Voor de natuur zou dat niet zo goed zijn. Krokussen en narcissen komen al door hier. Vogels bezig met nestjes.quote:Op maandag 7 februari 2011 06:36 schreef -CRASH- het volgende:
Ondanks alle ongemakken die zich kunnen afspelen...
Mag de winter voor mij nog wel een keer terug komen.
aldus een schreeuwerd op Twitterquote:Beste followers! GOED NIEUWS voor schaatsers op Hollands natuurijs. WP biedt schaatsgarantie rond 20-22 februari. Blijft het dus volgen,
De directe links deden het wel, heel vaag, maar ze zijn gefixtquote:Op maandag 7 februari 2011 14:29 schreef Frutsel het volgende:
Hoe zit het met de OP? Moet ik nog wat sleutelen of wat?
Klopt, tinypic of fotobucket doen het wel, imageshack werkt niet goed.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De directe links deden het wel, heel vaag, maar ze zijn gefixt.
Edit: Na een F5 zijn ze weer stuk, ik denk dat Imageshack faalt. Moet ik ze ergens anders uploaden?
Hey schreeuw eens niet zoquote:Op maandag 7 februari 2011 14:39 schreef aloa het volgende:
[..]
WEERPRIMEURSITE
VALENTIJNSE KOUDEGOLF
er is een windstoot geweest van 107Km/hquote:
Effe de OP overnemen via Wiki, heb daar namelijk de links aangepastquote:Op maandag 7 februari 2011 14:44 schreef Frutsel het volgende:
Maar ff wachten wat Speedy zegt...![]()
die had het al over een andere site.
Zou nu goed zijn? Ik zie althans gewoon een OP nuquote:Op maandag 7 februari 2011 18:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Effe de OP overnemen via Wiki, heb daar namelijk de links aangepast
Done, volgende kan dus gewoon via Open Nieuw Deel.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Effe de OP overnemen via Wiki, heb daar namelijk de links aangepast
Holy crap.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:27 schreef aloa het volgende:
De kaarten zien er weer koud uit. Winterweer vanaf 14 februari.
Ook overdag temperaturen onder nul.
Weerwoord kan de stress nu al niet meer aanquote:Op maandag 7 februari 2011 18:27 schreef aloa het volgende:
De kaarten zien er weer koud uit. Winterweer vanaf 14 februari.
Ook overdag temperaturen onder nul.
Ligt aan de update van de OS die letterlijk WW offline heeft gehaald.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Weerwoord kan de stress nu al niet meer aan
De OS?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ligt aan de update van de OS die letterlijk WW offline heeft gehaald.
Het OS of wat het ook maar isquote:
Heerlijk weertje hier (Rdam) met nauwelijks wind en een strakblauwe hemelquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:05 schreef Frutsel het volgende:
Kaartje is weer veranderd
minder koud nu
dat welquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heerlijk weertje hier (Rdam) met nauwelijks wind en een strakblauwe hemel
zei ik al eerder in dit topic, ze blijven maar veranderen die voorspellingen, zo wordt het winter en even later weer lentequote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:05 schreef Frutsel het volgende:
minder koud nu
Voorjaarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:05 schreef Frutsel het volgende:
minder koud nu
Ah ik zie het... -20 rond de 20e februariquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:49 schreef pinine het volgende:
[..]
zei ik al eerder in dit topic, ze blijven maar veranderen die voorspellingen, zo wordt het winter en even later weer lente, de winter komt denk ik niet meer terug dus laat de lente maar komen
![]()
Ja prachtig! De zonneboiler is vandaag van 20 naar 72 graden gegaan. Dus zo direct maar een wasje draaien en voor het eerst deze winter weer onder de douche (bij wijze van spreken dan, he!)quote:
Daar loopt iedereen te fappen op +240 uur kaartjes en te trollen met hun roze-bril voorspellingen.quote:
930 mb... dat is een orkaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:01 schreef DemonRage het volgende:
Niet dat zoiets gaat gebeuren of deze kant op komt... maar wat moet ik me bij zo'n stormdepressie voorstellen ten ZW van IJsland?
[ afbeelding ]
kaartje is van +96
Doe eens welquote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef DemonRage het volgende:
Windkaartje wat daar bij hoort:
[ afbeelding ]
"Orkaantje"
Maar het komt niet deze kant op.
Gelukkig niet. Dergelijke systemen moeten maar op de Atlantische Oceaan blijven.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:13 schreef DemonRage het volgende:
Windkaartje wat daar bij hoort:
[ afbeelding ]
"Orkaantje"
Maar het komt niet deze kant op.
Laat maar komenquote:Op woensdag 9 februari 2011 08:55 schreef aloa het volgende:
GFS komt weer met flinke kou van 17 t/m 25 februari. (eind van de run)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Movequote:Op woensdag 9 februari 2011 08:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Dergelijke systemen moeten maar op de Atlantische Oceaan blijven.
Een orkaan mag van mij ver weg blijven.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Laat maar komen
[..]
Moveik ben weer eens toe aan een degelijke storm
geen 9ft, dat kennen we inmiddels wel!
zon?quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:00 schreef Burnie88 het volgende:
Wat een fantastisch lekker weer is het nu zeg! Die zon doet een mens echt goed.
Ja, dat felle geel/witte ding in de lucht waar je niet in kan kijken als het overdag onbewolkt is...quote:
Als de zon lichtgrijs is, hebben we hier ook een heerlijk zonnige dagquote:Op woensdag 9 februari 2011 14:00 schreef Burnie88 het volgende:
Wat een fantastisch lekker weer is het nu zeg! Die zon doet een mens echt goed.
* Schuifpui kijkt nog eens naar buitenquote:Op woensdag 9 februari 2011 14:07 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ja, dat felle geel/witte ding in de lucht waar je niet in kan kijken als het overdag onbewolkt is...
Wij wel, de hele dag alquote:Op woensdag 9 februari 2011 14:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
* Schuifpui kijkt nog eens naar buiten
Nee die hebben we hier niet.
quote:Winter nog niet verslagen
Vandaag hebben we te maken met een fraai weertype. De zon schijnt flink, al komt er vanmiddag meer bewolking vanuit het westen opzetten. We danken het fraaie aan een hogedrukgebied boven Duitsland.
Boven de Britse Eilanden en de Noordzee liggen en ontstaan de komende dagen tal van storingen op de grens tussen zachte Oceaanlucht behorend bij depressies en aanstormende koude lucht wat in zuidelijke richting vanuit Scandinavië afzakt dankzij een opbouwend hogedrukgebied in die omgeving.
Het Scandinavische hogedrukgebied probeert koude vrieslucht west Europa binnen te blazen. De vorstgrens komt in het weekend wel heel dichtbij ons land en reikt tot nabij de Duitse Bocht. Daar komt het tot staand omdat Oceaan depressies teveel tegengas geven.
Ons land ligt in het overgangsgebied tussen deze twee luchtsoorten. De strijd tussen zachte- en koude lucht gaat in onze omgeving gepaard met veel bewolking en van tijd tot tijd regen.
Na het weekend neemt het hogedrukgebied boven Scandinavië in kracht toe en zal een nieuwe poging doen om met vrieslucht ons land te veroveren. Storingen worden dan geleidelijk aan teruggedrongen en daarmee ook de zachte lucht: het wordt kouder met in de nachten geleidelijk aan vanuit het noordoosten op steeds meer plaatsen vorst.
De winter heeft het moeilijk maar is nog niet verslagen.
Piet Paulusma
quote:Boven vooral Rusland bouwt zich de komende tijd, aan de oostzijde van een Scandinavisch hogedrukgebied, een omvangrijk koudereservoir op. Vooral na het weekeinde resulteert deze ontwikkeling in grootschalige zeer strenge kou met temperaturen tussen -20 en -40 graden. Door drukdalingen boven Spanje en Portugal breidt de kou zich halverwege volgende week langzaam westwaarts uit. Deze ontwikkeling valt goed te zien op de temperatuurpluim van het ECMWF. Het is nog steeds niet onmogelijk dat de kou rond 18-19 februari echt gaat toenemen. De oper van het ECMWF verwacht namelijk dat het Scandinavisch hogedrukgebied zich over de Noordzee en de Britse Eilanden gaat versterken. Spannende ontwikkelingen dus!
Jan Visser
Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |