Antwoord:quote:Wat, van wie:
Down the street you can hear her scream you're a disgrace
As she slams the door in his drunken face
And now he stands outside
And all the neighbors start to gossip and drool
He cries oh, girl you must be mad,
What happened to the sweet love you and me had?
Against the door he leans and starts a scene,
And his tears fall and burn the garden green
quote:Op maandag 7 februari 2011 12:21 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Jimi Hendrix - Castles Made Of Sand
Tof nummer. Kende ik nog niet!quote:
Vraag is zelfs eerder gesteld hier, volgens mij...quote:Op maandag 7 februari 2011 15:35 schreef Mark het volgende:
Wel eens ergens gelezen, maar niet echt onthouden
Nou ja, het is een instrumentaaltje, staat op zo'n beetje elke b-kant van de singles en op de soundtrack zelf.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Grease soundtrack zie ik dan maar aan voor grease cast en dan reken ik 'm goed
quote:Even when it cuts so deep
It's true I still want you
But the harder I try
The more I seem to lose
quote:
_evenstar_ +1quote:Op maandag 7 februari 2011 17:25 schreef _evenstar_ het volgende:
texas!
( die ook black eyed boy zingt.. )
quote:Op maandag 7 februari 2011 22:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bandnaam moet nu zeker te doen zijn, geen idee of het een van hun bekendere nummers is.
Maar er lopen weinig tot geen fans rond in dit topic.
quote:Op maandag 7 februari 2011 22:57 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Het grappige is dat ik eerste aan Bruno Mars dacht, en daarna aan The Mars Volta (omdat het blijkbaar om een band ging). Ik dacht dat het tweede plaatje een hint voor de titel was.
Pas toen iemand een nummer van 30StM raadde, dacht ik: verrek, die zijn er ook nog!
Blogman +1quote:Op maandag 7 februari 2011 22:58 schreef Blogman het volgende:
falsely trialed maar naar later bleek toch misschien niet vals beschuldigd: de reden dat ome Bob hem nooit meer speelt voor zover ik weet.
Ik ken eigenlijk helemaal niks van 30 seconds to mars. Ik heb mijn gok alleen op de hints gebaseerd.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:59 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]bruno mars..
oke nu zullen sommigen van jullie dat bij 30stm hebben
Van dit soort oude muziek weet ik dan weer wel wat af.. Die moderne meuk en britpop is aardig aan mij aan het voorbijgaan..quote:Gaat lekker zo.
Ping pong..quote:
Ook, maar die heeft hij niet geïmiteerd (zie videoclip) noch op hun sterfbed in het ziekenhuis bezocht noch een ode voor geschreven en voorgedragen noch een liedje aan opgedragen.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:14 schreef cafca het volgende:
Donovan, Maar Phil Ochs was ook een groot voorbeeld voor ome Bob, Blogman
We matchen trouwens wel super op Last.fm dus de generatiekloof valt wel mee.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:25 schreef Blogman het volgende:
Ghehe. Ik dacht al: dat antwoord weet ik helemaal niet. Dat zal wel het heden zijn !
Maar dan kan ik wel mooi gaan slapen op mijn oude leeftijd..
Er waren tijden dat ik alles van/over U2 wist...quote:Op maandag 7 februari 2011 23:22 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Voor de nieuwe U2 is Brian Burton AKA Danger Mouse ingeschakeld als producer. Noem nog vijf albums waar hij achter de knoppen zat.
Door de connectie van de gezochte persoon met U2 te leggen als producer van hun volgende album, dan toch weer wel, lijkt me.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:43 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
De vraag gaat ook niet over U2 he...
Als ik dit zo in verband breng met U2, dan vrees ik nog meer voor hun aanstaande album dan ik voor de laatste 3 al deed...quote:Op maandag 7 februari 2011 23:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Gorillaz - Demon Days
Danger Mouse - the Grey Album
the Good, the Bad & the Queen - idem
Sparklehorse en Danger Mouse - Dark night of the soul
Gnarls Barkley - St. Elsewhere
Tsja, dat verklaart een hoop...quote:Op maandag 7 februari 2011 23:52 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Het is voor mij juist het eerste U2-album waar ik enigszins benieuwd naar ben.
Collegiaal...quote:Op maandag 7 februari 2011 23:56 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
In dat geval:
Leonard Cohen - Suzanne
Herman van Veen - Suzanne
VOF de Kunst - Suzanne
?
Je mag ze van mij allemaal hebben, ik ga aftaaien...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:01 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ja, I'm sorry, achteraf bedacht ik me ook dat dat nogal lullig was. Maar toen had Noobie al gereageerd. Ik zal niet meer proberen om punten te stelen.
quote:is een voormalig model dat vooral bekend werd door haar huwelijk met ex-Beatle
en gitarist
. Er zijn meerdere songs die zijn geïnspireerd op
![]()
schreef voor haar de Beatles-klassieker .... en
schreef zowel ... als ....
zou tijdens hun huwelijkscrisis nog een aantal minder flatteuze songs schrijven over
zoals The Shape You're In over haar alcohol-verslaving.
Er zijn meerdere songs die zijn geïnspireerd op Pattie. Harrison schreef voor haar de Beatles-klassieker Something en Clapton schreef zowel Layla als Wonderful Tonight.quote:
Mijn Fok-tijden beperken zich van 7:00 tot 16:00 alleen deze week heb ik de Bouwbeurs dus doe niet echt mee, mag zo weer heen...quote:Mijn hoop is gevestigd op De_Rikster. Zie niet zo snel iemand anders deze beantwoorden.
Gary Cocksquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:47 schreef cafca het volgende:
Wie is de link tussen Led Zeppelin en Frans Halsema?
Yep. Schreef Her Song, wat door Halsema vertaald werd als Voor Haar, en Dazed and Confused.quote:
Zekers.quote:
Hans Falsemaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:38 schreef cafca het volgende:
sja, dan zou ik toch een andere artiestennaam kiezen.
Hé, dat was mijn tweede gok!quote:
Woo-Hoo Hoo-Hoo-Hoooooquote:
Welke band?quote:Opeens zijn ze er weer... 15 jaar nadat hun eerste, inmiddels legendarische bluesvinylsingle werd uitgebracht op het Electrolux-label, de voorloper van Excelsior Recordings, moest het wel zo zijn dat ook hun debuut-cd hier het levenslicht ziet.
In een tijd waarin vaandeldragers als Jack White en Josh Homme met hun side-projects bij het grote publiek kunnen doorbreken, zal er voorook een plek zijn weggelegd, moet Robin Berlijn gedacht hebben.
Samen met Dick Brouwers op bas, en Henk Jonkers op drums, hebben deze drie heren hebben al heel wat meer bands in de NL-muziekscene op smaak gebracht, dan je op het eerste gezicht zou denken. Maar nu presenteert dit illustere trio zichzelf, als een wervelwind over je heen raast.
Was het maar zo'n feest...quote:
Nee, midden jaren '90 hebben ze slechts 1 singletje uitgebracht, daarna werd het stil rond deze band, tot vorig jaar ineens de debuutplaat verscheen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blues, mid jaren '90, Nederlands..
Drippin' Honey?
Nee, toch wel een van de betere Excelsiorplaten van vorig jaar (en ergens een klein vervolgje)...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:04 schreef ranja het volgende:
Vorig jaar en Excelsior. Hm. Ga bijna denken van Lola Kite.
quote:is the sixth album by English alternative rock band Blur, released in March 1999. The album reached number one in the UK Albums Chart and number 80 in the US Billboard 200. It spawned three hit singles: "Tender", "Coffee & TV" and "No Distance Left to Run". The album has been certified Platinum in the UK.
quote:Baby, you've been going so crazy,
Lately nothing seems to be going right.
So low, why do you have to get so low?
You're so...
You've been waiting in the sun too long.
thx, Z en cafcaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:42 schreef cafca het volgende:
John en Julian Lennon
Richard en Teddy Thompson
Ian en Baxter Dury
Bob en Jacob Dylan
Loudon en Rufus Wainwright
Johnny en Shuggy Otis
Woody en Arlo Guthrie
Ringo Starr en Zak Starkey
Boudewijn en Marcel de Groot
Jacques en Thomas Dutronc
En van harte gefeliciteerd, uiteraard
Zegt me zo nietsquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:57 schreef cafca het volgende:
Ik was nog een album met songs vergeten vanmiddag:
[ afbeelding ]
Welk album, van wie?
