Yep, dat dacht ik dus zelf ook! Vandaar ook mijn vraag.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Volg het geld is altijd het devies, dus universiteiten willen HBO'ers weren omdat hun uitvalkans behoorlijk hoog is, en ze dus teveel kosten.
quote:
Eh ja, dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:29 schreef msnk het volgende:
Ik neem aan dat jij mensen bedoelt die een HBO-bachelor hebben afgerond?
Het begint nu wel echt een dieptepunt te bereiken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:02 schreef dotCommunism het volgende:
Als er nog mensen zijn die roepen, net als Rutte en Zijlstra doen, dat er best wel op overhead e.d. bezuinigd kan worden:
[..]
De meeste HBO'ers zijn ongeschikt voor een WO-studie.quote:Bram, je klinkt erg optimistisch over de kansen van studenten die middels een HBO-propedeuse alsnog naar de universiteit willen gaan, klopt dat? En is dit nog ergens op gebaseerd?
Als ik op de link klik, krijg ik niks. Hij opent niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als je op mijn link klikt dan kom je op de juiste website terecht (net nog even gecontroleerd). Ik heb geen account bij een dergelijke website dus ik kan dat zelf niet ergens anders posten zonder eerst een account aan te maken.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:45 schreef eriksd het volgende:
Nederland wordt steeds slimmerOuders zijn steeds beter in lullen.
Ja, dat komt omdat het nivo van de leerlingen zo laag is en ze er ook niet te veel af laten stromen want slecht voor de reputatie..quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:56 schreef Mind_State het volgende:
Nederland wordt steeds slimmerOuders zijn steeds beter in lullen.
Middelbare school onderwijs wordt steeds slechter. Hoe moeilijk is het nou werkelijk om het HAVO-examen te halen ? Ik heb op de middelbare school 5 jaar lang werkelijk niks gedaan en ben veel te simpel door de HAVO heen gewandeld.
herkenbaarquote:Op donderdag 10 maart 2011 20:03 schreef Mind_State het volgende:
om vervolgens 2 jaar een man te krijgen die zeer ontwikkeld was in de wiskunde en die totaal niks kon overbrengen.. die man was ik al kwijt als hij 2 zinnen had uitgesproken, en hij begreep nooit wat ik nou eigenlijk niet snapte.
Sarcasme was het dus héquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Was het maar waar Erik, het niveau daalt steeds verder.
Ben zeer tevreden over mijn docenten. Stuk voor stuk zeer vakbekwaam en echte liefhebbers. Mag ook wel eens gezegd worden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:04 schreef dotCommunism het volgende:
Tja, vind maar eens mensen met een WO-opleiding die nog leraar willen worden. Een ondankbaarder beroep bestaat zo'n beetje niet.
Wat?quote:
*zwaait*quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:04 schreef dotCommunism het volgende:
Tja, vind maar eens mensen met een WO-opleiding die nog leraar willen worden. Een ondankbaarder beroep bestaat zo'n beetje niet.
Respect broquote:
*twijfelt*quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:04 schreef dotCommunism het volgende:
Ik denk niet dat de CITO-toets een geschikt selectiemiddel is voor het VWO, voor het HAVO gaat het misschien nog net. Reden?quote:Op Fok! staan zelfs banners over bedrijven die je kind gaan testen als de cito tegengevallen is.
Kun je alsnog met een 'deskundig' rapport zwaaien dat jou kind echt op het vwo hoort.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:32 schreef dotCommunism het volgende:
Dan heb je óf de verkeerde studie óf pech met docenten gehad. Mijn ervaring met de universiteit is dat je volledig je gang kon gaan als je de ideeen had.
Of je was gewoon te slecht, dat is ook vaak het geval met mensen die klagen dat ze niet begrepen worden.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:59 schreef speknek het volgende:
Ach een beetje van wat Mishu zegt klopt wel, daarom was ik altijd een zesjes student en promoveer ik nu, omdat ik onderzoek dan toevallig wel weer uitstekend kan. Maar goed, je moet beide kunnen, en als je niet kunt reproduceren kun je het niveau dus niet aan. Even afgezien van of dat niveau wat zegt.
Ik moet inderdaad toegeven dat het jammere is dat ik zo weinig krijg betaald. Het zijn één en al LB-functies geworden en wat je zegt, liever de HBO'ers want die houden hun mond wel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inderdaad, wie nu als WO'er nog leraar wordt moet maar eens psychiatrisch onderzocht worden.
Grapje he, Friek.
Zoek wat interviews met Zijlstra. Idee kwam van het CDA btw.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:16 schreef idontwannastop het volgende:
Ik moet voor een beschouwing voordelen vinden voor de aanpak van langstudeerders.Alleen vind ik geen Kamerlid/partij die het goed vind, wie kwam eigelijk nou met dat idee?.... mvg
beter zoeken.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:16 schreef idontwannastop het volgende:
Ik moet voor een beschouwing voordelen vinden voor de aanpak van langstudeerders.Alleen vind ik geen Kamerlid/partij die het goed vind, wie kwam eigelijk nou met dat idee?.... mvg
Ik heb eerder het idee dat het omgekeerde het geval is. Oudere mensen, met meer kennis en ervaring, leren sneller.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Trouwens, zou iemand die zes jaar lang slecht wiskunde-onderwijs heeft gekregen op zijn 18de in een jaar tijd die achterstand kunnen inhalen? Zou hij op volwassen leeftijd net zo soepel in een paar jaar tijd Duits kunnen leren? We weten allemaal dat kinderen veel gemakkelijker dit soort vakken onder de knie krijgen.
bedankt.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Zoek wat interviews met Zijlstra. Idee kwam van het CDA btw.
Zal ik doen, had even wat hulp nodig zodat ik het sneller af kon hebbenquote:Op zondag 13 maart 2011 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
beter zoeken.
ik wil een ieder dan ook aanraden om niet op bovenstaande post te reageren
Als je leraar al zo willekeurig is dat hij/zij alleen de telegraaf afwijst dan kan je dat beter aan hem/haar vragenquote:Op zondag 13 maart 2011 19:55 schreef idontwannastop het volgende:
Sorry dat ik stoorEen klein vraagje, is de volkskrant opinie http://opinie.volkskrant.(...)enk_en_Ingrid_junior ook als een betrouwbare bron te gebruiken voor een beschouwing?
ik weet dat wij geen telegraaf mogen gebruiken maar die Opinie weet ik niet
Ben ik op dit moment mee bezigquote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Trouwens, zou iemand die zes jaar lang slecht wiskunde-onderwijs heeft gekregen op zijn 18de in een jaar tijd die achterstand kunnen inhalen?
Als ik jouw verhaal goed interpreteer dan heb jij de volgende route afgelegd: VMBO-K ---> MBO-4 ---> eerste jaar HBOquote:Zaken als differentieren, primitiveren en logaritmes worden op het vmbo gewoon niet behandeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |