abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92967056
quote:
De gemeente Den Haag zal de grootste hindoetempel van het Europese vasteland krijgen. Drie verschillende hindoestromingen, verenigd in één consortium, zullen achter station Hollands Spoor drie tempels naast elkaar gaan bouwen.

Dat liet Marnix Norder, woordvoerder van stadsontwikkeling, vandaag weten. Het wordt een miljoenenproject, maar de organisaties zullen dan ook alles zelf betalen. "De gemeente verkoopt de grond, maar investeert zelf geen geld in het project".

Het complex wordt volgens Norder ''een icoon voor de stad en voor Nederland''. De Hindoestaanse gemeenschap is de grootste allochtone bevolkingsgroep in de regio Haaglanden.

Het plan voorziet ook in woningbouw van ruim negentig appartementen in twee torens naast de drie verschillende gebedshuizen, oftewel ‘mandirs’. Deze woningen staan ook open voor niet-Hindoestanen.
bron

^O^ zeker met de grootste dichtheid van hindoe-gelovige in Den Haag is dit een aanwinst lijkt mij.
pi_92967213
Twiddel
  † In Memoriam † vrijdag 18 februari 2011 @ 15:42:36 #3
137949 Disana
pi_92967303
Ja mooi. Hoorde het vanochtend al op de radio maar vergat helemaal dat ik me had voorgenomen het hier te posten :)
pi_92967327
Neem aan dat ze daar ook lichamen gaan verbranden in de open lucht zoals hoort bij hun religie?
Zal de buurt blij mee zijn.
pi_92967348
Ik ga ook maar eens een religie stichten. Lijkt me wel cool.
Subsidies en belastingvrije schenkingen, waarmee ik een dijk van een kathedraal bouw die een knoepert van een woonkamer heeft. In de grond zakkende 70 inch beeldschermen, zodat op zondag er geen vieze vingertjes op komen als de onderdanen op bezoek komen.
En dat zwembad in de achtertuin met zicht op zee vullen we met wijwater. Is dat ook weer fiscaal aftrekbaar, dus interessant.

Leven op de pof is zo gek nog niet. Je moet het alleen wel goed aanpakken.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:44:39 #6
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92967399
Als het een moskee was geweest was het hele land in rep en roer. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:45:09 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_92967423
Gaan ze de muren ook versieren met vrolijke swastika's?
pi_92967434
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:43 schreef Maatregel het volgende:
Ik ga ook maar eens een religie stichten. Lijkt me wel cool.
Subsidies en belastingvrije schenkingen, waarmee ik een dijk van een kathedraal bouw die een knoepert van een woonkamer heeft. In de grond zakkende 70 inch beeldschermen, zodat op zondag er geen vieze vingertjes op komen als de onderdanen op bezoek komen.
En dat zwembad in de achtertuin met zicht op zee vullen we met wijwater. Is dat ook weer fiscaal aftrekbaar, dus interessant.

Leven op de pof is zo gek nog niet. Je moet het alleen wel goed aanpakken.
Lezen.
quote:
Het wordt een miljoenenproject, maar de organisaties zullen dan ook alles zelf betalen. "De gemeente verkoopt de grond, maar investeert zelf geen geld in het project".
pi_92967485
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:44 schreef Id_do_her het volgende:
Zo zie je maar weer dat niet iedereen tegen religie in het algemeen is maar misschien enkel tegen religie die haat predikt en extremistische volgelingen heeft ^O^

Religie, niks mis mee ^O^ zolang je het andere niet opdringt
pi_92967488
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef Asgard het volgende:

[..]

Lezen.

[..]

Je denkt dat naast de gemeente er geen andere "potjes" bestaan?
Laat mij maar "slecht lezen" dan.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:03:10 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92968254
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Religie, niks mis mee ^O^ zolang je het andere niet opdringt
Inderdaad.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:13:03 #12
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_92968689
Hindoes zijn vredelievend.
Net als Boeddhisten.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_92968747
Prima, ze betalen het zelf. Zo zou het altijd moeten.
pi_92968869
Poll: Zou je het zelfde reageren als het een moskee betrof?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_92969131
Waarom sleur je die moslims er nu weer bij?
pi_92969254
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:23 schreef Maatregel het volgende:
Waarom sleur je die moslims er nu weer bij?
Omdat het vanaf nu natuurlijk een PVV-topic is *O*

:')
pi_92969376
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:25 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Omdat het vanaf nu natuurlijk een PVV-topic is *O*

:')
Inderdaad.
Het begint onderhand het niveau van een kleuter te krijgen.
  † In Memoriam † vrijdag 18 februari 2011 @ 16:29:26 #18
137949 Disana
pi_92969435
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Poll: Zou je het zelfde reageren als het een moskee betrof?
Ja
Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Die 'ja' is dus van mij. Omdat ik vind dat ook een mooie moskee een verrijking van het stadsbeeld kan zijn. Bovendien gun ik iedereen zijn eigen mooie plek van samenkomst, ook los van religie.
pi_92969539
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Die 'ja' is dus van mij. Omdat ik vind dat ook een mooie moskee een verrijking van het stadsbeeld kan zijn. Bovendien gun ik iedereen zijn eigen mooie plek van samenkomst, ook los van religie.
Ook ja, ik vind dat de iedereen die een bepaald geloof aanhangt die ook tot zekere mate moet kunnen uiten, daarbij horen naar mijn mening ook moskeeën.
Twiddel
pi_92969744

Voor de Hagenezen: Het komt op de plek waar vroeger de Konmar zat op de Waldorpstraat.
pi_92978588
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:46 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat niet iedereen tegen religie in het algemeen is maar misschien enkel tegen religie die haat predikt en extremistische volgelingen heeft ^O^
Wat een bullshit. Alsof het hindoeïsme geen extremistische volgelingen kent.
pi_92979688
Had ik hetzelfde gereageerd als het een moskee was? In principe wel, maar het probleem is dat de moskeeën die gebouwd worden, vaak door gemeentes worden gesubsidieerd.
pi_92979945
TS wil wel heel graag dat dit een moslim-bashtopic wordt. :')
pi_92982191
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef Frollo het volgende:
niks mis mee
  Donald Duck held vrijdag 18 februari 2011 @ 20:51:43 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_92983668
De hindoeïsmisering slaat toe. Straks zul je zien dat gemeentes en bedrijven biefstuk van het menu schrappen omdat koeien heilig zijn voor Hindoes, net zoals varkens bij moslims.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:37:44 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_92994362
Ah, gezellig, is dit inclusief zelfmoordruimte voor de vele hindoes die de sociale druk van hun groep niet aankunnen en er dus maar een eind aanmaken?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:39:51 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_92994485
quote:
"De gemeente verkoopt de grond, maar investeert zelf geen geld in het project".
Voor hoeveel eigenlijk? Want ze subsidiëren niet, maar het is dan standaard dat de grondprijs opeens maar een schijntje van de werkelijke waarde is waardoor het toch enkele miljoenen kan schelen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:49:00 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_92995024
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gast, doe niet zo zielig.

Alsof er extremistische hindoes met vliegtuigen torens in vliegen :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 19 februari 2011 @ 00:57:52 #29
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_92998763
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, het hindoeïsme kent geen extremistische volgelingen zoals de religie van de vrede die kent.
pi_92999743
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:51 schreef __Saviour__ het volgende:
De hindoeïsmisering slaat toe. Straks zul je zien dat gemeentes en bedrijven biefstuk van het menu schrappen omdat koeien heilig zijn voor Hindoes, net zoals varkens bij moslims.
Wij mogen inderdaad best wat respectvoller met onze koeien omgaan.

Hindoes, gij zijt welkom!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93000105
quote:
Het was toch zo dat varkens als 'onrein' beschouwd werden?
pi_93001569
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:49 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Doe zelf niet zo zielig, gast.

Wat dacht je van de Tamil-tijgers? De meeste Tamils zijn hindoeïstisch!

quote:
At the height of their power the Tigers possessed a well-developed militia and carried out many high profile attacks including the assassinations of several high-ranking Sri Lankan and Indian politicians including Sri Lankan President Ranasinghe Premadasa in 1993, and former Indian Prime Minister Rajiv Gandhi in 1991. The Tigers pioneered the use of suicide belts, and used light aircraft in some of their attacks.
Wat dacht je van de hindoes die 790 moslims hebben vermoord en 500 moskeeën hebben verwoest in Gujarat in 2002?

Trouwens, de hindoes, christenen, maoïsten en nationalisten moorden elkaar ook uit zonder dat daar 1 moslim aan te pas komt. Deze gekken vormen zelfs een groter gevaar voor India dan de Paki's:

http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_violence_in_Orissa

quote:
Disturbingly, Hindus have also been attacked by members of their own faith, due to having Christian relatives. One woman, who is herself a Hindu, says she was gang raped by her grandparent's neighbors due to her uncle's refusal to renounce his Christian beliefs.
Wat zijn ze toch lief he die hindoes O+ Ze hebben zelfs wraak genomen op de pedo-priesters en nonnen terwijl de hindoe-politie toekeek:

quote:
Rape of a Nun

She gave a written complaint stating that "one man from the mob" had raped her. During a press conference she alleged that a group of unidentified persons, dragged her along with the priest and took them to a deserted building. The priest was doused with petrol and beaten up. She also alleged that the crowd paraded her on the streets in the presence of a dozen policemen. After the launching of the complaint, police had medical examination of the nun carried out, which showed she had been raped.
Ze hebben zelfs een weeshuis verbrand :')

quote:
Christian orphanage attacked

To protest the five killings of Hindus including that of Swami Lakshmananda, the Vishva Hindu Parishad (VHP) called for a statewide shutdown on Monday, 25 August 2008. On the same day, rioters attacked a Christian orphanage at Khuntpalli village in Bargarh district. An employee and prospective convert of the orphanage, a local Hindu, was killed when the orphanage was set on fire.
Hier nog een verhaal van BBC

quote:
They call Bhubaneshwar India's temple city. Over two millennia, thousands of intricately carved Hindu temples have been constructed in Orissa's state capital. O+ Many of them still stand testimony to the faith of the people. They are often places of serenity and calm. (8>

But travel for five hours into the interior, into the lush green hills of central Orissa, and Hinduism takes on a new and more menacing form. :o

In the remote district of Kandhamal, fundamentalists have been at work. :o :o

Militant groups who say they speak in the name of Hinduism, have been burning Bibles and killing Christians. ~O>

Horror stories have emerged from the worst anti-Christian pogroms since Indian independence. oO<

I met a young priest named Manoj, now in temporary exile, who related the story of his father. "They came to our house and held an axe to his neck. 'If you stay Christian', he was told, 'you will be killed.' He was taken to a local temple and forced to convert." :Y)

"To live in this world today," Manoj's father relates in a letter smuggled out of his village, "we have to live as Hindus." :')
Nog een ontopic reactie: ze doen maar. Ik ben alleen benieuwd of PVV-tokkies per ongeluk deze hindoe-tempel gaan aanvallen omdat ze denken dat het een moskee is. :') Amerikaanse tokkies hebben namelijk hetzelfde gedaan na 911. 8)7
-
  zaterdag 19 februari 2011 @ 02:36:04 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_93001647
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

bron

^O^ zeker met de grootste dichtheid van hindoe-gelovige in Den Haag is dit een aanwinst lijkt mij.
Dat denk ik ook. En verheug me er al op er dan eens binnen te wandelen om te gaan kijken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_93001719
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:49 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 00:57 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee, het hindoeïsme kent geen extremistische volgelingen zoals de religie van de vrede die kent.
Ignorance is bliss.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 02:58:25 #35
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_93001950
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 02:41 schreef Xa1pt het volgende:

Ignorance is bliss.
Heeft daar niets mee te maken. Waar moslims voor minimaal 90% van de onlusten zorgen in het westen hebben de Hindoes maar liefst 0,00% op hun naam staan.
Wat ze daar uitvreten kent geen enkele reflectie hier itt de religie van de vrede.
pi_93002032
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 02:58 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Heeft daar niets mee te maken. Waar moslims voor minimaal 90% van de onlusten zorgen in het westen hebben de Hindoes maar liefst 0,00% op hun naam staan.
Wat ze daar uitvreten kent geen enkele reflectie hier itt de religie van de vrede.
Zo, 90% van de onlusten. Bron?

Gelukkig vreet het westen niets uit in moslimlanden toch... :')
-
pi_93002116
quote:
De hindoeïsmisering slaat toe.
Gelukkig kunnen de meeste PVV'ers dat woord toch niet uitspreken.
pi_93005315
quote:
En als het een nazi-gebouw was ook. Maar Hindoes zijn top!
Hoezo xenofoob? :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_93005331
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 03:03 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Zo, 90% van de onlusten. Bron?

Gelukkig vreet het westen niets uit in moslimlanden toch... :')
O, het westen doet het daar ook dus mogen wij het hier :'(
Als we zo gaan beginnen denk ik dat we veel touw en benzine nodig gaan hebben :N
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_93007038
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 02:31 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Doe zelf niet zo zielig, gast.

Wat dacht je van de Tamil-tijgers? De meeste Tamils zijn hindoeïstisch!

[..]

Wat dacht je van de hindoes die 790 moslims hebben vermoord en 500 moskeeën hebben verwoest in Gujarat in 2002?

Trouwens, de hindoes, christenen, maoïsten en nationalisten moorden elkaar ook uit zonder dat daar 1 moslim aan te pas komt. Deze gekken vormen zelfs een groter gevaar voor India dan de Paki's:

http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_violence_in_Orissa

[..]

Wat zijn ze toch lief he die hindoes O+ Ze hebben zelfs wraak genomen op de pedo-priesters en nonnen terwijl de hindoe-politie toekeek:

[..]

Ze hebben zelfs een weeshuis verbrand :')

[..]

Hier nog een verhaal van BBC

[..]

Nog een ontopic reactie: ze doen maar. Ik ben alleen benieuwd of PVV-tokkies per ongeluk deze hindoe-tempel gaan aanvallen omdat ze denken dat het een moskee is. :') Amerikaanse tokkies hebben namelijk hetzelfde gedaan na 911. 8)7
LOL!
Vreemd he, actie > reactie?
Hindoes worden al eeuwenlang door moslims geterroriseerd in hun eigen land en dan vind je het gek dat ze daar zo nu en dan eens actie tegen ondernemen? Zelfde geldt voor de Christelijke missionarissen die letterlijk de ene groep tegen de anderen uitspelen (stom dat de Indiërs hierin trappen aangezien het exact hetzelfde is dat de Britten deden).
Hell, ik hoef dit niet eens te uit te leggen. Het feit dat er relatief meer moslims in India wonen dan Hindoes in Pakistan (aantal is drastisch afgenomen sinds de scheiding doel ik op) geef toch weer dat Hindoes iets toleranter zijn dan de rest van de gelovigen in dat gebied.
pi_93007122
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:57 schreef Asgard het volgende:
LOL!
Hindoes worden al eeuwenlang door moslims geterroriseerd in hun eigen land en dan vind je het gek dat ze daar zo nu en dan eens actie tegen ondernemen? Zelfde geldt voor de Christelijke missionarissen die letterlijk de ene groep tegen de anderen uitspelen (stom dat de Indiërs hierin trappen aangezien het exact hetzelfde is dat de Britten deden).
Ah, dus als hindoes of christenen zich schuldig maken aan moord is het ineens wél gerechtvaardigd omdat moslims dat er zelf naar maken? :')

quote:
Hell, ik hoef dit niet eens te uit te leggen. Het feit dat er relatief meer moslims in India wonen dan Hindoes in Pakistan (aantal is drastisch afgenomen sinds de scheiding doel ik op) geef toch weer dat Hindoes iets toleranter zijn dan de rest van de gelovigen in dat gebied.
Saywut?
pi_93007266
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, dus als hindoes of christenen zich schuldig maken aan moord is het ineens wél gerechtvaardigd omdat moslims dat er zelf naar maken? :')

[..]

Saywut?
Nee, het gaat om de context.
Als je hier berichten gaat plaatsen over een handjevol aanslagen gepleegd door Hindoes moet je ook wel iets vertellen over de tientallen zoniet honderden aanslagen en provocaties door moslims. Aanslagen op onschuldige burgers zijn altijd fout.

Weet jij ook maar iets over de geschiedenis van India?
pi_93007317
Verder zijn de Hindoestanen in Nederland niet echt te vergelijken met Indiërs. Het enige dat ze gemeen hebben is dat ze beide naar Bollywood kijken en ongeveer hetzelfde geloof hebben.
pi_93007486
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:04 schreef Asgard het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de context.
Als je hier berichten gaat plaatsen over een handjevol aanslagen gepleegd door Hindoes moet je ook wel iets vertellen over de tientallen zoniet honderden aanslagen en provocaties door moslims. Aanslagen op onschuldige burgers zijn altijd fout.
Eens, maar die context wordt ook nauwelijks toegelicht wanneer het gaat om aanslagen van moslims.

quote:
Weet jij ook maar iets over de geschiedenis van India?
Ik neem aan dat je doelt op o.a. 1947?

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:06 schreef Asgard het volgende:
Verder zijn de Hindoestanen in Nederland niet echt te vergelijken met Indiërs. Het enige dat ze gemeen hebben is dat ze beide naar Bollywood kijken en ongeveer hetzelfde geloof hebben.
Hetzelfde geldt voor moslims.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 12:13:30 #45
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_93007539
Slecht idee; decennialang beleid afstellen op secularisatie en emancipatie van geloofsaanhangers en tegelijkertijd projectontwikkelaars vrij spel geven om miljoenenprojecten op te tuigen rondom gebedsgebouwen die, analoog aan de Christelijke kerken anno 2011, over een jaar of 40 in onbruik 'horen' te raken. Riekt naar geld- en prestigekwestie.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_93008288
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eens, maar die context wordt ook nauwelijks toegelicht wanneer het gaat om aanslagen van moslims.

[..]

Ik neem aan dat je doelt op o.a. 1947?

[..]

Hetzelfde geldt voor moslims.
Ja omdat moslims (of christenen) vaak de agressors zijn die iets dat niet van hun is wel gaan claimen.
Bijv. wat die kerel hierboven noemde (Gujurat 2002), dat was een reactie op iets dat moslims deden (een trein met 58 Hindoes levend verbranden).

Nee, niet 1947. Daarvoor al, de Mughal-periode en de manier hoe er toen (door moslims) is omgegaan met Hindoes en het Hindoeïsme.

-edit- we gaan een beetje off-topic denk ik.
pi_93008539
quote:

[..]

LOL!
Nee dat is niet vreemd. Moslims claimen namelijk hetzelfde: actie > reactie.
Bezetting Kashmir > reactie.
Bezetting Palestina > reactie.
Bezetting Tsjetsjenië > reactie.
Bezetting Irak > reactie.
etc.

Waar het mij om ging is dat de hindoes niet allemaal heilige boontjes zijn terwijl de moslims zogenaamd allemaal agressief zijn en aanslagen plegen.

Ik heb alleen een aantal gevallen genoemd waarin hindoes zich barbaars hebben gedragen als reactie op een paar onwetende rukkers die in dit topic hebben gereageerd.

Verder heb ik niks tegen hindoes. Al zouden ze tig tempels bouwen, ik zal ze niet gaan tegenhouden. En ik ben al helemaal geen fan van de christenen en wat ze uitspoken in India.
-
pi_93008630
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:45 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nee dat is niet vreemd. Moslims claimen namelijk hetzelfde: actie > reactie.
Bezetting Kashmir > reactie.
Bezetting Palestina > reactie.
Bezetting Tsjetsjenië > reactie.
Bezetting Irak > reactie.
etc.

Waar het mij om ging is dat de hindoes niet allemaal heilige boontjes zijn terwijl de moslims zogenaamd allemaal agressief zijn en aanslagen plegen.

Ik heb alleen een aantal gevallen genoemd waarin hindoes zich barbaars hebben gedragen als reactie op een paar onwetende rukkers die in dit topic hebben gereageerd.

Verder heb ik niks tegen hindoes. Al zouden ze tig tempels bouwen, ik zal ze niet gaan tegenhouden. En ik ben al helemaal geen fan van de christenen en wat ze uitspoken in India.
Ff reactie op vetgedrukte:
Dat komt omdat we in NEDERLAND geen last hebben van Hindoes die klagen op van alles en dreigen etc. in tegenstelling tot andere groepen.
pi_93008667
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Slecht idee; decennialang beleid afstellen op secularisatie en emancipatie van geloofsaanhangers en tegelijkertijd projectontwikkelaars vrij spel geven om miljoenenprojecten op te tuigen rondom gebedsgebouwen die, analoog aan de Christelijke kerken anno 2011, over een jaar of 40 in onbruik 'horen' te raken. Riekt naar geld- en prestigekwestie.
Wat boeit het als ze het zelf betalen en er verder niemand mee lastig vallen?
pi_93008827
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:48 schreef Asgard het volgende:

[..]

Dat komt omdat we in NEDERLAND geen last hebben van Hindoes die klagen op van alles en dreigen etc. in tegenstelling tot andere groepen.
Wie is we? Misschien hebben anderen wel last van hindoes en niet van moslims.
Net of jij voor iedereen kunt spreken.

Het westen bezet dan ook geen hindoe-land, dus jij hebt makkelijk te praten natuurlijk. Actie en reactie is ook het geval bij moslims. Als je dat niet leuk vindt en de zaken eenzijdig gaat belichten, dat is dan jouw probleem, blijf maar slap lullen over moslims maar dat verandert toch niets aan de werkelijkheid.
-
pi_93009081
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:54 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het westen bezet dan ook geen hindoe-land, dus jij hebt makkelijk te praten natuurlijk. Actie en reactie is ook het geval bij moslims. Als je dat niet leuk vindt en de zaken eenzijdig gaat belichten, dat is dan jouw probleem, blijf maar slap lullen over moslims maar dat verandert toch niets aan de werkelijkheid.
Ben jij moslim?
pi_93009142
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:48 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ik heb meer last van christenen die hun overtuigingen er door willen drukken dan van moslims eigenlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xa1pt op 19-02-2011 13:18:05 ]
pi_93009211
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb meer last van christenen die hun overtuigingen er door willen drukken dan van moslims eigenlijk. En nauwelijks van moslims.
Waar woon je, als je daar last van hebt? :') Urk ofzo?
pi_93009528
Prima dat het er komt. En nee, zo had ik niet gereageerd wanneer het een moskee betrof. Gek genoeg vind ik die onderscheid wel terecht. :P
pi_93009968
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:54 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Sjonge jonge :')
Wil je echt beweren dat de gemiddelde Nederlander meer last heeft van Hindoes dan van Moslims? Serieus gast?

Wat is dat voor non-argument? Alsof er in Nederland allemaal Irakezen de lastpost aan het uithangen zijn? Nee hoor, in Nederland hebben we "last" van moslims die uit landen komen waar geen westerse troepen zijn binnengevallen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:21:15 #56
3542 Gia
User under construction
pi_93011581
Amsterdam de Westermoskee.
Den Haag een grote Hindoe-tempel.

Niks mis mee, zolang ze het zelf bekostigen.

En dat vind ik in beide gevallen.

Hier is pas de kerk opgeknapt met geld van het bisdom, diverse schenkingen en allerlei acties. (markten, veilingen enz...)
Ziet er weer prachtig uit!! ^O^
pi_93086165
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:13 schreef kabelhaspel het volgende:
Hindoes zijn vredelievend.
Net als Boeddhisten.
Oh?
Ik meen me vaag toch iets te herinneren over rellen en een bezette Hindoetempel, die door het Indiase leger maar amper heroverd kon worden.
En Sikhs, welk geloof hebben die ook alweer?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93086442
En:Kan een mod de drie spelfouten in de TT even rechtzetten?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93086872
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sikhisme? :') :P
  maandag 21 februari 2011 @ 07:37:00 #60
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_93090533
Ja; alleen als men een wat originelere design neemt voor zo'n mega-moskee, ik schaam mij af en toe voor het feit dat men moskeeën zo eentonig bouwt en ontwerpt.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_93132094
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 07:37 schreef samvirus het volgende:
Ja; alleen als men een wat originelere design neemt voor zo'n mega-moskee, ik schaam mij af en toe voor het feit dat men moskeeën zo eentonig bouwt en ontwerpt.
Nou, je moet voor de grap eens plaatjes googelen met het woord moskee.
En dan met het woord kerk.
  maandag 21 februari 2011 @ 23:52:23 #62
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93133073
quote:
Ik hoop het wel ja. :D

quote:

[..]

LOL!
Ik ben voorstander van actie > reactie en bak dan ook elke keer een taart wanneer een westerse soldaat wordt vermoord in het midden oosten. :) Op 9/11 hield ik zelfs een groot feest. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef nikk het volgende:
Prima dat het er komt. En nee, zo had ik niet gereageerd wanneer het een moskee betrof. Gek genoeg vind ik die onderscheid wel terecht. :P
Inderdaad gek aangezien je als een Marokkaan praat. :N
pi_93133137
Er zullen idd wel meer Nederlanders zijn die last hebben van moslims dan hindoe's, maar dat neemt niet weg dat discriminatie op basis van geloof slecht is. Ook al zijn er een hoop moslims die zich gedragen als kanker mongolen, alsnog zijn er ook genoeg moslims die zich normaal gedragen, hebben die dan niet evenveel recht op een moskee als de hindoe's op een tempel? Ik vind in ieder geval van wel.

Als een moskee niet het stadsbeeld verpest, heb ik er 0.0 problemen mee. Zelfde geldt voor een tempel of een kerk of whatever.
Sisco Certified
pi_93150257
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:52 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Inderdaad gek aangezien je als een Marokkaan praat. :N
Als een Marokkaan zelfs. :')

Toch vreemd dat wanneer dit topic over moslims zou gaan we ongetwijfeld een zevende deel zouden openen op dit moment. Waar is al die xenofobie eigenlijk gebleven waar vele moslims zo over klagen?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:56:29 #65
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_93154483
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:14 schreef Kees22 het volgende:

Het sikhisme. Welk punt wil je maken?
pi_93157184
quote:
Misschien is dat omdat hindu's niet overal ter wereld voor problemen en oorlogen zorgen ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_93157641
De grond is dus wél voor minder dan de marktwaarde aan de gelovigen verkocht. :r
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:07:09 #69
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_93158026
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:59 schreef twaalf het volgende:
De grond is dus wél voor minder dan de marktwaarde aan de gelovigen verkocht. :r
Je verwijst naar dit artikel?:
quote:
Wat is de bewering?

Ik benadruk: ze betalen alles zelf. De gemeente geeft alleen toestemming en wijst de plek aan.

Wie zegt dat?

De Haagse wethouder Marnix Norder (PvdA, stadsontwikkeling, integratie) over de bouw van het grootste Hindoetempelcomplex van het Europese vasteland.

Waar zegt hij dat?

In het artikel Haagse Hindoes betalen tempel zelf in Trouw van 18 februari.

Hoe zat het ook alweer?

Vorige week werd een plan gepresenteerd voor de bouw van een tempelcomplex voor drie hindoeïstische stromingen: de Krishnabeweging, de Sikhs en de Arya Samaj. Het Haagse college van B&W heeft besloten dat een consortium van de drie hindoetempels een tempelcomplex mag bouwen in Laakhaven-West vlak bij station Holland Spoor. Onderdeel van het plan is de bouw van ruim negentig appartementen in twee torens naast het complex.

Norder benadrukte vorige week dat de gemeente zelf geen cent in het tempelcomplex steekt en dat de Hindoestaanse gemeenschap zelf voor de kosten opdraait.

Wat is waar?

Het klopt dat de gemeente Den Haag niet meebetaalt aan de tempels. Navraag bij de gemeente leert echter dat ze de grond wel goedkoper ter beschikking stelt. Er gelden twee tarieven: de grond waarop de tempels worden gebouwd wordt tegen een lage prijs verkocht, die geldt voor non-profitorganisaties met een publieke functie. De grond voor de woningen wordt verkocht voor een commerciële prijs, zegt de woordvoerder van Norder.

Geurt Keers van het Kenniscentrum grondbeleid voor gemeenten, vertelt dat het gebruikelijk is dat gemeenten een lagere grondprijs rekenen voor non-profit organisaties zoals kerken of scholen. Die grond wordt meestal tegen kostprijs verkocht. Hoewel de gemeente geen verkoopprijzen wil openbaren valt op de gemeentesite te lezen dat die non-profitprijs in 2008 173 euro per vierkante meter bedroeg.

Dat is relatief laag. Zo wordt in 2008 voor vrije kavels in bouwrijpe staat minimaal 500 euro per vierkante meter gevraagd. Grond voor hotelbouw in de goedkoopste categorie kost tussen de 250 en 500 euro en de allergoedkoopste winkelgrond in mindere buurten kost 300 tot 2000 euro per vierkante meter.

Je kan dus stellen dat de gemeente weliswaar geen cent in het project steekt, maar financieel wel inlevert omdat de grond ook voor commerciële doeleinden aan een projectontwikkelaar zou kunnen worden verkocht.

Eindoordeel

De bewering van wethouder Norder is zowel waar als niet waar. De gemeente steekt weliswaar geen geld in het complex maar verkoopt haar grond wel tegen een lagere prijs dan ze aan commerciële partijen zou doen.

Reactie

De woordvoerder erkent dat er meer voor de grond kan worden gevraagd als die voor commerciële doeleinden wordt verkocht. Ja, maar dat is ook een beetje kort door de bocht. Misschien was op de grond wel een school gebouwd of studentenwoningen. Daarvoor gelden ook lagere grondprijzen.
http://www.depers.nl/binn(...)-Haagse-hindoes.html
pi_93158281
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:07 schreef freako het volgende:

[..]

Je verwijst naar dit artikel?:

[..]

http://www.depers.nl/binn(...)-Haagse-hindoes.html
Ja.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:21:33 #71
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_93158792
Tja, wat is de marktwaarde van de grond? Die is afhankelijk van de bestemming die erop rust.
  † In Memoriam † dinsdag 22 februari 2011 @ 17:22:39 #72
137949 Disana
pi_93158865
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:12 schreef twaalf het volgende:

[..]

Ja.
En waarom verdient dat van jou een kotssmiley?
pi_93159405
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:21 schreef freako het volgende:
Tja, wat is de marktwaarde van de grond? Die is afhankelijk van de bestemming die erop rust.
De marktwaarde is hoeveel een bedrijf op de markt ervoor zou willen betalen. Vergeet niet: het gaat hier om een perceel in hartje Den Haag met goede bereikbaarheid. Maar de gemeente geeft liever een beloning aan een zooitje religieuzen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:22 schreef Disana het volgende:

[..]

En waarom verdient dat van jou een kotssmiley?
Omdat hier voordeeltjes aan gelovigen worden gegeven. De overheid stimuleert dus religie.
  † In Memoriam † dinsdag 22 februari 2011 @ 17:35:06 #74
137949 Disana
pi_93159565
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:31 schreef twaalf het volgende:

Omdat hier voordeeltjes aan gelovigen worden gegeven. De overheid stimuleert dus religie.
Oké, zo kun je het zien. Er valt wel wat voor te zeggen, al is dit heel gebruikelijk.

Maar je kunt het ook zien in het kader van de gemeenschap: mensen die vrij zijn hun geloof en cultuur te beleven, zijn gelukkige mensen en dus een aanwinst voor de gemeenschap.
pi_93159578
quote:

[..]

De marktwaarde is hoeveel een bedrijf op de markt ervoor zou willen betalen. Vergeet niet: het gaat hier om een perceel in hartje Den Haag met goede bereikbaarheid. Maar de gemeente geeft liever een beloning aan een zooitje religieuzen.

[..]

:?

Zeg je hetzelfde over woningen? Want die grond is ook goedkoper.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:35:42 #76
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_93159590
quote:

[..]

De marktwaarde is hoeveel een bedrijf op de markt ervoor zou willen betalen.
Met als doel? Woningbouw? Landbouw? Winkels?
pi_93160366
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:35 schreef freako het volgende:

[..]

Met als doel? Woningbouw? Landbouw? Winkels?
Waarom moet ik dat bepalen? Wie het meeste voor die grond geeft... Als dat toevallig een religieuze organisatie is, heb ik er geen problemen mee, maar de gemeente moet dat niet steunen.
pi_93161792
Je hoeft maar op een willekeurige nieuwssite te komen en je ziet berichten over moslims die niet-moslims afslachten als beesten.
quote:
Moslims branden 'ongelovig' dorp af

Een dorp van met name christenen, boeddhisten en hindu's in het overwegend islamitische Bangladesh is door moslims in de fik gestoken. Dat heeft een lokale kerk bekend gemaakt. Tientallen mensen zijn bij de brand in het bergachtige Rangamati gewond geraakt, zo meldt persbureau Agenzia Fides.

De actie vond plaats op 17 februari, en trok meer dan 300 islamitische kolonisten. Zij waren met name geïnteresseerd in de landbouwgrond rondom het dorp. De lokale politie stond het geweld tegen de inheemse bevolking zonder klagen toe.

"Ze hebben onze huizen en kleine winkels in de hens gezet," zo stelt een ooggetuige gelaten. Het is de zoveelste terreuractie tegen minderheden in Bangladesh door moslim-kolonisten. Bij eerdere acties kwam ten minste één man om het leven.
Mede door dit soort mooie acties van moslims krijgen steeds meer mensen er een hekel aan. Daarom vinden we hindoetempels tof en moskees niet.
pi_93162081
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waar woon je, als je daar last van hebt? :') Urk ofzo?
Heb jij weleens moslims op straat zien prediken of langs de deuren zien gaan? En zijn het moslims die in de politiek allerlei kutregels invoeren die onze persoonlijke vrijheid aantasten?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 18:31:23 #80
260098 Codiac
Back in business
pi_93162126
quote:
Waarom zou dat niet mogen. Sowieso is het hindoeïstische swastika niet gekanteld zoals het door Hitler gejatte hakenkruis.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 20:13:37 #81
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_93167032
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:52 schreef twaalf het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat bepalen?
Jij niet, maar de gemeente wel. Zoals ik al eerder zei: De waarde van de grond is nou eenmaal sterk afhankelijk van de bestemming die erop rust. Bij opbod verkopen is niet de manier om een stad evenwichtig in te richten.
pi_93170746
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:35 schreef Wokkel het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de Hagenezen: Het komt op de plek waar vroeger de Konmar zat op de Waldorpstraat.
Wat een lelijk ding. Doe het dan zoals in Londen:

PWBF
pi_93174886
Daar is ook echt ruimte voor hè. Maar het is inderdaad vrij lelijk. Net als de meeste bouwprojecten in Den Haag overigens.
pi_93176494
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 21:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een lelijk ding. Doe het dan zoals in Londen:

[ afbeelding ]
Het past wel goed bij de omgeving, die is niet bepaald mooi te noemen daar :)
pi_93183964
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:56 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het sikhisme. Welk punt wil je maken?
Dat Hindoes en Boeddhisten niet per se vredelievend zijn.
pi_93199144
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat Hindoes en Boeddhisten niet per se vredelievend zijn.
Wat hebben Sikhs daarmee te maken? :?
pi_93199468
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2011 @ 14:45:32 #88
137949 Disana
pi_93200441
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat.
:)
pi_93237360
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef Asgard het volgende:

[..]

Wat hebben Sikhs daarmee te maken? :?
OK, ik rust mijn kees:
Heb het even opgezocht http://nl.wikipedia.org/wiki/Sikhisme en inderdaad, het sikhisme heeft niks met het hindoeïsme en boeddhisme te maken maar is een monotheïstische godsdienst.

Maar geen Abrahamistische godsdienst en toch strijdbaar.
Kan ik nog wel eens wat mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')