Volgens mij kiest het leger er bewust voor niet in te grijpen. En de politie relt mee. Oftewel er is niks wat de VS kan doen. Of ze moeten een compleet eigen aanpak willen gebruiken. Maar dat is gewoon waanzin.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zo ik weet is het alleen in het noorden. Het is lastig inderdaad, maar het leger/politie in Egypte zelf kan dat niet aan.
Dat agenten in burger een deel van de pro-Moebie clan vormen is bekend. Maar Egypte heeft een groot leger en wat we aan aantallen soldaten zien is erg beperkt. Zullen niet ook onderdelen van het leger bij de anti-vrijheid protesters zijn?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:59 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Volgens mij kiest het leger er bewust voor niet in te grijpen. En de politie relt mee. Oftewel er is niks wat de VS kan doen. Of ze moeten een compleet eigen aanpak willen gebruiken. Maar dat is gewoon waanzin.
Ze hebben iets dat nog veel belangrijker is.quote:
Dat is heel wat anders dan bijna net zoveel doden als bij natuurrampen. Maar waarom zou een land hierbij moeten ingrijpen? Bij een revolutie vallen nu eenmaal doden. En zoals al eerder is aangegeven, buitenlandse troepen zouden de situatie alleen maar verslechteren voor alle partijen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)ven-de-honderd.dhtml
En dat nog van 4 dagen geleden.
Afghanistan ook niet.quote:
Piramidesquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ze hebben iets dat nog veel belangrijker is.
Nee, het Suezkanaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:36 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Piramides. Ik vind het maar een zielig volk, 5000 jaar geleden bouwden de egyptenaren piramides en dat was ook gelijk hun hoogtepunt, sindsdien is het alleen maar minder geworden
. Nu kunnen ze alleen nog maar stenen gooien.
Wat een dwaas ben jij.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:36 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Piramides. Ik vind het maar een zielig volk, 5000 jaar geleden bouwden de egyptenaren piramides en dat was ook gelijk hun hoogtepunt, sindsdien is het alleen maar minder geworden
. Nu kunnen ze alleen nog maar stenen gooien.
Da's wel een mooi verhaal, natuurlijk, de VS die de Britten, Fransen en Israel min of meer naar huis stuurt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:51 schreef SemperSenseo het volgende:
Ja man, goed idee![]()
Wikipedia: Suez-crisis
Amerika doet helemaal niets en zal eerder Israel ervan weerhouden zelf iets te houden dan andersom, niemand is gebaat bij het geven van munitie aan extremisten in deze situatie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:48 schreef Olle. het volgende:
Als Amerika wat zal doen gaat dat via Israel..
Maar ze zullen niets doen omdat het een probleem is waar het land wellicht sterker uit komt op den duur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |