abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:05:57 #201
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_93642464
Net gebeld nav een andere sollicitatie en daar mag ik maandag langskomen op gesprek.
*O*
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:07:38 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93642540
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:05 schreef Rucky het volgende:
Net gebeld nav een andere sollicitatie en daar mag ik maandag langskomen op gesprek.
*O*
Heerlijk, die activiteit hier!

Wachten sucks wel trouwens. Ik wil meer uitnodigingen! :(. Heb nu 7 sollicitaties lopen :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93642611
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jammer, maar het zat er al aan te komen.
Wat zoek je eigenlijk?
Ik zoek werk in de grafische (2d/3d) sector.
Het bedrijf waar ik solliciteerde was trouwens Philips. Uiteindelijk afgetroeft door een interne die na de deadline nog even komt solliciteren. :{
Wel zuur omdat tijdens het gesprek die kerel nog nét niet zei dat ik de baan had, auw.
Nu zit volgende week dat klote carnaval er nog eens tussen waardoor van solliciteren minder terecht komt.
Maar ik ga gewoon door met solliciteren, hopelijk deze maand een nieuwe baan want april komt wel erg snel dichtbij.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:13:15 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93642794
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:09 schreef karton het volgende:

[..]

Het bedrijf waar ik solliciteerde was trouwens Philips. Uiteindelijk afgetroeft door een interne die na de deadline nog even komt solliciteren. :{
Wel zuur omdat tijdens het gesprek die kerel nog nét niet zei dat ik de baan had, auw.
Nu zit volgende week dat klote carnaval er nog eens tussen waardoor van solliciteren minder terecht komt.
Maar ik ga gewoon door met solliciteren, hopelijk deze maand een nieuwe baan want april komt wel erg snel dichtbij.
Idd. Mijn doel is ook om per 1 april een baan te hebben. Dat zou moeten lukken als 1 van m'n huidige sollicitaties ergens op uitloopt.

20 maart is de sluitingsdatum voor een functie die me op het lijf geschreven is (en ik weet zeker dat de werkgever dat ook zal zien), maar de startdatum zal dan wel op z'n vroegst 1 mei zijn en dat vind ik inkomstentechnisch gezien alweer te laat, dus ik hoop dat één van de andere vacatures wat gaan opleveren.
Niet meer actief op Fok!
pi_93642922
Ik lees ook weer mee! Nog stééds aan het afstuderen, maar het wordt nu toch wel echt tijd om me te gaan oriënteren op een baan. Het liefst een voltijdfunctie die aansluit bij mijn opleiding, maar desnoods tijdelijk werk via een uitzendbureau. Ook overweeg ik nog een stage te gaan lopen, om toch iets meer werkervaring op te doen en een interessanter cv te kunnen overleggen bij een potentiële werkgever.

Ik vind het hele sollicitatiegebeuren eigenlijk maar doodeng. Ik merk dat ik te onzeker ben, waardoor ik uit angst voor afwijzing terughoudend ben geworden om te gaan solliciteren. Een verschrikkelijk verkeerde gedachte natuurlijk, waar ik echt snel overheen moet zien te komen, want met zo'n houding wordt het bij voorbaat al niks. Hopelijk gaat die knop snel om, dus!

Volgende week gaan er in ieder geval twee brieven de deur uit. De eerste échte sollicitatiebrieven. Denk niet dat ik daadwerkelijk uitgenodigd ga worden - te weinig werkervaring - maar het is in ieder geval een goede vingeroefening. Spannend!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:16:35 #206
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_93642923
quote:
Wat dat betreft is regio Utrecht ook klote. Ken je ook overweg met solidedge/works? Dat vragen bedrijven tegenwoordig. 8)7
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_93643000
quote:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten, maar als het echt niet wil lukken om werk te vinden, is het misschien geen slecht idee om een stage te lopen? Desnoods deeltijd?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:20:14 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93643085
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:17 schreef bluejean het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten, maar als het echt niet wil lukken om werk te vinden, is het misschien geen slecht idee om een stage te lopen? Desnoods deeltijd?
Probleem met stages is dat het te weinig oplevert. Velen hier moeten huur betalen en in hun levensonderhoud voorzien en dat gaat niet met een nettovergoeding van 350 per maand. Beetje jammer dat dat dan soms wordt gezien als 'niet graag genoeg willen', 'niet willen investeren in je eigen toekomst' (zeg niet dat jij dat doet hoor ;)). Stage zou hier een noodplan zijn (dan zou ik wat geld erbij gaan lenen van m'n ouders ofzo) en ik zou wel afspraken willen maken over het vervolg bij goed afronden van de stage (vast contract dus), zodat ik iig niet weer in zo'n situatie terecht kom.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:21:02 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93643119
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:16 schreef bluejean het volgende:
Ik lees ook weer mee! Nog stééds aan het afstuderen, maar het wordt nu toch wel echt tijd om me te gaan oriënteren op een baan. Het liefst een voltijdfunctie die aansluit bij mijn opleiding, maar desnoods tijdelijk werk via een uitzendbureau. Ook overweeg ik nog een stage te gaan lopen, om toch iets meer werkervaring op te doen en een interessanter cv te kunnen overleggen bij een potentiële werkgever.

Ik vind het hele sollicitatiegebeuren eigenlijk maar doodeng. Ik merk dat ik te onzeker ben, waardoor ik uit angst voor afwijzing terughoudend ben geworden om te gaan solliciteren. Een verschrikkelijk verkeerde gedachte natuurlijk, waar ik echt snel overheen moet zien te komen, want met zo'n houding wordt het bij voorbaat al niks. Hopelijk gaat die knop snel om, dus!

Volgende week gaan er in ieder geval twee brieven de deur uit. De eerste échte sollicitatiebrieven. Denk niet dat ik daadwerkelijk uitgenodigd ga worden - te weinig werkervaring - maar het is in ieder geval een goede vingeroefening. Spannend!
De hamvraag: wat voor studie ga je afronden en wat voor baan zoek je? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93643312
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:16 schreef Rucky het volgende:

[..]

Wat dat betreft is regio Utrecht ook klote. Ken je ook overweg met solidedge/works? Dat vragen bedrijven tegenwoordig. 8)7
Ik ben meer van de 3ds max.
Solidedge/works ben ik nog nooit tegengekomen in vacatures. 3ds max, cinema4d en zelfs sketchup zijn de enigste die ik tegen ben gekomen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:17 schreef bluejean het volgende:

[..]

Die tip kreeg ik ook en daar ga ik ook werk (ha ha) van maken. Zit alleen nog te bedenken hoe ik dat aan ga pakken en hoe ik dat ga verwoorden in een brief.
pi_93643419
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Probleem met stages is dat het te weinig oplevert. Velen hier moeten huur betalen en in hun levensonderhoud voorzien en dat gaat niet met een nettovergoeding van 350 per maand. Beetje jammer dat dat dan soms wordt gezien als 'niet graag genoeg willen', 'niet willen investeren in je eigen toekomst' (zeg niet dat jij dat doet hoor ;)). Stage zou hier een noodplan zijn (dan zou ik wat geld erbij gaan lenen van m'n ouders ofzo) en ik zou wel afspraken willen maken over het vervolg bij goed afronden van de stage (vast contract dus), zodat ik iig niet weer in zo'n situatie terecht kom.
Ik woon nog thuis dus dat het weinig geld oplevert maakt mij niet zoveel uit. Zo'n stage zou ik gewoon doen vanwege de ervaring die ik opdoe en dat ik iets om handen heb.
Voltijd of deeltijd maakt me ook niet uit. Al kreeg ik er geen geld voor dan zou ik het alsnog doen, gewoon omdat ik wil werken. :+
pi_93643423
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel waar natuurlijk. Ik zit zelf ook in die situatie waarin ik in principe bereid ben om meer werkervaring op te doen middels een stage, maar het lastig is om het financieel gezien te kunnen bolwerken. Zoals je zegt, de huur moet inderdaad ook betaald worden. Nu kan ik heel misschien stage lopen voor één dag in de week - onbetaald, dat wel - wat me wel interessant in de oren klinkt. Enerzijds meer werkervaring in mijn eigen vakgebied kunnen opdoen, en anderzijds voldoende tijd om te kunnen werken (bijbaan) en de huur te betalen.

Maar goed, dan moet ik ook nog een geschikte deeltijdbaan zien te vinden. Even puzzelen dus. :)
pi_93643591
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De hamvraag: wat voor studie ga je afronden en wat voor baan zoek je? :).
Goeie ;) . Ik heb cultuurwetenschappen gestudeerd en zoek een baan in de culturele sector. Een heel specifieke wens heb ik daarbij overigens niet. Organiseren, beleid, commercieel. Alles best.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:33:46 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93643720
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:30 schreef bluejean het volgende:

[..]

Goeie ;) . Ik heb cultuurwetenschappen gestudeerd en zoek een baan in de culturele sector. Een heel specifieke wens heb ik daarbij overigens niet. Organiseren, beleid, commercieel. Alles best.
Oh ja. Dat wordt ook nog best pittig, denk ik :). In welke hoek van het land? En culturelevacatures.nl ken je natuurlijk al :).

Museum Boijmans had ook interessante vacatures, maar die zijn alweer van de site gehaald, zie ik. Zie wel een stagemogelijkheid die miss wat voor je is?
Niet meer actief op Fok!
pi_93643813
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh ja. Dat wordt ook nog best pittig, denk ik :). In welke hoek van het land? En culturelevacatures.nl ken je natuurlijk al :).

Museum Boijmans had ook interessante vacatures, maar die zijn alweer van de site gehaald, zie ik. Zie wel een stagemogelijkheid die miss wat voor je is?
Ja, die websites houd ik wel bij, idd.

Ik woon in Amsterdam. Dus het liefste omgeving Noord-Holland, maar Zuid-Holland en Utrecht vind ik ook geen probleem.

Edit: wil je die stage pm-en? Sta voor alles open, namelijk. :P
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:23:19 #216
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93651674
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:35 schreef bluejean het volgende:

[..]

Ja, die websites houd ik wel bij, idd.

Ik woon in Amsterdam. Dus het liefste omgeving Noord-Holland, maar Zuid-Holland en Utrecht vind ik ook geen probleem.

Edit: wil je die stage pm-en? Sta voor alles open, namelijk. :P
Je kunt gewoon op hun website kijken :).

De structuur vd site is een beetje onoverzichtelijk, dus: het museum --> organisatie --> organisatie --> vacatures.
Niet meer actief op Fok!
pi_93676284
Oh, bij Bo
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je kunt gewoon op hun website kijken :).

De structuur vd site is een beetje onoverzichtelijk, dus: het museum --> organisatie --> organisatie --> vacatures.
Oh, bij Boijmans, bedoel je. Ik zal morgen even kijken. Merci :).
pi_93699564
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:59 schreef pussywillow het volgende:
Mooi! Wat voor iets heb je gevonden?
Late reactie, sorry!
Ik heb een baan gevonden in de thuiszorg. Dat betekent dat ik bij oudere mensen thuis ga schoonmaken. Daar heb ik ook ervaring in en ik vind het wel leuk om te doen. :)

De thuiszorg heeft een nieuw computerprogramma, waar ze hun uren op in moeten voeren. Mijn werkgever vertelde daarover bij het sollicitatiegesprek en vroeg of ik een beetje handig was met computers. Ik heb toen gezegd van wel, immers heb ik een eigen website.
Dus nu mag ik binnenkort op vrijdag bijklussen als "begeleider". Ik zit dan bij de computer om de mensen te laten zien hoe ze hun uren moeten invullen in dat nieuwe programma. :)
pi_93699839
Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat mijn tijdelijke contract wordt verlengd :s).
Had eerst 4 mnd vanaf 1 december, zal nu tot +- november worden verlengd.

Is dan wel onder mijn niveau, maar het salaris zit boven mijn startsalaris.. in november kan ik wel op zoek naar iets binnen mijn vakgebied.
Moraal: ook tijdelijke functies kunnen een oplossing zijn :Y.
dag
pi_93767873
Zo mensen, ik mag er weer uit.

Mijn andere werkgever wilde graag dat ik fulltime als verkoper/marktings/communicatie/evenementen/website/folderwerk/promotien figuur aan de slag ga :D eigenlijk alle dingen die ik wilde doen in 1 baan.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:55:43 #221
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93770493
Nav het gesprek van 1,5 week geleden: ze willen me graag aannemen, maar ze hebben geen geld :'). Hoor binnenkort meer, maar gelukkig heb ik in de tussentijd gewoon lekker verder gesolliciteerd. Dodag weer een gesprek. Dat gaat hem niet worden (er zijn echt wel betere kandidaten dan ik), maar het is wel een leuke sollicitatie-oefening :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93770791
Heh, geen geld maar wel een vacature plaatsen?
  maandag 7 maart 2011 @ 15:07:02 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93770859
quote:
5s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:05 schreef das_phantom het volgende:
Heh, geen geld maar wel een vacature plaatsen?
Ja ze dachten dat het uit kon :').

En aangezien ik bij mijn laatste (en tevens eerste) baan ook ben aangenomen terwijl er eigenlijk geen geld was (zaakjes niet op orde, hence mijn ontslag, een paar maanden later), ben ik nu best wel suspicious. Het leek me een erg leuke baan (en dat lijkt het me nog steeds), maar dit voelt niet zo lekker.
Niet meer actief op Fok!
pi_93771897
Ik heb de draad weer opgepakt en heb gesolliciteerd op de functie 'webmaster' (dat woord.. :') ).
Het is niet echt wat ik zoek maar het lijkt me erg leerzaam en daarom een leuke uitdaging. Minder ervaring is geen probleem dus dat is geen reden om niet te solliciteren.
Voor m'n gevoel blijf ik dat werk, mocht ik worden aangenomen, voor een jaartje doen om daarna verder te gaan kijken.
Verder heb ik nog steeds een sollicitatie lopen bij een bedrijf in Venlo. Afwachten of ik daar mag beginnen...
Ik werk graag met 3d visualisaties alleen er zijn echt weinig vacatures in die richting.

Verder heb ik nog een vraag over open sollicitaties (voor een stageplek) en de aanpak daarvan.
Je kan dan niet solliciteren naar een bepaalde functie binnen het bedrijf waardoor je je brief niet 'naar' die functie toe kan schrijven.
Zelf zat ik te denken aan het beschrijven van uiteraard de kennis en ervaring die je hebt en dat je vraagt naar de mogelijkheden van een stage.
Is er verder nog iets wat er nog meer in zo'n brief moet, of iets wat er juist niet in moet?
  maandag 7 maart 2011 @ 15:39:17 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93772195
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:31 schreef karton het volgende:
Ik heb de draad weer opgepakt en heb gesolliciteerd op de functie 'webmaster' (dat woord.. :') ).
Het is niet echt wat ik zoek maar het lijkt me erg leerzaam en daarom een leuke uitdaging. Minder ervaring is geen probleem dus dat is geen reden om niet te solliciteren.
Voor m'n gevoel blijf ik dat werk, mocht ik worden aangenomen, voor een jaartje doen om daarna verder te gaan kijken.
Verder heb ik nog steeds een sollicitatie lopen bij een bedrijf in Venlo. Afwachten of ik daar mag beginnen...
Ik werk graag met 3d visualisaties alleen er zijn echt weinig vacatures in die richting.

Verder heb ik nog een vraag over open sollicitaties (voor een stageplek) en de aanpak daarvan.
Je kan dan niet solliciteren naar een bepaalde functie binnen het bedrijf waardoor je je brief niet 'naar' die functie toe kan schrijven.
Zelf zat ik te denken aan het beschrijven van uiteraard de kennis en ervaring die je hebt en dat je vraagt naar de mogelijkheden van een stage.
Is er verder nog iets wat er nog meer in zo'n brief moet, of iets wat er juist niet in moet?
Een open sollicitatiebrief ziet er voor het overgrote deel hetzelfde uit als een gerichte sollicitatiebrief, alleen de inleiding moet anders zijn.
Zelf heb ik een open sollicitatie een keer zo gedaan: "Heeft u wel eens gedacht aan / heeft u interesse in een < naam + functie > + korte beschrijving van jezelf. Dan nodig ik u graag uit om verder te lezen!"
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')