bronquote:De gemeente Den Haag zal de grootste hindoetempel van het Europese vasteland krijgen. Drie verschillende hindoestromingen, verenigd in één consortium, zullen achter station Hollands Spoor drie tempels naast elkaar gaan bouwen.
Dat liet Marnix Norder, woordvoerder van stadsontwikkeling, vandaag weten. Het wordt een miljoenenproject, maar de organisaties zullen dan ook alles zelf betalen. "De gemeente verkoopt de grond, maar investeert zelf geen geld in het project".
Het complex wordt volgens Norder ''een icoon voor de stad en voor Nederland''. De Hindoestaanse gemeenschap is de grootste allochtone bevolkingsgroep in de regio Haaglanden.
Het plan voorziet ook in woningbouw van ruim negentig appartementen in twee torens naast de drie verschillende gebedshuizen, oftewel ‘mandirs’. Deze woningen staan ook open voor niet-Hindoestanen.
Lezen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:43 schreef Maatregel het volgende:
Ik ga ook maar eens een religie stichten. Lijkt me wel cool.
Subsidies en belastingvrije schenkingen, waarmee ik een dijk van een kathedraal bouw die een knoepert van een woonkamer heeft. In de grond zakkende 70 inch beeldschermen, zodat op zondag er geen vieze vingertjes op komen als de onderdanen op bezoek komen.
En dat zwembad in de achtertuin met zicht op zee vullen we met wijwater. Is dat ook weer fiscaal aftrekbaar, dus interessant.
Leven op de pof is zo gek nog niet. Je moet het alleen wel goed aanpakken.
quote:Het wordt een miljoenenproject, maar de organisaties zullen dan ook alles zelf betalen. "De gemeente verkoopt de grond, maar investeert zelf geen geld in het project".
Zo zie je maar weer dat niet iedereen tegen religie in het algemeen is maar misschien enkel tegen religie die haat predikt en extremistische volgelingen heeftquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:44 schreef Id_do_her het volgende:
Als het een moskee was geweest was het hele land in rep en roer.
Je denkt dat naast de gemeente er geen andere "potjes" bestaan?quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Religie, niks mis meezolang je het andere niet opdringt
Omdat het vanaf nu natuurlijk een PVV-topic isquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:23 schreef Maatregel het volgende:
Waarom sleur je die moslims er nu weer bij?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Omdat het vanaf nu natuurlijk een PVV-topic is![]()
Die 'ja' is dus van mij. Omdat ik vind dat ook een mooie moskee een verrijking van het stadsbeeld kan zijn. Bovendien gun ik iedereen zijn eigen mooie plek van samenkomst, ook los van religie.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Poll: Zou je het zelfde reageren als het een moskee betrof?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ook ja, ik vind dat de iedereen die een bepaald geloof aanhangt die ook tot zekere mate moet kunnen uiten, daarbij horen naar mijn mening ook moskeeën.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Die 'ja' is dus van mij. Omdat ik vind dat ook een mooie moskee een verrijking van het stadsbeeld kan zijn. Bovendien gun ik iedereen zijn eigen mooie plek van samenkomst, ook los van religie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |