En in ruil krijgen zij het product.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als iemand iets te verkopen heeft, krijgt ie geld van mensen die dat er voor over hebben.
Niemand is verplicht om films, muziek, software of boeken te kopen. Niemand is verplicht om ook maar iets te kopen.quote:Mensen per wet verplichten geld af te dragen omdat iemand zegt dat ie daar recht op heeft is ziek.
Jij meent nu echt serieus dat nu FTD en nog een zooi van die sites opgerold zijn het "onmogelijk" is om iets te downloaden???quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:14 schreef Dagonet het volgende:
Maar dan moet je ook niet janken als het je onmogelijk gemaakt wordt om wel de produkten te gebruiken.
Dat ze het willen zal best, maar dat maakt het niet illegaal.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:26 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb de laatste tijd anders behoorlijk wat gejank richting Brein voorbij zien komen omdat de producenten het gratis downloaden aan banden willen leggen.
Dat moeten ze helemaal zelf weten. Maar hoe meer fratsen ze verzinnen hoe sneller eea online staat zonder fratsen.quote:Het recht een kopie te mogen maken vertaalt zich volgens mij niet in een plicht om het voor kopiėren beschikbaar te stellen. Als de producenten hun films/muziek/whatever willen afschermen dan hebben ze daar net zo goed recht toe.
Kost het geld?quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:17 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Een etalage vol met bestandsnamen. A.d.v. die bestandsnamen kan je op andere sites het downloadbestandje zoeken/vinden. Die etalage van FTD wordt gevuld door mensen die zelf dingen vinden/uploaden op usenet.
FTD is gratis. Maar FTD is niet meer relevant, vanaf 1 maart bestaat het niet meer.quote:
Basis element is de verouderde business modellen die de platenbonzen en de filmbobo's hanteren. Ipv nieuwe technologie te omarmen is het eng en kwaadaardig en moet het uitgeroeid worden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:26 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb de laatste tijd anders behoorlijk wat gejank richting Brein voorbij zien komen omdat de producenten het gratis downloaden aan banden willen leggen.
Het recht een kopie te mogen maken vertaalt zich volgens mij niet in een plicht om het voor kopiėren beschikbaar te stellen. Als de producenten hun films/muziek/whatever willen afschermen dan hebben ze daar net zo goed recht toe.
Wel. De kopie-accijns op lege geluidsdragers.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:14 schreef Dagonet het volgende:
Niemand is verplicht om films, muziek, software of boeken te kopen.
Je wordt dus eigenlijk gedwongen te downloaden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel. De kopie-accijns op lege geluidsdragers.
Alle grote platenmaatschappijen ondersteunen spotify, typisch voorbeeld van een nieuw business model dat goed gebruik maakt van nieuwe techologie. Heb je daar een abonnement op?quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Basis element is de verouderde business modellen die de platenbonzen en de filmbobo's hanteren. Ipv nieuwe technologie te omarmen is het eng en kwaadaardig en moet het uitgeroeid worden.
Je kan van het NZB bestand vaak niet herleiden of het gaat om een goede kwaliteit met bijv ondertitels. De gegevens staan in die etalage maar het is vaak wel van belang dat je deze etalage hebt. Tenzij je niets om kwaliteit of ondertitels geeft. Maar dan zou ik gewoon wat torrents downloaden met cam/dvix kwaliteit.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:18 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Sommige mensen willen een etalage.
Precies, Het wordt alleen nu niet onmogelijk gemaakt dus wordt er gedownload. Zolang je makkelijk gratis kan downloaden zal dat gebeuren. Ik dank degene telkens weer zodra er iets nieuws te downloaden is wat ik wil hebben.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En in ruil krijgen zij het product.
[..]
Niemand is verplicht om films, muziek, software of boeken te kopen. Niemand is verplicht om ook maar iets te kopen.
Maar dan moet je ook niet janken als het je onmogelijk gemaakt wordt om wel de produkten te gebruiken.
spotnet downloadequote:Op donderdag 17 februari 2011 13:33 schreef just_a_girl_2 het volgende:
Just4Fun is er inmiddels ook mee gestopt. Weet iemand een alternatief voor me?
Vraagje. Downloaden is iets wat is en blijft. Jij bent volgens mij iemand die vertrouwt op de markt en zijn werking. Ik hoor je eigenlijk alleen maar 'janken' over de downloader, maar helemaal niet over de producenten. Vind jij dat de producenten voldoende op de markt hebben ingespeeld?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:26 schreef Dagonet het volgende:
Het recht een kopie te mogen maken vertaalt zich volgens mij niet in een plicht om het voor kopiėren beschikbaar te stellen. Als de producenten hun films/muziek/whatever willen afschermen dan hebben ze daar net zo goed recht toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |