abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2011 @ 12:29:53 #201
132191 -jos-
Money=Power
pi_93384739
quote:
NicRobertsonCNN Nic Robertson
Standing in midst of anti-govt rally in #Zawiya, several thousand demonstrators shouting anti-Gadhafi slogans, ppl standing on tanks. #Libya

Just passed freshly burnt-out police station in #Zawiya, some anti Gadhafi graffiti painted over. #Libya

Inside #Zawiya, stores closed, people shout welcome! hello! Plenty of traffic. 'Get out Gadhafi' written on wall in English. #Libya

On road from city, pass three large checkpoints, tanks at two, anti-aircraft at another. even so, relatively small checkpoints. #Libya

People fleeing country diverted by checkpoint from main highway around the country, gives impression Zawiya area not entirely secure. #Libya

Passed occasional fruit&veg stand, mechanic open, but little pedestrian traffic.

On outskirts of Zawiya, dozens soldiers at Army checkpoint, anti-aircraft guns. Sticks, batons, iron bars lie cast at side of road. #Libya

On 40 min drive from #Tripoli to #Zawiya, stores mostly shuttered & closed, big lines at bank, ppl going to cllect govt handouts. #Libya
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:30:56 #202
132191 -jos-
Money=Power
pi_93384770
Ik bedenk net een reden waarom er nu geen geruchten meer komen, dat komt omdat er nu in meerdere steden twitterende internationale journalisten zitten. Nu zouden die geruchten toch gelijk door die journalisten ontkracht kunnen worden.

(dan heb ik het dus o.a. over de geruchten van de steden die zouden zijn 'overgenomen' door pro-Qaddafi)

Deze dus:

http://yfrog.com/gzhb18j

o.a. Al-Zwaiyah zou pro-Qaddafi zijn
pi_93384877
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:28 schreef -jos- het volgende:

[..]

ja, dat heb ik al een keer eerder tegen je gezegd volgens mij.

kijk in de dodenlijst bij Benghazi, aantal 128, datum 25-feb, dan de source. dat zijn dezelfde docs(of niet, dan moet je het zeggen)
ik heb de link niet meer bij de hand , kan nu niet kijken dus , maar als jij em hebt is het goed .. ( ik vond em b.t.w. lastig te lezen , weet niet wanneer ze zelf optelden of dat het elke dag aparte cijfers zijn , maar goed , dat zal mijn ding wel zijn )
ik had i.i.g de reactie niet gelezen dan ..
ik ga ff dingen doen hiero :W
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 12:34:28 #204
132191 -jos-
Money=Power
pi_93384902
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:33 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik heb de link niet meer bij de hand , kan nu niet kijken dus , maar als jij em hebt is het goed .. ( ik vond em b.t.w. lastig te lezen , weet niet wanneer ze zelf optelden of dat het elke dag aparte cijfers zijn , maar goed , dat zal mijn ding wel zijn )
ik had i.i.g de reactie niet gelezen dan ..
ik ga ff dingen doen hiero :W
die dodenlijst staat in de OP ;)
edit: deze dus http://public.sheet.zoho.com/public/libyadeaths
pi_93384933
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 08:23 schreef -jos- het volgende:
Ik wil alle Fok! users in deze reeks bedanken, dankzij jullie ben ik veel meer over mezelf te weten gekomen. Ook extra dank aan degenen die me als 'autist', 'dictator', 'Mubarak', 'arrogant', 'bijdehand' etc. hebben beschreven. (dit is niet sarcastisch bedoeld).
Maar goed. Wil gewoon ff iedereen hier bedanken. Dat was het :)
En ik wil je laten weten dat ik respect heb voor jou!

(en je bedanken voor alle waardevolle info in deze topic reeks)
pi_93385018
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:34 schreef -jos- het volgende:

[..]

die dodenlijst staat in de OP ;)
edit: deze dus http://public.sheet.zoho.com/public/libyadeaths
ik doe later wel daarover PM ..( of de getallen topic , )
want is bij mij iets niet duidelijk ..

over dat plaatje en je vraag over pro .. ik kwam dat plaatje ook tegen maar vroeg me af of ie "geupdate "is , vandaar dat ik em niet plaatste , hij ziet er hetzelfde uit als paar dagen geleden ... ( is volgens mij hetzelfde plaatje als paar dagen geleden )
maar goed .. later meer :W
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 12:40:06 #207
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93385108
Lol. Ik was ff snel aan het scrollen door de vorige pagina's.
Zie ik dit dus staan:
quote:
Inderdaad, ik ben bijdehand, scherpzinnig is een goede omschrijving, dit komt echter ook vaak over als 'weinig respect hebben voor iemand'.
Inderdaad, ik ben arrogant, ik ben veel met mezelf ingenomen de laatste tijd, dit komt echter ook vaak over als 'verwaand', of 'laatdunken'.
Inderdaad, ik denk alles te weten, dit komt omdat ik al wekenlang constant elke dag de Egypte en Libie reeksen volg.
En ik had zoiets van WTF!!!! Dat heb ik toch niet hier gepost of zo... Blijkt dat het niet over mij gaat. Met andere woorden. You are not alone. :D
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 27 februari 2011 @ 12:40:12 #208
132191 -jos-
Money=Power
pi_93385112
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik doe later wel daarover PM ..( of de getallen topic , )
want is bij mij iets niet duidelijk ..

over dat plaatje en je vraag over pro .. ik kwam dat plaatje ook tegen maar vroeg me af of ie "geupdate "is , vandaar dat ik em niet plaatste , hij ziet er hetzelfde uit als paar dagen geleden ... ( is volgens mij hetzelfde plaatje als paar dagen geleden )
maar goed .. later meer :W
dat klopt. plaatje is idd van 2 of 3 dagen geleden denk ik.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:40:51 #209
132191 -jos-
Money=Power
pi_93385135
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:40 schreef raistlin6 het volgende:
Lol. Ik was ff snel aan het scrollen door de vorige pagina's.
Zie ik dit dus staan:

[..]

En ik had zoiets van WTF!!!! Dat heb ik toch niet hier gepost of zo... Blijkt dat het niet over mij gaat. Met andere woorden. You are not alone. :D
Dat denk ik dus ook (dat veel meer mensen dit hebben, ik denk zelfs dat hierdoor ADHD en autisme vaak fout gediagnosticeerd worden, maar goed ik ben geen psycholoog...), en daarom kost het zo veel tijd om het verhaal te vertellen :)

ontopic? (anders moeten we een apart topic maken voor mijn verhalen :') )

edit: :') dit smiley teken is ook typisch iets wat 'autisten' gebruiken, lekker makkelijk je 'mening' geven.
pi_93385397
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:40 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook (dat veel meer mensen dit hebben, ik denk zelfs dat hierdoor ADHD en autisme vaak fout gediagnosticeerd worden, maar goed ik ben geen psycholoog...), en daarom kost het zo veel tijd om het verhaal te vertellen :)

ontopic? (anders moeten we een apart topic maken voor mijn verhalen :') )

edit: :') dit smiley teken is ook typisch iets wat 'autisten' gebruiken, lekker makkelijk je 'mening' geven.
Als iedere Fok-gebruikers die vaak een :') posten autisten zijn, dan zou het niet best zijn :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:49:25 #211
132191 -jos-
Money=Power
pi_93385443
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:48 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Als iedere Fok-gebruikers die vaak een :') posten autisten zijn, dan zou het niet best zijn :')
Ik zet ook 'autisten' tussen haakjes. Daarmee suggereer ik dat meer mensen mogelijk dezelfde problemen als mij hebben.

ontopic? :)
  zondag 27 februari 2011 @ 12:50:53 #213
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_93385497
Op een ander forum waar ik actief ben schrijft iemand mee die momenteel in Benghazi woont met haar man (vorige maand geemigreerd vanuit nederland).
Zij hebben er heftige dingen gezien en meegemaakt, internet is er net terug.

Ik heb haar net de link naar dit topic gegeven.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  zondag 27 februari 2011 @ 12:51:02 #214
132191 -jos-
Money=Power
pi_93385503
Deze komt in de dodenlijst:

http://www.monstersandcri(...)toll-mounts-3rd-Lead

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:50 schreef Janena het volgende:
Op een ander forum waar ik actief ben schrijft iemand mee die momenteel in Benghazi woont met haar man (vorige maand geemigreerd vanuit nederland).

Goed bezig ^O^
pi_93385537
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:49 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik zet ook 'autisten' tussen haakjes. Daarmee suggereer ik dat meer mensen mogelijk dezelfde problemen als mij hebben.

ontopic? :)
graag On topic ja ( je heb PM)

Here's the Economist's weighted "Index of Unrest" showing Arab countries most ripe for #revolution:
posted by @iyad_elbaghdadi from Yfrog 42 mins 11 secs ago
hoezo adhd ?
pi_93385600
NicRobertsonCNN Anti-govt demo in center of #Zawiya, residents tell us 16 people killed in recent violence, soldiers tell us they switching sides. #Libya
20 minutes ago via web
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 12:55:38 #217
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93385688
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:50 schreef Janena het volgende:

In dat geval: Welkom Benghazianen! c_/
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93385982
ik hoorde net op AJE iets over de tanks ... ( komen steeds "dichterbij ofiets ??)

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:53 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
NicRobertsonCNN Anti-govt demo in center of #Zawiya, residents tell us 16 people killed in recent violence, soldiers tell us they switching sides. #Libya
20 minutes ago via web
AJE nu
hoezo adhd ?
pi_93386045
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:03 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ik hoorde net op AJE iets over de tanks ... ( komen steeds "dichterbij ofiets ??)

[..]

AJE nu
Switching sides? :? :?
Zoon van Tolmai.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:11:02 #221
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93386280
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en via Janena op dit forum gekomen!
Ik woon sinds een maand in Benghazi. De eerste 2 weken waren goed en daarna begon de hel.
Veel doden en vreselijke dingen gezien.

Mijn man heeft veel geholpen en zijn broers ook. Ze slapen allemaal vlak bij de voordeur met knuppels en messen om ons te beschermen!
Soms komen en kinderen aan de deur in de avond om te zeggendat we onze lampen uit moeten doen omdat er vliegtuigen over vliegen.

Maar vergeleken met Tripoliu en andere steden waar nu nog steeds gevochten wordt gaat het hier heel goed. Geen extra gewonden meer en alles is in handen van 'ons'.
Mensen zijn vredig en opgelucht. Mensen gaan weer terug naar hun werk maa rde demonstranten blijven demonstreren en hun stad beveiligen. Zo heb ik een gebouw gezien met een hele grote kamer met heel veel houten kisten met kogels voor machine geweren! Wij hebben die allemaal in handen en er is hier nu een soort regering (van advocaten en rechters en overgelopen militairen) die alle wapens bij de mensen op gaan halen zodat er niks raars kan gebeuren!

Als iemand vragen heeft over geruchten ofzo dan hoor ik het wel!

Groetjes Houda
  zondag 27 februari 2011 @ 13:13:34 #222
132191 -jos-
Money=Power
pi_93386388
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:11 schreef houda het volgende:
Hallo allemaal,

Ik woon sinds een maand in Benghazi. De eerste 2 weken waren goed en daarna begon de hel.

Mijn man heeft veel geholpen en zijn broers ook. Ze slapen allemaal vlak bij de voordeur met knuppels en messen om ons te beschermen!
Soms komen en kinderen aan de deur in de avond om te zeggendat we onze lampen uit moeten doen omdat er vliegtuigen over vliegen.

Maar vergeleken met Tripoliu en andere steden waar nu nog steeds gevochten wordt gaat het hier heel goed. Geen extra gewonden meer en alles is in handen van 'ons'.
Mensen zijn vredig en opgelucht. Mensen gaan weer terug naar hun werk maa rde demonstranten blijven demonstreren en hun stad beveiligen. Zo heb ik een gebouw gezien met een hele grote kamer met heel veel houten kisten met kogels voor machine geweren! Wij hebben die allemaal in handen en er is hier nu een soort regering (van advocaten en rechters en overgelopen militairen) die alle wapens bij de mensen op gaan halen zodat er niks raars kan gebeuren!

Groetjes Houda
Heee, heel erg bedankt voor dit zeer trieste en verschrikkelijke verhaal... ;( :'(
Je zegt nu eigenlijk dat de gevechten in Benghazi wel meevielen maar dat er in andere steden wel veel gevochten werd?? (Hoe weet je dat??)
Zou je dan deze dodenlijst eens kritisch willen bekijken:
http://public.sheet.zoho.com/public/libyadeaths
Volgens de media zijn namelijk de grootste gevechten juist wel in Benghazi geweest.
Kun je dit verklaren?

[ Bericht 0% gewijzigd door -jos- op 27-02-2011 13:28:22 ]
  zondag 27 februari 2011 @ 13:14:39 #223
pi_93386430
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:05 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Switching sides? :? :?
Militairen lopen over. Maar hoe veel? Hele onderdelen? Met tanks of niet?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 27 februari 2011 @ 13:15:53 #224
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93386480
quote:
Hallo allemaal,

Groetjes Houda
Welkom, en ook namens mij bedankt voor je verhaal! De zelfredzaamheid is altijd goed om te zien en van te horen ^O^
pi_93386525
quote:
Hallo allemaal,

Groetjes Houda
Hallo Houda!
Welkom op FOK!
I.i.g. fijn om te lezen dat het nú bij jullie rustig is , en jullie zo goed alles onder controle houden !!
Respect!!
Hopelijk is het zo spoedig mogelijk ook rustig in Tripoli , en al de andere plekken waar nu nog gevochten word .

Indd. fijn dat er nu contact is om bepaalde geruchten uit te sluiten en te verifiëren ;
Grote Dank daarvoor!!!
en nogmaals Respect voor jullie !!
we'll keep in touch!!

peace!
hoezo adhd ?
pi_93386544
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:13 schreef -jos- het volgende:
=
Je zegt nu eigenlijk dat de gevechten in Benghazi wel meevielen maar dat er in andere steden wel veel gevochten werd??
quote:
De eerste 2 weken waren goed en daarna begon de hel.
Veel doden en vreselijke dingen gezien
.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:17:11 #227
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_93386548
Hoi Houda :).

Volgens mij vallen de gevechten in Benghazi nu wel mee maar was het de eerste dagen HEEL heftig juist.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_93386588
quote:
Hallo allemaal,

Groetjes Houda
Hallo en welkom!

Wat een afschuwelijk verhaal. Heb er geen andere woorden voor, sorry. Bedankt voor je verhaal!
Zoon van Tolmai.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:18:29 #229
pi_93386620
quote:
Hallo allemaal,

Groetjes Houda
Welkom, en bedankt voor je verhaal vast. ^O^

We hebben ondanks de censuur een aardige indruk van wat er gebeurd is. Maar we bedenken nog wel een paar vragen.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:19:00 #230
132191 -jos-
Money=Power
pi_93386647
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

[De eerste 2 weken waren goed en daarna begon de hel.
Veel doden en vreselijke dingen gezien.]

Ja. Dan heb ik nog meer vragen:
Hoeveel doden? Waar? Wanneer? Heb je ze zelf gezien of van horen zeggen? Zo ja van wie?
pi_93386668
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:19 schreef -jos- het volgende:

[..]

Hoeveel doden? Waar? Wanneer? Heb je ze zelf gezien of van horen zeggen? Zo ja van wie?
doe je een beetje rustig aan met hem / haar ?..
geen kruisverhoor he
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:20:51 #232
132191 -jos-
Money=Power
pi_93386742
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

doe je een beetje rustig aan met er ..
geen kruisverhoor he
Nou, als ze hierop kan antwoorden kan ik Fok! linken in de dodenlijst :+

Nee, maar allereerst had ik natuurlijk moeten zeggen dat het allemaal heel erg is. Het is inderdaad verschrikkelijk wat daar is gebeurd... ;( ;( ;( :'( :'( :'(
pi_93386849
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:20 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nou, als ze hierop kan antwoorden kan ik Fok! linken in de dodenlijst :+

Nee, maar allereerst had ik natuurlijk moeten zeggen dat het allemaal heel erg is. Het is inderdaad verschrikkelijk wat daar is gebeurd... ;( ;( ;( :'( :'( :'(
nou , ook dat ja , maar even desnoods 1 bepaalde gerichte vraag , we mogen al blij en vereerd zijn dat we rechtstreeks contact hebben en iemand hier nu op het forum hebben die daar aanwezig is en ons kan helpen met geruchten te verifiëren.

en onthou indd. dat diegene letterlijk de hel heeft meegemaakt ; dus aub beetje met respect vragen stellen.
b.v.d.
hoezo adhd ?
pi_93386859
quote:
Hallo allemaal,

Groetjes Houda
Hoi Houda welkom op fok.
Gelukkig is er niks gebeurd met jullie.
Respect voor de mensen daar.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:24:43 #235
pi_93386912
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:13 schreef -jos- het volgende:

[..]

Heee, heel erg bedankt voor dit zeer triest en verschrikkelijke verhaal... ;( :'(
Je zegt nu eigenlijk dat de gevechten in Benghazi wel meevielen maar dat er in andere steden wel veel gevochten werd?? (Hoe weet je dat??)
Zou je dan deze dodenlijst eens kritisch willen bekijken:
http://public.sheet.zoho.com/public/libyadeaths
Volgens de media zijn namelijk de grootste gevechten juist wel in Benghazi geweest.
Kun je dit verklaren?
Je bent op de goede weg, jos. ^O^ Maar het kan nog ietsjes vriendelijker.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:24:57 #236
132191 -jos-
Money=Power
pi_93386922
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

nouhaj , ook dat , maar even desnoods 1 bepaalde gerichte vraag , we mogen al blij en vereerd zijn dat we rechtstreeks contact hebben en iemand hier nu op het forum hebben die daar aanwezig is en ons kan helpen met geruchten te verifiëren.

en onthou indd. dat diegene letterlijk de hel heeft meegemaakt ; dus aub beetje met respect vragen stellen
b.v.d.
Ja daar heb je gelijk in. maar mijn vraag is ook zeker niet onrespectvol bedoeld.

Om mezelf maar te quoten:

quote:
Inderdaad, ik ben bijdehand, scherpzinnig is een goede omschrijving, dit komt echter ook vaak over als 'weinig respect hebben voor iemand'.
pi_93386949
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:19 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_93386963
quote:
Hallo allemaal,

[..]

Groetjes Houda
Welkom. :)

Waarschijnlijk al gepost, maar gisteren een interessante repo van Jan Eikelboom in Nieuwsuur: http://nos.nl/l/tcm:5-908893/
  zondag 27 februari 2011 @ 13:25:49 #239
132191 -jos-
Money=Power
pi_93386968
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Denk na voordat je een reactie plaatst.

Ja. Ik zat fout. (Ja, dit is een leerproces)
pi_93386983
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:25 schreef -jos- het volgende:

[..]

Denk na voordat je een reactie plaatst.
dito! voor jou !
en nu on topic
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:27:56 #242
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_93387080
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:17 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Hallo en welkom!

Wat een afschuwelijk verhaal. Heb er geen andere woorden voor, sorry. Bedankt voor je verhaal!
Hallo Houda, ook van mijn kant welkom hier!
Van zo'n posting van iemand die er zo IN woont, krijg ik een heel wee gevoel in mijn buik.
Maakt het dan toch opeens veel dichterbij ipv iets volgen op een scherm met woorden....
Alle respect en heel veel sterkte!
pi_93387229
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:25 schreef Toad het volgende:

[..]

Welkom. :)

Waarschijnlijk al gepost, maar gisteren een interessante repo van Jan Eikelboom in Nieuwsuur: http://nos.nl/l/tcm:5-908893/
thnx die had ik gemist gisteren .
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:31:34 #244
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_93387263
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:27 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Superchart op TMF

Ik vind hem geweldig :D
Maar ik ben dan zo weer dat ik wil weten WAT er gezegd/gezongen wordt?
Iemand een vertaling? Zo goed arabisch spreek ik ook weer niet _O-
pi_93387413
LibyaFeb17_com Libyan Youth
Where the Libyan revolution has reached in this moment - #feb17 #libya - http://www.libyafeb17.com/?p=2856
8 minutes ago

pi_93387557
AliTweel This is today about 1:50pm in jraba street, #tripoli, a long line of people waiting for thier share of bread. http://twitvid.com/QIK3W
(video)
hoezo adhd ?
pi_93387628
OMG die beelden van nieuwsuur , tering die bombardementen waren heftig zo te zien .. ;(
en G maar ontkennen ... :N
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:40:00 #248
132191 -jos-
Money=Power
pi_93387638
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:35 schreef shomila het volgende:
LibyaFeb17_com Libyan Youth
Where the Libyan revolution has reached in this moment - #feb17 #libya - http://www.libyafeb17.com/?p=2856
8 minutes ago

[ link | afbeelding ]
Dit is dus een van die twitteraccounts die steeds geruchten verspreid.

Vandaag en gisteren zijn er meerdere journalisten op twitter geweest waaruit blijkt dat Tripoli en omgeving gewoon in handen is van Qaddafi. Er zijn meldingen van veel tanks die bij de wegen staan. (daar waren fotos van)
pi_93387733
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:31 schreef tass het volgende:

[..]

Ik vind hem geweldig :D
Maar ik ben dan zo weer dat ik wil weten WAT er gezegd/gezongen wordt?
Iemand een vertaling? Zo goed arabisch spreek ik ook weer niet _O-
Hij roept zijn volk op om de straten op te gaan: "vanuit elke kamer, elke woning, woestijn, miljoenen ga de straat op" en dan "snel snel""

Had zelf geen idee wat "zenga, zenga" betekent. Maar volgens een Libische kennis betekent zenga: schuur/hut. Waar de arme mensen wonen. :P
pi_93387763
AliTweel This is a bank in #tripoli #fashloum area today around 1:30pm asking for salaries, the bank says there is no money! http://twitvid.com/QMJFC
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:43:36 #251
132191 -jos-
Money=Power
pi_93387772
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AliTweel This is today about 1:50pm in jraba street, #tripoli, a long line of people waiting for thier share of bread. http://twitvid.com/QIK3W
(video)
Nice. Geeft dus aan dat de berichten over ' supply shortages' wel waar zijn, denk ik.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:45:43 #252
132191 -jos-
Money=Power
pi_93387842
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:40 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dit is dus een van die twitteraccounts die steeds geruchten verspreid.

Vandaag en gisteren zijn er meerdere journalisten op twitter geweest waaruit blijkt dat Tripoli en omgeving gewoon in handen is van Qaddafi. Er zijn meldingen van veel tanks die bij de wegen staan. (daar waren fotos van)
Dit klopt niet helemaal :X :?

In #Zawiya, burnt-out police station & govt buildings, but banks and private businesses untouched. Protesters call for Gadhafi overthrow.

#Zawiya: Anti-Gadhafi rally in center of town. Civilians w/guns on rooftops, securing area, fear will be attacked by regime. #Libya

Anti-govt demo in center of #Zawiya, residents tell us 16 people killed in recent violence, soldiers tell us they switching sides. #Libya

Standing in midst of anti-govt rally in #Zawiya, several thousand demonstrators shouting anti-Gadhafi slogans, ppl standing on tanks. #Libya

Just passed freshly burnt-out police station in #Zawiya, some anti Gadhafi graffiti painted over. #Libya

Inside #Zawiya, stores closed, people shout welcome! hello! Plenty of traffic. 'Get out Gadhafi' written on wall in English. #Libya

On road from city, pass three large checkpoints, tanks at two, anti-aircraft at another. even so, relatively small checkpoints. #Libya

People fleeing country diverted by checkpoint from main highway around the country, gives impression Zawiya area not entirely secure. #Libya

Passed occasional fruit&veg stand, mechanic open, but little pedestrian traffic.

On outskirts of Zawiya, dozens soldiers at Army checkpoint, anti-aircraft guns. Sticks, batons, iron bars lie cast at side of road. #Libya

On 40 min drive from #Tripoli to #Zawiya, stores mostly shuttered & closed, big lines at bank, ppl going to cllect govt handouts. #Libya
pi_93387994
khinman Katie Hinman
Saif Ghadafi in response to Obama's call for his father to leave Libya: "not American business". #Libya
1 minute ag
pi_93388042
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:45 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal :X :?

In #Zawiya, burnt-out police station & govt buildings, but banks and private businesses untouched. Protesters call for Gadhafi overthrow.

#Zawiya: Anti-Gadhafi rally in center of town. Civilians w/guns on rooftops, securing area, fear will be attacked by regime. #Libya

Anti-govt demo in center of #Zawiya, residents tell us 16 people killed in recent violence, soldiers tell us they switching sides. #Libya

hij verplaatst , niet elke plek gebeurd hetzelfde .. waar doel je op ?
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:52:24 #255
pi_93388116
Halen we nu niet 2 plaatsen door elkaar?
pi_93388156
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Halen we nu niet 2 plaatsen door elkaar?
ik vermoedde ook dat ie dacht dat het over tripoli ging , maar kon het amper geloven aangezien er in de tweets tig x Zawiya staat .......
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:54:09 #257
pi_93388198
Zawia lijkt helemaal in handen van demonstranten. Groot deel van Tripoli is van het regime. Bepaalde wijken hadden gisteren veiligheidstroepen zich teruggetrokken. iemand gehoord dat dat verandert is?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:54:28 #258
132191 -jos-
Money=Power
pi_93388215
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:50 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

hij verplaatst , niet elke plek gebeurd hetzelfde .. waar doel je op ?
Ik doel op dit plaatje:

Maar als ik dit plaatje nu goed interpreteer betekent dit het volgende:
rood=er lopen groepen demonstranten op straat?
geel=er zijn geen protesten

als iemand een betere verklaring heeft hoor ik het graag :)
pi_93388247
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zawia lijkt helemaal in handen van demonstranten. Groot deel van Tripoli is van het regime. Bepaalde wijken hadden gisteren veiligheidstroepen zich teruggetrokken. iemand gehoord dat dat verandert is?
net 2 korte filmpjes uit tripoli van vandaag , meer weet ik niet ;
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:43 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AliTweel This is a bank in #tripoli #fashloum area today around 1:30pm asking for salaries, the bank says there is no money! http://twitvid.com/QMJFC
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
(video)
hoezo adhd ?
pi_93388267
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:54 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik doel op dit plaatje:

[ afbeelding ]

:?

er staat toch gewoon wat er staat.

rood = in handen van demonstranten
geel = gevechten / situatie niet duidelijk
groen = in handen van ghaddafi c.s.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:56:50 #261
132191 -jos-
Money=Power
pi_93388310
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:55 schreef Toad het volgende:

[..]

Hoe interpreteer jij de tekst 'protestor control' dan?

oke, in handen van demonstranten, en wat betekent dat dan?
pi_93388319
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:54 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik doel op dit plaatje:

[ afbeelding ]

geel ongoing fighting unclear situation
rood onder controle van protesters
ff goed lezen knul!
hoezo adhd ?
pi_93388339
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:56 schreef -jos- het volgende:

[..]

Hoe interpreteer jij de tekst 'protestor control' dan?

oke, in handen van demonstranten, en wat betekent dat dan?
had even groen en rood door elkaar gehaald
  zondag 27 februari 2011 @ 13:58:51 #264
132191 -jos-
Money=Power
pi_93388386
wat moet ik me voorstellen bij wat er op straat gebeurd dat het in handen van demonstranten is, ik stel me nu gewoon voor dat er dan groepen demonstranten op een plein staan of iets dergelijks, maar dat is iets anders dan controle hebben over een stad, naar mijn mening.
pi_93388408
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:55 schreef Toad het volgende:

[..]

rood = in handen van demonstranten
geel = gevechten / situatie niet duidelijk
groen = in handen van ghaddafi c.s.
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:57 schreef Toad het volgende:

[..]

had even groen en rood door elkaar gehaald
nee hoor dát staat er
hoezo adhd ?
pi_93388420
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:59 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

[..]

nee hoor dát staat er
ik heb het verbeterd. :)
  zondag 27 februari 2011 @ 14:00:28 #267
132191 -jos-
Money=Power
pi_93388463
Goed, ik ben even weg :)
pi_93388529
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:59 schreef Toad het volgende:

[..]

ik heb het verbeterd. :)
oh ( had voor je edit nieteens gezien dan , d8 al huh .. klopt toch :? ..)
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 14:03:25 #269
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93388577
Nog noemenswaardige dingen gebeurd gisteravond?
  zondag 27 februari 2011 @ 14:03:56 #270
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93388595
Hallo allemaal daar ben ik weer..

Het zijn echt heel veel reacties en heb hier ook een kleine rondlopen, haha.. Ik zal proberen uit mijn hoofd wat vragen te beantwoorden.

Ik heb zelf met eigen ogen de doden gezien ja. En mijn man nog veel meer want ik durfde niet meer met mijn zoontje naar buiten. Mijn man heeft geholpen om verkoolde lichamen uit brandenen huizen te halen en nog meer lijken op te bergen.

Ook heeft hij veel kogels vlak langs hem heen meegemaakt. Mensenvan het leger zijn naar onze kant overgelopen. Hoeveel dat er zijn geen idee, wel veel hoor maar dat zal ik moeten schatten. We zijn daar erg blij mee want ze zijn goed opgeleid!

Al Qaida zit absoluut niet in Benghazi!!!! Dat is echt een gerucht dat niet waar is!

Over Tripoli hebben wij ook niet zoveel informatie, ik weet wel dat ze daar ook van huis naar huis gaan.
Mijn schoonzus is chirurg en is 10dagen lang nonstop in het ziekenhuis geweest. Ze schieten meteen in het hoofd of nek en met speciale kogels die openspringen als ze in je buik komen!

Meteen de eerste dagvan de protesten is G begonnen met schieten! Echt randomly. Gewoon iedereen die op straat liep kreeg een kogel. Ook kinderen en vrouwen!!!
Hier in de straat heb ik ook het 1 enander gezien, want ik woon vlakbij het vliegveld.
Ze hebben de wegen gebarrikkeerd voor eventuele G aanhangers. Overal staan mensen met geweren om Benghazi te beschermen.

Advocaten en Rechters en militaire houden nu de orde en halen alle geweren op van de mensen. Ze verblijven in het rechtsgebouw: gebouw wat je ziet op de beelden.
Daar zijn ook een paar afrikaanse gevangenen die ons moesten bombarderen. Mijn man heeft hen ook gezien en engelsmet hen gepraat. Ook fotoos zijn daar van.

Hoop dat ik een beetje jullie vragen heb kunnen beantwoorden en bedankt voor jullie medeleven.
Ik hoor het wel als er meer is, zal vast wel aangezien er meteen zoveel reacties waren, haha..
pi_93388636
Zakaria op CNN nu over het MO.
pi_93388725
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:03 schreef houda het volgende:

Daar zijn ook een paar afrikaanse gevangenen die ons moesten bombarderen. Mijn man heeft hen ook gezien en engelsmet hen gepraat. Ook fotoos zijn daar van.
Vind het erg knap van je man en anderen dat ze die Afrikaanse huurlingen in leven laten.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:08:25 #273
104871 remlof
Europees federalist
pi_93388761
quote:

Het zijn echt heel veel reacties en heb hier ook een kleine rondlopen, haha.. Ik zal proberen uit mijn hoofd wat vragen te beantwoorden.

Ik heb zelf met eigen ogen de doden gezien ja. En mijn man nog veel meer want ik durfde niet meer met mijn zoontje naar buiten. Mijn man heeft geholpen om verkoolde lichamen uit brandenen huizen te halen en nog meer lijken op te bergen.

Ook heeft hij veel kogels vlak langs hem heen meegemaakt. Mensenvan het leger zijn naar onze kant overgelopen. Hoeveel dat er zijn geen idee, wel veel hoor maar dat zal ik moeten schatten. We zijn daar erg blij mee want ze zijn goed opgeleid!

Al Qaida zit absoluut niet in Benghazi!!!! Dat is echt een gerucht dat niet waar is!

Over Tripoli hebben wij ook niet zoveel informatie, ik weet wel dat ze daar ook van huis naar huis gaan.
Mijn schoonzus is chirurg en is 10dagen lang nonstop in het ziekenhuis geweest. Ze schieten meteen in het hoofd of nek en met speciale kogels die openspringen als ze in je buik komen!

Meteen de eerste dagvan de protesten is G begonnen met schieten! Echt randomly. Gewoon iedereen die op straat liep kreeg een kogel. Ook kinderen en vrouwen!!!
Hier in de straat heb ik ook het 1 enander gezien, want ik woon vlakbij het vliegveld.
Ze hebben de wegen gebarrikkeerd voor eventuele G aanhangers. Overal staan mensen met geweren om Benghazi te beschermen.

Advocaten en Rechters en militaire houden nu de orde en halen alle geweren op van de mensen. Ze verblijven in het rechtsgebouw: gebouw wat je ziet op de beelden.

Hoop dat ik een beetje jullie vragen heb kunnen beantwoorden en bedankt voor jullie medeleven.
Ik hoor het wel als er meer is, zal vast wel aangezien er meteen zoveel reacties waren, haha..
Tof, een verslag ter plekke. Ik hoop voor jullie echt dat het snel gedaan is met Ghadaffi.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:09:35 #274
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93388806
Gisteren NRC gehaald en die zijn ook wel op d hoogte via een correspondent in Benghazi.
pi_93388904
quote:

Hallo Houda!
hartstikke bedankt weer voor je informatie !
ik krijg kippenvel bij het lezen van je verhaal .. er zijn indd. de meest verschikkelijke beelden van slachtoffers naar buiten gekomen , die laten zien wat jij verteld ( neergeschoten kinderen vrouwen , vele doden en de soort munitie :'( )
Echt goed om te lezen dat jullie nu de stad in handen hebben en jullie jezelf kunnen beschermen ..
en dat er dus militairen aan jullie kant staan ..
zitten daar ook militairen bij met tanks e.d. ?
en als je jouw schatting van het aantal overgelopen militairen zou willen delen ; graag !

Gelukkig zijn jullie niet gewond! ( als ik het zo lees , van langs vliegende kogels :o )
Nogmaals diep respect voor jullie en heel veel sterkte gewenst in deze bizarre heftige tijden !

peace!
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 14:13:09 #276
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93388946
quote:

Heel erg bedankt en heel veel sterkte.

Hoe zit het trouwens met de internetverbinding in Banghazi?
Doet die het gewoon?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zondag 27 februari 2011 @ 14:13:18 #277
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_93388952
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Tof, een verslag ter plekke. Ik hoop voor jullie echt dat het snel gedaan is met Ghadaffi.
Het duurt echt veel en veelste lang daar :(
Waarschijnlijk omdat het niet vreedzaam is.
Kan niet wachten op de dag dat hij gelyched wordt
pi_93389064
Ik snap niet dat Khaddafi niet probeert zijn zoon Saif naar voren te schuiven. :{
pi_93389088
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik snap niet dat Khaddafi niet probeert zijn zoon Saif naar voren te schuiven. :{
Dat is al te laat en Gaddafi is iemand die reageert tot z'n dood.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:18:14 #280
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93389139
Inside Gadaffi's bunker:
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_93389162
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:17 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dat is al te laat en Gaddafi is iemand die reageert tot z'n dood.
Te laat is dat sowieso. Ik vrees ook dat Khaddafi werkelijk tot de dood wil heersen. :{
pi_93389189

MuneefHalawa

confirmed surt city is under total control of pro gaddafi forces
2 minutes ago via web

waar hij zn info precies vandaan heeft weet ik niet- dus hoe betrouwbaar hij is - , locatie egypte staat op twitter maar goed, )
hoezo adhd ?
pi_93389262
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[ afbeelding ]

MuneefHalawa

confirmed surt city is under total control of pro gaddafi forces
2 minutes ago via web

waar hij zn info vandaan heeft weet ik niet- dus hoe betrouwbaar hij is - , locatie egypte staat op twitter maar goed, )
Tja hij is daar ook geboren. Daar zullen ze hem vast nog wel steunen.
pi_93389337
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:21 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Tja hij is daar ook geboren. Daar zullen ze hem vast nog wel steunen.
okaj wist ik niet .. is er ook zo'n soort link met Sabha ? ( kweet nie precies hoe ik moet schrijven )
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 14:24:54 #285
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_93389412
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:58 schreef -jos- het volgende:
wat moet ik me voorstellen bij wat er op straat gebeurd dat het in handen van demonstranten is, ik stel me nu gewoon voor dat er dan groepen demonstranten op een plein staan of iets dergelijks, maar dat is iets anders dan controle hebben over een stad, naar mijn mening.
Dat is dus ook iets wat ik me afvraag?
In handen van de demonstranten= overgelopen soldaten die niet meer willen vechten?
Of zoals Houda ook zegt, echt mensen die proberen om structurele zaken te regelen, zoals winkels die open moeten voor voedsel etc?
pi_93389464
SultanAlQassemi ABC News Radio: Exclusive: ABC's Amanpour Interviews Gadhafi's Son http://bit.ly/fKjT9k

interview met zoon , ik kan zo snel niet zien van wanneer, maar is als goed is niet het interview van gisteren ...
hoezo adhd ?
  zondag 27 februari 2011 @ 14:26:13 #287
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93389479
Houda :o

is er een manier naast dit forum dat wij iets kunnen doen fur dich
  zondag 27 februari 2011 @ 14:26:46 #288
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93389502
quote:

Ik heb echt heel veel vragen, maar een paar die ik wat eerder wil stellen. De rest komt misschien nog wel. Maar eerst heel veel sterkte en geluk toegewenst, we leven erg mee de afgelopen 2 weken.

1) Mag ik informatie die je geeft, gebruiken in een nieuwsbericht op de frontpage, en als dat mag, mag ik dan je username gebruiken, of wil je het liever anoniem houden?
2) Er waren een aantal geruchten over soldaten in Benghazi die langs ziekenhuizen gingen vorige maandag om mensen random af te schieten, is dat waar?
3) Zijn er luchtaanvallen geweest of schoten vanaf marineschepen bij Benghazi?
4) Hoe kijkt de bevolking ongeveer aan tegen de interim-regering waar El Jeleil over sprak tegenover krant Qurya?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93389582
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:24 schreef tass het volgende:

[..]

Dat is dus ook iets wat ik me afvraag?
In handen van de demonstranten= overgelopen soldaten die niet meer willen vechten?
Of zoals Houda ook zegt, echt mensen die proberen om structurele zaken te regelen, zoals winkels die open moeten voor voedsel etc?
ik denk i.i.g. een combinatie van die 2 , is ook wat zei zegt ;

quote:
Advocaten en Rechters en militaire houden nu de orde en halen alle geweren op van de mensen
hoezo adhd ?
pi_93389611
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

okaj wist ik niet .. is er ook zo'n soort link met Sabha ? ( kweet nie precies hoe ik moet schrijven )
UIt die regio kwam volgens mij oorspronkelijk de stam waartoe Gaddafi behoort (de Qaddafha-stam). Maar dat weet ik niet meer honderd procent zeker. Met zo'n groot land zou ik er best een paar honderd kilometer naast kunnen zitten.

Ik had hier in ieder geval in een van de topics een kaartje zien voorbijkomen met die originele "tribale" verdeling van de regio, meen ik me te herinneren.
pi_93389647
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

Hier een linkje waarom Sabha pro-Gadaffi is:

http://bluejacket1862.blo(...)bha-for-gaddafi.html
pi_93389669
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:26 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ik heb echt heel veel vragen, maar een paar die ik wat eerder wil stellen. De rest komt misschien nog wel. Maar eerst heel veel sterkte en geluk toegewenst, we leven erg mee de afgelopen 2 weken.

1) Mag ik informatie die je geeft, gebruiken in een nieuwsbericht op de frontpage, en als dat mag, mag ik dan je username gebruiken, of wil je het liever anoniem houden?
2) Er waren een aantal geruchten over soldaten in Benghazi die langs ziekenhuizen gingen vorige maandag om mensen random af te schieten, is dat waar?
3) Zijn er luchtaanvallen geweest of schoten vanaf marineschepen bij Benghazi?
4) Hoe kijkt de bevolking ongeveer aan tegen de interim-regering waar El Jeleil over sprak tegenover krant Qurya?
anders doe je ff een PM.. is makkelijker denk ik voor haar / hem ?
en aangezien jij de FP doet lijkt me het handigst dat jij dan degene bent die direct de vragen steld , voordat houda dr inbox overstroomt, vat jij de vragen samen die op het forum verschijnen en stel je de meest belangrijke ..
(is dat een idee?)
hoezo adhd ?
pi_93389713
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:29 schreef Krantenman het volgende:

[..]

UIt die regio kwam volgens mij oorspronkelijk de stam waartoe Gaddafi behoort (de Qaddafha-stam). Maar dat weet ik niet meer honderd procent zeker. Met zo'n groot land zou ik er best een paar honderd kilometer naast kunnen zitten.

Ik had hier in ieder geval in een van de topics een kaartje zien voorbijkomen met die originele "tribale" verdeling van de regio, meen ik me te herinneren.
Een grote militaire basis en veel negers :P
pi_93389739
@houda: bedankt voor je verslag. :) Ik hoop in ieder geval dat jullie voldoende voedsel en water etc. hebben. Dat lijkt me nog best ingewikkeld allemaal.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:33:14 #295
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93389744
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:29 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Die zitten in Surt / Surd / Sidra of hoe je dat ook schrijft volgens mij.

edit: nu dus, oorsprong geen idee
  zondag 27 februari 2011 @ 14:33:22 #296
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_93389750
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:31 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

anders doe je ff een PM.. is makkelijker denk ik voor haar / hem ?
en aangezien jij de FP doet lijkt me het handigst dat jij dan degene bent die direct de vragen steld , voordat houda dr inbox overstroomt, vat jij de vragen samen die op het forum verschijnen en stel je de meest belangrijke ..
(is dat een idee?)
Ben ik het helemaal mee eens, want anders zou Houda gek worden van alle berichten.
Maar laten we proberen om Houda ook gewoon een normaal mens te laten zijn, ipv dat zij onze source of info gaat zijn. (lijkt mij)
pi_93389812
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:32 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Een grote militaire basis en veel negers :P
http://en.wikipedia.org/wiki/Qaddadfa

Meer kon ik er zo snel niet over vinden, maar ze leven dus idd rond Sabha.

quote:
The Qaddadfa (also al-Qaddafa, Gaddadfa, Gadhadhfa, Gaddafa; Arabic: القذاذفـة‎‎) are a minor Arabized Berber tribe of the Sirte region in present-day northwestern Libya. They are now mostly centered at Sabha.
  zondag 27 februari 2011 @ 14:35:48 #298
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93389855
Hallo,

Dat van die vragen verzamelen vind ik een heel goed idee. Want ik kan het zo niet meer volgen!
Dan kan ik ook even met mijn man overleggen over antwoorden. Want alles is natuurlijk arabisch en dat versta ik niet.

Ik zie dat ik een PM heb. Ik zal even kijken. Ik hoopdat internet het blijft doen.

Groetjes
pi_93389885
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:33 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Die zitten in Surt / Surd / Sidra of hoe je dat ook schrijft volgens mij.

edit: nu dus, oorsprong geen idee
Ook rond Sabha dus blijkbaar. Maar ja, er zal wel veel migratie plaatsgevonden hebben tijdens de laatste eeuwen.
pi_93390002
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:30 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Hier een linkje waarom Sabha pro-Gadaffi is:

http://bluejacket1862.blo(...)bha-for-gaddafi.html
thnx!! die geeft indd. veel info!!

maar als ik het goed heb begrepen ; kan je dan dus ook stellen dat er o.a. veel "migranten" daar zitten
quote:
Where is Sabha? And why might it remain loyal?

It's right in the centre of this vast country. To the south of Tripoli towards the desert. 130,000 people in a city which serves as capital of its own district in the Fezzan region. Next to a lake popular with tourists.

It's a stop-off point for Togolese, Ghanaian, Malian and other West African migrants who have trecked through the heat for seven days by bus across the wastes of the Sahara en-route to Tripoli. From there they plan to reach Europe. Many buses lose their way in their attempts to find Sabha, and people are known to die of heat, lack of food and water if that occurs.

So, the local Arabs and Berbers have interbred with black Africans to produce an ethnically mixed cocktail. It's here, right on the edge of the desert, that Gaddafi can continue to rely on support. Gaddafi has always been a pan-Africanist and must be viewed by Africans as a figure worthy of their continued support. The city is now also heavily populated with members of Gaddafi's own Arabised Berber tribe, the Qaddadfa, who originate from the northern coastal area around Sirt.
hoezo adhd ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')