SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het moeilijk om te zeggen of ze verdienen om te staken. Ze werden ook gehersenspoeld en kregen orders van boven. Dus het is een moeilijk verhaal.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:19 schreef -jos- het volgende:
evanchill Cairo police march yesterday: Do these men deserve a protest? http://ow.ly/i/8csK
quote:11.19pm GMT: One piece of late news Egypt's military rulers have appointed retired judge Tareq al-Bishry to head a committee set up to propose constitutional changes, according to reports on al-Jazeera and Reuters.
Bishry is said to be respected in legal circles for his independent views.
The military announced on Sunday that it was forming a committee to amend the constitution and define rules for a referendum on the changes.
quote:Egypt: A meeting between military leaders and pro-democracy representatives produced details about plans for fresh elections and constitutional changes. Attempts to clear Tahrir Square of protesters were only partly successful. Former president Hosni Mubarak is reported to be ill in Sharmal-Sheik, while veteran politician Amr Moussa said he wants to run for president.
http://www.guardian.co.uk(...)14/middleeast-unrestquote:10.17pm GMT: Now the US government also says it has received a formal request from Egypt to freeze the assets of a group of officials in the Mubarak regime.
The state department's spokesman PJ Crowley said no request had been received regarding Hosni Mubarak himself, by a "senior U.S. administration official" told Reuters that other names had been mentioned: "We have received requests regarding other officials," he said.
Earlier, the UK, France and the EU announced they had received requests from Egypt.
10.12pm GMT: This Egyptian presidency website says it all
http://af.reuters.com/article/topNews/idAFJOE71E04R20110215quote:Egypt's Muslim Brotherhood plans to set up party
Tue Feb 15, 2011 8:25am GMT
CAIRO (Reuters) - Egypt's Muslim Brotherhood says it will set up a political party once restrictions are lifted that prevented it and other groups from doing so under President Hosni Mubarak.
..............
WTFquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:03 schreef -jos- het volgende:
Salamander Pictures of martyrs have been removed from #tahrir sq. I am worried that they r erasing our public memory of #jan25.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:03 schreef -jos- het volgende:
Salamander Pictures of martyrs have been removed from #tahrir sq. I am worried that they r erasing our public memory of #jan25.
Geen idee of die tweet betrouwbaar is, maar het is wel bevestigd dat er een waardig monument komt.quote:
Karma is a bitch.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:34 schreef schommelstoel het volgende:
Ik weet het, slechte krant en site.
Maar lees dit er net weer.
Was toch al bekent?
Edit,
Was al wel bekent, maar nu officieel van een veiligheidsofficier.
'Mubarak ligt op sterven'
SHARM-AL-SHEIKH - De toestand van de vrijdag afgetreden president van Egypte, Hosni Mubarak (82), gaat hard achteruit. Mubarak werd zaterdagavond ziek en zou buiten bewustzijn zijn geraakt.
Een veiligheidsofficier van de president laat dinsdagochtend aan de Arabische krant a-Sharq al-Awsat weten dat zijn gezondheid 'dramatisch verslechtert'. De voormalige president is momenteel onder behandeling in zijn woning in Sharm al-Sheikh.
Er zouden plannen zijn om Mubarak door artsen in Duitsland te laten behandelen. De farao, die dertig jaar lang over Egypte heerste, weigert echter medische zorg in het buitenland. Intimi zouden de wens al hebben uitgesproken om hem in zijn eigen land te laten sterven. Dat dat gebeurt is volgens de officier 'nog slechts een kwestie van tijd.'
Of hij in coma ligt, zoals eerder werd gemeld, is vooralsnog onbekend. Egyptische kranten als Akhbar Al-Youm and A-Shuruk meldden eerder dat Mubarak depressief zou zijn en elke vorm van medicatie zou weigeren.
Mubarak vertrok eind afgelopen week uit zijn paleis in Heliopolis, een voorstad van Caïro, naar zijn residentie in de badplaats Sharm al-Sheikh in het zuiden van Sinaï. Die avond werd een toespraak uitgezonden van de president, die bekendmaakte bevoegdheden over te dragen aan vicepresident Omar Suleiman. Volgens geruchten in Caïro viel Mubarak twee keer flauw tijdens de opnames van de toespraak, aldus al-Arabiya. De zender stelt dat het verhaal over de coma van Mubarak in al-Masri al-Yom is gebaseerd op betrouwbare bronnen
En het is nog echt ook he, ik dacht eerst aan een parodie o.i.d.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:20 schreef Drifter__ het volgende:
Deze vid wou ik graag met jullie delen:
Zou ie er nog steeds om kunnen lachen ?..........
Ha geweldig. Ik kan er echt van genieten denkende dat hij en zijn familie zich nu ontzettend vernederd voelen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:20 schreef Drifter__ het volgende:
Ik lees veel berichten van mensen die er twijfels bij hebben dat museumstukken zijn beschadigd/gestolen door 'thugs'.quote:ME_Observer did you hear Zawi Hawass? just hung up on Al Jazeera live on the air after shouting he is not connected to regime #egypt #egyworkers #jan25
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:20 schreef Drifter__ het volgende:
Hilarisch!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:20 schreef Drifter__ het volgende:
Nuttig, kan niet anders zeggen. Ik denk dat het wel de goeie kant op gaat met Egypte, zolang de Egyptenaren zelf het geduld behouden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:52 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
CAÏRO - Het militaire bewind in Egypte heeft dinsdag bepaald dat een speciaal comité binnen tien dagen een aangepaste versie van de grondwet klaar moet hebben. Dat maakte de staatsomroep.....[/i]
meer info @ http://www.gelderlander.n(...)-grondwet-Egypte.ece
Een goede balans tussen geduld en alertheid.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nuttig, kan niet anders zeggen. Ik denk dat het wel de goeie kant op gaat met Egypte, zolang de Egyptenaren zelf het geduld behouden.
quote:http://www.guardian.co.uk/world/2011/feb/14/wikileaks-cables-egyptian-military-head
Nothing Egypt's military council has done in its past suggests it has the capacity or inclination to introduce speedy and radical change. Guaranteed its $1.3bn (£812m) annual grant from the US — a dividend from the Camp David peace accord with Israel – it has gained the reputation as a hidebound institution with little appetite for reform.
quote:Na de euforie
Er was geen revolutie in Egypte, want de structuur van de samenleving is niet veranderd
Het was ontroerend hoe de mensen in Egypte op het Tahrirplein en elders feest vierden na het vertrek van president Mubarak. We waren via de televisie steeds live getuige van de gebeurtenissen; wellicht hebben de kijkers ook nog een traantje weggepinkt.
Maar wat is er nu eigenlijk structureel veranderd in Egypte? Afgezien van het vertrek van Mubarak weinig. De ware machthebber is het leger dat sinds 1952 aan de macht is en sindsdien steeds een sterke man naar voren schoof als Sadat en Mubarak. Ook nu de laatste weg is, is aan die basissituatie niets veranderd.
Het leger bezit een sterke - in feite de enige - echte machtspositie in de samenleving. En er is nog geen enkele indicatie dat het nu afstand wil doen van de macht. De militairen hebben het dan ook slim gespeeld. Ze leken de afgelopen weken op de hand van het volk en onthielden zich van geweld tegen de burgers.
De belangen van leger en volk lopen sterk uiteen. Egypte kent geen ontwikkeld systeem van politieke partijen, geen democratische traditie, geen rechtsstatelijke traditie en er bestaat niet zoiets als een georganiseerd maatschappelijk middenveld. Ook zijn de verschillen in inkomen tussen arm en rijk zeer groot.
De vraag is wat democratie Egypte zou brengen. Ik denk vooral narigheid. De structurele problemen van het land zijn nauwelijks op te lossen. Er is een omvangrijke bevolking, met veel jongeren waarvoor geen werk is. Er is wel enige economische groei, maar die is onvoldoende om al deze jongeren aan werk te helpen. Het is een recept voor aanhoudende ontevredenheid. In een prille democratie zou het leger bij onrust en verwarring waarschijnlijk al snel weer naar de macht grijpen.
Zo bezien was er geen revolutie in Egypte, want de structuur van de samenleving is niet veranderd. Het leger heeft de macht nog altijd stevig in handen, de regering die nota bene onder Mubarak is gevormd heeft het dagelijks bestuur op zich genomen en het parlement is ontbonden. Intussen is de energie van de betogers weggelekt en is het Tahrirplein weer open voor verkeer.
Of andere regimes dan die in Tunesie en Egypte werkelijk ernstig in de problemen zullen komen, moeten we nog maar afwachten. Van de euforische verwachting dat - alles nu anders wordt - blijkt meestal niet veel te kloppen.
Maarten van Rossem
Ben het er niet mee eens.quote:
Best stuurlui staan dan ook aan wal, zoals van Rossem maar weer eens illustreert.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:00 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ben het er niet mee eens.
Hij heeft niet helemaal naar de Egyptische samenleving gekeken en wat er de afgelopen 30 jaar is gebeurd. Als hij dat nou eens deed, dan was zijn artikel heel anders en erkende hij de revolutie.
Tsja.quote:"Revolutie kwam sportief ongelegen"
Van onze Telesportredactie
CAIRO - Door de revolutie in Egypte ligt de voetbalcompetitie - met daarin het Ismaily van trainer Mark Wotte - voorlopig stil. De hervatting staat gepland voor begin maart. Voor de sterk presterende ploeg van Wotte kan dat moment niet snel genoeg komen. "Het is heel spannend. Sportief gezien kwam de revolutie ongelegen. We doen volop mee", aldus de coach van de huidige nummer twee op de ranglijst.
Bij de hervatting van de Egyptische eredivisie zet Ismaily de achtervolging in op grootmacht Zamalek. "We hebben een goed seizoen, zegt Wotte tegen Goal.com. "We staan drie punten achter op koploper Zamalek, de club met de meeste mogelijkheden. Afgelopen winter hebben ze bijvoorbeeld Mido vastgelegd voor een vorstelijk salaris. Al-Ahly staat derde, met spelers als Hossam Ghaly en Sherif Ekramy."
quote:
http://filgoal.com/english/News.aspx?NewsID=76457quote:Ismaili coach Mark Wotte hailed the Egyptian revolution that recently forced president Hosni Mubarak to step down but is also eager to see the league recommence.
Massive demonstrations broke out in Egypt on January 25th and turned into an uprising that lasted for 18 days.
All competitions have been indefinitely halted due to security worries.
"The revolt showed how classy Egypt is," Dutchman Wotte told FilGoal.com. "The people wouldn't accept anything but freedom.
"As a foreigner, I respect the revolution but now I want the league to restart as soon as possible.
"Football will somehow make life in Egypt get back to normal. The league is also important for the Egyptian national team, friendly games are not enough."
FA president Samir Zaher revealed on Monday that the possibility of continuing the Egyptian Premier League is being considered.
Hoe moet de wereld dat geldelijke steun van Amerika aan het Egyptische leger zien. Is dat geen invloed kopen?quote:
Het is eigenlijk ook gewoon verkapte steun voor Amerika zelf, want die 1,3 Miljard moet uitgegeven worden aan Amerikaans legermaterieel, training etc wat dus weer werkgelegenheid opleverd.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:41 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Hoe moet de wereld dat geldelijke steun van Amerika aan het Egyptische leger zien. Is dat geen invloed kopen?
Ik ivnd het wel frappant, Niet het volk krijgt het geld maar de aldaar gesitueerde militaire macht.
Leuk of nou ja, triest altijd hoe iedereen bij het woord 'Moslim' altijd meteen denkt aan vliegtuigcrashende radicalenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:26 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Tering zeg sommige van die reacties op Moslim Broederschap wil politieke partij worden op de FP moet je echt van
Toch is het eng om een andere reden. De overige oppositie wordt uitgesloten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Leuk of nou ja, triest altijd hoe iedereen bij het woord 'Moslim' altijd meteen denkt aan vliegtuigcrashende radicalen
Waarom worden onze toekomstige JSF's niet gesponsord door Amerikaquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:51 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Het is eigenlijk ook gewoon verkapte steun voor Amerika zelf, want die 1,3 Miljard moet uitgegeven worden aan Amerikaans legermaterieel, training etc wat dus weer werkgelegenheid opleverd.
Wij hebben geen Suez kanaal.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Waarom worden onze toekomstige JSF's niet gesponsord door Amerika
Meh bron GDPCairo, laat hem lekker een cappu gaan drinken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:01 schreef Scrummie het volgende:
BREKEND: Volgens nog onbevestigde berichten maar uit betrouwbare bron is zojuist ex-president van Egypte HOSNI MUBARAK OVERLEDEN.
Denk wel dat het waar is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:02 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Meh bron GDPCairo, laat hem lekker een cappu gaan drinken.
quote:gpdcairo GPD Cairo
Ik doe m'n best om bevestiging of ontkenning van onderstaand bericht te krijgen.
Die zoeken ook naar bevestiging, neem ik aanquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:08 schreef medman01 het volgende:
Nog niets op AJE of CNN over deze ontwikkeling.
quote:Naast Al Arabya heeft ook Reuters bronnen die melden dat Mubarak leeft, Al Jazeera meldt niets. Geen serieuze bron meldt z'n dood. #jan25
Las ergens dat Mubarak tijdens het opnemen van zijn toespraak al een paar keer was flauwgevallen, dus denk het wel ja.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:10 schreef medman01 het volgende:
En dat zijn VP zijn aftreden moest melden?
quote:@LaurensVHG: Goed, #Mubarak is dus dood (bron: GPD), maar pakt nog wel de telefoon op (bron: Reuters).
Oeeh mag ik je aanraken?quote:gpdcairo GPD Cairo
Afgelopen weekend was ik nog in Sharm el Sheikh, verbleef in een hotel letterlijk pal naast Mubarak-residency...
Daar hadden ze zeker de beste cappuccino voor 'm?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:29 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Oeeh mag ik je aanraken?
ja daar hebben ze crapachinoquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar hadden ze zeker de beste cappuccino voor 'm?
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:31 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
ja daar hebben ze crapachino
quote:GPD Cairo
Tekst luidt als volgt: The higher council of the armed forces declares the painful news to the ummah of the death of former president of the Arab republic of Egypt, Muhamad Hosni Mubarak, age 84.
1 minute ago from web
Ik wel, had 'm net nog aan de telefoonquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:22 schreef MangoTree het volgende:
RoelJewel Kan iemand bevestigen dat #Mubarak net telefonisch heeft medegedeeld dat ie is overleden?
EdwinMermans jawel er lijkt een puur Nederlandstalige hoax te zijn rond vermeende dood van Mubarak
Ja, maar hij belt wel met Reuters.quote:
Zie GPD? Of heeft die weer eens te veel cappuccino.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:33 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja, maar hij belt wel met Reuters.
Misschien is Reuters ook dood!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:33 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja, maar hij belt wel met Reuters.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:35 schreef raistlin6 het volgende:
Dit hoort allemaal bij elkaar, zou de tekst van communique 6 zijn, maar waar hij dat vandaan heeft mag Joost weten en ik heb Joost z'n Twitter niet.
gpdcairo GPD Cairo
....We grieve for the nation the death of the great deceased who spent his life serving his country and his people....
1 minute ago Favorite Retweet Reply
»
GPD Cairo
gpdcairo GPD Cairo
....of the death of former president of the Arab republic of Egypt, Muhamad Hosni Mubarak, age 84.
4 minutes ago Favorite Retweet Reply
»
GPD Cairo
gpdcairo GPD Cairo
Tekst luidt als volgt: The higher council of the armed forces declares the painful news to the ummah....
4 minutes ago Favorite Retweet Reply
»
GPD Cairo
gpdcairo GPD Cairo
Inzake mogeljke dood van Mubarak zou leger zometeen 'Army declaration Nr. 6' gaan voorlezen op tv.
Waar haalt ie het dan vandaan?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:37 schreef MangoTree het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
...There is no power, no might - only from God.
gpdcairo GPD Cairo
...end of declaration.
gpdcairo GPD Cairo
Let wel: Mubarak's overlijden is nog altijd niet officieel bevestigd.
Dat denk ik niet, zijn andere soortgelijke geruchten gelijktijdig in het Spaans ontstaan. Ik denk dat er wel iets is, alleen volledig onduidelijk wat. Zou best kunnen dat ie wel dood is, alleen neem ik dat niet als feit aan, van 1 bron.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:36 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]Ook niks op CNN.
Die gast naait maar wat om in het verhaal haha.
Je bedoelt een stijf roerijzer?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:36 schreef Pino112 het volgende:
Volgens mij krijgt meneer GPD Cairo nu een mooi stijf piemeltje omdat toch veel mensen het toch wel geloven.
Hij zegt Army Decleration 6 te twitteren maar het is nog niet officieel bevestigdquote:gpdcairo GPD Cairo
Let wel: Mubarak's overlijden is nog altijd niet officieel bevestigd.
2 minutes ago Favorite Retweet Reply
Dat geloof ik dus sowieso niet, mijn Egyptische Twittervriendjes babbelen nog vrolijk over allerlei zaken. En dan zou AJE het al wel op hebben gepakt. Nogmaals hij kan best dood zijn, maar Nile tv meldt het nog niet lijkt me.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:41 schreef MangoTree het volgende:
michellusthof RT @MartijnB0s: Bevestigd door NileTV (Egypte) Hosni Mubarak overleden op 83 jarige leeftijd.![]()
haroldrolloos Also NileTV (#Egypt tv station) confirms that former president Hosni Mubarak is deceased.
Al Arabiya mag je qua betrouwbaarheid beschouwen als de gemiddelde troll op FOK! Wil niet zeggen dat ze nu ongelijk hebben, maar wat die zender zegt, kun je in principe net zo goed negeren.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
RT @mustaphaoukbih: Mubarak is voor alle duidelijkheid nog springlevend, meldt arabische zender Al arabiya
nee, Twitter of die gpdcairo is lekker betrouwbaarquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:48 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Al Arabiya mag je qua betrouwbaarheid beschouwen als de gemiddelde troll op FOK! Wil niet zeggen dat ze nu ongelijk hebben, maar wat die zender zegt, kun je in principe net zo goed negeren.
Niemand die dat zegt?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:49 schreef QBay het volgende:
[..]
nee, Twitter of die gpdcairo is lekker betrouwbaar
Nee inderdaad ook niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:49 schreef QBay het volgende:
[..]
nee, Twitter of die gpdcairo is lekker betrouwbaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoon van Tolmai.
Twijfels???quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:40 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik lees veel berichten van mensen die er twijfels bij hebben dat museumstukken zijn beschadigd/gestolen door 'thugs'.
Sarahngb Sarahngb
WHERE ARE THE SECURITY CAMERAS FROM THE EGYPTIAN NATIONAL MUSEUM?! HATGANIN!
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:52 schreef Bartholomaeus het volgende:
Manouk Smeets twittert ook over Mubarak. Dochter van?
Smeets is een relatief vaak voorkomende naamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:52 schreef Bartholomaeus het volgende:
Manouk Smeets twittert ook over Mubarak. Dochter van?
Links of rechts?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |