abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93773397
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Een open sollicitatiebrief ziet er voor het overgrote deel hetzelfde uit als een gerichte sollicitatiebrief, alleen de inleiding moet anders zijn.
Zelf heb ik een open sollicitatie een keer zo gedaan: "Heeft u wel eens gedacht aan / heeft u interesse in een < naam + functie > + korte beschrijving van jezelf. Dan nodig ik u graag uit om verder te lezen!"
Dat is inderdaad een goede opening.
Zo is de opening van mijn eigen concept brief ook ongeveer alleen dan gericht op de vacature.
"U bent op zoek naar iemand die <.....>
Ik ben <...>
- Uitleg opgedane vaardigheden/stages
- Uitleg persoonlijke kwaliteiten
- Afsluiting"
  maandag 7 maart 2011 @ 21:45:14 #227
62913 Blik
The one and Only!
pi_93790534
Zo, weer terug van vakantie en dagje carnaval vieren.

Morgen weer aan de slag met solliciteren, Heb in ieder geval 3 gesprekken lopen op dit moment (morgen, vrijdag en maandag), waarvan één al een tweede gesprek is.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:47:44 #228
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_93805598
Gisteren een kennismaking gehad bij een detacheringsbureau en nu ga ik naar een sollicitatie gesprek bij een ander bedrijf.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_93806165
Misschien een brutale vraag hier, maar eerder werd er gesproken over creatieve brieven. Is er iemand die mij een zelfgemaakte creatieve brief op wilt sturen voor inspiratie? Uiteraard 1tje die voor jezelf niet meer voor toepassing is. Ik zal hem ook niet 1 op 1 overnemen, maar ik zou graag eens willen kijken hoe zoiets in zijn werk gaat. Ik heb een mooie vacature gevonden, waar een creatieve brief wel eens wonderen zou kunnen doen. O-)
pi_93810281
Wat ik echt jammer vind is dat ik in een uithoek van het land woon (Maastricht).
Ik wil graag in de randstad kijken voor banen, omdat daar het meeste in mijn richting te vinden is, maar omdat ik momenteel geen uitkering ontvang ben ik een beetje onzeker over solliciteren.

Kijk, een treinkaartje retour kost al gauw 40 euro. Als er daadwerkelijk een baan in zit, wil ik dat best wel investeren. Ook als ik een uitkering zou ontvangen, dan zou ik eerder bereid zijn om dat geld er voor neer te tellen. Maar ik ben niet echt van plan om constant op en neer te reizen voor gesprekken die niks opleveren, en maar mijn eigen spaarcenten op te maken.

Het is een lastige situatie.
pi_93810542
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:29 schreef JL... het volgende:
Wat ik echt jammer vind is dat ik in een uithoek van het land woon (Maastricht).
Ik wil graag in de randstad kijken voor banen, omdat daar het meeste in mijn richting te vinden is, maar omdat ik momenteel geen uitkering ontvang ben ik een beetje onzeker over solliciteren.

Kijk, een treinkaartje retour kost al gauw 40 euro. Als er daadwerkelijk een baan in zit, wil ik dat best wel investeren. Ook als ik een uitkering zou ontvangen, dan zou ik eerder bereid zijn om dat geld er voor neer te tellen. Maar ik ben niet echt van plan om constant op en neer te reizen voor gesprekken die niks opleveren, en maar mijn eigen spaarcenten op te maken.

Wat voor soort werk zoek je precies?
En kijk ook eens in Duitsland of België rond voor werk.
pi_93812329
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:29 schreef JL... het volgende:

Dat is ook wat mij tegenhoudt om in de Randstad te zoeken (al woon ik weer in een andere uithoek).

En ook al vind je er een baan, wat heb je eraan als je geen woning kunt vinden? Heen en weer reizen is geen optie. Het zou ideaal zijn om tegelijk een baan en woonruimte te vinden, maar dat is een loodzware, praktisch onmogelijke opgave. Je hebt dus eigenlijk geen andere keus dan dichtbij huis te zoeken.
pi_93821741
Binnenkort weer een gesprek, dicht in de buurt, met één van de leukste banen die ik me nu kan wensen :)
Zit alleen een heel sollicitatieformulier bij waar ze vragen naar je huidige salaris, of je 13e maand krijgt, of je auto van de zaak hebt, hoeveel vakantiedagen je hebt en wat je gewenste salaris is. Ik ben daar nooit zo'n fan van eigenlijk, zeker niet op papier :{
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:57:30 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93822843
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:31 schreef Piles het volgende:
Binnenkort weer een gesprek, dicht in de buurt, met één van de leukste banen die ik me nu kan wensen :)
Zit alleen een heel sollicitatieformulier bij waar ze vragen naar je huidige salaris, of je 13e maand krijgt, of je auto van de zaak hebt, hoeveel vakantiedagen je hebt en wat je gewenste salaris is. Ik ben daar nooit zo'n fan van eigenlijk, zeker niet op papier :{
Als software tester toevallig? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_93824102
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als software tester toevallig? :P.
Toevallig niet :+
Maar heb nu een wat apart contract, dus het wordt redelijk onvergelijkbaar met m'n eventueel nieuwe baan. Dus ik laat het maar open denk ik, hoef het toch pas op gesprek mee te nemen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:27:11 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93824140
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Toevallig niet :+
Oh, zo'n lijst kreeg ik laatst ook. Vond ik ook maar vervelend. Het maakt het zo zakelijk en kil ofzo.
Niet meer actief op Fok!
pi_93824155
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, zo'n lijst kreeg ik laatst ook. Vond ik ook maar vervelend. Het maakt het zo zakelijk en kil ofzo.
En ze hebben er ook gewoon geen ruk mee te maken :')
pi_93854773
Mag ik hier anti-reclame maken voor bepaalde uitzendbureaus?

Ik heb het er namelijk echt een beetje mee gehad. Weer benaderd voor een tijdelijk baantje: 's ochtends van half 7 tot 8 schoonmaken op een school. Totaal 4,5 uur per week. Zonder loonheffingskorting levert me dat dus vrijwel niets op en is het me echt niet waard om zo vroeg op te staan.
Ook hebben ze steeds klusjes waar je een rijbewijs voor nodig hebt. Die heb ik niet en dat heb ik al meerdere keren aangegeven, maar het dringt niet tot ze door.

Als ik ze dan beleefd vraag of ze echt geen ander werk voor me hebben, word ik bot afgesnauwd dat ze niks voor me kunnen doen als ik steeds nee zeg tegen deze klusjes. :{
pi_93854938
Met zulke ervaringen zou ik allang naar een andere bureau zijn overgestapt. Jij hoeft dit niet te pikken.
pi_93855339
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:14 schreef das_phantom het volgende:
Met zulke ervaringen zou ik allang naar een andere bureau zijn overgestapt. Jij hoeft dit niet te pikken.
Ik doe gelukkig mijn meeste zaken met een ander uitzendbureau (waar ik wel de loonheffingskorting heb). Maar toch. Het verbaast me steeds weer hoe onredelijk mensen (die hun geld verdienen met andere mensen aan werk helpen) kunnen zijn.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:19:19 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_93856982
Gesprek van gisteren is goed afgelopen, uitgenodigd voor een tweede gesprek. Dan ook meteen IQ-test, persoonlijkheidstest, case voorbereiden en afsluitend gesprek. Krijg dan direct te horen of het positief of negatief uitvalt.
pi_93861537
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 12:09 schreef Balisto het volgende:
Mag ik hier anti-reclame maken voor bepaalde uitzendbureaus?

Ik heb het er namelijk echt een beetje mee gehad. Weer benaderd voor een tijdelijk baantje: 's ochtends van half 7 tot 8 schoonmaken op een school. Totaal 4,5 uur per week. Zonder loonheffingskorting levert me dat dus vrijwel niets op en is het me echt niet waard om zo vroeg op te staan.
Ook hebben ze steeds klusjes waar je een rijbewijs voor nodig hebt. Die heb ik niet en dat heb ik al meerdere keren aangegeven, maar het dringt niet tot ze door.

Als ik ze dan beleefd vraag of ze echt geen ander werk voor me hebben, word ik bot afgesnauwd dat ze niks voor me kunnen doen als ik steeds nee zeg tegen deze klusjes. :{
Is het een uitzendbureau met een drieletterige naam, beginnend met en eindigend op een A? :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_93861906
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:28 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Is het een uitzendbureau met een drieletterige naam, beginnend met en eindigend op een A? :P
Volgens mij heeft elk uitzendbureau dezelfde fratsen. Dat is tenminste mijn ervaring.
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:43:21 #244
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93862229
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:35 schreef Blobje het volgende:

[..]

Volgens mij heeft elk uitzendbureau dezelfde fratsen. Dat is tenminste mijn ervaring.
Hoe gaat het bij de TNT? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93862483
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe gaat het bij de TNT? :).
Dinsdag begin ik. Heb de eerste week wel gelijk 5 dagen, dus dat scheelt. :) Ben ondertussen wel gewoon verder aan het solliciteren.
pi_93864078
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:19 schreef Blik het volgende:
Gesprek van gisteren is goed afgelopen, uitgenodigd voor een tweede gesprek. Dan ook meteen IQ-test, persoonlijkheidstest, case voorbereiden en afsluitend gesprek. Krijg dan direct te horen of het positief of negatief uitvalt.
Waarom eigenlijk zo'n persoonlijkheidstest? Als je je verdiept in de functie kun je redelijk voorspellen welk profiel men zoekt en het is nu niet zo dat een persoonlijkheidstest niet enigszins te sturen valt door de "juiste" antwoorden te geven. (Dat zeg ik als psycholoog zijnde :X )
pi_93864159
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:28 schreef pussywillow het volgende:

[..]

:Y
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:40:59 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_93864856
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:23 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk zo'n persoonlijkheidstest? Als je je verdiept in de functie kun je redelijk voorspellen welk profiel men zoekt en het is nu niet zo dat een persoonlijkheidstest niet enigszins te sturen valt door de "juiste" antwoorden te geven. (Dat zeg ik als psycholoog zijnde :X )
Tja, van mij hoeft het ook niet. Ik ben zelfs een keer afgewezen n.a.v. een persoonlijkheidstest... De psycholoog haalde er de meest bizarre conclusies uit. Zelfs de directeur van het bedrijf die me aan wilde nemen snapte er geen hout van, maar was verplicht het advies op te volgen. Na aanleiding hiervan is het belang van de persoonlijkheidstest bij dat bedrijf flink omlaag geschroefd.
pi_93870369
Lijkt me ook "leuk" om te horen dat je wordt afgewezen om je persoonlijkheid of IQ. :N

Morgen ga ik maar weer eens brieven maken. (Dit zeg ik nu al elke dag van deze week o|O )
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:25:43 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93896042
Net gesprek gehad. Ging goed.9 concurrenten, dus afwachten. Over max 2 weken hoor ik of er een tweede gesprek komt.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')