Dan nog kunnen ze er ook belang bij hebben.quote:
Waar smeren ze hun motoren dan mee?quote:
Er wonen 80 miljoen mensen in Eqyptequote:Op donderdag 3 februari 2011 19:36 schreef Juicyhil het volgende:
Ik bedoel, Amerika kan toch wel met een paar duizend man ff naar Egypte een paar daagjes de orde handhaven?
Zo ik weet is het alleen in het noorden. Het is lastig inderdaad, maar het leger/politie in Egypte zelf kan dat niet aan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er wonen 80 miljoen mensen in Eqypte
Tenminste zorgen dat het rellen ophoud. Als zelfs Mubarak mensen op de demonstranten afstuurt op de demonstranten om te rellen, zal het voorlopig nog wel even duren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:01 schreef Misstique het volgende:
Wat versta je dan onder 'de orde handhaven'? Wat zou hun rol moeten zijn?
en dan later buitenlandse invloeden de schuld kunnen geven en het anti VS gevoel in die regio bevorderen?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:03 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tenminste zorgen dat het rellen ophoud. Als zelfs Mubarak mensen op de demonstranten afstuurt op de demonstranten om te rellen, zal het voorlopig nog wel even duren.
Door daar troepen heen te sturen steun je Mubarak alleen maar, plus je vergroot de haat richting het westen alleen maar.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:03 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tenminste zorgen dat het rellen ophoud. Als zelfs Mubarak mensen op de demonstranten afstuurt op de demonstranten om te rellen, zal het voorlopig nog wel even duren.
Wellus. 0.3% van de olie in de wereld komt uit Egypte hoorde ik vandaagquote:
Dan kan naar internationaal recht alleen op verzoek van de huidige regering.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:36 schreef Juicyhil het volgende:
Ik bedoel, Amerika kan toch wel met een paar duizend man ff naar Egypte een paar daagjes de orde handhaven?
Dit is natuurlijk niet iets dat op regelmatige basis voor. En met bijvoorbeeld natuurrampen staan we direct klaar en bij dit, waar misschien evenveel doden zijn gevallen als een hoop rampen, laten we ze maar lekker rellenquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:06 schreef Symphonic het volgende:
Als we bij alle binnenlandse aangelegenheden moeten ingrijpen krijgen we het nog druk de komende tijd.
nou ja, de rellen zijn grotendeels omdat alles zo duur is in Egypte.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:13 schreef wdn het volgende:
Er is een makkelijkere oplossing: stop met het lenen van geld aan Egypte tot Mubarak weg is.
Klopt maar het geld dat ze ontvangen gaat rechstreeks naar Mubarak, wapens en salarissen voor militairen en politie. Dat is iets wat ze geen maand volhouden als het ophoudt met binnenkomen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
nou ja, de rellen zijn grotendeels omdat alles zo duur is in Egypte.
Dodental aardbeving Haïti: 230000quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet iets dat op regelmatige basis voor. En met bijvoorbeeld natuurrampen staan we direct klaar en bij dit, waar misschien evenveel doden zijn gevallen als een hoop rampen,
Die vrijheid gun ik de bevolking van Egypte wel ja.quote:laten we ze maar lekker rellen
http://www.parool.nl/paro(...)ven-de-honderd.dhtmlquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dodental aardbeving Haïti: 230000
Dodental n.a.v. de revolutie in Egypte: de teller stond volgens mij op 19 maar goed ik kan me natuurlijk vergissen.
[..]
Die vrijheid gun ik de bevolking van Egypte wel ja.
waarom zouden ze? het legerquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:36 schreef Juicyhil het volgende:
Volgens mij kiest het leger er bewust voor niet in te grijpen. En de politie relt mee. Oftewel er is niks wat de VS kan doen. Of ze moeten een compleet eigen aanpak willen gebruiken. Maar dat is gewoon waanzin.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zo ik weet is het alleen in het noorden. Het is lastig inderdaad, maar het leger/politie in Egypte zelf kan dat niet aan.
Dat agenten in burger een deel van de pro-Moebie clan vormen is bekend. Maar Egypte heeft een groot leger en wat we aan aantallen soldaten zien is erg beperkt. Zullen niet ook onderdelen van het leger bij de anti-vrijheid protesters zijn?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:59 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Volgens mij kiest het leger er bewust voor niet in te grijpen. En de politie relt mee. Oftewel er is niks wat de VS kan doen. Of ze moeten een compleet eigen aanpak willen gebruiken. Maar dat is gewoon waanzin.
Ze hebben iets dat nog veel belangrijker is.quote:
Dat is heel wat anders dan bijna net zoveel doden als bij natuurrampen. Maar waarom zou een land hierbij moeten ingrijpen? Bij een revolutie vallen nu eenmaal doden. En zoals al eerder is aangegeven, buitenlandse troepen zouden de situatie alleen maar verslechteren voor alle partijen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)ven-de-honderd.dhtml
En dat nog van 4 dagen geleden.
Afghanistan ook niet.quote:
Piramidesquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ze hebben iets dat nog veel belangrijker is.
Nee, het Suezkanaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:36 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Piramides. Ik vind het maar een zielig volk, 5000 jaar geleden bouwden de egyptenaren piramides en dat was ook gelijk hun hoogtepunt, sindsdien is het alleen maar minder geworden
. Nu kunnen ze alleen nog maar stenen gooien.
Wat een dwaas ben jij.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:36 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Piramides. Ik vind het maar een zielig volk, 5000 jaar geleden bouwden de egyptenaren piramides en dat was ook gelijk hun hoogtepunt, sindsdien is het alleen maar minder geworden
. Nu kunnen ze alleen nog maar stenen gooien.
Da's wel een mooi verhaal, natuurlijk, de VS die de Britten, Fransen en Israel min of meer naar huis stuurt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:51 schreef SemperSenseo het volgende:
Ja man, goed idee![]()
Wikipedia: Suez-crisis
Amerika doet helemaal niets en zal eerder Israel ervan weerhouden zelf iets te houden dan andersom, niemand is gebaat bij het geven van munitie aan extremisten in deze situatie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:48 schreef Olle. het volgende:
Als Amerika wat zal doen gaat dat via Israel..
Maar ze zullen niets doen omdat het een probleem is waar het land wellicht sterker uit komt op den duur.
heeft het ze niets opgeleverd dan? de oorlogen die ze aan het voeren zijn?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Als je iets niet moet doen is het wel Amerikanen sturen, dan weet je in ieder geval heel zeker dat de boel volledig explodeert.
Bovendien kijken de Amerikanen wel uit, zo hebben de oorlogen in Irak en Afghanistan hebben al onvoorstelbaar veel geld gekost.
alleen de mensen die alleen maar dollar tekens zien :0quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Amerika doet helemaal niets en zal eerder Israel ervan weerhouden zelf iets te houden dan andersom, niemand is gebaat bij het geven van munitie aan extremisten in deze situatie.
*zucht* munitie geven is niet letterlijk bedoeld, het is een uitdrukking.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:12 schreef Olle. het volgende:
[..]
alleen de mensen die alleen maar dollar tekens zien :0
en die zijn er helaas teveel. Maar dan zit je niet meer op landen niveau maar op het niveau van bendes en/of mensen met gewoon veel geld
*zucht * dat begreep ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht* munitie geven is niet letterlijk bedoeld, het is een uitdrukking.
Nee per saldo helemaal geen reet, het heeft vele miljarden gekostquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:10 schreef Olle. het volgende:
[..]
heeft het ze niets opgeleverd dan? de oorlogen die ze aan het voeren zijn?
Precies, dat zou ik ook zeggen!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Als je iets niet moet doen is het wel Amerikanen sturen, dan weet je in ieder geval heel zeker dat de boel volledig explodeert.
Bovendien kijken de Amerikanen wel uit, zo hebben de oorlogen in Irak en Afghanistan hebben al onvoorstelbaar veel geld gekost.
Je bedoelt een paar duizend man die gelynched worden of tienduizenden burgersslachtoffers? Gefeliciteerd je hebt er goed over nagedacht.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:36 schreef Juicyhil het volgende:
Bijna alle 80 miljoen inwoners wonen in het Noorden. De Nijldelta alleen herbergt 40 miljoen inwoners. Probeer het opnieuw.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zo ik weet is het alleen in het noorden. Het is lastig inderdaad, maar het leger/politie in Egypte zelf kan dat niet aan.
Het stelt weinig tot niets voor.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:53 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Egypte heeft wel olie. Het is zelfs een netto-exporteur van olie en gas.
Waarom? Die willen het Suez kanaal openhouden, net zoals zo'n beetje de rest van de consumerende wereld.quote:Op zondag 6 februari 2011 05:15 schreef truepositive het volgende:
Amerika kan er met opzet een puinzooi van maken.
Suez kanaal. Ze kunnen het dicht houden in wraak tegen US...quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ze hebben iets dat nog veel belangrijker is.
Ik zei ook kan, niet dat ze het daadwerkelijk doen. Bovendien, wat er momenteel gebeurt staat ver af van het suez kanaal, het is niet waarschijnlijk dat dat om interne redenen gesloten zou worden. Dat het om externe redenen gebeurt om de olieprijs nog verder op te drijven is waarschijnlijker.quote:Op zondag 6 februari 2011 05:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Waarom? Die willen het Suez kanaal openhouden, net zoals zo'n beetje de rest van de consumerende wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |