Thx.quote:
Voordat ik een bril aanschafte, liep ik thuis altijd met die gasmaskerbrilletjes rond, dat zag totaal niet uit, maar ik zag wel een stuk beter.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:11 schreef Bouke-p het volgende:
En toen flikkerde mn bril uitelkaarDus nu loop ik weer met mn dienstbril
Ben je ook in die vredestoren ( de nieuwe ) van Ieper geweest?quote:Op woensdag 16 februari 2011 01:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben er geweest. Hill 60 en The Caterpillar zijn erg indrukwekkend.
heb ik ook, type defensiebril :p en desnoods nog mn balistische bril. Maar ff naar de bazaar en de lokale zonnebrillenboer gevraagd mn bril te fixen. En voor euro heb ik weer mn goeie bril op.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:30 schreef Maitje het volgende:
Wat heb je ervan geleerd?
Altijd een (mooie en goeie) reserve bril meenemen
Jup.. was alleen erg druk..quote:
Die defensiebril is nouja... grappigquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:42 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
heb ik ook, type defensiebril :p en desnoods nog mn balistische bril. Maar ff naar de bazaar en de lokale zonnebrillenboer gevraagd mn bril te fixen. En voor euro heb ik weer mn goeie bril op.
En als ik weer thuis ben ga ik lenzen dragen! Hoe doen andere deffers met bril dit tijdens dienst? De door de baas verstrekte bril of je eigen? en tijdens groene dingen?
Succesquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:18 schreef Vronsky het volgende:
Weeeeeeh, om 16:00 sollicitatie gesprek.
Dank u, het is nu meer een kenningsmakingsgesprek blijkbaar! Heb al een soort van sollicitatiegesprek overleefd per telefoonquote:
Ik zou gewoon een def-bril verstrekt hebben moeten krijgen. Na een maand na begin van de opleiding toch maar eens contact genomen met mn mgd waar dat ding bleef. Na een paar weken nog steeds niets dus moest ik maar weer even een nieuwe afspraak bij het CML maken voor nieuwe oogmetingquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:42 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
heb ik ook, type defensiebril :p en desnoods nog mn balistische bril. Maar ff naar de bazaar en de lokale zonnebrillenboer gevraagd mn bril te fixen. En voor euro heb ik weer mn goeie bril op.
En als ik weer thuis ben ga ik lenzen dragen! Hoe doen andere deffers met bril dit tijdens dienst? De door de baas verstrekte bril of je eigen? en tijdens groene dingen?
Net 'gekocht'. Dat Australisch accent is echt 'n ramp, zonder fatsoenlijke ondertitelingquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:39 schreef Cobra4 het volgende:
Ik heb eigenlijk wel zin om "Beneath Hill 60" te kijken.
Iemand een idee waar en of dat online kan?
Oow, de brillen zijn dus al wat aan de beter handquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:26 schreef Bouke-p het volgende:
@Maitje,
ik heb t "nieuwe" montuur van de dienstbril, niet dat ouwe ronde dingen laseren gaat wel ja. Ik heb mn ogen ook al laten tsten in het CMH en het kan. Kost alleen zo rond de 2500/3000 per oog, vind ik erg veel... en de baas vergoed het niet.
Mn vrouw heeft al een paar jaar maand lenzen, die kan ze gewoon een maand dag en nacht inhouden. Ik denk dat ik dat ook maar ga proberen, ik ben alleen benieuwd hoe dat met groene dingen gaat. Met mijn geluk zal ik ze wel net op het verkeerde moment kwijtraken ofzoquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:38 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een def-bril verstrekt hebben moeten krijgen. Na een maand na begin van de opleiding toch maar eens contact genomen met mn mgd waar dat ding bleef. Na een paar weken nog steeds niets dus moest ik maar weer even een nieuwe afspraak bij het CML maken voor nieuwe oogmeting. Veels te druk dus het is er nooit van gekomen. Dus eigenlijk permanent lenzen gedragen, ook tijdens bivaks. Soms 2 nachten achter elkaar met een set in geslapen. Gaat opzich wel aardig als je je ogen beetje vochtig houd, al worden ze wel wat rood. Maar echt ideaal was het niet. Eens kijken of ik straks gewoon mn brilrecept, die ik hier nog steeds heb liggen, bij de mgd in amersfoort kan afgeven, wellicht dat zij er wat beter mee omgaan.
ze kunnen het wel...quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:51 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mn vrouw heeft al een paar jaar maand lenzen, die kan ze gewoon een maand dag en nacht inhouden. Ik denk dat ik dat ook maar ga proberen, ik ben alleen benieuwd hoe dat met groene dingen gaat. Met mijn geluk zal ik ze wel net op het verkeerde moment kwijtraken ofzo
Overigens heb ik de monocles voor mn balistische bril erg snel gekregen. Ik kwam dr 1,5 week voor ik ging achter dat je dus ook voor die bril monocles kunt krijgten. Dus hup, cmh bellen. Ow ja dat kan, maar dan moeten uw ogen gemeten worden. Een oud recept is nit voldoende, we hebben het erg druk en weinig tijd. Over een maand hebben we plek voor u! Nou.... ik ga over een dikke week naar Afghanistan dus kan het eerder. Owww nou das prima hoor! kunt u nu deze kant opkomen?
En 2 dagen later vielen de glazen op de mat.
Je krijgt heldere, gele en donkere glazenquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef hoogvlieger het volgende:
netjes netjes. Heb je bij de ballistische bril ook nog verschillende glazen? Geloof dat standaard de oranje is eh?
Idd!quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:57 schreef EllaN het volgende:
Zaagmans is weer geweest.. Op naar het weekend.
Er zijn geloof ik 19 van die werkgroepen aangesteld. Ik heb de "geruchten" van de werkgroep lua alweer gehoord, de baas van dat groepje (lua kol) is een vent die al 25 jaar op algemene stoelen zit en alles dus heeft ingevuld met zijn "parate" PRTL/ koude oorlog kennis van 25 jaar geleden...quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:38 schreef Pumatje het volgende:
vraag me nu ook echt af hoe die werkgroepen werken...
zoiezo zitten er vast genoeg burgers tussen
Roger.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:03 schreef Esses het volgende:
Achja: http://mpbundels.mindef.nl/11_serie/11_55/11_55_605.htm
edit: Te groot voor fok
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |