Aah...quote:
Starters gaan voorlopig niet van start dus de druk op de markt gaat verder toenemen.quote:
Heb jij geen ip ban? Ik bedoel; Klonen na ban mag toch niet?quote:
Who cares? Kindertjes in Afrika laten verhongeren mag eigenlijk ook niet van de UDHR en dat gebeurt iedere dag weer. Heb je echt niets beters om je druk over te makenquote:Op maandag 14 februari 2011 15:41 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Heb jij geen ip ban? Ik bedoel; Klonen na ban mag toch niet?
Waarom maak jij je dan zo druk over huizenkopers die misschien op een top zijn ingestapt en waarvan sommigen een tophypotheek hebben..quote:Op maandag 14 februari 2011 15:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Who cares? Kindertjes in Afrika laten verhongeren mag eigenlijk ook niet van de UDHR en dat gebeurt iedere dag weer. Heb je echt niets beters om je druk over te maken
Xeno baalt dat hij zelf niet heeft gekocht en hoopt dat alle huizenkopers in ellende ten onder gaan zodat hij toch tevreden kan zijn over zijn eigen keuzes.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom maak jij je dan zo druk over huizenkopers die misschien op een top zijn ingestapt en waarvan sommigen een tophypotheek hebben..
Ik zie met lede ogen aan hoe jij en je spammaat dit topic vergallen.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Who cares? Kindertjes in Afrika laten verhongeren mag eigenlijk ook niet van de UDHR en dat gebeurt iedere dag weer. Heb je echt niets beters om je druk over te maken
Omdat ik hun HRA moet betalen en dat geld niet kan doneren aan arme weeskinderen in Nepalquote:Op maandag 14 februari 2011 15:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom maak jij je dan zo druk over huizenkopers die misschien op een top zijn ingestapt en waarvan sommigen een tophypotheek hebben..
Aah... het afgunst argument... doet het altijd goedquote:Op maandag 14 februari 2011 15:57 schreef lutser.com het volgende:
Xeno baalt dat hij zelf niet heeft gekocht en hoopt dat alle huizenkopers in ellende ten onder gaan zodat hij toch tevreden kan zijn over zijn eigen keuzes.
@Xeno, blijf lekker huren en geniet van alle huurders voordelen.
Ik ga lekker aan mijn huisje klussen en laat de rest hier alle standpunten nog eens herhalen zonder verdere reacties van mij.
Onzin... dat is puur selectieve verontwaardigingquote:Op maandag 14 februari 2011 16:00 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik zie met lede ogen aan hoe jij en je spammaat dit topic vergallen.
Dat is dan wel weer lovenswaardig. Maar dan betaal je toch gewoon het verschil tussen rekenhuur en de door jou betaalde scheefhuur.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat ik hun HRA moet betalen en dat geld niet kan doneren aan arme weeskinderen in Nepal
Dat is al reeds een feit, maar ik zou nog meer kunnen donerenquote:Op maandag 14 februari 2011 16:08 schreef Basp1 het volgende:
Dat is dan wel weer lovenswaardig. Maar dan betaal je toch gewoon het verschil tussen rekenhuur en de door jou betaalde scheefhuur.
Als we hier de HRA af zouden schaffen en de wereld zou meteen gevoed worden zou ik meteen met je rants gaan meedoen.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:10 schreef xenobinol het volgende:
Als die HRA er niet zou zijn was er ook geen honger meer in de wereld
Geef het maar op Huizenmarkt-zeepbel, je kloon is ontmaskerd, nog even en de mods zullen je voorgoed het zwijgen opleggenquote:Op maandag 14 februari 2011 16:14 schreef Censuur-152 het volgende:
Hoor de leners weer janken. Zelf dragen ze helemaal niets bij aan dit topic, meer dan "bij mij in de buurt stijgen de prijzen nog steeds omdat...." bla bla bla.
Het gemeenschappelijk ontkennen van iets dan niet meer te ontkennen valt.
zieltjes...
Wie wonnen er in dat verhaal ook al weer?quote:Op maandag 14 februari 2011 16:23 schreef Istrilyin het volgende:
Xeno doet denken aan dat Gallische dorpje omringt door 4 Romeinse kampen. :-)
Rare jongens...quote:Op maandag 14 februari 2011 16:23 schreef Istrilyin het volgende:
Xeno doet denken aan dat Gallische dorpje omringt door 4 Romeinse kampen. :-)
Ik begrijp niets van de hetze tegen zeepbel, de gemiddelde vaste bezoeker in deze reeks post meer onzin dan hij/zijquote:Op maandag 14 februari 2011 16:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef het maar op Huizenmarkt-zeepbel, je kloon is ontmaskerd, nog even en de mods zullen je voorgoed het zwijgen opleggen
Keynes zou zeggen: "in the long run, we're all dead"quote:Op maandag 14 februari 2011 16:31 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Wie wonnen er in dat verhaal ook al weer?
voorlopig heeft Keynes de USA weer op het zadel gezetquote:Op maandag 14 februari 2011 16:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Keynes zou zeggen: "in the long run, we're all dead"
Ja.... van een dood paard wel te verstaanquote:Op maandag 14 februari 2011 17:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voorlopig heeft Keynes de USA weer op het zadel gezet
Ik denk dat jij je eerst maar eens druk moet gaan maken om die bijstandsmoeder wiens sociale huurwoning jij al scheefhurend bezet houd voordat je aan de kindjes in afrika begint...quote:Op maandag 14 februari 2011 15:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Onzin.... laat die moedertjes eerst maar eens geld gaan halen bij de kerel die dat kind verwekt heeft, ze konden die kerel toen ook leegzuigen dus dat zal later ook geen probleem moeten zijnquote:Op maandag 14 februari 2011 17:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je eerst maar eens druk moet gaan maken om die bijstandsmoeder wiens sociale huurwoning jij al scheefhurend bezet houd voordat je aan de kindjes in afrika begint...
Volgens mij is het inmiddels bekend hier dat ik alle posts van die spamhoerrrr censuurrrhoerrrr oversla. Dus nee, niet gezien/geluisterd. Zal wel meer van hetzelfde zijn, we kennen zijn doemsprekerij inmiddels wel. En ik heb mijn aluhoedje niet op, dus ik ben bang dat mijn hersens verweken als ik er naar luister en dan een Xenodrone wordtquote:Op maandag 14 februari 2011 17:42 schreef xenobinol het volgende:
Heb je overigens wel geluisterd naar Arnoud Boot? (post zeepbel)
Junks veroorzaken altijd veel overlast. Dit geldt ook voor kredietjunks..quote:Op maandag 14 februari 2011 17:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Onzin.... laat die moedertjes eerst maar eens geld gaan halen bij de kerel die dat kind verwekt heeft, ze konden die kerel toen ook leegzuigen dus dat zal later ook geen probleem moeten zijn![]()
Heb je overigens wel geluisterd naar Arnoud Boot? (post zeepbel) Die legt uit dat de HRA niet alleen te belastingbetaler een hoop centjes kost omdat de fiscus een hoop misloopt... ook mag de overheid extra huursubsidie uitkeren omdat deze staatssteun de gehele markt mee ophoog trekt. Feitelijk zijn scheefleners zoals jij de oorzaak van de noodzaak voor huursubsidie aan bijstandsmoedertjes
Spamjunksquote:Op maandag 14 februari 2011 18:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Junks veroorzaken altijd veel overlast. Dit geldt ook voor kredietjunks..
Ban-ontwijkjunksquote:Op maandag 14 februari 2011 18:41 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Spamjunks
Huurjunks
Weblogjunks
Kloonjunks
Helemaal volgens het boekje:quote:
Echte schapen...quote:Op maandag 14 februari 2011 18:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ban-ontwijkjunks
Op-je-eigen-weblog-reacties-posten-junks
Conspiracyjunks
Calimerojunks
Wat een domme opmerking.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:10 schreef xenobinol het volgende:
Als die HRA er niet zou zijn was er ook geen honger meer in de wereld
quote:Op maandag 14 februari 2011 19:21 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Echte schapen...
Kuddegedrag heeft ook andere effecten naast het veroorzaken van een hype of een crash, en dat is dat kuddegedrag leid tot een toename in vertrouwen. Juist omdat wij als mensen sociale wezens zijn, zijn we erg gevoelig voor wat andere mensen doen. Als veel andere mensen positief zijn over iets, bijvoorbeeld de aandelenmarkt, dan is het voor ons moeilijk om hier een tegenstrijdige mening over te hebben. Dit komt door twee factoren. Ten eerste is het inderdaad zo dat de meerderheid gelijk heeft in de meeste gevallen. Pas als de meerderheid te ver doorschiet in hun mening krijgen ze ongelijk en is een trendomkeer aanstaande. Dit heeft wel tot gevolg dat het moeilijker is om tegen de heersende mening in te gaan. Daarnaast is het ook zo dat wij mensen niet zonder andere mensen kunnen, en het tegen de groep in gaan verhoogt de kans dat we uit de groep worden geworpen. Deze angst hebben we ontwikkeld door de miljoenen jaren evolutie, waarin het altijd voordelig was om je in een groep te bevinden.
Ook heeft deelname aan een groep als voordeel dat je je geborgen en veilig voelt, waardoor je ook eerder risicovollere acties kunt (en wilt) ondernemen. Dit komt door het vertrouwen wat je medestanders in de groep je geven; als zoveel mensen hetzelfde vinden dan moet het toch wel kloppen? Ook heb je met (actieve) deelname aan een groep ook vangnetten, voor als je risicovolle actie verkeerd loopt.
Ik dacht dat jij wel kon begrijpen dat het niet heel serieus bedoelt wasquote:Op maandag 14 februari 2011 19:36 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking.Zoals iemand hierboven al zegt. Dat gehak op de HRA is bespottelijk als je niet onderkent dat de hele maatschappij van absurde constructies in elkaar zit. En dat gedweep met huren snap ik ook niet. Hoe kun je nu blij zijn met het door de plee spoelen van geld, ieder jaar iets meer, zonder dat je zeggenschap hebt over datgene waar je voor betaalt?
Ja... dat zou ik ook zeggen als ik zo'n kuddedier als jij wasquote:Op maandag 14 februari 2011 19:45 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Zodra meer dan 1 persoon het niet met je eens is zijn het schapen....
Liever een schaap in een kudde dan een alleenstaande herder....
Awwww, traumatje...quote:Op maandag 14 februari 2011 19:48 schreef xenobinol het volgende:
Jarenlang heb ik het gedweep over te dure koopwoningen die enkel maar in waarde kunnen stijgen moeten aanhoren,
- crisis en bijbehorende onzekerheeidquote:Op maandag 14 februari 2011 20:49 schreef Asfyxia het volgende:
Morgenavond in ÉénVandaag antwoord op de vraag "waarom 40.000 woningen onverkoopbaar zijn geworden". Allemaal kijken!
Om het antwoord hoef je ook niet te kijken. Het gaat uiteraard vooral om het vermaak dat al die jankende huizenbezitters op de teevee opleveren. "Boehoehoe maar die aardige man van de bank zei dat de huizenprijzen alleen maar omhoog konden, boehoehoequote:Op maandag 14 februari 2011 20:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
- crisis en bijbehorende onzekerheeid
- problemen in de bankwereld en bijbehorende terughoudendheid van banken
- aflopende startersregelingen
- strengere regelgeving omtrent hypotheken
- angst voor wijzigingen in wetgeving (o.a. HRA)
zo, heb ik jullie weer een uur van je leven bespaard.
Oh, lachen om andermans leed? Het is maar waar je je lol aan beleefd he?quote:Op maandag 14 februari 2011 20:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Om het antwoord hoef je ook niet te kijken. Het gaat uiteraard vooral om het vermaak dat al die jankende huizenbezitters op de teevee opleveren. "Boehoehoe maar die aardige man van de bank zei dat de huizenprijzen alleen maar omhoog konden, boehoehoe" Dat wordt weer lachen gieren brullen om leentokkies!
Och, ik hoef er niets om te laten. Meestal kijk ik het tijdens het eten.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, lachen om andermans leed? Het is maar waar je je lol aan beleefd he?
Nou, ga jij je lekker verkneukelen aan mensen die pech hebben of verkeerde keuzes hebben gemaakt, gaan wij iets nuttigs met ons leven doen. Veel plezier!
Niet alles over één kam scheren, simpele. Je hebt inderdaad leentokkies, maar je hebt ook gewoon intelligente huizenbezitters die doordachte keuzes maken en zowaar een appeltje voor de dorst aan het kweken zijn.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Om het antwoord hoef je ook niet te kijken. Het gaat uiteraard vooral om het vermaak dat al die jankende huizenbezitters op de teevee opleveren. "Boehoehoe maar die aardige man van de bank zei dat de huizenprijzen alleen maar omhoog konden, boehoehoe" Dat wordt weer lachen gieren brullen om leentokkies!
Ja, dat zeggen ze allemaal. Totdat ze in de problemen komen en dat geweldige koophok op die A-locatie toch een beetje minder goed verkoopbaar blijkt dan gedacht.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:16 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Niet alles over één kam scheren, simpele. Je hebt inderdaad leentokkies, maar je hebt ook gewoon intelligente huizenbezitters die doordachte keuzes maken en zowaar een appeltje voor de dorst aan het kweken zijn.
Bah, dat kan niet, stel je voor, nuance.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:16 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Niet alles over één kam scheren, simpele. Je hebt inderdaad leentokkies, maar je hebt ook gewoon intelligente huizenbezitters die doordachte keuzes maken en zowaar een appeltje voor de dorst aan het kweken zijn.
Dat is dus nu net het punt. Je moet juist niet gaan voor zo'n geweldig koophok op een A-locatie, tenzij je dat kunt betalen zonder jezelf in allerlei financieringen te steken. Voor boven je stand leven betaal je vroeg of laat de prijs. Dat is dus het verschil tussen leentokkies en verantwoord eigenaar zijn van een huis.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:17 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ja, dat zeggen ze allemaal. Totdat ze in de problemen komen en dat geweldige koophok op die A-locatie toch een beetje minder goed verkoopbaar blijkt dan gedacht.
En hoeveel procent van de huizenbezitters komt daadwerkelijk in de problemen? Of ben je weer gewoon een beetje aan het paniekpraten na het lezen van een blaatblog?quote:
Het duurt natuurlijk niet heel lang meer, totdat ze allemáál in de problemen komen!quote:Op maandag 14 februari 2011 21:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En hoeveel procent van de huizenbezitters komt daadwerkelijk in de problemen? Of ben je weer gewoon een beetje aan het paniekpraten na het lezen van een blaatblog?
Oh ja! Wanneer was het ook weer!? 2008? 2009? 2010? Januari? Februari?quote:Op maandag 14 februari 2011 21:27 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Het duurt natuurlijk niet heel lang meer, totdat ze allemáál in de problemen komen!
Och. Wij huurders hebben de tijd.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh ja! Wanneer was het ook weer!? 2008? 2009? 2010? Januari? Februari?
Yup, jullie wachten. En wachten. En wachten. Heerlijk, leven in angst, te bang om wat te ondernemen, want STEL dat het mis gaat! Ken je die mop van die huurder die de straat over ging steken? Die ging niet. Hij had namelijk gelezen op een weblog dat enorm veel mensen doodgingen als de straat over steken...quote:Op maandag 14 februari 2011 21:30 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Och. Wij huurders hebben de tijd.
hell yeahquote:Op maandag 14 februari 2011 20:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Leed? Als je een heroinespuit in je ader zet ben je een loser, leef je op straat en drink je de hele dag bier? Dan ben je een stuk menselijk afval. Leen je teveel geld en zadel je de maatschappij op met je problemen dan ben je zielig? Ik ben geen voorstander van leedvermaak (hoe zulk goed vermaak het ook isquote:Op maandag 14 februari 2011 21:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, lachen om andermans leed? Het is maar waar je je lol aan beleefd he?
Nou, ga jij je lekker verkneukelen aan mensen die pech hebben of verkeerde keuzes hebben gemaakt, gaan wij iets nuttigs met ons leven doen. Veel plezier!
Ik mis de huurders in je betoog.quote:
Al die huizen zijn gekocht als geweldig koophok op A locatie... hoe wil je anders een belachelijk hoge tophypotheek kunnen krijgenquote:Op maandag 14 februari 2011 21:21 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat is dus nu net het punt. Je moet juist niet gaan voor zo'n geweldig koophok op een A-locatie, tenzij je dat kunt betalen zonder jezelf in allerlei financieringen te steken. Voor boven je stand leven betaal je vroeg of laat de prijs. Dat is dus het verschil tussen leentokkies en verantwoord eigenaar zijn van een huis.
Geen belachelijk hoge tophypotheek nemen? Dat bedoel ik dus, niet iedere koper heeft zich daartoe laten verleiden. Daarom slaat het nergens op de eigenaren op één bult te gooien. De kritiek mist nuance. Of zijn alle huurders ook paupers vind je?quote:Op maandag 14 februari 2011 21:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Al die huizen zijn gekocht als geweldig koophok op A locatie... hoe wil je anders een belachelijk hoge tophypotheek kunnen krijgen
Uiteraard zijn er verschillen. Maar ik vermoed wel dat het percentage starters dat meer dan 100% laat financieren behoorlijk hoog is, de banken deden daar gewoon gezellig aan mee, in een stijgende markt zijn er immers geen risico's. De mensen die 20 jaar geleden ingestapt zijn die hebben geen enkel probleem, mits ze hun 'overwaarde' niet gecashed hebben.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:45 schreef servus_universitas het volgende:
Geen belachelijk hoge tophypotheek nemen? Dat bedoel ik dus, niet iedere koper heeft zich daartoe laten verleiden. Daarom slaat het nergens op de eigenaren op één bult te gooien. De kritiek mist nuance. Of zijn alle huurders ook paupers vind je?
Het boeit me eerlijk gezegd geen ruk wat kopers van huurders vinden.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:45 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Geen belachelijk hoge tophypotheek nemen? Dat bedoel ik dus, niet iedere koper heeft zich daartoe laten verleiden. Daarom slaat het nergens op de eigenaren op één bult te gooien. De kritiek mist nuance. Of zijn alle huurders ook paupers vind je?
Dat zegt feitelijk meer over je kennissenkring, dan over kopers in het algemeen.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:52 schreef Asfyxia het volgende:
Ik moest vroeger al lachen om die doorsnee-stelletjes in m'n kennissenkring die mooie verhalen ophingen over hoe geweldig het was om te kopen en hoe stom je was als je dat niet deed. Nu zit een aantal van hen dik in de problemen, eigen schuld dikke bult.
Een kennissenkring vol met veredelde paupers, zo blijkt.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zegt feitelijk meer over je kennissenkring, dan over kopers in het algemeen.
Sure. Want jij hebt natuurlijk allemaal van die geweldenaars in je kennissenkringm die alles in één keer goed doen, die nooit ziek worden en wier relaties nooit op de klippen lopen. Of je hebt gewoon geen kennissenkring, dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zegt feitelijk meer over je kennissenkring, dan over kopers in het algemeen.
Dat neem ik gerust van je aan, maar dat vind ik los staan van het idee dat kopen an sich een slechte keuze is of dat een koper an sich een lutser is. Je moet het per geval bekijken. Dat de meeste mensen makkelijk te verleiden zijn is een feit, maar dat geldt voor alles wat er te koop is in de wereld. Dat is een zwakte van de mens, niet van het kopen.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er verschillen. Maar ik vermoed wel dat het percentage starters dat meer dan 100% laat financieren behoorlijk hoog is, de banken deden daar gewoon gezellig aan mee, in een stijgende markt zijn er immers geen risico's. De mensen die 20 jaar geleden ingestapt zijn die hebben geen enkel probleem, mits ze hun 'overwaarde' niet gecashed hebben.
Dus jij lacht in je vuistje als iemand in de problemen komt met zijn huis omdat hij ziek wordt?quote:Op maandag 14 februari 2011 21:56 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Sure. Want jij hebt natuurlijk allemaal van die geweldenaars in je kennissenkringm die alles in één keer goed doen, die nooit ziek worden en wier relaties nooit op de klippen lopen. Of je hebt gewoon geen kennissenkring, dat kan natuurlijk ook.
Nou.... Om eerlijk te zijn... Tuurlijk ken ik mensen waarvan de relatie is stukgelopen, of die op een andere manier pech hebben gehad. Maar ook als ik diep, heel diep, nadenk ken ik niemand die door zijn koophuis in de problemen is gekomen.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:56 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Sure. Want jij hebt natuurlijk allemaal van die geweldenaars in je kennissenkringm die alles in één keer goed doen, die nooit ziek worden en wier relaties nooit op de klippen lopen. Of je hebt gewoon geen kennissenkring, dat kan natuurlijk ook.
Wel als hij nog niet zo heel lang mij stond uit te lachen, met de sleutels van z'n net driedubbel gefinancierde Audi TT in de hand, omdat ik me niet tot aan m'n oogballen in de schulden stak.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:59 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dus jij lacht in je vuistje als iemand in de problemen komt met zijn huis omdat hij ziek wordt?
Ik zou als ik jou was toch die kennissenkring eens onder de loep nemen.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:03 schreef Asfyxia het volgende:
Wel als hij nog niet zo heel lang mij stond uit te lachen, met de sleutels van z'n net driedubbel gefinancierde Audi TT in de hand, omdat ik me niet tot aan m'n oogballen in de schulden stak.
BVZ wel..... sterker nog als we allemaal zo goed als BVZ waren dan kwam er niet heel veel terecht van de wereldquote:Op maandag 14 februari 2011 21:56 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Dat soort lui moet je uit morele verplichting gewoon uitlachen als het fout gaatquote:Op maandag 14 februari 2011 22:03 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wel als hij nog niet zo heel lang mij stond uit te lachen, met de sleutels van z'n net driedubbel gefinancierde Audi TT in de hand, omdat ik me niet tot aan m'n oogballen in de schulden stak.
Ho. Ik ben niet rijk ofzo.... Ik heb alleen geen zin meer om te werken.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:12 schreef xenobinol het volgende:
Dan zaten we op fok te pochten hoe goed we het wel gedaan hebben en niets meer hoeven te doen![]()
Zegt een herder zonder kudde......quote:Op maandag 14 februari 2011 19:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja... dat zou ik ook zeggen als ik zo'n kuddedier als jij was
Blijf volhouden zou ik zeggen. De startende paupers die boven stand leven zijn op, dat klopt, kijk maar naar je kenissenkring.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:58 schreef Asfyxia het volgende:
Afijn. De starters hebben het niet moeilijk. De starters zijn gewoon op.
nee starters zullen er altijd zijn, de mensen die nu allemaal de AOW ingaan moeten maar een goedkope hut in Zeeland of Limburg gaan kopen, daar staat zat leegquote:Op maandag 14 februari 2011 21:58 schreef Asfyxia het volgende:
Afijn. De starters hebben het niet moeilijk. De starters zijn gewoon op.
Ik vind ook dat een woning dient om in te wonen. Maar als je wil instappen is het natuurlijk altijd meegenomen om wat lager in te stappen. Hetzij voor lagere maandlasten, hetzij om een mooier huis te kopen dan je eerst kon.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:21 schreef snabbi het volgende:
@LXIV
Zoals je het beschrijft beschouw je de woning op dit moment als speculatieobject. Ik denk dat de essentie van de discussie betreft dat sommige mensen een woning als speculatieobject beschouwen en anderen als gebruiker (en natuurlijk alle tussen-varianten hierin). Juist door de hoge factor van kosten koper is in mijn ogen speculeren op je vastgoed een slechte belegging. Het gevolg is dat dit alleen nut heeft op de lange termijn. Dit moet dan ook weer passen bij je levensstijl.
In mijn ogen zou dit topic ook veel nuttiger zijn wanneer de grens wordt gezocht wanneer het verstandig is te kopen en wanneer te huren. Waar zit dit omslagmoment precies of hoe kunnen we dit benaderen.
Als het daarvan afhangt heb je de boot al gemist vrees ik. De rente is de afgelopen 5 maanden als een raket omhoog geschoten. Dus de maandlasten zijn inmiddels een stuk hoger en de max. hypotheek derhalve een stuk lager.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:
Ik vind ook dat een woning dient om in te wonen. Maar als je wil instappen is het natuurlijk altijd meegenomen om wat lager in te stappen. Hetzij voor lagere maandlasten, hetzij om een mooier huis te kopen dan je eerst kon.
De rentestand maakt voor mij niet zo erg veel uit.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het daarvan afhangt heb je de boot al gemist vrees ik. De rente is de afgelopen 5 maanden als een raket omhoog geschoten. Dus de maandlasten zijn inmiddels een stuk hoger en de max. hypotheek derhalve een stuk lager.
Of de rente moet weer flink gaan dalen, maar daar geloof ik niet in.
Ja, het wordt weer tijd voor een beetje niveau hier. Of zou dat bashen komen omdat alles eigenlijk al gezegd is?quote:Op maandag 14 februari 2011 23:27 schreef eleusis het volgende:
Ik snap niet wat bepaalde mensen bezielt om 31.000 posts lang op dezelfde punten te zeiken. De laatste maanden ben ik meer aan het scrollen dan aan het lezen. Terwijl de huizenmarkt juist een fascinerende markt is omdat iedereen er bewust een positie (of niet) in moet nemen en de directe invloed dus niet te negeren is.
Misschien moet er een apart bash-topic en een apart discussie-topic komen.
Dan heb jij geluk.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:28 schreef LXIV het volgende:
De rentestand maakt voor mij niet zo erg veel uit.
Dat zou wel kunnen. De gebeurtenissen op de markt gaan ook niet zo snel. Het is eigenlijk al een paar jaar meer van hetzelfde. Ik zelf had in ieder geval wel een snellere reactie verwacht: sneller naar beneden en relatief snel 'bounce back'. Dat laatste is wel in Amsterdam gebeurd als ik een vriend moet geloven die in data over de woningmarkt handelt.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:29 schreef LXIV het volgende:
Ja, het wordt weer tijd voor een beetje niveau hier. Of zou dat bashen komen omdat alles eigenlijk al gezegd is?
Nee, maar de gemiddelde koper intereseert me niet. Ik kijk alleen naar mezelf.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan heb jij geluk.![]()
Maar dat neemt niet weg dat de 2 punten die je opnoemde voor de gemiddelde koper inmiddels niet echt meer binnen bereik liggen.
Dat is waar, maar een gemiddeld huis zal uiteindelijk toch gekocht moeten worden door een gemiddelde koper, dus je zou verwachten dat de prijzen zodanig meebewegen dat de betaalbaarheid op de lange duur gelijk blijft. (Voor de koper zonder spaargeld, that is; de koper mét spaargeld kan er zelfs op vooruit gaan want wordt minder geraakt door rentestijging en bespaart op de kale prijs.)quote:Op maandag 14 februari 2011 23:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dan heb jij geluk.![]()
Maar dat neemt niet weg dat de 2 punten die je opnoemde voor de gemiddelde koper inmiddels niet echt meer binnen bereik liggen.
Je bespaart heel veel, zie mijn bovenstaande post!! Het wordt voor niks of goedkoper dan dat. Ik denk dat wij ongeveer in dezelfde situatie zitten. Hoge rente = heel veel gratis geld.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:35 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat is waar, maar een gemiddeld huis zal uiteindelijk toch gekocht moeten worden door een gemiddelde koper, dus je zou verwachten dat de prijzen zodanig meebewegen dat de betaalbaarheid op de lange duur gelijk blijft. (Voor de koper zonder spaargeld, that is; de koper mét spaargeld kan er zelfs op vooruit gaan want wordt minder geraakt door rentestijging en bespaart iets op de kale prijs.)
Ik dacht dat je met die punten even in zijn algemeenheid praatte.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:35 schreef eleusis het volgende:
[quote]Op maandag 14 februari 2011 23:34 schreef LXIV het volgende:
Nee, maar de gemiddelde koper intereseert me niet. Ik kijk alleen naar mezelf.
Goed plan. Van mij persoonlijk mag 15% ook.quote:Wat mij betreft gaat de rente naar 10%
Dat vind ik ook van dit topic. Het wordt steeds meer een politieke discussie. Terwijl je in dit forum gewoon zou moeten kijken wat het slimste is.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met die punten even in zijn algemeenheid praatte.
Van mij ook niet hoor.quote:Goed plan. Van mij persoonlijk mag 15% ook.
(Maar dan komen een hoop mensen in de problemen, dus als ik mag kiezen: laat dan maar, dat hoeft van mij nu ook weer niet.)
Ik denk dat de huizenmarkt dan gewoon op slot blijft. De rente op een 20 jaars hypotheek is nu al in 5 maanden 30% gestegen (van 4,35% naar 5,65%) en het eind is nog niet in zicht. Je kunt niet en realistisch zijn en verwachtten dat de verkopers hun prijzen in die mate aanpassen. Dan blijven ze gewoon zitten waar ze zitten. Op de gedwongen verkopen na natuurlijk.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:35 schreef eleusis het volgende:
Dat is waar, maar een gemiddeld huis zal uiteindelijk toch gekocht moeten worden door een gemiddelde koper, dus je zou verwachten dat de prijzen zodanig meebewegen dat de betaalbaarheid op de lange duur gelijk blijft. (Voor de koper zonder spaargeld, that is; de koper mét spaargeld kan er zelfs op vooruit gaan want wordt minder geraakt door rentestijging en bespaart op de kale prijs.)
Het zijn niet de verkopers die blijven zitten, maar de gedwongen verkopen (die werkelijk uitgevoerd worden) die de markt maken.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk dat de huizenmarkt dan gewoon op slot blijft. De rente op een 20 jaars hypotheek is nu al in 5 maanden 30% gestegen (van 4,35% naar 5,65%) en het eind is nog niet in zicht. Je kunt niet en realistisch zijn en verwachtten dat de verkopers hun prijzen in die mate aanpassen. Dan blijven ze gewoon zitten waar ze zitten. Op de gedwongen verkopen na natuurlijk.
Ja, ik denk ook dat dat niet heel rap zal gaan in Nederland, met een nog vrij aardig lopende economie, de overheid die er met man en macht aan trekt, en de grote afhankelijkheid van financials die er diep in zitten. Een scenario waar de huizenprijzen nominaal niet veel zakken maar een lange tijd wel in reële termen zakken zie ik echter wel gebeuren.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik denk dat de huizenmarkt dan gewoon op slot blijft. De rente op een 20 jaars hypotheek is nu al in 5 maanden 30% gestegen (van 4,35% naar 5,65%) en het eind is nog niet in zicht. Je kunt niet en realistisch zijn en verwachtten dat de verkopers hun prijzen daarop aanpassen. Dan blijven ze gewoon zitten waar ze zitten. Op de gedwongen verkopen na natuurlijk.
En dat is nu iets waar ik me wel in kan vinden. Ik geloof er niet in dat mensen de prijs ver laten zakken, maar jarenlang rond hetzelfde niveau blijven schommelen geloof ik wel. Inflatie gecorrigeerd bekeken zakken ze dan natuurlijk, maar dat levert bij verkoop geen restschuld op.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:48 schreef eleusis het volgende:
Een scenario waar de huizenprijzen nominaal niet veel zakken maar een lange tijd wel in reële termen zakken zie ik echter wel gebeuren.
Het is verstandiger om 10% verlies te nemen dan een huis drie jaar in de verkoop te houden.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dat is nu iets waar ik me wel in kan vinden. Ik geloof er niet in dat mensen de prijs ver laten zakken, maar jarenlang rond hetzelfde niveau blijven schommelen geloof ik wel. Inflatie gecorrigeerd bekeken zakken ze dan natuurlijk, maar dat levert bij verkoop geen restschuld op.
Alleen als je echt moet verhuizen. Als je gewoon wat 'groters' wilt kun je beter je tijd uitzitten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:01 schreef LXIV het volgende:
Het is verstandiger om 10% verlies te nemen dan een huis drie jaar in de verkoop te houden.
Juist niet. Als je iets groters wil dan moet je ook op de bodem van de markt wisselen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Alleen als je echt moet verhuizen. Als je gewoon wat 'groters' wilt kun je beter je tijd uitzitten.
Daar moet dan en de bank het mee eens zijn, en de verkoper van die grotere woning, en de verkoper van die nog grotere woning waar die verkoper van de grotere woning naartoe wil. Die moeten dan ook zakkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:15 schreef LXIV het volgende:
Juist niet. Als je iets groters wil dan moet je ook op de bodem van de markt wisselen.
hmmm, die wordt natuurlijk nooit a pari afgelost, maar stilletjes ingekochtquote:Op maandag 14 februari 2011 23:34 schreef LXIV het volgende:Wordt die perp uitgeoefend vanwege Basel oid ben ik helemaal spekkoper, want dan verdubbelt mijn geinvesteerde vermogen.
Bijvoorbeeld met deze: http://www.behr.nl/Beurs/H/aegn7125p96.html
Het punt is denk ik dat het vaak juist niet een kwestie is van centen. Sommigen willen vastigheid, of juist flexabiliteit, je bent alleen of met gezin, je denkt aan kinderen of niet, je vind iets wat (permanent) tijdelijk is en waarvoor je minder zorg hoeft te dragen prettig, of juist iets waar je je eigen ding mee kan doen zonder toestemming te vragen. Je bent een veranderlijke draaikont die morgen zijn leven om wil (kunnen) gooien, of je bent iemand die juist een vast stramien wil. Je hebt behoefte aan een vaste basis, of juist niet. Je wil kunnen kiezen waar te wonen, of dat is niet zo belangrijk.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:21 schreef snabbi het volgende:In mijn ogen zou dit topic ook veel nuttiger zijn wanneer de grens wordt gezocht wanneer het verstandig is te kopen en wanneer te huren. Waar zit dit omslagmoment precies of hoe kunnen we dit benaderen.
Dit.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 05:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het punt is denk ik dat het vaak juist niet een kwestie is van centen. Sommigen willen vastigheid, of juist flexabiliteit, je bent alleen of met gezin, je denkt aan kinderen of niet, je vind iets wat (permanent) tijdelijk is en waarvoor je minder zorg hoeft te dragen prettig, of juist iets waar je je eigen ding mee kan doen zonder toestemming te vragen. Je bent een veranderlijke draaikont die morgen zijn leven om wil (kunnen) gooien, of je bent iemand die juist een vast stramien wil. Je hebt behoefte aan een vaste basis, of juist niet. Je wil kunnen kiezen waar te wonen, of dat is niet zo belangrijk.
Zolang de afschaffing van de HRA een 'breekpunt' is, is elke discussie over de huizenmarkt zinloosquote:Op maandag 14 februari 2011 23:27 schreef eleusis het volgende:
Ik snap niet wat bepaalde mensen bezielt om 31.000 posts lang op dezelfde punten te zeiken. De laatste maanden ben ik meer aan het scrollen dan aan het lezen. Terwijl de huizenmarkt juist een fascinerende markt is omdat iedereen er bewust een positie (of niet) in moet nemen en de directe invloed dus niet te negeren is.
Misschien moet er een apart bash-topic en een apart discussie-topic komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |