abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:15:17 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93181738
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:14 schreef yavanna het volgende:

[..]

Wordt al een tijdje verteld. Ben benieuwd of 'het westen' dan plots wel tot actie zal overgaan. ;)
Dat idd. Eigenlijk hoop ik gewoon bijna dat hij het doet, zodat het westen eindelijk eens van zijn luie reet afkomt :r (is ietwat overdreven, maar you get the point)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_93181745
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ergens dan ?

Wat ik bedoel is dat Ghadaffi (vanuit zijn standpunt gezien dan) eigenlijk gewoon de pech heeft dat er 2 lafaards aan hem vooraf zijn gegaan. Anders was de opstand door zijn repressie van nu allicht al gewoon mislukt ... (net zoals in Iran een paar jaar terug gebeurde)
Zeker, juist doordat Tunesië en Egypte zo goed gingen is het momentum zo groot.

Nu op AJE: Tripoli is verlaten, militia hebben alles overgenomen, maar momentum is nog groot.

Presentatrice: He says he will stay.
Tripoli: Mwah, nee, het is een zwakkeling die zich verstopt. Wij winnen.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:16:42 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93181821
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:15 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Klopt, en ze moeten nu dus ook doorzetten, zo'n kans komt niet snel weer
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_93181839
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Anders was de opstand door zijn repressie van nu allicht al gewoon mislukt ...
Hij heeft goed naar de Russen gekeken.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:20:31 #205
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_93181999
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:15 schreef Ulpianus het volgende:

[..]

Inderdaad , maar in Tunesië en Egypte zat je met 2 zieke , volgens sommige bronnen dementerende , volgens andere bronnen doodzieke , leiders die eigenlijk bij de eerste de beste echte dreiging gewoon gaan lopen zijn.

Ghadaffi is daarentegen wél gewoon hét breekpunt voor de regio. Die gaat niet zomaar gaan lopen , die gaat alles inzetten. Of dat nu doodgewoon zoveel betogers uitmoorden betekend of niet zal hem worst wezen. Stel dat Ghadaffi nu valt , dan mogen ze zelfs in Saudi-Arabië of Iran gaan beven. Want puur objectief gezien zat het regime in Libië "dictatoriaal" erg goed in elkaar. Als dat valt kan elke dictatuur in de regio vallen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_93182073
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:35 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Off-topic: Die Gerd Leers in P&W is net zo de weg kwijt als Kadafi zeg..
Ik heb een vraag over jouw username en icoon met onderschrift.

Ik weet dat het een beetje offtopic is , maar hoe correleer je wapens met beleefdheid? Waarom emigreer je niet naar Saodi Arabie of zo waar ieder een zwaard mag dragen en op de kleinste belediging de arm afhakken van de ander?
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:22:07 #207
pi_93182075
quote:
3s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hij heeft goed naar de Russen gekeken.
Uiteraard , en dat is niet toevallig ... Libië is in wezen een Stalinistische staat hé ... Alleen eentje waar Ghadaffi met z'n "Groene boekje" zijn versie van de Islam op geplakt heeft ...
pi_93182080
Ghadaffi heeft het Mubaraktrucje van over jezelf in de derde persoon praten overgenomen he?
pi_93182108
Volgens mij is het al sinds Egypte duidelijk dat er geen enkel regime daar meer veilig is.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2011 @ 00:23:16 #210
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93182118
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Inderdaad ... In tegenstelling tot veel van z'n collega's gelooft Ghaddafi volgens mij ondertussen zelf al dat hij van hogeruit gezonden is , en het z'n heilige plicht is om zijn staatsvorm tot de laatste snik te verdedigen. In feite is Libië al jaren niks anders geweest dan de Noord-Afrikaanse versie van Noord-Korea of de DDR of USSR. Alleen hebben we Ghaddafi 'gedoogd' omdat hij charmanter is en er exotischer uitzag ... In tegenstelling tot Mubarak en Ali lijkt Ghadaffi inderdaad écht gestoord ...
Ik denk dat Mubarak niks onderdoet voor Gaddafi als het om megalomanie gaat hoor. Die man meende ook dat Egypte zonder hem in chaos zou vervallen. :)

Het heeft gewoon alles met de rol van het leger te maken.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:24:02 #211
pi_93182158
quote:
10s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Ghadaffi heeft het Mubaraktrucje van over jezelf in de derde persoon praten overgenomen he?
Dat is een trukje dat ze vanuit de Europese vorstendommen hebben gehaald hoor ... Elke vorst met absolute macht in Europa (tem midden de 20ste eeuw) sprak zo over zichzelf hoor ...
pi_93182165
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:22 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik heb een vraag over jouw username en icoon met onderschrift.

Ik weet dat het een beetje offtopic is , maar hoe correleer je wapens met beleefdheid? Waarom emigreer je niet naar Saodi Arabie of zo waar ieder een zwaard mag dragen en op de kleinste belediging de arm afhakken van de ander?
Hij heeft wel een punt.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:24:28 #213
155616 Proximo
For god, king & country
pi_93182181
Weer een minister opgestapt, binnenlandse zaken/generaal.. met de vraag of het leger mee opstapt...
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:25:20 #214
pi_93182218
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:23 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik denk dat Mubarak niks onderdoet voor Gaddafi als het om megalomanie gaat hoor. Die man meende ook dat Egypte zonder hem in chaos zou vervallen. :)

Het heeft gewoon alles met de rol van het leger te maken.
Het heeft er alles mee te maken dat Ghaddafi geen zwakke, dementerende , zieke persoonlijkheid is zoals Mubarak ...
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:27:17 #215
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93182294
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:24 schreef Proximo het volgende:
Weer een minister opgestapt, binnenlandse zaken/generaal.. met de vraag of het leger mee opstapt...
Alks ze ipv opstappen nou Ghaddafi omleggen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:27:53 #216
pi_93182317
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het heeft er alles mee te maken dat Ghaddafi geen zwakke, dementerende , zieke persoonlijkheid is zoals Mubarak ...
Nee, het is een totaal van de pot gerukte drugsverslaafde, dat is veel beter. _O-
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:28:08 #217
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93182330
quote:
10s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is echt net een receptje ook he.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:28:14 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93182334
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Strak plan! :X :@ :@ :@
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:29:53 #219
pi_93182406
quote:
The Guardian
On the eerily quiet streets of Tripoli, as the rain of Monday night gave way to sunshine on Tuesday morning, the macabre aftermath of Gaddafi's forces' air and ground attacks lay strewn on squares and curbsides for all to see.

Residents described bullet-ridden corpses slumped in streets of residential areas and the roads around Green Square. This was the remains of the "bloodbath", one said. Relatives of the missing wanted to retrieve the dead for burial but locals said they were afraid to venture out to pick up the bodies.

Death squads of foreign mercenaries were patrolling streets and shooting at groups of people who ventured out, according to several witnesses.

"Men in brand new Mitsubishi cars without licence plates are shooting at groups of people, three or four, wherever they see them gathering outside," said a resident of the Tripoli neighbourhood of Fashloum, a working class area where protesters had gathered in recent nights. "These are Gaddafi's death squads."

Another resident described traces of gunfire that had left pockmarks on the walls of buildings in Fashloum. There were makeshift barricades set up by locals to stop 4x4 vehicles carrying mercenaries and Gaddafi's elite guard from entering residential streets and firing indiscriminately.

A relative of one Tripoli resident told the Guardian: "He went out to get water and bread and saw bodies in the street. There are corpses in the street and Gaddafi's forces are not letting people pick them up. They are shooting people who gather outside, they are shooting the people who try to gather up the corpses."

Mansour Sayf Al-Nasr, of the US-based Libyan Human Rights League, had gathered accounts from Tripoli residents. "People are asking around if anyone knows any doctors," he said. "They are afraid to leave their homes to take the wounded to hospital because rumours are circulating that Gaddafi's death squads are going to the hospitals to kill all the injured. Mercenaries and Gaddafi's revolutionary guard are still on the streets shooting to kill. There's a feeling it's going to get worse now that Gaddafi has officially given the order to go out and kill everyone he doesn't want on the street."

Witnesses in Tripoli told Human Rights Watch that Libyan forces had fired "randomly" at protesters in the capital on Monday and Tuesday.

Phone lines were still down across Libya on Tuesday. Journalists relied on human rights and opposition groups who were gathering testimony, or relatives abroad who had managed to receive rare phone calls or emails from the capital.

One resident described in an email to Le Monde long queues at bakeries, while on Tripoli's streets there was graffiti in Arabic calling for the uprising to continue. The resident had seen soldiers at a checkpoint on a roundabout and said people were talking and exchanging information in preparation for another night of defiant protests.

Many billboards and posters of Gaddafi were smashed or burned along a road to central Tripoli, "emboldening" protesters, a man who lived on the western outskirts of the capital told news agencies. Others described burned out buildings and cars. Several residents said they had heard helicopters overhead and gunshots ringing out in the streets.

Souhayr Belhassen, the Paris-based head of the International Federation of Human Rights, said Gaddafi's militia, security forces and mercenaries were concentrated on Tripoli, and air raids and attacks with heavy weapons were still taking place in the capital and roads leading to it, taking in a radius of 200km.

She said the Libyan population was living "the real trauma of war" across the country, even in the eastern areas where the security forces had fled and cities were in the hands of opposition protesters – including in coastal Benghazi, Libya's second city and the traditional rebel stronghold where the uprising began last week.

Belhassen said families were referring to the cities that had fallen to the opposition as "open towns". She said these places had effectively been abandoned by the authorities. "A climate of insecurity reigns. The confrontation differs to that in Tripoli, but there isn't calm there – residents are burying their dead, houses have been pillaged."

Egyptians who had fled Benghazi for the border said that even though the city had been liberated there was a mood of chaos with hundreds dead after a week-long "massacre" by Gaddafi's forces. There were said to be no police or public figures left and hastily convened residents' committees were organising some neighbourhoods while the army was reportedly still present in the suburbs.

"Five people died on the street where I live," Mohamed Jalaly, 40, told Reuters at Salum on his way to Cairo from Benghazi. "You leave Benghazi and then you have nothing but gangs and youths with weapons," he said. "The way from Benghazi is extremely dangerous."

Turkish construction workers in Benghazi, thousands of whom took refuge in a football stadium overnight, reported hearing shooting and explosions, along with the sound of funeral prayers, while outside on the streets youths were seen brandishing Kalashnikov rifles.

In Tobruk, near the Egyptian border, residents said the city had been in the hands of the people for three days and the army had abandoned Gaddafi to join the popular uprising. They said smoke rising above the city was from a munitions store bombed by troops loyal to one of Gaddafi's sons.

Local vigilante groups had sprung up to defend neighbourhoods and some protesters appeared to have taken arms from security force caches. Agencies described rebels with knives, clubs and assault rifles guarding the streets. They said pharmacies and shops were opening and army members who had defected were directing traffic.

Around 200 people gathered in the central part of town chanting: "The people want the downfall of the regime" and "Down, down with Gaddafi". Graffiti sprayed on walls declared: "Enough is enough."

The Libyan side of the Egyptian border was controlled by armed anti-Gaddafi rebels. One held up a picture of Gaddafi, upside down, defaced with the words "the butcher tyrant, murderer of Libyans".

In the eastern town of Al Bayda, one resident, 42-year-old Marai al-Mahry, said 26 people including his brother Ahmed had been shot dead on Monday night by Gaddafi loyalists.

"They shoot you just for walking on the street," he said, sobbing uncontrollably as he described protesters being attacked with tanks and warplanes.

"The only thing we can do now is not give up, no surrender, no going back. We will die anyway, whether we like it or not. It is clear that they don't care whether we live or not. This is genocide." Describing the climate of fear created by the crackdown, he said: "Libyans are scared of their own shadows, children can't sleep. It is like we are on another planet."
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:31:27 #220
155616 Proximo
For god, king & country
pi_93182473
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja die vliegt blijkbaar non stop huurlingen in... :{w

Als ghadaffi al zo tekeer gaat, ben ik benieuwd hoe het wordt wanneer de saoedie's voor dezelfde vuren komen te staan..
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:31:35 #221
pi_93182482
quote:

[..]

Nee, het is een totaal van de pot gerukte drugsverslaafde, dat is veel beter. _O-
Dat is in deze situatie toch een totaal verschil ? Ghadaffi is een volslagen gek die tot alles in staat lijkt om z'n vel te redden , dat was Mubarak niet eigenlijk ...
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:32:50 #222
155616 Proximo
For god, king & country
pi_93182534
Nicaragua veroordeelt het geweld niet, maar steunt ghadaffi als een *oude vriend* _O-
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:32:53 #223
pi_93182539
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is in deze situatie toch een totaal verschil ? Ghadaffi is een volslagen gek die tot alles in staat lijkt om z'n vel te redden , dat was Mubarak niet eigenlijk ...
Als ie nog een beetje normaal kan nadenken weet ie dat ie geen toekomst heeft. Hij is zich dood aan het vechten. ;(
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2011 @ 00:33:37 #224
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93182558
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja dat klinkt wel leuk maar Mubarak kon het leger geen opdracht geven op de bevolking te schieten. Wellicht heeft hij het wel gedaan maar dat hebben ze genegeerd. Precies omdat ze scheuren wilden voorkomen zoals dat vliegtuigen in andere landen gaan landen. Het leger heeft hem uiteindelijk zelf via het achterdeurtje afgevoerd. Gaddafi kon het leger wel die opdracht geven. Dat is het verschil.
pi_93182663
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Daarnaast is Gadaffi wat meer gewend om zijn hachje te redden, lukt 'm al ruim 40 jaar.
pi_93182703
waar komen die huurlingen nou eigenlijk vandaan?
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:38:11 #227
155616 Proximo
For god, king & country
pi_93182736
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:37 schreef Athlon64x het volgende:
Volgens een libische piloot op Al Jazeera, spreken ze geen arabisch... hij had ze blijkbaar vervoerd
pi_93182750
Ghadaffi gaat het deze keer niet overleven; zijn regime is uitelkaar aan het vallen. Zijn machtsbasis wordt te smal om de macht te houden. Misschien nog niet te smal om heel veel schade aan te richten, maar terugveroveren wat hij heeft verloren kan ie vergeten.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:38:46 #230
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93182769
quote:
De geruchten zijn o.a. Tsjaad.
pi_93182772
quote:
Genoeg landen in Afrika die 'm steunen. ;)
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2011 @ 00:39:40 #232
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93182794
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:38 schreef HiZ het volgende:
Ghadaffi gaat het deze keer niet overleven; zijn regime is uitelkaar aan het vallen. Zijn machtsbasis wordt te smal om de macht te houden. Misschien nog niet te smal om heel veel schade aan te richten, maar terugveroveren wat hij heeft verloren kan ie vergeten.
Eens. Niemand kan op deze manier aan de macht blijven.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:39:53 #233
pi_93182802
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja dat klinkt wel leuk maar Mubarak kon het leger geen opdracht geven op de bevolking te schieten. Wellicht heeft hij het wel gedaan maar dat hebben ze genegeerd. Precies omdat ze scheuren wilden voorkomen zoals dat vliegtuigen in andere landen gaan landen. Het leger heeft hem uiteindelijk zelf via het achterdeurtje afgevoerd. Gaddafi kon het leger wel die opdracht geven. Dat is het verschil.
Ghadaffi koopt gewoon huurlingen die sowieso schieten voor wie ze betaalt. En dan gaat het leger makkelijker volgen ...
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:40:27 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93182825
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:32 schreef Proximo het volgende:
Nicaragua veroordeelt het geweld niet, maar steunt ghadaffi als een *oude vriend* _O-
WTF?
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:41:08 #235
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93182848
quote:
2s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat idd. Eigenlijk hoop ik gewoon bijna dat hij het doet, zodat het westen eindelijk eens van zijn luie reet afkomt :r (is ietwat overdreven, maar you get the point)
Yup, alleen weet Gadaffi ws ook wel dat het westen dan wellicht wel wat doet. Muja, met die man kun je alle kanten op.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:41:43 #236
pi_93182868
quote:
Ghadaffi steunt al decennia lang in verschillende afrikaanse landen bepaalde bewegingen. Recent nog in Tsjaad, Somalië en Sudan. De mensen die je nu ziet vechten in Libië zijn wellicht dezelfde uit die landen die weten dat hun strijd daar afhankelijk is van de steun van Ghadaffi aan hen. Maar dus ook van het feit of Ghadaffi al dan niet in z'n eigen land aan de macht blijft ...
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:41:51 #237
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93182871
AJA: Army division of ElGabal ElAkhdar declared publicly their allegiance to the people. #Libya #Feb17
pi_93182890
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:41 schreef yavanna het volgende:

[..]

Yup, alleen weet Gadaffi ws ook wel dat het westen dan wellicht wel wat doet. Muja, met die man kun je alle kanten op.
Gadaffi dit, Gadaffi dat de man krijgt gewoon teveel aandacht. Laat hem maar lekker doodvallen of zo
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:42:23 #239
pi_93182892
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:38 schreef bokaal het volgende:

[..]

De geruchten zijn o.a. Tsjaad.
En zelfs Zimbabwe. Servische piloten.
pi_93182920
Zijn er eigenlijk duidelijke beelden waarop te zien is dat er werkelijk gericht op de demonstranten wordt geschoten of zou het kunnen zijn dat dit door de media wordt overdreven?
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:43:21 #241
155616 Proximo
For god, king & country
pi_93182934
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En zelfs Zimbabwe. Servische piloten.
Serviers, zimbabwe, tsjaad, sudan

Word nog een multiculturele theeboel daar :D
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:44:06 #242
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93182972
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zijn er eigenlijk duidelijke beelden waarop te zien is dat er werkelijk gericht op de demonstranten wordt geschoten of zou het kunnen zijn dat dit door de media wordt overdreven?
wel het ziekenhuis heeft redelijke aanwijzingen dat er gericht geschoten wordt
There is only one religion
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:44:47 #243
155616 Proximo
For god, king & country
pi_93182999
Haha die pro ghadaffi demonstratie nu, schertsvertoning
pi_93183001
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zeer eenvoudige maar zeer belangrijke vraag. Wat ook ontbreekt is waarom de mesen nu zo kwaad op Gaddafi zijn? Ik wil verhalen over de economie, over onderdrukking.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:44:50 #245
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93183002
ShababLibya LibyanYouthMovement
HE has now left the airline and asked ALL pilots to leave Afriqiyah ASAP #Libya #Feb17
»
LibyanYouthMovement
My Uncle Naser Amer, has just stated on Jazeera that he flew FOREIGN mercenaries into Benghazi he did not know until landed #Libya #Feb17

FaithHitaf Faith Kady
AJA: Pilot claims he didn't know they were asked to flow in mercenaries to kill #libya ns #feb17 #gaddafi
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:45:28 #246
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93183028
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:42 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Gadaffi dit, Gadaffi dat de man krijgt gewoon teveel aandacht. Laat hem maar lekker doodvallen of zo
Ja
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:45:53 #247
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93183047
Geen speech van seuntje Kgadgrmblhafi?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:46:25 #248
155616 Proximo
For god, king & country
pi_93183071
Die zonen zitten vast allang ergens in Dubai
pi_93183094
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

wel het ziekenhuis heeft redelijke aanwijzingen dat er gericht geschoten wordt
Maar wie brengen die nieuwsberichten en kunnen we er zeker van zijn dat het de waarheid is? Ik denk dat de media een vies spelletje spelen.

Neemt overigens niet weg dat ik ook vind dat Ghadaffi een enge en gevaarlijke man is die wel in staat is om vreemde beslissingen te nemen.
pi_93183109
Benieuwd of Kadaffi aan het einde van de dag nog de grote leider is.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:47:23 #251
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183115
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar wie brengen die nieuwsberichten en kunnen we er zeker van zijn dat het de waarheid is? Ik denk dat de media een vies spelletje spelen.

Neemt overigens niet weg dat ik ook vind dat Ghadaffi een enge en gevaarlijke man is die wel in staat is om vreemde beslissingen te nemen.
welke media?
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2011 @ 00:48:13 #252
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93183150
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ghadaffi koopt gewoon huurlingen die sowieso schieten voor wie ze betaalt. En dan gaat het leger makkelijker volgen ...
- Gaddafi geeft leger opdracht opstand kop in te slaan.
- Legerleiding is niet bij machte om het naast zich neer te leggen
- Leger verscheurt zichzelf, militairen deserteren
- Gaddafi haalt oude sok onder bed vandaan en huurt privelegertje

:)
pi_93183154
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:43 schreef Proximo het volgende:

[..]

Serviers, zimbabwe, tsjaad, sudan

Word nog een multiculturele theeboel daar :D
Dat was het al voor deze toestand, hij heeft min of meer een eigen leger, een soort van vreemdelingenlegioen.
pi_93183196
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:47 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

welke media?
CNN en Al Jazeera bijvoorbeeld.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:49:40 #255
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183225
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

CNN en Al Jazeera bijvoorbeeld.
zijn afhankelijk van wat er uit libue komt zijn er zelf niet echt
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:50:26 #256
132191 -jos-
Money=Power
pi_93183265
quote:

[..]

We kunnen er niet zeker van zijn, want er zijn geen journalisten in Libie. Dit is inderdaad een andere situatie dan in Egypte want daar kwam wel betrouwbare info naar buiten. In Libie is er nu niks te controleren.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_93183289
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:49 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

zijn afhankelijk van wat er uit libue komt zijn er zelf niet echt
Maar ze kunnen er wel van alles bij verzinnen. Wie controleert dat?
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:51:00 #258
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93183292
wachten we nog op een persconferentie?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:51:49 #259
pi_93183335
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Zeer eenvoudige maar zeer belangrijke vraag. Wat ook ontbreekt is waarom de mesen nu zo kwaad op Gaddafi zijn? Ik wil verhalen over de economie, over onderdrukking.
Gisteren op de Vlaamse zender Canvas was er een discussie tussen ex-beursgoeroe en schrijver Jean Pierre Van Rossem en een Libiër over het waarom van de toestanden in Libië :

Van Rossem : Toen ik de laatste keer Ghadaffi in België zag, zei hij dat elk Libisch gezin dat trouwde van de regering een woning ter beschikking kreeg. Dat is iets waar elke Belg bv alleen maar van kan dromen , is dat effectief zo het geval ?

Libiër : Geen idee, ik heb daar van mijn familie nooit iets van gehoord

Van Rossem : Waar gij van gehoord hebt interesseert mij, sorry , "geen kloten" , wat mij interesseert is of het effectief zo is of niet. Ghadaffi is misschien een terrorist , maar geen grotere terrorist dan bv Bush was. Wat mij interesseert is of dat er in Libië méér mensen onder de armoedegrens leven dan bv in het Amerika onder Bush of zelfs het Amerika nu ...
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:51:58 #260
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183341
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar ze kunnen er wel van alles bij verzinnen. Wie controleert dat?
kijk naar de berichtgeving ...90% externe deskundigen en vluchtelingen die commentaar geven op beelden en gebeurtenissen
pi_93183342
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:50 schreef -jos- het volgende:

[..]

We kunnen er niet zeker van zijn, want er zijn geen journalisten in Libie. Dit is inderdaad een andere situatie dan in Egypte want daar kwam wel betrouwbare info naar buiten. In Libie is er nu niks te controleren.
Precies. Ik denk dat men zich niet moet laten ophitsen door verhalen van massamoord. Vooralsnog zijn daar imho geen bewijzen voor.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:52:24 #262
132191 -jos-
Money=Power
pi_93183359
Overigens zie ik ook heel veel 'retweet' accounts in Libie, die alleen maar retweeten. Het lijkt wel op een social media war.
pi_93183397
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

- Gaddafi geeft leger opdracht opstand kop in te slaan.
- Legerleiding is niet bij machte om het naast zich neer te leggen
- Leger verscheurt zichzelf, militairen deserteren

:)
Bijna goed.

Moet bovenaan. ;)
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2011 @ 00:53:20 #264
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93183407
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:51 schreef raistlin6 het volgende:
wachten we nog op een persconferentie?
Saif?
pi_93183428
Op de vraag of er gericht geschoten is...

Beelden vanuit een ziekenhuis waar de gewonden binnenstromen...
Er moet eigenlijk een driedubbele spoiler op dus je bent gewaarschuwd!!!
Vooral de beelden in de eerste 10 seconden kun je beter overslaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:53:51 #266
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93183429
quote:
5s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:45 schreef Staal het volgende:
Geen speech van seuntje Kgadgrmblhafi?
Khabaffie ha ha ha _O- :') ;(
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:53:56 #267
69315 raistlin6
pi_93183435
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:53 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Saif?
Ja? Of een ander persoon die Gadhafi nog steunt...
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93183458
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:52 schreef -jos- het volgende:
Overigens zie ik ook heel veel 'retweet' accounts in Libie, die alleen maar retweeten. Het lijkt wel op een social media war.
Dat onder andere ja. Vergeet niet dat de televisie en de social media machtige "wapens" zijn die bijvoorbeeld een regime kunnen maken of breken.
pi_93183514
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:53 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Zijn er wereldwijd meer dan je denkt.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:56:37 #270
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183545
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat onder andere ja. Vergeet niet dat de televisie en de social media machtige "wapens" zijn die bijvoorbeeld een regime kunnen maken of breken.
de patroon hulzen waren ook van een kaliber dat deed vermoeden dat er arteleriegeschut op de bevolking was gebruikt , dit in combinatie met de beelden en commentaar uit het ziekenhuis werd dit zeer aannemelijk
pi_93183554
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Gisteren op de Vlaamse zender Canvas was er een discussie tussen ex-beursgoeroe en schrijver Jean Pierre Van Rossem en een Libiër over het waarom van de toestanden in Libië :

Van Rossem : Toen ik de laatste keer Ghadaffi in België zag, zei hij dat elk Libisch gezin dat trouwde van de regering een woning ter beschikking kreeg. Dat is iets waar elke Belg bv alleen maar van kan dromen , is dat effectief zo het geval ?

Libiër : Geen idee, ik heb daar van mijn familie nooit iets van gehoord

Van Rossem : Waar gij van gehoord hebt interesseert mij, sorry , "geen kloten" , wat mij interesseert is of het effectief zo is of niet. Ghadaffi is misschien een terrorist , maar geen grotere terrorist dan bv Bush was. Wat mij interesseert is of dat er in Libië méér mensen onder de armoedegrens leven dan bv in het Amerika onder Bush of zelfs het Amerika nu ...
Interessant maar hoe weet je of het klopt wat Gadaffi zegt, lijkt me wat lastiger te achterhalen dan in e VS. Ik lees niks over doodstraffen in Libïe behalve die zaak met de Bulgaarse verpleegsters. Het zijn geen Iraanse toestanden waar mensen vermoord worden om angst te zaaien, mocht iemand info hebben dat er veel executies n Libië plaatsvinden dan hoor ik het graag.
Over de economie; Libïe is sowieo rijk kijkend naar de GDP per capita, echter is de vraag hoe he verdeeld is. Ik las over gratis onderwijs en huisvestiging. Volgens mij gaan mensen niet demonstreren as je ze onderdak hebben, kunnen eten, een VW Golfje bezitten een TV en drank.

Ik heb vooral het beeld dat Gadaffi een wrede slager was voor dissidenten in het buitenland, een groot sponsor van terrorisme maar voor de gemiddele Libische burgr was ie echt zo slecht? Ik hoor alleen maar geklaag over onderdrukkng. Dat is een serieus verschil met in vrijheid leven, maar zoals ik al zei; as je mijn een dak geeft, een auto, een playstation en vreten dan hoor je me niet.
pi_93183557
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Benieuwd of Kadaffi aan het einde van de dag nog de grote leider is.
Aan het einde van de dag? Het is tegen enen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2011 @ 00:57:21 #273
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93183574
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Bijna goed.

Moet bovenaan. ;)
Ja ok hij had blijkbaar al langer een zooitje schorem rondlopen. Er waren nu berichten dat hij versterking had binnengehaald.

Het ging eik om de vergelijking met Egypte

- Mubarak geeft leger opdracht de opstand de kop in te slaan
- Leger klopt Mubarak goedmoedig op de rug "Beste man, dat kan niet. Kom, gaan we even naar Sharm el-Sheikh voor een kopje thee"
pi_93183583
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 00:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

jammer genoeg voor de vrienden van Muammar gaan de geldkranen van Libie toch echt dicht straks.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:57:55 #275
69315 raistlin6
pi_93183592
quote:
3s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat wel redelijk in kan schatten op zich, maar Saif zou idd nog speechen volgens zn pa over 'hervormingen' niet dat ik daar iets boeiends van verwacht, maar leuk vermaak zou het kunnen zijn, dus zit dat er nog een beetje in volgens de verschillende media dat jullie weten? :)
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:58:02 #276
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183598
;)
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Aan het einde van de dag? Het is tegen enen.
nieuwe dag nieuwe kansen
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:58:48 #277
132191 -jos-
Money=Power
pi_93183627
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:56 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

de patroon hulzen waren ook van een kaliber dat deed vermoeden dat er arteleriegeschut op de bevolking was gebruikt , dit in combinatie met de beelden en commentaar uit het ziekenhuis werd dit zeer aannemelijk
ja, maar de verhalen van genocide zijn onbevestigd en worden uit hun verband gerukt. ook de verhalen dat vliegtuigen de bevolking zouden hebben gebombardeerd zijn ook onbevestigd. hoe langer dit onbevestigd blijft hoe groter de kans dat deze verhalen niet kloppen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:59:25 #278
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183644
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:57 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat wel redelijk in kan schatten op zich, maar Saif zou idd nog speechen volgens zn pa over 'hervormingen' niet dat ik daar iets boeiends van verwacht, maar leuk vermaak zou het kunnen zijn, dus zit dat er nog een beetje in volgens de verschillende media dat jullie weten? :)
voor vannacht? nee denk het niet
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2011 @ 01:00:05 #279
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_93183667
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:53 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Vraagteken denk ik.

Sky News scroll says that Saif Gaddafi is going to give a press conference.

Maar dat was 2 uur geleden.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:01:07 #280
69315 raistlin6
pi_93183704
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:00 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Vraagteken denk ik.

Sky News scroll says that Saif Gaddafi is going to give a press conference.

Maar dat was 2 uur geleden.
Zal dan wel niet idd, eergisteren was Saif rond 0.00 uur, gisteren Gadhafi dat het regende om 1.06 uur. Dus ik wacht nog heel eventjes af.
pi_93183719
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:58 schreef -jos- het volgende:

[..]

ja, maar de verhalen van genocide zijn onbevestigd en worden uit hun verband gerukt. ook de verhalen dat vliegtuigen de bevolking zouden hebben gebombardeerd zijn ook onbevestigd. hoe langer dit onbevestigd blijft hoe groter de kans dat deze verhalen niet kloppen.
Inderdaad. Ik denk dat er flink overdreven wordt om de val van het regime te versnellen en de chaos in andere Arabische landen (verder) aan te wakkeren.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:01:31 #282
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183720
quote:

[..]

over die vliegtuigen is bevestigd dat er niet op de demonstranten geschoten is , maar de geruchten zeggen dat wapendepots zijn bestookt om de wapens niet in handen van demo'''''''''''''s te laten vallen.
een ander gerucht is dat woningen van gedeserteerde officieren bestookt zouden zijn
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:02:23 #283
pi_93183757
quote:

[..]

Het is gewoon een show. Libië bestaat helemaal niet. O-)
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:03:01 #284
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183774
quote:
10s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

je raakt wat versnipperd ouwe
pi_93183795
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:57 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja ok hij had blijkbaar al langer een zooitje schorem rondlopen. Er waren nu berichten dat hij versterking had binnengehaald.

- Leger klopt Mubarak goedmoedig op de rug "Beste man, dat kan niet. Kom, gaan we even naar Sharm el-Sheikh voor een kopje thee"
Totaal anders is het leger in Egypte. Mubarak heeft geen thug-milities zoals echt dictators als Gaddafi, Saddam en Khamenei. Ze hebben eigen gardes met volwassen halfcriminele pubers die niks te verliezen hebben, ze zijn financieel lekker gemaakt en geïndoctrineerd. Een dienstplichtigen leger met families overal in het land gaat echt niet op de buurvrouw schieten die buitn demonstreert.
pi_93183800
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:57 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gadaffi heeft bewust het leger klein en verdeeld gehouden.
Heeft in de tussentijd een huurleger aangeschaft.
Maakt de situatie totaal anders.
De gemiddelde Libische militair weet waarschijnlijk geen partij te kiezen en hobbelen wat mee.
Tot nu zijn de diplomaten het meest heldhaftig maar die kunnen politiek asiel aanvragen wanneer hij onverwacht toch blijft zitten.
pi_93183808
quote:
10s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is een andere extreme... als jij dat denkt, dan is dat prima.. toch?
pi_93183812
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:01 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

over die vliegtuigen is bevestigd dat er niet op de demonstranten geschoten is , maar de geruchten zeggen dat wapendepots zijn bestookt om de wapens niet in handen van demo'''''''''''''s te laten vallen.
een ander gerucht is dat woningen van gedeserteerde officieren bestookt zouden zijn
Is toch al bevestigd door die piloten die op Malta zijn geland?
pi_93183832
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 00:58 schreef -jos- het volgende:

[..]

Jij kunt kennelijk niet extrapoleren he? Als je kijkt naar de desintegratie van het regime, kun je wel degelijk een redelijke inschatting maken dat het inderdaad onacceptabel is wat er in Libie gebeurt. Als de beulen van het regime het niet meer trekken, dan is het geen aai over het bolletje dat wordt uitgedeeld.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:04:54 #290
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183841
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:04 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Is toch al bevestigd door die piloten die op Malta zijn geland?
die waren uit op het redden van hun hachie :6
pi_93183845
quote:

[..]

2 vliegtuigen zijn op malta geland, ze hebben gedeserteerd. Maltese media en staat hebben het nieuws uitgebracht.

Nog later is nog een Libanese oorlogsschip naar Malta heengegaan, nogmaals omdat ze weigerden om naar de bevolking te schieten.

Amerika heeft trouwens meer baat bij een stabiele midden-oosten. Nu moet men zorgen dat er weer Amerika-vriendelijke leiders (lees: marionetten van Amerika) op de troon stijgen voordat iemand anders het grijpt.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:05:14 #292
132191 -jos-
Money=Power
pi_93183855
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:01 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

ja, Gaddafi heeft zelf gezegd dat het idd op wapendepots gericht was.
overigens was het gerucht van de genocide dat alle militairen die weigerden op de bevolking te schieten vermoord zijn. tot nu toe is dat onbevestigd.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:06:27 #293
69315 raistlin6
pi_93183903
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:05 schreef -jos- het volgende:

[..]

overigens was het gerucht van de genocide dat alle militairen die weigerden op de bevolking te schieten vermoord zijn. tot nu toe is dat onbevestigd.
Mensenrechtenraad van de VN heeft aangekondigd een onderzoek te starten tegen Gadhafi op verdenking van misdaden tegen de menselijkheid. Denk dat er dan voldoende naar boven komt.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:06:28 #294
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93183904
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:05 schreef -jos- het volgende:

[..]

is geen genocide, is misdaad tegen de menselijkheid
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:07:37 #295
132191 -jos-
Money=Power
pi_93183952
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jij kunt kennelijk niet extrapoleren he? Als je kijkt naar de desintegratie van het regime, kun je wel degelijk een redelijke inschatting maken dat het inderdaad onacceptabel is wat er in Libie gebeurt. Als de beulen van het regime het niet meer trekken, dan is het geen aai over het bolletje dat wordt uitgedeeld.
ik zeg helemaal niet dat het niet onnaceptabel is wat er nu gebeurd. ik zeg juist dat ik er niet goed over kan oordelen omdat de berichten niet goed geverifieerd kunnen worden. aan 'als' verhalen heb ik dus niks.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:07:55 #296
pi_93183963
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mooi!
pi_93183981
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 01:06 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Mensenrechtenraad van de VN heeft aangekondigd een onderzoek te starten tegen Gadhafi op verdenking van misdaden tegen de menselijkheid. Denk dat er dan voldoende naar boven komt.
En zo een onderzoek doen ze ook echt niet voor de leuk hoor.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:09:26 #298
pi_93184015
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik denk dat er flink overdreven wordt om de val van het regime te versnellen en de chaos in andere Arabische landen (verder) aan te wakkeren.
Prima!
pi_93184025
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 01:07 schreef -jos- het volgende:

[..]

ik zeg helemaal niet dat het niet onnaceptabel is wat er nu gebeurd. ik zeg juist dat ik er niet goed over kan oordelen omdat de berichten niet goed geverifieerd kunnen worden. aan 'als' verhalen heb ik dus niks.
Nee, ik heb het over de waarschijnlijkheid dat de verhalen kloppen als de mensen die het kunnen weten erop reageren door eruit te stappen. Je kunt dus niet alleen niet extrapoleren maar je kent ook het woord niet.
  woensdag 23 februari 2011 @ 01:10:16 #300
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93184044
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mooi!
media in egypte (staats) die opriep het land te verdedigen tegen buitenlandse overname. Protect Egypt was een vrijbrief tegen het geweld tegen buitenlanders en de pers, daar werd flink gehoor aan gegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')