wut!?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:49 schreef -jos- het volgende:
AliTweel Ali Tweel
Anti-gaddafi lost the battle in zawia! They are controlling the city!!
defusertt Yunus Emre
@AliTweel are you sure? can you confirm that?
AliTweel Ali Tweel
@defusertt confirmed 4 times!
defusertt Yunus Emre
@AliTweel what happened to protesters? how many casualties?
AliTweel Ali Tweel
@JussiSoini @changeinlibya i said ANTI-Gaddafi are controlling zawia city, Focus please!
Dat is het h. Het dubbel gevoel wat ik altijd bij deze moordende clown heb gehad. Het is een fascinerend figuur.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:50 schreef Staal het volgende:
Als het verdorie niet zo ernstig was zou je lachend van de bank afrollen. Wat een speech.
ergens heeft tie wel gelijk lolquote:
quote:4:15pm Gaddafi's speech, broadcast on state television, was a phone-in affair, in which he said that like Queen Elizabeth II, he was only a symbolic leader of Libya. Gaddafi also blamed the unrest on al-Qaeda arming drugged teenagers.
He said that married people with families and good jobs weren't participating in the protests, saying that no one over the age of 20 was involved and that "people with any brains won't take part in these protests".
He also said that "It's obvious now that this issue has been lead by al-Qaeda ...get control of your children, keep them at home".
hoorde ergens dat er veel sexueel misbruik was door de huurlingen , volgens een ziekenhuisquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:55 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Hide your kids, hide your wife...
maar dat weet kadaffi nog nietquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:55 schreef quirigua het volgende:
dat was zwanenzang couplet 2 ; moeilijk te zeggen hoeveel er nog komen ; niet moeilijk : end game.
Eerst zeggen anti gadaffi lost the battle in Zawia en dan roepen dat ze de stad controleren en daarnaast even zeggen dat je moet focussen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:49 schreef -jos- het volgende:
AliTweel Ali Tweel
Anti-gaddafi lost the battle in zawia! They are controlling the city!!
defusertt Yunus Emre
@AliTweel are you sure? can you confirm that?
AliTweel Ali Tweel
@defusertt confirmed 4 times!
defusertt Yunus Emre
@AliTweel what happened to protesters? how many casualties?
AliTweel Ali Tweel
@JussiSoini @changeinlibya i said ANTI-Gaddafi are controlling zawia city, Focus please!
Zijn er dan ook bronnen van?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:56 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hoorde ergens dat er veel sexueel misbruik was door de huurlingen , volgens een ziekenhuis
Ik denk dat je met 2 een heel eind in de goeie richting zit. Zoals je zegt, het leger is in wezen al op de hand van de bevolking, en zo wordt langzaam maar zeker Daffi's positie onhoudbaar.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:58 schreef von_Preussen het volgende:
Volgens mij zijn er vanaf dit punt nog maar twee scenario's het meest waarschijnlijk.
1. Ghadaffi drukt de protesten de kop in en blijft aan de macht, echter zal Libi dan onder sancties gebukt gaan. Alleen zal dat niet zoveel uitmaken, want hij heeft de rol van underdog vroeger al gespeeld.
2. Ghadaffi verliest uiteindelijk zijn handelingsvrijheid en kan niet meer over zijn lot beslissen. Het leger gaat daadwerkelijk wat doen (nu staan ze langs de zijlijn en delen wapens uit) en hem staat hetzelfde lot als Nicolae Ceauescu te wachten, namelijk dat hij naar een kort (schijn)proces wordt gexecuteerd. Het geweld is zo ver gescaleerd dat ik niet denk dat hij zich overgeeft maar tot het bittere einde zal vechten.
Eventuele andere scenario's en aanvullingen zijn welkom.
Hij heeft zichzelf al verbeterd:quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:58 schreef Hathor het volgende:
Eerst zeggen anti gadaffi lost the battle in Zawia en dan roepen dat ze de stad controleren en daarnaast even zeggen dat je moet focussen.
quote:sorry for the typo! ANTI-Gaddafi WIN in Zawia battle: @AliTweel: Anti-gaddafi lost the battle in zawia! They are controlling the city!!
Dat is denk ik ook het meest waarschijnlijk, maar wat ik erg opmerkelijk vind is dat het leger zich zo afzijdig houd. De rebellen bestaan schijnbaar grotendeels uit burgers die de wapens uit handen van de militairen hebben ontvangen, maar het leger zelf lijkt niet (openlijk) tegen hem in opstand te komen. Anders was het binnen de kortste keren met hem gedaan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:59 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk dat je met 2 een heel eind in de goeie richting zit. Zoals je zegt, het leger is in wezen al op de hand van de bevolking, en zo wordt langzaam maar zeker Daffi's positie onhoudbaar.
ja op de site van freelibya als headlinequote:Op donderdag 24 februari 2011 15:59 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Zijn er dan ook bronnen van?
1quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:58 schreef von_Preussen het volgende:
Volgens mij zijn er vanaf dit punt nog maar twee scenario's het meest waarschijnlijk.
1. Ghadaffi drukt de protesten de kop in en blijft aan de macht, echter zal Libi dan onder sancties gebukt gaan. Alleen zal dat niet zoveel uitmaken, want hij heeft de rol van underdog vroeger al gespeeld.
2. Ghadaffi verliest uiteindelijk zijn handelingsvrijheid en kan niet meer over zijn lot beslissen. Het leger gaat daadwerkelijk wat doen (nu staan ze langs de zijlijn en delen wapens uit) en hem staat hetzelfde lot als Nicolae Ceauescu te wachten, namelijk dat hij naar een kort (schijn)proces wordt gexecuteerd. Het geweld is zo ver gescaleerd dat ik niet denk dat hij zich overgeeft maar tot het bittere einde zal vechten.
Eventuele andere scenario's en aanvullingen zijn welkom.
Het is wachten op een hoge officier die het leger op Ghaddafi loslaat. Hoge officieren lopen nu wel weg, maar zijn nog niet in de aanval.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:59 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk dat je met 2 een heel eind in de goeie richting zit. Zoals je zegt, het leger is in wezen al op de hand van de bevolking, en zo wordt langzaam maar zeker Daffi's positie onhoudbaar.
Je hebt niks gezegd over de speech van Said Qaddafi en van de meeting van activistenleiders. Ik zoek het ff op.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:06 schreef raistlin6 het volgende:
Feedback gewenst.
Libi: De slag om steden
Kolonel Moammar Gadhafi heeft vanaf zondag grof geschut ingezet in de strijd tegen demonstranten die hervormingen, democratie en het aftreden van de Libische Broeder Leider eisen. Donderdag strijden verschillende legereenheden en demonstranten om de macht in de grote steden.
Iedere dag vanaf zondag wordt melding gemaakt van honderden doden, zondag in Benghazi, maandag in Tripoli en dinsdag en woensdag in meerdere steden in het land. De demonstranten, gesteund door een groot deel van het leger hadden woensdag Benghazi, Misurata en Az Zawiyah in handen. De troepen van Gadhafi hadden de controle over Tripoli.
De hele donderdag liggen Misurata en Az Zawiyah al onder vuur van de troepen, naar verluidt voor een deel huurlingen uit Tsjaad en andere Afrikaanse landen. Een moskee waar burgers in Az Zawiyah bescherming zochten is in puin geschoten. Er zijn doden gevallen, maar in de chaos is het onmogelijk een rele schatting te maken.
Gadhafi heeft eerder al de hele wereld beschuldigd van de situatie in zijn land. Daarnaast heeft hij allerlei andere bizarre theorien de wereld in geholpen. Zo zou de imperialistische BBC demonstranten van drugs voorzien. Gadhafi wil graag dat de demonstranten naar het ziekenhuis gaan want de drugs zou slecht zijn voor hun hart.
Inmiddels heeft Gadhafi de schuld voor een deel bij Al Qaida gelegd. Hij roept iedereen op die van hem houdt voor hem te strijden.
De wereld, met uitzondering van Nicaragua, heeft Gadhafi opgeroepen het geweld te staken en naar de demonstranten te luisteren. De Libische leider zegt dit niet van plan te zijn en sancties worden door de NAVO, EU, VN, de Arabische Liga en de Afrikaanse Unie voorbereid.
Ook in de binnenlandse politiek van Libi verliest Gadhafi steun. Verschillende ministers zijn opgestapt of gevlucht, ook Libisch ambassadepersoneel geeft er massaal de brui aan. Zij geven aan het regime van Gadhafi niet meer te steunen en zelfs te veroordelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |