abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2011 @ 00:34:25 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93754260
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar toch klaag je over een door het volk zelf gekozen hiërarchie, nl. de democratie. Terwijl mensen gerust mogen ophoepelen als ze het niet eens zijn met de democratie. Niemand zal ze tegen houden.

[..]
Lees terug. Er is nauwelijks keuze voor een ander soort gemeenschap. En de keuze word steeds kleiner.
quote:
Dat is bijna schattig naïef. Heb je er wel eens bij stil gestaan dat sommige mensen liever één dag in de week anderen beroven, en de rest van de week ergens gaan liggen stinken, dan een productief lid van de samenleving te zijn?
Jij misschien, maar de meeste mensen hebben helemaal geen behoefte om elkaar op die manier lastig te vallen, ook zonder wetten.
quote:
Maar vertel eens, wat ga je ertegen oprichten? Een ander leger? Wat nou als niemand deel wil uitmaken van dat leger? Ga je ze dan aan hun lot overlaten? Is dat jouw idee van vrijheid en niets opdringen?
Ik ga niets oprichten. Het Papiero-instituut bepaald wat noodzakelijk is. Ik heb geen lijstje met wetten voor je.
quote:
[..]

Waarom zou je voorkeuren niet mogen opdringen? Welke wetenschappelijke onderbouwing zit daar achter?
Waarom wil jij mensen zo graag zaken opdringen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 7 maart 2011 @ 00:39:04 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93754398
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een samenleving is voor mensen.
Mensen nemen vrijwillig deel aan de gemeenschap van hun keuze of richten die op.
Mensen mogen elkaar niets opdringen.

Een gemeenschap levert een situatie op (weg). Die situatie kan bepaalde wetten noodzakelijk maken (verkeersregels).

Thats it.
Dat slaat dus nergens op. Hoe maak je de stap van 'mensen mogen elkaar niets opdringen' naar 'er zijn wetten noodzakelijk'? Die dingen staan haaks op elkaar.

Overigens kun je daar niets mee berekenen of beredeneren behalve wetteloosheid, want iedere vorm van regulatie loopt stuk op 'mensen mogen elkaar niets opdringen'.
  maandag 7 maart 2011 @ 00:40:09 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93754430
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lees terug. Er is nauwelijks keuze voor een ander soort gemeenschap. En de keuze word steeds kleiner.
Er is nauwelijks keuze, omdat mensen liever in een welvarend gebied gaan wonen, dan in een gebied waar ze de regering kunnen inrichten volgens hun ideeën. Waarom zou dat in jouw voorstel anders zijn?
quote:
[..]

Jij misschien, maar de meeste mensen hebben helemaal geen behoeft om elkaar op die manier lastig te vallen, ook zonder wetten.
Klopt, de meerderheid heeft daar geen behoefte aan. Maar er hoeft maar 10% te zijn die dat wel heeft, en je hebt al een probleem. Mensen hebben met minder grotere tegenstanders overwonnen.
quote:
[..]

Ik ga niets oprichten. Het Papiero-instituut bepaald wat noodzakelijk is. Ik heb geen lijstje met wetten voor je.
Wat zou het 'Papiero-instituut' daar dan aan kunnen doen? Een leger oprichten?
quote:
[..]

Waarom wil jij mensen zo graag zaken opdringen?
Hey, jij zegt dat het fout is. Aangezien je zo tuk bent op de wetenschappelijke methode, neem ik aan dat er ook een wetenschappelijke onderbouwing achter zit. Anders baseer je heel je idee op jouw mening.
  maandag 7 maart 2011 @ 00:41:35 #154
pi_93754479
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat slaat dus nergens op. Hoe maak je de stap van 'mensen mogen elkaar niets opdringen' naar 'er zijn wetten noodzakelijk'? Die dingen staan haaks op elkaar.
Nee, helemaal niet. Het gaat om maximale vrijheid. Daaruit volgt dat je elkaar niets op mag dringen. Daaruit volgt dat daar noodzakelijke wetten uit voort kunnen vloeien.
quote:
Overigens kun je daar niets mee berekenen of beredeneren behalve wetteloosheid, want iedere vorm van regulatie loopt stuk op 'mensen mogen elkaar niets opdringen'.
Nee. Dat is niet waar. Als je elkaar zaken gaat opdringen ben je niet vrij.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 7 maart 2011 @ 00:43:20 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93754530
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Het gaat om maximale vrijheid. Daaruit volgt dat je elkaar niets op mag dringen. Daaruit volgt dat daar noodzakelijke wetten uit voort kunnen vloeien.

[..]

Nee. Dat is niet waar. Als je elkaar zaken gaat opdringen ben je niet vrij.
Met wetten dring je elkaar toch dingen op? Of is de betekenis van 'wet' zojuist drastisch veranderd? Dus je kunt niet tegelijk niemand iets opdringen en toch wetten hebben.
  maandag 7 maart 2011 @ 00:45:02 #156
pi_93754579
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is nauwelijks keuze, omdat mensen liever in een welvarend gebied gaan wonen, dan in een gebied waar ze de regering kunnen inrichten volgens hun ideeën. Waarom zou dat in jouw voorstel anders zijn?

[..]
Je geeft dus toe dat er te weinig keuze is. O.a. omdat rijkdom veel te gecentraliseerd is.
quote:
Klopt, de meerderheid heeft daar geen behoefte aan. Maar er hoeft maar 10% te zijn die dat wel heeft, en je hebt al een probleem. Mensen hebben met minder grotere tegenstanders overwonnen.

[..]
Dan komen er misschien noodzakelijke wetten.
quote:
Wat zou het 'Papiero-instituut' daar dan aan kunnen doen? Een leger oprichten?

[..]
Dat weet ik toch niet? Dat word bepaald met de wetenschappelijke methode. Ik heb geen lijstje wetten voor je.
quote:
Hey, jij zegt dat het fout is. Aangezien je zo tuk bent op de wetenschappelijke methode, neem ik aan dat er ook een wetenschappelijke onderbouwing achter zit. Anders baseer je heel je idee op jouw mening.
Jij komt er mee dat jij vanalles op wilt dringen, dat is niet mijn probleem.

Dit is verder een herhaling van zetten. Ik heb geen lijstje wetten voor je.
  maandag 7 maart 2011 @ 08:51:06 #157
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93758430
Maar wat nu als de moraal van de ene groep conflicteert met de moraal van een andere groep? Het lijkt mij niet dat het wetenschappelijk is vast te stellen dat moraal niet mag conflicteren, want dan ga je al uit van moraal.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  maandag 7 maart 2011 @ 10:08:06 #158
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93760024
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je geeft dus toe dat er te weinig keuze is. O.a. omdat rijkdom veel te gecentraliseerd is.
Dat komt niet omdat de rijkdom te gecentraliseerd is, maar dat komt omdat mensen liever in een rijk gebied wonen dan in een gebied dat ze 100% zelf inrichten. Anders zouden al die moslimfundies ook wel in Iran of Saudi-Arabië blijven.
En om te denken dat dat in een technocratie/anarchie verandert is dwaas: er zullen altijd rijkere en armere gemeenschappen blijven.
quote:
[..]

Dan komen er misschien noodzakelijke wetten.
Juist. En wanneer zijn ze noodzakelijk? Welke criteria zou het wetenschappelijk instituut kunnen gebruiken om vast te stellen of zo'n wet noodzakelijk is?
quote:
[..]

Dat weet ik toch niet? Dat word bepaald met de wetenschappelijke methode. Ik heb geen lijstje wetten voor je.
Ik vraag me alleen af of er een praktische manier is om dat op te lossen, met wetten. Ik denk namelijk van niet. De criminelen zullen zich niets aantrekken van die wetten, en je hebt geen manier om die wetten te handhaven.
quote:
[..]

Jij komt er mee dat jij vanalles op wilt dringen, dat is niet mijn probleem.

Dit is verder een herhaling van zetten. Ik heb geen lijstje wetten voor je.
Jij komt ermee dat de basis van je theorie is dat je niets mag opdringen. Ik vraag me af hoe je tot die conclusie komt. Aangezien je zegt dat alles volgens de wetenschappelijke methode moet, neem ik aan dat er ook een berekening of redenering achter zit.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:09:36 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93760064
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 08:51 schreef Murvgeslagen het volgende:
Maar wat nu als de moraal van de ene groep conflicteert met de moraal van een andere groep? Het lijkt mij niet dat het wetenschappelijk is vast te stellen dat moraal niet mag conflicteren, want dan ga je al uit van moraal.
Papierversnipperaar gelooft volgens mij in de goedheid van de mensen, en hij denkt dat dingen als criminelen en fundamentalisten niet bestaan. Dat is leuk voor een sprookjesboek, niet voor een staatsinrichting.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:34:26 #160
pi_93760750
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 08:51 schreef Murvgeslagen het volgende:
Die mensen met een verschillende moraal zullen niet bij elkaar in 1 gemeenschap gaan wonen. En als ze niet naast elkaar wonen zie ik geen reden voor een probleem. Dat is juist de essentie van het idee.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:40:04 #161
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93760897
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die mensen met een verschillende moraal zullen niet bij elkaar in 1 gemeenschap gaan wonen. En als ze niet naast elkaar wonen zie ik geen reden voor een probleem. Dat is juist de essentie van het idee.
En hoe ga je daarvoor zorgen? Want ik zou het best prettig vinden om met sterke en gewelddadige gelijken naast een gemeenschap van rijke zwakke hardwerkende nerds te leven. En dan een paar keer per week daar met geweld eten gaan halen. Lijkt mij ideaal.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:42:01 #162
pi_93760943
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En hoe ga je daarvoor zorgen?
Niet, lees terug. Herhaling van zetten. Ik heb geen lijst met regeltjes.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:46:38 #163
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93761087
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet, lees terug. Herhaling van zetten. Ik heb geen lijst met regeltjes.
Oké, laten we even iets afspreken. Iedere keer dat ik onverhoopt 'je' zeg, vervang het dan in je hoofd door 'het wetenschappelijke instituut'. Afgesproken?

Dus opnieuw, hoe gaat het wetenschappelijke instituut daarvoor zorgen? Want ik zou best wat nerds in elkaar willen trommelen voor mijn avondeten.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:50:34 #164
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93761198
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet naast elkaar wonen? Het lijkt mij sterk dat men overal hekken gaat plaatsen, of dat je elkaar nooit tegenkomt.

Als ik dan van Gouda naar den Haag zou willen reizen zou ik eerst (ter voorbeeld) door een gebied komen met zwartpakken, communisten, moslim extremisten, etc. En die laten mij dan zeker altijd met rust?
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  maandag 7 maart 2011 @ 10:53:04 #165
pi_93761270
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:50 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Niet naast elkaar wonen? Het lijkt mij sterk dat men overal hekken gaat plaatsen, of dat je elkaar nooit tegenkomt.

Als ik dan van Gouda naar den Haag zou willen reizen zou ik eerst (ter voorbeeld) door een gebied komen met zwartpakken, communisten, moslim extremisten, etc. En die laten mij dan zeker altijd met rust?
Je moet je eigen egoïsme en agressie niet projecteren op anderen.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:53:45 #166
pi_93761291
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké, laten we even iets afspreken. Iedere keer dat ik onverhoopt 'je' zeg, vervang het dan in je hoofd door 'het wetenschappelijke instituut'. Afgesproken?

Dus opnieuw, hoe gaat het wetenschappelijke instituut daarvoor zorgen? Want ik zou best wat nerds in elkaar willen trommelen voor mijn avondeten.
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Lees terug. Herhaling van zetten. Ik heb geen lijst met regeltjes.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:58:27 #167
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93761466
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je moet je eigen egoïsme en agressie niet projecteren op anderen.
Wat hebben de verschillende subculturen die er heden ten dage zijn te maken met mijn egoïsme en agressie voorzover ik die bezit?
  maandag 7 maart 2011 @ 11:04:11 #168
pi_93761623
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:58 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Wat hebben de verschillende subculturen die er heden ten dage zijn te maken met mijn egoïsme en agressie voorzover ik die bezit?
Jij komt met verzonnen (groepen) mensen die zouden gaan roven en moorden. Ik denk dat die agressie alleen in jouw hoofd zit. Je bent bang voor je eigen angst en egoïsme.
  maandag 7 maart 2011 @ 11:13:53 #169
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93761911
quote:

[..]

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij komt met verzonnen (groepen) mensen die zouden gaan roven en moorden. Ik denk dat die agressie alleen in jouw hoofd zit. Je bent bang voor je eigen angst en egoïsme.
Die groepen mensen zijn er altijd geweest in gigantisch veel verschillende vormen, waarom zou dat in de toekomst anders zijn?

Ik ben bang voor mijn angst? Welke angst?
Daarnaast ook nog bang voor mijn egoïsme?

Je doet heel wonderlijke uitspraken. We zijn hier een discussie aan het voeren over een technocratie, en jij gaat het gaat het op de man spelen met holle uitspraken?
  maandag 7 maart 2011 @ 11:17:54 #170
pi_93762029
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:13 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

[..]

Die groepen mensen zijn er altijd geweest in gigantisch veel verschillende vormen, waarom zou dat in de toekomst anders zijn?
Omdat mensen veranderen. Dat zie je nu in het MO-gebeuren. Mensen laten zich niet langer bang maken door de dreigementen (Pas op! Communisten! Pas op! Moslims!) van hun onderdrukkers. Dezelfde dreigementen waar jij nu mee komt.
  maandag 7 maart 2011 @ 11:26:57 #171
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93762304
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat mensen veranderen. Dat zie je nu in het MO-gebeuren. Mensen laten zich niet langer bang maken door de dreigementen (Pas op! Communisten! Pas op! Moslims!) van hun onderdrukkers. Dezelfde dreigementen waar jij nu mee komt.
Dat zie ik anders.

Als je de wereldgeschiedenis bekijkt zie je altijd in welke maatschappij en regeringsvorm dan ook dat geweld, aantasten van andermans vrijheden, e.d. overal voorkomen. Geen uitgezonderd.

Ik zie niet in dat dat verandert met een andere vorm van gemeenschappen, omdat het iets is wat in de aard van de mens zit.
  maandag 7 maart 2011 @ 11:30:56 #172
pi_93762440
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:26 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Dat zie ik anders.

Als je de wereldgeschiedenis bekijkt zie je altijd in welke maatschappij en regeringsvorm dan ook dat geweld, aantasten van andermans vrijheden, e.d. overal voorkomen. Geen uitgezonderd.
Misschien ligt het wel aan de regeringsvorm. Mensen worden onnodig beperkt en "moeten" dan op alternatieve manieren voor zichzelf zorgen.
quote:
Ik zie niet in dat dat verandert met een andere vorm van gemeenschappen, omdat het iets is wat in de aard van de mens zit.
Nee. Het MO bewijst je ongelijk.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:14:00 #173
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93764052
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien ligt het wel aan de regeringsvorm. Mensen worden onnodig beperkt en "moeten" dan op alternatieve manieren voor zichzelf zorgen.
Misschien wel of misschien niet. Feit blijft wel dat er al duizenden jaren geen maatschappij is geweest waar dat niet het geval was.

Van de technocratie zoals door jou omschreven is het nog maar de vraag of dat een oplossing gaat geven voor een eeuwenoud probleem. Voorzover heb je nog geen bewijs kunnen aanleveren.

quote:
Nee. Het MO bewijst je ongelijk.
Hoe bewijst het middenoosten dat mensen veranderen in een maatschappij van liefhebbende wezens die elkaars grenzen respecteren? En dat daarna ook zo blijft?
  maandag 7 maart 2011 @ 12:21:34 #174
pi_93764263
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:14 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Misschien wel of misschien niet. Feit blijft wel dat er al duizenden jaren geen maatschappij is geweest waar dat niet het geval was.

Van de technocratie zoals door jou omschreven is het nog maar de vraag of dat een oplossing gaat geven voor een eeuwenoud probleem. Voorzover heb je nog geen bewijs kunnen aanleveren.

[..]
Dus er is bewijs dat de huidige regeringsvormen dat probleem niet oplossen?
quote:
Hoe bewijst het middenoosten dat mensen veranderen in een maatschappij van liefhebbende wezens die elkaars grenzen respecteren? En dat daarna ook zo blijft?
Mensen werken zelf samen om hun regering te veranderen en slaan elkaar daarbij niet de hersenen in omdat ze verschillende religies hebben, zoals ons de hele tijd word wijsgemaakt. De enige die geweld gebruiken zijn egoïsten die mensen niets gunnen. Agressievelingen die bang zijn voor vrijheid en zelfbeschikking
pi_93764704
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Was moord daarvoor niet verboden dan? :?
Jawel, daarna niet meer, dat heet oorlogsrecht en dan gelden er andere spelregels waaronder dat je mag doden.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  maandag 7 maart 2011 @ 12:35:54 #176
pi_93764802
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:33 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Jawel, daarna niet meer, dat heet oorlogsrecht en dan gelden er andere spelregels waaronder dat je mag doden.
Dus de machthebber bepaald dat je mag doden als het in zijn kraam te pas komt.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:42:22 #177
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93765034
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus er is bewijs dat de huidige regeringsvormen dat probleem niet oplossen?
Er is inderdaad geen regeringsvorm die de uitkomst biedt. Sommige regeringsvormen zijn echter wel beter dan de andere.

Wat ik al zei is dat ik denk dat die problemen niet opgelost kunnen worden omdat het in de aard van de mens licht i.p.v. de regeringsvorm. De mens is van nature geneigd om zichzelf te verijken ten opzichte van anderen.

quote:
Mensen werken zelf samen om hun regering te veranderen en slaan elkaar daarbij niet de hersenen in omdat ze verschillende religies hebben, zoals ons de hele tijd word wijsgemaakt. De enige die geweld gebruiken zijn egoïsten die mensen niets gunnen. Agressievelingen die bang zijn voor vrijheid en zelfbeschikking
Ben je er van op de hoogte dat in Egypte in de periode dat de politie uit de straten was dat criminele bendes vrij spel hadden?

Zoals je al omschrijft komt er dus een nieuwe regeringsvorm. En dan? Mensen leven nu in een roes, maar als het normale leven weer aanvangt en iedereen voor zijn eigen hagje moet zorgen verandert de boel echt niet.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:55:51 #178
pi_93765505
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:42 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Er is inderdaad geen regeringsvorm die de uitkomst biedt. Sommige regeringsvormen zijn echter wel beter dan de andere.

Wat ik al zei is dat ik denk dat die problemen niet opgelost kunnen worden omdat het in de aard van de mens licht i.p.v. de regeringsvorm. De mens is van nature geneigd om zichzelf te verijken ten opzichte van anderen.

[..]
Nee. Maar mijn mening daarover kan je terug lezen.
quote:
Ben je er van op de hoogte dat in Egypte in de periode dat de politie uit de straten was dat criminele bendes vrij spel hadden?
Dat waren door Mubarak aangestuurde Thugs, waaronder vrijgelaten gevangenen en poltitiemensen in burger. De bewoners organiseerden hun eigen beveiliging. Ze bewijzen mijn punt.
quote:
Zoals je al omschrijft komt er dus een nieuwe regeringsvorm. En dan? Mensen leven nu in een roes, maar als het normale leven weer aanvangt en iedereen voor zijn eigen hagje moet zorgen verandert de boel echt niet.
De revolutie is net begonnen, het regime zit er nog. Volg je het niet?
  maandag 7 maart 2011 @ 13:32:55 #179
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93767181
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]

Nee. Maar mijn mening daarover kan je terug lezen.
Dat die mensen een product zijn van de huidige maatschappij? Dus als je ze met rust zou laten laten ze jou ook met rust?

quote:
Dat waren door Mubarak aangestuurde Thugs, waaronder vrijgelaten gevangenen en poltitiemensen in burger. De bewoners organiseerden hun eigen beveiliging. Ze bewijzen mijn punt.
Ook als dat het geval is dan bewijst het alleen maar wat ik zei. Die thugs wilde zich verijken ten koste van anderen. Je wilt toch niet zeggen dat het Mubarak zijn schuld was, en dat zij alleraardigste personen waren?

quote:
De revolutie is net begonnen, het regime zit er nog. Volg je het niet?
Wat maakt deze revolutie anders dan de anderen die er zijn geweest in de hystorie? Wat bewijst deze specifieke revolutie?
  maandag 7 maart 2011 @ 14:09:52 #180
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93768653
quote:

[..]

[..]

Nee, je hebt geen antwoorden. Je kunt geen enkel criterium noemen, en je maakt een cirkelredenering. Hoe kan een wetenschappelijk instituut berekenen of iets noodzakelijk is, zonder criteria?
  maandag 7 maart 2011 @ 14:12:37 #181
pi_93768779
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:32 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Dat die mensen een product zijn van de huidige maatschappij? Dus als je ze met rust zou laten laten ze jou ook met rust?

[..]
Ik denk dat een heel groot deel van de huidige problemen daaraan te wijten is. Ik pretendeer niet alles op te lossen, maar beter is beter toch? Het is iig geen argument om de situatie slecht te houden.
quote:
Ook als dat het geval is dan bewijst het alleen maar wat ik zei. Die thugs wilde zich verijken ten koste van anderen. Je wilt toch niet zeggen dat het Mubarak zijn schuld was, en dat zij alleraardigste personen waren?

[..]
Nee, het bewijst dat overheden en regimes er een puinhoop van maken ten koste van de bevolking. Dat de bevolking daar juist geen behoefte aan heeft.
quote:
Wat maakt deze revolutie anders dan de anderen die er zijn geweest in de hystorie? Wat bewijst deze specifieke revolutie?
Het bewijst dat alle bezwaren die nu worden opgeworpen leugens zijn. Angstzaaien, verdeel-en-heers politiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 07-03-2011 14:19:13 ]
  maandag 7 maart 2011 @ 14:13:06 #182
pi_93768802
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, je hebt geen antwoorden. Je kunt geen enkel criterium noemen, en je maakt een cirkelredenering. Hoe kan een wetenschappelijk instituut berekenen of iets noodzakelijk is, zonder criteria?
Lees terug, herhaling van zetten.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:16:24 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93768959
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lees terug, herhaling van zetten.
Nu ben je gewoon triest bezig. Ik vraag je het te vertellen, en je blijft maar zeggen dat het een herhaling van zetten is. Kennelijk staat het er dan toch niet zo duidelijk. Dus herhaal het nog maar eens, als je wilt. En alsjeblieft niet met die cirkelredenering van 'Wat noodzakelijk is, berekent het wetenschappelijk instituut, en het gebruikt als criterium wat noodzakelijk is.'
  maandag 7 maart 2011 @ 14:21:57 #184
pi_93769225
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:32 schreef Murvgeslagen het volgende:

. Je wilt toch niet zeggen dat het Mubarak zijn schuld was,

quote:
http://www.nationalreview(...)hugs-work-rich-lowry

The deployment of plainclothes forces paid by Mr. Mubarak’s ruling party — men known here as baltageya — has been a hallmark of the Mubarak government, and there were many signs that the violence was carefully choreographed.

The Mubarak supporters emerged from buses. They carried the same flags and the same printed signs, and they all escalated their actions, from shouting to violence, at exactly the same moment: 2:15 p.m. The protesters showed journalists police and ruling party identification cards that they said had been taken from Mubarak supporters who had been caught infiltrating Tahrir Square, also known as Liberation Square, and detained in a holding pen.

The preparations for a confrontation began Wednesday morning, a day after Mr. Mubarak pledged to step down in September while insisting that he would die on Egyptian soil. The president’s supporters waved flags as though they were headed to a protest, but armed themselves as though they were itching for a fight. Several wore hard hats; one had a meat cleaver, and two others grabbed the raw materials to make firebombs from their car.

One man washed his pliers in a pool of dirty sewage before charging into a battle. Another man held a club wrapped in electrical tape and studded with tacks. Others carried knives, rubber tubes and chains. Before they laid siege to Tahrir Square in what seemed to be coordinated waves, they hid those weapons in their waistbands.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:32:11 #185
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93769675
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik denk dat een heel groot deel van de huidige problemen daaraan te wijten zijn. Ik pretendeer niet alles op te lossen, maar beter is beter toch? Het is iig geen argument om de situatie slecht te houden.
Waarom is dat beter? Welke wetenschappelijke bewijzen heb je voor zulks een wetenschappelijk instituut?

Zoals ik eerder melde ga je sowieso conflicten krijgen, omdat mensen niet altijd zo vredelievend zijn. Zelfs als maar een heel klein percentage niet vredelievend is heb je al een flink probleem.

quote:
Nee, het bewijst dat overheden en regimes er een puinhoop van maken ten koste van de bevolking. Dat de bevolking daar juist geen behoefte aan heeft.
Die Thugs waren geen deel van de overheid, gewoon huurlingen. Bewijst dat mensen tot veel in staat zijn als ze zichzelf maar kunnen vereiken.

Dat de regering er een puinhoop van maakt is omdat daar mensen zitten die bang zijn voor hun eigen hagje.

quote:
Het bewijst dat alle bezwaren die nu worden opgeworpen leugens zijn. Angstzaaien, verdeel-en-heers politiek.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wat ik al zei was dat ook vaak het geval bij eerdere revoluties. Wat maakt deze anders, en wat is daaruit de concluderen?
  maandag 7 maart 2011 @ 14:33:33 #186
pi_93769714
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:32 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Die Thugs waren geen deel van de overheid, gewoon huurlingen.
Je liegt.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:37:27 #187
pi_93769845
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:32 schreef Murvgeslagen het volgende:

Wat maakt deze anders, en wat is daaruit de concluderen?
Dat kan je hier zien.
Midden-Oosten
Maar het zijn wel een paar 100 topics. Het is niet mijn schuld dat je gebeurtenissen niet volgt.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:42:52 #188
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93770047
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je liegt.
Ik heb ook berichten gelezen dat het om betaalde huurlingen ging. Om dan te stellen dat ik lieg is een beetje kort door de bocht.

De andere mogelijkheid is dat het loyalisten waren van de oude regering laat het nog steeds zien dat niet iedereen even vreedzaam is, en dat dat de vrijheid van andere groepen bedrijgt.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:45:07 #189
pi_93770133
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:42 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Ik heb ook berichten gelezen dat het om betaalde huurlingen ging. Om dan te stellen dat ik lieg is een beetje kort door de bocht.

De andere mogelijkheid is dat het loyalisten waren van de oude regering laat het nog steeds zien dat niet iedereen even vreedzaam is, en dat dat de vrijheid van andere groepen bedrijgt.
Je kan gewoon googelen op Mubarak Thugs. Dan tref je massa's artikelen aan waaruit blijkt dat regimes als van Mubarak dit soort middelen gebruiken om hun regime te handhaven. Het gebruik van Thugs/mercenary's hoort bij het wapenarsenaal van een regime.Dat zag je ook in Oost-Europa.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:47:01 #190
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93770207
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan je hier zien.
Midden-Oosten
Maar het zijn wel een paar 100 topics. Het is niet mijn schuld dat je gebeurtenissen niet volgt.
Vertel me het toch maar. Ik heb het redelijk goed gevolgd, en ik kan geen verschil ontdekken met bijvoorbeeld de Franse revolutie of de revoluties van 1848.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:53:40 #191
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93770428
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan je hier zien.
Midden-Oosten
Ik hoef die topics niet allemaal na te lezen, de situatie in het MO volg ik redelijk goed. Daarnaast denk ik daar niet een antwoord te vinden op mijn vraag of deze anders zijn dan eerdere revoluties?

De volgende revolutie was ook behoorlijk groot, en heeft ook gigantische verandering teweeg gebracht en de geschiedenis voor een groot deel beïnvloed.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Russische_Revolutie_%281917%29

Ser_Ciappelletto haalt daarnaast ook inderdaad terecht de franse revolutie aan.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:55:04 #192
pi_93770469
Jullie pogingen om de discussie te saboteren zijn een beetje primitief. Misschien moeten jullie eerst even studeren:
The rules of disinformation.
Thirteen Techniques for Truth Suppression
  maandag 7 maart 2011 @ 14:56:14 #193
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_93770503
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan gewoon googelen op Mubarak Thugs. Dan tref je massa's artikelen aan waaruit blijkt dat regimes als van Mubarak dit soort middelen gebruiken om hun regime te handhaven. Het gebruik van Thugs/mercenary's hoort bij het wapenarsenaal van een regime.Dat zag je ook in Oost-Europa.
Of ze nou betaald waren, of dat het sympathisanten maakt niet uit voor mijn punt.

Ik kan trouwens inderdaad googelen en de eerste zin op de volgende link:
http://globalvoicesonline(...)errorise-protesters/

Government-paid thugs have been unleashed on protesters across Egypt, in a bid to scare them and let them break their protests, which have been on going for eight days.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:56:32 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93770517
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jullie pogingen om de discussie te saboteren zijn een beetje primitief. Misschien moeten jullie eerst even studeren:
The rules of disinformation.
Thirteen Techniques for Truth Suppression
Juist, vragen om meer informatie is het saboteren van discussies. En zodra je gevraagd wordt om meer informatie anderen gaan beschuldigen van het saboteren van de discussie is dat absoluut niet. :')
  maandag 7 maart 2011 @ 15:00:40 #195
pi_93770642
Dit topic begon over een moraal-neutrale overheid. Ik kom met een moreel neutraal systeem en nu moet ik de revoluties in het MO uitleggen. Dat is een standaard tactiek om de discussie te saboteren.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:01:22 #196
pi_93770672
Positieve propaganda.

ik gebruik ook propaganda, maar ik doe dat met open vizier.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:02:33 #197
pi_93770702
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:56 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Of ze nou betaald waren, of dat het sympathisanten maakt niet uit voor mijn punt.

Dat doet het wel. Het gaat om overheids-gestuurd geweld Vs individuen die vreedzaam met elkaar samen kunnen leven.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:02:53 #198
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93770711
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit topic begon over een moraal-neutrale overheid. Ik kom met een moreel neutraal systeem en nu moet ik de revoluties in het MO uitleggen. Dat is een standaard tactiek om de discussie te saboteren.
Ik heb je 101 keer gewezen op de denkfouten in je moraal neutrale systeem, maar daar ga je niet op in. Je blijft maar verwijzen naar verklaringen die niet bestaan.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:03:46 #199
pi_93770738
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb je 101 keer gewezen op de denkfouten in je moraal neutrale systeem, maar daar ga je niet op in. Je blijft maar verwijzen naar verklaringen die niet bestaan.
Je liegt. :)
  maandag 7 maart 2011 @ 15:07:57 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_93770899
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je liegt. :)
Je hebt je bronnen goed gelezen. Je past no. 1 perfect toe:

quote:
1. Hear no evil, see no evil, speak no evil. Regardless of what you know,
don't discuss it -- especially if you are a public figure, news anchor, etc.
If it's not reported, it didn't happen, and you never have to deal with the
issues.
Met een beetje no. 5 en no. 18 ertussen gemengd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')