Of de producenten erkennen een verandering in de markt en passen zich hier op aanquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:13 schreef Dagonet het volgende:
Als je niet wil betalen dan doe je het niet, maar ga dan niet als een klein kind lopen janken als de producenten maatregelen treffen dat je er ook niet meer gratis aan kan komen. Wees een vent en betaal voor de spullen die je wil hebben of hou je bek en ga in de zandbak spelen.
Dat is de verkeerde vergelijking. Als je de echte iPhone niet kan betalen ga je opzoek naar een imitatie iPhone (een kopie dus).quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Haske goed, al zijn het natuurlijk geen woekerprijzen, de productiekosten zijn ook navenant gestegen natuurlijk. Games en films kosten vele tientallen miljoenen om te maken.
Maar goed, jij bent dus ook van mening dat je gewoon ergens een iphone mag pakken uit een winkel als je geen zin hebt om ervoor te betalen?
Precies, zoals ik eerder al zei denk ik dat de muziekbizz nog het minste last heeft van het downloaden. Die halen hun poen uit meer dan alleen het verkopen van cd's en dvd's.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:16 schreef arucard het volgende:
Ik zal het ook niet kopen. Misschien ontdek ik met downloaden wel een goede artiest waardoor ik daarna weer naar een concert van ze kan gaan.
1) Ik denk dat naast het hebberig zijn van de artiesten en vooral de promotors ook de enorme hoeveelheid techniek de kosten van een concertkaart behoorlijk opdrijven, waar vroeger met een stapel boxen en een bende lampen volstaan werd neemt een beetje band nu minimaal een megapodium, eindeloos veel lampen, videoschermen en special effects mee om nog een beetje show te kunnen maken, en dat kost kneiterveel geld, ook voor een tour.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:38 schreef Misan het volgende:
De prijsstijgingen van concertkaartjes zal indirect zeker te maken hebben met het downloaden van muziek. Bioscopen sluiten steeds vaker definitief hun deuren, ook indirect door het downloaden.
quote:Historische groei bioscoopbezoek
dinsdag 5 jan 2010
Economische crisis of niet, 2009 was een recordjaar voor de bioscopen, filmtheaters en arthouses. Zowel de bezoekcijfers als de omzet aan de kassa zijn gestegen. Dat heeft de Nederlandse Federatie voor de Cinematografie (NFC) bekendgemaakt.
bron
Maar die conclusie kan niet worden aangenomen voor waarheid, enkel aannemlijk (en dat is het imo niet).quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:54 schreef Misan het volgende:
[..]
een conclusie kan prima op basis van aannames getrokken worden zonder onwaar te zijn
De muziekbizz zet zelf gratis muziek op "illegale" download/share sites.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:18 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Precies, zoals ik eerder al zei denk ik dat de muziekbizz nog het minste last heeft van het downloaden.
quote:In de rechtszaak tussen EMI en MP3tunes heeft MP3tunes-oprichter Michael Robertson bewijs aangevoerd waaruit blijkt dat EMI zelf songs op RapidShare en andere filehostingsites publiceert. Dat meldt Webwereld vandaag. Opmerkelijk omdat EMI in die rechtszaak RapidShare nu juist omschrijft als een 'veilige haven voor piraterij' en een 'piraten-oase'.
Hetzelfde dat brein doetquote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De muziekbizz zet zelf gratis muziek op "illegale" download/share sites.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/418660/1/1/50/emi-zet-zelf-muziek-op-piraten-oase-rapidshare.html
[..]
Het is legaal, en niet ideaal als je de gratis versie gebruikt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:50 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Biedt spotify de muziek legaal aan of betaald de consument enkel voor het gebruik van het programma spotify?
Ja, het is een kopie en het origineel laat je ongemoeid. Mag je een boek kopiėren? Een patent?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:17 schreef FredvZ het volgende:
Dat is de verkeerde vergelijking. Als je de echte iPhone niet kan betalen ga je opzoek naar een imitatie iPhone (een kopie dus).
Diefstal is de frs binnenlopen, een stapel games, films en muziek pakken en de deur uit lopen zonder te betalen.
Bij het downloaden van films, muziek en games verkrijg je een imitatie product (de bits en bytes lijken op het origineel, maar ze zijn niet hetzelfde). Het mp3-tje dat download van usenet, lijkt op het mp3-tje dat je koopt bij iTunes, maar het is niet hetzelfde
mp3-tje.
Voorlopig is het nog steeds legaal om muziek en films te downloaden. Dat jij dat moreel verwerpelijk vindt is niet mijn probleem.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, het is een kopie en het origineel laat je ongemoeid. Mag je een boek kopiėren? Een patent?
Van mij wel.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, het is een kopie en het origineel laat je ongemoeid. Mag je een boek kopiėren? Een patent?
Ik vind het moreel verwerpelijk dat iedereen zo maar wild en gratis adem kan halen. Ik heb ook recht op inkomsten!quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voorlopig is het nog steeds legaal om muziek en films te downloaden. Dat jij dat moreel verwerpelijk vindt is niet mijn probleem.
Ja.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zolang het voor privé gebruik is wel imho.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En volgens de wet niet. Sim-pel.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:24 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zolang het voor privé gebruik is wel imho.
Nee.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En volgens de wet niet. Sim-pel.
Niks mis met wetten die het werk van mensen beschermen.
Ach hapt er niemand? Wat jammer nouquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:34 schreef Dagonet het volgende:
Maar goed, mensen hier zitten een beetje vastgeroest in de gedachte dat ze niet hoeven te betalen voor het werk van anderen en leggen de verantwoordelijkheid daarvoor bij de producenten.
En niet alleen dat, ze gaan als kleine kinderen janken als de producenten het voor hen moeilijker maakt om zonder de producenten te betalen aan die producten te komen.
Dat is al jaaaren zo helaas.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:34 schreef Dagonet het volgende:
Maar goed, mensen hier zitten een beetje vastgeroest in de gedachte dat ze niet hoeven te betalen voor het werk van anderen en leggen de verantwoordelijkheid daarvoor bij de producenten.
En niet alleen dat, ze gaan als kleine kinderen janken als de producenten het voor hen moeilijker maakt om zonder de producenten te betalen aan die producten te komen.
Films, muziek en boeken mag ik thuis gewoon kopiėren hoor. Sterker nog een gehuurde dvd mag ik zelfs kopiėren.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En volgens de wet niet. Sim-pel.
Niks mis met wetten die het werk van mensen beschermen.
http://rechtenforum.nl/fo(...)bec891050406823ceda1quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:38 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Films, muziek en boeken mag ik thuis gewoon kopiėren hoor. Sterker nog een gehuurde dvd mag ik zelfs kopiėren.
http://www.iusmentis.com/(...)ervekopie/#origineelquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:38 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Sterker nog een gehuurde dvd mag ik zelfs kopiėren.
Nee, het gaat niet om hoeveel de artiesten betaald krijgen. Het gaat om de jankerds die dat aanpakken om niet te hoeven betalen voor hun luxeproduct. Het is een extra, een leukigheidje en geen noodzaak. Wil je of kan je er niet voor betalen jammer maar helaas, dan maar geen film of muziek voor je. Ga je niet dood van. Je hebt er géén recht op.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:43 schreef ukga het volgende:
mensen die gaan janken alsof artiesten niet betaald krijge. zet mtv cribs eens aan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |