abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92418023
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Verbetering op welk vlak? Democratie is wel degelijk een verbetering, ik stel dat democratie echter weinig effect gaat hebben op de oorzaken van de situatie in Egypte.
Dat beweer ik evenmin. Maar het is een eerste stap. Vergelijk het met bijvoorbeeld de Frans Revolutie. Stap een was het inperken van de macht van de monarchie. Nu kun je natuurlijk stellen dat de Fransen rijp waren voor democratie, maar dat is simpelweg een leugen. Ik bedoel; de opstandelingen hakten de hoofden van regeringsbeamten af en plaatsten die op speren. Lijkt mij geen volk dat rijp is voor democratie (wat natuurlijk ook wel bleek na de machtsgreep van Napoleon). De weg naar succes kent nou eenmaal een hoop hobbels.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 6 februari 2011 @ 18:30:46 #177
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_92420487
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat beweer ik evenmin. Maar het is een eerste stap. Vergelijk het met bijvoorbeeld de Frans Revolutie. Stap een was het inperken van de macht van de monarchie. Nu kun je natuurlijk stellen dat de Fransen rijp waren voor democratie, maar dat is simpelweg een leugen. Ik bedoel; de opstandelingen hakten de hoofden van regeringsbeamten af en plaatsten die op speren. Lijkt mij geen volk dat rijp is voor democratie (wat natuurlijk ook wel bleek na de machtsgreep van Napoleon). De weg naar succes kent nou eenmaal een hoop hobbels.
Die mensen die met hun koppen op speren zaten hadden zelf ook vele levens op hun naam staan. Ik zie dat als een supersnelrecht in een chaotische tijd. Of was Nederland na de bevrijding ook niet rijp voor democratie? Dat er daarna een man was die enige vorm van democratie de grond in stampte en zichzelf tot Keizer kroonde zegt ook niks over het feit of de Fransen klaar waren voor democratie.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_92421792
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:30 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Die mensen die met hun koppen op speren zaten hadden zelf ook vele levens op hun naam staan. Ik zie dat als een supersnelrecht in een chaotische tijd. Of was Nederland na de bevrijding ook niet rijp voor democratie? Dat er daarna een man was die enige vorm van democratie de grond in stampte en zichzelf tot Keizer kroonde zegt ook niks over het feit of de Fransen klaar waren voor democratie.
Beweer ik iets anders dan? Ik haalde de Fransen aan als bewijs dat Egypte mogelijk wel rijp is voor een echte democratie.
  zondag 6 februari 2011 @ 21:32:05 #179
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_92431671
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beweer ik iets anders dan? Ik haalde de Fransen aan als bewijs dat Egypte mogelijk wel rijp is voor een echte democratie.
Oh sorry dan heb ik je post verkeerd begrepen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_92445773
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is er mis met het Moslimbroederschap. Als het volk dat wil, dan is dat toch hun goed recht? De kans is trouwens niet eens zo groot dat die een grote rol gaan spelen, omdat ze slechts 20% van het volk vertegenwoordigen. Het zou dus een coalitiepartij kunnen zijn.

En ik zie niet in, wat daar mis mee is. Het is de wil van een volk en daar is nooit iets mis mee. Want dat noemen we democratie.
Die moslim broederschap wil helemaal geen democratie.

Die zijn voor theocratie ala Iran.

Ik heb niet de illussie dat Egypte een echte democratie wordt, daar voor zijn de krachten van die achterlijke en fascistische sharia veel te sterk.
pi_92447376
De EU mag inderdaad wel wat meer achter het volk gaan staan, maar hopelijk doet dat volk het zelf ook. Als zij meer democratie willen moeten ze dalijk niet op een partij stemmen die ze in een theocratische greep gaat nemen, soit.
pi_92461571
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:24 schreef Chooselife het volgende:
........
Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waar extremisme vandaan komt? En haat jegens het Westen?
Ik ben van mening, dat elk slachtoffer wat vanaf nu valt, op het conto van de EU en de VS geschreven mag worden.

Wij houden van democratie, zolang het ons maar uitkomt. Verschrikkelijk, wat zich nu afspeelt.
het extremisme binnen bepaalde gelederen in het middenoosten wordt ook deels ingegeven door de standaard haat van bepaalde extreme moslimgroeperingen die terug willen naar de middeleeuwen. :Y Anderzijds is Amerika sedert de jaren 60 bezig middels de CIA overal regeringen naar hun hand te zetten en EU heeft uit een soort schuldgevoel = WW 2)nooit het lef gehad zich te distantiëren. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92465486
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:39 schreef rubje het volgende:

[..]

het extremisme binnen bepaalde gelederen in het middenoosten wordt ook deels ingegeven door de standaard haat van bepaalde extreme moslimgroeperingen die terug willen naar de middeleeuwen. :Y Anderzijds is Amerika sedert de jaren 60 bezig middels de CIA overal regeringen naar hun hand te zetten en EU heeft uit een soort schuldgevoel = WW 2)nooit het lef gehad zich te distantiëren. }:|
De haat jegens het westen komt vooral voort uit de angst van fundamentalistische moslims dat hun land verwestert. In dat opzicht vertonen zij veel overeenkomst met de islamofoben in het westen. Zij vrezen de het westen islamiseert terwijl de moslims bang zijn dat hun leefomgeving verandert in een westers land. Verschil is dat het M-O daadwerkelijk aan het verwesteren is, terwijl Europa niet islamiseert. Maar goed, daar komt die haat dus vandaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')