http://rechtenforum.nl/fo(...)bec891050406823ceda1quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:38 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Films, muziek en boeken mag ik thuis gewoon kopiëren hoor. Sterker nog een gehuurde dvd mag ik zelfs kopiëren.
http://www.iusmentis.com/(...)ervekopie/#origineelquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:38 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Sterker nog een gehuurde dvd mag ik zelfs kopiëren.
Nee, het gaat niet om hoeveel de artiesten betaald krijgen. Het gaat om de jankerds die dat aanpakken om niet te hoeven betalen voor hun luxeproduct. Het is een extra, een leukigheidje en geen noodzaak. Wil je of kan je er niet voor betalen jammer maar helaas, dan maar geen film of muziek voor je. Ga je niet dood van. Je hebt er géén recht op.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:43 schreef ukga het volgende:
mensen die gaan janken alsof artiesten niet betaald krijge. zet mtv cribs eens aan
http://overheidsloket.ove(...)duct&product_id=1334quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://rechtenforum.nl/fo(...)bec891050406823ceda1
Okee ik geef toe, een boek als geheel mag je niet kopiëren (zolang het boek nog verkocht wordt). Een gedeelte van het boek kopiëren mag dan weer welquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://rechtenforum.nl/fo(...)bec891050406823ceda1
Voor studiedoeleinden bijvoorbeeld. Toen je nog geen internet had en je je info uit de bibliotheek moest halen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:51 schreef -Techno- het volgende:
Okee ik geef toe, een boek als geheel mag je niet kopiëren (zolang het boek nog verkocht wordt). Een gedeelte van het boek kopiëren mag dan weer wel
nee je hebt er geen recht op. maar er volgen toch geen sancties op downloaden, en niemand heeft medelijden met de artiesten, want: mtv cribsquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om hoeveel de artiesten betaald krijgen. Het gaat om de jankerds die dat aanpakken om niet te hoeven betalen voor hun luxeproduct. Het is een extra, een leukigheidje en geen noodzaak. Wil je of kan je er niet voor betalen jammer maar helaas, dan maar geen film of muziek voor je. Ga je niet dood van. Je hebt er géén recht op.
Waar in jouw link staat dat het niet mag? Jouw link heeft het over software, ik heb het over gehuurde dvd's.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://www.iusmentis.com/(...)ervekopie/#origineel
quote:Voor thuiskopiën op dragers zoals CD's of DVD's is er het vergelijkbare artikel 16c. De belangrijkste elementen van de thuiskopie-regeling zijn:
Er mogen slechts enkele exemplaren worden gemaakt als thuiskopie.
De kopie moet voor eigen oefening, studie of gebruik bestemd zijn.
De kopie mag in opdracht gemaakt worden, behalve bij muziek.
Je hoeft geen rechtmatige eigenaar te zijn om een thuiskopie te mogen maken.
Er zijn een aantal uitzonderingen, niet van alle categorieën werken mag een thuiskopie worden gemaakt.
quote:Een juridiche eis dat alleen een koper van het origineel een thuiskopie mag maken, staat niet in het wetsartikel.
quote:Het is dus toegestaan om een kopie voor eigen oefening, studie of gebruik te maken van een werk waarvoor niet is betaald door de kopieerder. Je mag dus voor jezelf een gehuurde of geleende CD kopiëren, of voor jezelf muziek in MP3-formaat van Internet downloaden. Deze kopie mag echter niet aan derden ter beschikking worden gesteld.
Dat snap ik. Ik maak ook dankbaar gebruik van deze maas in de wet. Dat mensen daar morele bezwaren tegen hebben snap ik ook.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:55 schreef Dagonet het volgende:
Die wet is nooit met de intentie opgesteld om mensen het recht te geven om zonder te betalen alle muziek van de laatste 50 jaar op hun pc te zetten.
Vraag me af of jij alles thuis legaal gekocht hebt of dat je net zo hard van alles download.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Voor studiedoeleinden bijvoorbeeld. Toen je nog geen internet had en je je info uit de bibliotheek moest halen.
Op zich zouden ze dat ook wel uit de wet kunnen halen nu. En de wet dat je muziek mag kopiëren stamt uit 1912, toen je je muziek alleen nog kon kopiëren door het over te schrijven en dan zelf de instrumenten te gaan bespelen.
Die wet is nooit met de intentie opgesteld om mensen het recht te geven om zonder te betalen alle muziek van de laatste 50 jaar op hun pc te zetten.
Tot nu toe ben jij de enige jankerdquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om hoeveel de artiesten betaald krijgen. Het gaat om de jankerds die dat aanpakken om niet te hoeven betalen voor hun luxeproduct. Het is een extra, een leukigheidje en geen noodzaak. Wil je of kan je er niet voor betalen jammer maar helaas, dan maar geen film of muziek voor je. Ga je niet dood van. Je hebt er géén recht op.
Ik vind dat ie een goed punt heeft hoorquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:34 schreef fs180 het volgende:
[..]
Tot nu toe ben jij de enige jankerd
Waarom mag jij, ondanks je jezelf hypocriet vind, dan wel downloaden en anderen niet? Wat maakt jou anders dan anderen?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind dat ie een goed punt heeft hoor
Ik ben wat dat betreft hypocriet want ik download zelf ook (al koop ik het meestal wel als ik het goed vind). Maar veel downloaders vinden het een godgegeven recht om zomaar alles gratis van het internet te plukken.
Dat zijn meestal ook de mensen die de sluiproutes tot wet verheffen, en dan heel verontwaardigd zijn als een rechter daar doorheen prikt.
Omdat Hephaistos er schijt aan heeft.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:48 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Waarom mag jij, ondanks je jezelf hypocriet vind, dan wel downloaden en anderen niet? Wat maakt jou anders dan anderen?
Wellicht een antwoord, maar niet het antwoord op mn vraag.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:50 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Omdat Hephaistos er schijt aan heeft.
Ik ben niet anders dan anderen. Ik download en dat is fout, al probeer ik het als gezegd wel enigszins te compenseren.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:48 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Waarom mag jij, ondanks je jezelf hypocriet vind, dan wel downloaden en anderen niet? Wat maakt jou anders dan anderen?
Heb je opzich wel een zeer redelijk punt hoor. Met de kanttekening bij muziek de zaken net even wat anders liggen. De muziekbizz heeft zichzelf wel gecompenseerd. Daarnaast is het mijn mening dat muziek geen luxe produkt is, maar iets waar iedereen recht op heeft. Maar nogmaals, dat is slechts mijn mening.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ben niet anders dan anderen. Ik download en dat is fout, al probeer ik het als gezegd wel enigszins te compenseren.
Waar ik wel anders in ben is, dat ik het niet meer dan normaal vindt dat rechthebbenden voor hun rechten strijden. En als die rechthebbenden FTD willen verbieden, geef ik ze daar groot gelijk in. Ik blijf wel downloaden via andere manieren, maar als ze dat ook willen verbieden hebben ze daar wederom groot gelijk in.
Een etalage vol met bestandsnamen. A.d.v. die bestandsnamen kan je op andere sites het downloadbestandje zoeken/vinden. Die etalage van FTD wordt gevuld door mensen die zelf dingen vinden/uploaden op usenet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:03 schreef FoolWithMokey het volgende:
Kan iemand bij ff uitleggen wat FTD precies is en hoe het werkt?
De wet is kut.quote:
Als iemand iets te verkopen heeft, krijgt ie geld van mensen die dat er voor over hebben. Mensen per wet verplichten geld af te dragen omdat iemand zegt dat ie daar recht op heeft is ziek.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:34 schreef Dagonet het volgende:
Maar goed, mensen hier zitten een beetje vastgeroest
Ik download ook gewoon. Alleen doe ik dat 1) legaal 2) Het overgrote deel van mijn muziek is niet te koop/independentquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ben niet anders dan anderen. Ik download en dat is fout, al probeer ik het als gezegd wel enigszins te compenseren.
Waar ik wel anders in ben is, dat ik het niet meer dan normaal vindt dat rechthebbenden voor hun rechten strijden. En als die rechthebbenden FTD willen verbieden, geef ik ze daar groot gelijk in. Ik blijf wel downloaden via andere manieren, maar als ze dat ook willen verbieden hebben ze daar wederom groot gelijk in.
Als je als bedrijf alleen lucht verkoopt (of luchttrillingen) mag je van mij gewoon failliet gaan .quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
Kritiek gebaseerd op gebrek aan kennis, goed punt
Eerst alle tussenpersonen, platenbazen failliet laten gaan, dan prijzen naar beneden gooien en mensen zullen weer in een FRS te vinden zijn. Dat denk ik.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je als bedrijf alleen lucht verkoopt (of luchttrillingen) mag je van mij gewoon failliet gaan .
En dan heb je een CD die je in je autoradio wil stoppen, vreet die hem niet door die DRM meuk. Ja, dan ben ik er snel klaar mee. Of die geweldige rootkit van Sony die zo maar ff geinstalleerd werd.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is al jaaaren zo helaas.
Je moet het gejank eens horen als er een nieuwe drm manier word aangekondigd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |