abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92863630
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:50 schreef megamandy het volgende:
Heb je eens erover nagedacht dat Chuck zich misschien wel wilde bewijzen tegenover de CAT squad? Zij zagen hem als een sukkeltje, totaak geen typische spion. Hij wil bewijzen dat hij wel een spion is maar door het overdreven zijn best doen gaat er juist ook meer fout.
Uiteraard, daar gaat het helemaal om.

Het begon goed toen voordat de hele squad met Sarah ging stappen hij nog tevergeefs zei "ik ben Chuck by the way" en dat er niet op gereageerd werd. Maar het ging te onkarakteristiek mis vanaf het ontbijt. De Chuck van S2 zou zo mogelijk gereageerd hebben, die van halverwege S4 niet. Wel de onhandige dingen, die kloppen, niet de (overdreven) domme dingen. Groot verschil.

quote:
Voor mij een heeeel logische redenering.
Dat hij zich wilde bewijzen wel, helemaal mee eens. Hoe de schrijver Chuck's aanpak uitwerkte niet.

En er was meer fout met de uitwerking in deze episode. Bijvoorbeeld de tijd dat Sarah met publieke complimentjes moest bevestigen dat Chuck toch echt zo suf nog niet is was al een flinke tijd voorbij. Ze kwamen nu ineens weer terug.

[ Bericht 3% gewijzigd door tvfan42 op 16-02-2011 13:29:25 ]
pi_92866199
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:20 schreef tvfan42 het volgende:

[..]
En er was meer fout met de uitwerking in deze episode. Bijvoorbeeld de tijd dat Sarah met publieke complimentjes moest bevestigen dat Chuck toch echt zo suf nog niet is was al een flinke tijd voorbij. Ze kwamen nu ineens weer terug.

omdat die katjes hem natuurlijk helemaal niet kennen

overigens gaan deze analyses me toch te ver. Het is maar Chuck, een verre van perfecte serie. Het was geen geweldige aflevering, maar als je naar zulke dingetjes gaat kijken zijn er elke aflevering wel genoeg fouten te vinden.

Overigens vind ik het niveau voor mijn gevoel wel wat achteruit gaan dit seizoen
pi_92868730
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:34 schreef planethugo het volgende:
overigens gaan deze analyses me toch te ver. Het is maar Chuck, een verre van perfecte serie. Het was geen geweldige aflevering, maar als je naar zulke dingetjes gaat kijken zijn er elke aflevering wel genoeg fouten te vinden.
Tja, daarin verschillen wij van mening maar dat is geen nieuws.

Chuck zit vol met plot holes, continuity problemen, onlogische gebeurtenissen, tijdfouten en weet ik veel meer, maar dat interesseert me niets bij een serie als Chuck. Ook komen plotwendingen voor die ik niet leuk vind, maar het zal me worst wezen. Het is het verhaal dat de schrijvers/producers/regisseurs willen vertellen, het is tenslotte hun verhaal. Als ik het niet leuk genoeg vind moet ik stoppen met kijken, simpel.

Maar als men zich niet aan de eigen (ongeschreven) regels houdt dan vind ik het wel een probleem. Dat is valsspelen, dat is structurele fouten maken. En dat irriteert me. In vs The Cat Aquad is dat door afraffelen en matig schijfwerk gebeurd, voor het eerst eigenlijk dit seizoen op deze schaal. Ik kan er een gigantisch stuk vol met 20 voorbeelden, argumenten en onderbouwing over schrijven, maar dat leest terecht toch niemand en ik heb ook wat beters te doen.

Niet elke aflevering kan een 8 of 9, laat staan een 10 verdienen, er moet ook incidenteel een 6- bij zitten blijkbaar. En dat is nu het geval. Volgende week hopelijk weer een 8 of hoger.
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:46:17 #79
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_92875269
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 13:20 schreef tvfan42

Oneens, hoezo zou dit niet (meer) bij Sarah passen? Sterker nog, als ze het niet gedaan had zou ik het juist irritant vinden. Ze kwam gewoon voor iemand op, als ze zelfs dat niet eens mag doen?

Je analyseert dingen die niet te analyseren zijn.
吴 曼 迪
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:48:58 #80
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_92885731
Ik ben het eens met tvfan42.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:51:52 #81
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_92885952
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:48 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik ben het eens met tvfan42.
Ik ook
Vind aflevering 14 en 15 maar matig.
pi_92893498
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:46 schreef megamandy het volgende:
Oneens, hoezo zou dit niet (meer) bij Sarah passen? Sterker nog, als ze het niet gedaan had zou ik het juist irritant vinden. Ze kwam gewoon voor iemand op, als ze zelfs dat niet eens mag doen?
Ze mag het wel doen, maar ze hebben vaak een omgekeerd effect. Het lijkt altijd net alsof ze haar vier jarige zoontje complimenteert dat hij zijn eigen veters kan strikken. Paternalistisch met een duur woord.

Dat was leuk toen Sarah de handler was van Chuck (hij was toen een boy nerd eigenlijk) maar nu niet meer. Het was dus ook logischerwijs verdwenen maar nu was het er ineens weer, net als al die andere S1/S2 eigenschappen.

Gewoon grote fouten van die schrijver. Hij blijkt niet toevallig de schrijver te zijn van de twee andere slechste afleveringen van dit seizoen. Dumpen die vent en een andere nemen.
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:47:37 #83
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_92894756
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:31 schreef tvfan42 het volgende:

[..]

Ze mag het wel doen, maar ze hebben vaak een omgekeerd effect. Het lijkt altijd net alsof ze haar vier jarige zoontje complimenteert dat hij zijn eigen veters kan strikken. Paternalistisch met een duur woord.

Dat was leuk toen Sarah de handler was van Chuck (hij was toen een boy nerd eigenlijk) maar nu niet meer. Het was dus ook logischerwijs verdwenen maar nu was het er ineens weer, net als al die andere S1/S2 eigenschappen.

Gewoon grote fouten van die schrijver. Hij blijkt niet toevallig de schrijver te zijn van de twee andere slechste afleveringen van dit seizoen. Dumpen die vent en een andere nemen.
Ik blijf dat gedrag van zowel Chuck als Sarah verklaarbaar vinden met het argument dat Chuck indruk wilde maken op the Cat Squad en Sarah ook wilde bewijzen aan hun dat Chuck geen kluns is. Oude vrienden roept vaak oud gedrag op.
pi_92895370
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik blijf dat gedrag van zowel Chuck als Sarah verklaarbaar vinden met het argument dat Chuck indruk wilde maken op the Cat Squad en Sarah ook wilde bewijzen aan hun dat Chuck geen kluns is. Oude vrienden roept vaak oud gedrag op.
Dat laatste is waar maar het zijn niet de oude vrienden van Chuck..

Nogmaals, die brunch is maar een van de voorbeelden van terugkeer naar de Chuck van S1/S2 en waarom dat fout is. Ik heb er op een Amerikaans Chuck forum uitgebreid over gehad (en heb er vele medestanders maar daar wil ik me niet achter verschuilen verder).

Als men hier dat interessant mocht vinden dan kan ik wel een deel van hier copy/pasten. Het is dan wel in het Engels en lang, inclusief tiepfouten om niet te veel tijd aan het schrijven kwijt te zijn. Vertalen ga ik niet doen, kost te veel tijd. Zeg het maar.
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:02:52 #85
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_92895798
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:56 schreef tvfan42 het volgende:

[..]

Dat laatste is waar maar het zijn niet de oude vrienden van Chuck..

Nogmaals, die brunch is maar een van de voorbeelden van terugkeer naar de Chuck van S1/S2 en waarom dat fout is. Ik heb er op een Amerikaans Chuck forum uitgebreid over gehad (en heb er vele medestanders maar daar wil ik me niet achter verschuilen verder).

Als men hier dat interessant mocht vinden dan kan ik wel een deel van hier copy/pasten. Het is dan wel in het Engels en lang, inclusief tiepfouten om niet te veel tijd aan het schrijven kwijt te zijn. Vertalen ga ik niet doen, kost te veel tijd. Zeg het maar.
Al post je duizend quotes dat gaat mijn mening echt niet veranderen. Bovendien is het totaal zwak als je dat nodig hebt om je punt te maken. Je kan het zelf prima verwoorden. Ben het alleen niet eens met je.
pi_92896749
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Al post je duizend quotes dat gaat mijn mening echt niet veranderen. Bovendien is het totaal zwak als je dat nodig hebt om je punt te maken. Je kan het zelf prima verwoorden. Ben het alleen niet eens met je.
Ik ben niet duidelijk geweest blijkbaar. Ik stel niet voor om quotes van anderen hier te plaatsen, maar mijn eigen quotes die ik op dat Amerikaanse board heb geschreven. Die zijn alleen veel langer en in het Engels. Ik wil ze hier met plezier plaatsen (ze zijn dus echt van mij!) maar ik ga ze niet vertalen. Maar indien geen interesse, ook best hoor.

Overigens, no offense, maar als er iets zwak is dan is het bij voorbaat al zeggen dat argumenten je mening niet kunnen veranderen. Zal je mij nooit horen zeggen. Maar goed, just my 2 cents.

[ Bericht 5% gewijzigd door tvfan42 op 16-02-2011 23:27:10 ]
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:39:08 #87
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_92897606
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:20 schreef tvfan42 het volgende:

[..]

Ik ben niet duidelijk geweest blijkbaar. Ik stel niet voor om quotes van anderen hier te plaatsen, maar mijn eigen quotes die ik op dat Amerikaanse board heb geschreven. Die zijn alleen veel langer en in het Engels. Ik wil ze hier met plezier plaatsen (ze zijn dus echt van mij!) maar ik ga ze niet vertalen. Maar indien geen interesse, ook best hoor.

Overigens, no offense, maar als er iets zwak is dan is het bij voorbaat al zeggen dat argumenten je mening niet kunnen veranderen. Zal je mij nooit horen zeggen. Maar goed, just my 2 cents.
Oké dat verandert de zaak. Maar van mij hoeft het niet. Omdat ik de strekking van je argumentatie nu wel weet. Daarvoor hoef ik geen verdere diepere uitleg en voorbeelden van. Daarom dat ik zei dat je argumenten mijn mening niet gaan veranderen. Je hebt gelijk dat Chuck zich deze aflevering meer gedroeg als die vroeger (s1/2) deed dan in het rest van dit seizoen. Maar dat is deels verklaarbaar met de al gegeven argumenten. Het gaat hier over een tv-serie, niet om een politiek debat. En bij tv-serie bepaal ik mijn mening voor het overgrote deel op hoe ik een aflevering beleef heb, niet op argumenten van anderen na afloop. Die zijn leuk om te lezen om te weten hoe anderen het beleefd hebben.Daarom is de grootste reden dat je me niet gaat overtuigen idat het me niet heeft gestoord tijdens het kijken van de aflevering en ik er van genoten heb. Jou kennelijk wel jammer genoeg voor je.

Trouwens vonden jullie het ook niet fris dat Chuck deze aflevering eindelijk eens andere skills kreeg van de intersect dan de steeds terugkerende kung-fu skills.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lonewolf2003 op 16-02-2011 23:45:02 ]
pi_92897883
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Oké dat verandert de zaak. Maar van mij hoeft het niet. Omdat ik de strekking van je argumentatie nu wel weet. Daarvoor hoef ik geen verdere diepere uitleg en voorbeelden van. Daarom dat ik zei dat je argumenten mijn mening niet gaan veranderen. Je hebt gelijk dat Chuck zich deze aflevering meer gedroeg als die vroeger (s1/2) deed dan in het rest van dit seizoen. Maar dat is deels verklaarbaar met de al gegeven argumenten. Het gaat hier over een tv-serie, niet om een politiek debat. En bij tv-serie bepaal ik mijn mening voor het overgrote deel op hoe ik een aflevering beleef heb, niet op argumenten van anderen na afloop. Die zijn leuk om te lezen om te weten hoe anderen het beleefd hebben.Daarom is de grootste reden dat je me niet gaat overtuigen idat het me niet heeft gestoord tijdens het kijken van de aflevering en ik er van genoten heb. Jou kennelijk wel jammer genoeg voor je.
Okay, fair enough. Ik snap je redenatie en vanuit jouw oogpunt gezien geef ik je volkomen gelijk.
pi_92909709
Alleen al door deze discussies kap ik volledig met Chuck.

Ojah en ik vond aflevering 12 of 13 wat was het, wel een mooi einde. Klaar ermee.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:26:31 #90
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_92910122
Hier staat teveel tekst voor Chuck :').
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:26:47 #91
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_92910131
Die Cats :9. Goftedomme lekker.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_92910569
Vind het wel jammer, vond het altijd mooi in de Buymore met Morgan en die Japanse Chick enzo. Vond het een echte feelgood serie. Met die ma en Volkov en al die shit is maar bagger.
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:04:13 #93
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_92911641
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:38 schreef JDx het volgende:
Vind het wel jammer, vond het altijd mooi in de Buymore met Morgan en die Japanse Chick enzo. Vond het een echte feelgood serie. Met die ma en Volkov en al die shit is maar bagger.
Inderdaad. Maargoed de ratings zakken steeds lager dus een eventuele kans op een nieuw seizoen wordt met de uitzending kleiner. Het had van mij al 3 afleveringen mogen stoppen, na het mooie einde in het ziekenhuis.
pi_92927960
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:04 schreef Houniet het volgende:

[..]

Inderdaad. Maargoed de ratings zakken steeds lager dus een eventuele kans op een nieuw seizoen wordt met de uitzending kleiner. Het had van mij al 3 afleveringen mogen stoppen, na het mooie einde in het ziekenhuis.
Maar, nu zijn ze al zo ver dat syndication tot de mogelijkheden behoort. Een kort vijfde seizoen en choo choo, daar is de money train. Althans, dat hoopt NBC natuurlijk.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_92929784
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:20 schreef Orbis het volgende:

[..]

Maar, nu zijn ze al zo ver dat syndication tot de mogelijkheden behoort. Een kort vijfde seizoen en choo choo, daar is de money train. Althans, dat hoopt NBC natuurlijk.
Probleem is dat als dit seizoen afgelopen is er 71 afleveringen zijn geweest. Dat betekend dus nog 29 afleveringen, dat is wel erg veel!
pi_92930612
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:38 schreef JDx het volgende:
Hierbij sluit ik me aan. :) Misschien binnenkort maar weer eens aan de eerdere seizoenen beginnen. *O*
Je suis Charlie Sheen
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:35:12 #97
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_92936247
quote:
17s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:26 schreef Houniet het volgende:
Voilà!
Trotse Belg.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 06:41:20 #98
13250 Lod
Sapere aude!
pi_92952554
quote:
17s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:26 schreef Houniet het volgende:
Ik zie wel mogelijkheden voor een spin-off :)
GNU Terry Pratchett
pi_92994038
:9~ :9 :9 Carina :9 :9 :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')