Voor de natuur zou dat niet zo goed zijn. Krokussen en narcissen komen al door hier. Vogels bezig met nestjes.quote:Op maandag 7 februari 2011 06:36 schreef -CRASH- het volgende:
Ondanks alle ongemakken die zich kunnen afspelen...
Mag de winter voor mij nog wel een keer terug komen.
aldus een schreeuwerd op Twitterquote:Beste followers! GOED NIEUWS voor schaatsers op Hollands natuurijs. WP biedt schaatsgarantie rond 20-22 februari. Blijft het dus volgen,
De directe links deden het wel, heel vaag, maar ze zijn gefixtquote:Op maandag 7 februari 2011 14:29 schreef Frutsel het volgende:
Hoe zit het met de OP? Moet ik nog wat sleutelen of wat?
Klopt, tinypic of fotobucket doen het wel, imageshack werkt niet goed.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De directe links deden het wel, heel vaag, maar ze zijn gefixt.
Edit: Na een F5 zijn ze weer stuk, ik denk dat Imageshack faalt. Moet ik ze ergens anders uploaden?
Hey schreeuw eens niet zoquote:Op maandag 7 februari 2011 14:39 schreef aloa het volgende:
[..]
WEERPRIMEURSITE
VALENTIJNSE KOUDEGOLF
er is een windstoot geweest van 107Km/hquote:
Effe de OP overnemen via Wiki, heb daar namelijk de links aangepastquote:Op maandag 7 februari 2011 14:44 schreef Frutsel het volgende:
Maar ff wachten wat Speedy zegt...![]()
die had het al over een andere site.
Zou nu goed zijn? Ik zie althans gewoon een OP nuquote:Op maandag 7 februari 2011 18:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Effe de OP overnemen via Wiki, heb daar namelijk de links aangepast
Done, volgende kan dus gewoon via Open Nieuw Deel.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Effe de OP overnemen via Wiki, heb daar namelijk de links aangepast
Holy crap.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:27 schreef aloa het volgende:
De kaarten zien er weer koud uit. Winterweer vanaf 14 februari.
Ook overdag temperaturen onder nul.
Weerwoord kan de stress nu al niet meer aanquote:Op maandag 7 februari 2011 18:27 schreef aloa het volgende:
De kaarten zien er weer koud uit. Winterweer vanaf 14 februari.
Ook overdag temperaturen onder nul.
Ligt aan de update van de OS die letterlijk WW offline heeft gehaald.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Weerwoord kan de stress nu al niet meer aan
De OS?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ligt aan de update van de OS die letterlijk WW offline heeft gehaald.
Het OS of wat het ook maar isquote:
Heerlijk weertje hier (Rdam) met nauwelijks wind en een strakblauwe hemelquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:05 schreef Frutsel het volgende:
Kaartje is weer veranderd
minder koud nu
dat welquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heerlijk weertje hier (Rdam) met nauwelijks wind en een strakblauwe hemel
zei ik al eerder in dit topic, ze blijven maar veranderen die voorspellingen, zo wordt het winter en even later weer lentequote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:05 schreef Frutsel het volgende:
minder koud nu
Voorjaarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:05 schreef Frutsel het volgende:
minder koud nu
Ah ik zie het... -20 rond de 20e februariquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:49 schreef pinine het volgende:
[..]
zei ik al eerder in dit topic, ze blijven maar veranderen die voorspellingen, zo wordt het winter en even later weer lente, de winter komt denk ik niet meer terug dus laat de lente maar komen
![]()
Ja prachtig! De zonneboiler is vandaag van 20 naar 72 graden gegaan. Dus zo direct maar een wasje draaien en voor het eerst deze winter weer onder de douche (bij wijze van spreken dan, he!)quote:
Daar loopt iedereen te fappen op +240 uur kaartjes en te trollen met hun roze-bril voorspellingen.quote:
930 mb... dat is een orkaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:01 schreef DemonRage het volgende:
Niet dat zoiets gaat gebeuren of deze kant op komt... maar wat moet ik me bij zo'n stormdepressie voorstellen ten ZW van IJsland?
