Wat kun je voor een Telegraaf-voorpagina-schandalen creëren in zo'n afgesloten huis?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:30 schreef Gert het volgende:
Hoe nu proberen weer meer kijkers te binden?
Er moet echt een 'schandaal' komen, en dan eentje die nog lekker doorsuddert met wat follow ups. Wie heeft een suggestie?
Belgische stekkerquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:11 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Een stekker erin
[ afbeelding ]
'Kijkcijfers Secret Story Enorm Gestegen!'quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik had toch minstens een Frontpage-bericht verwacht met 'Kijkcijfers Secret Story stijgen sterk.'
BB1 en BB2 en de Bus heb ik gezien, DGK niet en ik wist daar vanaf dankzij DWDDquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:03 schreef iBenny het volgende:
Ik geloof de kijkcijfers niet en wat Bert Brussen heeft gezegd ben ik het ook wel mee eens.
-Naar Big Brother keek 'niemand', maar heel wat mensen riepen "laat je niet gek makuh! en even lekker knuffeluh!.
-Naar De Bus keek 'niemand', maar heel wat mensen zongen "Jij bent de zon!" en "Een bossie rode rozen"
-Naar de Gouden Kooi keek 'niemand', maar heel wat mensen wisten van vieze Jaap, losse handjes Huub en Bryan en sletterige Amanda.
Naar Secret Story kijkt niemand, maar iedereen weet precies te zeggen dat er een bij elkaar geraapt zooitje in het huis zit die elkaar in een cafe tegengekomen zouden zijn.
Zie ook: http://zappen.blog.nl/col(...)ussen-secret-story-2
Ja, die was vrijdagavond live opgenomenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je de liveshows niet vergelijken met de kickoff, al was de kickoff wel live.
Je hebt wel in het subforum van DGK gepost.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:38 schreef Stefan het volgende:
BB1 en BB2 en de Bus heb ik gezien, DGK niet en ik wist daar vanaf dankzij DWDD
Ja, maar ik heb echt geen een aflevering gezien, alleen via DWDD en YouTube. Ik kan dus 'JE MOEDER, JE MOEDER' nadoen en ik weet dat Jaap naakt met Kelly in bed heeft gelegen maar heb niks gezien. Ja, de finaleuitzending.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je hebt wel in het subforum van DGK gepost.
Wat voor aflevering was er gisteren dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:11 schreef outcast_within het volgende:
Dus volgende echte aflevering is maandag?
Ik gok op 175.000
Ja dat is vooral dankzij het feestje dus als ze nu dit weekend weer helemaal niets doen en daar lijkt het op dan ben ik bang dat de cijfers weer gaan zakken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:37 schreef TheVulture het volgende:
Langzaam aan kruipt het programma wel uit het dal denk ik zo...
gertquote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:36 schreef Gert het volgende:
vrijdag 25 februari 2011
1930
SECRET STORY
1,7 4,2 253.000
2322
SECRET STORY
0,5 2,1 73.000
De stijgende lijn van de reguliere uitzendingen wordt dus voortgezet.
Of zou dit een kleine opleving zijn vanwege het feest...
Nee. Tellen niet mee. En daar is geen reclame op te zien dus niet erg boeiend.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:59 schreef Urb het volgende:
Ik vraag me ook af of ze voor de kijkcyfers ook rekening houden met de 24/7 kanalen van upc/ziggo
quote:Fons van Westerloo: Toekomst Secret Story hopeloos
Fons van Westerloo, oud-directeur van RTL 4 en oprichter van SBS 6, denkt dat het niet meer goedkomt met de tv-show Secret Story van Net 5. Het Big Brother-achtige programma van Bart Boonstra en Renate Verbaan kampt met zeer lage kijkcijfers. Secret Story, het nieuwe pro- gramma van NET 5, onderdeel van het SBS-concern, is een prachtig voorbeeld van een programma dat met veel poeha is neergezet en al na een week door het ijs dreigt te zakken, schrijft Van Westerloo in zijn column.
Als Net 5 zo luid aan de weg timmert, mag de zender verwachten dat ze bij lage kijkcijfers dubbel zo hard wordt aangepakt, zegt Van Westerloo. Billboards door het hele land, advertenties, voorprogrammas, aftellen naar de grote dag. Niets is zeker, maar de ervaring leert dat als dit soort programmas niet snel aanslaan de toekomst hopeloos is. En dan zit je er een tijdje aan vast, of je moet enorme kosten maken voor het afbreken van een dure studio, die wordt afgeschreven over vele, vele afleveringen. Het is voor de makers te hopen dat zoiets niet hoeft te gebeuren.
Volgens Van Westerloo is SBS, waar Net 5 onderdeel van is, de draad kwijt. Bij SBS zijn ze nu echt de weg kwijt. Het is niet zo vreemd dat kranten en tijdschriften veel aandacht besteden aan de vrije val waarin de zender terecht is gekomen, zegt hij. Nu de commerciële klanten weer onderhandelen over hun contracten met omroepen voor 2011 merkt SBS natuurlijk dat ze niet staan te trappelen dezelfde voorwaarden te accepteren dan in de tijd dat het daar heel goed ging.
SBS Nederland wordt binnenkort verkocht. Onder meer De Telegraaf en John de Mol zijn in de race. Na 28 februari weten wie van de vele belangstellenden in de race blijft om zich voor de zomer eigenaar van SBS te mogen noemen, besluit Van Westerloo.
Neuh, het zijn belabberde cijfers. In de context van de extreem belabberde eerdere cijfers zijn dit wellicht betere cijfers, maar objectief gezien is 253.000 voor zo'n duur programma natuurlijk zwaar slecht.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:06 schreef iBenny het volgende:
Dit zijn trouwens wel redelijke cijfers
Van Wikipedia:quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:56 schreef itsme het volgende:
Vergeet Fonsje hoe het verging met DGK? was eerst ook erg matig toch?
Minder belabberd gestart en na 3 maanden werden de kijkcijfers beter. Over 3 maanden is Secret Story al afgelopen.quote:De kick off uitzending van 'De Gouden Kooi' trok op zondag 1 oktober 2006, na het populaire voetbal programma 'De Wedstrijden' 914.000 kijkers. De 1e uitzend week schommelde de kijkcijfers tussen de 350.000 en de 500.000 kijkers. De 1e maanden die daar op volgde schommelde de kijkcijfers elke dag rond de 350.000, om half acht bij Talpa. Vanaf het 1 januari 2007 zat het programma in een winning streak. Week na week groeide de populariteit van het programma. Tussen januari en augustus liepen de kijkcijfers op tot gemiddeld 500.000 kijkers. Het programma scoorde vooral goed onder jongeren. 'De Gouden kooi' was elke dag goed voor marktaandelen van 25/30% in de doelgroep 20-34 jaar. Onder 16 tot 24 jarigen liep dit aandeel zelfs op richting de 40%.
Op een gegeven moment bodemt het wel uit hoor... dat zeg ik al vele dagen. Je moet niet denken dat dit programma opeens onder de 100k raakt.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:30 schreef Gert het volgende:
Ik zie toch wat mensen zich zorgen maken dat de vrije val is gestopt.
Misschien valt het maandag weer zwaar tegen jongens, kop op.
400K bedoel je. Daar mogen ze hun handen mee dichtknijpen. Eerst eens kijken of een stabiele 300K gehaald kan worden. En dat gaat niet vanzelf lukken. Daar heb je de Telegraaf, RTL boulevard e.d. voor nodig.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:51 schreef Stefan het volgende:
Nog 11 weken te gaan toch? Als het aantrekt tot een stabiele 4k zou dat mooi zijn.
Zou kunnen maar het doel was om het 'ingeslapen' Net 5 weer meer smoel te geven.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:11 schreef 08gnoT. het volgende:
Een goed begin is het halve werk, ze hadden spetterend en heftig moeten beginnen. De kijkers die nu zijn afgehaakt, komen grotendeels niet meer terug.
Maar mocht het naar SBS of Veronica verplaatst worden, zappen er hopelijk een hoop nieuwe kijkers langs die blijven plakken.
Is niet te vergelijken, ten eerste leven we in andere tijden en ten tweede werd BB op A zenders uitgezonden en niet op B zenders.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:08 schreef Stranger het volgende:
Big Brother: De Kijkcijfers #2
Vergelijkende cijfers van bb6 en bb5
Dan doet SST 't dus prima!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:07 schreef Stefan het volgende:
ten eerste leven we in andere tijden en ten tweede werd BB op A zenders uitgezonden en niet op B zenders.
Als we in andere tijden leven had ik eerder een TBO huis en uitzending verwacht ipv een luxe DGK huis en uitzending .quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Is niet te vergelijken, ten eerste leven we in andere tijden en ten tweede werd BB op A zenders uitgezonden en niet op B zenders.
Gut meid toch, wat vreselijk. Gaat het nu weer wel?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:42 schreef lisa1109 het volgende:
Las ik niet laatst ergens dat de kijkcijfers belachelijk laag waren en er 2 series waren geschrapt om dit te kunnen betalen! Zonde
Toen ik laatst secret story keek moest ik echt huilen, zo slecht vond ik het. Er zit niet genoeg actie in, en de bewoners staan me totaal niet aan. Oh, en de reclame die ervoor werd gemaakt voor het begon vond ik echt buitengewoon vreemd.
Je ziet, zelfs Endemol en de SBSgroup kunnen het mis hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als we in andere tijden leven had ik eerder een TBO huis en uitzending verwacht ipv een luxe DGK huis en uitzending .
Het is echt een stuk opgeknapt inmiddels. Maar dat is het probleem dus: kijkers zoals jij zijn al afgehaakt en zie die nog maar eens terug te winnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:42 schreef lisa1109 het volgende:
Las ik niet laatst ergens dat de kijkcijfers belachelijk laag waren en er 2 series waren geschrapt om dit te kunnen betalen! Zonde
Toen ik laatst secret story keek moest ik echt huilen, zo slecht vond ik het. Er zit niet genoeg actie in, en de bewoners staan me totaal niet aan. Oh, en de reclame die ervoor werd gemaakt voor het begon vond ik echt buitengewoon vreemd.
Kunnen ze beter doen met reeds succesvolle series imo. Ik keek vroeger dagelijks naar Charmed en vaak liet ik hem dan ook op Net 5 staan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zou kunnen maar het doel was om het 'ingeslapen' Net 5 weer meer smoel te geven.
Ivm de gerichte advertenties aan de doelgroep 20 t/m 34 jaar.
Wat misschien ook te maken heeft met het overnameklaar maken van de SBS-groep.
Daar zijn budgetten voor uitgetrokken.
Ik weet niet precies wat de target is voor Net5. Maar de series die voorheen op hetzelfde tijdstip werden uitgezonden waren aangekocht en scoorden net zo goed of zelfs beter.quote:
Ik ben afgehaakt toen ze in de live uitzending niks deden met Guido's ontdekte leven. Je moet wel inspelen op de buzz op Fora en in kranten. Ipv probeert Net5 zelf steeds een buzz te hypen die niet boeiend is.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is echt een stuk opgeknapt inmiddels. Maar dat is het probleem dus: kijkers zoals jij zijn al afgehaakt en zie die nog maar eens terug te winnen.
Dat soort series zijn de kracht van Net 5 inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:47 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Kunnen ze beter doen met reeds succesvolle series imo. Ik keek vroeger dagelijks naar Charmed en vaak liet ik hem dan ook op Net 5 staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |