bronquote:De gemeente Den Haag zal de grootste hindoetempel van het Europese vasteland krijgen. Drie verschillende hindoestromingen, verenigd in één consortium, zullen achter station Hollands Spoor drie tempels naast elkaar gaan bouwen.
Dat liet Marnix Norder, woordvoerder van stadsontwikkeling, vandaag weten. Het wordt een miljoenenproject, maar de organisaties zullen dan ook alles zelf betalen. "De gemeente verkoopt de grond, maar investeert zelf geen geld in het project".
Het complex wordt volgens Norder ''een icoon voor de stad en voor Nederland''. De Hindoestaanse gemeenschap is de grootste allochtone bevolkingsgroep in de regio Haaglanden.
Het plan voorziet ook in woningbouw van ruim negentig appartementen in twee torens naast de drie verschillende gebedshuizen, oftewel ‘mandirs’. Deze woningen staan ook open voor niet-Hindoestanen.
Lezen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:43 schreef Maatregel het volgende:
Ik ga ook maar eens een religie stichten. Lijkt me wel cool.
Subsidies en belastingvrije schenkingen, waarmee ik een dijk van een kathedraal bouw die een knoepert van een woonkamer heeft. In de grond zakkende 70 inch beeldschermen, zodat op zondag er geen vieze vingertjes op komen als de onderdanen op bezoek komen.
En dat zwembad in de achtertuin met zicht op zee vullen we met wijwater. Is dat ook weer fiscaal aftrekbaar, dus interessant.
Leven op de pof is zo gek nog niet. Je moet het alleen wel goed aanpakken.
quote:Het wordt een miljoenenproject, maar de organisaties zullen dan ook alles zelf betalen. "De gemeente verkoopt de grond, maar investeert zelf geen geld in het project".
Zo zie je maar weer dat niet iedereen tegen religie in het algemeen is maar misschien enkel tegen religie die haat predikt en extremistische volgelingen heeftquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:44 schreef Id_do_her het volgende:
Als het een moskee was geweest was het hele land in rep en roer.
Je denkt dat naast de gemeente er geen andere "potjes" bestaan?quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Religie, niks mis meezolang je het andere niet opdringt
Omdat het vanaf nu natuurlijk een PVV-topic isquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:23 schreef Maatregel het volgende:
Waarom sleur je die moslims er nu weer bij?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Omdat het vanaf nu natuurlijk een PVV-topic is![]()
Die 'ja' is dus van mij. Omdat ik vind dat ook een mooie moskee een verrijking van het stadsbeeld kan zijn. Bovendien gun ik iedereen zijn eigen mooie plek van samenkomst, ook los van religie.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Poll: Zou je het zelfde reageren als het een moskee betrof?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ook ja, ik vind dat de iedereen die een bepaald geloof aanhangt die ook tot zekere mate moet kunnen uiten, daarbij horen naar mijn mening ook moskeeën.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Die 'ja' is dus van mij. Omdat ik vind dat ook een mooie moskee een verrijking van het stadsbeeld kan zijn. Bovendien gun ik iedereen zijn eigen mooie plek van samenkomst, ook los van religie.
Wat een bullshit. Alsof het hindoeïsme geen extremistische volgelingen kent.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat niet iedereen tegen religie in het algemeen is maar misschien enkel tegen religie die haat predikt en extremistische volgelingen heeft![]()
niks mis meequote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef Frollo het volgende:
Gaan ze de muren ook versieren met vrolijke swastika's?
Voor hoeveel eigenlijk? Want ze subsidiëren niet, maar het is dan standaard dat de grondprijs opeens maar een schijntje van de werkelijke waarde is waardoor het toch enkele miljoenen kan schelen.quote:"De gemeente verkoopt de grond, maar investeert zelf geen geld in het project".
Gast, doe niet zo zielig.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Alsof het hindoeïsme geen extremistische volgelingen kent.
Nee, het hindoeïsme kent geen extremistische volgelingen zoals de religie van de vrede die kent.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Alsof het hindoeïsme geen extremistische volgelingen kent.
Wij mogen inderdaad best wat respectvoller met onze koeien omgaan.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:51 schreef __Saviour__ het volgende:
De hindoeïsmisering slaat toe. Straks zul je zien dat gemeentes en bedrijven biefstuk van het menu schrappen omdat koeien heilig zijn voor Hindoes, net zoals varkens bij moslims.
Het was toch zo dat varkens als 'onrein' beschouwd werden?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:51 schreef __Saviour__ het volgende:
De hindoeïsmisering slaat toe. Straks zul je zien dat gemeentes en bedrijven biefstuk van het menu schrappen omdat koeien heilig zijn voor Hindoes, net zoals varkens bij moslims.
Doe zelf niet zo zielig, gast.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Gast, doe niet zo zielig.
Alsof er extremistische hindoes met vliegtuigen torens in vliegen
Wat dacht je van de hindoes die 790 moslims hebben vermoord en 500 moskeeën hebben verwoest in Gujarat in 2002?quote:At the height of their power the Tigers possessed a well-developed militia and carried out many high profile attacks including the assassinations of several high-ranking Sri Lankan and Indian politicians including Sri Lankan President Ranasinghe Premadasa in 1993, and former Indian Prime Minister Rajiv Gandhi in 1991. The Tigers pioneered the use of suicide belts, and used light aircraft in some of their attacks.
Wat zijn ze toch lief he die hindoesquote:Disturbingly, Hindus have also been attacked by members of their own faith, due to having Christian relatives. One woman, who is herself a Hindu, says she was gang raped by her grandparent's neighbors due to her uncle's refusal to renounce his Christian beliefs.
Ze hebben zelfs een weeshuis verbrandquote:Rape of a Nun
She gave a written complaint stating that "one man from the mob" had raped her. During a press conference she alleged that a group of unidentified persons, dragged her along with the priest and took them to a deserted building. The priest was doused with petrol and beaten up. She also alleged that the crowd paraded her on the streets in the presence of a dozen policemen. After the launching of the complaint, police had medical examination of the nun carried out, which showed she had been raped.
Hier nog een verhaal van BBCquote:Christian orphanage attacked
To protest the five killings of Hindus including that of Swami Lakshmananda, the Vishva Hindu Parishad (VHP) called for a statewide shutdown on Monday, 25 August 2008. On the same day, rioters attacked a Christian orphanage at Khuntpalli village in Bargarh district. An employee and prospective convert of the orphanage, a local Hindu, was killed when the orphanage was set on fire.
Nog een ontopic reactie: ze doen maar. Ik ben alleen benieuwd of PVV-tokkies per ongeluk deze hindoe-tempel gaan aanvallen omdat ze denken dat het een moskee is.quote:They call Bhubaneshwar India's temple city. Over two millennia, thousands of intricately carved Hindu temples have been constructed in Orissa's state capital.Many of them still stand testimony to the faith of the people. They are often places of serenity and calm.
![]()
But travel for five hours into the interior, into the lush green hills of central Orissa, and Hinduism takes on a new and more menacing form.
In the remote district of Kandhamal, fundamentalists have been at work.![]()
Militant groups who say they speak in the name of Hinduism, have been burning Bibles and killing Christians.
Horror stories have emerged from the worst anti-Christian pogroms since Indian independence.![]()
I met a young priest named Manoj, now in temporary exile, who related the story of his father. "They came to our house and held an axe to his neck. 'If you stay Christian', he was told, 'you will be killed.' He was taken to a local temple and forced to convert."![]()
"To live in this world today," Manoj's father relates in a letter smuggled out of his village, "we have to live as Hindus."![]()
Dat denk ik ook. En verheug me er al op er dan eens binnen te wandelen om te gaan kijken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
bron
zeker met de grootste dichtheid van hindoe-gelovige in Den Haag is dit een aanwinst lijkt mij.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Gast, doe niet zo zielig.
Alsof er extremistische hindoes met vliegtuigen torens in vliegen
Ignorance is bliss.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee, het hindoeïsme kent geen extremistische volgelingen zoals de religie van de vrede die kent.
Heeft daar niets mee te maken. Waar moslims voor minimaal 90% van de onlusten zorgen in het westen hebben de Hindoes maar liefst 0,00% op hun naam staan.quote:
Zo, 90% van de onlusten. Bron?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 02:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heeft daar niets mee te maken. Waar moslims voor minimaal 90% van de onlusten zorgen in het westen hebben de Hindoes maar liefst 0,00% op hun naam staan.
Wat ze daar uitvreten kent geen enkele reflectie hier itt de religie van de vrede.
En als het een nazi-gebouw was ook. Maar Hindoes zijn top!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:44 schreef Id_do_her het volgende:
O, het westen doet het daar ook dus mogen wij het hierquote:Op zaterdag 19 februari 2011 03:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zo, 90% van de onlusten. Bron?
Gelukkig vreet het westen niets uit in moslimlanden toch...
LOL!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 02:31 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Doe zelf niet zo zielig, gast.
Wat dacht je van de Tamil-tijgers? De meeste Tamils zijn hindoeïstisch!
[..]
Wat dacht je van de hindoes die 790 moslims hebben vermoord en 500 moskeeën hebben verwoest in Gujarat in 2002?
Trouwens, de hindoes, christenen, maoïsten en nationalisten moorden elkaar ook uit zonder dat daar 1 moslim aan te pas komt. Deze gekken vormen zelfs een groter gevaar voor India dan de Paki's:
http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_violence_in_Orissa
[..]
Wat zijn ze toch lief he die hindoesZe hebben zelfs wraak genomen op de pedo-priesters en nonnen terwijl de hindoe-politie toekeek:
[..]
Ze hebben zelfs een weeshuis verbrand
[..]
Hier nog een verhaal van BBC
[..]
Nog een ontopic reactie: ze doen maar. Ik ben alleen benieuwd of PVV-tokkies per ongeluk deze hindoe-tempel gaan aanvallen omdat ze denken dat het een moskee is.Amerikaanse tokkies hebben namelijk hetzelfde gedaan na 911.
Ah, dus als hindoes of christenen zich schuldig maken aan moord is het ineens wél gerechtvaardigd omdat moslims dat er zelf naar maken?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:57 schreef Asgard het volgende:
LOL!
Vreemd he, actie > reactie?
Hindoes worden al eeuwenlang door moslims geterroriseerd in hun eigen land en dan vind je het gek dat ze daar zo nu en dan eens actie tegen ondernemen? Zelfde geldt voor de Christelijke missionarissen die letterlijk de ene groep tegen de anderen uitspelen (stom dat de Indiërs hierin trappen aangezien het exact hetzelfde is dat de Britten deden).
Saywut?quote:Hell, ik hoef dit niet eens te uit te leggen. Het feit dat er relatief meer moslims in India wonen dan Hindoes in Pakistan (aantal is drastisch afgenomen sinds de scheiding doel ik op) geef toch weer dat Hindoes iets toleranter zijn dan de rest van de gelovigen in dat gebied.
Nee, het gaat om de context.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, dus als hindoes of christenen zich schuldig maken aan moord is het ineens wél gerechtvaardigd omdat moslims dat er zelf naar maken?
[..]
Saywut?
Eens, maar die context wordt ook nauwelijks toegelicht wanneer het gaat om aanslagen van moslims.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:04 schreef Asgard het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de context.
Als je hier berichten gaat plaatsen over een handjevol aanslagen gepleegd door Hindoes moet je ook wel iets vertellen over de tientallen zoniet honderden aanslagen en provocaties door moslims. Aanslagen op onschuldige burgers zijn altijd fout.
Ik neem aan dat je doelt op o.a. 1947?quote:Weet jij ook maar iets over de geschiedenis van India?
Hetzelfde geldt voor moslims.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:06 schreef Asgard het volgende:
Verder zijn de Hindoestanen in Nederland niet echt te vergelijken met Indiërs. Het enige dat ze gemeen hebben is dat ze beide naar Bollywood kijken en ongeveer hetzelfde geloof hebben.
Ja omdat moslims (of christenen) vaak de agressors zijn die iets dat niet van hun is wel gaan claimen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens, maar die context wordt ook nauwelijks toegelicht wanneer het gaat om aanslagen van moslims.
[..]
Ik neem aan dat je doelt op o.a. 1947?
[..]
Hetzelfde geldt voor moslims.
Nee dat is niet vreemd. Moslims claimen namelijk hetzelfde: actie > reactie.quote:
Ff reactie op vetgedrukte:quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee dat is niet vreemd. Moslims claimen namelijk hetzelfde: actie > reactie.
Bezetting Kashmir > reactie.
Bezetting Palestina > reactie.
Bezetting Tsjetsjenië > reactie.
Bezetting Irak > reactie.
etc.
Waar het mij om ging is dat de hindoes niet allemaal heilige boontjes zijn terwijl de moslims zogenaamd allemaal agressief zijn en aanslagen plegen.
Ik heb alleen een aantal gevallen genoemd waarin hindoes zich barbaars hebben gedragen als reactie op een paar onwetende rukkers die in dit topic hebben gereageerd.
Verder heb ik niks tegen hindoes. Al zouden ze tig tempels bouwen, ik zal ze niet gaan tegenhouden. En ik ben al helemaal geen fan van de christenen en wat ze uitspoken in India.
Wat boeit het als ze het zelf betalen en er verder niemand mee lastig vallen?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:13 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Slecht idee; decennialang beleid afstellen op secularisatie en emancipatie van geloofsaanhangers en tegelijkertijd projectontwikkelaars vrij spel geven om miljoenenprojecten op te tuigen rondom gebedsgebouwen die, analoog aan de Christelijke kerken anno 2011, over een jaar of 40 in onbruik 'horen' te raken. Riekt naar geld- en prestigekwestie.
Wie is we? Misschien hebben anderen wel last van hindoes en niet van moslims.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:48 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ff reactie op vetgedrukte:
Dat komt omdat we in NEDERLAND geen last hebben van Hindoes die klagen op van alles en dreigen etc. in tegenstelling tot andere groepen.
Ben jij moslim?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:54 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wie is we? Misschien hebben anderen wel last van hindoes en niet van moslims.
Net of jij voor iedereen kunt spreken.
Het westen bezet dan ook geen hindoe-land, dus jij hebt makkelijk te praten natuurlijk. Actie en reactie is ook het geval bij moslims. Als je dat niet leuk vindt en de zaken eenzijdig gaat belichten, dat is dan jouw probleem, blijf maar slap lullen over moslims maar dat verandert toch niets aan de werkelijkheid.
Ik heb meer last van christenen die hun overtuigingen er door willen drukken dan van moslims eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:48 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ff reactie op vetgedrukte:
Dat komt omdat we in NEDERLAND geen last hebben van Hindoes die klagen op van alles en dreigen etc. in tegenstelling tot andere groepen.
Waar woon je, als je daar last van hebt?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb meer last van christenen die hun overtuigingen er door willen drukken dan van moslims eigenlijk. En nauwelijks van moslims.
Sjonge jongequote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:54 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wie is we? Misschien hebben anderen wel last van hindoes en niet van moslims.
Net of jij voor iedereen kunt spreken.
Het westen bezet dan ook geen hindoe-land, dus jij hebt makkelijk te praten natuurlijk. Actie en reactie is ook het geval bij moslims. Als je dat niet leuk vindt en de zaken eenzijdig gaat belichten, dat is dan jouw probleem, blijf maar slap lullen over moslims maar dat verandert toch niets aan de werkelijkheid.
Oh?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:13 schreef kabelhaspel het volgende:
Hindoes zijn vredelievend.
Net als Boeddhisten.
Sikhisme?quote:Op maandag 21 februari 2011 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En Sikhs, welk geloof hebben die ook alweer?
Nou, je moet voor de grap eens plaatjes googelen met het woord moskee.quote:Op maandag 21 februari 2011 07:37 schreef samvirus het volgende:
Ja; alleen als men een wat originelere design neemt voor zo'n mega-moskee, ik schaam mij af en toe voor het feit dat men moskeeën zo eentonig bouwt en ontwerpt.
Ik hoop het wel ja.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef Frollo het volgende:
Ik ben voorstander van actie > reactie en bak dan ook elke keer een taart wanneer een westerse soldaat wordt vermoord in het midden oosten.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:57 schreef Asgard het volgende:
[..]
LOL!
Vreemd he, actie > reactie?
Hindoes worden al eeuwenlang door moslims geterroriseerd in hun eigen land en dan vind je het gek dat ze daar zo nu en dan eens actie tegen ondernemen? Zelfde geldt voor de Christelijke missionarissen die letterlijk de ene groep tegen de anderen uitspelen (stom dat de Indiërs hierin trappen aangezien het exact hetzelfde is dat de Britten deden).
Hell, ik hoef dit niet eens te uit te leggen. Het feit dat er relatief meer moslims in India wonen dan Hindoes in Pakistan (aantal is drastisch afgenomen sinds de scheiding doel ik op) geef toch weer dat Hindoes iets toleranter zijn dan de rest van de gelovigen in dat gebied.
Inderdaad gek aangezien je als een Marokkaan praat.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef nikk het volgende:
Prima dat het er komt. En nee, zo had ik niet gereageerd wanneer het een moskee betrof. Gek genoeg vind ik die onderscheid wel terecht.
Als een Marokkaan zelfs.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:52 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Inderdaad gek aangezien je als een Marokkaan praat.
Het sikhisme. Welk punt wil je maken?quote:Op maandag 21 februari 2011 00:14 schreef Kees22 het volgende:
En Sikhs, welk geloof hebben die ook alweer?
Misschien is dat omdat hindu's niet overal ter wereld voor problemen en oorlogen zorgen ?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:44 schreef Id_do_her het volgende:
Je verwijst naar dit artikel?:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:59 schreef twaalf het volgende:
De grond is dus wél voor minder dan de marktwaarde aan de gelovigen verkocht.
http://www.depers.nl/binn(...)-Haagse-hindoes.htmlquote:Wat is de bewering?
Ik benadruk: ze betalen alles zelf. De gemeente geeft alleen toestemming en wijst de plek aan.
Wie zegt dat?
De Haagse wethouder Marnix Norder (PvdA, stadsontwikkeling, integratie) over de bouw van het grootste Hindoetempelcomplex van het Europese vasteland.
Waar zegt hij dat?
In het artikel Haagse Hindoes betalen tempel zelf in Trouw van 18 februari.
Hoe zat het ook alweer?
Vorige week werd een plan gepresenteerd voor de bouw van een tempelcomplex voor drie hindoeïstische stromingen: de Krishnabeweging, de Sikhs en de Arya Samaj. Het Haagse college van B&W heeft besloten dat een consortium van de drie hindoetempels een tempelcomplex mag bouwen in Laakhaven-West vlak bij station Holland Spoor. Onderdeel van het plan is de bouw van ruim negentig appartementen in twee torens naast het complex.
Norder benadrukte vorige week dat de gemeente zelf geen cent in het tempelcomplex steekt en dat de Hindoestaanse gemeenschap zelf voor de kosten opdraait.
Wat is waar?
Het klopt dat de gemeente Den Haag niet meebetaalt aan de tempels. Navraag bij de gemeente leert echter dat ze de grond wel goedkoper ter beschikking stelt. Er gelden twee tarieven: de grond waarop de tempels worden gebouwd wordt tegen een lage prijs verkocht, die geldt voor non-profitorganisaties met een publieke functie. De grond voor de woningen wordt verkocht voor een commerciële prijs, zegt de woordvoerder van Norder.
Geurt Keers van het Kenniscentrum grondbeleid voor gemeenten, vertelt dat het gebruikelijk is dat gemeenten een lagere grondprijs rekenen voor non-profit organisaties zoals kerken of scholen. Die grond wordt meestal tegen kostprijs verkocht. Hoewel de gemeente geen verkoopprijzen wil openbaren valt op de gemeentesite te lezen dat die non-profitprijs in 2008 173 euro per vierkante meter bedroeg.
Dat is relatief laag. Zo wordt in 2008 voor vrije kavels in bouwrijpe staat minimaal 500 euro per vierkante meter gevraagd. Grond voor hotelbouw in de goedkoopste categorie kost tussen de 250 en 500 euro en de allergoedkoopste winkelgrond in mindere buurten kost 300 tot 2000 euro per vierkante meter.
Je kan dus stellen dat de gemeente weliswaar geen cent in het project steekt, maar financieel wel inlevert omdat de grond ook voor commerciële doeleinden aan een projectontwikkelaar zou kunnen worden verkocht.
Eindoordeel
De bewering van wethouder Norder is zowel waar als niet waar. De gemeente steekt weliswaar geen geld in het complex maar verkoopt haar grond wel tegen een lagere prijs dan ze aan commerciële partijen zou doen.
Reactie
De woordvoerder erkent dat er meer voor de grond kan worden gevraagd als die voor commerciële doeleinden wordt verkocht. Ja, maar dat is ook een beetje kort door de bocht. Misschien was op de grond wel een school gebouwd of studentenwoningen. Daarvoor gelden ook lagere grondprijzen.
Ja.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:07 schreef freako het volgende:
[..]
Je verwijst naar dit artikel?:
[..]
http://www.depers.nl/binn(...)-Haagse-hindoes.html
De marktwaarde is hoeveel een bedrijf op de markt ervoor zou willen betalen. Vergeet niet: het gaat hier om een perceel in hartje Den Haag met goede bereikbaarheid. Maar de gemeente geeft liever een beloning aan een zooitje religieuzen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:21 schreef freako het volgende:
Tja, wat is de marktwaarde van de grond? Die is afhankelijk van de bestemming die erop rust.
Omdat hier voordeeltjes aan gelovigen worden gegeven. De overheid stimuleert dus religie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:22 schreef Disana het volgende:
[..]
En waarom verdient dat van jou een kotssmiley?
Oké, zo kun je het zien. Er valt wel wat voor te zeggen, al is dit heel gebruikelijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:31 schreef twaalf het volgende:
Omdat hier voordeeltjes aan gelovigen worden gegeven. De overheid stimuleert dus religie.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:31 schreef twaalf het volgende:
[..]
De marktwaarde is hoeveel een bedrijf op de markt ervoor zou willen betalen. Vergeet niet: het gaat hier om een perceel in hartje Den Haag met goede bereikbaarheid. Maar de gemeente geeft liever een beloning aan een zooitje religieuzen.
[..]
Omdat hier voordeeltjes aan gelovigen worden gegeven. De overheid stimuleert dus religie.
Met als doel? Woningbouw? Landbouw? Winkels?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:31 schreef twaalf het volgende:
[..]
De marktwaarde is hoeveel een bedrijf op de markt ervoor zou willen betalen.
Waarom moet ik dat bepalen? Wie het meeste voor die grond geeft... Als dat toevallig een religieuze organisatie is, heb ik er geen problemen mee, maar de gemeente moet dat niet steunen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:35 schreef freako het volgende:
[..]
Met als doel? Woningbouw? Landbouw? Winkels?
Mede door dit soort mooie acties van moslims krijgen steeds meer mensen er een hekel aan. Daarom vinden we hindoetempels tof en moskees niet.quote:Moslims branden 'ongelovig' dorp af
Een dorp van met name christenen, boeddhisten en hindu's in het overwegend islamitische Bangladesh is door moslims in de fik gestoken. Dat heeft een lokale kerk bekend gemaakt. Tientallen mensen zijn bij de brand in het bergachtige Rangamati gewond geraakt, zo meldt persbureau Agenzia Fides.
De actie vond plaats op 17 februari, en trok meer dan 300 islamitische kolonisten. Zij waren met name geïnteresseerd in de landbouwgrond rondom het dorp. De lokale politie stond het geweld tegen de inheemse bevolking zonder klagen toe.
"Ze hebben onze huizen en kleine winkels in de hens gezet," zo stelt een ooggetuige gelaten. Het is de zoveelste terreuractie tegen minderheden in Bangladesh door moslim-kolonisten. Bij eerdere acties kwam ten minste één man om het leven.
Heb jij weleens moslims op straat zien prediken of langs de deuren zien gaan? En zijn het moslims die in de politiek allerlei kutregels invoeren die onze persoonlijke vrijheid aantasten?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waar woon je, als je daar last van hebt?Urk ofzo?
Waarom zou dat niet mogen. Sowieso is het hindoeïstische swastika niet gekanteld zoals het door Hitler gejatte hakenkruis.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef Frollo het volgende:
Jij niet, maar de gemeente wel. Zoals ik al eerder zei: De waarde van de grond is nou eenmaal sterk afhankelijk van de bestemming die erop rust. Bij opbod verkopen is niet de manier om een stad evenwichtig in te richten.quote:
Wat een lelijk ding. Doe het dan zoals in Londen:quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:35 schreef Wokkel het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de Hagenezen: Het komt op de plek waar vroeger de Konmar zat op de Waldorpstraat.
Het past wel goed bij de omgeving, die is niet bepaald mooi te noemen daarquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een lelijk ding. Doe het dan zoals in Londen:
[ afbeelding ]
Dat Hindoes en Boeddhisten niet per se vredelievend zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het sikhisme. Welk punt wil je maken?
Wat hebben Sikhs daarmee te maken?quote:Op woensdag 23 februari 2011 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat Hindoes en Boeddhisten niet per se vredelievend zijn.
Dat.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Die 'ja' is dus van mij. Omdat ik vind dat ook een mooie moskee een verrijking van het stadsbeeld kan zijn. Bovendien gun ik iedereen zijn eigen mooie plek van samenkomst, ook los van religie.
OK, ik rust mijn kees:quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef Asgard het volgende:
[..]
Wat hebben Sikhs daarmee te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |