abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93164129
quote:
Den Haag - De Eerste Kamer heeft vandaag het wetsvoorstel Opsporing onverzekerden aangenomen. Wie nog niet verzekerd is loopt kans op een boete.

Minister Schippers van Volksgezondheid wil met deze wet het aantal onverzekerden terugdringen. Uit de laatste cijfers van het CBS blijkt dat er nog altijd zo’n 150.000 onverzekerden zijn. Hiermee is circa ¤ 140 miljoen euro aan gederfde premie gemoeid.

Met ingang van 15 maart 2011 worden verzekeringsplichtigen zonder zorgverzekering actief opgespoord en gemaand om een zorgverzekering af te sluiten. Zij kunnen zich nu nog onttrekken aan de verzekeringsplicht en tasten daarmee de onderlinge solidariteit aan. Wie nu een verzekering afsluit, krijgt geen boete.
Bron

Wie jarenlang weigerde een zorgverzekering af te sluiten kreeg standaard een boete van 130% van de nominale jaarpremie. Nu wordt er dus een generaal pardon verleend aan 150.000 mensen die al die tijd weigerden zich solidair op te stellen, de boete wordt immers niet opgelegd als je je voor 15 maart meldt.

Schande :(
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:18:52 #2
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_93164262
Op zich wel slim bedacht , zo actief op zoek hadden ze jaren geleden moeten doen... Maar nu is elke aanmelding voor 15 maart er eentje minder die ze moeten opsporen.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_93164274
Daar sta je dan met je goede gedrag....
Belachelijk!
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:20:26 #4
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93164338
:') :')
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:26:36 #5
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_93164629
Zeker goed dat ze dit doen, maar ik denk dat er tussen die onverzekerden ook veel mensen zitten die het gewoon echt niet kunnen betalen om serieuze redenen (dus geen luie studenten of uitkerings-tokkies).
To doom or not to doom
pi_93164873
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:18 schreef tuintegel het volgende:
Op zich wel slim bedacht , zo actief op zoek hadden ze jaren geleden moeten doen... Maar nu is elke aanmelding voor 15 maart er eentje minder die ze moeten opsporen.
Laat ze maar speuren.. suggestie voor 15 maart melden en dan krijg je alleen een boete, daarna opsporingskosten zelf betalen.
pi_93165246
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 19:19 schreef Stokstaart het volgende:
Daar sta je dan met je goede gedrag....
Belachelijk!
Inderdaad...
quote:
Het wetsvoorstel beoogt om verzekeringsplichtigen zonder zorgverzekering op te sporen door bestanden te koppelen. Een deel van de verzekeringsplichtigen kan zich nu nog onttrekken aan de verzekeringsplicht en tast daarmee de onderlinge solidariteit aan. Door het opsporen van onverzekerden én de aanpak van de wanbetalers scheelt dat voor alle andere verzekerden al snel zo’n 45 euro aan premie per jaar.
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 19:18 schreef tuintegel het volgende:
quote:
Met het wetsvoorstel worden de volgende maatregelen genomen:

Onverzekerden die door middel van bestandsvergelijking zijn opgespoord, krijgen eerst een brief van het College voor zorgverzekeringen (CVZ). Daarin worden ze gewezen op hun verzekeringsplicht en aangespoord een zorgverzekering te sluiten.

Als blijkt dat zij dit na drie maanden nog steeds niet hebben gedaan, dan krijgen ze een boete van drie maal de standaardpremie per maand (circa ¤ 300).

Als na een nieuwe bestandsvergelijking blijkt dat de betrokkene nog steeds niet verzekerd is, dan
wordt voor de tweede keer een boete opgelegd.

Degenen die na twee boetes nog altijd onverzekerd blijken, zal het CVZ ambtshalve verzekeren bij een zorgverzekeraar. Zij zijn dan 12 maanden lang een bestuursrechtelijke premie verschuldigd ter hoogte van de standaardpremie (in totaal ongeveer 1200 euro). Deze wordt zo mogelijk via bronheffing geïnd.
Bron

Erg zachte aanpak als je het mij vraagt. Het daadwerkelijk opsporen is een klusje van niets omdat ze die bestandsvergelijking (het meeste werk) toch moeten doen. Het maakt dan qua kosten verder niet erg veel uit of je 1.000 of 100.000 mensen zoekt.
pi_93165491
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:26 schreef A-mineur het volgende:
Zeker goed dat ze dit doen, maar ik denk dat er tussen die onverzekerden ook veel mensen zitten die het gewoon echt niet kunnen betalen om serieuze redenen (dus geen luie studenten of uitkerings-tokkies).
maar ondertussen wel een auto voor de deur en een plasma aan de muur :')
pi_93165897
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:45 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Uiteraard. :Z
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:53:49 #10
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_93165954
Prima dat het wordt aangepakt. Ben echter wel benieuwd hoe die groep onverzekerden is opgebouwd.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_93166143
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 19:53 schreef Hukkie het volgende:
Prima dat het wordt aangepakt. Ben echter wel benieuwd hoe die groep onverzekerden is opgebouwd.
Uit 2009:
quote:
Tweederde van de onverzekerden is allochtoon
Ruim de helft van het aantal onverzekerden is tussen de 20 en 40 jaar
Weinig onverzekerden onder uitkeringsgerechtigden
CBS

Exacte cijfers op Statline

Ik blijf het bizar vinden, zelfs voor de stouteriken is het niet eerlijk .'Brave' Jan die zich twee maanden geleden heeft aangemeld krijgt een dikke boete voor zijn kiezen en anderen krijgen clementie.
pi_93166310
Er zijn ook dakloos, mensen die nauwelijks centen over heeft. hoe moeten ze godsnaam het betalen?.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:00:56 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93166383
Loser is een keuze.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_93166406
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
Er zijn ook dakloos, mensen die nauwelijks centen over heeft. hoe moeten ze godsnaam het betalen?.
Daklozen hebben in de regel ook een uitkering. Zolang ze maar iets van een postadres hebben hebben ze er recht op. Een postbus volstaat.

En natuurlijk blijft het nogal krom naar de mensen die wel netjes hun zorgpremie afdragen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_93166747
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:26 schreef A-mineur het volgende:
Volgens mij moeten bijstandstrekkers zelfs een gedeelte van hun uitkering afdragen aan een ziektekostenverzekering. Dus nog voor ze een euro gestort krijgen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_93166933
Goh, deze regering beroept zich op solidariteit? Dat is op zich al krankzinnig.

En daarom moeten we verplicht een verzekering kopen bij een maatschappij met een winstoogmerk.. Die zelf pissen op de solidariteit, getuige de reclames: 'Geen plaswekker in het pakket? Jou een zorg!' De gedachte van een verzekering is juist dat je met zijn allen een risico draagt. Als je niet wil betalen voor dingen die je toch niet zelf nodig hebt, wordt de rekening voor zieken uiteraard hoger, zodat ze dubbel gestraft worden. Dat is juist anti-solidair.

Naar mijn idee hebben ze alleen recht van spreken als ze het ziekenfonds in ere herstellen en alle marktwerking uit de zorg schoppen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:20:41 #17
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_93167446
die verplichte zorgverzekering is gewoon volksnaaierij.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_93167713
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Goh, deze regering beroept zich op solidariteit? Dat is op zich al krankzinnig.

En daarom moeten we verplicht een verzekering kopen bij een maatschappij met een winstoogmerk.. Die zelf pissen op de solidariteit, getuige de reclames: 'Geen plaswekker in het pakket? Jou een zorg!' De gedachte van een verzekering is juist dat je met zijn allen een risico draagt. Als je niet wil betalen voor dingen die je toch niet zelf nodig hebt, wordt de rekening voor zieken uiteraard hoger, zodat ze dubbel gestraft worden. Dat is juist anti-solidair.

Naar mijn idee hebben ze alleen recht van spreken als ze het ziekenfonds in ere herstellen en alle marktwerking uit de zorg schoppen.
QFT
Groetjes, Ezio.
pi_93167839
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 19:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

CBS

Interessante statistieken, had verwacht dat er meer autochtone christen-fundis waren die nog steeds weigeren een zorgverzekering te nemen.
pi_93167931
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Uit 2009:

[..]

CBS

Ik blijf het bizar vinden, zelfs voor de stouteriken is het niet eerlijk .'Brave' Jan die zich twee maanden geleden heeft aangemeld krijgt een dikke boete voor zijn kiezen en anderen krijgen clementie.
Mwah, ik vraag me af in hoeveel van de gevallen die boete ook betaald moest worden. Bij onvoldoende middelen wordt deze tot nu toe kwijtgescholden.
pi_93167971
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:27 schreef Stranger het volgende:

[..]

Interessante statistieken, had verwacht dat er meer autochtone christen-fundis waren die nog steeds weigeren een zorgverzekering te nemen.
Die hoeven ook geen zorgverzekering te hebben, daar is een andere regeling voor: niet verzekerd zijn en wel betalen voor een spaarpotje.
pi_93171334
Bizar dat ze hier nog nooit eerder achteraan zijn gegaan! Ik vind de maatregelen ook maar soft. Gewoon direct een beslag leggen op het salaris lijkt me een veel betere maatregel.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:25:04 #23
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_93171515
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:22 schreef Nielsch het volgende:
Bizar dat ze hier nog nooit eerder achteraan zijn gegaan! Ik vind de maatregelen ook maar soft. Gewoon direct een beslag leggen op het salaris lijkt me een veel betere maatregel.
Het cvz doet dat ook hoor als je besluit je zorgverzekering lang genoeg niet te betalen. Alleen die groep is makkelijker op te sporen omdat ze al zijn aangemeld bij een zorgverzekering, alleen betalen ze niet of te laat.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_93174685
bs, die mensen waren onverzekerd, stel dat er wat was gebeurd. Nog ff extra laten betalen vind ik geldklopperij, zoals zoveel. Zorgverzekeringen beter afschaffen en uit de inkomstenbelasting betalen. Is goedkoper ook. Verzekeraars willen winst maken en dicteren hoe ziekenhuizen werken. Schandalig vind ik dat.
pi_93175581
laat ze maar komen betaal al 6 jaar geen zorgverzekering _O- Ze moeten eerst maar is durven het kamp op te komen
pi_93175943
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:24 schreef Evertjan het volgende:
laat ze maar komen betaal al 6 jaar geen zorgverzekering _O- Ze moeten eerst maar is durven het kamp op te komen
En nou je poot breken, en dan? je wordt wel geholpen. daarom pleit ik voor de kosten via inkomstenbelasting, is het ook wat eerlijker verdeeld heh. Wel ff wat vaker de FIOD op kampers afsturen dan :Y
pi_93176541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:20 schreef Schenkstroop het volgende:
die verplichte zorgverzekering is gewoon volksnaaierij.
Maar het is wel veel goedkoper dan toen we allemaal nog ziekenfondsverzekerd waren. ;)
pi_93176692
Onverzekerden gewoon dood laten gaan. We zijn veel te ver doorgeslagen met dat pamperen en nathouden hier.
Groetjes, Ezio.
pi_93176847
quote:
Door het opsporen van onverzekerden én de aanpak van de wanbetalers scheelt dat voor alle andere verzekerden al snel zo’n 45 euro aan premie per jaar.
Dus vandaar dat de premies dit jaar naar beneden gaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_93176941
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:38 schreef Light het volgende:

[..]

Maar het is wel veel goedkoper dan toen we allemaal nog ziekenfondsverzekerd waren. ;)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_93176977
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 22:38 schreef Light het volgende:

[..]

Nee.
pi_93177040
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:43 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Dus vandaar dat de premies dit jaar naar beneden gaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's volgend jaar pas. Maar dan ben je dat toch alweer vergeten en omdat het opsporen ook geld kost, wordt de premie gewoon weer verhoogd ;)
pi_93177179
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:45 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Nee.
Dat hadden de hooge heeren in Den Haag anders wel beloofd toen het werd ingevoerd...
pi_93177290
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:38 schreef Light het volgende:

Dat klopt, voor de werkgever.
pi_93177366
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 22:47 schreef Light het volgende:

[..]

Dat hadden de hooge heeren in Den Haag anders wel beloofd toen het werd ingevoerd...
Geloof jij die lui?
pi_93177558
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:50 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Geloof jij die lui?
Hmm.. nu je het zegt... ze hebben vaker dingen gezegd die achteraf toch iets anders uitpakten. Ik wacht ook nog altijd tot we de euro van Kok terugkrijgen, om eens wat te noemen.
pi_93177582
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:47 schreef Light het volgende:

[..]

Geloof je dat?
pi_93177690
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:01 schreef Ferdo het volgende:
Daklozen hebben in de regel ook een uitkering. Zolang ze maar iets van een postadres hebben hebben ze er recht op. Een postbus volstaat.
Dat is te hopen, wat mij betreft mag de zorgpremie ook weer via de loonstrook gaan. WIl je geld ? Dan moet je eerst afdragen.
quote:
En natuurlijk blijft het nogal krom naar de mensen die wel netjes hun zorgpremie afdragen.
Mwah, je hebt kaf en koren. Mensen in de schuldsanering kosten ook klauwen met geld, het is alleen cru dat misbruik in dezelfde categorie als armoe valt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_93177703
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:54 schreef niels0 het volgende:

[..]

Geloof je dat?
Zie de post boven die van jou :)
pi_93177710
EURO100 tot EURO150 p/m vind ik een hoop geld voor een zorgverzekering.
pi_93178068
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 22:56 schreef niels0 het volgende:
EURO100 tot EURO150 p/m vind ik een hoop geld voor een zorgverzekering.
Ik betaal maar 77 euro hoor.
pi_93178247
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:01 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ik betaal maar 77 euro hoor.
Met een maximaal vrijwillig eigen risico zeker?
pi_93178441
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 23:05 schreef Light het volgende:

[..]

Met een maximaal vrijwillig eigen risico zeker?
Ja, ik heb nooit wat.

En geld genoeg...... :-)
pi_93178805
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:08 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ja, ik heb nooit wat.

ook 500 + 165 euro over als je toevallige ongevaltje krijgt?.

van die 165 euro is echt idioot idee.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_93178839
quote:

[..]

Ja, ik heb nooit wat.
Ik hoop voor je dat dat zo blijft :)
pi_93178873
quote:

[..]

Ja, ik heb nooit wat.

Good for you, Ik wil ook overstappen om een lagere premie te betalen en een hoger eigen risico te hebben. Dit mag ik pas weer tussen december en januari dacht ik. Sneeky mofo's zijn het toch.
pi_93178968
quote:

[..]

Ja, ik heb nooit wat.

Basis + aanvullend voor 77 euro.... Waar ben jij verzekerd dan?
Groetjes, Ezio.
pi_93179248
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 23:14 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

ook 500 + 165 euro over als je toevallige ongevaltje krijgt?.

van die 165 euro is echt idioot idee.
Ja, waarom niet? Ik/we besparen al 3 of 4 jaar. Moet ik dan een keer 670 euro betalen ben ik nog altijd voordeliger uit.
pi_93179341
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 23:17 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Basis + aanvullend voor 77 euro.... Waar ben jij verzekerd dan?
Ik heb het toch niet over aanvullend. Cz collectief.
pi_93179533
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:24 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ik heb het toch niet over aanvullend. Cz collectief.
Erg verstandig om jezelf alleen maar basis te verzekeren 'omdat je toch nooit iets krijgt'.
Zul je zien dat er volgende maand een knobbeltje in je borst ontdekt wordt en je nergens voor verzekerd bent.
Groetjes, Ezio.
pi_93179642
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:27 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Erg verstandig om jezelf alleen maar basis te verzekeren 'omdat je toch nooit iets krijgt'.
Zul je zien dat er volgende maand een knobbeltje in je borst ontdekt wordt en je nergens voor verzekerd bent.
En voor welk stuk van de behandeling zou ze dan niet verzekerd zijn? Met voldoende inkomen\ spaargeld kun je prima zonder AV. Bij de meeste aanvullende pakketten zijn de maxima dusdanig laag dat je het zelf prima met spaargeld kan opvangen.
pi_93179750
niet iedereen kan zomaar 500 euro ophoesten!.
pi_93179751
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:46 schreef Light het volgende:

[..]

Da's volgend jaar pas. Maar dan ben je dat toch alweer vergeten en omdat het opsporen ook geld kost, wordt de premie gewoon weer verhoogd ;)
Nee, die kosten komen er extra bovenop, want de premie moet natuurlijk sowieso omhoog omdat de zorg weer duurder wordt :{
pi_93179771
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
niet iedereen kan zomaar 500 euro ophoesten!.
En als je dat niet kan moet je geen verhoogd eigen risico nemen....
pi_93179805
quote:
13s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

En voor welk stuk van de behandeling zou ze dan niet verzekerd zijn? Met voldoende inkomen\ spaargeld kun je prima zonder AV. Bij de meeste aanvullende pakketten zijn de maxima dusdanig laag dat je het zelf prima met spaargeld kan opvangen.
Dan hoop ik dat je genoeg spaargeld hebt staan!
Denken dat je er bij bepaalde behandelingen met 500 euro klaar mee bent... _ :')
Groetjes, Ezio.
pi_93179836
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:32 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

En als je dat niet kan moet je geen verhoogd eigen risico nemen....
Dan wordt je gedwongen daarin meer betalen dan je kan of wilt.
inclusief 165 verplicht eigen risico
pi_93179878
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:33 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Denken dat je er bij bepaalde behandelingen met 500 euro klaar mee bent... _ :')
De rekening komt pas achteraf. :P
pi_93179986
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:33 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Zodra het hele eigen risico is betaald (670 dus, en ze heeft in de afgelopen jaren meer dan dat bespaard met het hogere ER) krijg je de rest vergoed op een eigen bijdrage op vervoerskosten na als je die maakt. Maar welk deel van een borstkankerbehandeling komt volgens jou vanuit het aanvullende pakket? Aangezien jij beweert dat je niet alles vergoed krijgt.
pi_93180227
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:36 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zodra het hele eigen risico is betaald (670 dus, en ze heeft in de afgelopen jaren meer dan dat bespaard met het hogere ER) krijg je de rest vergoed op een eigen bijdrage op vervoerskosten na als je die maakt. Maar welk deel van een borstkankerbehandeling komt volgens jou vanuit het aanvullende pakket? Aangezien jij beweert dat je niet alles vergoed krijgt.
Het ging mij er dan ook niet om dat mensen ervoor kiezen hun eigen risico te verhogen, maar dat er kennelijk nog steeds mensen zijn die menen met het basispakket afdoende beschermd te zijn....

Maar moeten ze zelf maar weten dan. Ben hier niet als vertegenwoordiger van een of andere ziektekostenverzekeraar.. :P
Groetjes, Ezio.
pi_93180271
¤ 500 ER is inderdaad aan te raden. Ik heb alleen een basisverzekering en dat kost ¤ 771 per jaar, dus ¤ 64,26 per maand. Dat betekent dus dat ik geld terug krijg door de zorgtoeslag. Met dit soort kortingen heb je binnen 3 jaar geen gebruik van zorg je ER (in totaal ¤ 670) er al uit. Oke, niet helemaal, tandarts betaal ik namelijk ook zelf.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:43:52 #61
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_93180353
De overheid heeft alle macht wb. de zorgverzekering uit handen gegeven aan een handjevol verzekerings-corporaties. En dan verwacht et volk nog een eerlijke instelling van deze mensen die toch niks te vrezen meer hebben en deze hele tak in hun achterzak hebben zitten?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_93180386
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:40 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Het ging mij er dan ook niet om dat mensen ervoor kiezen hun eigen risico te verhogen, maar dat er kennelijk nog steeds mensen zijn die menen met het basispakket afdoende beschermd te zijn....

Maar moeten ze zelf maar weten dan. Ben hier niet als vertegenwoordiger van een of andere ziektekostenverzekeraar.. :P
Mensen met voldoende eigen middelen zijn in de meeste gevallen goedkoper uit zonder aanvullende verzekering. Het is uiteindelijk gewoon een schadeverzekering om kosten te dekken die je niet zelf kan dragen.
Je gebruikt nooit alle soorten zorg in een jaar tegelijk en de meeste mensen halen de kosten van het aanvullende pakket er sowieso nooit uit.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:46:48 #63
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_93180485
Zorg dat doorgaans echt een verschil kan maken zoals ooglaser-correcties en echte specialisten. kunnen alleen nog worden betaald door modaal en hoger.
pi_93180524
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mensen met voldoende eigen middelen zijn in de meeste gevallen goedkoper uit zonder aanvullende verzekering. Het is uiteindelijk gewoon een schadeverzekering om kosten te dekken die je niet zelf kan dragen.
Je gebruikt nooit alle soorten zorg in een jaar tegelijk en de meeste mensen halen de kosten van het aanvullende pakket er sowieso nooit uit.
Ja, ik vind het telkens maar weer onvoorstelbaar om te horen waar veel mensen voor verzekerd zijn en tegen wat voor bedragen. Het enige waar je voor moet zorgen is dat je niet heel krap in de liquide middelen komt te zitten, maar dat is gewoon sparen.
pi_93180554
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:44 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Mensen met voldoende middelen betalen gewoon voor het top-pakket lijkt me?
3 jaar niet naar een arts gaan om zo maar een paar euro's te besparen.... Je lijkt wel gek.
Laat me lekker elk jaar screenen. :)
Groetjes, Ezio.
pi_93180614
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:48 schreef Stokstaart het volgende:
3 jaar niet naar een arts gaan om zo maar een paar euro's te besparen.... Je lijkt wel gek.
Laat me lekker elk jaar screenen. :)
Dat is dus een instelling die de zorgkosten tot gigantische hoogte heeft opgedreven. In 2015 gaat een gigantische 46 % van alle overheidsuitgaven op aan zorg. Ik vind dat dit soort gedrag absoluut fors ingeperkt moet worden en dat mag wat mij betreft met forse financiële prikkels.
pi_93180680
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is dus een instelling die de zorgkosten tot gigantische hoogte heeft opgedreven. In 2015 gaat een gigantische 46 % van alle overheidsuitgaven op aan zorg. Ik vind dat dit soort gedrag absoluut fors ingeperkt moet worden.
Wat voor gedrag?
Groetjes, Ezio.
pi_93180699
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:51 schreef Stokstaart het volgende:
Wat voor gedrag?
Ieder jaar jezelf laten screenen. Ga alleen naar de dokter als er wat aan de hand is en anders niet.
pi_93180753
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ieder jaar jezelf laten screenen.
Want dat doet heel Nederland massaal of zo?

Daarbij: is voorkomen niet beter dan genezen?
pi_93180756
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ieder jaar jezelf laten screenen. Ga alleen naar de dokter als er wat aan de hand is en anders niet.
Screening betaal je 100% zelf hoor.
Groetjes, Ezio.
pi_93180812
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:53 schreef Ferdo het volgende:

Preventieve behandelingen komen steeds vaker voor en vaak gebaseerd op economisch gezien foutief of zelf helemaal niet uitgevoerde kosten/baten analyses. Het drijft de zorgconsumptie enorm op. Een situatie die onhoudbaar is met 46 % van de overheidsuitgaven die in 2015 naar zorg gaat. Het kannibaliseert op de andere taken die de overheid heeft.
pi_93180869
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Precies.
Er zijn nogal wat erfelijkheidsfactoren waar ik mee te maken heb. 2 jaar geleden nog een kwaadaardig plekje bij mijn blaas laten weghalen.

Als je weet dat een bezoekje aan je specialist je 600+ euro gaat kosten bedenk jij je ook wel 3x voor je daar langsgaat voor een routinecontrole. Met alle mogelijke gevolgen van dien.
Groetjes, Ezio.
pi_93180925
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:53 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Screening betaal je 100% zelf hoor.
Ah, dat valt dan nog mee. Maar denk aan de enorme hoeveelheid bloedverdunners die ieder jaar geslikt worden, cursussen om te stoppen met roken en preventieve onderzoeken naar darmkanker. Medisch zijn deze te rechtvaardigen, maar economisch gezien vaak niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:55 schreef Stokstaart het volgende:
Als je weet dat een bezoekje aan je specialist je 600+ euro gaat kosten bedenk jij je ook wel 3x voor je daar langsgaat voor een routinecontrole. Met alle mogelijke gevolgen van dien.
Natuurlijk niet, ik heb dat geld gewoon op de plank liggen. Want dat is natuurlijk wel wat je moet doen als je een groot eigen risico hebt. In accounting termen wordt ook wel van een voorziening eigen risico gesproken.
pi_93180968
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Preventieve behandelingen komen steeds vaker voor en vaak gebaseerd op economisch gezien foutief of zelf helemaal niet uitgevoerde kosten/baten analyses. Het drijft de zorgconsumptie enorm op. Een situatie die onhoudbaar is met 46 % van de overheidsuitgaven die in 2015 naar zorg gaat. Het kannibaliseert op de andere taken die de overheid heeft.
Primaire oorzaak daarvan ligt toch echt bij de vergrijzing hoor. Zeker niet omdat mensen ineens massaal allerlei screenings laten doen o.i.d. .....
Groetjes, Ezio.
pi_93181142
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:57 schreef Stokstaart het volgende:
Primaire oorzaak daarvan ligt toch echt bij de vergrijzing hoor. Zeker niet omdat mensen ineens massaal allerlei screenings laten doen o.i.d. .....
De vergrijzing brengt ook een enorme hoeveelheid preventief onderzoek en preventieve behandelingen met zich mee. (Zie ook mij vorige reactie).
pi_93181311
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De vergrijzing brengt ook een enorme hoeveelheid preventief onderzoek en preventieve behandelingen met zich mee.
De gezondheidszorg is verworden tot een snel groeiende commerciele bedrijfstak die zoveel mogelijk omzet en winst wil draaien, of dat nu nodig is of niet.
pi_93181346
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De vergrijzing brengt ook een enorme hoeveelheid preventief onderzoek en preventieve behandelingen met zich mee. (Zie ook mij vorige reactie).
Dat ligt vooral aan de absurd hoge bedragen die men hier in Nederland dient te betalen voor een dergelijke screening.
Ik laat me altijd checken net over de grens in Duitsland en daar betaal je een fractie(lees een derde), van het bedrag dat je bijvoorbeeld in het UMC moet aftikken.

Verder is zo'n jaarlijkse check onderdeel van je verzekering bij sommige grote verzekeraars.
M.a.w. dergelijke checks worden vaak uitgevoerd op initiatief van zorgverzekeraars om voor hun kosten te besparen. :)
Groetjes, Ezio.
pi_93181387
quote:
2s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De gezondheidszorg is verworden tot een snel groeiende commerciele bedrijfstak die zoveel mogelijk omzet en winst wil draaien, of dat nu nodig is of niet.
Artsen en verzekeraars hebben inderdaad baat bij een hoger zorgvolume. Zeker omdat er nergens anders op gedifferentieerd mag worden dan op prijs van de overheid. De dekking van het verzekeringspakket is voor iedereen gelijk.
pi_93181744
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:48 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Mensen met voldoende middelen betalen gewoon voor het top-pakket lijkt me?

Lang niet allemaal hoor, en waarom zou je. Met een toppakket betaal je in de meeste gevallen nog steeds meer dan je vergoed krijgt. Het is uiteindelijk dezelfde afweging als met een verhoogd eigen risico, als je weet dat je gezond bent ben je beter af met een spaarpotje. Maar alleen doen wanneer je indien nodig zelf bij wijze van spreken ¤600 kan aftikken voor fysiotherapie als het nodig is.
pi_93182120
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:15 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Lang niet allemaal hoor, en waarom zou je. Met een toppakket betaal je in de meeste gevallen nog steeds meer dan je vergoed krijgt. Het is uiteindelijk dezelfde afweging als met een verhoogd eigen risico, als je weet dat je gezond bent ben je beter af met een spaarpotje. Maar alleen doen wanneer je indien nodig zelf bij wijze van spreken ¤600 kan aftikken voor fysiotherapie als het nodig is.
Dan mogen ze eerst wel criteria voor spaargeld/inkomen gaan verbinden aan het hebben van een dergelijk verhoogd eigen risico.

Nogmaals het argument van 'geld zat' vind ik niet echt legitiem. Aangezien het hoe je het ook wilt uitleggen ten alle tijden nog steeds om een ordinaire besparingsmaatregel gaat.
Groetjes, Ezio.
pi_93183186
Persoonlijk vind ik het niet zo heel erg dat veel mensen zich fors verzekeren, daardoor krijg ik meer ER korting.
pi_93186483
Ik weet nieteens hoe mijn huisarts heet.
pi_93186985
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 00:23 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan mogen ze eerst wel criteria voor spaargeld/inkomen gaan verbinden aan het hebben van een dergelijk verhoogd eigen risico.

Nogmaals het argument van 'geld zat' vind ik niet echt legitiem. Aangezien het hoe je het ook wilt uitleggen ten alle tijden nog steeds om een ordinaire besparingsmaatregel gaat.
Een ordinaire besparingsmaatregel? Ik maak een keus. Waardoor ik 35 euro per maand minder betaal, dus 420 euro per jaar. Heb ik het eerste jaar kosten dan ben ik duurder uit. 80 euro om precies te zijn. Wij doen dit nu voor het vierde jaar dus al een besparing van 3360 euro..... Ik vind het gewoon dom dat iemand niet 1000 euro of meer achter de hand heeft.

Daarbij is moppie 6 weken geleden van de trap gevallen en een stabiele wervelfractuur opgelopen. De rit naar het ziekenhuis de opnamen van 7 dagen en de terapie vallen allemaal in de basiszorg zonder eigen risico...
pi_93186989
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 23:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
¤ 500 ER is inderdaad aan te raden. Ik heb alleen een basisverzekering en dat kost ¤ 771 per jaar, dus ¤ 64,26 per maand. Dat betekent dus dat ik geld terug krijg door de zorgtoeslag. Met dit soort kortingen heb je binnen 3 jaar geen gebruik van zorg je ER (in totaal ¤ 670) er al uit. Oke, niet helemaal, tandarts betaal ik namelijk ook zelf.
Dat was in 2010 hè. :-)
pi_93188121
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 07:13 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Een ordinaire besparingsmaatregel? Ik maak een keus. Waardoor ik 35 euro per maand minder De rit naar het ziekenhuis de opnamen van 7 dagen en de terapie vallen allemaal in de basiszorg zonder eigen risico...
De enige manier waarop dát niet onder je verplicht eigen risico valt is wanneer je in het buitenland woont en in Nl werkt en je de zorg in je woonland krijgt. Anders mag je dit jaar echt je eigen risico aftikken.
pi_93188148
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:45 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zo ken ik er nog 2 -.-
pi_93188228
quote:
2s.gif Op woensdag 23 februari 2011 00:23 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee, het is geen ordinaire besparingsmaatregel, zoals ik al eerder zei: een zorgverzekering is net als een autoverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering gewoon een schadeverzekering. En een schadeverzekering is bedoeld om financiele risico's te dekken die je niet zelf kunt of wilt dragen. En zoals ik ook al zei zijn de kosten die gemaakt worden uit het aanvullende pakket voor mensen met een behoorlijk inkomen prima zelf te dragen en waarom zou je iets verzekeren als het niet nodig is?
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:50:54 #88
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_93188852
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:16 schreef virus.exe. het volgende:
zo ken ik er nog 2 -.-
Een playstation en een frietpan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:57:21 #89
116015 SicSicSics
pi_93188992
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
De enige manier waarop dát niet onder je verplicht eigen risico valt is wanneer je in het buitenland woont en in Nl werkt en je de zorg in je woonland krijgt. Anders mag je dit jaar echt je eigen risico aftikken.
Of als je aanvullend verzekerd bent. O+

Verder is dit het basis rijtje:
# huisarts;
# tandheelkundige zorg voor jongeren tot 18 jaar;
# verloskundige zorg en kraamzorg;
# gratis bevolkingsonderzoeken, zoals het borstkankeronderzoek;
# de griepprik voor risicogroepen;
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_93189209
Wat is dat toch voor zielige ontwikkeling hier dat niemand de ander meer wat gunt :r.

In de tijd dat zij niet verzekerd waren en jij wel, hebben ze inderdaad geen premie betaald. Maar dan waren ze ook niet verzekerd.

En bedenk je nou eens wat ze met die boete willen bereiken. Juist, dat mensen zich niet niet verzekeren. Als deze tijdelijke maatregel zorgt dat een hoop mensen zich alsnog verzekeren is dat doel toch ook bereikt? Die boete is er niet om het boete geven.
pi_93189636
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 10:08 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat is dat toch voor zielige ontwikkeling hier dat niemand de ander meer wat gunt :r.

In de tijd dat zij niet verzekerd waren en jij wel, hebben ze inderdaad geen premie betaald. Maar dan waren ze ook niet verzekerd.

En bedenk je nou eens wat ze met die boete willen bereiken. Juist, dat mensen zich niet niet verzekeren. Als deze tijdelijke maatregel zorgt dat een hoop mensen zich alsnog verzekeren is dat doel toch ook bereikt? Die boete is er niet om het boete geven.
Ze waren misschien niet verzekerd maar konden dus wel gebruik maken van het door anderen betaalde zorgstelsel. Ziekenhuizen, ambulances etc, ze staan allemaal voor je klaar of je nou verzekerd bent of niet. Gezien de hoge kosten die voortvloeien uit een behandeling is het reeel te stellen dat die rekeningen dus onbetaald bleven..de gewone premiebetaler draait hier dus voor op.

Daarnaast is het verplicht om verzekerd te zijn volgens de wet. Mensen die onverzekerd de weg op gaan met hun auto krijgen toch ook een bekeuring, dan zegt de agent toch ook niet 'oh ik zie dat u al 6 jaar geen verzekering heeft, nou sluit er maar snel ééntje af en we praten nergens meer over'.

Het zorgstelsel is niet perfect maar dat is er nu eenmaal. Het is ronduit asociaal om niet mee te doen maar wel te verwachten dat je geholpen wordt.
pi_93189796
Gewoon net als in Amerika onverzekerden lekker bij de poort van het ziekenhuis laten staan, wie niet horen wil moet maar voelen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_93189822
quote:
13s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:08 schreef CaptainCookie het volgende:

Maar ze krijgen wel gewoon zorg als ze die nodig hebben (iedereen heeft recht op zorg). Die rekening komt uiteindelijk bij de verzekerden terecht waardoor die weer meer premie mogen betalen.
Ik heb er overigens geen problemen mee als iemand ervoor kiest om zich niet te verzekeren maar dan moet je ook de, financiële, gevolgen van die keuze accepteren (alle kosten zelf betalen). Helaas krijg je op dat moment zo'n huilie-huilie verhaal. Persoon X kan het niet betalen en gaat jankend zijn verhaal in de media vertellen. Politiek Den Haag vind het allemaal maar schandalig en uiteindelijk komt de rekening bij de verzekerde Nederlanders terecht *O* :')
Get it and Bet it
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:34:14 #94
324665 meth77
to do or not to do
pi_93189874
Verplicht verzekeren dus, is dat nu marktwerking???
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:36:33 #95
324665 meth77
to do or not to do
pi_93189955
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gewoon net als in Amerika onverzekerden lekker bij de poort van het ziekenhuis laten staan, wie niet horen wil moet maar voelen.
Of die laat de verzorging in een ander land doen
Of die richt met een stel anderen een eigen ziekenhuis op waar men met lage tarieven terecht kan
Of maak een basisverzekering met alleen basishulp bij ongevallen voor onverzekerden, waar mensen als Bill Gates een jaarlijkse vergoeding in kan storten

Laat mensen kiezen wat ze willen, en inderdaad als je echt niet wil verzekeren, dan heb je alleen recht op een staatsbegrafenis
  Redactie Frontpage woensdag 23 februari 2011 @ 10:51:18 #96
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_93190433
De beste straf is gewoon weigering van zorg als je niet verzekerd bent. Verder 130% alle premies met terugwerkende kracht betalen, als je je nu verzekerd.

Eens met TS: deze mensen verdienen gigantische straf, zijn een last voor de maatschappij en gewoon ratten. Waarom dit gedrag motiveren met een pardon?????
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 23 februari 2011 @ 10:52:30 #97
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_93190473
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Een playstation en een frietpan?
Zoiets als van die uitkeringstrekkers die janken dat ze niet rondkomen, maar dan wel 100 euro per week van hun uitkering aan tabak en drank kunnen uitgeven :r
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:58:58 #98
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_93190669
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:52 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoiets als van die uitkeringstrekkers die janken dat ze niet rondkomen, maar dan wel 100 euro per week van hun uitkering aan tabak en drank kunnen uitgeven :r
ja dat vind ik ook al zo raar , zelf ken ik er zat die dan ook daarnaast even 2 x in het jaar voor 3 weken naar de Antillen gaan :( (inc kids)

Ik als werkende mag blij wezen als ik de Veluwe haal.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_93192625
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of als je aanvullend verzekerd bent. O+

Verder is dit het basis rijtje:
# huisarts;
# tandheelkundige zorg voor jongeren tot 18 jaar;
# verloskundige zorg en kraamzorg;
# gratis bevolkingsonderzoeken, zoals het borstkankeronderzoek;
# de griepprik voor risicogroepen;
Nee hoor, ziekenhuis valt toch echt onder de basisverzekering, en al ben je aanvullend verzekerd het eigen risico betaal je nog. De laatste twee punten die jij noemt vallen niet onder de ziektekostenverzekering maar onder de AWBZ en de eerste drie zijn de uitzonderingen uit de hoofdverzekering die zijn vrijgesteld van het eigen risico. Misschien zorgen dat je weet waar je het over hebt voor je iets beweerd.
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:00:33 #100
116015 SicSicSics
pi_93192861
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nee hoor, ziekenhuis valt toch echt onder de basisverzekering, en al ben je aanvullend verzekerd het eigen risico betaal je nog. De laatste twee punten die jij noemt vallen niet onder de ziektekostenverzekering maar onder de AWBZ en de eerste drie zijn de uitzonderingen uit de hoofdverzekering die zijn vrijgesteld van het eigen risico. Misschien zorgen dat je weet waar je het over hebt voor je iets beweerd.
Dat lijstje kwam direct van www.rijksoverheid.nl :D
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')