Juist! Kijk nog even naar de tracklist-hint.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:35 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Er zit natuurlijk wel 'song' in de albumtitel...
Ook niet, maar toevalligerwijs was de eerste single van het achtergrondkoortje van die ene hit wel (deels) geschreven door Jackson Brownequote:
Je hebt gelijk. 2 hits van hetzelfde album, met dezelfde band op de achtergrond. Maar kijk nog even naar de tracklist: Fok! Muziek Trivia deel MCLIV , track 3 werd ook in 1970 een nummer 1 hit in amerika, door een andere band. In 2000 was dit nog een hit in de UK, door een Welshe zanger in combinatie met een welshe band.....quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:56 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Opgezocht, en ook meteen de achtergrondzang opgezocht. Volgens Wikipedia hebben beide hits dezelfde achtergrondzangers.
En deze ook.quote:
ranja +1quote:
precies 10, die van A perfect Circle had ik misschien ook wel goed gerekend ondanks dat de titel 'Thirteenth Step' is maar dat is niet eens nodig.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:04 schreef OVchipkaart het volgende:
SunnO))) - Black one
Bush - sixteen stone
Earosmith - nine lives
Amorphis - Tales from the thousand lakes
Pearl jam - ten
De kift - Vier voor vier
Woven hand - ten stones
Dream theatre - six degrees of inner turbulence
Foo fighters - one by one
The cure - three imaginary boys
Volgensmij zit ik dan wel aan 10 waarin het geschreven is
Jaartallen erbij en ze zijn bezig met een nieuwe plaatquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:32 schreef OVchipkaart het volgende:
Discografie van welke band?
1989 SoT
1990 FF
1991 StSoC
1993 PS
1995 TftP
1997 BA
1999 A
quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb FF, StSoC en PS gewoon... maar ja. Niet aan gedacht.
Ik denk dat het de eigenaar van het chinese restaurant is waar Madmaster nu zit te etenquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:58 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kennen we hem van?
quote:is een Techno/Rave project van Jam El Mar & Mark Spoon (Jam & Spoon) onder de pseudoniem Trancy Spacer & Spacy Trancer.
In Nederland isvooral bekend geworden door de hit "I Kiss Your Lips", hun tweede single. Deze single behaalde de 3de plaats in de Top 40 en verbleef 10 weken in deze lijst, en was ook de enige single die de Top 40 haalde.
Dit berichtje staat op nu.nl. Wie is helaas niet gestopt met zingen?quote:Het had weinig gescheeld ofwas gestopt met zingen.
en niet dat wij het leuk vinden dat ie zingtquote:Ik ben vorig jaar dicht bij het punt geweest te stoppen met muziek, zegt de zanger deze week in een interview met Flair. Ook al had dat betekend dat we ons huis uit moesten, tóch was het een overweging. Ik ben niet getrouwd met het geld, noch met de roem. Ik zing omdat ik het leuk vind.
Wat van wie?quote:A man like that is hard to find but I can't get him off my mind
Ain't it sad
quote:
Wat/van wie is deze tekst?quote:We kunnen veilig spelen, of je rustig,
Volg de leider, of vul aan alle regels,
wat je wilt, de keuze is aan jou,
Dus kiest,
Ik heb je, als het al gedaan, ongedaan maken,
Het duurt twee, het is aan u en mij, om te bewijzen,
ei ei ei ei ei, oh oh oh oh oh, oh oh gij,
ei ei ei ei ei,oh oh oh oh oh, gij eh, eh, gij, gij eh,
was ik al blij dat ik plots toch op de groepsnaam kwamquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar dit antwoord vind ik eigenlijk veel mooier...
Dat denk ik...quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:43 schreef Bol_Wan het volgende:
Gooi er gerust een nieuwe vraag in als iemand denkt dat het toch niet gaat lukken
Wat van wie?quote:Slowly fading blue
The eastern hollows catch
The dying sun
Night-time follows
Silence and black
Mirror pool mirrors
The lonely place
Where I meet you
See your head
In the fading light
And through the dark
Your eyes shine bright