Ik had iets teveel tomatensaus gebruikt en in combi met het vocht dat nog uit de tomaten kwam, was ie iets te nat geworden. Verder moet je een hele goede afzuigkap hebben, want die courgette bakken zonder je huis blauw te zetten, is wel prettiger.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:19 schreef anna82 het volgende:
XM, de melanzane zag er lekker uit! Was hij dat ook?
beetje weinig groenten maar niet slechtquote:Op woensdag 2 maart 2011 09:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Planning!
O: kwork met muesli
T: minneola
L: 2,5 boterham (één klein boterhammetje) met 2x appelstroop, 1x kaas
T: grapefruit
D: met collega's uit eten, net op de kaart gekeken en ik denk dat ik de pasta met gerookte zalm, rucola, Napolitana saus en room neem. En wat wijntjes, ongetwijfeld.
Misschien dat er nog een salade bij wordt geserveerd, geen ideequote:Op woensdag 2 maart 2011 09:04 schreef Perruche het volgende:
[..]
beetje weinig groenten maar niet slecht
Wat is je advies?quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
stomme stemwijzer... en stom collegegeld![]()
weet nog steeds niet wat ik nu moet stemmen
quote:Op woensdag 2 maart 2011 01:18 schreef neen het volgende:
Ja linkje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
VVD, en dat klopt verder ook wel, m.u.v. de onderwijsbezuinigingen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:08 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wat is je advies?
ik zat het dichtst bij D66 en het verst van PVV, geloof ik...
ok dan doe hem nog maar een keerquote:Op woensdag 2 maart 2011 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
VVD, en dat klopt verder ook wel, m.u.v. de onderwijsbezuinigingen.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:11 schreef MarMar het volgende:
Oh en ik vind alles best, als jullie maar geen coalitiepartij stemmen!!!
* MarMar stemt Groen Links, ondanks Kunduz..
want? ik ben het verder op de belangrijkste, voor mij althans, fronten, met ze eensquote:
Want dan neutraliseer je haar stem.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
want? ik ben het verder op de belangrijkste, voor mij althans, fronten, met ze eens
m.u.v. collegegeld dus, en da's lastig.
Nee gisteren. Vandaar dequote:Op woensdag 2 maart 2011 09:17 schreef V1z0R het volgende:Merel hoe was de date? Of kan ik dat hier teruglezen?
Of heb je die nou morgen pas...
wat leuk om te lezenquote:Op woensdag 2 maart 2011 09:23 schreef Merel het volgende:
[..]
Nee gisteren. Vandaar deHet eerste weekendje weg is gepland en als alles gaat zoals we willen komt er ook nog een tripje in het voorjaar en een vakantie in het najaar. Vooruitplannen is opeens niet eng meer!
quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:23 schreef Merel het volgende:
[..]
Nee gisteren. Vandaar deHet eerste weekendje weg is gepland en als alles gaat zoals we willen komt er ook nog een tripje in het voorjaar en een vakantie in het najaar. Vooruitplannen is opeens niet eng meer!
Jaaaaaquote:
Sorry, kon het niet laten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:43 schreef Syrena het volgende:
Whoooo luv i in the airrrrr!Fijn!
Hier is weer een collega gevallen, thuis van de trapZe belde net, bewusteloos geweest en alles en met ambu naar ziekenhuis enzo. Huu. Hoop dat ze snel opknapt. Is al de tweede collega met hersenpudding na een val
Gelukkig maarquote:Op woensdag 2 maart 2011 09:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
wut?
ik ben tegen VVd stemmen, daarom(niets persoonlijks heur
)
quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:38 schreef Merel het volgende:
Moeten we alleen niet van die Calimero-acties krijgen zodat het weekendje weg opeens met iemand anders doorgebracht moet gaan worden, dus hij mag echt niet meer zonder mij op vakantie!
quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gelukkig maar![]()
trouwens, als men wil lachen/huilen als je kijkt naar wie er mogen stemmen, even kijken op de RTL4 Ochtendnieuws Hyve
quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:52 schreef MarMar het volgende:
[trots]m'n oudste heeft gymnasium advies [/trots]
On the other hand?!quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:59 schreef Blurred86 het volgende:
wie weet er een mooi alternatief voor 'however' en 'although' ? ik gebruik die woorden echt te vaak in mijn scriptie maar weet niet zo goed hoe ik het anders moet zeggen..
quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:52 schreef MarMar het volgende:
[trots]m'n oudste heeft gymnasium advies [/trots]
Zit vaak vol met suiker, dus ik kijk er niet van op!quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:01 schreef Siral het volgende:
Goedemorgen!
Niet om te muggenziften ofzo maar hiervan schrok ik echt: die muesli die ik eet nu, die bevat 418 kcal per honderd gram![]()
?? En 1 bakje met melk is toch al ruim 100 gram. Is dat wel normaal of heb ik hele aparte muesli?
![]()
Dat!quote:
Jezus christus... mijn ontbijt bevat nu bijna 600 kcal.. nondeju....quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zit vaak vol met suiker, dus ik kijk er niet van op!
but, yet, moreover, notwithstanding, nevertheless, on the other hand, on the contrary, moreover, consequently,quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:59 schreef Blurred86 het volgende:
wie weet er een mooi alternatief voor 'however' en 'although' ? ik gebruik die woorden echt te vaak in mijn scriptie maar weet niet zo goed hoe ik het anders moet zeggen..
ah ja die kan ik wel een paar keer gebruiken denk ik, thanks!quote:
Thanksquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Good meuning!
Siral, gefelie!![]()
Aurum en Merel, klinkt goed![]()
![]()
MarMar, woei, wat goed!
Havermout en gedroogd fruit. Havermout is goed, gedroogd fruit zit bomvol suikers, dus met mate eten. Maar havermout is behoorlijk energierijk en gezond, dus dat deel is volledig verantwoord.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:01 schreef Siral het volgende:
Goedemorgen!
Niet om te muggenziften ofzo maar hiervan schrok ik echt: die muesli die ik eet nu, die bevat 418 kcal per honderd gram![]()
?? En 1 bakje met melk is toch al ruim 100 gram. Is dat wel normaal of heb ik hele aparte muesli?
![]()
Kan ook zijn dat er veel noten in zit, zo zijn cashews ook iets van 600kcal/100gr.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:03 schreef Siral het volgende:
[..]
Jezus christus... mijn ontbijt bevat nu bijna 600 kcal.. nondeju....
Ja maargoed, ik eet normaal qua ontbijt max 200 kcal en nu ineens 600, dat is wel echt bizar.. dit ga ik dus niet meer doenquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Havermout en gedroogd fruit. Havermout is goed, gedroogd fruit zit bomvol suikers, dus met mate eten. Maar havermout is behoorlijk energierijk en gezond, dus dat deel is volledig verantwoord.
Rozijnen, amandel, zonnebloempitten zie ik staan.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat er veel noten in zit, zo zijn cashews ook iets van 600kcal/100gr.
Gefeliciteerd trouwens!
Is de muesli zelf 400 kcal per 100 g? Of een portie incl. melk? Je eet toch geen 100 g. muesli als ontbijt? Dat is namelijk echt veel! Weeg het eens af en je zal zien dat 50 g. ook al best veel is, denk ik.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:05 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja maargoed, ik eet normaal qua ontbijt max 200 kcal en nu ineens 600, dat is wel echt bizar.. dit ga ik dus niet meer doen![]()
Meet je je muesli dan af? Want 100 gram is vrij veel, op mijn pak staat dat een portie 40 gram is.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:05 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja maargoed, ik eet normaal qua ontbijt max 200 kcal en nu ineens 600, dat is wel echt bizar.. dit ga ik dus niet meer doen![]()
GMTAquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is de muesli zelf 400 kcal per 100 g? Of een portie incl. melk? Je eet toch geen 100 g. muesli als ontbijt? Dat is namelijk echt veel! Weeg het eens af en je zal zien dat 50 g. ook al best veel is, denk ik.
Ja maar... hoeveel voedingsstofjes zitten erin? Kcals op zich zijn niet slecht, ze zijn alleen slecht als er verder niets inzit. Je lijf kan er iets mee en dat is belangrijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:03 schreef Siral het volgende:
[..]
Jezus christus... mijn ontbijt bevat nu bijna 600 kcal.. nondeju....
dat dus.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe er meestal een eetlepel of 3/4 doorheen. Zo'n pak is vaak 500 gr ofzo, je doet toch niet 1/5e van dat pak door je yoghurt/kwark/melk?
Inclusief melk?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:14 schreef Siral het volgende:
Het is een grote zak, en ik had gewoon wat in een bakje gedaan, wat ik normaal doe, met wat melk erbij. Ik heb het net in een weegschaal gegooid, en er stond letterlijk 120 gram.........![]()
Maar met de nextman had ik nog niet echt 'hoe staan we ervoor' gesprekken gehad, alleen een impulsieve actie om een weekendje weg te doen, dat is anders!quote:Op woensdag 2 maart 2011 09:38 schreef Merel het volgende:
Moeten we alleen niet van die Calimero-acties krijgen zodat het weekendje weg opeens met iemand anders doorgebracht moet gaan worden, dus hij mag echt niet meer zonder mij op vakantie!
Dat is je antwoord. Andere ontbijtroutine zoeken. Ik stem voor havermout als je dat lust.quote:En ik heb vaak na muesli nog meer honger dan na 2 boterhammen.
Normaal eet ik 1 of 2 boterhammen smorgens, vaak 1. En nu een keer muesli omdat ik vrij ben en dat lekker vind en alle tijd heb. Maar dat doe ik dus NOOIT meer.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is je antwoord. Andere ontbijtroutine zoeken. Ik stem voor havermout als je dat lust.
Sorry, maar ik vind echt dat je overdrijftquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:22 schreef Siral het volgende:
[..]
Normaal eet ik 1 of 2 boterhammen smorgens, vaak 1. En nu een keer muesli omdat ik vrij ben en dat lekker vind en alle tijd heb. Maar dat doe ik dus NOOIT meer.
En ik denk wel dat ik havermout lust jaBrinta e.d lust ik ook. Ik eet het alleen nooit omdat ik smorgens in de trein eet. En dan zijn boterhammen makkelijk
Maargoed die muesli van vandaag... doe ik dus echt nooit meer........
IK vind 600 kcal voor een ontbijt niet overdreven? En zoals ik zei, ik eet het bij uitzondering.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind echt dat je overdrijft.
Je hebt Jordans muesli, volgens mij is dat van die Amerikaanse gezoete rommel. Ik heb zelf muesli van Bio+ (biologisch dus) en dat eet ik nou al een tijdje en ik kom er echt geen kilo's van aan. En ik eet meer dan jij op een dag.
Eens met XM. En die zoete troep kan je geen muesli noemen....quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:24 schreef Siral het volgende:
[..]
IK vind 600 kcal voor een ontbijt niet overdreven? En zoals ik zei, ik eet het bij uitzondering.
Wel schriftelijk en in drievoud mag ik hopen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:30 schreef loveli het volgende:
En nu ben ik even weg want ik krijg van de drager in kwestie het verzoek of ik een luier wil vervangen.
Maar daar pas je dan dus je voeding verder in de dag dus op aan, ik kan me voorstellen dat veel mensen smorgens met zoveel kcal ontbijten en savonds weinig kcal eten. Maargoed ik eet vanavond macaroni met gehakt en saus etcquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:28 schreef loveli het volgende:
Toen ik met havermout ontbeet zat ik boven de 700 kcals voor ontbijt. Ligt er maar net aan wat je verder eet of het nuttig is of niet. Helaas heb ik een soort voedingsallergie voor havermout waardoor ik het niet dagelijks moet eten.
Ja weet ik veel, het dat ik toenstraks even nader onderzoek deed. En ik vind het niet overdreven, maar bizar veel, als je normaal 1 boterham eet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:29 schreef Perruche het volgende:
[..]
Eens met XM. En die zoete troep kan je geen muesli noemen....
quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:28 schreef loveli het volgende:
Toen ik met havermout ontbeet zat ik boven de 700 kcals voor ontbijt. Ligt er maar net aan wat je verder eet of het nuttig is of niet. Helaas heb ik een soort voedingsallergie voor havermout waardoor ik het niet dagelijks moet eten.
thanksquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge
Gefeli siral!
Jordans heeft goeie muesli en slechte zoete cruesli, die vult ook minder. Ik heb de Master Crumblevan lidl met fruit en noten, maar doe meer een lepel door de yoghurt dan dat ik het eet als ontbijt.
Ja precies, maar nu weet ik wel in de toekomst hoe het zit gelukkigquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:35 schreef Blurred86 het volgende:
Ik snap dat trouwens wel hoor Siral, dat je er van schrikt dat je ontbijt ineens 600 kcal is terwijl je dacht dat het gewoon vergelijkbaar was met boterhammen. Ik eet zelf mijn muesli door de yoghurt en dan idd een paar eetlepels erdoor en niet een hele bak vol muesli
en gefeliciteerd met je verjaardag
Macaroni staat op mijn blacklist met zinloze etenswaren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:31 schreef Siral het volgende:
[..]
Maar daar pas je dan dus je voeding verder in de dag dus op aan, ik kan me voorstellen dat veel mensen smorgens met zoveel kcal ontbijten en savonds weinig kcal eten. Maargoed ik eet vanavond macaroni met gehakt en saus etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |