quote:Op zondag 27 februari 2011 13:13 schreef -jos- het volgende:
=
Je zegt nu eigenlijk dat de gevechten in Benghazi wel meevielen maar dat er in andere steden wel veel gevochten werd??
quote:De eerste 2 weken waren goed en daarna begon de hel.
Veel doden en vreselijke dingen gezien.
Hallo en welkom!quote:Op zondag 27 februari 2011 13:11 schreef houda het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en via Janena op dit forum gekomen!
Ik woon sinds een maand in Benghazi. De eerste 2 weken waren goed en daarna begon de hel.
Mijn man heeft veel geholpen en zijn broers ook. Ze slapen allemaal vlak bij de voordeur met knuppels en messen om ons te beschermen!
Soms komen en kinderen aan de deur in de avond om te zeggendat we onze lampen uit moeten doen omdat er vliegtuigen over vliegen.
Maar vergeleken met Tripoliu en andere steden waar nu nog steeds gevochten wordt gaat het hier heel goed. Geen extra gewonden meer en alles is in handen van 'ons'.
Mensen zijn vredig en opgelucht. Mensen gaan weer terug naar hun werk maa rde demonstranten blijven demonstreren en hun stad beveiligen. Zo heb ik een gebouw gezien met een hele grote kamer met heel veel houten kisten met kogels voor machine geweren! Wij hebben die allemaal in handen en er is hier nu een soort regering (van advocaten en rechters en overgelopen militairen) die alle wapens bij de mensen op gaan halen zodat er niks raars kan gebeuren!
Als iemand vragen heeft over geruchten ofzo dan hoor ik het wel!
Groetjes Houda
Welkom, en bedankt voor je verhaal vast.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:11 schreef houda het volgende:
Hallo allemaal,
Groetjes Houda
Ja. Dan heb ik nog meer vragen:quote:Op zondag 27 februari 2011 13:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
[De eerste 2 weken waren goed en daarna begon de hel.
Veel doden en vreselijke dingen gezien.]
doe je een beetje rustig aan met hem / haar ?..quote:Op zondag 27 februari 2011 13:19 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja. Dan heb ik nog meer vragen:
Hoeveel doden? Waar? Wanneer? Heb je ze zelf gezien of van horen zeggen? Zo ja van wie?
Nou, als ze hierop kan antwoorden kan ik Fok! linken in de dodenlijstquote:Op zondag 27 februari 2011 13:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
doe je een beetje rustig aan met er ..
geen kruisverhoor he
nou , ook dat ja , maar even desnoods 1 bepaalde gerichte vraag , we mogen al blij en vereerd zijn dat we rechtstreeks contact hebben en iemand hier nu op het forum hebben die daar aanwezig is en ons kan helpen met geruchten te verifiëren.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:20 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nou, als ze hierop kan antwoorden kan ik Fok! linken in de dodenlijst![]()
Nee, maar allereerst had ik natuurlijk moeten zeggen dat het allemaal heel erg is. Het is inderdaad verschrikkelijk wat daar is gebeurd...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoi Houda welkom op fok.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:11 schreef houda het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en via Janena op dit forum gekomen!
Ik woon sinds een maand in Benghazi. De eerste 2 weken waren goed en daarna begon de hel.
Mijn man heeft veel geholpen en zijn broers ook. Ze slapen allemaal vlak bij de voordeur met knuppels en messen om ons te beschermen!
Soms komen en kinderen aan de deur in de avond om te zeggendat we onze lampen uit moeten doen omdat er vliegtuigen over vliegen.
Maar vergeleken met Tripoliu en andere steden waar nu nog steeds gevochten wordt gaat het hier heel goed. Geen extra gewonden meer en alles is in handen van 'ons'.
Mensen zijn vredig en opgelucht. Mensen gaan weer terug naar hun werk maa rde demonstranten blijven demonstreren en hun stad beveiligen. Zo heb ik een gebouw gezien met een hele grote kamer met heel veel houten kisten met kogels voor machine geweren! Wij hebben die allemaal in handen en er is hier nu een soort regering (van advocaten en rechters en overgelopen militairen) die alle wapens bij de mensen op gaan halen zodat er niks raars kan gebeuren!
Groetjes Houda
Je bent op de goede weg, jos.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:13 schreef -jos- het volgende:
[..]
Heee, heel erg bedankt voor dit zeer triest en verschrikkelijke verhaal...![]()
![]()
Je zegt nu eigenlijk dat de gevechten in Benghazi wel meevielen maar dat er in andere steden wel veel gevochten werd?? (Hoe weet je dat??)
Zou je dan deze dodenlijst eens kritisch willen bekijken:
http://public.sheet.zoho.com/public/libyadeaths
Volgens de media zijn namelijk de grootste gevechten juist wel in Benghazi geweest.
Kun je dit verklaren?
Ja daar heb je gelijk in. maar mijn vraag is ook zeker niet onrespectvol bedoeld.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
nouhaj , ook dat , maar even desnoods 1 bepaalde gerichte vraag , we mogen al blij en vereerd zijn dat we rechtstreeks contact hebben en iemand hier nu op het forum hebben die daar aanwezig is en ons kan helpen met geruchten te verifiëren.
en onthou indd. dat diegene letterlijk de hel heeft meegemaakt ; dus aub beetje met respect vragen stellen
b.v.d.
quote:Inderdaad, ik ben bijdehand, scherpzinnig is een goede omschrijving, dit komt echter ook vaak over als 'weinig respect hebben voor iemand'.
quote:Op zondag 27 februari 2011 13:19 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja. Dan heb ik nog meer vragen:
Hoeveel doden? Waar? Wanneer? Heb je ze zelf gezien of van horen zeggen? Zo ja van wie?
Welkom.quote:
Denk na voordat je een reactie plaatst.quote:
dito! voor jou !quote:Op zondag 27 februari 2011 13:25 schreef -jos- het volgende:
[..]
Denk na voordat je een reactie plaatst.
Hallo Houda, ook van mijn kant welkom hier!quote:Op zondag 27 februari 2011 13:17 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Hallo en welkom!
Wat een afschuwelijk verhaal. Heb er geen andere woorden voor, sorry. Bedankt voor je verhaal!
thnx die had ik gemist gisteren .quote:Op zondag 27 februari 2011 13:25 schreef Toad het volgende:
[..]
Welkom.
Waarschijnlijk al gepost, maar gisteren een interessante repo van Jan Eikelboom in Nieuwsuur: http://nos.nl/l/tcm:5-908893/
Ik vind hem geweldigquote:
Dit is dus een van die twitteraccounts die steeds geruchten verspreid.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:35 schreef shomila het volgende:
LibyaFeb17_com Libyan Youth
Where the Libyan revolution has reached in this moment - #feb17 #libya - http://www.libyafeb17.com/?p=2856
8 minutes ago
[ link | afbeelding ]
Hij roept zijn volk op om de straten op te gaan: "vanuit elke kamer, elke woning, woestijn, miljoenen ga de straat op" en dan "snel snel""quote:Op zondag 27 februari 2011 13:31 schreef tass het volgende:
[..]
Ik vind hem geweldig![]()
Maar ik ben dan zo weer dat ik wil weten WAT er gezegd/gezongen wordt?
Iemand een vertaling? Zo goed arabisch spreek ik ook weer niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |