Heel erg bedankt en heel veel sterkte.quote:
Het duurt echt veel en veelste lang daarquote:Op zondag 27 februari 2011 14:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Tof, een verslag ter plekke. Ik hoop voor jullie echt dat het snel gedaan is met Ghadaffi.
Dat is al te laat en Gaddafi is iemand die reageert tot z'n dood.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik snap niet dat Khaddafi niet probeert zijn zoon Saif naar voren te schuiven.
Te laat is dat sowieso. Ik vrees ook dat Khaddafi werkelijk tot de dood wil heersen.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:17 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat is al te laat en Gaddafi is iemand die reageert tot z'n dood.
Tja hij is daar ook geboren. Daar zullen ze hem vast nog wel steunen.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[ afbeelding ]
MuneefHalawa
confirmed surt city is under total control of pro gaddafi forces
2 minutes ago via web
waar hij zn info vandaan heeft weet ik niet- dus hoe betrouwbaar hij is - , locatie egypte staat op twitter maar goed, )
okaj wist ik niet .. is er ook zo'n soort link met Sabha ? ( kweet nie precies hoe ik moet schrijven )quote:Op zondag 27 februari 2011 14:21 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Tja hij is daar ook geboren. Daar zullen ze hem vast nog wel steunen.
Dat is dus ook iets wat ik me afvraag?quote:Op zondag 27 februari 2011 13:58 schreef -jos- het volgende:
wat moet ik me voorstellen bij wat er op straat gebeurd dat het in handen van demonstranten is, ik stel me nu gewoon voor dat er dan groepen demonstranten op een plein staan of iets dergelijks, maar dat is iets anders dan controle hebben over een stad, naar mijn mening.
Ik heb echt heel veel vragen, maar een paar die ik wat eerder wil stellen. De rest komt misschien nog wel. Maar eerst heel veel sterkte en geluk toegewenst, we leven erg mee de afgelopen 2 weken.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:03 schreef houda het volgende:
Hallo allemaal daar ben ik weer..
Het zijn echt heel veel reacties en heb hier ook een kleine rondlopen, haha.. Ik zal proberen uit mijn hoofd wat vragen te beantwoorden.
Ik heb zelf met eigen ogen de doden gezien ja. En mijn man nog veel meer want ik durfde niet meer met mijn zoontje naar buiten. Mijn man heeft geholpen om verkoolde lichamen uit brandenen huizen te halen en nog meer lijken op te bergen.
Ook heeft hij veel kogels vlak langs hem heen meegemaakt. Mensenvan het leger zijn naar onze kant overgelopen. Hoeveel dat er zijn geen idee, wel veel hoor maar dat zal ik moeten schatten. We zijn daar erg blij mee want ze zijn goed opgeleid!
Al Qaida zit absoluut niet in Benghazi!!!! Dat is echt een gerucht dat niet waar is!
Over Tripoli hebben wij ook niet zoveel informatie, ik weet wel dat ze daar ook van huis naar huis gaan.
Mijn schoonzus is chirurg en is 10dagen lang nonstop in het ziekenhuis geweest. Ze schieten meteen in het hoofd of nek en met speciale kogels die openspringen als ze in je buik komen!
Meteen de eerste dagvan de protesten is G begonnen met schieten! Echt randomly. Gewoon iedereen die op straat liep kreeg een kogel. Ook kinderen en vrouwen!!!
Hier in de straat heb ik ook het 1 enander gezien, want ik woon vlakbij het vliegveld.
Ze hebben de wegen gebarrikkeerd voor eventuele G aanhangers. Overal staan mensen met geweren om Benghazi te beschermen.
Advocaten en Rechters en militaire houden nu de orde en halen alle geweren op van de mensen. Ze verblijven in het rechtsgebouw: gebouw wat je ziet op de beelden.
Daar zijn ook een paar afrikaanse gevangenen die ons moesten bombarderen. Mijn man heeft hen ook gezien en engelsmet hen gepraat. Ook fotoos zijn daar van.
Hoop dat ik een beetje jullie vragen heb kunnen beantwoorden en bedankt voor jullie medeleven.
Ik hoor het wel als er meer is, zal vast wel aangezien er meteen zoveel reacties waren, haha..
ik denk i.i.g. een combinatie van die 2 , is ook wat zei zegt ;quote:Op zondag 27 februari 2011 14:24 schreef tass het volgende:
[..]
Dat is dus ook iets wat ik me afvraag?
In handen van de demonstranten= overgelopen soldaten die niet meer willen vechten?
Of zoals Houda ook zegt, echt mensen die proberen om structurele zaken te regelen, zoals winkels die open moeten voor voedsel etc?
quote:Ze hebben de wegen gebarrikkeerd voor eventuele G aanhangers. Overal staan mensen met geweren om Benghazi te beschermen.
Advocaten en Rechters en militaire houden nu de orde en halen alle geweren op van de mensen
UIt die regio kwam volgens mij oorspronkelijk de stam waartoe Gaddafi behoort (de Qaddafha-stam). Maar dat weet ik niet meer honderd procent zeker. Met zo'n groot land zou ik er best een paar honderd kilometer naast kunnen zitten.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
okaj wist ik niet .. is er ook zo'n soort link met Sabha ? ( kweet nie precies hoe ik moet schrijven )
Hier een linkje waarom Sabha pro-Gadaffi is:quote:Op zondag 27 februari 2011 14:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
okaj wist ik niet .. is er ook zo'n soort link met Sabha ? ( kweet nie precies hoe ik moet schrijven )
anders doe je ff een PM.. is makkelijker denk ik voor haar / hem ?quote:Op zondag 27 februari 2011 14:26 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik heb echt heel veel vragen, maar een paar die ik wat eerder wil stellen. De rest komt misschien nog wel. Maar eerst heel veel sterkte en geluk toegewenst, we leven erg mee de afgelopen 2 weken.
1) Mag ik informatie die je geeft, gebruiken in een nieuwsbericht op de frontpage, en als dat mag, mag ik dan je username gebruiken, of wil je het liever anoniem houden?
2) Er waren een aantal geruchten over soldaten in Benghazi die langs ziekenhuizen gingen vorige maandag om mensen random af te schieten, is dat waar?
3) Zijn er luchtaanvallen geweest of schoten vanaf marineschepen bij Benghazi?
4) Hoe kijkt de bevolking ongeveer aan tegen de interim-regering waar El Jeleil over sprak tegenover krant Qurya?
Een grote militaire basis en veel negersquote:Op zondag 27 februari 2011 14:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
UIt die regio kwam volgens mij oorspronkelijk de stam waartoe Gaddafi behoort (de Qaddafha-stam). Maar dat weet ik niet meer honderd procent zeker. Met zo'n groot land zou ik er best een paar honderd kilometer naast kunnen zitten.
Ik had hier in ieder geval in een van de topics een kaartje zien voorbijkomen met die originele "tribale" verdeling van de regio, meen ik me te herinneren.
Die zitten in Surt / Surd / Sidra of hoe je dat ook schrijft volgens mij.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:29 schreef Krantenman het volgende:
[..]
UIt die regio kwam volgens mij oorspronkelijk de stam waartoe Gaddafi behoort (de Qaddafha-stam). Maar dat weet ik niet meer honderd procent zeker. Met zo'n groot land zou ik er best een paar honderd kilometer naast kunnen zitten.
Ik had hier in ieder geval in een van de topics een kaartje zien voorbijkomen met die originele "tribale" verdeling van de regio, meen ik me te herinneren.
Ben ik het helemaal mee eens, want anders zou Houda gek worden van alle berichten.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:31 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
anders doe je ff een PM.. is makkelijker denk ik voor haar / hem ?
en aangezien jij de FP doet lijkt me het handigst dat jij dan degene bent die direct de vragen steld , voordat houda dr inbox overstroomt, vat jij de vragen samen die op het forum verschijnen en stel je de meest belangrijke ..
(is dat een idee?)
http://en.wikipedia.org/wiki/Qaddadfaquote:Op zondag 27 februari 2011 14:32 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Een grote militaire basis en veel negers
quote:The Qaddadfa (also al-Qaddafa, Gaddadfa, Gadhadhfa, Gaddafa; Arabic: القذاذفـة) are a minor Arabized Berber tribe of the Sirte region in present-day northwestern Libya. They are now mostly centered at Sabha.
Ook rond Sabha dus blijkbaar. Maar ja, er zal wel veel migratie plaatsgevonden hebben tijdens de laatste eeuwen.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:33 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Die zitten in Surt / Surd / Sidra of hoe je dat ook schrijft volgens mij.
edit: nu dus, oorsprong geen idee
thnx!! die geeft indd. veel info!!quote:Op zondag 27 februari 2011 14:30 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Hier een linkje waarom Sabha pro-Gadaffi is:
http://bluejacket1862.blo(...)bha-for-gaddafi.html
quote:Where is Sabha? And why might it remain loyal?
It's right in the centre of this vast country. To the south of Tripoli towards the desert. 130,000 people in a city which serves as capital of its own district in the Fezzan region. Next to a lake popular with tourists.
It's a stop-off point for Togolese, Ghanaian, Malian and other West African migrants who have trecked through the heat for seven days by bus across the wastes of the Sahara en-route to Tripoli. From there they plan to reach Europe. Many buses lose their way in their attempts to find Sabha, and people are known to die of heat, lack of food and water if that occurs.
So, the local Arabs and Berbers have interbred with black Africans to produce an ethnically mixed cocktail. It's here, right on the edge of the desert, that Gaddafi can continue to rely on support. Gaddafi has always been a pan-Africanist and must be viewed by Africans as a figure worthy of their continued support. The city is now also heavily populated with members of Gaddafi's own Arabised Berber tribe, the Qaddadfa, who originate from the northern coastal area around Sirt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |