abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:03:44 #151
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92379382
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:34 schreef michaelmoore het volgende:
Het wachten is nu nog op vrije verkiezingen in Iran, Noord-Korea en Birma
En Rusland en China, en nog zo'n 30 a 40 landen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_92379830
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

De EU niet te vergeten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:20:10 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92380019
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

helaas, en ook de EU is niet democratisch tot stand gekomen maar via "besprekingen"
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92381768
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De EU niet te vergeten.
Daar zijn de verkiezingen al eerlijk genoeg.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:04:50 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92381840
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:02 schreef waht het volgende:

[..]

Welke verkiezingen? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_92382011
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welke verkiezingen? :')
Heel grappig. Zonder vergelijkingsmateriaal is het wellicht vreselijk maar ga eens buiten Europa wonen.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:10:25 #157
pi_92382081
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:08 schreef waht het volgende:

[..]

Heel grappig. Zonder vergelijkingsmateriaal is het wellicht vreselijk maar ga eens buiten Europa wonen.
Dat het buiten slecht weer is betekent nog niet dat het binnen warm is.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_92382219
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:02 schreef waht het volgende:

[..]

Alleen is de uitkomst ervan slechts marginaal bepalender voor de macht die over je uitgeoefend wordt dan een missverkiezing.
pi_92382621
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat het buiten slecht weer is betekent nog niet dat het binnen warm is.
Nee maar het getuigt wel van onwetendheid om te verkondigen dat het binnen ondraaglijk slecht is als het buiten vele malen erger is.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alleen is de uitkomst ervan slechts marginaal bepalender voor de macht die over je uitgeoefend wordt dan een missverkiezing.
Over het algemeen worden de belangen van de gemiddelde burger in Nederland veel beter behartigd dan buiten het westen. Via de volksvertegenwoordiging of anders. Het blijkt telkens weer hoe goed de burger het hier heeft en hoe beschaafd onze overheid is. Het voornaamste probleem is dat men dat niet wil zien en veel liever wil geloven dat we in een ware hel leven. Er wordt, simpel gezegd, gericht op wat fout is en genegeerd wat goed is.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:25:57 #160
pi_92382742
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:23 schreef waht het volgende:

[..]

Nee maar het getuigt wel van onwetendheid om te verkondigen dat het binnen ondraaglijk slecht is als het buiten vele malen erger is.

Het is gewoon onzin. "Wat nou je lust geen spruitjes, in Afrika doen ze een moord om spruitjes" maakt de spruitjes niet lekkerder.
pi_92382985
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:23 schreef waht het volgende:

Over het algemeen worden de belangen van de gemiddelde burger in Nederland veel beter behartigd dan buiten het westen. Via de volksvertegenwoordiging of anders. Het blijkt telkens weer hoe goed de burger het hier heeft en hoe beschaafd onze overheid is.
En hoe minder beschaafd die langzaam maar zeker wordt.

quote:
Het voornaamste probleem is dat men dat niet wil zien en veel liever wil geloven dat we in een ware hel leven. Er wordt, simpel gezegd, gericht op wat fout is en genegeerd wat goed is.
Ik zie vooral genegeerd worden dat het de verkeerde kant op gaat. De democratie is op zijn retour in de EU en de beschaving bij de overheden ook.
pi_92383377
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin. "Wat nou je lust geen spruitjes, in Afrika doen ze een moord om spruitjes" maakt de spruitjes niet lekkerder.
Het hoeft niet lekker te zijn, je moet het gewoon slikken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En hoe minder beschaafd die langzaam maar zeker wordt.

[..]

Ik zie vooral genegeerd worden dat het de verkeerde kant op gaat. De democratie is op zijn retour in de EU en de beschaving bij de overheden ook.
Ben het met je eens dat er aandacht wordt besteed aan de verkeerde problemen maar dat neemt niet weg dat alles wat goed gaat sowieso op weinig aandacht hoeft te rekenen.
pi_92384253
http://www.marketskeptics(...)o-at-request-of.html

frank Wisner, de man die de VS gestuurd heeft om met Egypte te onderhandelen
over Moebarak.
Die zelfde man , die vanavond de uitspraak deed dat Moebarak moet blijven .
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:09:13 #164
pi_92384745
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:40 schreef waht het volgende:

[..]

Het hoeft niet lekker te zijn, je moet het gewoon slikken.

Dat maak ik zelf nog wel uit. En de Egyptenaren ook.
pi_92387887
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf nog wel uit. En de Egyptenaren ook.
Mijn punt is dus dat de Egyptenaren in een veel slechtere situatie zitten dan jij.
  zondag 6 februari 2011 @ 00:33:00 #166
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_92395342
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:08 schreef waht het volgende:

[..]

Mijn punt is dus dat de Egyptenaren in een veel slechtere situatie zitten dan jij.
En?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 6 februari 2011 @ 00:50:12 #167
pi_92396007
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:08 schreef waht het volgende:

[..]

Jij zit ook in een slechtere situatie dan ik, dat is voor mij geen argument om niet naar verbetering te streven.
pi_92402549
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij zit ook in een slechtere situatie dan ik, dat is voor mij geen argument om niet naar verbetering te streven.
Oh dat betwijfel ik. En voor mij is dat zeker wel een reden om niet enkel te focussen op wat fout is.
  zondag 6 februari 2011 @ 11:07:13 #169
pi_92402934
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 10:48 schreef waht het volgende:

[..]

Oh dat betwijfel ik. En voor mij is dat zeker wel een reden om niet enkel te focussen op wat fout is.
Dat begrijp ik.
pi_92403811
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:19 schreef KoosVogels het volgende:

Volgens jouw gedachtegang is er echter nooit verbetering mogelijk. Dan zal er nooit wat veranderen en blijft de situatie eeuwig hetzelfde.
Verbetering op welk vlak? Democratie is wel degelijk een verbetering, ik stel dat democratie echter weinig effect gaat hebben op de oorzaken van de situatie in Egypte.
  zondag 6 februari 2011 @ 12:51:59 #171
pi_92406268
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
Democratie is wel degelijk een verbetering,
Niet voor ons. Wij experimenteren daar al een tijdje mee, en we willen meer en beter.
pi_92411882
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Niet voor ons. Wij experimenteren daar al een tijdje mee, en we willen meer en beter.
Oh ja? 16% in Nederland stemt op een partij die zo ondemocratisch is als maar zijn kan in een democratie dus waar jij dat vandaan haalt is mij een raadsel.
Voor de rest is er in Nederland niet of nauwelijks interesse om de huidige democratie te veranderen.

Zoals gewoonlijk kom je weer met een nietszeggende non-sequitur die er totaal niet toe doet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 15:08:30 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 15:09:32 #173
pi_92411998
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh ja? 16% in Nederland stemt op een partij die zo ondemocratisch is als maar zijn kan
Proteststemmers en radicalisme bewijzen mijn punt, idd. :Y
  zondag 6 februari 2011 @ 15:16:49 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92412267
quote:

[..]

Verbetering op welk vlak? Democratie is wel degelijk een verbetering, ik stel dat democratie echter weinig effect gaat hebben op de oorzaken van de situatie in Egypte.
we doe ons uiterste best om democratie in Egypte te voorkomen ten koste van 2 miljard oer jaar, waarom dan nu opeens wel

Denkt U dat er echt ooit eerlijke verkiezingen in Afghanistan komen ????????????????
Neen toch
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92412495
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:16 schreef michaelmoore het volgende:

we doe ons uiterste best om democratie in Egypte te voorkomen ten koste van 2 miljard oer jaar, waarom dan nu opeens wel

Denkt U dat er echt ooit eerlijke verkiezingen in Afghanistan komen ????????????????
Neen toch
Probeer het eens in begrijpelijk Nederlands want ik snap niet erg goed wat je hiermee wilt zeggen. Wie is 'we' in deze en waar haal je dat bedrag vandaan?

Denk ik dat er ooit eerlijke verkiezingen komen in Afghanistan? Nee, die zijn er dan ook nooit echt geweest dus dat is niet zo vreemd, Afghanistan is een land van corrupte warlords, stammenstrijd en dan nog een religieuze component in de vorm van de Taliban.
pi_92418023
quote:

[..]

Dat beweer ik evenmin. Maar het is een eerste stap. Vergelijk het met bijvoorbeeld de Frans Revolutie. Stap een was het inperken van de macht van de monarchie. Nu kun je natuurlijk stellen dat de Fransen rijp waren voor democratie, maar dat is simpelweg een leugen. Ik bedoel; de opstandelingen hakten de hoofden van regeringsbeamten af en plaatsten die op speren. Lijkt mij geen volk dat rijp is voor democratie (wat natuurlijk ook wel bleek na de machtsgreep van Napoleon). De weg naar succes kent nou eenmaal een hoop hobbels.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 6 februari 2011 @ 18:30:46 #177
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_92420487
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat beweer ik evenmin. Maar het is een eerste stap. Vergelijk het met bijvoorbeeld de Frans Revolutie. Stap een was het inperken van de macht van de monarchie. Nu kun je natuurlijk stellen dat de Fransen rijp waren voor democratie, maar dat is simpelweg een leugen. Ik bedoel; de opstandelingen hakten de hoofden van regeringsbeamten af en plaatsten die op speren. Lijkt mij geen volk dat rijp is voor democratie (wat natuurlijk ook wel bleek na de machtsgreep van Napoleon). De weg naar succes kent nou eenmaal een hoop hobbels.
Die mensen die met hun koppen op speren zaten hadden zelf ook vele levens op hun naam staan. Ik zie dat als een supersnelrecht in een chaotische tijd. Of was Nederland na de bevrijding ook niet rijp voor democratie? Dat er daarna een man was die enige vorm van democratie de grond in stampte en zichzelf tot Keizer kroonde zegt ook niks over het feit of de Fransen klaar waren voor democratie.
pi_92421792
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:30 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Die mensen die met hun koppen op speren zaten hadden zelf ook vele levens op hun naam staan. Ik zie dat als een supersnelrecht in een chaotische tijd. Of was Nederland na de bevrijding ook niet rijp voor democratie? Dat er daarna een man was die enige vorm van democratie de grond in stampte en zichzelf tot Keizer kroonde zegt ook niks over het feit of de Fransen klaar waren voor democratie.
Beweer ik iets anders dan? Ik haalde de Fransen aan als bewijs dat Egypte mogelijk wel rijp is voor een echte democratie.
  zondag 6 februari 2011 @ 21:32:05 #179
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_92431671
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beweer ik iets anders dan? Ik haalde de Fransen aan als bewijs dat Egypte mogelijk wel rijp is voor een echte democratie.
Oh sorry dan heb ik je post verkeerd begrepen.
pi_92445773
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is er mis met het Moslimbroederschap. Als het volk dat wil, dan is dat toch hun goed recht? De kans is trouwens niet eens zo groot dat die een grote rol gaan spelen, omdat ze slechts 20% van het volk vertegenwoordigen. Het zou dus een coalitiepartij kunnen zijn.

En ik zie niet in, wat daar mis mee is. Het is de wil van een volk en daar is nooit iets mis mee. Want dat noemen we democratie.
Die moslim broederschap wil helemaal geen democratie.

Die zijn voor theocratie ala Iran.

Ik heb niet de illussie dat Egypte een echte democratie wordt, daar voor zijn de krachten van die achterlijke en fascistische sharia veel te sterk.
pi_92447376
De EU mag inderdaad wel wat meer achter het volk gaan staan, maar hopelijk doet dat volk het zelf ook. Als zij meer democratie willen moeten ze dalijk niet op een partij stemmen die ze in een theocratische greep gaat nemen, soit.
pi_92461571
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:24 schreef Chooselife het volgende:
........
Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waar extremisme vandaan komt? En haat jegens het Westen?
Ik ben van mening, dat elk slachtoffer wat vanaf nu valt, op het conto van de EU en de VS geschreven mag worden.

Wij houden van democratie, zolang het ons maar uitkomt. Verschrikkelijk, wat zich nu afspeelt.
het extremisme binnen bepaalde gelederen in het middenoosten wordt ook deels ingegeven door de standaard haat van bepaalde extreme moslimgroeperingen die terug willen naar de middeleeuwen. :Y Anderzijds is Amerika sedert de jaren 60 bezig middels de CIA overal regeringen naar hun hand te zetten en EU heeft uit een soort schuldgevoel = WW 2)nooit het lef gehad zich te distantiëren. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92465486
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:39 schreef rubje het volgende:

[..]

het extremisme binnen bepaalde gelederen in het middenoosten wordt ook deels ingegeven door de standaard haat van bepaalde extreme moslimgroeperingen die terug willen naar de middeleeuwen. :Y Anderzijds is Amerika sedert de jaren 60 bezig middels de CIA overal regeringen naar hun hand te zetten en EU heeft uit een soort schuldgevoel = WW 2)nooit het lef gehad zich te distantiëren. }:|
De haat jegens het westen komt vooral voort uit de angst van fundamentalistische moslims dat hun land verwestert. In dat opzicht vertonen zij veel overeenkomst met de islamofoben in het westen. Zij vrezen de het westen islamiseert terwijl de moslims bang zijn dat hun leefomgeving verandert in een westers land. Verschil is dat het M-O daadwerkelijk aan het verwesteren is, terwijl Europa niet islamiseert. Maar goed, daar komt die haat dus vandaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')