abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2011 @ 17:38:19 #51
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_92466961
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:36 schreef alors het volgende:

[..]

Ik vond dat andere meisje mooier, Carola ofzo?
:Y
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_92467265
Ik snap dat gedoe over die studie niet zo. Anita komt toch gewoon elk weekend naar huis, dan kunnen ze toch elk weekend samen zijn. En bovendien hebben de meeste studenten geen volle week college, dus kan zo'n weekend vaak wel drie of vier dagen duren of een dag tussendoor doordeweeks. Begrijp het probleem niet zo.
pi_92467753
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:44 schreef bloodymary het volgende:
Ik snap dat gedoe over die studie niet zo. Anita komt toch gewoon elk weekend naar huis, dan kunnen ze toch elk weekend samen zijn. En bovendien hebben de meeste studenten geen volle week college, dus kan zo'n weekend vaak wel drie of vier dagen duren of een dag tussendoor doordeweeks. Begrijp het probleem niet zo.
Kan me wel voorstellen dat hij geen zin heeft in een weekendrelatie, 4 jaar lang. Had hij alleen wel eerder kunnen bedenken natuurlijk.

Wat is Marita een zeur zeg. Heb met plaatsvervangende schaamte gekeken naar haar commentaar en de gesprekken die ze voert. :X

Ik denk dat Annemarie toch voor Adriaan gaat. Lijkt me toch de beste keus... :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 februari 2011 @ 17:58:58 #54
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_92467819
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:44 schreef bloodymary het volgende:
Diergeneeskunde is wel keihard aanpoten hoor, daar zit niks college-vrij's bij.
Gourmetten of steengrillen?
pi_92467897
In geen een studie is het zo dat je 40 uur per week in de collegezaal zit, dus dat is er altijd bij. En ze heeft natuurlijk ook nog best veel vakantie, dus kan best veel in Limburg zijn.

Marita is erg zeg, echt zo iemand die zich altijd misdeeld voelt. Vreselijk dat soort types.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 7 februari 2011 @ 18:07:09 #56
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_92468047
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:57 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik denk dat Annemarie toch voor Adriaan gaat. Lijkt me toch de beste keus... :')
Datdenkikookmaardatzullenwezondagwelzien.
  maandag 7 februari 2011 @ 18:09:13 #57
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_92468125
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:01 schreef bloodymary het volgende:
In geen een studie is het zo dat je 40 uur per week in de collegezaal zit, dus dat is er altijd bij. En ze heeft natuurlijk ook nog best veel vakantie, dus kan best veel in Limburg zijn.
In het begin niet, maar een vriend van mij studeert diergeneeskunde en die knalt toch echt fulltime van 8u sochtends tot 18u savonds hoor. Los van al die coschappen-dingen met beesten en stages op weet ik wat voor rare boerderijen.

Bovendien heeft hij serieus amper vakantie, volgens mij eindigen die colleges twee weken later en beginnen ze twee weken eerder in de zomer. Maar misschien zit hier iemand die diergeneeskunde studeert en er ons wat meer over kan vertellen. :')
  maandag 7 februari 2011 @ 20:08:39 #58
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_92473330
Hahaha, nu 4 gay-boeren bij DWDD. :D :')
pi_92477490
Frank is de eenzaamheid op zijn boerderij zat en zoekt iemand die dicht bij hem kan zijn en niet iemand die 4 jaar lang een intensief studentenleven leidt. Hoeveel relaties gaan tijdens een studententijd niet stuk.

Het is gewoon een totaal ander ritme en leefwereld, helemaal op een boerderij in de middle of nowhere en in een studentenstad. Het contrast kan niet groter. Daar helpt geen vakantie en/of college vrije week aan.

(Anita heeft een eng gezicht.)
"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
  maandag 7 februari 2011 @ 21:30:02 #60
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_92478362
Heeft Frank zelf ook niet gestudeerd? Hoe komt hij anders aan die hobby van hem (hockey)? ;)
Ik meen dat dat ooit een keer in het begin gezegd is. Ik lees het niet terug op de site van de kro.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_92479309
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:09 schreef Silenus het volgende:

[..]

In het begin niet, maar een vriend van mij studeert diergeneeskunde en die knalt toch echt fulltime van 8u sochtends tot 18u savonds hoor. Los van al die coschappen-dingen met beesten en stages op weet ik wat voor rare boerderijen.

Bovendien heeft hij serieus amper vakantie, volgens mij eindigen die colleges twee weken later en beginnen ze twee weken eerder in de zomer. Maar misschien zit hier iemand die diergeneeskunde studeert en er ons wat meer over kan vertellen. :')
Dat dus, de meeste uni's hebben alleen maar kerstvakantie en zomervakantie, dat is in totaal misschien 8 weken, maar daar blijft bij Diergeneeskunde stukken minder van over.
know'm sayin?
word? word.
pi_92479607
Mocht ik ooit verliefd worden op een boer, dan moet het een Gijssie zijn, hij is de ideale romantische man.

Alleen...

Zijn huis is een varkensstal, zn bedrijf is een dikke mess, hij bakt er geen zak van, totaal niet vernieuwend of idealistisch, hij doet als een boer uit de 19de eeuw.

En eigenwijs..

Slechte combi voor een langdurige relatie.
pi_92482234
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:09 schreef Silenus het volgende:

[..]

Tja, het zal ook allemaal wel wat intensiever zijn dan de rechtenstudie die ik heb gevolgd, maar hij tilt er wel erg zwaar aan, vind ik dan.

Kent jouw vriend Anita eigenlijk van de studie, of nu inmiddels, is ze daar een "beroemdheid"?
pi_92486087
quote:
Op maandag 7 februari 2011 13:57 schreef Silenus het volgende:

[..]

Hij kiest uit 1000 brieven een meisje dat diergeneeskunde studeert 150 km verderop.
En wat te denken van nummer 3, aan de andere kant van het land en ook studerend _O-

Gelukkig was ze vegetarisch en was dat het punt. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_92487045
En van Heijthuijsen naar Utrecht is maar 115 km, ze zou zelfs af en toe kunnen pendelen. Doen zo veel mensen zoveel per dag rijden.
pi_92487320
Wat een mooie recensie staat er toch elke maandag op de recensiekoning

http://www.recensiekoning(...)flevering-9#comments
pi_92487472
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:44 schreef alors het volgende:

[..]

Dat dus, de meeste uni's hebben alleen maar kerstvakantie en zomervakantie, dat is in totaal misschien 8 weken, maar daar blijft bij Diergeneeskunde stukken minder van over.
Maar die studie aan de wilgen hangen, is natuurlijk absurd :D Diergeneeskunde willen studeren en vervolgens ook nog eens ingeloot worden, dat is pure mazzel! Je moet wel helemaal van het padje zijn geraakt om zoiets op te geven. Iemand met een geitenboerderij moet overigens ook wel van het padje zijn, om juist die studie niet op waarde weten te schatten.
pi_92490289
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92491302
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:16 schreef Snoopyfrl het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Wel triest dat zulke media gewoon schaamteloos iemands huis gaan staan filmen... Ik wist niet dat Omrop Fryslân ook maar een roddelzendertje was.
pi_92491314
Ik studeerde geen Diergeneeskunde (ben uitgeloot) maar wel Biomedische Wetenschappen in Utrecht en ben vaak op de faculteit Diergeneeskunde geweest. De studie geldt als een van de zwaarste van Nederland, inderdaad gewoon een fulltime baan met uiteraard veel practica en co-schappen. Niet te vergelijken met andere studies. De vakanties vallen mee, niet te vergelijken met het middelbare onderwijs. Alleen een kerstvakantie, ergens in april/mei een veredelde paasvakantie en dan de zomervakantie. Meer niet. En als je pech hebt moet je in alle drie de vakanties hertentamens maken. Dus het is niet even een studie waar je makkelijk een dagje vrij hebt.

Jammer dat Frank inderdaad iemand straft om iets waar diegene niets aan kan doen. Ze is student, wat kan zij eraan doen dat ze diergeneeskunde studeert? Ik zou er bewondering voor hebben en mijn gevoel laten spreken dan alleen dat verstand. Het is bij hem veel ikke ikke ikke ikke maar weinig inlevingsvermogen. Ik had als ik Anita was geweest er al de brui aangegeven. Iemand die zo denkt, verdient ook niemand vind ik.
pi_92491679
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef Euridice het volgende:
Mocht ik ooit verliefd worden op een boer, dan moet het een Gijssie zijn, hij is de ideale romantische man.

Alleen...

Zijn huis is een varkensstal, zn bedrijf is een dikke mess, hij bakt er geen zak van, totaal niet vernieuwend of idealistisch, hij doet als een boer uit de 19de eeuw.

En eigenwijs..

_O_
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:57:43 #72
202348 Susi
Temple of Love
pi_92492055
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 01:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar die studie aan de wilgen hangen, is natuurlijk absurd :D Diergeneeskunde willen studeren en vervolgens ook nog eens ingeloot worden, dat is pure mazzel! Je moet wel helemaal van het padje zijn geraakt om zoiets op te geven. Iemand met een geitenboerderij moet overigens ook wel van het padje zijn, om juist die studie niet op waarde weten te schatten.
Dat vind ik ook zo intrigerend he, dat juist hij er zo moeilijk over doet, terwijl hij dagelijks met dieren werkt en wel eens een dierenarts tegenkomt. Dan zou hij toch tenminste haar studie een beetje waarde kunnen geven.
Bovendien, ze kenden elkaar toch vanuit het dorp, en hij heeft toch haar brief gelezen ? Dan had hij kunnen weten dat ze dit studeerde en misschien ook al kunnen merken dat ze enkel in het weekend naar Limburg kwam.
pi_92492222
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:57 schreef Susi het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo intrigerend he, dat juist hij er zo moeilijk over doet, terwijl hij dagelijks met dieren werkt en wel eens een dierenarts tegenkomt. Dan zou hij toch tenminste haar studie een beetje waarde kunnen geven.
Bovendien, ze kenden elkaar toch vanuit het dorp, en hij heeft toch haar brief gelezen ? Dan had hij kunnen weten dat ze dit studeerde en misschien ook al kunnen merken dat ze enkel in het weekend naar Limburg kwam.
Echt te bizar voor woorden he :? ik vind hem echt een arrogante & egoïstische zak.
Volgens mij kennen ze elkaar niet van het dorp, toen hij er kwam wonen is zij volgens mij naar Utrecht verhuisd (tenminste zo heb ik het begrepen)
Je zou inderdaad verwachten dat hij de brieven gelezen heeft, maar misschien is hij er iets teveel van uitgegaan dat zijn vrouwen makke lammetjes zouden zijn, en alles voor hem zouden opgeven, zodat ze precies in zijn wereldje passen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_92492373
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:25 schreef Devz het volgende:

[..]

SPOILER
Wel triest dat zulke media gewoon schaamteloos iemands huis gaan staan filmen... Ik wist niet dat Omrop Fryslân ook maar een roddelzendertje was.
Mee eens, laag bij de grondse reportage, viel me van ze tegen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:48:47 #75
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_92495701
Die Frank denkt echt dat hij de shit is met zijn geiten.
opgezegd@fok.nl
pi_92496898
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef Euridice het volgende:

Alleen...

En eigenwijs..

Perfecte man of vrouw bestaat niet. Leer er mee leven.
pi_92496971
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:26 schreef Hippos het volgende:
Jammer dat Frank inderdaad iemand straft om iets waar diegene niets aan kan doen. Ze is student, wat kan zij eraan doen dat ze diergeneeskunde studeert? Ik zou er bewondering voor hebben en mijn gevoel laten spreken dan alleen dat verstand. Het is bij hem veel ikke ikke ikke ikke maar weinig inlevingsvermogen. Ik had als ik Anita was geweest er al de brui aangegeven. Iemand die zo denkt, verdient ook niemand vind ik.
Wat zijn jullie verbaasd en verontwaardigd over Frank. Dat hij geen inlevingsvermogen heeft liet hij al zien bij Berber.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:42:21 #78
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_92497419
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:29 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wat zijn jullie verbaasd en verontwaardigd over Frank. Dat hij geen inlevingsvermogen heeft liet hij al zien bij Berber.
Dat weten we allemaal al. Door deze gebeurtenissen vraag ik mij steeds meer af hoe Frank de brieven heeft gelezen en welke selectiecriteria hij daarbij heeft gehanteerd. Berber woonde aan de andere kant van het land en is vegetariër. Anita woont vlakbij Frank, maar moet nog vier jaar studeren. Had hij dat allemaal niet eerder kunnen bedenken.

Anti-held Marcel wist precies wat hij wilde. Hij wilde een vruchtbare vrouw die hem een opvolger kon baren. Het is niet mijn cup of tea, maar je moet toch nageven dat hij beter zijn brieven heeft gelezen. Daarnaast wist hij wat hij precies wilde. Door deze punten kwam Marcel niet voor een verrassing te staan.
pi_92497466
De wereld draait om Frank, dat is zijn instelling. Dus dat is zijn selectiecriteria.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:36:38 #80
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_92499180
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Anti-held Marcel wist precies wat hij wilde. Hij wilde een vruchtbare vrouw die hem een opvolger kon baren. Het is niet mijn cup of tea, maar je moet toch nageven dat hij beter zijn brieven heeft gelezen. Daarnaast wist hij wat hij precies wilde. Door deze punten kwam Marcel niet voor een verrassing te staan.
Al is het wel een laffe tekkel dat hij eerst bij de vrouwen een beetje gaat peilen of ze wel verliefd op 'm zijn, terwijl hij zelf niks loslaat. :')
pi_92499239
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:36 schreef Silenus het volgende:

[..]

Al is het wel een laffe tekkel dat hij eerst bij de vrouwen een beetje gaat peilen of ze wel verliefd op 'm zijn, terwijl hij zelf niks loslaat. :')
hij wil alles voor het jong veilig stellen :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_92504519
Ik heb meer respect voor Richard en Gijsbert die alsnog het risico lopen om een blauwtje te lopen door hun gevoelens op tafel te gooien.
Marcel laat niets los maar is op het genante af zijn vrouwen aan het vragen of ze al verliefd op hem zijn.
Bij elke vraag zie je z'n ego weer een stukje verder groeien.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:49:45 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92504718
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:32 schreef Smikke het volgende:
Hoe Frank erop zinspeelde dat er wel een oplossing was voor het afstandsprobleem en Anita hem direct uit die droom hielp door 'Nee!' te zeggen.
Wilde hij nu dat ze haar studie zou afbreken? Of denk ik dan te slecht over Frank.
Het leek er idd op dat Frank het afbreken van haar studie een optie vond :(

Ben benieuwd of hij dan ook bereid zou zijn voor haar reeds opgebouwde studieschuld op te draaien...
Snap sowieso niet dat hij het niet handig vindt dat hij dan een verkering heeft die diergeneeskunde doet, als ze haar studie afgerond heeft scheelt dat hem een vermogen in veeartskosten met die 1300 geiten van hem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 16:01:31 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92505221
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want de namen waren ook niet door gestreept.
De wiki was wel aangepast, zowel qua topics, fototkleurtjes, doorgestreepte namen als zelfs de link naar uitzending gemist, maar als je de OP niet uit de wiki plukt maar gewoon de "nieuw topic" knop gebruikt dan komt er van al die aanpassingen idd niets mee...

Dus niet klagen over de wiki als je diezelfde wiki niet gebruikt om de OP te posten :N
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_92510080
Frank mag niet van Anita verwachten dat zij haar toekomst opgeeft voor hem. Dat doet hij ook niet. Hij voelt gewoon niet genoeg voor haar, anders 'wacht' je op diegene.
"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:13:12 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_92511315
Aan de andere kant; hoeveel diepe gevoelens kan een weldenkend mens nou binnen een paar dagen hebben?
Sonja en Marita met hun verliefd zijn vinden we ook niet goed wijs... Richard wordt daarentegen niet veroordeeld op zijn snelle beslissing, slechts op de manier waarop hij het programma tot een spelletje wilde maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_92512971
Jose zo bij Boulevard

[ Bericht 16% gewijzigd door kvd op 08-02-2011 18:55:49 (vergissing van naam) ]
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:23:11 #88
331734 JooB65
Bij nader inzien toch
pi_92538613
Er zijn toch zat mensen met een LAT-relatie? Ik begrijp dat ongeduld niet zo hoor. Meneer kan gewoon niet tegen alleen zijn....nou ja, met zijn 1200 geiten dan....
Nou doe je het weer!
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:39:48 #89
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_92539245
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:13 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant; hoeveel diepe gevoelens kan een weldenkend mens nou binnen een paar dagen hebben?
Sonja en Marita met hun verliefd zijn vinden we ook niet goed wijs... Richard wordt daarentegen niet veroordeeld op zijn snelle beslissing, slechts op de manier waarop hij het programma tot een spelletje wilde maken.
Wat ik gewoon überhaupt zo raar vind is dat er zo klinisch gedacht wordt over 'liefde'. "Ja, hoe zie jij het voor je met kinderen? Enneh, samenwonen, wil je dat al snel? Hoe doen we dat later?"

Hallo. Er is nog niet eens gezoend? Ligt dat nou aan mij of gaat het in het 'echte leven' anders? Ik zoen eerst, dan spreek ik maanden af, en als de vrouw het woord samenwonen/kinderen laat vallen ren ik weg. :')
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:41:39 #90
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_92539316
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:39 schreef Silenus het volgende:

[..]

Hallo. Er is nog niet eens gezoend? Ligt dat nou aan mij of gaat het in het 'echte leven' anders? Ik zoen eerst, dan spreek ik maanden af, en als de vrouw het woord samenwonen/kinderen laat vallen ren ik weg. :')
:D _O_ O+
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 februari 2011 @ 11:45:16 #91
862 Arcee
Look closer
pi_92539454
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:52 schreef kvd het volgende:
Jose zo bij Boulevard
Albert Verlinde las gewoon haar korte radio-interview voor.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_92539470
Lat relaties zijn er genoeg, en het zal best kunnen werken. Maar niet iedereen wil een Lat relatie, het brengt tov je relatie toch wat beperkingen met zich mee, maar aan de ander kant "ieder nadeel heeft zijn voordeel".

Frank is de fase van latten voorbij, kan ik me best voorstellen. Maar dat had hij iets eerder moeten bedenken. Op mij komt hij over als een mannetje die graag het conflict model hanteert, het mag wel iets spontaner, vrolijker en er mag gelachen worden. Maar goed, er wordt al te veel over Frank geluld.
pi_92540145
Frank was al door het ijs gezakt met zijn houding tegenover Berber. Maar nu rekent hij Anita ook nog af op haar ambitie. Anita moet zelf opstappen bij die hork. En ik hoop dat Judith voor mij kiest O+
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_92541233
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:39 schreef Silenus het volgende:

Ik begrijp dat ook niet. Dat van kinderen moet toch echt komen als je eens een keer een stabiel platform hebt gevonden met de ander. Zeg maar, wanneer de passie is verdwenen ( ;) )
pi_92551574
Er staat een stukje op de site van de telegraaf over de poolse ex-vriendin (dan heb ik het niet over Ksenia), maar hij geeft steeds een foutmelding bij het openen van de pagina (is bij meerdere artikelen)
Maar van wat ik wel kan lezen
SPOILER
pi_92552737
Het verhaal doet het inmiddels wel

SPOILER
  woensdag 9 februari 2011 @ 17:26:07 #97
248361 mevrouwdebok
pi_92553195
waarom kijk ik hier nou helemaal niet van op ? :P
  woensdag 9 februari 2011 @ 17:31:47 #98
8409 bloodymary
pi_92553395
Waarom moet dat eigenlijk in een spoiler?

Oei, en Ksenia had ook al ervaring met massagedouches en bubbelbaden.....
  woensdag 9 februari 2011 @ 17:41:51 #99
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_92553719
Had Marcel zelf ook een poolse achtergrond?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 9 februari 2011 @ 17:44:07 #100
8409 bloodymary
pi_92553811
Volgens mij niet, maar hij had een Poolse vriendin gehad en wellicht in het seizoen veel Pools personeel, dat is gebruikelijk in deze contreien. Daarom sprak hij ook wat Pools.
Anoniem en veilig met ProtonVPNCyberghost VPNVyprVPN - de snelle VPN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')