Stom hoorquote:Op donderdag 17 februari 2011 09:35 schreef Kleurdoos het volgende:
Bam, hmzz dat was vast een stortbevalling
mijn top 3 namen zijn al geveto'd
ik vind mannen maar stom en smaakloos.
Owquote:Op donderdag 17 februari 2011 09:57 schreef Kleurdoos het volgende:
en Mira, zo heet mijn trol van een schoonzus
mja ach dat had ik ook met Elin natuurlijkquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:03 schreef Sjeen het volgende:
Ach, zeven jaar geleden waren we wel origineelEn de reden dat Isa Isa heet is sowieso
Mijn dode katten heten Luna & Novaquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:06 schreef Lujaxa het volgende:
Hier dachten we met Luna ook origineel te zijn en nu lopen er zo veel Luna's rond.. maar van Xandy weet ik op dit moment zeker dat er nog niet véél van zijn...
Rune vind ik mooi voor jongen... maar ventje hoort het dan niet graag...
Ruby of Romy vonden we ook mooi voor een meisje
Ik ken maar 1 Lisquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:00 schreef Kleurdoos het volgende:
nee ik wil wat originelers, lis,isa, mila etc komen er niet in.
copycatsquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:42 schreef Kleurdoos het volgende:
check
varianten Lis
lis:77
lisz: 5
liss:17
liz:662
verder opgezocht, in W-Vl was het blijkbaar de 4de populairste naam in 2008, die dingen zijn ook streekgebonden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:17 schreef Beregd het volgende:
[..]
http://statbel.fgov.be/nl(...)namen/voor/index.jsp
valt nog mee, maar ik ken er toch een paar.
Lishe stond op ons vorige lijstje he! Maar dat had ik al aangegevengeloof ik?quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:31 schreef Lishe het volgende:
Poepdoos!ik had het gemist! Gefeliciteerd!!!! Cooliejoolie!
Wat Lena betreft heb je gelijk, vind ik ook wel een soort-van-jammer. Ofja. Maar ook wel leuk dat oudhollandschig zo in trek is! (net als Anna <3 en Marie <3<3)
Ava.
Of Lishe. Popperig doch stoer. En ze worden zomaar 1.80 m lang.
neeeee want die zijn allemaal apart bijna en ze mogen niet worden gejatquote:Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef Takkembah het volgende:
Oeh oeh Kleurdoos, wat vind jij leuke jongensnamen? Ik (L) your meisjesnamen, maar heb een jongensnaam nodig
Oh echt! Zo heette mijn vader (roepnaam van Leendert) en die hoor ik verder echt nooit (meer). Ik denk dat ik 'm wel zou willen gebruiken in een vernoeming ooit.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Lishe stond op ons vorige lijstje he! Maar dat had ik al aangegevengeloof ik?
Ava vind ik ook leuk, maar dat wordt dan weer EEVAAAA en evie en evaaaaa's moet ik niet (veeel te veel)
En Lena is 1 van mijn top 5 namen, alleen is dat ook weer zo'n thema dan Elin & Lena
Leen staat wel op t lijstje voor een jongen![]()
CRAPquote:Op donderdag 17 februari 2011 11:39 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
neeeee want die zijn allemaal apart bijna en ze mogen niet worden gejat
Ik pas na jouw postquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:08 schreef Jeetjejom het volgende:
Oh en Tom maatje is te erg net als frank en stijn (hoewel ik het pas zag toen ik het de derde keer las)
Whahahaha zo heten mijn nichtjesquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Mijn dode katten heten Luna & Nova
Dat vind ik ook wel erg leuk voor KDquote:
Mss verwachten ze een torenhoog kindquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Babel? 't wordt geen hond he
Abel is wel leuk.
De echte.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:07 schreef SacreCoeur het volgende:
Welke.. die van Treintje of de echte Abel..
Allebei zeik liedjes.
en hup, meteen heel die leuke naam vernaggeldquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh ja die ja
Het is allang verleden tiiiiiiiiijd etc etc
kotskotskotskots
Reine mag je jatten hoor, ik zou vereerd zijn!quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:37 schreef Kleurdoos het volgende:
Tove vind ik prachtig Cattie
en ik zou zelfs Reine van je willen jatten, zo'n mooie pure naam vind ik dat
en Juno mja, altijd mijn nummer 1 geweest maar steevast geveto'd door die stomme vent
voor een jongen heb ik Caelum,Gilles, Brynn en Colmen op de lijst, moet je van houden. Ik iig wel
mijn nummer 1 zet ik er ff niet bij dus
Ik bedoel het als de uitspraak 'you know' youno dus. En ik heb gewoon zo'n idee dat ze dat gaan dan.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 07:43 schreef Lishe het volgende:
Waarom zouden mensen er Jouno van maken? Mensen zijn toch niet zo raar dat ze van een u een ou maken?
Ik ken een kindje en die heet Sky, zijn zussen Sterre, Luna en een broer Elio.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:03 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Ik pas na jouw post
KD, PM-etje dan:?
Ik weet van een gezin hier in onze hometown: Zonne, Sterre en Maan.
ik vind meike echt verschrikkelijkquote:Op vrijdag 18 februari 2011 07:38 schreef Vlindur het volgende:
Sinds we de film hebben gezien vinden wij Juno ook helemaal geweldig, maar omdat het een vreemde naam is zijn we bang dat anderen er 'youno' van maken.Dus wij hebben hem definitief geschrapt
![]()
[ afbeelding ]
Elin en Meike![]()
Elin en Thomas
Elin en Rienk! Zo. Klaar. Betere naam is er natuurlijk nietquote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:40 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik vind meike echt verschrikkelijk
en ben sowieso niet van de 'gewone'namen
Rienk vind ik wel superb
Ja, dan liever Norah.quote:
Klaar!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:21 schreef Kleurdoos het volgende:
Flore
Laudi
Noré
Nora
Mirre vind ik leuk
het jammere is altijd dat ik de namen die ik mooi vind, zelf niet goed kan uitspreken.. aangezien mijn R suckt
Oeeee Cealumquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:37 schreef Kleurdoos het volgende:
Tove vind ik prachtig Cattie
en ik zou zelfs Reine van je willen jatten, zo'n mooie pure naam vind ik dat
en Juno mja, altijd mijn nummer 1 geweest maar steevast geveto'd door die stomme vent
voor een jongen heb ik Caelum,Gilles, Brynn en Colmen op de lijst, moet je van houden. Ik iig wel
mijn nummer 1 zet ik er ff niet bij dus
Felinequote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:14 schreef Beregd het volgende:
De perfecte meisjesnaam hebben we ook nog niet gevonden. Ik heb er de hele nacht over liggen piekeren, maar nog altijd niet dé naam gevonden.
opties:
Noor (mijn favoriet, maar mijn vrouw kent een Noor, en da's een del)
Janne (maar ik heb schrik dat ze haar zjeanne zullen noemen)
Lena (maar die vind ik niet bijzonder genoeg)
Fien (fien is mooi, maar een F klinkt niet altijd even mooi aan het begin van de zin)
enzovoorts...
Elin zou anders eerst iets van Elin Juno Rune heten, als ik alleen de keus had gehad.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:42 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Misschien Elin en Runa? Wij zouden als dit een meisje was haar Runa Elin hebben genoemd.
Zie hier meteen de reden om je kind geen Caelum te noemen: mensen kunnen het niet spellenquote:
Idd, dat phonetisch schrijven van namen, ik vat het ook niet zoquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik lees net dat een oud klasgenootje van mij een zoon gekregen heeft Djayden
Ik snap die D niet zo
Ooh wat slechtquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:27 schreef innepin het volgende:
[..]
Zie hier meteen de reden om je kind geen Caelum te noemen: mensen kunnen het niet spellen
Oh my, Jose... Wax? Seriously? Zip?! En Jadzia komt uit Star Trek![]()
@KD, Elin en Feline kan echt niet samen vind ik. Nou ben ik toch al niet zo'n fan van de naam Feline, maar om je 2e kind een naam te geven waar de naam van je eerste kind geheel in terugkomt.... Nah.
Of het nou met ae of ea wordt geschreven, ik moet aan caecum denken bij deze naam.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:27 schreef innepin het volgende:
[..]
Zie hier meteen de reden om je kind geen Caelum te noemen: mensen kunnen het niet spellen
Hoe zou je Louis dan wel uitspreken?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou louis niet uitspreken als lowie
[..]
Ooh wat slecht
We hebben al lijstjes, met een paar voorkeuren, maar het is nog niet DE naam.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:23 schreef cattie het volgende:
Sil
Jorn
Thije
Thijs
Nick![]()
Martin
Mart
Bram
Bas
Maarten
Jesper
Jasper
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:09 schreef innepin het volgende:
Jadzia had allemaal rare vlekjes![]()
![]()
Psha, wie kiest er nou een naam op basis van een personage in een tv-serie?![]()
![]()
Ik vind het niet kunnen hoor Sil.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:11 schreef Silmarwen het volgende:
[..]Yade April is van... Teenage Mutant Hero Turtles en Jasmin Willow, nou goed dat weet je zelf ook.
Tsssskquote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:40 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik vind meike echt verschrikkelijk
dat was dan ook een reactie op Beregdquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:27 schreef innepin het volgende:
[..]
Oh my, Jose... Wax? Seriously? Zip?! En Jadzia komt uit Star Trek![]()
@KD, Elin en Feline kan echt niet samen vind ik. Nou ben ik toch al niet zo'n fan van de naam Feline, maar om je 2e kind een naam te geven waar de naam van je eerste kind geheel in terugkomt.... Nah.
Eline Verequote:
quote:
Wij dachten als we het nou zelf alvast afkorten in zijn roepnaam dan kunnen andere mensen dat alvast niet meer doen. Dus Sebastian werd Seb.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:50 schreef Jelief het volgende:
ach ja mannen,daarom heb ik een Ruben Sebastiaan en geen Sebastiaan Ruben
oh en we dachten een naam te hebben die je niet afkort.
ruub ruubje ruubster![]()
Ik denk dat ik maar over ga op Ben....
oh en Emma is emm of empie![]()
Rubin klinkt mooi!
Dat roept bij mij direct verschillende associaties op, geen enkele positieve... *ril*quote:
OMGquote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:32 schreef debuurvrouw het volgende:
voorop de Intermediair een dame met ouders die Geen Stijlers avant la lettre waren.
Cateautje
staat op de lijstquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:00 schreef Sjeen het volgende:
KD, wat vind je van Floyd voor een jongen?
[..]
Dat roept bij mij direct verschillende associaties op, geen enkele positieve... *ril*
elin noem ik altijd Elinneke, elo of leentjequote:Op donderdag 24 februari 2011 19:35 schreef Vlindur het volgende:
Beautifull Hope van Rafaella is toch ook wel een die ik blijf onthouden. Vooral om de 2 'll's![]()
En jemig zeg, PrincessChannel
![]()
Rienk is niet te verkorten, maar ik noem hem altijd RienkelmansOf Koekje
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
staat op de lijst
Floyd Flynn & Brynn
Nou, ik zou er gewoon Catootje van maken, en mijzelf dan later,(de vrouw is toch zeker een 30er, zo niet een 40er) Cato laten noemen, Wat ik een supernaam vind persoonlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:06 schreef Takkembah het volgende:
[..]
OMG![]()
daar is ook gewoon niks leuks van te maken.... Je zal het maar op je c.v. moeten zetten later![]()
Wij zijn bijna uit de naam..... bijna bijna bijna![]()
Ik krijg visioenen van een geboortekaartje waar dan een gedichtje met Cateautje-cadeautje op staat, uiteraardquote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:32 schreef debuurvrouw het volgende:
voorop de Intermediair een dame met ouders die Geen Stijlers avant la lettre waren.
Cateautje
Bij een naam op een -a vind ik -tje echt niet passen. Raar is dat eigenlijkquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:07 schreef miss_sly het volgende:
Dat heb ik met Senna idd ook. Sen vind ik niet lekker klinken, maar Sennaatje ofzo ook niet. Dus is het gewoon Senna, of een koosnaampje
Hier geen afkortingen van Ruben hoorquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:50 schreef Jelief het volgende:
ach ja mannen,daarom heb ik een Ruben Sebastiaan en geen Sebastiaan Ruben
oh en we dachten een naam te hebben die je niet afkort.
ruub ruubje ruubster![]()
Ik denk dat ik maar over ga op Ben....
oh en Emma is emm of empie![]()
Rubin klinkt mooi!
LOL mijn paps zei weleen pientje pollewopsquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Stellabella (en flappie en moppie/mopje enzo) en Rafjepetafje(manneke). Niet heel briljant allemaal.
Mijn moeder noemde mij tante pollewopsen mopje-meisje
.
ja. Idem! Ik wilde het nog postenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan de Pievan.
Leenepeen.
Als Senna mijn kind zou zijn zou ze waarschijnlijk Sennepen worden. Of Senna de Penna.
Voor mijn gevoel klinkt dat ook niet. Stellaatje. Maar een vriendin van me noemt haar standaard zo en ik ben er toch van gaan houden daardoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Klopt Sjeen, op -a eindigend is het het niet he, aatje
Mijn moeder kortte onze namen ook nooit af. We hebben echt veel gemeen, he?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Poppedijntje, zo noemde mijn moeder mij ook. En verder was mijn moeder (en nogsteeds) de enige die mijn naam nooit afkortte.
Poppedijntje, zo noem ik Isa ook vaakquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:10 schreef Cantare het volgende:
Mijnes noem ik Liezewies, Liesje, Lieske, Liefke. En ook vaak Poppedijntje. Zo noemde mijn moeder mij vroeger ook, vond ik altijd zo lief klinken.
Phine vind ik leukquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:04 schreef Ssserpente het volgende:
Vind je Phileine niet leuk voor een meisje, KD?
Dan houden we het tussen ons oké?quote:Op zondag 27 februari 2011 09:40 schreef Kleurdoos het volgende:
Je had gewoon moeten zeggen dat malla Sander niet zo lekker klinkt
ik vind kort leuk, u's, l's en namen die eindigen op e of een s.quote:Op zondag 27 februari 2011 10:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan totaal geen vat krijgen op jouw voorkeuren, Kleurdoos. Er kan zomaar een heel traditionele of heel maffe naam uitkomen.
Met terugwerkende kracht had ik Ivan trouwens wel Linus kunnen noemen. Leuke naam! Dan was Lena alleen geen Lena geworden.
Elin en Mille?quote:Op zondag 27 februari 2011 10:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik vind kort leuk, u's, l's en namen die eindigen op e of een s.
ons konijn heet Rambo...weet je dat ook weer...oh ja het is een meisjequote:Op zondag 27 februari 2011 09:19 schreef Vlindur het volgende:
Onze cavia heette Bugs en onze ratten Ciske, Sara, Robin en Wolfjuh.
Mn wandelende tak heette Naamloos en mn salemander Malle Sander![]()
Onze katten nu heten Rokko en Nikkie.
Zo. Weten jullie dat ook
De volgende wordt Mus of Nachtegaal denk ikquote:
Dat durf ik echt niet, bang dat iemand het zou lezen ofzow!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:55 schreef Takkembah het volgende:
Oeoeoeoeoeoh JJ, ik ben ook zeer benieuwd!!!
Wij zijn er inmiddels ook uit..... Soms schrijf ik hem stiekem al in mijn agenda, dan is het zo echt
Oh dat had ik met Alexa met een vriendin van me. Wij noemden Alexa hier thuis al Alexa, brengt natuurlijk risico's met zich mee. Twee weken in Frankrijk met mijn vriendin en haar vriend mijn kop kunnen houden, en een dag voordat ik ingeleid zou worden, flapte ik het er opeens uit. Maar goed, tis mijn liefste vriendinnetje, dus ik vond het niet zo erg ofzo.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:56 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Dat durf ik echt niet, bang dat iemand het zou lezen ofzow!
Mijn vader is me ook aan het proberen uit te horen, ze weten ondertussen dat we een menneke krijgen dus als ik dan zeg dat we weer kleren hebben gekocht, dan vraagt ie ook echt voor wie? Voor Jorja of??
En steeds moet ik me op mijn tong bijten om het niet gewoon eruit te floepen, maar het is me tot nu toe gelukt
Een Eekhoorn is toch geen huisdier?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:07 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
De volgende wordt Mus of Nachtegaal denk ik
Hier heten de huisdieren:
Ninjo en Juna (katten)
Skuirrel (Godhebbezijnziel, onze eerste eekhoorn)
Will & Grace (de opvolgers van Skuirrel, mogen jullie raden wie wit is en wie grijs)
Das zielig!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:26 schreef Vicky het volgende:
Vandaag gezien, broer en zus: E l v i s en E l v i s s a
WTF?????quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:26 schreef Vicky het volgende:
Elvissea denk ik. Wat een treurigheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:14 schreef Kleurdoos het volgende:
ben benieuwd hoe ze 3 dan gaan noemen
Elvissen?
Ik ken een gezin waarvan de kinderen zo heten. En dan nog een zus S a b i n a en broer S a b a n.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:26 schreef Vicky het volgende:
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:26 schreef Vicky het volgende:
Niet dat het mijn keuze zou zijn, maar ik vraag me af waarom deze naam niet zou mogen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ken een zus en broer die E L V I S en T I J G E R heten.
Ze wou hem eigenlijk jezus noemen maar dat mocht niet. toen ze op het gemeentehuis was moest ze nog wat anders verzinnen, ze zag een poster hangen, en wist het toen...we noemen hem T I J G E R![]()
Alleen op het schoolplein durft ze de naam van haar eigen kind niet uit te spreken en noemt ze hen jongetje....Tsss als je het toch doet, sta er dan ook voor.....
Niet met nog een e tussen de N en de Y? Zo ken ik er namelijk twee.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:29 schreef Cantare het volgende:
[..]
![]()
Vandaag kwam ik langs een huis waar een Desteny was geboren.Ja, met een e.
ik weet niet waarom niet, het werd bij het gemeentehuis afgekeurdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:32 schreef bluejean het volgende:
[..]
Niet dat het mijn keuze zou zijn, maar ik vraag me af waarom deze naam niet zou mogen.
ik denk dat Jesus wel goedgekeurd was, eigenlijk. Jezus is ook meer provocatief.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:32 schreef bluejean het volgende:
[..]
Niet dat het mijn keuze zou zijn, maar ik vraag me af waarom deze naam niet zou mogen.
De ambtenaar van de burgerlijke stand weigert in de geboorteakte voornamen op te nemen die ongepast zijn, of overeenstemmen met bestaande geslachtsnamen tenzij deze tevens gebruikelijke voornamen zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:32 schreef bluejean het volgende:
[..]
Ja, dát begreep ik wel uit het verhaal, maar ik snap niet zo goed waaróm de naam dan ongepast zou zijn. In Spaanstalige landen bijvoorbeeld is Jesús wel een gebruikelijke naam. Bovendien worden er ook kinderen Mozes, Josef, Princess of Tijger genoemd, dus ik snap niet zo goed waarom Jezus daarentegen wel zou worden geweigerd. Nog steeds niet, eigenlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 03:36 schreef Marloes het volgende:
[..]
De ambtenaar van de burgerlijke stand weigert in de geboorteakte voornamen op te nemen die ongepast zijn, of overeenstemmen met bestaande geslachtsnamen tenzij deze tevens gebruikelijke voornamen zijn
Dit is dus een ongepaste
Dus het meisje heet Elvis?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ken een zus en broer die E L V I S en T I J G E R heten.
Ze wou hem eigenlijk jezus noemen maar dat mocht niet. toen ze op het gemeentehuis was moest ze nog wat anders verzinnen, ze zag een poster hangen, en wist het toen...we noemen hem T I J G E R![]()
Alleen op het schoolplein durft ze de naam van haar eigen kind niet uit te spreken en noemt ze hen jongetje....Tsss als je het toch doet, sta er dan ook voor.....
Elvis voor een meisje vind ik leuk!quote:
ik ken de variant Jeannot er weer vanquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:18 schreef Jeetjejom het volgende:
Ben er ook niet kapot van Sjeen, een kennis van mij gebruikt Jayno als bijnaam, hij heet Janneau
Nu weet ik ineens waar ik aan moest denken iddquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik ken de variant Jeannot er weer van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |