Heerlijk, die activiteit hier!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:05 schreef Rucky het volgende:
Net gebeld nav een andere sollicitatie en daar mag ik maandag langskomen op gesprek.
Ik zoek werk in de grafische (2d/3d) sector.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jammer, maar het zat er al aan te komen.
Wat zoek je eigenlijk?
Idd. Mijn doel is ook om per 1 april een baan te hebben. Dat zou moeten lukken als 1 van m'n huidige sollicitaties ergens op uitloopt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:09 schreef karton het volgende:
[..]
Ik zoek werk in de grafische (2d/3d) sector.
Het bedrijf waar ik solliciteerde was trouwens Philips. Uiteindelijk afgetroeft door een interne die na de deadline nog even komt solliciteren.![]()
Wel zuur omdat tijdens het gesprek die kerel nog nét niet zei dat ik de baan had, auw.
Nu zit volgende week dat klote carnaval er nog eens tussen waardoor van solliciteren minder terecht komt.
Maar ik ga gewoon door met solliciteren, hopelijk deze maand een nieuwe baan want april komt wel erg snel dichtbij.
Wat dat betreft is regio Utrecht ook klote. Ken je ook overweg met solidedge/works? Dat vragen bedrijven tegenwoordig.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:09 schreef karton het volgende:
Het bedrijf waar ik solliciteerde was trouwens Philips. Uiteindelijk afgetroeft door een interne die na de deadline nog even komt solliciteren.![]()
Wel zuur omdat tijdens het gesprek die kerel nog nét niet zei dat ik de baan had, auw.
Nu zit volgende week dat klote carnaval er nog eens tussen waardoor van solliciteren minder terecht komt.
Maar ik ga gewoon door met solliciteren, hopelijk deze maand een nieuwe baan want april komt wel erg snel dichtbij.
Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten, maar als het echt niet wil lukken om werk te vinden, is het misschien geen slecht idee om een stage te lopen? Desnoods deeltijd?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:09 schreef karton het volgende:
[..]
Probleem met stages is dat het te weinig oplevert. Velen hier moeten huur betalen en in hun levensonderhoud voorzien en dat gaat niet met een nettovergoeding van 350 per maand. Beetje jammer dat dat dan soms wordt gezien als 'niet graag genoeg willen', 'niet willen investeren in je eigen toekomst' (zeg niet dat jij dat doet hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:17 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten, maar als het echt niet wil lukken om werk te vinden, is het misschien geen slecht idee om een stage te lopen? Desnoods deeltijd?
De hamvraag: wat voor studie ga je afronden en wat voor baan zoek je?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:16 schreef bluejean het volgende:
Ik lees ook weer mee! Nog stééds aan het afstuderen, maar het wordt nu toch wel echt tijd om me te gaan oriënteren op een baan. Het liefst een voltijdfunctie die aansluit bij mijn opleiding, maar desnoods tijdelijk werk via een uitzendbureau. Ook overweeg ik nog een stage te gaan lopen, om toch iets meer werkervaring op te doen en een interessanter cv te kunnen overleggen bij een potentiële werkgever.
Ik vind het hele sollicitatiegebeuren eigenlijk maar doodeng. Ik merk dat ik te onzeker ben, waardoor ik uit angst voor afwijzing terughoudend ben geworden om te gaan solliciteren. Een verschrikkelijk verkeerde gedachte natuurlijk, waar ik echt snel overheen moet zien te komen, want met zo'n houding wordt het bij voorbaat al niks. Hopelijk gaat die knop snel om, dus!
Volgende week gaan er in ieder geval twee brieven de deur uit. De eerste échte sollicitatiebrieven. Denk niet dat ik daadwerkelijk uitgenodigd ga worden - te weinig werkervaring - maar het is in ieder geval een goede vingeroefening. Spannend!
Ik ben meer van de 3ds max.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:16 schreef Rucky het volgende:
[..]
Wat dat betreft is regio Utrecht ook klote. Ken je ook overweg met solidedge/works? Dat vragen bedrijven tegenwoordig.
Die tip kreeg ik ook en daar ga ik ook werk (ha ha) van maken. Zit alleen nog te bedenken hoe ik dat aan ga pakken en hoe ik dat ga verwoorden in een brief.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:17 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten, maar als het echt niet wil lukken om werk te vinden, is het misschien geen slecht idee om een stage te lopen? Desnoods deeltijd?
Ik woon nog thuis dus dat het weinig geld oplevert maakt mij niet zoveel uit. Zo'n stage zou ik gewoon doen vanwege de ervaring die ik opdoe en dat ik iets om handen heb.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Probleem met stages is dat het te weinig oplevert. Velen hier moeten huur betalen en in hun levensonderhoud voorzien en dat gaat niet met een nettovergoeding van 350 per maand. Beetje jammer dat dat dan soms wordt gezien als 'niet graag genoeg willen', 'niet willen investeren in je eigen toekomst' (zeg niet dat jij dat doet hoor). Stage zou hier een noodplan zijn (dan zou ik wat geld erbij gaan lenen van m'n ouders ofzo) en ik zou wel afspraken willen maken over het vervolg bij goed afronden van de stage (vast contract dus), zodat ik iig niet weer in zo'n situatie terecht kom.
Ja, dat is wel waar natuurlijk. Ik zit zelf ook in die situatie waarin ik in principe bereid ben om meer werkervaring op te doen middels een stage, maar het lastig is om het financieel gezien te kunnen bolwerken. Zoals je zegt, de huur moet inderdaad ook betaald worden. Nu kan ik heel misschien stage lopen voor één dag in de week - onbetaald, dat wel - wat me wel interessant in de oren klinkt. Enerzijds meer werkervaring in mijn eigen vakgebied kunnen opdoen, en anderzijds voldoende tijd om te kunnen werken (bijbaan) en de huur te betalen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Probleem met stages is dat het te weinig oplevert. Velen hier moeten huur betalen en in hun levensonderhoud voorzien en dat gaat niet met een nettovergoeding van 350 per maand. Beetje jammer dat dat dan soms wordt gezien als 'niet graag genoeg willen', 'niet willen investeren in je eigen toekomst' (zeg niet dat jij dat doet hoor). Stage zou hier een noodplan zijn (dan zou ik wat geld erbij gaan lenen van m'n ouders ofzo) en ik zou wel afspraken willen maken over het vervolg bij goed afronden van de stage (vast contract dus), zodat ik iig niet weer in zo'n situatie terecht kom.
Goeiequote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De hamvraag: wat voor studie ga je afronden en wat voor baan zoek je?.
Oh ja. Dat wordt ook nog best pittig, denk ikquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:30 schreef bluejean het volgende:
[..]
Goeie. Ik heb cultuurwetenschappen gestudeerd en zoek een baan in de culturele sector. Een heel specifieke wens heb ik daarbij overigens niet. Organiseren, beleid, commercieel. Alles best.
Ja, die websites houd ik wel bij, idd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh ja. Dat wordt ook nog best pittig, denk ik. In welke hoek van het land? En culturelevacatures.nl ken je natuurlijk al
.
Museum Boijmans had ook interessante vacatures, maar die zijn alweer van de site gehaald, zie ik. Zie wel een stagemogelijkheid die miss wat voor je is?
Je kunt gewoon op hun website kijkenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:35 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ja, die websites houd ik wel bij, idd.
Ik woon in Amsterdam. Dus het liefste omgeving Noord-Holland, maar Zuid-Holland en Utrecht vind ik ook geen probleem.
Edit: wil je die stage pm-en? Sta voor alles open, namelijk.![]()
Oh, bij Boijmans, bedoel je. Ik zal morgen even kijken. Merciquote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je kunt gewoon op hun website kijken.
De structuur vd site is een beetje onoverzichtelijk, dus: het museum --> organisatie --> organisatie --> vacatures.
Late reactie, sorry!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:59 schreef pussywillow het volgende:
Mooi! Wat voor iets heb je gevonden?
Ja ze dachten dat het uit konquote:Op maandag 7 maart 2011 15:05 schreef das_phantom het volgende:
Heh, geen geld maar wel een vacature plaatsen?
Een open sollicitatiebrief ziet er voor het overgrote deel hetzelfde uit als een gerichte sollicitatiebrief, alleen de inleiding moet anders zijn.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:31 schreef karton het volgende:
Ik heb de draad weer opgepakt en heb gesolliciteerd op de functie 'webmaster' (dat woord..).
Het is niet echt wat ik zoek maar het lijkt me erg leerzaam en daarom een leuke uitdaging. Minder ervaring is geen probleem dus dat is geen reden om niet te solliciteren.
Voor m'n gevoel blijf ik dat werk, mocht ik worden aangenomen, voor een jaartje doen om daarna verder te gaan kijken.
Verder heb ik nog steeds een sollicitatie lopen bij een bedrijf in Venlo. Afwachten of ik daar mag beginnen...
Ik werk graag met 3d visualisaties alleen er zijn echt weinig vacatures in die richting.
Verder heb ik nog een vraag over open sollicitaties (voor een stageplek) en de aanpak daarvan.
Je kan dan niet solliciteren naar een bepaalde functie binnen het bedrijf waardoor je je brief niet 'naar' die functie toe kan schrijven.
Zelf zat ik te denken aan het beschrijven van uiteraard de kennis en ervaring die je hebt en dat je vraagt naar de mogelijkheden van een stage.
Is er verder nog iets wat er nog meer in zo'n brief moet, of iets wat er juist niet in moet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |