Ik zoek werk in de grafische (2d/3d) sector.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jammer, maar het zat er al aan te komen.
Wat zoek je eigenlijk?
Idd. Mijn doel is ook om per 1 april een baan te hebben. Dat zou moeten lukken als 1 van m'n huidige sollicitaties ergens op uitloopt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:09 schreef karton het volgende:
[..]
Ik zoek werk in de grafische (2d/3d) sector.
Het bedrijf waar ik solliciteerde was trouwens Philips. Uiteindelijk afgetroeft door een interne die na de deadline nog even komt solliciteren.![]()
Wel zuur omdat tijdens het gesprek die kerel nog nét niet zei dat ik de baan had, auw.
Nu zit volgende week dat klote carnaval er nog eens tussen waardoor van solliciteren minder terecht komt.
Maar ik ga gewoon door met solliciteren, hopelijk deze maand een nieuwe baan want april komt wel erg snel dichtbij.
Wat dat betreft is regio Utrecht ook klote. Ken je ook overweg met solidedge/works? Dat vragen bedrijven tegenwoordig.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:09 schreef karton het volgende:
Het bedrijf waar ik solliciteerde was trouwens Philips. Uiteindelijk afgetroeft door een interne die na de deadline nog even komt solliciteren.![]()
Wel zuur omdat tijdens het gesprek die kerel nog nét niet zei dat ik de baan had, auw.
Nu zit volgende week dat klote carnaval er nog eens tussen waardoor van solliciteren minder terecht komt.
Maar ik ga gewoon door met solliciteren, hopelijk deze maand een nieuwe baan want april komt wel erg snel dichtbij.
Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten, maar als het echt niet wil lukken om werk te vinden, is het misschien geen slecht idee om een stage te lopen? Desnoods deeltijd?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:09 schreef karton het volgende:
[..]
Probleem met stages is dat het te weinig oplevert. Velen hier moeten huur betalen en in hun levensonderhoud voorzien en dat gaat niet met een nettovergoeding van 350 per maand. Beetje jammer dat dat dan soms wordt gezien als 'niet graag genoeg willen', 'niet willen investeren in je eigen toekomst' (zeg niet dat jij dat doet hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:17 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten, maar als het echt niet wil lukken om werk te vinden, is het misschien geen slecht idee om een stage te lopen? Desnoods deeltijd?
De hamvraag: wat voor studie ga je afronden en wat voor baan zoek je?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:16 schreef bluejean het volgende:
Ik lees ook weer mee! Nog stééds aan het afstuderen, maar het wordt nu toch wel echt tijd om me te gaan oriënteren op een baan. Het liefst een voltijdfunctie die aansluit bij mijn opleiding, maar desnoods tijdelijk werk via een uitzendbureau. Ook overweeg ik nog een stage te gaan lopen, om toch iets meer werkervaring op te doen en een interessanter cv te kunnen overleggen bij een potentiële werkgever.
Ik vind het hele sollicitatiegebeuren eigenlijk maar doodeng. Ik merk dat ik te onzeker ben, waardoor ik uit angst voor afwijzing terughoudend ben geworden om te gaan solliciteren. Een verschrikkelijk verkeerde gedachte natuurlijk, waar ik echt snel overheen moet zien te komen, want met zo'n houding wordt het bij voorbaat al niks. Hopelijk gaat die knop snel om, dus!
Volgende week gaan er in ieder geval twee brieven de deur uit. De eerste échte sollicitatiebrieven. Denk niet dat ik daadwerkelijk uitgenodigd ga worden - te weinig werkervaring - maar het is in ieder geval een goede vingeroefening. Spannend!
Ik ben meer van de 3ds max.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:16 schreef Rucky het volgende:
[..]
Wat dat betreft is regio Utrecht ook klote. Ken je ook overweg met solidedge/works? Dat vragen bedrijven tegenwoordig.
Die tip kreeg ik ook en daar ga ik ook werk (ha ha) van maken. Zit alleen nog te bedenken hoe ik dat aan ga pakken en hoe ik dat ga verwoorden in een brief.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:17 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten, maar als het echt niet wil lukken om werk te vinden, is het misschien geen slecht idee om een stage te lopen? Desnoods deeltijd?
Ik woon nog thuis dus dat het weinig geld oplevert maakt mij niet zoveel uit. Zo'n stage zou ik gewoon doen vanwege de ervaring die ik opdoe en dat ik iets om handen heb.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Probleem met stages is dat het te weinig oplevert. Velen hier moeten huur betalen en in hun levensonderhoud voorzien en dat gaat niet met een nettovergoeding van 350 per maand. Beetje jammer dat dat dan soms wordt gezien als 'niet graag genoeg willen', 'niet willen investeren in je eigen toekomst' (zeg niet dat jij dat doet hoor). Stage zou hier een noodplan zijn (dan zou ik wat geld erbij gaan lenen van m'n ouders ofzo) en ik zou wel afspraken willen maken over het vervolg bij goed afronden van de stage (vast contract dus), zodat ik iig niet weer in zo'n situatie terecht kom.
Ja, dat is wel waar natuurlijk. Ik zit zelf ook in die situatie waarin ik in principe bereid ben om meer werkervaring op te doen middels een stage, maar het lastig is om het financieel gezien te kunnen bolwerken. Zoals je zegt, de huur moet inderdaad ook betaald worden. Nu kan ik heel misschien stage lopen voor één dag in de week - onbetaald, dat wel - wat me wel interessant in de oren klinkt. Enerzijds meer werkervaring in mijn eigen vakgebied kunnen opdoen, en anderzijds voldoende tijd om te kunnen werken (bijbaan) en de huur te betalen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Probleem met stages is dat het te weinig oplevert. Velen hier moeten huur betalen en in hun levensonderhoud voorzien en dat gaat niet met een nettovergoeding van 350 per maand. Beetje jammer dat dat dan soms wordt gezien als 'niet graag genoeg willen', 'niet willen investeren in je eigen toekomst' (zeg niet dat jij dat doet hoor). Stage zou hier een noodplan zijn (dan zou ik wat geld erbij gaan lenen van m'n ouders ofzo) en ik zou wel afspraken willen maken over het vervolg bij goed afronden van de stage (vast contract dus), zodat ik iig niet weer in zo'n situatie terecht kom.
Goeiequote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De hamvraag: wat voor studie ga je afronden en wat voor baan zoek je?.
Oh ja. Dat wordt ook nog best pittig, denk ikquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:30 schreef bluejean het volgende:
[..]
Goeie. Ik heb cultuurwetenschappen gestudeerd en zoek een baan in de culturele sector. Een heel specifieke wens heb ik daarbij overigens niet. Organiseren, beleid, commercieel. Alles best.
Ja, die websites houd ik wel bij, idd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh ja. Dat wordt ook nog best pittig, denk ik. In welke hoek van het land? En culturelevacatures.nl ken je natuurlijk al
.
Museum Boijmans had ook interessante vacatures, maar die zijn alweer van de site gehaald, zie ik. Zie wel een stagemogelijkheid die miss wat voor je is?
Je kunt gewoon op hun website kijkenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:35 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ja, die websites houd ik wel bij, idd.
Ik woon in Amsterdam. Dus het liefste omgeving Noord-Holland, maar Zuid-Holland en Utrecht vind ik ook geen probleem.
Edit: wil je die stage pm-en? Sta voor alles open, namelijk.![]()
Oh, bij Boijmans, bedoel je. Ik zal morgen even kijken. Merciquote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je kunt gewoon op hun website kijken.
De structuur vd site is een beetje onoverzichtelijk, dus: het museum --> organisatie --> organisatie --> vacatures.
Late reactie, sorry!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:59 schreef pussywillow het volgende:
Mooi! Wat voor iets heb je gevonden?
Ja ze dachten dat het uit konquote:Op maandag 7 maart 2011 15:05 schreef das_phantom het volgende:
Heh, geen geld maar wel een vacature plaatsen?
Een open sollicitatiebrief ziet er voor het overgrote deel hetzelfde uit als een gerichte sollicitatiebrief, alleen de inleiding moet anders zijn.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:31 schreef karton het volgende:
Ik heb de draad weer opgepakt en heb gesolliciteerd op de functie 'webmaster' (dat woord..).
Het is niet echt wat ik zoek maar het lijkt me erg leerzaam en daarom een leuke uitdaging. Minder ervaring is geen probleem dus dat is geen reden om niet te solliciteren.
Voor m'n gevoel blijf ik dat werk, mocht ik worden aangenomen, voor een jaartje doen om daarna verder te gaan kijken.
Verder heb ik nog steeds een sollicitatie lopen bij een bedrijf in Venlo. Afwachten of ik daar mag beginnen...
Ik werk graag met 3d visualisaties alleen er zijn echt weinig vacatures in die richting.
Verder heb ik nog een vraag over open sollicitaties (voor een stageplek) en de aanpak daarvan.
Je kan dan niet solliciteren naar een bepaalde functie binnen het bedrijf waardoor je je brief niet 'naar' die functie toe kan schrijven.
Zelf zat ik te denken aan het beschrijven van uiteraard de kennis en ervaring die je hebt en dat je vraagt naar de mogelijkheden van een stage.
Is er verder nog iets wat er nog meer in zo'n brief moet, of iets wat er juist niet in moet?
Dat is inderdaad een goede opening.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een open sollicitatiebrief ziet er voor het overgrote deel hetzelfde uit als een gerichte sollicitatiebrief, alleen de inleiding moet anders zijn.
Zelf heb ik een open sollicitatie een keer zo gedaan: "Heeft u wel eens gedacht aan / heeft u interesse in een < naam + functie > + korte beschrijving van jezelf. Dan nodig ik u graag uit om verder te lezen!"
Wat voor soort werk zoek je precies?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:29 schreef JL... het volgende:
Wat ik echt jammer vind is dat ik in een uithoek van het land woon (Maastricht).
Ik wil graag in de randstad kijken voor banen, omdat daar het meeste in mijn richting te vinden is, maar omdat ik momenteel geen uitkering ontvang ben ik een beetje onzeker over solliciteren.
Kijk, een treinkaartje retour kost al gauw 40 euro. Als er daadwerkelijk een baan in zit, wil ik dat best wel investeren. Ook als ik een uitkering zou ontvangen, dan zou ik eerder bereid zijn om dat geld er voor neer te tellen. Maar ik ben niet echt van plan om constant op en neer te reizen voor gesprekken die niks opleveren, en maar mijn eigen spaarcenten op te maken.
Het is een lastige situatie.
Dat is ook wat mij tegenhoudt om in de Randstad te zoeken (al woon ik weer in een andere uithoek).quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:29 schreef JL... het volgende:
Wat ik echt jammer vind is dat ik in een uithoek van het land woon (Maastricht).
Ik wil graag in de randstad kijken voor banen, omdat daar het meeste in mijn richting te vinden is, maar omdat ik momenteel geen uitkering ontvang ben ik een beetje onzeker over solliciteren.
Kijk, een treinkaartje retour kost al gauw 40 euro. Als er daadwerkelijk een baan in zit, wil ik dat best wel investeren. Ook als ik een uitkering zou ontvangen, dan zou ik eerder bereid zijn om dat geld er voor neer te tellen. Maar ik ben niet echt van plan om constant op en neer te reizen voor gesprekken die niks opleveren, en maar mijn eigen spaarcenten op te maken.
Het is een lastige situatie.
Als software tester toevallig?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:31 schreef Piles het volgende:
Binnenkort weer een gesprek, dicht in de buurt, met één van de leukste banen die ik me nu kan wensen
Zit alleen een heel sollicitatieformulier bij waar ze vragen naar je huidige salaris, of je 13e maand krijgt, of je auto van de zaak hebt, hoeveel vakantiedagen je hebt en wat je gewenste salaris is. Ik ben daar nooit zo'n fan van eigenlijk, zeker niet op papier
Toevallig nietquote:
Oh, zo'n lijst kreeg ik laatst ook. Vond ik ook maar vervelend. Het maakt het zo zakelijk en kil ofzo.quote:
En ze hebben er ook gewoon geen ruk mee te makenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, zo'n lijst kreeg ik laatst ook. Vond ik ook maar vervelend. Het maakt het zo zakelijk en kil ofzo.
Ik doe gelukkig mijn meeste zaken met een ander uitzendbureau (waar ik wel de loonheffingskorting heb). Maar toch. Het verbaast me steeds weer hoe onredelijk mensen (die hun geld verdienen met andere mensen aan werk helpen) kunnen zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:14 schreef das_phantom het volgende:
Met zulke ervaringen zou ik allang naar een andere bureau zijn overgestapt. Jij hoeft dit niet te pikken.
Is het een uitzendbureau met een drieletterige naam, beginnend met en eindigend op een A?quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:09 schreef Balisto het volgende:
Mag ik hier anti-reclame maken voor bepaalde uitzendbureaus?
Ik heb het er namelijk echt een beetje mee gehad. Weer benaderd voor een tijdelijk baantje: 's ochtends van half 7 tot 8 schoonmaken op een school. Totaal 4,5 uur per week. Zonder loonheffingskorting levert me dat dus vrijwel niets op en is het me echt niet waard om zo vroeg op te staan.
Ook hebben ze steeds klusjes waar je een rijbewijs voor nodig hebt. Die heb ik niet en dat heb ik al meerdere keren aangegeven, maar het dringt niet tot ze door.
Als ik ze dan beleefd vraag of ze echt geen ander werk voor me hebben, word ik bot afgesnauwd dat ze niks voor me kunnen doen als ik steeds nee zeg tegen deze klusjes.
Volgens mij heeft elk uitzendbureau dezelfde fratsen. Dat is tenminste mijn ervaring.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:28 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Is het een uitzendbureau met een drieletterige naam, beginnend met en eindigend op een A?
Hoe gaat het bij de TNT?quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:35 schreef Blobje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft elk uitzendbureau dezelfde fratsen. Dat is tenminste mijn ervaring.
Dinsdag begin ik. Heb de eerste week wel gelijk 5 dagen, dus dat scheelt.quote:
Waarom eigenlijk zo'n persoonlijkheidstest? Als je je verdiept in de functie kun je redelijk voorspellen welk profiel men zoekt en het is nu niet zo dat een persoonlijkheidstest niet enigszins te sturen valt door de "juiste" antwoorden te geven. (Dat zeg ik als psycholoog zijndequote:Op woensdag 9 maart 2011 13:19 schreef Blik het volgende:
Gesprek van gisteren is goed afgelopen, uitgenodigd voor een tweede gesprek. Dan ook meteen IQ-test, persoonlijkheidstest, case voorbereiden en afsluitend gesprek. Krijg dan direct te horen of het positief of negatief uitvalt.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:28 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Is het een uitzendbureau met een drieletterige naam, beginnend met en eindigend op een A?
Tja, van mij hoeft het ook niet. Ik ben zelfs een keer afgewezen n.a.v. een persoonlijkheidstest... De psycholoog haalde er de meest bizarre conclusies uit. Zelfs de directeur van het bedrijf die me aan wilde nemen snapte er geen hout van, maar was verplicht het advies op te volgen. Na aanleiding hiervan is het belang van de persoonlijkheidstest bij dat bedrijf flink omlaag geschroefd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:23 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk zo'n persoonlijkheidstest? Als je je verdiept in de functie kun je redelijk voorspellen welk profiel men zoekt en het is nu niet zo dat een persoonlijkheidstest niet enigszins te sturen valt door de "juiste" antwoorden te geven. (Dat zeg ik als psycholoog zijnde)
Wellicht zul je niet echt in aanmerking komen, maar misschien wordt je wel een keer uitgenodigd en kun je het zien als sollicitatie oefening.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:21 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi, ik lurk al een paar daagjes mee met jullie.. ik kan niet echt een topic voor starters vinden, dus ik dacht: misschien kan ik hier wat tips van de wat meer ervaren mensen vergaren?
Ik studeer deze zomer af (wo bedrijfscommunicatie en digitale media) maar ben al veel aan het rondkijken. Nu moet ik zeggen dat ik daar best onzeker van word. Ze vragen overal minimaal 2-5 jaar relevante werkervaring, maar die heb ik niet. Heeft het nut om toch brutaal te zijn en te reageren op zulke functies straks? Als ik een goede sollicitatiebrief weet te schrijven, zou ik dan misschien toch kans maken, ook al heb ik geen werkervaring? (In dat geval ga ik vast mijn sollicitatiebrieven-skills oppoetsen, haha).
UvT? Leuk, dat heb ik daar ook gestudeerdquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:21 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik studeer deze zomer af (wo bedrijfscommunicatie en digitale media) maar ben al veel aan het rondkijken.
Toevallig! Ik heb de bachelor psychologie afgerond aan de UvT, tijdens die bachelor vakken bijgevolgd en daarna begonnen aan de master BDMquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:47 schreef pussywillow het volgende:
[..]
UvT? Leuk, dat heb ik daar ook gestudeerdTenminste, de bachelor BDM, master heb ik ergens anders gedaan.
Het is inderdaad een vrij lastige richting om als starter werk in te vinden, momenteel. Ik ben ook al maanden op zoek en bezorg nu, bij gebrek aan beter, post.Maar laat dat je niet afschrikken, als je een béétje handig bent in solliciteren vind je echt wel iets! Ik heb in ieder geval, naast een hoop afwijzingen, ook best een aantal gesprekken gehad die iets hadden kunnen worden. En wat die ervaring betreft: ik zou me toch vooral richten op de vacatures waarbij men starters zoekt (dun gezaaid, ik weet het) of waarbij het niet genoemd wordt. Als er om 1-2 jaar ervaring wordt gevraagd kun je het best proberen (en misschien heb je wel dingen naast je studie gedaan die ook als ervaring kunnen tellen), maar als er om 3-5 jaar of zelfs nog meer wordt gevraagd dan kun je je tijd denk ik beter besteden.
Daar ging ik al een beetje vanuit, ik zoek sowieso niet op WO functies. Zijn HBO-functies dan ook te hoog gegrepen denk je?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Wellicht zul je niet echt in aanmerking komen, maar misschien wordt je wel een keer uitgenodigd en kun je het zien als sollicitatie oefening.
Uiteindelijk komt het er toch vaak op neer dat je onder je niveau een baan zult moeten zoeken wegens gebrek aan ervaring
Onder HBO moet je niet willen, want dat gaat later tegen je werken. Denk dat je uiteindelijk de meeste kans maakt bij een groter bedrijf omdat die ook nog wel willen investeren in mensenquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:57 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Daar ging ik al een beetje vanuit, ik zoek sowieso niet op WO functies. Zijn HBO-functies dan ook te hoog gegrepen denk je?
Best wel jaquote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:12 schreef Balisto het volgende:
Is het heel erg als ik bij de vacature "commercieel medewerker buitendienst" denk aan mensen die je op straat dingen proberen aan te smeren?
In de tijd dat een interieurverzorgster een schoonmaakster is, een administratief medewerker een callcentermedewerker en een retail assistent manager een winkelmedewerker is het helemaal niet zo gek gedacht.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:12 schreef Balisto het volgende:
Is het heel erg als ik bij de vacature "commercieel medewerker buitendienst" denk aan mensen die je op straat dingen proberen aan te smeren?
Misschien toch de moeite waard om een keer uit te zoeken wat die loonheffingskorting precies is. Het maakt namelijk uiteindelijk geen verschil, aan het eind van het jaar reken je de loonheffing af met de belastingdienst. Dan wordt het bruto/netto bedrag vastgesteld.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:09 schreef Balisto het volgende:
Mag ik hier anti-reclame maken voor bepaalde uitzendbureaus?
Ik heb het er namelijk echt een beetje mee gehad. Weer benaderd voor een tijdelijk baantje: 's ochtends van half 7 tot 8 schoonmaken op een school. Totaal 4,5 uur per week. Zonder loonheffingskorting levert me dat dus vrijwel niets op en is het me echt niet waard om zo vroeg op te staan.
Aan het einde wordt het dan wel verrekend, maar daar kan hij nu de huur en de boodschappen niet van betalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien toch de moeite waard om een keer uit te zoeken wat die loonheffingskorting precies is. Het maakt namelijk uiteindelijk geen verschil, aan het eind van het jaar reken je de loonheffing af met de belastingdienst. Dan wordt het bruto/netto bedrag vastgesteld.
Als je bij een werkgever geen loonheffingskorting krijgt, ontvang je netto wat minder. Als je dan aan het eind van het jaar bij de belastingdienst opgeeft hoeveel je bruto hebt verdiend en hoeveel al is afgedragen, krijg je geld terug en hebt je dus uiteindelijk hetzelfde nettobedrag als wanneer de loonheffingskorting direct was toegepast.
Vind een pasfoto heel erg Amerikaans, en zou ik dus ook niet doen. Iets van karaktereigenschappen op je CV zetten zou ik wel doen, geeft net dat beetje extraquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:24 schreef JL... het volgende:
ow, en nog een korte vraag:
Pasfoto op je C.V....ja of nee?
Ik heb er momenteel geen, en ben er eigenlijk ook een beetje terughoudend mee.
Ik heb interesses op mijn CV staan. Zegt ook eea over mij (oa literatuur, hardlopen etc).quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind een pasfoto heel erg Amerikaans, en zou ik dus ook niet doen. Iets van karaktereigenschappen op je CV zetten zou ik wel doen, geeft net dat beetje extra
Voorlopige teruggaaf is ook een optie tochquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:11 schreef Blobje het volgende:
[..]
Aan het einde wordt het dan wel verrekend, maar daar kan hij nu de huur en de boodschappen niet van betalen natuurlijk.
Ik heb ook hobbies op mijn cv staan.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb interesses op mijn CV staan. Zegt ook eea over mij (oa literatuur, hardlopen etc).
Update:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Vanochtend tweede gesprek bij consultancy-bedrijf, krijg maandag of dinsdag te horen of ze een positief advies gaan geven. Dan ben ik eigenlijk zo goed als aangenomen, of het moet fout gaan bij de capaciteitentest en persoonlijkheids test
Mooiquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Update:
Ze waren positief en gaan me uitnodigen voor de testen
Ik heb de testen zelf al een keer gemaakt en toen redelijk makkelijk doorgekomen (voor een masterclass). Dus ik ga er vanuit dat dat deze keer ook geen probleem zal zijn, aangezien ik weet dat de testen an sich niet veranderd zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mooi.
Hebben ze trouwens zelf gezegd dat die tests eigenlijk maar een formaliteit zijn en je zo goed als aangenomen bent of concludeer je dat zelf? Ik zou zo'n capaciteitentest nml niet te lichtvaardig opvatten. Heb er laatst één gemaakt waarvoor minder dan 20 % slaagde. Ik zat dus bij de overige 80 %.
Ben benieuwd of Arual haar gesprek al heeft gehad?
Klopt, maar dat weet je niet in deze onzekere tijden als werkzoekende.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Voorlopige teruggaaf is ook een optie tochMaar dan moet je wel goed kunnen schatten wat er komend jaar allemaal aan inkomsten gaat komen.
Wat heb je met UWV gedaan? ( werkte je voor een bedrijf hiervoor?)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:41 schreef Basson het volgende:
Dit topic doet mij ineens beseffen dat ik al ruim twee maanden zonder inkomsten zit... Volgens mij hou ik dat niet lang meer vol...
Ik speur al sinds juli vorig jaar naar een baan die mij Überhaupt aanspreekt. Twee vacatures zijn afgeketst en ik heb nu via Randstad gesolliciteerd naar iets waar ik waarschijnlijk te oud voor ben: ongeschoold werk in een recyclingfabriek... Dus JA ik pak vrijwel alles aan...
Ik heb ergens voor geleerd en ik heb daar 6 jaar lang mijn brood mee verdient maar ik ben daar helemaal klaar mee... Het boeit mij niet meer en het geeft geen voldoening etc.
Ik ben bezig om een kleine onderneming op te zetten met behulp van opgedane contacten maar het is zo vreselijk lastig om gemotiveerd te blijven zonder enige vorm van motivatie... Het liefste zou ik met de noorderzon vertrekken en alles en iedereen achter mij laten...
Het bedrijf waar ik met veel plezier werkte is in juli vorig jaar failliet gegaan. Het UWV heeft mij 3 maanden een uitkering gegeven. Ooit een keer met een werkcoach gesproken, maar van de beste man nooit meer iets vernomen. t/m december inkomsten gehad vanuit mijn freelance bezigheden, en toen werd het stil.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat heb je met UWV gedaan? ( werkte je voor een bedrijf hiervoor?)
Ik heb de irrelevante bijbanen er maar gewoon opgezet, anders is het zo leegquote:Op zondag 13 maart 2011 17:49 schreef bluejean het volgende:
Hoe pakken jullie het aan met je cv wanneer je op een serieuze functie - d.w.z. geen bijbaan - solliciteert en nog weinig tot geen relevante werkervaring hebt? Zo heb ik, naast verschillende bijbaantjes vóór en tijdens de studie, alleen een stage gelopen die enigszins representatief is voor de functie waar ik op wil reageren.
Wat nu? Alléén de stage onder het kopje werkervaring uitgebreide melden, met daaronder een korte vermelding van 'diverse bijbanen', óf de bijbanen expliciet noemen (hoe lang in dienst, naam bedrijf, functie, etc.)? (Let wel: het gaat hier om weinig relevante bijbanen, voornamelijk in de horeca.)
Ik vind het enerzijds onzinnig en onprofessioneel om de bijbanen teveel aandacht te geven in mijn cv, maar alleen een stage is misschien ook weer wat karig. Leuk hoor, starter op de arbeidsmarkt.
Tips zijn welkom!
Om die reden zet ik ze er ook bij daarmee heb je geen gaten in je cv. Dat doe ik ook met opleidingen en cursussen.Ook al zijn ze irrelevant het laat toch zien dat je niet stil hebt gezeten en dat je van meer markten thuis bent. En het is een leuk onderwerp op je gesprek als je dat kan verduidelijken.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:22 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik heb de irrelevante bijbanen er maar gewoon opgezet, anders is het zo leegHet geeft in ieder geval aan dat je niet stil hebt gezeten.
Nee nee, dat is niet de houding waarmee je een sollicitatiegesprek moet ingaan! Dan wordt het zéker niets. Dus hoofd omhoog en kick some assquote:Op maandag 14 maart 2011 13:31 schreef Blik het volgende:
Vandaag weer een sollicitatiegesprek, maar ik denk niet dat dat iets gaat worden. Dus nu full-focus op de twee mogelijkheden die ik nu heb lopen
Ik had als starter er alles opstaan zoals bijbaantjes en certificaten.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:49 schreef bluejean het volgende:
Hoe pakken jullie het aan met je cv wanneer je op een serieuze functie - d.w.z. geen bijbaan - solliciteert en nog weinig tot geen relevante werkervaring hebt? Zo heb ik, naast verschillende bijbaantjes vóór en tijdens de studie, alleen een stage gelopen die enigszins representatief is voor de functie waar ik op wil reageren.
Wat nu? Alléén de stage onder het kopje werkervaring uitgebreide melden, met daaronder een korte vermelding van 'diverse bijbanen', óf de bijbanen expliciet noemen (hoe lang in dienst, naam bedrijf, functie, etc.)? (Let wel: het gaat hier om weinig relevante bijbanen, voornamelijk in de horeca.)
Ik vind het enerzijds onzinnig en onprofessioneel om de bijbanen teveel aandacht te geven in mijn cv, maar alleen een stage is misschien ook weer wat karig. Leuk hoor, starter op de arbeidsmarkt.
Tips zijn welkom!
Bedoelde het eigenlijk anders. Ik had net het gesprek gehad en ik ben zelf niet geïnteresseerd. Mocht ik morgen te horen krijgen dat ze doorgaan met mij voor een tweede ronde dan ga ik vriendelijk bedankenquote:Op maandag 14 maart 2011 13:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee nee, dat is niet de houding waarmee je een sollicitatiegesprek moet ingaan! Dan wordt het zéker niets. Dus hoofd omhoog en kick some ass.
Ik heb zonet ook weer een paar mails de deur uitgedaan die mogelijk tot werk kunnen leiden.
Verder kreeg ik vanochtend nav een sollicitatie een mail dat ze de vacatureruimte voorlopig toch niet kunnen opvullen en vroegen ze of ze m'n cv in portefeuille mochten houden voor als er in het komende half jaar weer een passende vacature was.
Vorige week ook al zoiets: wel een vacature hebben en dan toch maar niet want er is geen geld. Irritant is dat.
Het gebeurt blijkbaar wel vaker, want dit is dus de derde keer dat het me overkomt dat een vacature weer ingetrokken wordt.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedoelde het eigenlijk anders. Ik had net het gesprek gehad en ik ben zelf niet geïnteresseerd. Mocht ik morgen te horen krijgen dat ze doorgaan met mij voor een tweede ronde dan ga ik vriendelijk bedankenHet heeft voor mij weinig zin om ergens te gaan werken waar ook een serieuze bijdrage van mij wordt verwacht, als ik toch niet het idee heb dat ik het leuk ga vinden.
Dat van die vacatures niet kunnen opvullen vind ik wel iets heel bizars. Voordat er uberhaupt een advertentie wordt geplaatst ga je dat toch eerst checken?
Ja, maar ik vind cursussen en opleidingen wel iets anders dan een bijbaantje, eerlijk gezegd. Opleidingen en cursussen lijken me altijd de moeite waard om te noemen. Wat bijbaantjes - zoals bar- of winkelmedewerker - betreft zie ik dat nut wat minder in. Daarom de vraag.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:37 schreef Rucky het volgende:
[..]
Om die reden zet ik ze er ook bij daarmee heb je geen gaten in je cv. Dat doe ik ook met opleidingen en cursussen.Ook al zijn ze irrelevant het laat toch zien dat je niet stil hebt gezeten en dat je van meer markten thuis bent. En het is een leuk onderwerp op je gesprek als je dat kan verduidelijken.
Als starter is het heel normaal om een CV te hebben waarin je nog geen relevante werkervaring hebt. Er zal voornamelijk naar gekeken worden om een beter beeld van jou als persoon te krijgen. Daarom is het ook goed om karaktereigenschappen en hobbies op je CV toe te voegen. Daarnaast moet je ook gewoon je bijbaantjes bij werkervaring neerzetten. Dat het niet allemaal even relevant is maakt bij een starter niet zoveel uit. Verder zou ik stages apart vermelden, het is namelijk geen echt werk. Ik heb in mijn CV een speciaal onderdeel met mijn stage-ervaringen. Maar ik heb ook 3 verschillende stages gelopen.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:23 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind cursussen en opleidingen wel iets anders dan een bijbaantje, eerlijk gezegd. Opleidingen en cursussen lijken me altijd de moeite waard om te noemen. Wat bijbaantjes - zoals bar- of winkelmedewerker - betreft zie ik dat nut wat minder in. Daarom de vraag.
Nu ja, waar het op neerkomt is dat ik nog steeds twijfel over wat ik het beste kan doen.
Weinig kans dat zoiets er is, en vervolgens ook of zoiets bruikbaar gaat zijn, want:quote:Op maandag 14 maart 2011 18:29 schreef JL... het volgende:
Mensen, kan iemand mij nog tips geven of het verstandig is om bij de Kamer van Koophandel langs te gaan voor een overzicht van bedrijven in de regio, zodat ik deze kan aanschrijven?
En is zo'n overzicht gratis opvraagbaar?
Wat ik erg jammer vind zijn die perfecte banen met min of meer secundaire minpunten. Ik bedoel dan werk wat echt perfect passend is, maar alleen parttime. Of een baan die ook perfect past, maar lastig te bereiken is met het openbaar vervoer. Ik heb ondanks alles op deze beide banen geschreven.
Nouja, als je heel lang ergens gewerkt hebt is het misschien niet verkeerd om erop te zetten? Een vriendin van me kreeg daar wel een positieve opmerking over bij een sollicitatie iigquote:Op maandag 14 maart 2011 17:23 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind cursussen en opleidingen wel iets anders dan een bijbaantje, eerlijk gezegd. Opleidingen en cursussen lijken me altijd de moeite waard om te noemen. Wat bijbaantjes - zoals bar- of winkelmedewerker - betreft zie ik dat nut wat minder in. Daarom de vraag.
Nu ja, waar het op neerkomt is dat ik nog steeds twijfel over wat ik het beste kan doen.
Wat voor werk zoek je?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:24 schreef JL... het volgende:
Zit momenteel in de bibliotheek...zojuist de lokale krant en Telegraaf doorgespit op vacatures. Heb toch op 2 banen, maar dan wel in de randstad gereageerd (ook als een soort van proef).
Verder niet veel te melden. Ik vind ineens veel banen van HBO (mijn niveau), maar die banen zijn allemaal meer in de richting van management/supervisor en/of finance personeel. Voor beide wordt al meestal 5 jaar werkervaring gevraagd en zeker bij banen op management/supervisor gebied wordt al verwacht dat je leiding hebt gegeven.
Helaas...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |