abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93498512
Vanaf zaterdag 26 februari is bij RTL 4 de nieuwe serie Iedereen is gek op Jack te zien. De serie is gebaseerd op de succesvolle Amerikaanse reeks Everybody loves Raymond. De serie gaat over Barbara en Jack, die worden gespeeld door Linda de Mol en Jeroen van Koningsbrugge. Barbara en Jack zijn een getrouwd stel die iedere aflevering de meest hilarische gebeurtenissen beleven. De serie gaat over de kleine, herkenbare dingen uit het leven van een hedendaagse familie, zo zegt RTL.

Barbara en Jack vormen met hun drie kinderen een doorsnee gezin uit Almere. Het gezin woont naast de ouders van Jack, die vaak op de kinderen komen passen. Ook Jacks broer Marco is vaak in het huis. Hij is jaloers op het geluk dat Jack heeft en geniet als Jack en Barbara ruzie hebben.
cast:
Acteur Personage
Jeroen van Koningsbrugge Jack
Linda de Mol Barbara
Beppie Melissen Coby
Kees Hulst Ton
Tjebbo Gerritsma Marco
Matthijs Wind
Han Römer
Edda Barends
Yfke Wegman Dochter Sterre
Jesse Jansen Zoon Edgar
Merijn Jansen Zoon Clarence
Kristel Verbeke Vriendin van Barbara

filmpje:

1
pi_93498630
Mooi topic over mijn favoriete nieuwe serie van het winterseizoen 2011
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_93498779
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:47 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Jeroen zat alle positieve reacties te retweeten, dus ik melde hem:
Zeg @eenjurk , alle tweets over Jack retweeten is nog erger dan de grapjes van Everybody loves Raymond herhalen.
_O-

Ze hadden jou moeten vragen als scriptschrijver voor IIGOJ!!

(reageerde hij nog op je tweet of niet?)
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_93498890
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:54 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

_O-

Ze hadden jou moeten vragen als scriptschrijver voor IIGOJ!!

(reageerde hij nog op je tweet of niet?)
Yep, hij retweete het met "Sorry" er voor. Dat maakte nogal wat klapjosti's wakker.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:58:18 #5
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_93498932
Het was geen Everybody Loves Raymond en het oogde nog wat houterig, maar ik zie er wel potentie in :@
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:58:48 #6
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_93498953
Wat een walgelijke serie, ontzettend slecht geacteerd. Enkel Linda de Mol tracht een aardige poging.
pi_93498991
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:57 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Yep, hij retweete het met "Sorry" er voor. Dat maakte nogal wat klapjosti's wakker.
Ik vraag me af of hijzelf het eindresultaat leuk vond (hij kan zeggen van wel), maar is het ook zo?

Maar ja, als John de Mol negen keer de eerste aflevering heeft gezien en er bij de negende keer nog zo om kan lachen... :')
pi_93499058
dit is zo slecht dat ik het wil slaan
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:07:04 #9
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_93499371
Kan iemand mij uitleggen waarom in mozeskriebelsnaam er weer een remake van een buitenlandse serie moet, met weer van die bekende al veel te veel / vaak op de buis aczeurs er in?

Is het nou echt zó moeilijk om iets origineels te verzinnen?

Voorzetje; doe een serie die draait om rondvaartboten* in 020. Genoeg mogelijkheden om bekende Nederlanders er in te stoppen, of zelfs bekende buitenlanders. Echt Hollandsche plaatjes van buiten (in plaats van de eeuwige overduidelijke studio omgevingen) er in als het even kan; krijg je ook misschien die serie aan het buitenland gesleten.

Snufje DE WALLEN er in en Pa wil ook misschien wel meekijken. Snippertje Anne Frank huis passeren en het is ook nog eens politiek correct. Hapje cultuur er bij.

@ Peter; zou jij dan niet lachen als je je tante zus leuk gek ziet doen? En dan ook nog weet dat ze er goed voor betaald wordt?

* heb je ook geen gedoe met verkeersinfarcten; gewoon filmen vanuit een (andere) boot
pi_93499956
een halve min, gekeken en snel afgezet echt niets aan
blablavla
pi_93501086
Jack Bauer _O_
pi_93513969
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Beardy het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom in mozeskriebelsnaam er weer een remake van een buitenlandse serie moet, met weer van die bekende al veel te veel / vaak op de buis aczeurs er in?

Voorzetje; doe een serie die draait om rondvaartboten* in 020. Genoeg mogelijkheden om bekende Nederlanders er in te stoppen, of zelfs bekende buitenlanders. Echt Hollandsche plaatjes van buiten (in plaats van de eeuwige overduidelijke studio omgevingen) er in als het even kan; krijg je ook misschien die serie aan het buitenland gesleten.

Snufje DE WALLEN er in en Pa wil ook misschien wel meekijken. Snippertje Anne Frank huis passeren en het is ook nog eens politiek correct. Hapje cultuur er bij.

* heb je ook geen gedoe met verkeersinfarcten; gewoon filmen vanuit een (andere) boot
Jaja, idee opzich klinkt goed, maar wéér Amsterdam trekt me niet zo als ik eerlijk ben.

quote:
@ Peter; zou jij dan niet lachen als je je tante zus leuk gek ziet doen? En dan ook nog weet dat ze er goed voor betaald wordt?
Nou, gelukkig heb ik geen zus :P Maar als je ervan kunt uitgaan dat Linda ongeveer 4 jaar heeft lopen zeuren om die rechten te kunnen krijgen... heeft ze ze eindelijk, weet ze het grondig te verpesten met haar zogenaamde acteertalent.

Wanneer gaan die zogenaamde BN-ers die roze bril voor hun ogen weghalen...
pi_93514250
Everybody Loves Raymond was sowieso al kut
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:58:23 #14
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_93514323
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:58 schreef detulp050 het volgende:
Het was geen Everybody Loves Raymond en het oogde nog wat houterig, maar ik zie er wel potentie in :@
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_93514991
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:58 schreef detulp050 het volgende:
Ik vrees dat de opnames al achter de rug zijn en dit het niveau is voor dit seizoen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:10:20 #16
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_93515130
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:07 schreef Beardy het volgende:

Ik wil niet lullig doen, maar op water filmen is het lastigste wat er is.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_93515798
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:08 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik vrees dat de opnames al achter de rug zijn en dit het niveau is voor dit seizoen.
Inderdaad, het decor ligt alweer bij de Ikea.
pi_93516042
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef ButcherPete het volgende:

[..]

Inderdaad, het decor ligt alweer bij de Ikea.
Uh???? Ik dacht dat ze het IN een Ikea-filiaal hadden gefilmd?! :P
pi_93587052
Even wat recensies doorgelezen, en deze vind ik tot nu toe erg goed:

quote:
Iedereen is gek op Raymond
26 februari 2011 By Robin

Afgelopen zaterdag avond werdt de eerste aflevering van Iedereen is gek op Jack uitgezonden op RTL 4. De Nederlandse vertolking van de succesvolle Amerikaanse sitcom Everybody loves Raymond moet, als het aan producent Linda de Mol ligt, de nieuwe zaterdagavond hit worden op RTL 4. Waarom er dan voor wordt gekozen om het origineel gewoon 1 op 1 te kopiëren is mij echter een raadsel. De hele eerste aflevering van de serie is namelijk letter voor letter vertaald van ‘Marie’s Meatball’s', waarin Raymond de gehaktballen van zijn moeder lekkerder vindt dan de maaltijd van zijn vrouw.

Maar waarom is er besloten op deze manier de serie te kopiëren? Linda de Mol is de zus van één van de creatiefste geesten die de Nederlandse TV industrie kent. De man die ons en de rest van de wereld Big Brother bracht en recentelijk een nieuwe megahit scoorde met het originele concept van The Voice of Holland, dat inmiddels aan tig landen is verkocht. Waarom oh waarom komt Linda de Mol dan met een slap aftreksel, een schaamteloze kopie, van een Amerikaanse hit serie? Je zou verwachten dat ze de kneepjes van het vak wel kent, zeker met hits als Gooische Vrouwen op haar CV.

Helaas is Gek op Jack alleen grappig voor het groepje kijkers dat Everybody loves Raymond nooit gezien heeft. De humor is flauw vergeleken met het origneel, het acteerwerk is slecht en de cameravoering is al helemaal een geval apart. Waar het origineel groot is geworden met simpele vaste shots moet alles in de Nederlandse versie blijkbaar bewegen, draaien en het liefst allemaal met de hand, want statieven en dolly’s zijn zo 2010.

In het verleden zijn er natuurlijk wel vaker buitenlandse series naar Nederland gehaald, vertaald en uitgezonden. Sam Sam is bijvoorbeeld gebasseerd op Man About The House. Ook het succesvolle improvisatie programma De Lama’s is op zijn beurt gebaseerd op het Amerikaanse Who’s Line is it Anyway?. Waarom zijn die producties wel goed ontvangen en wordt Iedereen is gek op Jack op Twitter volledig met de grond gelijk gemaakt? Heel simpel. Sam Sam heet geen ‘Man van het Huis’. De Lama’s heet niet ‘Wiens tekst is het eigenlijk?’. Die programma’s hebben allemaal hun eigen draai gegeven aan de uitstraling en scripts van de serie.

De grootste fout is echter dat het leeuwendeel van de ‘acteurs’ in Nederland totaal niet kan acteren, laat staan comedy kan acteren. Linda de Mol is een geboren presentator, laat haar lekker in de camera kijken en de volgende kandidaat aankondigen. Ze is totaal niet op haar plaats in een TV serie, ook niet in Gooische vrouwen want haar acteer prestaties zijn daar al net zo waardeloos. Jeroen van Koningsbrugge is meer een man van typetjes en korte sketches. In series als Neon Letters kan ik enorm om hem lachen, maar in dit soort programma’s is het zo overduidelijk dat hij een script opleest dat het meteen niet meer grappig is.

Het is een gemiste kans, want ik kan enorm genieten van de humor in Everybody Loves Raymond. Maar een serie vertalen in het Nederlands is meer dan een script opvragen, door Google Translate heen halen en uitzenden. Als de serie meer dan dertien afleveringen krijgt hoop ik dat ze iets met al die kritiek doen, maar stiekem hoop ik dat de kijkcijfers tegen die tijd al ver onder de 100.000 liggen.
Wat in deze recensie staat, is in mijn ogen de volledige waarheid :Y
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:37:09 #20
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_93604254
Ik vind het een beetje onzin, hoor. Het is een Nederlandse versie van 'Everybody Loves Raymond', en dan gaan lopen klagen dat het hetzelfde is.
pi_93699383
Het probleem is veel erger, de personages komen totaal niet uit de verf. Toevallig heb ik afgelopen week (DVD) seizoen 5 van Everybody Loves Raymond gezien en nu ik weer zit te kijken naar deze NL versie bekruipt me het gevoel dat ze echt de plank goed hebben misgeslagen. Het origineel draait weliswaar om Raymond, maar heeft veel dragende personages. Alleen al Debra, ik vind Linda's vertolking van die rol niet geweldig. Ik blijf Linda zien, niet Debra/Barbara. En dan Ray's broer, Robert. Nee, die rol komt ook totaal niet uit de verf. En het sarcasme van Peter Boyle kan je ook niet nadoen. Die kon een bepaalde zin echt geweldig timen. Alle ingrediënten zijn er misschien wel, maar het is geen geheel. Los zand, het komt erg geforceerd over. Ik waardeer de inzet, maar ze moeten er echt een totaal eigen draai aan geven. Ik ben benieuwd naar de kijkcijfers deze avond....
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:22:49 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93699566
Oke ik ben er uit (voor mezelf althans :P ). Linda is het probleem. Jeroen kan ik nog wel mee leven als acteur in een serie, maar Linda :N Dat is een van de grootste redenen waarom ik na een halve aflevering heb weggezapt.
pi_93700062
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:19 schreef Hippos het volgende:
Het probleem is veel erger, de personages komen totaal niet uit de verf. Toevallig heb ik afgelopen week (DVD) seizoen 5 van Everybody Loves Raymond gezien en nu ik weer zit te kijken naar deze NL versie bekruipt me het gevoel dat ze echt de plank goed hebben misgeslagen. Het origineel draait weliswaar om Raymond, maar heeft veel dragende personages. Alleen al Debra, ik vind Linda's vertolking van die rol niet geweldig. Ik blijf Linda zien, niet Debra/Barbara. En dan Ray's broer, Robert. Nee, die rol komt ook totaal niet uit de verf. En het sarcasme van Peter Boyle kan je ook niet nadoen. Die kon een bepaalde zin echt geweldig timen. Alle ingrediënten zijn er misschien wel, maar het is geen geheel. Los zand, het komt erg geforceerd over. Ik waardeer de inzet, maar ze moeten er echt een totaal eigen draai aan geven. Ik ben benieuwd naar de kijkcijfers deze avond....
"inzet"?!??!

ze hebben de hele show gekopieerd en in een lauw comedysausje gedompeld.
pi_93700078
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 17:50 schreef Seam het volgende:
Mooi topic over mijn favoriete nieuwe serie van het winterseizoen 2011
is dit sarcastisch?
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:35:21 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93700152
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:33 schreef Klaudias het volgende:

[..]

"inzet"?!??!

ze hebben de hele show gekopieerd en in een lauw comedysausje gedompeld.
Nou ja iets van moeite is er wel voor gedaan want ze moesten op z'n minst de grappen vertalen :')
pi_93700215
Ik bedoel meer het idee van 'laten we weer iets van komedie maken' maar waardeer niet het feit dat ze de kopieermachine hebben gepakt, scipts hebben gekopieerd, er daarna een vertaler op hebben gezet en het zijn gaan naspelen. Want zo voelt het wel.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:51:16 #27
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_93700844
Het is meer de Linda De Mol-show.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 21:13:54 #28
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_93701842
ik hoor dat m'n ouders het kijken, leuk :P
Deathlift or Die.
pi_93701925
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
Het is meer de Linda De Mol-show.
Precies, dat is ook het grote probleem, Linda zie ik continue als Linda en niet als Debra/Barbara.
pi_93702191
Leuke serie hoor. Tegen de vermodernisering van de serie zag ik op. Maar ze hebben het zeker goed gedaan.
Dat ze het volledig hebben verNederlandst kan nadelig zijn voor sommigen, maar het lijkt op een nieuwe serie.
pi_93716632
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:20 schreef SlimShady het volgende:
Leuke serie hoor. Tegen de vermodernisering van de serie zag ik op. Maar ze hebben het zeker goed gedaan.
Dat ze het volledig hebben verNederlandst kan nadelig zijn voor sommigen, maar het lijkt op een nieuwe serie.
Iedereen die Everybody Loves Raymond ooit gezien heeft kan niet met een strak gezicht zeggen dat ze dit een goede vertolking vinden. Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat Linda als 'groot fan van ELR' haar werk terug kijkt en vindt dat ze de serie eer aan doet met haar slappe aftreksel.

Heb de uitzending van vandaag gemist trouwens. Kan iemand me vertellen welke aflevering ze dit keer door Google Translate gehaald hebben zodat ik het origineel eerst kan kijken? :)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_93718779
Blijkbaar zitten we er met z'n allen flink naast, weer dik 2 miljoen kijkers gisteravond.
pi_93718804
Ongelooflijk....maar goed, dan is er toch een markt voor een serie zoals dit. Maar ik heb gisteren niet echt gelachen...schijnbaar ben ik dan een van de weinigen ofzo?
pi_93718825
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 04:33 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Iedereen die Everybody Loves Raymond ooit gezien heeft kan niet met een strak gezicht zeggen dat ze dit een goede vertolking vinden. Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat Linda als 'groot fan van ELR' haar werk terug kijkt en vindt dat ze de serie eer aan doet met haar slappe aftreksel.

Heb de uitzending van vandaag gemist trouwens. Kan iemand me vertellen welke aflevering ze dit keer door Google Translate gehaald hebben zodat ik het origineel eerst kan kijken? :)
Ik heb al zitten kijken, maar 'm nog niet gevonden. Kon me deze verhaallijn ook niet echt herinneren. Zal nog even kijken, misschien hebben ze dit wel een beetje zelf bedacht :P
pi_93719084
26-01
1959 IEDEREEN IS GEK OP JACK 14,4 32,3 2.200.000

05-03
2000 IEDEREEN IS GEK OP JACK 13,4 29,8 2.044.000
  zondag 6 maart 2011 @ 10:28:02 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93719106
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 10:26 schreef EilandjeOnline het volgende:
26-01

05-03
:o Is het zó slecht dat mensen van verbazing niet meer weg kunnen zappen ofzo? :')
pi_93719134
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 10:08 schreef Dirkh het volgende:
Blijkbaar zitten we er met z'n allen flink naast, weer dik 2 miljoen kijkers gisteravond.
ik had niet anders verwacht
rtl4 owns vrijdag- en zaterdagavonden :')
andere zenders durven hun beste programma's nieteens meer op die avonden uit te zenden want qua kijkcijfer wordt het toch we een blammage.
overigens heb ik weer niet gekeken

[ Bericht 10% gewijzigd door EilandjeOnline op 06-03-2011 10:35:07 ]
pi_93719135
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2011 10:10 schreef Hippos het volgende:

[quote]1s.gif Op zondag 6 maart 2011 04:33 schreef TigerXtrm het volgende:

Heb de uitzending van vandaag gemist trouwens.
Als je perse wil kan je het altijd nog terug kijken http://www.rtl.nl/xl/#/u/d3c8da4b-d15e-3145-a5e2-ab5849c7cab7/
pi_93719385
quote:
26-01

05-03
Als er elke week 200.000 minder kijkers zijn, is de serie over 10 weken geschiedenis.
Too much cold in one place breaks
pi_93719544
de serie zal uiteindelijk bij de 1.5 mln blijven hangen
pi_93719765
Zoveel mensen hebben ook op de PVV gestemd.
Too much cold in one place breaks
  zondag 6 maart 2011 @ 11:09:44 #42
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_93719952
quote:
26-01

05-03
We zijn verloren, allemaal.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 6 maart 2011 @ 11:37:50 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93720767
Ik heb het niet gezien. Heb ik weer een hilarisch halfuurtje gemist? Werd er weer een doldwaas doekje over een tafel gehaald?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_93721283
quote:
9s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:37 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het niet gezien. Heb ik weer een hilarisch halfuurtje gemist? Werd er weer een doldwaas doekje over een tafel gehaald?
Vast weer een hilarische Linda de Mol met leuke grapjes van die dolkomische Jeroen van Koningsbrugge.

Blijkbaar kijken er standaard 2 miljoen mensen op de automatische piloot naar alles waar die duo in voorkomt.
٩๏̯͡๏)۶
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 12:06:29 #45
230491 Zith
pls tip
pi_93721614
quote:

*Linda maakt de tafel schoon*

-*lachband start*
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_93723600
Zoveel kijkers??? :o :o :o :o On-ge-lo-ve-lijk 8)7
Dat zou jij wel willen weten.
pi_93724412
quote:
Ik heb, om in ieder geval er nog een mening over te mogen hebben, vanmorgen even op Uitzending gemist gekeken. Maar dit keer was het een hilarische haarkruller die werkelijk om te bescheuren was. En een bloemstukje.
  Forum Admin zondag 6 maart 2011 @ 13:42:32 #48
35723 crew  GGMM
pi_93724459
Een serie voor de laagste vorm van menselijk leven.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 6 maart 2011 @ 13:43:04 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93724477
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:40 schreef Dirkh het volgende:

Ik heb, om in ieder geval er nog een mening over te mogen hebben, vanmorgen even op Uitzending gemist gekeken. Maar dit keer was het een hilarische haarkruller die werkelijk om te bescheuren was. En een bloemstukje.
Jaja, die bloemstukjes kunnen soms verrassend ad rem uit de hoek komen. En de humor van haarkrullers is ongeëvenaard.
pi_93725550
zien die makers van dat programma zelf ook niet dat zo'n serie lelijk is geworden? of ben ik heel kieskeurig of zo?

die jeroen van koningsbrugge zou beter moeten weten. heeft in het verleden hele leuke sketches gemaakt met Draadstaal en zo
pi_93726119
Hey de weerneger met exotisch negerweer.
pi_93726452
quote:
15s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:09 schreef Mani89 het volgende:

[..]

We zijn verloren, allemaal.
Nou ja, het gaat in ieder geval omlaag. Dat is 1 positief puntje.
  zondag 6 maart 2011 @ 20:19:27 #53
309270 PattyBrard
De enige echte.
pi_93739124
Waarom schrijven we zelf geen aflevering? Ik weet zeker dat wij een supergoede aflevering kunnen schrijven met veel humor, alles is namelijk beter dan dit.
pi_93744691
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:19 schreef PattyBrard het volgende:
Waarom schrijven we zelf geen aflevering? Ik weet zeker dat wij een supergoede aflevering kunnen schrijven met veel humor, alles is namelijk beter dan dit.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
INT. JACK EN BARBARA'S HUISKAMER - DAG

BARBARA is alleen thuis als er plots op de deur wordt geklopt.

JACK (vanachter deur):
Klop, klop!

BARBARA:
Wie is daar?

JACK: 
Jodie

BARBARA:
Jodie wie?

JACK:
Yo! Die deur is op slot!

3 miljoen kijkers, gegarandeerd.
  zondag 6 maart 2011 @ 21:44:46 #55
300082 roos85
JUICHEN!
pi_93745120
quote:
26-01

05-03
en dat tijdens carnaval :D
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_93745699
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:39 schreef Symer het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

3 miljoen kijkers, gegarandeerd.
Ik moest lachen. :@
pi_93750753
Kijkcijfers zijn hoe dan ook bullshit. 2000 mensen hebben zo'n kastje staan en als er van die 2000 mensen toevallig 150 kijken dan trekken ze daar een cijfer in de miljoenen bij uit de lucht. Ben benieuwd wat de echte kijkcijfers zijn als we over een paar jaar de tech hebben om het per kijker nauwkeurig te kunnen nakijken. Verbaast me dat dit nog niet mogelijk is trouwens.
  zondag 6 maart 2011 @ 23:36:12 #58
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_93752009
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Kijkcijfers zijn hoe dan ook bullshit. 2000 mensen hebben zo'n kastje staan en als er van die 2000 mensen toevallig 150 kijken dan trekken ze daar een cijfer in de miljoenen bij uit de lucht. Ben benieuwd wat de echte kijkcijfers zijn als we over een paar jaar de tech hebben om het per kijker nauwkeurig te kunnen nakijken. Verbaast me dat dit nog niet mogelijk is trouwens.
Is natuurlijk ook een privacy-ding. Mensen gaan het niet prettig vinden als er ongevraagd achter de voordeur wordt meegekeken waar je naar kijkt. Dus moet het allemaal geanonimiseerd gebeuren. En zelfs dan zal het me niet verbazen dat je mensen de keuze moet geven of ze wel of niet mee willen doen. Als je dan een grote groep mensen hebt die niet mee willen doen, en dit zijn juist de kijkers uit een bepaalde doelgroep, dan heb je weer geen representatieve steekproef.

Maar inderdaad, ik heb ook mijn twijfels over hoe het nu gaat.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_93752232
Op het moment is het ook geen degelijk steekproef. Je vertaalt het kijkgedrag van hooguit 3000 mensen naar het kijkgedrag van heel Nederland, dat is natuurlijk de grootste onzin.

Ik zou er geen problemen mee hebben om anoniem mijn kijkgedrag naar mijn TV provider te sturen, dingetje aanvinken bij het aanvragen van het contract bij UPC of wat dan ook en klaar. Op zijn minst krijg je dan een steekproef onder enkele 10.000en mensen en niet onder 3000 man.

Als programma's als Secret Story en Gek op Jack staan of vallen puur door kijkcijfers lijkt het me ook voor de producenten en tv zenders een nuttige investering.
pi_93752821
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:42 schreef TigerXtrm het volgende:
Op het moment is het ook geen degelijk steekproef. Je vertaalt het kijkgedrag van hooguit 3000 mensen naar het kijkgedrag van heel Nederland, dat is natuurlijk de grootste onzin.

Ik zou er geen problemen mee hebben om anoniem mijn kijkgedrag naar mijn TV provider te sturen, dingetje aanvinken bij het aanvragen van het contract bij UPC of wat dan ook en klaar. Op zijn minst krijg je dan een steekproef onder enkele 10.000en mensen en niet onder 3000 man.
Simpelweg een vinkje invullen is niet voldoende. Je zou dan ook een hele vragenlijst moeten invullen over je geslacht, leeftijd, sociale klasse, inkomen, opleiding, enz, enz. Dat zijn allemaal dingen die adverteerders willen weten.

Met 3000 man (+al die gegevens) kun je best een representatieve steekproef maken. Alleen weten dat er 10.000 iemanden gekeken hebben heeft SKO niets aan.
pi_93754412
Gaat niet om de adverteerders. Het gaat puur om de kijkcijfers. Voor het programma zelf gaat het er om hoeveel mensen er naar kijken, of die mensen groen, geel, paars, blank, rijk, arm, dik of dun zijn dat maakt helemaal niets uit. Ja voor de adverteerders wel, maar dat heeft niets te maken met het succes van het programma. Dat succes staat of valt in de eerste plaats met het ruwe aantal mensen die naar het programma kijken. Hoe dat aantal dan verder wordt opgedeelt in categorieën mogen de zenders zelf uitvechten.
  maandag 7 maart 2011 @ 00:51:39 #62
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_93754758
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:39 schreef TigerXtrm het volgende:
Gaat niet om de adverteerders. Het gaat puur om de kijkcijfers. Voor het programma zelf gaat het er om hoeveel mensen er naar kijken, of die mensen groen, geel, paars, blank, rijk, arm, dik of dun zijn dat maakt helemaal niets uit. Ja voor de adverteerders wel, maar dat heeft niets te maken met het succes van het programma. Dat succes staat of valt in de eerste plaats met het ruwe aantal mensen die naar het programma kijken. Hoe dat aantal dan verder wordt opgedeelt in categorieën mogen de zenders zelf uitvechten.
Het punt is nou juist dat je met 3000 mensen waarvan je meer informatie hebt je nauwkeuriger kunt extrapoleren dan met 20.000 mensen waarvan je verder niets weet.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_93756428
Ik merk bij deze dat Linda de zus van John is.

't Maakt niet uit of het bagger is wat ze op TV willen uitzenden, als het maar kijkcijfers oplevert.
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 06:37:52 #64
230491 Zith
pls tip
pi_93757359
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Doe eens een sample size berekening voor 95% zekerheid. :) 2000 is nauwkeuriger dan je zou denken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_93758712
quote:
Adverteerders hebben niks te maken met het succes van een programma?

Wie betaalt dan denk je? Dacht je soms dat elke kijker 10 euro overmaakt? Nee, alles staat of valt met de adverteerders. Als er louter bejaarden naar een programma kijken zullen daar nauwelijks reclameblokken voor verkocht worden. Geen adverteerders = geen geld = geen succes.

Dan maakt het niet uit of die bejaarden met z'n 20.000en kijken of met 2 miljoen.

Absolute kijkcijfers zijn leuk voor de media, maar je kunt er eigenlijk niks mee.
  maandag 7 maart 2011 @ 09:59:10 #66
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_93759777
1 woord: bedroevend :')
  maandag 7 maart 2011 @ 12:27:27 #67
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_93764478
Jeroen met een toupetje/pruik :D
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_93764484
Ik kan de drang nauwelijks weerstaan om de 2e aflevering ook gewoon te gaan kijken :')
pi_93770150
ik heb gister een poging gewaagd en beide afleveringen eens bekeken, nu weet ik weer waarom ik nooit naar everybody loves raymond keek, het is leuk en grappig maar geen serie om voor op te blijven of op te nemen.
en iedereen is gek op jack is idd een wel erg slechte en verslapte aftreksel van het origineel :')
  maandag 7 maart 2011 @ 18:23:59 #70
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_93778903
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:45 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik heb gister een poging gewaagd en beide afleveringen eens bekeken, nu weet ik weer waarom ik nooit naar everybody loves raymond keek, het is leuk en grappig maar geen serie om voor op te blijven of op te nemen.
en iedereen is gek op jack is idd een wel erg slechte en verslapte aftreksel van het origineel :')
:?
pi_93780489
tja, als je die dikgedrukte zinnen acther elkaar leest zal je mn post idd niet begrijpen
  maandag 7 maart 2011 @ 19:30:27 #72
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_93781675
Tja, als jij eerst beweerd de serie niet te kijken, en daarna wel, is het niet zo heel erg gek dat er misschien verwarring ontstaat? En dat zou dan aan mij liggen?
pi_93795059
quote:
Of dit programma in de lucht blijft hangt helemaal af van de adverteerders. Het ruwe kijkcijfer is leuk voor de nieuwsberichten, maar voor de zender en de adverteerders draait het allemaal om de juiste doelgroep te bereiken. Dus zeker bij een commerciële omroep hangt het succes zeker wel hier van af.

De 2800 mensen om de kijkcijfers te bepalen is wel een redelijk hoog cijfer waarmee je in principe een vrij nauwkeurig beeld kunt krijgen over het aantal kijkers. Natuurlijk is het niet op de persoon of zelfs op 10.000 kijkers nauwkeurig, maar het is niet zo dat die 2 miljoen ver uit de buurt van het werkelijke aantal kijkers zal zitten. Zeker bij grote programma's is de afwijking klein. Bij een programma waar maar een paar duizend mensen naar kijken is het veel lastiger om het echte aantal kijkers te meten, want 1 extra persoon van die 2800 maakt dan een enorm verschil.

Dus helaas, er hebben gewoon heel veel mensen opnieuw hier naar gekeken en ik verwacht dat het de rest van dit seizoen met gemak boven de 1,5 miljoen kijkers zal blijven.
  maandag 7 maart 2011 @ 23:12:07 #74
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_93796053
Geen fan van Everybody Loves Raymond!
Heb mij nog niet gewaagd aan deze serie, maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet heel erg goed is!
pi_93796389
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:27 schreef Symer het volgende:
Ik kan de drang nauwelijks weerstaan om de 2e aflevering ook gewoon te gaan kijken :')
heb die uit nieuwsgierigheid gekeken, ik vond hem iets beter te pruimen dan de eerste.

blijft een minpuntje dat je gewoon naar Jeroen zit te kijken die een kunstje doet en naar Linda die de show wilt stelen.

wat mij betreft was Susan Visser een betere Babara geweest, Peter Paul Muller zou een leuke Jack zijn :P
edit: Thomas Acda dan als broer

[ Bericht 1% gewijzigd door roos85 op 07-03-2011 23:37:10 ]
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2011 @ 23:42:27 #76
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_93797638
Ik heb niet gekeken en heb nog steeds hoop dat een deel van de 2 miljoen amoebe's in de loop van het seizoen alsnog gaat afhaken. Dit kán toch helemaal niet? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_93797811
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:42 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb niet gekeken en heb nog steeds hoop dat een deel van de 2 miljoen amoebe's in de loop van het seizoen alsnog gaat afhaken. Dit kán toch helemaal niet? :?
vrees van wel..

ik had de tweede aflevering opgezocht omdat ik niet kon slapen, dacht iets slaapverwekkend helpt wel :P
pi_93799436
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:42 schreef Cynix ® het volgende:
2 miljoen? :o

Och, er hebben ook 2 miljoen mensen op de PVV gestemd, dus ik verbaas me niet meer over de domheid van mensen. :')
pi_93800350
en we komen in Nederland qua komedie weer ns niet verder dan typetjes met een pruik. Niet dat Everybody Loves Raymond nou zon dijenkletser was, maar dat had in ieder geval nog een behaagelijke authenticiteit. Waarschijnlijk omdat Ray Romano, ook geen acteerkanon, hoofdzakelijk zichzelf speelde en de overige rollen gewoon erg goed gecast en geschreven waren. Totaal zinloos om uitgerekend deze show te kopieren.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93808161
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 00:55 schreef Argento het volgende:
en we komen in Nederland qua komedie weer ns niet verder dan typetjes met een pruik. Niet dat Everybody Loves Raymond nou zon dijenkletser was, maar dat had in ieder geval nog een behaagelijke authenticiteit. Waarschijnlijk omdat Ray Romano, ook geen acteerkanon, hoofdzakelijk zichzelf speelde en de overige rollen gewoon erg goed gecast en geschreven waren. Totaal zinloos om uitgerekend deze show te kopieren.
ik denk dat met andere acteurs de Nederlandse variant toch wat beter te pruimen zou zijn..
nadeel is dat merendeel van de cast niet goed gecast is.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:23:34 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93808242
Het vertrouwen in de mensheid in mijn omgeving is intact gebleven. Mijn schoonzus die ELR niet kent en hoge verwachtingen had, vond het toch wel wat tegenvallen. "De leukste (...) grappen zitten al in de voorstukjes en het is wat flauw."
Toch verwacht ik dat ze wel blijft kijken.
pi_93808907
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:21 schreef roos85 het volgende:

[..]

ik denk dat met andere acteurs de Nederlandse variant toch wat beter te pruimen zou zijn..
nadeel is dat merendeel van de cast niet goed gecast is.
Verborgen Gebreken is briljant gecast en inderdaad een erg goede serie. Maar goed, dat is geen comedy (hoewel ook niet humorloos).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93809518
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:42 schreef Argento het volgende:

[..]

Verborgen Gebreken is briljant gecast en inderdaad een erg goede serie. Maar goed, dat is geen comedy (hoewel ook niet humorloos).
weet niet of je Gooische Vrouwen hebt gekeken? buiten Linda de Mol een prima cast, was een leuke serie en zeker humorvol.
pi_93812494
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:23 schreef Copycat het volgende:
Het vertrouwen in de mensheid in mijn omgeving is intact gebleven. Mijn schoonzus die ELR niet kent en hoge verwachtingen had, vond het toch wel wat tegenvallen. "De leukste (...) grappen zitten al in de voorstukjes en het is wat flauw."
Toch verwacht ik dat ze wel blijft kijken.
Zitten er grappen in de voorstukjes?
pi_94016104
DIe van vandaag was absoluut de leukste aflevering tot nu toe _O_
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_94017564
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:45 schreef RaymanNL het volgende:
DIe van vandaag was absoluut de leukste aflevering tot nu toe _O_
:? een positieve reactie _O-
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:16:57 #87
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94017616
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:37 schreef Symer het volgende:

[..]

Zitten er grappen in de voorstukjes?
pi_94019217
Ik vind t ook wel grappig hoor... Maar ik heb dan ook nooit een enkele aflevering van Everybody loves Raymond gezien dus ik kan het nergens mee vergelijken. Op zich vind ik het niet 'goed' dat ze alles letterlijk kopieren, maar aangezien ik het nog nooit heb gezien maakt het mij niet veel uit.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 21:54:38 #89
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_94019311
ELR is beter, er zijn betere Nederlandse komedies, maar zo slecht vind ik het niet (heb twee afleveringen gezien). Maar goed, ik ben een amoebe en omdat ik het niet bereslecht vind, ben ik dom. Dat is dan maar zo.

Wat ik niet begrijp is wat voor lol er aan is om mensen, die een tvprogramma kijken, af te fikken. Is dat dan je niveau? Welk belang dient dat dan? Ga je ook in de bibliotheek mensen uitlachen die een bepaald boek lezen?

[ Bericht 21% gewijzigd door detulp050 op 12-03-2011 21:59:42 ]
  ESF Reporter zondag 13 maart 2011 @ 09:10:01 #90
87554 Cee
Welluk?
pi_94036199
26-01

05-03

12-03
1959 IEDEREEN IS GEK OP JACK 9,7 21,4 1.484.000

Freefall!
pi_94036793
quote:
Op zondag 13 maart 2011 09:10 schreef Cee het volgende:
26-01

05-03

12-03

Freefall!
Wat ik wel apart vind, is dat de tweede aflevering nog wel boven de 2 miljoen zat.
٩๏̯͡๏)۶
pi_94036832
Ik heb de eerste aflevering alleen gezien. Wat tenenkrommend slecht! Kreeg plaatsvervangende schaamte van hoe niet-grappig het was. Volgens mij is Secret Story nog spannender.
pi_94036840
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:10 schreef Cee het volgende:
26-01

05-03

12-03

Freefall!
wow bijna 1 mln kijkers minder
  zondag 13 maart 2011 @ 10:42:06 #94
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_94037373
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:08 schreef Chule het volgende:
Volgens mij is Secret Story nog spannender.
Ga eens kijken zou ik zeggen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94037750
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:05 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Wat ik wel apart vind, is dat de tweede aflevering nog wel boven de 2 miljoen zat.
Dat waren waarschijnlijk alle ramptoeristen die de eerste aflevering gemist hadden. Nu maar hopen dat ze deze meuk gauw van de beeldbuis verwijderen. Volgens mij scoort rtl4 nog 1,5mln kijkers als ze zaterdagavond om 20:00 2girls1cup uitzenden.
pi_94037770
De Mol heeft natuurlijk wel een hoop krediet opgebouwd, maar waarschijnlijk waren dat voor een deel idd mensen die de eerste aflevering hadden gemist. Maarja, je kunt niet eeuwig nieuwe kijkers aanboren.
  zondag 13 maart 2011 @ 11:02:07 #98
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_94037824
Veel concurrentie en geen briljante formule zorgen voor lagere kijkcijfers. Ik denk dat ze volgende week weer iets zullen stijgen (qua kijkcijfers, niet qua niveau).

Kijkcijfers komen ook door het Journaal (met de gebeurtenissen in Japan toch beter bekeken denk ik), met aanvullend Herman Finkers. Daarnaast premiere van The Sing Of op SBS6.
  zondag 13 maart 2011 @ 11:02:53 #99
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_94037848
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:59 schreef CarlosJacques het volgende:
Nu maar hopen dat ze deze meuk gauw van de beeldbuis verwijderen.
Ja, ik hoop het ook voor je, dan heb je er geen last meer van en kun je weer gewoon de herhaling van CSI kijken ;)
pi_94040091
Echt slecht hoor. Ik kijk vaak naar ELR en dat is echt leuk, die humor van Frank, Barbara en die anderen is echt onovertroffen (vind ik dan). Maar hier zat ik me na 1 minuut al te ergeren. Veel te nep.
pi_94042837
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:21 schreef Berjan1986 het volgende:
Echt slecht hoor. Ik kijk vaak naar ELR en dat is echt leuk, die humor van Frank, Barbara en die anderen is echt onovertroffen (vind ik dan). Maar hier zat ik me na 1 minuut al te ergeren. Veel te nep.
Debra :P ;)
pi_94044926
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:02 schreef detulp050 het volgende:
Veel concurrentie en geen briljante formule zorgen voor lagere kijkcijfers. Ik denk dat ze volgende week weer iets zullen stijgen (qua kijkcijfers, niet qua niveau).

Kijkcijfers komen ook door het Journaal (met de gebeurtenissen in Japan toch beter bekeken denk ik), met aanvullend Herman Finkers. Daarnaast premiere van The Sing Of op SBS6.
Ik denk dat je gelijk hebt, ik zie het volgende week wel weer ruim boven de 1,5 miljoen kijkers trekken, al mag deze trend zich van mij wel doorzetten.
pi_94047178

Sam Sam (jaren 90) was een Nederlandse kopie van Man About The House (jaren 70). Maar Sam Sam vond ik wel geslaagd, omdat het aangepast was aan een andere tijd.

Everybody Loves Raymond is nog vrij recent. Bovendien kennen de meesten het pas sinds een paar jaar.
pi_94047636
Toevallig laatst gezien, maar ik snap het idee ook niet, alles is gewoon letterlijk vertaald (zowat zin voor zin) met slechtere acteerwerk. Dus waarom zou je dan niet gewoon ELR kijken..
  zondag 13 maart 2011 @ 17:47:17 #105
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_94054394
Ik hoop dat de vrije val zich doorzet. Het Nederlands publiek moet slimmer zijn dan dit.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_94056380
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:47 schreef VeX- het volgende:
Ik hoop dat de vrije val zich doorzet. Het Nederlands publiek moet slimmer zijn dan dit.
Dat dacht ik ook toen ik Ik Hou Van Holland probeerde :').
pi_94057323
:')
pi_94059525
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:29 schreef Hippos het volgende:

[..]

Debra :P ;)
O ja, ik vergis me altijd met namen :Y

quote:
Sam Sam (jaren 90) was een Nederlandse kopie van Man About The House (jaren 70). Maar Sam Sam vond ik wel geslaagd, omdat het aangepast was aan een andere tijd.

Everybody Loves Raymond is nog vrij recent. Bovendien kennen de meesten het pas sinds een paar jaar.
SAM SAM ja, keek ik vroeger ook altijd :Y
  maandag 14 maart 2011 @ 13:38:36 #109
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_94091255
Nog steeds bijna 1,5 miljoen mensen die naar deze meuk gekeken hebben. Hoe is het mogelijk?
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:56:58 #110
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94100108
Haha net de eerste aflevering op rtlgemist gekeken, wat verschrikkelijk zeg :') Everybody loves Raymond, dat is tenminste humor. Dit is echt de grootste faal van 2011.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:47:08 #111
309270 PattyBrard
De enige echte.
pi_94104735
ik vind het superleuk
  maandag 14 maart 2011 @ 19:07:25 #112
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_94105898
Vind het zelf ook wel een leuk programma maar dat kan komen, omdat ik ELR niet echt gevolgd heb en de grappen dus niet echt ken.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2011 @ 22:50:38 #113
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94121987
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:47 schreef PattyBrard het volgende:
ik vind het superleuk
Moet je écht lachen om Linda de Mol? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_94122978
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Moet je écht lachen om Linda de Mol? :?
En die vervelende Jeroen :o?
  maandag 14 maart 2011 @ 23:55:00 #115
293993 sveno1990
Lick it, lick it, lick it
pi_94125910
van everybody loves raymond moet van afgebleven worden ik vind dit gewoon te zieilg voor woorden
een verkrachting van een programma waar ik nog dagelijks met plezier na kijk met een lach op me gezicht :)
I'll rip your head off and shit down your neck
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:10:28 #116
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_94133220
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:09 schreef Pulzzar het volgende:

Nu hoorde ik van de week op TV dat ze misschien een Nederlandse versie van Golden Girls wilden maken.... :{

Nog even en dan maken ze een rip-off van een über-serie als Seinfeld of Married with children
pi_94137962
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:10 schreef penny-wise het volgende:
Nu hoorde ik van de week op TV dat ze misschien een Nederlandse versie van Golden Girls wilden maken.... :{

Nog even en dan maken ze een rip-off van een über-serie als Seinfeld of Married with children
Ik wil dit liever niet geloven. Maar ik doe het helaas wel. ;(
pi_94138269
quote:
Op maandag 14 maart 2011 18:47 schreef PattyBrard het volgende:
ik vind het superleuk
Hoax
lekker faxen heel de dag echt genot
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 17:15:41 #119
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94149171
quote:
Op zich is een remake of een kopie van een succesvolle comedy toch niet zo erg? :?

Als ze het maar laten doen door mensen die kunnen acteren en nog belangrijker: die grappig zijn!
Helaas is bij 'Iedereen is gek op Jack' van beide geen sprake. ;(
pi_94149359
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:15 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Op zich is een remake of een kopie van een succesvolle comedy toch niet zo erg? :?
jawel, want we hebben geen
quote:
mensen die kunnen acteren en nog belangrijker: die grappig zijn!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:55:17 #121
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_94153417
God, krijgen we dat weer. Afgeven op alles wat Nederland doet is zo makkelijk, nietwaar? Uiteraard kan de serie slecht zijn (die dingen gebeuren) maar om dan gelijk alle Nederlandse acteurs en actrices over 1 kam te scheren is onnodig. Bovendien klopt het niet eens.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 19:16:14 #122
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94154420
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:55 schreef DrDurden het volgende:
God, krijgen we dat weer. Afgeven op alles wat Nederland doet is zo makkelijk, nietwaar? Uiteraard kan de serie slecht zijn (die dingen gebeuren) maar om dan gelijk alle Nederlandse acteurs en actrices over 1 kam te scheren is onnodig. Bovendien klopt het niet eens.
Monique van de Ven is bijvoorbeeld een prima actrice, maar wat heeft dat hiermee te maken? :?
pi_94156537
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:04 schreef pberends het volgende:

[..]

En die vervelende Jeroen :o?
Jeroen! O+
pi_94157820
quote:
Ja, maar er wordt niet voor niks afgegeven.

Er wordt in Nederland ontzettend veel gekopieerd in plaats van dat er iets origineels verschijnt. Er zijn tig remakes in musicalvorm uitgebracht en nu die hype zich een beetje naar de achtergrond verdwijnt, komen er gewoon Nederlandse kopies van Amerikaanse of Engelse series. Bedenk gewoon zelf iets en neem het risico of mensen het wel of niet leuk gaan vinden. Nu is het zo: die serie doet het goed, dus een Nederlandse versie zal het ook wel goed doen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:32:34 #125
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_94159445
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:10 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ja, maar er wordt niet voor niks afgegeven.

Er wordt in Nederland ontzettend veel gekopieerd in plaats van dat er iets origineels verschijnt. Er zijn tig remakes in musicalvorm uitgebracht en nu die hype zich een beetje naar de achtergrond verdwijnt, komen er gewoon Nederlandse kopies van Amerikaanse of Engelse series. Bedenk gewoon zelf iets en neem het risico of mensen het wel of niet leuk gaan vinden. Nu is het zo: die serie doet het goed, dus een Nederlandse versie zal het ook wel goed doen.
Volgens mij heeft dat niets met de acteurs te maken. Men probeert altijd succesvolle formats over te nemen. Daar zijn zat Amerikaanse voorbeelden van te noemen, en ook Britse. Dat dit Nederlandse voorbeeld niet geslaagd is, wil niet zeggen dat alle Nederlandse comedyseries per definitie slecht zijn en dat we geen comedy kunnen maken.
pi_94160842
quote:
ok, noem 1 leuke nederlandse comedy?
pi_94160992
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:50 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Flodder :Y (al is het wel doodherhaald)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:02:30 #128
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_94161835
quote:

[..]

Leuk is natuurlijk subjectief, maar Flodder, All Stars, In Voor- en Tegenspoed, Ha die Pa!, Gooische Vrouwen, Zeg Ns' AA, de diverse series van Jiskefet, Van Kooten en De Bie, Theo en Thea, Kreatief met Kurk waren ontzettend succesvol en populair. Het is niet allemaal mijn smaak, maar ik vind ook niet elke Amerikaanse sitcom goed.
pi_94168413
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:32 schreef DrDurden het volgende:
Volgens mij heeft dat niets met de acteurs te maken.
Ik had het niet over de acteurs, maar aan degenen die die remakes uitbrengen.
pi_94168606
quote:
Kinderen Geen Bezwaar.

Niet echt mijn smaak. En ik vind het persoonlijk wat matig. Maar het is wel zelf bedacht.
pi_94168900
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:02 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Leuk is natuurlijk subjectief, maar Flodder, All Stars, In Voor- en Tegenspoed, Ha die Pa!, Gooische Vrouwen, Zeg Ns' AA, de diverse series van Jiskefet, Van Kooten en De Bie, Theo en Thea, Kreatief met Kurk waren ontzettend succesvol en populair. Het is niet allemaal mijn smaak, maar ik vind ook niet elke Amerikaanse sitcom goed.
Flodder is wel ok, maar als het frans oid zou zijn dan is t al meteen een stuk minder leuk..
All-stars, creatief met kurk, jiskefet, kooten en de bie is wel goeie comedy, maar van een ander soort. sitcom-achtige dingen kunnen we gewoon niet, moeten we ook niet willen.

oh en kinderen geen bezwaar is echt afgrijselijk :%
  Donald Duck held dinsdag 15 maart 2011 @ 22:30:39 #132
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_94169094
quote:

[..]

New Kids!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:40:23 #133
328189 ArnieAlberts
pi_94169968
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:57 schreef Klaudias het volgende:
Everybody Loves Raymond was sowieso al kut
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:41:44 #134
328189 ArnieAlberts
pi_94170087
quote:

[..]

- Wat schuift 't (Oh nee, remake 'Only fools and horses')
- In de vlaamsche pot?
- Oppassen!!!?
- Kinderen geen bezwaar?
- Flodder?
- New Kids?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:42:51 #135
328189 ArnieAlberts
pi_94170183
En tenslotte; Iedereen is gek op jack is, zelfs al vind ik ELR zelf al klote, een wanvertoning. Het is niet eens een vertaling. Want dan zou het gebaseerd moeten zijn op 'Everybodey loves debrah.' Het draait puur en alleen om Linda de Mol. What the fuck.
pi_94171470
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:23 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Kinderen Geen Bezwaar.

Niet echt mijn smaak. En ik vind het persoonlijk wat matig. Maar het is wel zelf bedacht.
Is dat wel zo? Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de schrijver(s) van die serie een klein beetje hebben afgekeken van My Family op de BBC.
pi_94172983
quote:

[..]

Sam Sam, vrienden voor het leven.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 23:33:59 #138
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94173887
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:18 schreef FireFox1 het volgende:
quote:
Sam Sam is bijvoorbeeld gebasseerd op Man About The House
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:25:06 #139
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_94181459
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:21 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik had het niet over de acteurs, maar aan degenen die die remakes uitbrengen.
Eh, je zei zelf (door een quote van een ander in een andere context te plaatsen) dat Nederlandse acteurs niet konden acteren. Dus je had het wel over de acteurs.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:27 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Flodder is wel ok, maar als het frans oid zou zijn dan is t al meteen een stuk minder leuk..
All-stars, creatief met kurk, jiskefet, kooten en de bie is wel goeie comedy, maar van een ander soort. sitcom-achtige dingen kunnen we gewoon niet, moeten we ook niet willen.

oh en kinderen geen bezwaar is echt afgrijselijk :%
Hoezo is All Stars dan geen sitcom?

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:33 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[..]

Hij vroeg volgens mij alleen naar voorbeelden van Nederlandse comedy, en Sam Sam valt daar toch gewoon onder?
pi_94181540
quote:

[..]

als ze maar niet are you being served gaan maken
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:35:07 #141
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94181711
Als ze maar van Allo Allo afblijven. :7
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:41:01 #142
334810 Knal_Erwt
Doet pang op de grond
pi_94181885
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:00 schreef risussardonicus het volgende:
Zoveel mensen hebben ook op de PVV gestemd.
QFT !!
pi_94181905
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:35 schreef Lastpost het volgende:
Als ze maar van Allo Allo afblijven. :7
breng 'ze' nou niet op ideeën :')

OT: alleen voorstukjes gezien maar wat een bedroevende tv zeg, dat zoveel mensen het zogenaamd leuk vinden... echt hoor, zulke mensen moet je gewoon stemrecht ontnemen want ze zijn duidelijk niet helemaal helder.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_94182785
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:18 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

:X
pi_94188268
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:41 schreef DarkElf het volgende:
Te laat!

Het staat nu op internet en wordt vroeg of laat wel door 'hen' gevonden.
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:10:45 #146
267651 Klaploper
pi_94188435
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:41 schreef DarkElf het volgende:

[..]

OT: alleen voorstukjes gezien maar wat een bedroevende tv zeg, dat zoveel mensen het zogenaamd leuk vinden... echt hoor, zulke mensen moet je gewoon stemrecht ontnemen want ze zijn duidelijk niet helemaal helder.
Dat zullen veel mensen ook denken over iemand die moderator is op een forum en zichzelf daar 'DarkElf' noemt.
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:13:04 #147
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_94188540
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 20:50 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

In de vlaamsche pot, maar dat is ook echt de enige :')
pi_94188628
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:10 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dat zullen veel mensen ook denken over iemand die moderator is op een forum en zichzelf daar 'DarkElf' noemt.
_O-
pi_94188891
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:10 schreef Klaploper het volgende:

[..]

tut tut voel je je aangesproken? :+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:24:40 #150
267651 Klaploper
pi_94188941
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

tut tut voel je je aangesproken? :+
Nee, vind het programma ook ontzettend slecht. :s)
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 17:18:31 #151
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94199119
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:13 schreef TheZapster het volgende:

[..]

In de vlaamsche pot, maar dat is ook echt de enige :')
'In de Vlaamsche Pot' was 15 jaar geleden in ieder geval al een stuk leuker dan 'Iedereen Is Gek Op Jack'. :Y
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 17:35:20 #152
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94200002
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:25 schreef DrDurden het volgende:
Hij vroeg volgens mij alleen naar voorbeelden van Nederlandse comedy, en Sam Sam valt daar toch gewoon onder?
Dat is waar, maar heel veel kritiek spitst zich toe op het feit dat IIGOJ een schaamteloze remake van een Amerikaanse serie is in plaats van een eigen bedenksel. Ik heb tegen dát aspect nog het minste bezwaar, áls die remake dan ook maar grappig zou zijn. :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:56:00 #153
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_94218627
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:32 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dat niets met de acteurs te maken. Men probeert altijd succesvolle formats over te nemen. Daar zijn zat Amerikaanse voorbeelden van te noemen, en ook Britse. Dat dit Nederlandse voorbeeld niet geslaagd is, wil niet zeggen dat alle Nederlandse comedyseries per definitie slecht zijn en dat we geen comedy kunnen maken.
In dit geval is het wel te specificeren: Linda de mol kan geen comedy maken, want kan niet acteren. En bovendien: Linda de Mol is nooit grappig.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:12:08 #154
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_94222246
Je gaat toch niet vrijwillig naar een serie met Linda de Mol kijken.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:32:09 #155
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_94233981
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:56 schreef Smikke het volgende:

[..]

In dit geval is het wel te specificeren: Linda de mol kan geen comedy maken, want kan niet acteren. En bovendien: Linda de Mol is nooit grappig.
Vind ik niet. Linda de Mol acteert alleen in de series die ze maakt. Ze regisseert niet, en schrijft geen scripts. Bovendien is Gooische Vrouwen behoorlijk succesvol, dus ze kan het blijkbaar wel. En acteerprestaties, zowel Spangen als Terug Naar de Kust zijn goed ontvangen, dus het lijkt me stug dat dat allemaal ondanks de prestaties van Linda de Mol zijn, maar goed.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:35:50 #156
321038 feeling_sinister
ABC-Always Be Closing
pi_94234106
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:32 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Vind ik niet. Linda de Mol acteert alleen in de series die ze maakt. Ze regisseert niet, en schrijft geen scripts. Bovendien is Gooische Vrouwen behoorlijk succesvol, dus ze kan het blijkbaar wel. En acteerprestaties, zowel Spangen als Terug Naar de Kust zijn goed ontvangen, dus het lijkt me stug dat dat allemaal ondanks de prestaties van Linda de Mol zijn, maar goed.
Dat is een beetje vreemde redenatie, vind je niet?

Gooische Vrouwen is succesvol dus Linda de Mol kan goed acteren?
Lijkt mij niet.
"Do you still smoke a lot of pot?" "Oh, every day. But not a lot."
"Our first assignment is a documentary. They're like real movies but with ugly people."
"Well, I gotta go learn a bunch of people's names before I fire them."
pi_94234592
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Je gaat toch niet vrijwillig naar een serie met Linda de Mol kijken.
Dit dus.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:51:20 #158
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_94234607
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:35 schreef feeling_sinister het volgende:

[..]

Lijkt mij niet.
Dat zei ik ook niet. Smikke gaf aan dat Linda de Mol geen comedy kan maken, terwijl ik aangaf dat Gooische Vrouwen laat zien dat ze het wel kan. Daarna begon ik pas over haar acteerprestaties.
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:32:24 #159
267651 Klaploper
pi_94238409
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:51 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet. Smikke gaf aan dat Linda de Mol geen comedy kan maken, terwijl ik aangaf dat Gooische Vrouwen laat zien dat ze het wel kan. Daarna begon ik pas over haar acteerprestaties.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:32 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Je bedoelt het (misschien) niet, maar je zegt het toch echt wél hoor.
pi_94274080
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:35 schreef feeling_sinister het volgende:

[..]

Lijkt mij niet.
Linda doet het goed bij Gooische vrouwen, maar ze is niet echt een actrice.

Everybody Loves Raymond is een leuke serie, omdat er goede acteurs inzitten. Ray Romano kan echt goed een lomperik neerzetten. Patricia Heaton als de enigzins neurotische Debra die met Raymond en zijn familie moet zien te dealen, Brad Garrett speelt ondanks zijn lange gestalte en zware stem een echte calimero en Doris Roberts is dé schoonmoeder die je nooit zou willen hebben.

Het gaat niet echt om het script en de grappen, maar om de interactie tussen de personages. Als je geen goede acteurs hebt, blijft er een flauwe kutserie over.
pi_94369338
Kijkcijfers SBS-show compleet ingestort

Toch weer 1,4 miljoen kijkers. Ik denk dat we blij mogen zijn dat er het niet weer 2 miljoen waren? :D
pi_94370501
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:58 schreef Radegast het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de schrijver(s) van die serie een klein beetje hebben afgekeken van My Family op de BBC.
Precies mijn gedachte _O- Heb hier al eens eerder naar lopen zoeken, maar nooit in zoveel woorden terug kunnen vinden.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 21 maart 2011 @ 01:36:39 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_94405938
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:09 schreef Pulzzar het volgende:

Klopt, het is er op gebaseerd, niet 1-op-1 gekopieerd. Bovendien was de casting veel beter.

Ik wil alle seizoenen van Sam Sam wel op dvd hebben ofzo, maar ze zijn nergens te vinden :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_94406399
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2011 01:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt, het is er op gebaseerd, niet 1-op-1 gekopieerd. Bovendien was de casting veel beter.

Ik wil alle seizoenen van Sam Sam wel op dvd hebben ofzo, maar ze zijn nergens te vinden :').
Sam Sam is wel gekopieerd. De scripts waren vrijwel letterlijk vertaald.

voorbeeld:

Maar toen Sam Sam uitgezonden werd, had ik nog nooit van Men About The House gehoord, want dat was een serie uit de jaren 70. Wat ik al zei, Sam Sam was aangepast aan een andere tijd. Het was nooit aangeslagen als John Jones in wijde pijpen rondliep. :')

[ Bericht 54% gewijzigd door Pulzzar op 21-03-2011 13:07:44 ]
pi_94409490
Leuke serie met goeie humor :).
pi_94416547
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2011 01:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]
Vreemd, aangezien ik seizoen 1 t/m 6 al op DVD heb gekocht. Tientje per stuk bij de Free Record Shop.

En als het goed is komen seizoen 7 en 8 volgende maand uit.
  woensdag 23 maart 2011 @ 07:11:33 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_94498370
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:19 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Vreemd, aangezien ik seizoen 1 t/m 6 al op DVD heb gekocht. Tientje per stuk bij de Free Record Shop.

En als het goed is komen seizoen 7 en 8 volgende maand uit.
Ah. Dan zal ik beter moeten kijken dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 23 maart 2011 @ 16:23:46 #168
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_94515246
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 01:58 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Sam Sam is wel gekopieerd. De scripts waren vrijwel letterlijk vertaald.

Maar toen Sam Sam uitgezonden werd, had ik nog nooit van Men About The House gehoord, want dat was een serie uit de jaren 70. Wat ik al zei, Sam Sam was aangepast aan een andere tijd. Het was nooit aangeslagen als John Jones in wijde pijpen rondliep. :')
De Amerikaanse kopie van Man about the house

Wie dit leest is gek
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:08:50 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_94517099
George & Mildred.
pi_94519846
Dat had je zelfs voor man about the house. Was in feite een spinoff.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:15:45 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_94525383
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:18 schreef Deckard het volgende:
Dat had je zelfs voor man about the house. Was in feite een spinoff.
Hoe bedoel je dat eerste? Die spin-off was toch van na MatH?
pi_94527750
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat eerste? Die spin-off was toch van na MatH?
idd, G&M was ná MATH. Ook Robin's Nest was een spin-off van MATH, over de Engelse Jimmy die een Bistro begon.

Zit eigenlijk nog steeds op Nol & Rietje en Jimmy's Café/Restaurant/Bistro te wachten :P
pi_94529810
quote:
17s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:08 schreef Copycat het volgende:
George & Mildred.
Grappige serie :)

Alleen dat openingsfilmpje al:
  Donald Duck held woensdag 23 maart 2011 @ 21:51:31 #174
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_94531010
Sam sam was echt wel grappig. Gloeiende gloeiende :D
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  † In Memoriam † woensdag 23 maart 2011 @ 22:07:16 #175
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94531917
Afijn, zo'n beetje álles is grappig, behalve 'Iedereen is gek op Jack', waar dit topic in het begin over ging. :')
pi_94533806
Ik liet net een boer whahahaha supergrappig... oh wacht dit topic ging over Gek op Jack.
pi_94541558
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:07 schreef Cynix ® het volgende:
Afijn, zo'n beetje álles is grappig, behalve 'Iedereen is gek op Jack', waar dit topic in het begin over ging. :')
Als niemand erover ouwehoert, zal niemand ernaar kijken en gaat die kutserie van de buis.

Of ben ik te optimistisch?
  Trouwste user 2022 donderdag 24 maart 2011 @ 02:48:43 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_94541682
Ik zie soms tenenkrommende voorstukjes. Ik snap niet dat dit scoort.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 15:02:20 #179
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94556033
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 02:33 schreef Pulzzar het volgende:
Als niemand erover ouwehoert, zal niemand ernaar kijken en gaat die kutserie van de buis.

Of ben ik te optimistisch?
Ik ben voor. :Y
Het enige jammere is dat $jonnie populariteit gewoon kóópt.
Desnoods koopt-ie alle zenders een voor een op, kijken zullen we. ;(
pi_94564267
De eerste aflevering gekeken met mijn vriend. Allebei vonden we het niets. En wat gebeurt er?
Mijn vriend kijkt die andere afleveringen op uitzending gemist. Mijn vriend heeft geen smaak als het gaat om series :P
pi_94585693

Deze kopie van ELR is wel een stuk leuker.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:03:01 #182
3185 Adelante
To let it go now
pi_94650098
Wat slecht weer...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:07:29 #183
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94650280
De enige reden waarom ik elke week kijk is omdat:
- Ik het programma dat om half 9 komt wil zien.
- Er niks anders op tv is.
- Ik nieuwsgierig ben naar of deze aflevering nog slechter is dan de vorige.

Zo komen ze dus aan de kijkcijfers ;(
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:11:17 #184
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_94650464
Dit is de tweede aflevering die ik kijk. Het is er niet beter op geworden.

Nobody loves Jack Shit. Of Linda die probeert te acteren, vanuit mijn kromme tenen.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:20:18 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_94650885
Dat was echt genoeg zelfkastijding.
En zap!
pi_94650922
Wat een shitzooi toch. Het is sowieso een incestweekend bij RTL
Linda de Mol bij Van der Vorst, met in de reclame alleen maar Linda de Mol
Vanavond Iedereen is gek op Jack met Linda en Jeroen
Daarna In Holland staat een huis, met Linda, Jack en Guus
Dan even Jack (hahaha) Spijkerman
Daarna Guus met een concert
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:21:39 #187
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94650954
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:20 schreef Copycat het volgende:
Dat was echt genoeg zelfkastijding.
En zap!
De enige die ik wel aardig vind spelen is die moeder. Al kan ze natuurlijk nooit tippen aan Marie _O_
pi_94651024
Waarom hebben ze dat ruzie gedoe er niet uit gehaald? Elke week gaat het allemaal maar om ruzies :? Alsof dat leuk moet zijn.. Dan werd het iets als Kees & Co. Dit is niets aan zo :(
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:23:16 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_94651039
En Miljoenenjacht komt ook terug. Met Linda.
The invasion of the bodysnatchers is er niks bij.
pi_94651046
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

De enige die ik wel aardig vind spelen is die moeder. Al kan ze natuurlijk nooit tippen aan Marie _O_
:D Die vind ik nu toch ongeveer het slechtste in de hele serie
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:24:11 #191
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_94651084
Ik vind ze stuk voor stuk aanfluitingen.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:25:04 #192
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94651133
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:23 schreef Dirkh het volgende:

[..]

:D Die vind ik nu toch ongeveer het slechtste in de hele serie
Ik vond haar net in het deel voor de pauze de minst slechte, laat ik het zo zeggen :')
edit: in het tweede deel is die vader wel aardig bezig.

Maar het blijft verschrikkelijk ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door kwiwi op 26-03-2011 20:31:19 ]
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 21:04:35 #193
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94652864
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:07 schreef kwiwi het volgende:
De enige reden waarom ik elke week kijk is omdat:
- Ik het programma dat om half 9 komt wil zien.
Ik Hou Van Holland? Is dat niet ongeveer dezelfde bagger? :X
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 21:07:24 #194
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94652999
RTL4 is gewoon bedoeld voor huisvrouwen en ouwe mannetjes. De bouwvakkers hebben SBS6.
* Cynix ® checkt Ned3 maar weer eens.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:07:29 #195
3185 Adelante
To let it go now
pi_94653009
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 21:04 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dezelfde kneuterige humor idd...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:07:30 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94653010
quote:

[..]

Ik dacht dat All you need is love nog steeds was ;(
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:27:08 #197
267651 Klaploper
pi_94653873
Straks maar de aflevering van vandaag kijken. Best ernstig, ik vind het ontzettend slecht, maar heb tot nu toe elke aflevering gekeken..
pi_94655357
Meesterlijke serie, ik lig elke week weer dubbel O+

(8>
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_94667912
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Met als absloluut dieptepunt van slecht gecaste acteurs natuurlijk die broer van Jack :')
  zondag 27 maart 2011 @ 11:11:52 #200
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94667950
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:09 schreef loeki_de_leeuw het volgende:

[..]

Met als absloluut dieptepunt van slecht gecaste acteurs natuurlijk die broer van Jack :')
Die hadden ze net zo goed weg kunnen laten :{ In de originele serie had die broer nog een 'nuttige' rol, maar in de Nederlandse versie heeft het nog niks toegevoegd.
pi_94668103
quote:

[..]

dat is lekker simpele humor. En daar is Jeroen tenminste wel grappig
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 12:44:12 #202
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_94709200
Gek op Jack is weer terug bij de 2 miljoen kijkers (1.998.000). Toch knap. :P Ik denk dat het ermee te maken heeft dat Ik Hou Van Holland weer terug is, dat op 2.7 miljoen kijkers zat: veel mensen hebben hun tv op RTL4 afgestemd en zijn daar de hele avond blijven kijken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 28 maart 2011 @ 12:46:34 #203
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_94709286
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:44 schreef Mike het volgende:
Gek op Jack is weer terug bij de 2 miljoen kijkers (1.998.000). Toch knap. :P Ik denk dat het ermee te maken heeft dat Ik Hou Van Holland weer terug is, dat op 2.7 miljoen kijkers zat: veel mensen hebben hun tv op RTL4 afgestemd en zijn daar de hele avond blijven kijken.
Families interesseert het ook allemaal niet zoveel volgens mij, die willen gewoon gezellig tv kijken met het hele gezin.

Wij keken vroeger ook naar Oppassen :')
pi_94709642
oppassen heeft de televizierring zelfs gewonnen
pi_94712948
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:44 schreef Mike het volgende:
Kijkcijfers SBS' The Sing-Off imploderen

Dit is echt te erg inderdaad... de Nederlandse tv-kijker blijkt inderdaad over geen smaak te beschikken :').
pi_94713101
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Dit is echt te erg inderdaad... de Nederlandse tv-kijker blijkt inderdaad over geen smaak te beschikken :').
dat er niemand naar the sing off kijkt is best positief :P
pi_94713303
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:22 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dat er niemand naar the sing off kijkt is best positief :P
Dat compenseert het weer een beetje ja :').
pi_94713487
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:17 schreef pberends het volgende:

[..]

het wordt op sbs6 uitgezonden, wie kijkt naar die zender ?
pi_94713516
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:32 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

het wordt op sbs6 uitgezonden, wie kijkt naar die zender ?
Zondag hadden ze prima kijkcijfers hoor.
pi_94713753
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:33 schreef pberends het volgende:

[..]

maar op zaterdag tegenover rtl4 kijkt er geen drol
pi_94713950
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:40 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

maar op zaterdag tegenover rtl4 kijkt er geen drol
Tja, ze moeten iets uitzenden.
  maandag 28 maart 2011 @ 14:47:09 #212
334810 Knal_Erwt
Doet pang op de grond
pi_94713998
TV ;(
pi_94722985
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Iedereen kijkt dan naar Life 4 You. ;(

"Carlo, vind jij het ook zo leuk dat het Songfestival eraan komt?"
"Jazeker Irene, ik ben benieuwd welke jurken de deelnemers aanhebben."
"Over uiterlijk gesproken. Vanavond gaan we een huisvrouw een metamorfose geven. Ze krijgt een stoer kort pittig kapsel aangemeten."
"En Gerard Joling weer langs. Die is al zo lang niet geweest."
"En we laten natuurlijk ook fragmenten van de TV Kantine zien!"

Als op de TV alleen dit soort meuk wordt uitgezonden, vind ik het niet zo raar dat mensen naar "Gek op Jack" gaan kijken. Er is niks beters.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 23:23:51 #214
230491 Zith
pls tip
pi_94743340
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:56 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

"Over uiterlijk gesproken. Vanavond gaan we een huisvrouw een metamorfose geven. Ze krijgt een stoer kort pittig kapsel aangemeten."

Als op de TV alleen dit soort meuk wordt uitgezonden, vind ik het niet zo raar dat mensen naar "Gek op Jack" gaan kijken. Er is niks beters.
Vergeet niet de stukjes ertussen waarin een gezellige, gezonde familie met behulp van Optimel een vitaal leven lijdt.
pi_94745905
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:56 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

zelf staat bij mij de tv op zaterdag enn zondag standaard uit, jij kijkt daar dus wel naar ? :D
pi_94866643
Oh, er zijn mensen die dit programma serieus leuk vinden?! _O-
pi_94866957
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:25 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

zelf staat bij mij de tv op zaterdag enn zondag standaard uit, jij kijkt daar dus wel naar ? :D
Als ik bij mn moeder ben, staat het weleens aan. ;(
  † In Memoriam † zondag 10 april 2011 @ 11:38:56 #218
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95293752
quote:
Minder succesvol was dit keer Linda de Mol, die de kijkcijfers van haar comedy Iedereen Is Gek Op Jack zag inzakken van 1,6 naar 1,15 miljoen geïnteresseerden. Haar andere RTL 4-programma, Ik Hou Van Holland, verloor 400.000 kijkers ten opzichte van vorige week en kwam uit op 2,2 miljoen kijkers.
Verbazingwekkend! :o

En dan bedoel ik dat van de ruim 2 miljoen kritiekloze, meningloze en hersenloze kijkers van 'Ik Hou Van Holland' zelfs bijna de helft niet naar 'Iedereen Houdt Van Jack kijkt'. Zou dat toch het laatste restje 'smaak' kunnen zijn? :?
pi_95293924
quote:
Op zondag 10 april 2011 11:38 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

En dan bedoel ik dat van de ruim 2 miljoen kritiekloze, meningloze en hersenloze kijkers van 'Ik Hou Van Holland' zelfs bijna de helft niet naar 'Iedereen Houdt Van Jack kijkt'. Zou dat toch het laatste restje 'smaak' kunnen zijn? :?
Het journaal van 20 uur trok extra veel kijkers door het gebeuren in Alphen ad Rijn
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 10 april 2011 @ 12:12:01 #220
300082 roos85
JUICHEN!
pi_95294863
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:38 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

quote:
Maar liefst 2.854.000 mensen keken om acht uur naar NOS Journaal. Nooit eerder keken de afgelopen tien jaar op zaterdagavond zoveel mensen naar het Journaal, aldus de woordvoerster.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Alphen__.html?p=3,1
  Eindredactie Games zaterdag 10 maart 2012 @ 20:08:15 #221
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108947958
Iedereen is gek op Jack is terug! En nu op rtl 4 :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 10 maart 2012 @ 20:09:04 #222
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108947992
En het is nog steeds even slecht :')
  ESF Reporter zaterdag 10 maart 2012 @ 20:09:14 #223
87554 Cee
Welluk?
pi_108948000
Ze noemen die serie natuurlijk zo omdat aan Linda's gezicht niet is af te lezen dat ze gek op 'm is.
pi_108948041
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:09 schreef donald_dick het volgende:
En het is nog steeds even slecht :')
Iedereen over z'n nek van Gek op Jack.

[RTL 4] Dit Was Het Nieuws (DWHN) #38: Tot het volgende seizoen

DWHN om 22 uur _O_.
  Eindredactie Games zaterdag 10 maart 2012 @ 20:11:04 #225
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108948067
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Iedereen over z'n nek van Gek op Jack.

_O- _O-
  Eindredactie Games zaterdag 10 maart 2012 @ 20:18:56 #226
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108948335
De tieten van Linda :')
pi_108948410
Is het nog hilarisch?
pi_108948465
Ik zat net wel even te grinniken :)
  Eindredactie Games zaterdag 10 maart 2012 @ 20:23:13 #229
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108948478
Jeej kipfileeeeeeeet
pi_108948503
pi_108948606
Dit gesprek duurt ook weer veel te lang -O-
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:28:26 #232
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108948666
Jezus zeg wat een bagger.. Ik had gehoopt dat ze iets hadden geleerd van dat slechte eerste seizoen :{
  Eindredactie Games zaterdag 10 maart 2012 @ 20:28:40 #233
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108948674
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:26 schreef RaymanNL het volgende:
Dit gesprek duurt ook weer veel te lang -O-
gelukkig is het niveau van de serie gelijk gebleven :)
  Eindredactie Games zaterdag 10 maart 2012 @ 20:28:56 #234
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108948688
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:28 schreef kwiwi het volgende:
Jezus zeg wat een bagger.. Ik had gehoopt dat ze iets hadden geleerd van dat slechte eerste seizoen :{
nee, ze spelen gewoon nog afleveringen na :')
  Eindredactie Games zaterdag 10 maart 2012 @ 20:31:25 #235
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_108948797
en nog meer Jeroen en Linda :')
pi_108950445
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:31 schreef donald_dick het volgende:
en nog meer Jeroen en Linda :')
"Zet de cola en chips maar klaar!"
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:46:34 #237
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_108953605
Bij Raymond was dit een van de allerleukste afleveringen maar dit was weer tenenkrommend niet grappig
Wie dit leest is gek
  zondag 11 maart 2012 @ 15:32:34 #238
251975 kissaa
fka: kissa
pi_108971576
Gisteren voor het eerst gezien en ik vond er geen moer aan :{
pi_108973188
ongelofelijk dat dit nog op de buis is
is zo ongelofelijk slecht,ik ken helemaal niemand die dit leuk vindt
denk dat in de deal met linda voor IHVH stond dat rtl dit wanstaltige product MOEST kopen
want anders is het totaal niet te begrijpen!
  Eindredactie Games zaterdag 17 maart 2012 @ 20:03:00 #240
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_109211386
Het is weer op tv, over paling in het groen :')
  Eindredactie Games zaterdag 17 maart 2012 @ 20:04:10 #241
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_109211423
Omg, dit is toch geen humor meer :')
  Eindredactie Games zaterdag 17 maart 2012 @ 20:06:02 #242
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_109211485
Nou is de moeder beledigt, wat een dijenkletser
  Eindredactie Games zaterdag 17 maart 2012 @ 20:07:57 #243
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_109211545
Grappen over eten :')
  Moderator zaterdag 17 maart 2012 @ 20:08:30 #244
9859 crew  Karina
Woman
pi_109211558
Zijn er mensen die dit kijken :o
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Eindredactie Games zaterdag 17 maart 2012 @ 20:11:34 #245
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_109211648
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Karina het volgende:
Zijn er mensen die dit kijken :o
2 miljoen verlede week, en ik ben er 1 van :') Maar ik snap wel waarom mensen kijken: Er is gewoon niets anders op tv! :')
  Eindredactie Games zaterdag 17 maart 2012 @ 20:23:32 #246
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_109212003
scheld karbonade :')
pi_109212060
dit programma :')
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
  Moderator zaterdag 17 maart 2012 @ 20:26:32 #248
9859 crew  Karina
Woman
pi_109212084
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:11 schreef donald_dick het volgende:

[..]

2 miljoen verlede week, en ik ben er 1 van :') Maar ik snap wel waarom mensen kijken: Er is gewoon niets anders op tv! :')
Ik keek Duits voetbal :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 17 maart 2012 @ 20:29:37 #249
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109212187
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:25 schreef Sooph het volgende:
dit programma :')
pi_109212279
Pain Game is een stuk leuker dan deze troep hoor :')
  zaterdag 17 maart 2012 @ 21:16:04 #251
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_109213638
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:32 schreef TigerXtrm het volgende:
Pain Game is een stuk leuker dan deze troep hoor :')
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')