[ afbeelding ]
kaartje is van +96
Doe eens welquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef DemonRage het volgende:
Windkaartje wat daar bij hoort:
[ afbeelding ]
"Orkaantje"
Maar het komt niet deze kant op.
Gelukkig niet. Dergelijke systemen moeten maar op de Atlantische Oceaan blijven.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef DemonRage het volgende:
Windkaartje wat daar bij hoort:
[ afbeelding ]
"Orkaantje"
Maar het komt niet deze kant op.
Laat maar komenquote:Op woensdag 9 februari 2011 08:55 schreef aloa het volgende:
GFS komt weer met flinke kou van 17 t/m 25 februari. (eind van de run)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Movequote:Op woensdag 9 februari 2011 08:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Dergelijke systemen moeten maar op de Atlantische Oceaan blijven.
Een orkaan mag van mij ver weg blijven.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Laat maar komen
[..]
Moveik ben weer eens toe aan een degelijke storm
geen 9ft, dat kennen we inmiddels wel!
zon?quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:00 schreef Burnie88 het volgende:
Wat een fantastisch lekker weer is het nu zeg! Die zon doet een mens echt goed.
Ja, dat felle geel/witte ding in de lucht waar je niet in kan kijken als het overdag onbewolkt is...quote:
Als de zon lichtgrijs is, hebben we hier ook een heerlijk zonnige dagquote:Op woensdag 9 februari 2011 14:00 schreef Burnie88 het volgende:
Wat een fantastisch lekker weer is het nu zeg! Die zon doet een mens echt goed.
* Schuifpui kijkt nog eens naar buitenquote:Op woensdag 9 februari 2011 14:07 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ja, dat felle geel/witte ding in de lucht waar je niet in kan kijken als het overdag onbewolkt is...
Wij wel, de hele dag alquote:Op woensdag 9 februari 2011 14:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
* Schuifpui kijkt nog eens naar buiten
Nee die hebben we hier niet.
quote:Winter nog niet verslagen
Vandaag hebben we te maken met een fraai weertype. De zon schijnt flink, al komt er vanmiddag meer bewolking vanuit het westen opzetten. We danken het fraaie aan een hogedrukgebied boven Duitsland.
Boven de Britse Eilanden en de Noordzee liggen en ontstaan de komende dagen tal van storingen op de grens tussen zachte Oceaanlucht behorend bij depressies en aanstormende koude lucht wat in zuidelijke richting vanuit Scandinavië afzakt dankzij een opbouwend hogedrukgebied in die omgeving.
Het Scandinavische hogedrukgebied probeert koude vrieslucht west Europa binnen te blazen. De vorstgrens komt in het weekend wel heel dichtbij ons land en reikt tot nabij de Duitse Bocht. Daar komt het tot staand omdat Oceaan depressies teveel tegengas geven.
Ons land ligt in het overgangsgebied tussen deze twee luchtsoorten. De strijd tussen zachte- en koude lucht gaat in onze omgeving gepaard met veel bewolking en van tijd tot tijd regen.
Na het weekend neemt het hogedrukgebied boven Scandinavië in kracht toe en zal een nieuwe poging doen om met vrieslucht ons land te veroveren. Storingen worden dan geleidelijk aan teruggedrongen en daarmee ook de zachte lucht: het wordt kouder met in de nachten geleidelijk aan vanuit het noordoosten op steeds meer plaatsen vorst.
De winter heeft het moeilijk maar is nog niet verslagen.
Piet Paulusma
quote:Boven vooral Rusland bouwt zich de komende tijd, aan de oostzijde van een Scandinavisch hogedrukgebied, een omvangrijk koudereservoir op. Vooral na het weekeinde resulteert deze ontwikkeling in grootschalige zeer strenge kou met temperaturen tussen -20 en -40 graden. Door drukdalingen boven Spanje en Portugal breidt de kou zich halverwege volgende week langzaam westwaarts uit. Deze ontwikkeling valt goed te zien op de temperatuurpluim van het ECMWF. Het is nog steeds niet onmogelijk dat de kou rond 18-19 februari echt gaat toenemen. De oper van het ECMWF verwacht namelijk dat het Scandinavisch hogedrukgebied zich over de Noordzee en de Britse Eilanden gaat versterken. Spannende ontwikkelingen dus!
Jan Visser
Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren.quote:
Ik begon met dat weer van gister en vandaag helemaal lentegevoelens te krijgen, toch wel verwarrend als het dan weer koud wordquote:
Veel sneeuw lijkt er niet te komen...quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:39 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Ik begon met dat weer van gister en vandaag helemaal lentegevoelens te krijgen, toch wel verwarrend als het dan weer koud word
Maar als het in combinatie met veel sneeuw gaat, laat maar komen dan!
knmiquote:Modelbeoordeling en onzekerheden
De Uitvoer schuift nogal in de voor ons relevante systemen. Het vertragen en tegelijk deformeren van de frontale systemen van de Oceaan boven onze omgeving zorgt voor onzekerheid in de timing en positie van de neerslag. Tot en met zaterdag valt er gemiddeld over het land elke dag 3-10 mm waarbij de nadruk op het midden en zuiden lijkt te liggen. Na zaterdag wordt de kans op neerslag duidelijk kleiner en de hoeveelheden nemen af.
De oplossing uit de Oper Uitvoer waarbij we rond het midden van de komende week onder invloed van een brug of rug van hogedruk komen wordt door ongeveer 70% van de Leden ondersteund. In de rest blijven we onder invloed van noordwest-zuidoost georiënteerde frontale zones van de Oceaan. Aan het einde van de week neemt de spreiding tussen de Leden sterk toe. In ongeveer de helft van de Leden (waaronder de Oper en Control Uitvoer) komen we onder invloed van een hoog boven Scandinavië en stroomt continentaal polaire lucht over het land. In de rest verplaatst het gehele patroon zich langzaam oostwaarts en komen we opnieuw onder invloed van depressies van de Oceaan, op de termijn na 21 februari neemt het aandeel van de laatste soort oplossingen toe naar ongeveer 70%. Het aandeel koude oplossingen is ten opzichte van de 0900 Eps Uitvoer groter geworden.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Eerst zacht, bewolkt en perioden met regen. In de loop van volgende week meest droog weer met enkele opklaringen en temperaturen rond normaal.
Samenvatting EPS-periode:
50% kans op overgang naar koud en droog weer, 50% kans op licht wisselvallig weer met temperaturen boven normaal.
Paraaf meteoroloog: Huiskamp
Uitgifte: 10/02/2011 03.06 uur LT
die meteoroloog Huiskamp zegt dus 50% kans op koud weer en 50% kans op zachter weer, tsja het kan vriezen of het kan dooien, aan zo'n uitspraak heb je nietsquote:
Volgens mij durft geen enkele meteoroloog met zekerheid te zeggen wat het gaat worden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:02 schreef pinine het volgende:
[..]
die meteoroloog Huiskamp zegt dus 50% kans op koud weer en 50% kans op zachter weer, tsja het kan vriezen of het kan dooien, aan zo'n uitspraak heb je niets
Piet Paulusmaquote:Winter voorlopig op afstand
Terwijl het oosten van Europa steeds kouder wordt ( in Moskou vroor het deze ochtend al 12 graden) heeft ons land nog altijd te maken met een zacht weertype. Dat wordt veroorzaakt door een hogedrukgebied boven het vaste land van Europa.
Vanaf de Noordzee nadert een depressie die ons later vandaag zal bereiken en naar Denemarken en het Oostzeegebied trekt.
Daarachter zien we drukstijgingen boven Scandinavië. Rondom dit hogedrukgebied probeert koude vrieslucht in zuidelijke richting uit te breken. Tegelijk zien we oprukkende zachte Oceaanlucht onder aanvoering van een diepe depressie (940 hPa).
In het grensgebied tussen deze twee grootmachten (koude- en zachte lucht) ontstaan allerlei storingen. Ons land ligt de komende dagen juist in dat grensgebied en dus kunnen we ons voorbereiden op regelmatig regen. We bevinden ons in de zachte lucht, dat zal duidelijk zijn en voorlopig weet de koude vrieslucht ons land niet te bereiken.
Dat is in het weekend zo en ook de eerste dagen na het weekend.Gisteren leek het nog of de vrieslucht zelfs tot aan de Duitse Bocht zou reiken het komende weekend. De nieuwste berekeningen laten de kou minder ver in westelijke richting oprukken.
Of de winter nog toe zal gaan slagen volgende week is maar zeer de vraag. Hoewel het wel allemaal kouder gaat worden, lijkt mij de kans op een echte winterinval niet bijzonder groot.
Er is te veel depressieactiviteit op de Oceaan waardoor zachte lucht het Scandinavische hoog verhindert een winterinval tot stand te brengen. De winter blijft voorlopig dan ook op afstand.
Teringquote:
Lijkt haast te mooi om waar te zijnquote:Op donderdag 10 februari 2011 22:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[ afbeelding ]ik heb een weddenschap, deze maand -10! Laat maar uitkomen
dat ga je verliezen of je moet in Stockholm wonenquote:Op donderdag 10 februari 2011 22:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
De weercomputer had een slechte dag denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Op basis van één model en één run? Neuh, valt niets over te zeggen. GFS gaf gisteravond een heel andere situatie. De modellen geven elke run iets compleet anders momenteel. Ik neem het na 3/4 dagen niet meer serieus. Pas als meerdere modellen, over meerdere runs een consistente uitvoer geven, dan valt er wat zinnigs te zeggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:20 schreef erkel het volgende:
Misschien nog even morgen afwachten, maar de kou lijkt toch weer definitief in te vallen voor een periode
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 09:51 schreef Kutjelik het volgende:
Ga nu maar weg met die weer kaartjes,want het gaat volgende week al 12 graden wordentis weer voorbij die mooie winter
Mooi, das nog ver weg, aangezien ik in het Zuiden zitquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:45 schreef aloa het volgende:
KNMI waarschuwt morgen voor sneeuw in de noordelijke provincies
[ afbeelding ]
Jeweetzquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:48 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Mooi, das nog ver weg, aangezien ik in het Zuiden zit
Humor dit. Thanks!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jeweetz
KNMI: Weeralarm = mooi weer
KNMI: Geen weeralarm = gevaarlijke situaties, noodweer
KNMI: Sneeuw in noorden = ... ?
quote:De depressieactiviteit op het westelijk en vooral noordwestelijk deel van de Atlantische Oceaan blijft aanhoudend zeer groot. Vanochtend ging het weerglas nabij de 60ste breedtegraad (ten oosten van de zuidpunt van Groenland) onderuit naar 939 hPa. Het lagedrukgebied veroorzaakte orkaanwinden op Vestmannĉyjar, IJsland. Om 6 uur lokale tijd stond er gemiddeld 131 km/uur. Dat is een dikke 12 op de schaal van Beaufort. Morgen dient zich een volgend lagedrukgebied aan met een kerndruk van rond 930 hPa.
Frontale uitlopers dringen de komende tijd tot West-Europa door maar het is volgende week toch vooral een ijskoud en standvastig Scandinavisch hogedrukgebied dat de meeste aandacht opeist. Rond het hogedrukgebied circuleren steenkoude luchtmassas. In Moskou gaat het volgende week meer dan 20, soms meer dan 25 graden vriezen en ook in de Baltische staten zakt de temperatuur tot beneden -20. De kou stoot eveneens door naar Polen, Tsjechië, Slowakije en delen van Balkan. In Duitsland veroorzaakt de kou een tweedeling: vorst in het noorden en oosten, zacht weer in het zuiden en deels westen. Het is nog steeds niet uitgesloten dat in ieder geval ook het noordoosten van Nederland aan het eind van volgende week voor de bijl gaat maar zeker is dat niet. Opvallend is wel de zuidelijke ligging van de straalstroom. De windrivier van de hogere luchtlagen zakt weg naar het zuiden van Europa.
dus Zon en met Pasen!quote:Op zondag 13 februari 2011 11:42 schreef INViCTuS het volgende:
Um die Wochenmitte herum beruhigt sich das Wetter. Bei längeren trockenen Phasen macht sich die Sonne aber vielfach rar.
Pasen... waar zie je dat staan?quote:
Leuke inkijk idd in hoe ze daar te werk gaan. Was voor mij vooralsnog onbekend.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:19 schreef Hobbymaker het volgende:
Mooi artikel!
Weer.nl over een dagje ECWMF![]()
http://www.weer.nl/nl/hom(...)c/article/ecwmf.html
Daar teken ik voorquote:Op zondag 13 februari 2011 13:08 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage hoopt op 15°C (en 's nachts 8 tot 10°C) met carnaval.
Vrouwen in speelse sexy carnavalspakjes.
Geen drie panty's onder mijn tirolerpakjequote:Op zondag 13 februari 2011 13:08 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage hoopt op 15°C (en 's nachts 8 tot 10°C) met carnaval.
Vrouwen in speelse sexy carnavalspakjes.
Achja ik vertrouw het hoe dan ook niet meer, het is echt iedere dag weer compleet andersquote:Op zondag 13 februari 2011 19:13 schreef aloa het volgende:
GFS gaat weer voor de koude oplossing.
ECMWF kaarten zijn nog in de maak.
Net op tijd... was het alweer vergeten.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Op National Geograpgic, begin tot nu van de aarde
Interessant. Op Discovery HD is een docu bezig over het onstaan van planeten.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Op National Geograpgic, begin tot nu van de aarde
en op Dicovery sceince iets over tornado's en tsunami's.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Interessant. Op Discovery HD is een docu bezig over het onstaan van planeten.
Als het op deze manier is ontstaan dan is dat best bizarquote:Op zondag 13 februari 2011 21:06 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Net op tijd... was het alweer vergeten.
Tja die heb ik hier nietquote:Op zondag 13 februari 2011 21:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Interessant. Op Discovery HD is een docu bezig over het onstaan van planeten.
het verhaal ken ik al... maar de de CGI is een hele mooie toevoeging.quote:Op zondag 13 februari 2011 21:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als het op deze manier is ontstaan dan is dat best bizar
[..]
Tja die heb ik hier niet
Ik krijg een beetje een jojo-idee.quote:Op zondag 13 februari 2011 19:13 schreef aloa het volgende:
GFS gaat weer voor de koude oplossing.
ECMWF kaarten zijn nog in de maak.
In andere woorden: niemand weet het, en het word dus weer 1 grote verassing wat voor weer we volgende week hebben.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:23 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje een jojo-idee.
Omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, enz.
quote:'Lente wordt droog en zonnig'
Het voorjaar van 2011 wordt zonnig en relatief droog met temperaturen rond normale waarden voor de tijd van het jaar. Dat voorspelt Meteovista / Weeronline maandag.
Volgens meteoroloog Hans Roozen wordt het zachte lenteweer veroorzaakt door de relatief lage temperaturen wat het water in de Noordzee en delen van de Atlantische Oceaan. Oorzaak hiervan is het klimaatfenomeen La Niña, dat voor kouder zeewater rond de evenaar zorgt.
Rond de Noordzee valt volgens Meteovista (pdf) de komende maanden weinig neerslag en is er veel ruimte voor de zon.
Er wordt minder vocht aangevoerd en dus is er minder bewolking. Bovendien zien we dit voorjaar een grote kans op hoge luchtdruk boven West-Europa. Ook dat komt rustig en zonnig weer ten goede, aldus Roozen.
Ook over de zomer doet Meteovista een voorzichtige voorspelling: Tijdens een droge lente neemt het bodemvochtgehalte langzaam af. In Nederland maakt de zomer dan vaak een warme start.
Als de temperaturen nu ook nog aan de hoge kant waren geweest, was het een droomlentequote:
tsja die voorspellingen, ze zitten er te vaak naast, als ik de voorspellingen van weer.nl en weeronline vergelijk zie ik dat weeronline de komende tijd voor een noordoosten wind gaat en weer.nl al veel sneller een zuid/zuidwesten wind met wat hogere temperaturen, ze spreken elkaar dus gewoon tegenquote:
WO is weeronline neem ik aan en wat is MC dan?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
WO -
MC -![]()
Dat jij nog naar WO kijkt![]()
Matig weertje momenteel, temp van 5.2°C bij ZO 3bft en bewolkt
MeteoConsultquote:Op maandag 14 februari 2011 12:06 schreef pinine het volgende:
[..]
WO is weeronline neem ik aan en wat is MC dan?
o.k. bedacht ik me net ook, had er nooit op gelet dat dit de site van weer.nl is, kijk ik vaak naar trouwensquote:
Dat denk ik ja, heel langzaam loopt alles binnen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
Dat merk je ook bij wetteronline en wetter3. Weet ook niet of ie nog bezig is, zal wel een storing zijn. De modellen zijn van slag
Mooi blauw is niet lelijk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Lente hier in Maastricht.
Serieus, dit kan echt alleen maar van een fokker komen, iemand die kou verkiest boven lente(achtig)weer.quote:
...en het is alweer overquote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:17 schreef DaMart het volgende:
De afgelopen dagen voelde het aan als lente, en nu sneeuwt het hier in Zandvoort.
Ik keek daarstraks uit het raam en er dwarrelden grote sneeuwvlokken naar beneden. Maar twee minuten later was het alweer voorbijquote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:40 schreef Beaudelaire het volgende:
WTF, sneeuw in Zandvoort?
Ik heb niks gezien.
Verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:17 schreef INViCTuS het volgende:
-0.2...lekker weer om te voetballen
Trek wat meer aanquote:
Ik zag dus serieus vandaag een meisje in een rokje dat nauwelijks de onderkant van haar billen raakte, met een heel dunne panty eronderquote:
Same here! En dan met een koud biertje op het terras je ogen uitkijken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:52 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik wacht nog wel even tot mijn eerste Rokjesdag van dit jaar
Waarschijnlijk drie lagen kleding + een sjaal en wantenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:17 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat ik aan heb.
Alleen hierom verlang ik al weer naar de lente/zomerquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:52 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik zag dus serieus vandaag een meisje in een rokje dat nauwelijks de onderkant van haar billen raakte, met een heel dunne panty eronder. Terwijl ik al liep te kleumen in mijn spijkerbroek en mijn met bont gevoerde sneakers
. Ik wacht nog wel even tot mijn eerste Rokjesdag van dit jaar
Bijzonder snelle komeet dan, als hij er plotseling was en nu weer weg isquote:Op zondag 20 februari 2011 22:17 schreef braddofiel het volgende:
Hehe ik had een komeet gezien
Iets voor 21:00.
quote:Op zondag 20 februari 2011 23:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Bijzonder snelle komeet dan, als hij er plotseling was en nu weer weg is
Dat zag ik gister avond ook, prachtig gezicht inderdaad. Leek ook net of die maan een andere vorm had, net als of er aan de onderkant een stuk is afgesnedenquote:Op maandag 21 februari 2011 00:29 schreef Scuidward het volgende:
Wauw, zijn er meer mensen die de maan mooi vinden? Net even gekeken en ik kan hem heel mooi zien tussen de wolken door, alsof die zelf een pad erdoorheen heeft gemaakt
quote:Sneeuwval en gladheid hebben vanochtend voor lange files gezorgd op de Nederlandse wegen. Even na 08:00 uur stonden er 58 files met een totale lengte van 375 kilometer.
Op de A2 tussen knooppunt Oudenrijn en Breukelen stond 15 kilometer. Op de A12 tussen Waddinxveen en de Meern stond zelfs 25 kilometer. Opvallend was dat er weinig ongevallen waren. Volgens de politie heeft het verkeer zich goed aangepast aan de omstandigheden.
In januari werd er door sneeuwval zelfs een recorddrukte op de Nederlandse snelwegen gemeld.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:21 schreef pinine het volgende:
vanaf morgen is de winter voorbij, misschien alleen nog een paar nachtvorstjes in maart of april
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat jij lult!maar dit zegt piet voor morgenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:21 schreef pinine het volgende:
vanaf morgen is de winter voorbij, misschien alleen nog een paar nachtvorstjes in maart of april
[ afbeelding ]
je bent in de war met 21 Maart, dan is de astronomische winter voorbij.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:21 schreef pinine het volgende:
[ afbeelding ]
1 Maart is de meteorologische winter voorbijquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:34 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
je bent in de war met 21 Maart, dan is de astronomische winter voorbij.
dat dus,ik word hier zo moe van,kom 21 maart maar terug met je lentequote:Op woensdag 23 februari 2011 07:59 schreef INViCTuS het volgende:
Maart zou ook wel is koud kunnen beginnen en zelf sneeuw daarbij is niet uit te sluiten...
Er is nog nooit een Elfstentocht in maart gereden, het wordt tijd.....quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:41 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
dat dus,ik word hier zo moe van,kom 21 maart maar terug met je lente
http://www.telegraaf.nl/b(...)wen__.html?cid=shortquote:We hebben aleen tijd geen sneeuw meer gezien in Nederland, maar ons land krijgt in de loop van vandaag weer te maken met mogelijke overlast door sneeuwval.
Een dooifront probeert de kou boven Nederland te verdringen maar gemakkelijk gaat dat niet. Neerslag bereikt vanmiddag het westen waar regen valt maar al snel gaat die over in sneeuw. Vooral in het binnenland kan het enige tijd flink sneeuwen.
Vanaf donderdag lijkt dooi aan de winnende hand.
met winter kun je ook winterkou uitdrukken en het betekent niet dat het ineens lente is maar de kans op ijsdagen en strenge vorst is vanaf de 2e week in maart erg klein (wordt dus niet voorspeld tot die tijd ) en hier bloeien al narcissen trouwensquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:34 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
je bent in de war met 21 Maart, dan is de astronomische winter voorbij.
dat is wel jamme rinderdaadquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:34 schreef TheGeneral het volgende:
Capelle aan den IJssel ook flink veel sneeuw! Het blijft niet liggen overigens, maar het ziet er toch weer tof uit!
Vannacht krijg je sneeuw. Ik meen het.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:34 schreef Jojoortje het volgende:
Optiefen met die sneeuw. Ik meen het.
Het is nog te warm hier en wat je op buienradar ziet is in de praktijk te licht om het waar te nemen als neerslag. Kijk vannacht maar eens (hoop ik).quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:10 schreef WEST het volgende:
Volgens buienradar moeten we er al midden in zitten maar nog geen vlok gevallen in NW overijssel.
Ja hoorquote:Op woensdag 23 februari 2011 17:28 schreef Pino112 het volgende:
Wottefok Utrecht:
http://twitpic.com/42y2tn
Hier bij Zwolle nog geen één vlokje [ afbeelding ]
Het duurt even voordat de sneeuw beneden isquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:10 schreef WEST het volgende:
Volgens buienradar moeten we er al midden in zitten maar nog geen vlok gevallen in NW overijssel.
Hier in Goor sneeuwt het al een klein uurtje. Een paar vlokjes maar hoor, maar het begin is erquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:00 schreef MaLo het volgende:
Hier in Oldenzaal nog geen vlokje gevallen
Lente in Twente
In Oldenzaal is uiteindelijk een heeeeel klein laagje gevallen. Het dooit nu allemaal weer lekker wegquote:Op woensdag 23 februari 2011 23:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier in Goor sneeuwt het al een klein uurtje. Een paar vlokjes maar hoor, maar het begin is er
Precies, ik ookquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:52 schreef -CRASH- het volgende:
Met deze (laatste!?!) sneeuwbui neem ik afscheid van de winter......![]()
Laat de lente maar komen....
Hier ook al sinds gisterenmiddag. Het begint nu wel een beetje weg te trekken, maar wat een klote weer. Het word tijd voor wat zon erbij. De temperatuur is al goed genoeg.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:20 schreef ACT-F het volgende:
Het is nogal mistig in Goor. Bij jullie ook?
Ja hoor, welke gebieden?quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
Zeg dat vooral niet te vroeg! Januari en februari waren meer herfst dan winter maar maart kan nog beste winterse prikken geven hoor. Er zit voorlopig ook nog geen lente in qua temperatuur en veel zon zoals het zich nu laat aanzien...
De runs van vanochtend en vanmiddag geven zelfs voor zaterdag vanaf de middag tot zondagavond een dikke bak met regen en zelfs sneeuw in bepaalde gebieden.
Ja heej, dat heb ik niet besteldquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
De runs van vanochtend en vanmiddag geven zelfs voor zaterdag vanaf de middag tot zondagavond een dikke bak met regen en zelfs sneeuw in bepaalde gebieden.
Ah, mooi zo! Bedankt voor de update.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:38 schreef INViCTuS het volgende:
Inmiddels is die sneeuw er weer uit en de regen weer een stuk minder dus het waren gewoon 2 uitschieters. Droog blijft het overigens niet...
Die oper vind ik wel prettig met carnaval.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:42 schreef aloa het volgende:
Er komen weer een aantal nachten met nachtvorst aan. Vanaf dinsdag gaat de temperatuur weer naar beneden. S'nachts net onder nul en overdag een graad of 5.
[ afbeelding ]
Dat is meestal in April of mei..quote:Op zondag 27 februari 2011 11:28 schreef leroytje het volgende:
Wanneer mogen we de 1e 20 graden noteren?
Jup, hier in Assen ookquote:Op zondag 27 februari 2011 15:55 schreef QBay het volgende:
[..]
En flink ook...dikke vlokken sneeuw in de stad Groningen.
Eens, ik heb het idee alsof het al sinds vrijdagavond continue regentquote:
Wees blij hier is het al vanaf gistermorgen onafgebroken aan het regenen,met soms flinke stortbuienquote:Op zondag 27 februari 2011 15:55 schreef QBay het volgende:
[..]
En flink ook...dikke vlokken sneeuw in de stad Groningen.
Dat zal inderdaad ook niet veel schelen. Ik heb het in totaal misschien 2 uurtjes droog gezien wanneer ik naar buiten keek.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Eens, ik heb het idee alsof het al sinds vrijdagavond continue regent
Wat jammer .... hier schijnt de zon bijna iedere dag wel even!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:31 schreef viagraap het volgende:
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik de zon voor het laatst gezien heb hier
Vanaf morgen word je op je wenken bediendquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:31 schreef viagraap het volgende:
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik de zon voor het laatst gezien heb hier
Hij is bijna volquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:41 schreef Frutsel het volgende:
hmmm... dr is al een nieuw topic en deze is nog niet eens vol![]()
wordt wakker fruts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |