6. Een vijf voor het vak Burgerlijk procesrecht kan niet worden gecompenseerd.
7. Indien een student twee vijven heeft behaald, waaronder een vijf voor het vak
Burgerlijk procesrecht, wordt de onder 2 genoemde regel aangepast en geldt dat
van de regeling slechts gebruik kan worden gemaakt als compensatie er toe leidt
dat een student 54 ECTS heeft gehaald en het vak Burgerlijk procesrecht moet
herkansen.
8. De compensatieregeling wordt automatisch toegepast na afloop van de
herkansingsronde na het jaar van inschrijving waarin van de
compensatieregeling gebruik kan worden gemaakt, zoals bedoeld onder punt 3a,
3b of 3c. Studenten kunnen er niet voor kiezen om de regeling niet toe te passen


[ Bericht 69% gewijzigd door Phaelanx_NL op 13-04-2011 17:02:41 ]
Geen referral hier.
pi_95472482
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de bedoeling dat er meer studenten geselecteerd worden, namelijk het percentage dat na 1 jaar en 4 jaar klaar is moet omhoog. Aannemende dat studenten niet ineens getalenteerder worden (lijkt mij een valide aanname ;) ) betekent dat dus dat er meer minder getalenteerde studenten komen.
Goed denkwerk ^O^
pi_95475462
edit
  donderdag 14 april 2011 @ 16:28:00 #186
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_95496317
Doet er iemand twee studies aan de EUR? Zit nu in m'n eerste jaar IBA, maar ga vanaf volgend jaar waarschijnlijk IBEB erbij doen. Iemand ervaringen?
pi_95500121
Geneeskunde en volgend jaar econometrie, nog geen ervaringen dus :)
pi_95500345
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:55 schreef Physics het volgende:
Geneeskunde en volgend jaar econometrie, nog geen ervaringen dus :)
Dat wordt wel zwaar denk ik, of ben je een talentje in wiskunde?
Ik ga zelf Spaans erbij nemen in Leiden volgend jaar, zeker nu er (waarschijnlijk) afstel is op die studieboete. Dat moet wel lukken maar zal zeker veel minder vrij hebben.
Beneath the gold, bitter steel
pi_95500660
Zat er zelf ook wel een beetje over te denken... maar ga volgend jaar eerst drie maanden op exchange, en datzelfde jaar ben ik klaar met mijn bachelor, dus dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
Cool story, Hansel.
pi_95501050
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:55 schreef Physics het volgende:
Geneeskunde en volgend jaar econometrie, nog geen ervaringen dus :)
Oei, dat is een zware combinatie.
pi_95502160
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:03 schreef Fingon het volgende:

[..]

Dat wordt wel zwaar denk ik, of ben je een talentje in wiskunde?
Ik ga zelf Spaans erbij nemen in Leiden volgend jaar, zeker nu er (waarschijnlijk) afstel is op die studieboete. Dat moet wel lukken maar zal zeker veel minder vrij hebben.
Ik kwam er achter dat ik wel een gevoel had voor wiskunde toen ik Basisboek Wiskunde van Jan vd Craats kocht en het zelfstandig had uitgewerkt (alle sommen gemaakt) in 4 weken, naast Geneeskunde en toen bij de bijbehorende toets van Econometrie slechts een fout had.

In geneeskunde vind ik de uitdaging niet omdat de toetsing slecht op het curriculum aansluit. De manier waarop ik nu zo'n beetje alles haal: 6u per week tijdens reguliere week en 40u tijdens tentamenweek. Te triest voor woorden dus en absoluut niet goed voor me.
pi_95506740
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:28 schreef Dandez92 het volgende:
Doet er iemand twee studies aan de EUR? Zit nu in m'n eerste jaar IBA, maar ga vanaf volgend jaar waarschijnlijk IBEB erbij doen. Iemand ervaringen?
Rare combinatie, ik denk dat het weinig meerwaarde heeft om twee 'economische' opleidingen te volgen, je zult heel veel dingen dubbel moeten doen..
pi_95509420
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:28 schreef Dandez92 het volgende:
Doet er iemand twee studies aan de EUR? Zit nu in m'n eerste jaar IBA, maar ga vanaf volgend jaar waarschijnlijk IBEB erbij doen. Iemand ervaringen?
Ik doe twee studies, BA en Rechten. Twee verschillende faculteiten is soms lastig (met inloggen op de campus etc) maar over het algemeen is het allemaal goed geregeld. Alleen die overlappingen met tentamens, ik had nog twee P-vakken, had ik 10 tentamens in twee weken!
pi_95518026
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:48 schreef Physics het volgende:

[..]

Ik kwam er achter dat ik wel een gevoel had voor wiskunde toen ik Basisboek Wiskunde van Jan vd Craats kocht en het zelfstandig had uitgewerkt (alle sommen gemaakt) in 4 weken, naast Geneeskunde en toen bij de bijbehorende toets van Econometrie slechts een fout had.

In geneeskunde vind ik de uitdaging niet omdat de toetsing slecht op het curriculum aansluit. De manier waarop ik nu zo'n beetje alles haal: 6u per week tijdens reguliere week en 40u tijdens tentamenweek. Te triest voor woorden dus en absoluut niet goed voor me.
Hoe bedoel je dat de toetsing slecht op het curriculum aansluit? Sowieso doen veel mensen wat jij doet, eerst weinig doen en dan flink leren in de tentamenweek... maar ik snap niet waarom dat iets met het curriculum te maken heeft.
pi_95520132
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:48 schreef Physics het volgende:

[..]

Ik kwam er achter dat ik wel een gevoel had voor wiskunde toen ik Basisboek Wiskunde van Jan vd Craats kocht en het zelfstandig had uitgewerkt (alle sommen gemaakt) in 4 weken, naast Geneeskunde en toen bij de bijbehorende toets van Econometrie slechts een fout had.

In geneeskunde vind ik de uitdaging niet omdat de toetsing slecht op het curriculum aansluit. De manier waarop ik nu zo'n beetje alles haal: 6u per week tijdens reguliere week en 40u tijdens tentamenweek. Te triest voor woorden dus en absoluut niet goed voor me.
40 uur per week voor een tentamen weinig vinden?

Ik heb laatst een keer drie uur op een dag gezeten, toen werd ik al gek lol.
Geen referral hier.
pi_95520244
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:28 schreef Warren het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat de toetsing slecht op het curriculum aansluit? Sowieso doen veel mensen wat jij doet, eerst weinig doen en dan flink leren in de tentamenweek... maar ik snap niet waarom dat iets met het curriculum te maken heeft.
In dit blok is er één tentamen van pak en beet 60 vragen (waarvan 50 MC), voor 7 weken onderwijs. Wat je dus krijgt is dat heel weinig stof gedekt wordt, waardoor je het gevoel krijgt dat je een hoop leert "voor niks". Dan kun je zeggen, ja maar het is kennis, dus essentieel. Helaas wordt er heel diep ingegaan op een paar onderwerpen waardoor je dus een hoop informatie opneemt waar je niks mee kan.

Dat zie je ook vaak in tentamen resultaten, want de spreiding van cijfers is echt debiel te noemen, 90% zit tussen de 5-7. Dit is ook vrij logisch aangezien de vragen die je goed moet hebben om daar bovenuit te stijgen zijn van die vragen van "dat stond op pagina 394 van je boek in box A deel 3".
pi_95520313
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

40 uur per week voor een tentamen weinig vinden?

Ik heb laatst een keer drie uur op een dag gezeten, toen werd ik al gek lol.
Ja en wat studeer je dan? Een beknopte samenvatting voor dit tentamen is ongeveer 350-400 pagina's he. Genoeg mensen die hier 30+ per week studeren om een 6 te halen.
pi_95523786
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:00 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja en wat studeer je dan? Een beknopte samenvatting voor dit tentamen is ongeveer 350-400 pagina's he. Genoeg mensen die hier 30+ per week studeren om een 6 te halen.
Rechten,ook niet het meest beknopte vak qua stof, over de hoeveelheid info per tekst valt nog wel wat te klagen idd :D.
Geen referral hier.
pi_95540009
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:10 schreef Finitio het volgende:

[..]

Rare combinatie, ik denk dat het weinig meerwaarde heeft om twee 'economische' opleidingen te volgen, je zult heel veel dingen dubbel moeten doen..
True. Tenzij je econometrie naast je IBA zou gaan doen, die verschillen genoeg van elkaar en vormen wel een lekkere combi binnen economisch gebied. :)
pi_95550727
40 uur haal ik in een heel blok niet eens.
pi_95551102
Ik zit mij nu trouwens echt te bedenken wat ik met een bachelor IBA kan :').

Ga denk ik een tweede master in het buitenland doen, misschien dat ik dan nog een béétje goed in de markt lig.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:24:05 #202
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_95556262
quote:
Rare combinatie, ik denk dat het weinig meerwaarde heeft om twee 'economische' opleidingen te volgen, je zult heel veel dingen dubbel moeten doen..
Ik kan vrijstellingen krijgen voor vakken die min of meer identiek zijn. Het gaat mij er meer om dat IBA te breed is voor mij en geen echte uitdaging biedt. Toch vind ik het wel een leuke studie en de naam binnen de zakenwereld (vooral ook in het buitenland) van het RSM is ook niet te verwaarlozen.

IBEB wil ik er daarom bij doen omdat ik er dieper op in wil gaan (de economische materie van IBA dan) om zodoende toch meer specialisatie te hebben. De basis ervan wordt al gecovered in IBA, maar er blijft veel open om verder in te verdiepen. Daarbij betekent dit dat de tweede studie zo wel ook minder tijd consumerend wordt :)

Econometrie heb ik ook aan gedacht, maar ik denk dat ik dan te weinig tijd over ga houden voor andere dingen.
pi_95586847
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

40 uur per week voor een tentamen weinig vinden?

Ik heb laatst een keer drie uur op een dag gezeten, toen werd ik al gek lol.
Ah nu snap ik je onbegrip.Bij geneeskunde hebben we geen vakken, maar thema's. Dus afgelopen blok: week 1t/m6: 6u, week7: 40u. Wij hebben geen week vrij voor tentamen maar gewoon in de laatste week.
pi_95592043
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:50 schreef Physics het volgende:

[..]

Ah nu snap ik je onbegrip.Bij geneeskunde hebben we geen vakken, maar thema's. Dus afgelopen blok: week 1t/m6: 6u, week7: 40u. Wij hebben geen week vrij voor tentamen maar gewoon in de laatste week.
Wij hebben ook geen week vrij, soms zelfs 2 dagen voor het tentamen pas de laatste stof.
Geen referral hier.
pi_95592592
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Wij hebben ook geen week vrij, soms zelfs 2 dagen voor het tentamen pas de laatste stof.
Onmetelijk kut ja. Zeker als docenten hun tijd niet goed indelen en ze dan het laatste beetje er in twee uurtjes college doorheen proberen te jassen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_95613266
Yep, ik heb meestal ook maandag t/m woensdag colleges/werkgroep en dan vrijdag tentamen. Plus zo doen ook nog doodleuk 4 opdrachten er bij als cadeau.
pi_95613510
Dit wordt leuk, check.
Ik ben benieuwd of het zal helpen, per 1 september 2012 iedereen BSA van 60 ects te geven.
Beneath the gold, bitter steel
pi_95613808
Of er juist straks nóg meer uitval...
pi_95614253
Dit is echt dramatisch, bij geneeskunde zullen ze dan OF het curriculum op de schop moeten nemen OF heel coulant gaan worden bij hertentamens. Kan nooit beter worden.
pi_95614544
:')
Failure is success if we learn from it.
pi_95669032
Fuck, bij de 6e en daarmee allerlaatste tussentoets behavioral economics alsnog een fout gemaakt. Dacht dat het een 100% 10-vak zou worden. :N
pi_95672570
"het aantal herkansingsmogelijkheden teruggedrongen"

Ik mag nu 3 vakken herkansen, in tegenstelling tot andere universiteiten waar je ELK vak mag herkansen, er valt niets meer terug te dringen -_-
pi_95673132
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:37 schreef Ninilith het volgende:
"het aantal herkansingsmogelijkheden teruggedrongen"

Ik mag nu 3 vakken herkansen, in tegenstelling tot andere universiteiten waar je ELK vak mag herkansen, er valt niets meer terug te dringen -_-
Heb je bij alle studies aan de EUR maar 3 herkansingen per jaar?
pi_95673182
Nee bedrijfskunde is altijd prijs nog steeds ;)
pi_95674008
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:50 schreef Warren het volgende:

[..]

Heb je bij alle studies aan de EUR maar 3 herkansingen per jaar?
'maar'? dude :P
pi_95674056
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:12 schreef Kaas- het volgende:

[..]

'maar'? dude :P
Dit is toch niet waar? Bij andere universiteiten mag je elk vak herkansen (ook handig als je het druk hebt, dan kun je een tentamen overslaan). Mag dat niet bij ESE?
pi_95674265
Meer hertentamens, minder studeren -> moral hazard.

Het ESE kent dus 3 hertentamens per jaar

[ Bericht 32% gewijzigd door Sjappel op 18-04-2011 17:31:12 ]
pi_95674515
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 17:13 schreef Warren het volgende:

[..]

Dit is toch niet waar? Bij andere universiteiten mag je elk vak herkansen (ook handig als je het druk hebt, dan kun je een tentamen overslaan). Mag dat niet bij ESE?
Nee dat is inderdaad het geval.
Beneath the gold, bitter steel
pi_95677260
En hoe zit het bij andere faculteiten? Geneeskunde?
pi_95678065
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:24 schreef Warren het volgende:
En hoe zit het bij andere faculteiten? Geneeskunde?
Je mag elk niet gehaald blok herkansen, al heb je er 8.
pi_95678595
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:24 schreef Warren het volgende:
En hoe zit het bij andere faculteiten? Geneeskunde?
Dat is overal zo, maar je hebt wel ander compensatiemanier zgn clusters.
Er zitten aantal vakken in een cluster en als je van die vakken 1 tussen de in mijn geval 4,5 en 5,4 hebt kan je toch je ECTS voor dat vak krijgen als het gemiddelde van de cijfers in dat cluster >5.5 is.
Beneath the gold, bitter steel
pi_95679056
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:40 schreef Physics het volgende:

[..]

Je mag elk niet gehaald blok herkansen, al heb je er 8.
Ah zo en bij geneeskunde heb je dus geen 'vakken' maar blokken. Komt dat niet op hetzelfde neer?
pi_95679594
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:50 schreef Warren het volgende:

[..]

Heb je bij alle studies aan de EUR maar 3 herkansingen per jaar?
Wij mogen er zelfs maar 2 herkansen, van de 8 vakken in het jaar. (ESL)
Verder is er ook totaal geen compensatieregeling oid.

Beetje overdreven weinig, zal wel met werkdruk te maken hebben.

Wordt nog mooi dit jaar, alleen het tweede blok gehaald van dit jaar, en m'n enige resterende vak uit het vorig jaar. Volgend jaar wordt dus 2e jaar 2.0 :D.
Geen referral hier.
pi_95680616
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat er een maximum is voor het aantal vakken dat je mag herkansen. Ik herkans zelf niet omdat ik het moet hoor, ik herkans allemaal voldoendes voor een beter gemiddelde, en dan vraag ik me echt af waar een limiet voor nodig is. En natuurlijk zou iedereen dan alleen nog maar het hertentamen fatsoenlijk maken, maar dan stel je gewoon in dat je minstens een 4 moet halen voor het gewone tentamen voordat je aan het hertentamen mag deelnemen, zoals in Leiden of Eindhoven geloof ik nu al gebeurd....
pi_95682123
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:29 schreef Ninilith het volgende:
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat er een maximum is voor het aantal vakken dat je mag herkansen. Ik herkans zelf niet omdat ik het moet hoor, ik herkans allemaal voldoendes voor een beter gemiddelde, en dan vraag ik me echt af waar een limiet voor nodig is. En natuurlijk zou iedereen dan alleen nog maar het hertentamen fatsoenlijk maken, maar dan stel je gewoon in dat je minstens een 4 moet halen voor het gewone tentamen voordat je aan het hertentamen mag deelnemen, zoals in Leiden of Eindhoven geloof ik nu al gebeurd....
Dat mag sowieso niet bij ons geloof ik, voldoendes herkansen.
Geen referral hier.
pi_95685743
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:01 schreef Warren het volgende:

[..]

Ah zo en bij geneeskunde heb je dus geen 'vakken' maar blokken. Komt dat niet op hetzelfde neer?
Klopt, wij hebben geen vakken maar gewoon een overkoepelend blok in een groot thema (3-4 maanden).

Compenseren mogen wij niet, helaas.
pi_95704905
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Dat mag sowieso niet bij ons geloof ik, voldoendes herkansen.
Hihi, wie verzint dat soort regels toch, echt hoor -_-

Waar is 'bij ons' trouwens ? :)
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:48:37 #228
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_95714057
Oke ik wilde dus naast IBA IBEB gaan doen, maar heb met de studie adviseur van IBEB gepraat en begin nu toch te twijfelen. Het komt allemaal toch wel heel erg veel overeen (meer dan ik had gedacht) en het geheel als faculteit en studie oogt toch véél minder goed geregeld dan RSM.

Ik wil uiteindelijk in Finance en dacht met IBEB daar wel meer mee richting te gaan specialiseren, maar lijkt me toch tegen te vallen (eerste twee jaar 1 finance vak bij IBEB, derde jaar evt. keuzevak). Heeft iemand (naast econometrie) suggesties?
pi_95716300
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:48 schreef Dandez92 het volgende:
Oke ik wilde dus naast IBA IBEB gaan doen, maar heb met de studie adviseur van IBEB gepraat en begin nu toch te twijfelen. Het komt allemaal toch wel heel erg veel overeen (meer dan ik had gedacht) en het geheel als faculteit en studie oogt toch véél minder goed geregeld dan RSM.

Ik wil uiteindelijk in Finance en dacht met IBEB daar wel meer mee richting te gaan specialiseren, maar lijkt me toch tegen te vallen (eerste twee jaar 1 finance vak bij IBEB, derde jaar evt. keuzevak). Heeft iemand (naast econometrie) suggesties?
Ik doe zelf IBEB, en wil je allereerst bedanken dat je mijn studie en faculteit afkraakt :9
Verder ga ik ook de Finance kant op, en het lijkt met dat IBEB daar beter voor geschikt is dan IBA. Business administration gaat meer over het 'managen' van een bedrijf, en alle facetten die daar omheen zitten (daarom krijg je ook vakken als psychologie), en maar een deel economie. De naam business administration zegt het zelf eigenlijk al. IBEB is de echte economie, met vakken als macro- en microeconomics, al specialiseer je je naarmate je bachelor eindigt natuurlijk wel, daar zal vast ook wel een finance kant bijzitten.

Het meest geschikt voor finance is econometrie natuurlijk nog. Je kan eventueel ook Wiskunde of Technische wiskunde gaan doen, met wat economie vakken in de keuze ruimte, maar dat gaat je aan de EUR niet lukken.

Ik ben zelf ook nog maar een eerste jaars, dus zoveel weet ik er ook niet van, maar check eens wat topics hier op Fok!, daar is nog wel wat meer info te vinden ;)
pi_95726028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:32 schreef Ninilith het volgende:

[..]

Hihi, wie verzint dat soort regels toch, echt hoor -_-

Waar is 'bij ons' trouwens ? :)
ESL, Erasmus school of Law.
Geen referral hier.
pi_95729349
O, verdomme het staat er boven mijn eerste bericht ook al, sorry! |:(
pi_95751017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:48 schreef Dandez92 het volgende:
Oke ik wilde dus naast IBA IBEB gaan doen, maar heb met de studie adviseur van IBEB gepraat en begin nu toch te twijfelen. Het komt allemaal toch wel heel erg veel overeen (meer dan ik had gedacht) en het geheel als faculteit en studie oogt toch véél minder goed geregeld dan RSM.

Ik wil uiteindelijk in Finance en dacht met IBEB daar wel meer mee richting te gaan specialiseren, maar lijkt me toch tegen te vallen (eerste twee jaar 1 finance vak bij IBEB, derde jaar evt. keuzevak). Heeft iemand (naast econometrie) suggesties?
Niet helemaal waar trouwens, in Bachelor-3 bij economie kan je 56 ECTS aan Finance-vakken besteden als je dat wil (alleen het vak Philosophy of Economics is verplicht en gaat niet over finance).
pi_95760037
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:09 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ikke, kwam vanaf WO informatica. Moest vijf vakjes doen, voornamelijk management-achtig, waren allemaal niet moeilijk.
Weet je toevallig of ze gestopt zijn met het aanbieden van deze premaster? Kan het nergens meer terugvinden voor komend schooljaar.
-géén blogabet, bvd-
pi_95768784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:41 schreef Kaas- het volgende:
Niet helemaal waar trouwens, in Bachelor-3 bij economie kan je 56 ECTS aan Finance-vakken besteden als je dat wil (alleen het vak Philosophy of Economics is verplicht en gaat niet over finance).
Zijn er zoveel Finance vakken in de bachelor-3? Volgens mij alleen Finance 2, Stock Pricing and Corporate Events, Financial Methods & Techniques en Corporate Finance.
pi_95771346
Is Essential Mathematics for Economic Analysis het enige boek dat wordt gebruikt bij wiskunde bij econome of komt er nog meer wiskunde (in de master bijvoorbeeld?)?
pi_95773746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:57 schreef Warren het volgende:
Is Essential Mathematics for Economic Analysis het enige boek dat wordt gebruikt bij wiskunde bij econome of komt er nog meer wiskunde (in de master bijvoorbeeld?)?
Dat verschilt natuurlijk per master, maar over het algemeen zal het volgens mij niet moeilijker worden dan uit dat boek.
pi_95773857
Met meer dan één persoon een paper schrijven. ;( Meest vermoeiende ooit. ;(

* SuperHarregarre zoekt mooie strop om zich te verhangen
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_95778001
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zijn er zoveel Finance vakken in de bachelor-3? Volgens mij alleen Finance 2, Stock Pricing and Corporate Events, Financial Methods & Techniques en Corporate Finance.
Potentiele Bachelor-3 bij economie:

quote:
1. Behavioral Finance (12)

2. Corporate Finance (4)
2. De praktijk van financiele markten (4)
2. Monetary economics (4)
(financiele rekenkunde [4] bestaat evt. ook nog)

3. Finance 2 (4)
3. Stock Pricing and Corporate Events (4)
3. Financial Methods & Techniques (4)
3. Money, Credit and Banking (4)

4. Werkcollege Corporate Finance (12)
4. Werkcollege Aandelenmarkten (12)
4. Seminar Interest Rates and Stock Markets (12)

5. Bachelor Thesis in Finance richting (8)
Redelijk wat vakken aan pure finance en financiele economie dat meer vanuit macro-perspectief wordt bekeken. :)
pi_95778236
Hé, Kaas, nog plannen voor exchange, of ga je voor een minor?
Cool story, Hansel.
pi_95785786
Ik ben nog aan het overwegen tussen een didactische minor economie of een normale minor + stage (keuzeruimte)
pi_95788803
Ik heb nog totaal geen idee wat ik voor minor ga kiezen. Denk wel verbredende, maar welke faculteit...
Geen referral hier.
pi_95794305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Hé, Kaas, nog plannen voor exchange, of ga je voor een minor?
Zie pm. ;)
pi_95794517
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Met meer dan één persoon een paper schrijven. ;( Meest vermoeiende ooit. ;(

* SuperHarregarre zoekt mooie strop om zich te verhangen
Hehe even doorzetten. Welke seminars doe je? Beetje tof?
pi_95813795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zie pm. ;)
Why so secret? :D
pi_95824875
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:48 schreef kort het volgende:

[..]

Why so secret? :D
Beetje offtopic bijkletsen per pm. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaas- op 21-04-2011 21:27:55 ]
pi_95848742
Wat zijn de ervaringen hier met SIR? Na afgestapt te zijn van Slimstuderen vind ik SIR ook niet echt veel beter eigenlijk ;(

Bij marketing ontbrak h20 namelijk, een mail gestuurd of daar nog een supplement van komt. Reactie was doodleuk: wat niet aan bod geweest in het hoorcollege staat niet in sir. Daarop de sheets van desbetreffende college maar opgestuurd :')
pi_95849288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:30 schreef kort het volgende:
Wat zijn de ervaringen hier met SIR? Na afgestapt te zijn van Slimstuderen vind ik SIR ook niet echt veel beter eigenlijk ;(

Bij marketing ontbrak h20 namelijk, een mail gestuurd of daar nog een supplement van komt. Reactie was doodleuk: wat niet aan bod geweest in het hoorcollege staat niet in sir. Daarop de sheets van desbetreffende college maar opgestuurd :')
Slimstuderen vond ik kut. SIR is wel oké maar het wordt door studenten gemaakt dus het is niet altijd perfect natuurlijk. Als je niet voor een hoog cijfer gaat maar met minimale inzet het vak wil halen volstaat het lezen van zo'n SIR-verslag.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hehe even doorzetten. Welke seminars doe je? Beetje tof?
Had eerder Multinationals and International Financial Markets van Viaene en dit blok Trade and Growth van Namini. Moet nu nog even aan de bak voor examen al telt dat maar voor 30% mee. Wat ik overigens irritant vind, maar misschien ligt dat aan mij, is dat veel docenten bij sheets met wiskundige vergelijkingen geen lijst met verklaringen voor de gebruikte symbolen geven. Meestal kun je het wel snel zelf bedenken en er is ook wel een zekere regelmatigheid maar af en toe ook niet en dan is dat best irritant. Heel soms doet een docent het wel en is het meteen een stuk makkelijker. Op dezelfde manier is het wel irritant als upperbar/lowerbar/tilde etc. niet consequent worden gebruikt. Iets wat eigenlijk best simpel is, kan dan toch nog verwarrend worden. Oh, en als ze een lecture aan een complete paper besteden vind ik dat ze die paper ook meteen even op BB moeten zetten. :P Kleine moeite en dan hoef ik niet weer in te gaan loggen op de uni of VPN om 'm te zoeken. :P Sommige docenten doen dat ook wel, maar veel ook niet.

Blackboard zelf wordt ook niet altijd consequent gebruikt. Sommige docenten plaatsen de outline van de course onder cursusdocumenten in plaats van onder cursusinformatie bijvoorbeeld. En ze plaatsen contactinfo alleen in dat document en niet onder docenteninformatie. Of ze plaatsen opdrachten in cursusdocumenten in plaats van onder opdrachten. Zo moeilijk is het toch niet om alles netjes te sorteren. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_95912330
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:30 schreef kort het volgende:
Wat zijn de ervaringen hier met SIR? Na afgestapt te zijn van Slimstuderen vind ik SIR ook niet echt veel beter eigenlijk ;(

Bij marketing ontbrak h20 namelijk, een mail gestuurd of daar nog een supplement van komt. Reactie was doodleuk: wat niet aan bod geweest in het hoorcollege staat niet in sir. Daarop de sheets van desbetreffende college maar opgestuurd :')
Heb beide maar besteld, zekere voor het onzekere nemen. Heb je niet het gevoel dat na een aantal keer doorlezen en de stof geleerd te hebben, je eigenlijk geen overzicht meer hebt van wat je wel en niet beheerst? Ik in ieder geval wel, en dat is redelijk frustrerend.

Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die oud-tentamens van Toegepaste Statistiek 1 (Economie) hebben, dan wel evt weten waar ik die kan vinden. Zou zeker handig zijn ivm komende zeer belangrijke tentamens!
pi_95950471
Misschien een stomme vraag, maar kan je bij de ESE in het tweede jaar vakken herhalen van het eeste jaar waar je gewoon al een voldoende voor hebt gehaald? Het lijkt me wel, maar just to be sure... :P
pi_95950611
Ja, heb ik ook gedaan.
pi_95950618
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:09 schreef Ninilith het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar kan je bij de ESE in het tweede jaar vakken herhalen van het eeste jaar waar je gewoon al een voldoende voor hebt gehaald? Het lijkt me wel, maar just to be sure... :P
Ja dat kan.
En het is zo verrekte warm in m'n kamer, kan nauwelijks leren en de unibieb hier is ook niet open :/
Beneath the gold, bitter steel
pi_95951981
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Sjappel het volgende:
Ja, heb ik ook gedaan.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:14 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ja dat kan.
En het is zo verrekte warm in m'n kamer, kan nauwelijks leren en de unibieb hier is ook niet open :/
Thanks guys, ja ik verwachte het al hoor, maar ik wilde het even zeker weten. ^O^

En idd, het is geen weer om te leren, vooral niet als je statistiek moet behandelen. Als ik één poot buiten zet begint mijn neus te tintelen van de hooikoorts, en hierbinnen met alle ramen dicht is het zo'n beetje 55 graden, echt een dilemma :P
pi_95952618
Niet ideaal die tenamens met dit weer :)
  maandag 25 april 2011 @ 13:49:42 #254
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_95953831
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 13:08 schreef ratatat het volgende:
Niet ideaal die tenamens met dit weer :)
Ik heb woensdag een deeltentamen staan, maar de verleiding is heel groot om eens naar buiten te gaan in plaats van studeren.
pi_95956739
Statistiek vond ik minder moeilijk dan ik had verwacht, Marketing was daarentegen wel lastig.
pi_95959378
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:33 schreef Sjappel het volgende:
Statistiek vond ik minder moeilijk dan ik had verwacht, Marketing was daarentegen wel lastig.
Was heel even in de veronderstelling dat ik de tentamens had gemist :')
pi_95959859
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:33 schreef Sjappel het volgende:
Statistiek vond ik minder moeilijk dan ik had verwacht, Marketing was daarentegen wel lastig.
Marketing ga ik sowieso herkansen, dus daar leer ik nu bijna niet voor, Applied Statistics wil ik echter wel een goed cijfer voor hebben, dus daar ben ik nu druk mee bezig. Wij krijgen gelukkig een enorme bonus van de tutorials, dus dat moet wel goed komen.
pi_95959929
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:16 schreef Ninilith het volgende:

[..]

Marketing ga ik sowieso herkansen, dus daar leer ik nu bijna niet voor, Applied Statistics wil ik echter wel een goed cijfer voor hebben, dus daar ben ik nu druk mee bezig. Wij krijgen gelukkig een enorme bonus van de tutorials, dus dat moet wel goed komen.
Ik vind een 0.9 anders wel meevallen :o
pi_95960031
Hmm... Mijn cijfers hangen meestal rond de 8-8.5, dus de bonussen die ik meestal krijg van mijn tussendoor-werk zijn om te huilen, met een bonus van 1.0 ben ik dus heel content ;)
pi_95969772
Doet iemand de Bachelor in Filosofie van een Wetenschapsgebied? En is het wat? Heeft iemand misschien een linkje naar de site waar staat welke vakken je krijgt?

# Filosofie van de economie
- toegankelijk voor studenten Economie
# Filosofie van het recht en de sociale wetenschappen
- toegankelijk voor studenten Rechtsgeleerdheid, Sociologie en Bestuurskunde
# Filosofie van de geneeskunde
- toegankelijk voor studenten Geneeskunde, BMG en Psychologie
# Filosofie van beleid en management
- toegankelijk voor studenten Bestuurskunde, Bedrijfskunde, Sociologie
# Filosofie van de historische- en kunstwetenschappen
- toegankelijk voor studenten Geschiedenis en Algemene Cultuur

[ Bericht 6% gewijzigd door Warren op 25-04-2011 21:26:54 ]
pi_96052695
Zijn hier studenten die marketing doen en al hun cijfer weten van het research project en/of presentatie? Ik weet beiden nog niet en vraag mij af of dat ook zo is bij andere werkgroepen.
pi_96052915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:05 schreef FastFox91 het volgende:
Zijn hier studenten die marketing doen en al hun cijfer weten van het research project en/of presentatie? Ik weet beiden nog niet en vraag mij af of dat ook zo is bij andere werkgroepen.
Presentatie moet je gewoon bij je SA zijn :) RP komt na de vakantie van kloosterman gok ik :')
pi_96053214
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:18 schreef kort het volgende:

[..]

Ik vind een 0.9 anders wel meevallen :o
Maakt toch wel een redelijk verschil voor je eindcijfer. En meestal hoef je er ook niet al te veel moeite in te stoppen.
Cool story, Hansel.
pi_96053766
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:10 schreef kort het volgende:

[..]

Presentatie moet je gewoon bij je SA zijn :) RP komt na de vakantie van kloosterman gok ik :')
Mijn SA zei inderdaad dat RP na het tentamen zou komen, zodat je o.a. niet kan uitrekenen wat je mag halen. Even mailtje sturen naar SA dan. Dank. :)
pi_96054560
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:17 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maakt toch wel een redelijk verschil voor je eindcijfer. En meestal hoef je er ook niet al te veel moeite in te stoppen.
Je moet nog steeds (ik iig. dan) een 4.6 halen.
pi_96055341
Hmm.. Morgen mijn eerste tentamen ooit waar ik niet voor heb geleerd, aan de ene kant humor, aan de andere kant toch wel eng... :@

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:50 schreef kort het volgende:

[..]

Je moet nog steeds (ik iig. dan) een 4.6 halen.
Kan je dan niet een 3,6 halen, dus 4,5 met bonus, en dan compenseren met je andere vakken? Niet dat ik dat ga doen trouwens hoor, ik leer nu al een week statistiek, dus als ik er vrijdag geen 10 voor haal maak ik mezelf af -_-

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:05 schreef FastFox91 het volgende:
Zijn hier studenten die marketing doen en al hun cijfer weten van het research project en/of presentatie? Ik weet beiden nog niet en vraag mij af of dat ook zo is bij andere werkgroepen.
Moesten jullie bij de normale Economie & Bedrijfseconomie een research project doen? :o
pi_96055716
quote:
Kan je dan niet een 3,6 halen, dus 4,5 met bonus, en dan compenseren met je andere vakken? Niet dat ik dat ga doen trouwens hoor, ik leer nu al een week statistiek, dus als ik er vrijdag geen 10 voor haal maak ik mezelf af -_-
Hoe bedoel je? Zover ik weet begin je met een 0.

quote:
Moesten jullie bij de normale Economie & Bedrijfseconomie een research project doen? :o
Wat is daar raar aan?
pi_96055909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:14 schreef kort het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Zover ik weet begin je met een 0.

Je moet voor het vak minsten een 5,5 hebben, je kan een 4,5 compenseren, dus je hoeft voor de bonus + het tentamen maar een 4,5 te halen, de bonus bestaat uit een 0.9, dus dan kan je toch 4,5 - 0.9 = 3,6 halen? of doe ik nou stom? :P

quote:
[..]

Wat is daar raar aan?
Ik doe ook Marketing, maar bij IBEB, en dat hadden wij dus niet, wij moesten een of andere case behandelen, en daar een presentatie over houden, tijdens de tutorials/practica...
pi_96056229
quote:
Ik doe ook Marketing, maar bij IBEB, en dat hadden wij dus niet, wij moesten een of andere case behandelen, en daar een presentatie over houden, tijdens de tutorials/practica...
Dat moesten wij ook doen :) Buiten dat moesten we OOK een Research Project a.h.v. H4 en 20 uitvoeren.

En wat je zegt klopt hoor. Alleen staat zo slecht.
pi_96056606
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef kort het volgende:

[..]

Dat moesten wij ook doen :) Buiten dat moesten we OOK een Research Project a.h.v. H4 en 20 uitvoeren.

En wat je zegt klopt hoor. Alleen staat zo slecht.
O haha, sucks voor jullie dan, wij kregen een extra Skills gedeelte, waarin we presentaties moesten houden voor onze mentorgroepen, ook niet al te leuk..
pi_96057853
Ik heb het gedeelte vaardigheden helemaal niet. Presentaties en Research Project tellen daardoor zwaarder mee :P
pi_96060584
hebben jullie nou ook opeens weer vaardigheden :S ik snap het niet meer hoor :S
pi_96078002
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:40 schreef Ninilith het volgende:
hebben jullie nou ook opeens weer vaardigheden :S ik snap het niet meer hoor :S
'extra skills' = vaardigheden, 3x essay + 1 x presenteren

'skills' = practicum, 1x case presenteren + 1x RP
pi_96787995
Ik krijg ineens dit als ik in wil loggen op sin-online webmail:
Your Erasmus University mailbox appears to have expired. This usually means that you are no longer considered a student by the central administration. You may doublecheck the availability of your mailbox here.

Ik kan dus niet meer op mn mail terwijl ik nog gewoon student ben? Juist.....
  zaterdag 14 mei 2011 @ 13:25:44 #275
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_96790810
Ik heb hetzelfde probleem.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 13:27:21 #276
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_96790887
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:25 schreef Yaku het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik ook.
pi_96795155
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik ook.
pi_96795923
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:26 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Moi aussi.
Beneath the gold, bitter steel
pi_96993569
Ik heb me ingeschreven voor Fiscale Economie!
pi_96994734
Marketing gehaald! Stront vak :r
  woensdag 18 mei 2011 @ 16:39:09 #281
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_96994931
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:34 schreef kort het volgende:
Marketing gehaald! Stront vak :r
Nice ^O^ Omdat ik vorig jaar een 5,4 haalde moest ik een herkansing doen :r (Gelukkig toen dit met een 7,nogwat gehaald).
pi_97003114
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:07 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor Fiscale Economie!
Eerste of tweede jaar?
pi_97003200
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:39 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Nice ^O^ Omdat ik vorig jaar een 5,4 haalde moest ik een herkansing doen :r (Gelukkig toen dit met een 7,nogwat gehaald).
Marketing sucks. Ik bleek trouwens de 7e en laatste tussentoets van Inleiding Gedragseconomie over het hoofd te hebben gezien en heb er maar 6 gemaakt. Toen ik in de 7e week ernaar zocht stond er nog niets en het leek me ook niet logisch dat er een tussentoets in de tentamenweek zelf was. Dacht aldoor dat ik een 9.7 had (29/30), maar dat bleek hierdoor ineens een 8.3 (29/35) te zijn. Slordig... :')
pi_97004867
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Eerste of tweede jaar?
Eerste jaar moet eerst nog slagen
pi_97024838
Marketing
Tentamen gemiddelde: 5.7.
Presentatie gemiddelde: 8.
RP gemiddelde: 7.7.
Examen gemiddelde: 5.
Hoe kan dat? :')
pi_97026794
quote:
5s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:33 schreef FastFox91 het volgende:
Marketing
Tentamen gemiddelde: 5.7.
Presentatie gemiddelde: 8.
RP gemiddelde: 7.7.
Examen gemiddelde: 5.
Hoe kan dat? :')
Die Kloosterman is een clown, daarom
pi_97033211
Je essay + presentatie waren matig? 1 van de 3 opdrachten niet ingeleverd?
pi_97035748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:21 schreef kort het volgende:
Je essay + presentatie waren matig? 1 van de 3 opdrachten niet ingeleverd?
Gemiddelde van alle studenten. Maar ik had een fout gemaakt in het interpreteren van de cijfers. Tentamen moet zijn het eindcijfer en examen is tentamen. Niet dat het duidelijk in Osiris stond.
pi_97035780
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:13 schreef Warren het volgende:
Doet iemand de Bachelor in Filosofie van een Wetenschapsgebied? En is het wat? Heeft iemand misschien een linkje naar de site waar staat welke vakken je krijgt?

# Filosofie van de economie
- toegankelijk voor studenten Economie
# Filosofie van het recht en de sociale wetenschappen
- toegankelijk voor studenten Rechtsgeleerdheid, Sociologie en Bestuurskunde
# Filosofie van de geneeskunde
- toegankelijk voor studenten Geneeskunde, BMG en Psychologie
# Filosofie van beleid en management
- toegankelijk voor studenten Bestuurskunde, Bedrijfskunde, Sociologie
# Filosofie van de historische- en kunstwetenschappen
- toegankelijk voor studenten Geschiedenis en Algemene Cultuur

Ik heb zelf daar ook naar zitten kijken, als je hier de studiegids download zit daar ook een deel van die vakken in beschreven, maar helaas niet alle.
Beneath the gold, bitter steel
pi_97049306
Ik had even een vraagje, een vriendin van mij had zich ingeschreven voor QF Masters op de EUR en was toegelaten en 2 dagen later (nu) kreeg ze een mailtje van 'sorry, je bent toch niet toegelaten' en daarna werd ze direct toegelaten voor een andere studie, financial economics. Uiteraard is ze hier erg boos over en ik vroeg me af wat ze hier tegen kon doen?

Ik ben zelf overigens ook geaccepteerd voor QF op Rotterdam, we doen 'ongeveer' dezelfde studie dus ik stond hier zelf ook wel een beetje van te kijken. In ieder geval heeft een econometrie professor die het programma heeft bekeken en heeft gezegd dat ze het wel moet kunnen doen. Dat zou toch voor iets moeten gelden?

Any tips? Het betreft overigens een buitenlandse studente die dus niet een bachelor in Nederland heeft gedaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97049655
Je kan wellicht de programme director van QF aanschrijven (Prof.dr. D.J.C. van Dijk)? En anders mensen die over de admissions gaan op Erasmus of iets dergelijks.

Maar het is nu definitief dat je naar Erasmus komt i.p.v. naar onze Zuiderburen of iets dergelijks se?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:09:02 #292
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97059016
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:26 schreef Kaas- het volgende:
Je kan wellicht de programme director van QF aanschrijven (Prof.dr. D.J.C. van Dijk)? En anders mensen die over de admissions gaan op Erasmus of iets dergelijks.

Maar het is nu definitief dat je naar Erasmus komt i.p.v. naar onze Zuiderburen of iets dergelijks se?
Not yet ;) Ik heb nog een aantal interviews na mijn laatste examen (komende maandag). Mocht daar een vast contract uitkomen ga ik daar voor, anders heb ik nog 4 MSc's die ik eventueel kan doen en daar is QF Rotterdam er 1 van ;) Ik vond het alleen apart dat die vriendin van me eerst uitgenodigd was voor QF en daarna een bericht kreeg van sorry. Beetje jammer. Ze heeft overigens haar bachelor scriptie op papers van Van Dijk geschreven! Puur toeval btw. Ik snap niet dat zij werd geaccepteerd terwijl ze zeker op het zelfde niveau als mij zit wat betreft econometrie.

En mocht ik dus naar de EUR komen volgend jaar zit jij er ook nog :P?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97091683
Hehe, ik loop hier nog wel even rond joh.
  zondag 22 mei 2011 @ 23:35:36 #294
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_97182709
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:23 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik heb zelf daar ook naar zitten kijken, als je hier de studiegids download zit daar ook een deel van die vakken in beschreven, maar helaas niet alle.
Ik zit er ook aan te denken dit ernaast te doen, al twijfel ik wel nog ontzettend aan de toegevoegde waarde eraan
pi_97187995
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:35 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

Ik zit er ook aan te denken dit ernaast te doen, al twijfel ik wel nog ontzettend aan de toegevoegde waarde eraan
Welke variant dan, ook die van Economie?
Ik vind voornamelijk die specifiek economie-gerichte vakken erin erg interessant, maar ik denk wel dat ik het ga doen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_97188470
Gewoon doen, je kunt altijd nog stoppen.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:15:32 #297
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_97191769
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 08:07 schreef Fingon het volgende:

[..]

Welke variant dan, ook die van Economie?
Ik vind voornamelijk die specifiek economie-gerichte vakken erin erg interessant, maar ik denk wel dat ik het ga doen.
Beleid en Management, doe IBA. Zou overigens ook liever de economie variant doen, spreekt me veel meer aan.

Tuurlijk kan ik het gewoon altijd doen, maarja opportunity costs he :) , kan er ook nog een extra commissietje of baantje bij seceur bij doen ofzo
  maandag 23 mei 2011 @ 19:21:31 #298
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_97213317
Zijn er hier trouwens mensen die een extra minor hebben gedaan? Zit er ook wel aan te denken om volgend jaar M&A minor ernaast te doen, is in ieder geval een optie.
pi_97213352
Een extra minor? Leg uit :o
  maandag 23 mei 2011 @ 19:25:00 #300
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_97213484
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:22 schreef kort het volgende:
Een extra minor? Leg uit :o
Ik denk dat hij een minor in z'n tweede jaar naast z'n normale vakken wil doen, in plaats van een minor in zijn derde jaar.
Cool story, Hansel.
  maandag 23 mei 2011 @ 19:49:32 #301
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_97215056
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:22 schreef kort het volgende:
Een extra minor? Leg uit :o
Wel, mij is vandaag verteld dat je altijd een minor ernaast kunt bijdoen. Dus als ik inderdaad nu in mijn tweede jaar een minor erbij wil doen dan kan dat gewoon, onafhankelijk wat jij in je derde jaar wilt doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')