Ook ik kan geen stijf plassertje krijgenquote:
Snelheid is mijn bijnaam!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Jullie zitten toch gvd Fryslân niet af te kraken he!quote:
Jawelquote:Op woensdag 2 maart 2011 00:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jullie zitten toch gvd Fryslân niet af te kraken he!
Toen die fucking hollanders bij Wons kwamen piepten ze wel anders!
Echte kerels krijgen gewoon een stijve lul ipv een plassertje...quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:21 schreef Mores het volgende:
[..]
Ook ik kan geen stijf plassertje krijgen
Daar versta je ook heul niets van!quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:25 schreef Maitje het volgende:
[..]
Jawel
Ik zit soms wel is op ned 3 te kijken in de ochtend, hebben ze ook van die friese programma's en en series.. om te gieren!
Naa.. tken netquote:
Alleen de mensen die er wonenquote:Op woensdag 2 maart 2011 00:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jullie zitten toch gvd Fryslân niet af te kraken he!
Toen die fucking hollanders bij Wons kwamen piepten ze wel anders!
Aah. Meestal wel toffe gasten alleen dat taaltjequote:
Had ik al mee gekregen van mijn ouders (wonen nog in Joure). Ik heb me in het verleden zelfs ingeschreven op mijn geboorte huis....Werd niks, is gesloopt ondertussen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:29 schreef m.k het volgende:
vandaag best kunnen verstaan al dat fries![]()
@ achja: joure is best aan het uitbreiden, en heel veel oude huizen worden gerenoveerd waaronder de gehele stationsstraat
Lul ik hier Fries ofzo? Ik denk dat ik half Fok! een cursus Nederlands kan geven.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:29 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Aah. Meestal wel toffe gasten alleen dat taaltje
Okay, mijn dikke zweterige fallus wil niet uit zijn strakke groene broek komenquote:Op woensdag 2 maart 2011 00:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Echte kerels krijgen gewoon een stijve lul ipv een plassertje...
Sorry, moest het even vertalen voor de zuiderburenquote:Op woensdag 2 maart 2011 00:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lul ik hier Fries ofzo? Ik denk dat ik half Fok! een cursus Nederlands kan geven.
Ich kal toch gein Friesch, ich hub in miene kop det ich haalf Fok eine cursus Hollandische spraak ken geve
En waar stond jouw krib?quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:29 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Aah. Meestal wel toffe gasten alleen dat taaltje
in een prachtig dorp onder amsterdamquote:
Ja.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hey, was jij een paar weken geleden aan het vliegen boven de Peel?
Mijn opa was Hagenees, mijn vader een zuid Limburger, mijn moeder een kruikenzeiker ( Tilburg ) en ik woon in Gelderland, ik zou niet weten waar ik trots op moet zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:40 schreef AchJa het volgende:
De klompen van mij en mijn zoons hebben ze ook. Wees gvd ergens trots op stelletje lamstralen.
[ afbeelding ]
Hebben jullie een voetbalclub genaamd Ajax?quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:41 schreef Thaboel het volgende:
[..]
in een prachtig dorp onder amsterdam
@Achja heb het niet over wat je typt. Maar als je met ekte ekte friezen praat kan ik er geen touw aan vastknopen
Ik (als fries) kon verdomme het hele relaas volgen van een limbo die in zijn eigen dialect aan het lullen was met zijn maatje. Hij keek mee aan met een blik van zo: "daar snap je geen ruk van kut fries" Jammer maar helaas, ik kon het prima volgen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:41 schreef Thaboel het volgende:
@Achja heb het niet over wat je typt. Maar als je met ekte ekte friezen praat kan ik er geen touw aan vastknopen
Kun je die herrie niet een keer bij je houden... En we moesten verdomme het hele circus naar de brand sturen...quote:
In dat geval zou ik het ook niet weten, er is niet zoveel om trots op te zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:45 schreef Mores het volgende:
[..]
Mijn opa was Hagenees, mijn vader een zuid Limburger, mijn moeder een kruikenzeiker ( Tilburg ) en ik woon in Gelderland, ik zou niet weten waar ik trots op moet zijn.
De brand? Er zijn de laatste tijd wel meerdere keren CH's op de Peel geweest.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kun je die herrie niet een keer bij je houden... En we moesten verdomme het hele circus naar de brand sturen...
De hei in de fik.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
De brand? Er zijn de laatste tijd wel meerdere keren CH's op de Peel geweest.
Zit ik hemelsbreed 6/7km van de ArenA af. Maar ik woon gelukkig niet in Amsterdam of de gemeente Amsterdamquote:Op woensdag 2 maart 2011 00:47 schreef Mores het volgende:
[..]
Hebben jullie een voetbalclub genaamd Ajax?
Ik heb sinds mijn dienstplicht een hele goede vriend die Tukker is, soms lachte we wel eens over elkaars dialect, maar ik heb sinds die tijd een interesse voor andere provincies gekregen, ik was met mijn vrouw afgelopen jaar nog een week in Friesland en ik vind dat één van de mooiste provincies van Nederland, en dat zeg ik als Zuid Limburger.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik (als fries) kon verdomme het hele relaas volgen van een limbo die in zijn eigen dialect aan het lullen was met zijn maatje. Hij keek mee aan met een blik van zo: "daar snap je geen ruk van kut fries" Jammer maar helaas, ik kon het prima volgen.
Overigens ook leuk in Ost Friesland (Duitsland) daar heb je een aantal gebieden waar je beter fries kunt lullen dan half Duits.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
In dat geval zou ik het ook niet weten, er is niet zoveel om trots op te zijn.
En dat is naar mijn mening het voordeel van de dienstplicht. Trap de hele kermis bijelkaar en we kijken wel wat eruit komt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:52 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb sinds mijn dienstplicht een hele goede vriend die Tukker is, soms lachte we wel eens over elkaars dialect, maar ik heb sinds die tijd een interesse voor andere provincies gekregen, ik was met mijn vrouw afgelopen jaar nog een week in Friesland en ik vind dat één van de mooiste provincies van Nederland, en dat zeg ik als Zuid Limburger.
Vorige week, smokey sam ging een andere kant op...quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Bwahaha, wanneer was dat dan? En waardoor?
Niks van mee gekregen.
Heeft de brandweer ook weer wat te doenquote:Op woensdag 2 maart 2011 00:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vorige week, smokey sam ging een andere kant op...
Kut Duitser!quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:54 schreef Mores het volgende:
[..]
![]()
Och, ik ben gewoon een Nederlander, uit zo'n Duitse afvallige provincie
Ben ik helemaal met je eens, sowieso de term 'de tijd van mijn leven' komt niet voor niets ergens vandaan, dat was dienstplicht, in mijn tijd 2 jaar, van je 19e tot je 21e en daar werd je gewoon gevormd als een verantwoordelijke man, je leerde misschien wel de basis voor een verder leven, iets wat ik een beetke mis bij de jeugd van tegenwoordig, met hun getrap richting alles.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat is naar mijn mening het voordeel van de dienstplicht. Trap de hele kermis bijelkaar en we kijken wel wat eruit komt.
Nu denk ik er niet eens meer bij na, ik lig bij iemand op de kamer en het zal me jeuken. Tegenwoordig is het volk wat meer gesteld op privacy...
Die zaten dan ook aan de koffie...quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:59 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Heeft de brandweer ook weer wat te doen
Wij allemaal; Nieder Deutschland ( dat zijn wij ) en Hoch Deutschland zijn de oude benamingen, en al onze talen komen uit het Germaans, och boeit me allemaal niet, Ich bin ein Nimwegerquote:
Oeps, verkeerde topic, hoorde thuis in het topic muziekquote:Op woensdag 2 maart 2011 01:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom zet je in dit topic een liedje voor je meisje? Zit je meisje soms hier op het forum?
Die heb ik van mn oma gekregen, die staan nu in Holland Housequote:Op woensdag 2 maart 2011 00:40 schreef AchJa het volgende:
De klompen van mij en mijn zoons hebben ze ook. Wees gvd ergens trots op stelletje lamstralen.
[ afbeelding ]
Hm.. te vaak dezelfde handeling verricht met je rechterarm...?quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:39 schreef m.k het volgende:
de bloed doorstroom in mijn rechter arm is minder dan mijn linkeris daar een simpele verklaring voor te bedenken?
niet in extremenquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:47 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hm.. te vaak dezelfde handeling verricht met je rechterarm...?
Na mn solicitatie is er idd een wachttijd van een jaar ofzoquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:37 schreef Vinz0r het volgende:
En nu maar hopen dat er plek is!
mogguh trouwens
Ik denk dat ik voor D66 ga.. komt het minst erge over eerlijk gezegd, of een part lult uit z'n nek (VVD, CDA, PVDA), of komt te radicaal over (GL, SP, PVV, SGP etc..)quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:27 schreef Maitje het volgende:
Bouke, kun jij daar nu ook stemmen?
Ik moet btw van mijn vader....
Ik de stemwijzer doen.. wat een gezeik. Komt er partij voor de dieren uit. WTF!als de helft van de vragen over dieren gaat...
![]()
Ik weet het nog steeds niet.
Owh das wel netjes.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:32 schreef Bouke-p het volgende:
Nee ik kan hier niet stemmen, we hebben weken geleden een machting naar huis kunnen sturen.
Heb net nog een keer met moedersquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:33 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor D66 ga.. komt het minst erge over eerlijk gezegd, of een part lult uit z'n nek (VVD, CDA, PVDA), of komt te radicaal over (GL, SP, PVV, SGP etc..)
Wat vertellen?quote:
Als je het niet voor de provincie doet, dan moet je je bedenken hoe je wilt dat de Eerste Kamer eruit gaat zien. Zo doe ik het tenminste.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:36 schreef Maitje het volgende:
[..]
Owh das wel netjes.
[..]
Heb net nog een keer met moedersde stemwijzer gedaan, kwam nu totaal iets anderse uit.. ik denk dat dat het dan wordt.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:02 schreef hoogvlieger het volgende:
net ook maar eens ff die stemwijzert gedaan. VVD stond bovenaan, GL helemaal onderaan met echt maar een miniem balkje. Maar kijk wel of ik ga. Het is eigenlijk best wel lekker warm hierbinnen en buiten is het koud. Maar het is ook wel 2 minuten fietsen.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:44 schreef AchJa het volgende:
18 maart gehaktdag... Dan gaat onze minister de bezuinigingsplannen uit de doeken doen...![]()
Ik hoorde alweer dat hij eerst persoonlijk bij de eenheden langs gaat die het zwaarst getroffen gaan worden.
Boequote:Op woensdag 2 maart 2011 17:44 schreef AchJa het volgende:
18 maart gehaktdag... Dan gaat onze minister de bezuinigingsplannen uit de doeken doen...![]()
Ik hoorde alweer dat hij eerst persoonlijk bij de eenheden langs gaat die het zwaarst getroffen gaan worden.
VVd stem gemaakt vandaag...quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:44 schreef AchJa het volgende:
Nu niet VVD gestemd ditmaal. Omdat ik nog student ben en niet wil dat de nieuwe wet op langstuderen (met terugwerkende kracht) wordt ingevoerd. D66 gestemd dus.quote:
Ja ja.. 500 Mariniers eruit trappen en toch nog maar even vertellen dat er van ze word verwacht dat ze beveiliger gaan spelen op koopvaardijschepen..quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:00 schreef EllaN het volgende:
[..]
Boehttp://www.defensie.nl/ac(...)oekt_mariniers_Doorn
Het zijn ook een stel achterlijke dakduiven, en inderdaad het had erger gekundquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:52 schreef Maitje het volgende:
Iedereen zit te zeiken over dat kabinet..
Ah, Flash Forward gaan we dus niet aan beginnen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:52 schreef Maitje het volgende:
Iedereen zit te zeiken over dat kabinet.. wtf! Weet je niet hoe lelijk de serie Flash Forward eindigt???
--->
zijn vanavond de uitslagen dan?quote:
ah ok, nou voorschoten is toch pas aan het eind ofzoquote:
En bedanktquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:52 schreef Maitje het volgende:
Iedereen zit te zeiken over dat kabinet.. wtf! Weet je niet hoe lelijk de serie Flash Forward eindigt???
--->
Doorberekening van de eerste prognose geeft een minderheid voor het kabinet. Half 10 weten we meer.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:09 schreef Clan het volgende:
En dan zijn alle uitslagen vanavond binnen en dan weten we nog niets, want de Provinciale Staten moet de Eerste Kamer nog kiezen.
Speelt wel een lekkerding inquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, Flash Forward gaan we dus niet aan beginnen.
Sorryquote:
ik weet dan genoeg, je hebt ook gemeentelijke projecten en standpunten die uitmaken hequote:Op woensdag 2 maart 2011 21:09 schreef Clan het volgende:
En dan zijn alle uitslagen vanavond binnen en dan weten we nog niets, want de Provinciale Staten moet de Eerste Kamer nog kiezen.
Nog even afwachten, Limburg gaat massaal op de PVV stemmen, ik heb vernomen dat die in Zeeland en Noor Holland tweede partij worden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Doorberekening van de eerste prognose geeft een minderheid voor het kabinet. Half 10 weten we meer.
Ik snap niet waarom mensen op de pvv kunnen stemmen...quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Nog even afwachten, Limburg gaat massaal op de PVV stemmen, ik heb vernomen dat die in Zeeland en Noor Holland tweede partij worden.
Omdat de PVV heel veel voor ouderenzorg over heeft en zorg in het algemeen, die hebben best wel een links program.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:15 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen op de pvv kunnen stemmen...
Over een kwartier is er meer duidelijkheidquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Nog even afwachten, Limburg gaat massaal op de PVV stemmen, ik heb vernomen dat die in Zeeland en Noor Holland tweede partij worden.
Ja, maar ook te veel dingen waar ik het zo niet mee eens ben.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Omdat de PVV heel veel voor ouderenzorg over heeft en zorg in het algemeen, die hebben best wel een links program.
Ja, daar heb ik niet zoveel aan...quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Uuhm... ik weet niet waar jij opvalt. Maar mannelijk wel
Maar dit gaat over de provincie, niet landelijk, en de provincie gaat niet over moskeeen en hoofdoekjes, daar gaat de gemeente over.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja, maar ook te veel dingen waar ik het zo niet mee eens ben.
Hou je mond...quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:44 schreef AchJa het volgende:
Puma,
Maken de tankers zich druk om de bezuinigingsplannen? Ik heb zo het idee dat jullie niet echt in een gunstige positie zitten.
...En dat is dus de reden waarom stemmen belangrijk is, zodat JIJ je steentje kan bijdragen dat de partij die je niet erin wilt niet de grootste word.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja, maar ook te veel dingen waar ik het zo niet mee eens ben.
Had ik hier dus ook. Mn ouders zijn beiden fervent SP stemmers. Ik met mn ma naar stembureau. Komen we terug thuis, pa: en jullie hebben zeker voor de goede gestemd?. Ik zeg 'wat is goed?'. "zo ver mogeljik links natuurlijk" (quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:51 schreef m.k het volgende:
Mijn ma fluisterde expres (als grap) net te hard dat ik moest stemmen wat zij had gezegd. Kreeg gelijk een opmerking "Dat dacht ik dus al!"
Ik weet alweer genoeg.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:21 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Hou je mond...
we praten daar niet over
Jezus mina.. doe ff normaal zeg... je doet net of ik 12 jaar benquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:24 schreef Vronsky het volgende:
[..]
...En dat is dus de reden waarom stemmen belangrijk is, zodat JIJ je steentje kan bijdragen dat de partij die je niet erin wilt niet de grootste word.
Snap je het nu wel?
Oke.. aju dan maarquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:30 schreef Vronsky het volgende:
Als je het te serieus gaat opvatten houd ik het wel voor gezien.
Ik bedoelde meer om het feit dat hij met zichzelf los mag gaan, ik was van plan er niet verder op in te gaan...quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:34 schreef AchJa het volgende:
Ah, de Vrons gaat weer los! Popcorn pakt...
Ach.. ik ben nu eenmaal een happerd, wil mij graag verdedigen, al helemaal over mensen zoals jou omdat ik weet, dat ik niet alleen als vrouw, maar ook als persoon gelijk heb.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:43 schreef Vronsky het volgende:
Ik heb maar 1 post nodig en je gaat happen, maar daar heb ik niet zo veel zin in.
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:46 schreef Maitje het volgende:
dat ik niet alleen als vrouw, maar ook als persoon gelijk heb.
Ik zou niet durven!!!quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:54 schreef Maitje het volgende:
[..]
Je zit mij toch niet uit te lachen eej! Ik ben op oorlogspad dus kijk uit
En dat mag je vinden.. als EllaN maar ook als vrouw hoorquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:58 schreef EllaN het volgende:
[..]
Je overreageert echt ontzettend. En dat is mijn mening als persoon en niet als vrouw
.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:00 schreef Maitje het volgende:
[..]
En dat mag je vinden.. als EllaN maar ook als vrouw hoor
straks word je nog gearesteerd xDquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:54 schreef Maitje het volgende:
Je zit mij toch niet uit te lachen eej! Ik ben op oorlogspad dus kijk uit
Zetten we het modderbad vast klaar?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog even bewaren, misschien komt er nog een nabrander.
Eensch!quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:03 schreef EllaN het volgende:
Ik stel voor dat Achja en M.K. elkaar gaan bekogelen met popcorn.
Dan worden het on zijn minst stenen, met popcorn gooien is zonde en voor homo'squote:Op woensdag 2 maart 2011 22:03 schreef EllaN het volgende:
Ik stel voor dat Achja en M.K. elkaar gaan bekogelen met popcorn.
Ben niet helemaal in de stemming ervoor vandaag, maar je houd er nog eentje van me tegoed!quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:02 schreef AchJa het volgende:
Hmmppfff...
Popcorn kan al heel snel weer in de kast...
Ik gokte op een flamewar die zijn weerga niet kent hier op Fok!...
Wat is er nu weer?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:15 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ben niet helemaal in de stemming ervoor vandaag,
Je lijkt wel een wijf.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:15 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ben niet helemaal in de stemming ervoor vandaag, maar je houd er nog eentje van me tegoed!
Is Samcro alweer begonnen dan? Ik zit te wachten op seizoen 4... Spartacus begint ook pas weer in 2012... Ik zit een beetje stuk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef Vronsky het volgende:
Moe, slecht geslapen, sons of anarchy heeft voorrang.
scrubs, top gear of al gezien?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is Samcro alweer begonnen dan? Ik zit te wachten op seizoen 4... Spartacus begint ook pas weer in 2012... Ik zit een beetje stuk.
Ik ben er net aan begonnen, pracht serie!quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is Samcro alweer begonnen dan? Ik zit te wachten op seizoen 4... Spartacus begint ook pas weer in 2012... Ik zit een beetje stuk.
Top Gear vind ik niks, ik heb een gruwelijke hekel aan die Jeremy. Scrubs ken ik niet...quote:
Vrouwen horen achter het aanrecht.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog even bewaren, misschien komt er nog een nabrander.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Thaboel wacht op maitjeOp zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
vrouwen hebben 1 recht, 1 plicht en 1 taal.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, het enige recht wat ze hebben is het aanrecht. En de enige rol is de deegrol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That song is straight homosexual country music special olympic gay.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zou ik er op reageren?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:36 schreef Thaboel het volgende:
Kom op maitje reageer! Of hebben we voor niks popcorn gepakt?
Ken je The Wire?quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Top Gear vind ik niks, ik heb een gruwelijke hekel aan die Jeremy. Scrubs ken ik niet...
Een paar jaar geleden had je nog een beetje regelmaat met series, BS Galactica, 24, Lost etc...
Kut dus... Alhoewel niemand het nog zeker weet. Voor hetzelfde geld is er weinig aan de hand en ben ik de klos, ook de lua/ ggw zit in een vergelijkbare situatie.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:50 schreef Pumatje het volgende:
iig over die bezuinigingen Achja..
we hebben het er niet te veel over, expres denk ik.
Bc heeft het erg vaak aangehaald, dat er bezuinigingen komen.. maar nooit "op de man gespeeld" als je begrijpt wat ik bedoel.
1 tankbat gaat iig weg, daar gaan de meeste wel van uit... ook zijn er veel geruchten over 1 groot tankbat ( C esk erbij ), met de rest in opslag.... maar de huidige vorm kunnen we vergeten.
De Sopranos vond ik dan ook niks...quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Downloaden (kopen) die hap. Qua niveau vergelijkbaar met The Sopranos en Generation Kill.
Nee, sorry. Het boeide me gewoon niet.quote:
Actie maakt me weinig uit. Het moet me gewoon aanspreken.quote:Er zit niet veel actie in The Wire, dus als je daar voor gaat kun je 'm laten liggen.
Modderbad? Een bad met caramelvla....quote:
Vla...quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:08 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Modderbad? Een bad met caramelvla....
Staat al gedownload, alleen nog geen tijd voor gehad.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:10 schreef Thaboel het volgende:
Zit Shadow company te kijken. Wel geinig. Misschien iets voor Vronky?
Jij hoeft er niet in te worstelen...quote:
Die tijd heb ik gehad...quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:17 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jij hoeft er niet in te worstelen...
Generaal Lee droeg altijd de Kolonel sterren op zijn uniform, ipv die van Brigade Generaal, dat maakte hem wel apart.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, sorry. Het boeide me gewoon niet.
[..]
Actie maakt me weinig uit. Het moet me gewoon aanspreken.
Ik zit nu Gods and Generals te kijken... kwam erachter dat ik die film nog nooit gezien had.
Misschien was het KPU bedrijf (vroegah de foef) destijds wel net zo goed geregeld als tegenwoordig!quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:24 schreef Clan het volgende:
[..]
Generaal Lee droeg altijd de Kolonel sterren op zijn uniform, ipv die van Brigade Generaal, dat maakte hem wel apart.
Dat zuiden had in het begin allemaal verschillende uniformen, dat was toen nog een zootje ongeregeld, wat wel weer mooi is, wat je ook in die film ziet, zijn die Franse vrijwilligers met die ruime rode broeken, die hebben toen idd meegevochten met het Noorden, maar ook Ierse regimenten aan beide kanten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien was het KPU bedrijf (vroegah de foef) destijds wel net zo goed geregeld als tegenwoordig!
Eea zal ongetwijfeld een "heren afspraak" zijn geweest mbt het toenmalige oorlogvoeren. Maar ik vind het nogal dom om wat figuren tegenover elkaar te zetten op een veldje en we kijken wel wie de de beste schutters heeft.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:33 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat zuiden had in het begin allemaal verschillende uniformen, dat was toen nog een zootje ongeregeld, wat wel weer mooi is, wat je ook in die film ziet, zijn die Franse vrijwilligers met die ruime rode broeken, die hebben toen idd meegevochten met het Noorden, maar ook Ierse regimenten aan beide kanten.
Op de Engelstalige Wikipedia staat vanalles over die veldslagen, met kaarten en al.
Napoleon was de eerste die daar maling aan had, omdat Napoleon de Artillerieschool had gedaan was artillerie heel belangrijk bij de Grande Armee. hij zocht nooit een veldslag op door ergens te gaan staan, hij bepaalde strategisch zelf waar hij wilde dat de veldslag zou plaatsvinden, de Italianen heeft hij met alleen maar artillerie verslagen door zijn kanonnen aan de zijkant op te stellen op een berg, en met één kanon trommelvuur geven op een bepaalde plek waardoor de Italianen dachten dat Napoleon niet wist waar ze stonden. Toen de Italianen aankwamen werden ze aan de zijkant weggeblazen door de artillerie.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eea zal ongetwijfeld een "heren afspraak" zijn geweest mbt het toenmalige oorlogvoeren. Maar ik vind het nogal dom om wat figuren tegenover elkaar te zetten op een veldje en we kijken wel wie de de beste schutters heeft.
Nietemin wel interessant om in de vroegere keuken te kijken. Ook de rol van artillerie is iets om mee te nemen.
Ney was dan ook behoorlijk aan het prutsen... (achteraf gelukkig maar)quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Napoleon was de eerste die daar maling aan had, omdat Napoleon de Artillerieschool had gedaan was artillerie heel belangrijk bij de Grande Armee. hij zocht nooit een veldslag op door ergens te gaan staan, hij bepaalde strategisch zelf waar hij wilde dat de veldslag zou plaatsvinden, de Italianen heeft hij met alleen maar artillerie verslagen door zijn kanonnen aan de zijkant op te stellen op een berg, en met één kanon trommelvuur geven op een bepaalde plek waardoor de Italianen dachten dat Napoleon niet wist waar ze stonden. Toen de Italianen aankwamen werden ze aan de zijkant weggeblazen door de artillerie.
Bij de pruisen maakte hij gebruik van de tactiek dat een leger altijd vooruit gaat, dwz, de cavalerie en artillerie staat altijd achter het voetvolk, dus Napoleon viel ze gewoon van achter aan, waardoor de artillerie van de Pruisen niet meer in stelling kon worden gebracht en de Cavalerie door de artillerie werd weggeschoten.
Waterloo was een domper, daar wilde Napoleon niet strijden, ze stonden lager dan de coalitie, en het had hard geregend waardoor de kanonskogels in de modder bleven steken, daarnaast hadden een paar Generaals en Ney ( oorlogstrauma ) flink lopen blunderen met de cavalerie.
En toch ging het duizenden jaren lang zo, uitzonderingen daargelaten. Toch vreemd dat niemand eerder op het idee is gekomen om dat wat anders aan te pakken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eea zal ongetwijfeld een "heren afspraak" zijn geweest mbt het toenmalige oorlogvoeren. Maar ik vind het nogal dom om wat figuren tegenover elkaar te zetten op een veldje en we kijken wel wie de de beste schutters heeft.
Nietemin wel interessant om in de vroegere keuken te kijken. Ook de rol van artillerie is iets om mee te nemen.
In het boek 1812 Napoleons fatale veldtocht naar Moskou van Adam Zamoyski, zie je pentekeningen van de Fransen in Rusland, die droegen amper nog correct het uniform, die droegen buitgemaakte jassen en jurken, je ziet zelfs een pentekening van Napoleon in een vrouwenbontjas, maar goed, het was -37 graden celsius.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:04 schreef AchJa het volgende:
Overigens wel weer grappig dat de onderofficier in Gods and Generals weer een verlopen ijzervretende klootzak is met incorrect/ vuil tenue...
Ney was, wat we tegenwoordig PTSS noemen, dat had Napoleon ook. Ney rookte heel veel cannabis, en ik denk dat hij dat daar ook zat te roken, ook zat hij vaak te trillen op zijn paard. De man had nooit leiding mogen geven, hij heeft met dat bevel de halve cavalerie om zeep geholpen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ney was dan ook behoorlijk aan het prutsen... (achteraf gelukkig maar)
Daar hadden ze de wapens nog niet voor, met de komst van het buskruit in de 13e eeuw werd de oorlogsvoering pas anders.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En toch ging het duizenden jaren lang zo, uitzonderingen daargelaten. Toch vreemd dat niemand eerder op het idee is gekomen om dat wat anders aan te pakken.
Er zijn legio lui die het anders aangepakt hebben. Djengis Khan, Karel de Grote, de Boers, Napoleon etc. Hell, zelfs plan Winkelman was "out of the box".quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En toch ging het duizenden jaren lang zo, uitzonderingen daargelaten. Toch vreemd dat niemand eerder op het idee is gekomen om dat wat anders aan te pakken.
Je kunt je vijand natuurlijk altijd in een hinderlaag lokken, zoals vaak genoeg is gebeurd. En met pijl en boog kun je ook aardig wat, maar het is wel waar dat moderne oorlogsvoering een stuk veelzijdiger is en ook kan zijn door technologische vooruitgang.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Daar hadden ze de wapens nog niet voor, met de komst van het buskruit in de 13e eeuw werd de oorlogsvoering pas anders.
Laten we niet vergeten dat de Eerste Wereldoorlog ook zo begon, de Fransen met rode grote broeken en rode kepi's, De Oostenrijkers zijn tegen de Russen in de pan gehakt door die felle gele broeken die ze droegen, die zag je op kilometers afstand al aankomen, pas na maanden kreeg je een patstelling met loopgraven en uniformen die simpel waren.
Tuurlijk, maar dat was zoals je zelf zegt 'out of the box'. De norm was het niet, hoewel er inderdaad legio voorbeelden zijn van manieren waarop het anders werd gedaan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn legio lui die het anders aangepakt hebben. Djengis Khan, Karel de Grote, de Boers, Napoleon etc. Hell, zelfs plan Winkelman was "out of the box".
Ik dacht altijd vage muziek mee lallen en bier drinken? Klinkt bestquote:
Ik woon een ernstig aantal kilometers hoger dan de rivieren, dus heb niet zoveel met dat feestje.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:26 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ik dacht altijd vage muziek mee lallen en bier drinken? Klinkt best
Jullie worden pas hitsig na 2weken -20 zodat jullie weer los kunnen op de schaatsen?quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik woon een ernstig aantal kilometers hoger dan de rivieren, dus heb niet zoveel met dat feestje.
Juist! Maar laat het gerust 8 weken duren!quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:30 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Jullie worden pas hitsig na 2weken -20 zodat jullie weer los kunnen op de schaatsen?
Ik wil het nog steeds doen! Maar een startbewijs moet je ongeveer erven...quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:38 schreef Thaboel het volgende:
Zal dat kuteind echt nooit gaan schaatsen maar mocht het gebeuren er zeker heen voor de sfeer en het bier
Weet ik veel... Zag ze op geenstijl. Maak me niet zo druk om dat soort figuren.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:46 schreef Clan het volgende:
Hoe zit dat nu met die Friese seperatisten?
De Limburgse seperatisten zijn ook een stille dood gestorven, al loeide dat zo'n 10 jaar geleden weer even op.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet ik veel... Zag ze op geenstijl. Maak me niet zo druk om dat soort figuren.
Rein Jonkerquote:
quote:Op donderdag 3 maart 2011 01:05 schreef Clan het volgende:
Wie het laatst lacht lacht het hardst, Al die links partijen roepen dat de kiezer het kabinet heeft afgestraft en dat men kiest voor een eerlijker kabinet, en nu blijken ze toch nog een meerderheid in de kamer te krijgen.
Ik vraag me ook af waarom er geen bescherming van marsof aanwezig was :/.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Benieuwd hoe dat gaat aflopen, en benieuwd hoe het in godsnaam heeft kunnen gebeuren. Mijn eerste gedachte was: Waarom laat je zo'n missie door een Lynx vliegen?
Sowieso moet je dit niet door de Marine laten doen, maar gewoon door de KLu. En zoiets al helemaal niet door 1 heli laten doen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:22 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom er geen bescherming van marsof aanwezig was :/.
Als ik het goed had hadden ze daar serieus problemen met knopen, het was daar zo koud dat de tinnen knopen spontaan kapot gingen. Lijkt me niet zo handig als je broek afzakt in het midden van het strijdgeweldquote:Op donderdag 3 maart 2011 00:10 schreef Clan het volgende:
[..]
In het boek 1812 Napoleons fatale veldtocht naar Moskou van Adam Zamoyski, zie je pentekeningen van de Fransen in Rusland, die droegen amper nog correct het uniform, die droegen buitgemaakte jassen en jurken, je ziet zelfs een pentekening van Napoleon in een vrouwenbontjas, maar goed, het was -37 graden celsius.
Dacht dat vliegers van de Marine ook bij de KLU vandaan kwamen?quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:25 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Sowieso moet je dit niet door de Marine laten doen, maar gewoon door de KLu. En zoiets al helemaal niet door 1 heli laten doen.
Nope. Zijn twee behoorlijk verschillende opleidingen en verder nog steeds behoorlijk andere werelden van elkaar.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:34 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dacht dat vliegers van de Marine ook bij de KLU vandaan kwamen?
Omdat de Tromp voor Libië ligt en die lynchx de boordhelicopter is.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:02 schreef Lightning_NL het volgende:
Benieuwd hoe dat gaat aflopen, en benieuwd hoe het in godsnaam heeft kunnen gebeuren. Mijn eerste gedachte was: Waarom laat je zo'n missie door een Lynx vliegen?
Logisch. Maritiem opereren is een compleet andere wereld dan boven land.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:37 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nope. Zijn twee behoorlijk verschillende opleidingen en verder nog steeds behoorlijk andere werelden van elkaar.
Ja, maar als je al de keuze maakt om zo'n riskante reddingspoging te doen, zorg dan gewoon dat je de goede heli's in de buurt hebt, met crews die wat meer ervaring hebben in soortgelijke omstandigheden, in plaats van een verouderde heli die normaal gesproken totaal andere taken uitvoert.quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:45 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Omdat de Tromp voor Libië ligt en die lynchx de boordhelicopter is.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik kan mij niet voorstellen dat die heli, gewoon die kant op gestuurd is zonder afspraken met het Libische regime .quote:Op donderdag 3 maart 2011 09:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja, maar als je al de keuze maakt om zo'n riskante reddingspoging te doen, zorg dan gewoon dat je de goede heli's in de buurt hebt, met crews die wat meer ervaring hebben in soortgelijke omstandigheden, in plaats van een verouderde heli die normaal gesproken totaal andere taken uitvoert.
Daar lijkt het inderdaad op vanaf de zijlijn, maar we weten allebei niet precies wat er is gebeurd. Misschien hadden ze wel gewoon toestemming om te landen, weet jij veel.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is een ondoordachte enorme faalactie. Stuur de volgende keer twee bewapende chinooks met twee pelotons kct aan boord, ipv 1 lullige lynx.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat neemt niet weg dat je (gezamenlijk) na kunt denken over de vragen hoe, wat, waar en waarom?.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:48 schreef EllaN het volgende:
We kunnen wel wild speculeren hoe het is gegaan en hoe het beter had gekund, maar laten we maar gewoon hopen dat de militairen gauw terug kunnen.
Drie mannen van de Marine inderdaad. Vlieger, boordschutter en hun commandant volgens de Volkskrant.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:10 schreef EllaN het volgende:
Ik heb net iemand gesproken in Doorn en die zegt dat het geen mariniers zijn en heb iemand van de marine gesproken en die zegt dat het om 3 vliegers gaat..
Ik neem niet aan dat de Libiers zo vriendelijk zijn geweest om hem naar de Tromp terug te vliegen...quote:
Nee nee, deze mannen horen bij het Defensie helikopter commandoquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Drie mannen van de Marine inderdaad. Vlieger, boordschutter en hun commandant volgens de Volkskrant.
Dat hoorde ik net ook op de radio. Dit is al de vijfde dag dat ze gevangen zitten, ik mag toch hopen dat dit niet veel langer gaat duren.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:39 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Nee nee, deze mannen horen bij het Defensie helikopter commando![]()
Het zou trouwens gaan om een consulaire reddingsactie. De Lyncx had dus gewoon toestemming om te landen. Libië houd zich niet aan de afspraken
http://nos.nl/artikel/222(...)vangen-in-libie.htmlquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:39 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Nee nee, deze mannen horen bij het Defensie helikopter commando![]()
Het zou trouwens gaan om een consulaire reddingsactie. De Lyncx had dus gewoon toestemming om te landen. Libië houd zich niet aan de afspraken
Ik weet het niet, dit stamt uit '96quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:16 schreef Thaboel het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat de familie's wat eerder waren ingelicht.
@maitje pas op voor essesHoop dat het een dienstrit was ipv plezier
Komt voor elkaar:quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:39 schreef EllaN het volgende:
Op nu.nl staat weer een kleine update, maar ik ben mobiel dus kan niet linken. Het gaat er in ieder geval over dat er op elk niveau contact is geweest met Libië en zolang de militairen nog niet terug zijn kan er voor hun veiligheid niet mee openheid worden gegeven.
Die toestemming zou niet nodig zijn als onze burgers daar in gevaar zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:56 schreef Royyy het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/222(...)vangen-in-libie.html
Volgens een woordvoerder van Defensie is er geen toestemming gevraagd vantevoren.
quote:
Zuurdesembrood laat ik liever aan de Duitse bakker om de hoek over, dat is mij te lastig.quote:Op donderdag 3 maart 2011 15:43 schreef gerco94 het volgende:
[..]
Zelf gebakken brood met bruine suiker
Ik weet er wel ietsje meer van, en ik blijf erbij dat het en faalactie was.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:58 schreef EllaN het volgende:
True, maar allerlei harde kritieken uiten terwijl we het fijne er niet van weten, vind ik wat voorbarig. Bv dat het een ondoordachte enorme faalactie was, vind ik een harde statement als we niet weten hoe het tot stand is gekomen en wat er precies gebeurt is. Dat bedoelde ik meer.
vroeg het me afquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |