Wat heb je met UWV gedaan? ( werkte je voor een bedrijf hiervoor?)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:41 schreef Basson het volgende:
Dit topic doet mij ineens beseffen dat ik al ruim twee maanden zonder inkomsten zit... Volgens mij hou ik dat niet lang meer vol...
Ik speur al sinds juli vorig jaar naar een baan die mij Überhaupt aanspreekt. Twee vacatures zijn afgeketst en ik heb nu via Randstad gesolliciteerd naar iets waar ik waarschijnlijk te oud voor ben: ongeschoold werk in een recyclingfabriek... Dus JA ik pak vrijwel alles aan...
Ik heb ergens voor geleerd en ik heb daar 6 jaar lang mijn brood mee verdient maar ik ben daar helemaal klaar mee... Het boeit mij niet meer en het geeft geen voldoening etc.
Ik ben bezig om een kleine onderneming op te zetten met behulp van opgedane contacten maar het is zo vreselijk lastig om gemotiveerd te blijven zonder enige vorm van motivatie... Het liefste zou ik met de noorderzon vertrekken en alles en iedereen achter mij laten...
Het bedrijf waar ik met veel plezier werkte is in juli vorig jaar failliet gegaan. Het UWV heeft mij 3 maanden een uitkering gegeven. Ooit een keer met een werkcoach gesproken, maar van de beste man nooit meer iets vernomen. t/m december inkomsten gehad vanuit mijn freelance bezigheden, en toen werd het stil.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat heb je met UWV gedaan? ( werkte je voor een bedrijf hiervoor?)
Ik heb de irrelevante bijbanen er maar gewoon opgezet, anders is het zo leegquote:Op zondag 13 maart 2011 17:49 schreef bluejean het volgende:
Hoe pakken jullie het aan met je cv wanneer je op een serieuze functie - d.w.z. geen bijbaan - solliciteert en nog weinig tot geen relevante werkervaring hebt? Zo heb ik, naast verschillende bijbaantjes vóór en tijdens de studie, alleen een stage gelopen die enigszins representatief is voor de functie waar ik op wil reageren.
Wat nu? Alléén de stage onder het kopje werkervaring uitgebreide melden, met daaronder een korte vermelding van 'diverse bijbanen', óf de bijbanen expliciet noemen (hoe lang in dienst, naam bedrijf, functie, etc.)? (Let wel: het gaat hier om weinig relevante bijbanen, voornamelijk in de horeca.)
Ik vind het enerzijds onzinnig en onprofessioneel om de bijbanen teveel aandacht te geven in mijn cv, maar alleen een stage is misschien ook weer wat karig. Leuk hoor, starter op de arbeidsmarkt.
Tips zijn welkom!
Om die reden zet ik ze er ook bij daarmee heb je geen gaten in je cv. Dat doe ik ook met opleidingen en cursussen.Ook al zijn ze irrelevant het laat toch zien dat je niet stil hebt gezeten en dat je van meer markten thuis bent. En het is een leuk onderwerp op je gesprek als je dat kan verduidelijken.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:22 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik heb de irrelevante bijbanen er maar gewoon opgezet, anders is het zo leegHet geeft in ieder geval aan dat je niet stil hebt gezeten.
Nee nee, dat is niet de houding waarmee je een sollicitatiegesprek moet ingaan! Dan wordt het zéker niets. Dus hoofd omhoog en kick some assquote:Op maandag 14 maart 2011 13:31 schreef Blik het volgende:
Vandaag weer een sollicitatiegesprek, maar ik denk niet dat dat iets gaat worden. Dus nu full-focus op de twee mogelijkheden die ik nu heb lopen
Ik had als starter er alles opstaan zoals bijbaantjes en certificaten.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:49 schreef bluejean het volgende:
Hoe pakken jullie het aan met je cv wanneer je op een serieuze functie - d.w.z. geen bijbaan - solliciteert en nog weinig tot geen relevante werkervaring hebt? Zo heb ik, naast verschillende bijbaantjes vóór en tijdens de studie, alleen een stage gelopen die enigszins representatief is voor de functie waar ik op wil reageren.
Wat nu? Alléén de stage onder het kopje werkervaring uitgebreide melden, met daaronder een korte vermelding van 'diverse bijbanen', óf de bijbanen expliciet noemen (hoe lang in dienst, naam bedrijf, functie, etc.)? (Let wel: het gaat hier om weinig relevante bijbanen, voornamelijk in de horeca.)
Ik vind het enerzijds onzinnig en onprofessioneel om de bijbanen teveel aandacht te geven in mijn cv, maar alleen een stage is misschien ook weer wat karig. Leuk hoor, starter op de arbeidsmarkt.
Tips zijn welkom!
Bedoelde het eigenlijk anders. Ik had net het gesprek gehad en ik ben zelf niet geïnteresseerd. Mocht ik morgen te horen krijgen dat ze doorgaan met mij voor een tweede ronde dan ga ik vriendelijk bedankenquote:Op maandag 14 maart 2011 13:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee nee, dat is niet de houding waarmee je een sollicitatiegesprek moet ingaan! Dan wordt het zéker niets. Dus hoofd omhoog en kick some ass.
Ik heb zonet ook weer een paar mails de deur uitgedaan die mogelijk tot werk kunnen leiden.
Verder kreeg ik vanochtend nav een sollicitatie een mail dat ze de vacatureruimte voorlopig toch niet kunnen opvullen en vroegen ze of ze m'n cv in portefeuille mochten houden voor als er in het komende half jaar weer een passende vacature was.
Vorige week ook al zoiets: wel een vacature hebben en dan toch maar niet want er is geen geld. Irritant is dat.
Het gebeurt blijkbaar wel vaker, want dit is dus de derde keer dat het me overkomt dat een vacature weer ingetrokken wordt.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Bedoelde het eigenlijk anders. Ik had net het gesprek gehad en ik ben zelf niet geïnteresseerd. Mocht ik morgen te horen krijgen dat ze doorgaan met mij voor een tweede ronde dan ga ik vriendelijk bedankenHet heeft voor mij weinig zin om ergens te gaan werken waar ook een serieuze bijdrage van mij wordt verwacht, als ik toch niet het idee heb dat ik het leuk ga vinden.
Dat van die vacatures niet kunnen opvullen vind ik wel iets heel bizars. Voordat er uberhaupt een advertentie wordt geplaatst ga je dat toch eerst checken?
Ja, maar ik vind cursussen en opleidingen wel iets anders dan een bijbaantje, eerlijk gezegd. Opleidingen en cursussen lijken me altijd de moeite waard om te noemen. Wat bijbaantjes - zoals bar- of winkelmedewerker - betreft zie ik dat nut wat minder in. Daarom de vraag.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:37 schreef Rucky het volgende:
[..]
Om die reden zet ik ze er ook bij daarmee heb je geen gaten in je cv. Dat doe ik ook met opleidingen en cursussen.Ook al zijn ze irrelevant het laat toch zien dat je niet stil hebt gezeten en dat je van meer markten thuis bent. En het is een leuk onderwerp op je gesprek als je dat kan verduidelijken.
Als starter is het heel normaal om een CV te hebben waarin je nog geen relevante werkervaring hebt. Er zal voornamelijk naar gekeken worden om een beter beeld van jou als persoon te krijgen. Daarom is het ook goed om karaktereigenschappen en hobbies op je CV toe te voegen. Daarnaast moet je ook gewoon je bijbaantjes bij werkervaring neerzetten. Dat het niet allemaal even relevant is maakt bij een starter niet zoveel uit. Verder zou ik stages apart vermelden, het is namelijk geen echt werk. Ik heb in mijn CV een speciaal onderdeel met mijn stage-ervaringen. Maar ik heb ook 3 verschillende stages gelopen.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:23 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind cursussen en opleidingen wel iets anders dan een bijbaantje, eerlijk gezegd. Opleidingen en cursussen lijken me altijd de moeite waard om te noemen. Wat bijbaantjes - zoals bar- of winkelmedewerker - betreft zie ik dat nut wat minder in. Daarom de vraag.
Nu ja, waar het op neerkomt is dat ik nog steeds twijfel over wat ik het beste kan doen.
Weinig kans dat zoiets er is, en vervolgens ook of zoiets bruikbaar gaat zijn, want:quote:Op maandag 14 maart 2011 18:29 schreef JL... het volgende:
Mensen, kan iemand mij nog tips geven of het verstandig is om bij de Kamer van Koophandel langs te gaan voor een overzicht van bedrijven in de regio, zodat ik deze kan aanschrijven?
En is zo'n overzicht gratis opvraagbaar?
Wat ik erg jammer vind zijn die perfecte banen met min of meer secundaire minpunten. Ik bedoel dan werk wat echt perfect passend is, maar alleen parttime. Of een baan die ook perfect past, maar lastig te bereiken is met het openbaar vervoer. Ik heb ondanks alles op deze beide banen geschreven.
Nouja, als je heel lang ergens gewerkt hebt is het misschien niet verkeerd om erop te zetten? Een vriendin van me kreeg daar wel een positieve opmerking over bij een sollicitatie iigquote:Op maandag 14 maart 2011 17:23 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind cursussen en opleidingen wel iets anders dan een bijbaantje, eerlijk gezegd. Opleidingen en cursussen lijken me altijd de moeite waard om te noemen. Wat bijbaantjes - zoals bar- of winkelmedewerker - betreft zie ik dat nut wat minder in. Daarom de vraag.
Nu ja, waar het op neerkomt is dat ik nog steeds twijfel over wat ik het beste kan doen.
Wat voor werk zoek je?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:24 schreef JL... het volgende:
Zit momenteel in de bibliotheek...zojuist de lokale krant en Telegraaf doorgespit op vacatures. Heb toch op 2 banen, maar dan wel in de randstad gereageerd (ook als een soort van proef).
Verder niet veel te melden. Ik vind ineens veel banen van HBO (mijn niveau), maar die banen zijn allemaal meer in de richting van management/supervisor en/of finance personeel. Voor beide wordt al meestal 5 jaar werkervaring gevraagd en zeker bij banen op management/supervisor gebied wordt al verwacht dat je leiding hebt gegeven.
Helaas...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |