Mja, had m wel bij SPT in de OP gedaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was op zoek naar het Evy 5 km schema op 'papier' zodat ik kan weten waar ik aan begin als ik een les verder ga. Misschien is het wat voor in de OP?
Tijdschema (Excel) downloaden via: yousendit.com/download/MzZITkFpZ2c5bEN4dnc9PQ
Ik ookquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:33 schreef Snuitebolletje het volgende:
jeeej, nieuwe schoenen
Schijnbaar kan ik hardlopen op een koordje. Zet mn voeten keurig netjes recht voor elkaar neer, alleen het nadeel is dat mn enkel dikke optaters krijgt van het scheef neerzetten. Nieuwe schoenen, volgende week nieuwe kansen.
Moet je met Q. maar eens gaan posten bij mijn huis.. Volgende week maandag rond 18, woensdag rond 6, vrijdag rond 18quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:37 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik ookMaar voorlopig nog niet lopen
En dat op een koordje wil ik je wel zien doen
Waarom met Q?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:38 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Moet je met Q. maar eens gaan posten bij mijn huis.. Volgende week maandag rond 18, woensdag rond 6, vrijdag rond 18
dank jullie wel allemaal.....baal als een stekker ja, maar goed. Eerst herstellen...en dan zien we wel verderquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ai, dat klinkt vervelend! Beterschap!
Juist gaan, dan voel je je daarna meestal beter.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:01 schreef Horchata het volgende:
Ik moet vandaag les 14, maar voor het eerst heb ik echt geen zin
Zo ver zijn de meesten hier nog nietquote:Op woensdag 9 februari 2011 15:05 schreef galtfactory het volgende:
Ik heb niet alles van het topic doorgelezen maar zijn hier nog liefhebbers van
lange afstanden? Denk aan +/- 10 kilometer per dag rennen,heen en terug en
op schema.
pussyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!! zou willen dat ik kon.. Maar helaas moeten mijn schenen nog wat rust hebben, ga zo wel een stukje wandelen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:01 schreef Horchata het volgende:
Ben je al geweest ondertussen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:01 schreef Horchata het volgende:
Check. Ik sta te popelen om te gaan, maar ik vrees dat zelfs zaterdag al te vroeg is om te gaanquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:33 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
pussyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!! zou willen dat ik kon.. Maar helaas moeten mijn schenen nog wat rust hebben, ga zo wel een stukje wandelen.
Ik las laatst dat het boek 'Start to run' opnieuw wordt uitgegeven, met nieuwe podcasts erbij!quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:52 schreef GotC het volgende:
Heb net 'Keep running' van Evy bij de bieb geleendStart to run hadden ze niet
.
Ik moet meteen denken aan:quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:52 schreef GotC het volgende:
.
Start to Run heb ik van de week bij de boekhandel nog zien liggenquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:52 schreef GotC het volgende:
.
Welkom!quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:02 schreef Ardbeg het volgende:
Zo.... hier ook een nieuwe Evy aanhanger
Ik moet morgen les 7 gaan lopen. Tot nu toe valt het mij behoorlijk mee moet ik zeggen.
Wel heb ik eergisteren waarschijnlijk iets teveel gelopen want mijn rechterknie speelde een beetje op. Ik hoop dat dit morgen volledig over is.
Het viel me trouwens op dat Evy alleen in les 1 vertelde wanneer je op de helft van de les was en daarna niet meer, vandaar dat ik nu iedere keer te ver loop i.p.v op de helft weer huiswaarts te keren
![]()
Waar ik het meest moeite mee heb is het juiste tempo/ritme zien aan te houden en ook kuilen en bobbels in de weg zorgen ervoor dat ik snel uit balans raak. Hopelijk zal dit snel verbeteren.
Heb iedergeval zin in morgen!
Komop! Je kunt het! Je voelt je vast beter als je hebt gelopen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:22 schreef egeltje1985 het volgende:
kmoet zo les 10. Kheb hoofdpijn... En ik heb nog geen zin.
Dat zal voor iedereen anders zijn denk ik. Ik heb totaal geen drempel. Juist niet. Zou elke dag wel willen lopenquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:48 schreef Aukje83 het volgende:
Tja hardlopen is echt investeren he voordat je er wat uit kan halen dat is wel jammer aan de sport he het heeft een behoorlijke drempel dat is wel zo..
Ok, ik heb mn outfit aan, ik ga zo beginnen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Komop! Je kunt het! Je voelt je vast beter als je hebt gelopen.
gelijk een note aan mezelf, ik heb ook geen zin.
Ik ook eigenlijk wel. Alleen vandaag niet, zal wel door medicatie komen. Ik voel me vreemd, ik sla even een dagje over.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat zal voor iedereen anders zijn denk ik. Ik heb totaal geen drempel. Juist niet. Zou elke dag wel willen lopen
Ja, dat zei je er niet bijquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook eigenlijk wel. Alleen vandaag niet, zal wel door medicatie komen. Ik voel me vreemd, ik sla even een dagje over.
Als je eenmaal buiten staat komt het vast goedquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:30 schreef robdriessen het volgende:
Ik moet me ook even oppompen. Run 11 vandaag. Als er nou eens een zonnetje doorbrak zou ik waarschijnlijk een stuk meer zin hebbenMAAR WE GAAN, POTVERJANDRIEDUBBELTJESNOGEENSAANTOE!
Nou ja, als er één sport is waarvan ik weet dat er veel mensen afhaken, vanwege gebrek aan voortgang, gedoe met blessures, gebrek aan motivatie, klachten over knieën, kramp in kuiten, schenen die in een vroeg stadium al niet willen doorbloeden en de hele loop vernachelen, problemen met het vinden van goede schoenen, mensen die niet weten hoe hard ze kunnen gaan en dan té hard gaan, mensen die geen intrinsieke motivatie uit de sport zelf halen etc, dan is het hardlopen wel.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat zal voor iedereen anders zijn denk ik. Ik heb totaal geen drempel. Juist niet. Zou elke dag wel willen lopen
Mijn eerste bericht van vandaag was ook voor ik mn medicijnen had ingenomen en toen had ik nog gewoon geen zin. Toen kreeg ik zin maar toen gingen de medicijnen werkenquote:
Ok, les 11 gedaan! Alleen stopte mn mp3 voortijdig, wtf. Kheb een stukje teruggespoeld en de les alsnog afgemaakt, prima verder dus.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:30 schreef robdriessen het volgende:
Ik moet me ook even oppompen. Run 11 vandaag. Als er nou eens een zonnetje doorbrak zou ik waarschijnlijk een stuk meer zin hebbenMAAR WE GAAN, POTVERJANDRIEDUBBELTJESNOGEENSAANTOE!
Dat heb ik ook gehad bij een les. Maar volgens mij niet les 11. Heel irritant in ieder gevalquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ok, les 11 gedaan! Alleen stopte mn mp3 voortijdig, wtf. Kheb een stukje teruggespoeld en de les alsnog afgemaakt, prima verder dus.
Bedankt voor de motivatie en je aanmoediging!quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:44 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
Nou ja, als er één sport is waarvan ik weet dat er veel mensen afhaken, vanwege gebrek aan voortgang, gedoe met blessures, gebrek aan motivatie, klachten over knieën, kramp in kuiten, schenen die in een vroeg stadium al niet willen doorbloeden en de hele loop vernachelen, problemen met het vinden van goede schoenen, mensen die niet weten hoe hard ze kunnen gaan en dan té hard gaan, mensen die geen intrinsieke motivatie uit de sport zelf halen etc, dan is het hardlopen wel.
Je maakt het hardlopen wel erg aantrekkelijk zoquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:44 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
Nou ja, als er één sport is waarvan ik weet dat er veel mensen afhaken, vanwege gebrek aan voortgang, gedoe met blessures, gebrek aan motivatie, klachten over knieën, kramp in kuiten, schenen die in een vroeg stadium al niet willen doorbloeden en de hele loop vernachelen, problemen met het vinden van goede schoenen, mensen die niet weten hoe hard ze kunnen gaan en dan té hard gaan, mensen die geen intrinsieke motivatie uit de sport zelf halen etc, dan is het hardlopen wel.
Nja, ik ben inmiddels 10 cm van m'n taille kwijt sinds juli, en het enige wat ik doe is hardlopen en af en toe zwemmenquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:22 schreef Aukje83 het volgende:
Nou ja als je gaat hardlopen om af te vallen om maar iets te noemen dan ga je wat mij betreft voorbij aan het feit dat het ten eerste een sport is die net als alle andere sporten vraagt dat je techniek opbouwt en een verstandhouding met je lichaam ontwikkelt. En dan gaat het vrij makkelijk mis, al zijn er altijd mensen die er op een natuurlijke manier zo mee weglopen.
Ik ben zelf iemand die in het begin ook echt wel heeft afgezien hoorMaar daar moet je je niet door laten kennen!
Ik wilde niemand demotiveren mijn excuses haha.
Ouch....quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:44 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
Je laten adviseren in een goede hardloopwinkelquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:06 schreef Tamashii het volgende:
Hoe weet je welke schoenen je moet kiezen? Of is elke goede hardloopschoen eigenlijk goed?
Boy do I know it.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:22 schreef Aukje83 het volgende:
Nou ja als je gaat hardlopen om af te vallen om maar iets te noemen dan ga je wat mij betreft voorbij aan het feit dat het ten eerste een sport is die net als alle andere sporten vraagt dat je techniek opbouwt en een verstandhouding met je lichaam ontwikkelt. En dan gaat het vrij makkelijk mis, al zijn er altijd mensen die er op een natuurlijke manier zo mee weglopen.
Ik ben zelf iemand die in het begin ook echt wel heeft afgezien hoorMaar daar moet je je niet door laten kennen!
Ik wilde niemand demotiveren mijn excuses haha.
Als je je armen hoger tegen je borst aanhoudt tijdens het rennen ( heb ik me laten vertellen) heb je (nog) zwakke buikspieren. En de kruisbeweging die je dan met je armen maakt tijdens het rennen zou net de verkeerde houding zijn. Lager schijnt beter te zijn zodat een voorwaartse beweging ontstaat. Pompen met je ellebogen naar achter als het ware.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:56 schreef Horchata het volgende:
Net een heerlijk stuk gelopen. Nu ik langere afstanden kan lopen kan ik ook steeds verder het bos in, waar ik het veel fijner vind lopen dan op de fietspaden
er naartoe. Vandaag viel het me trouwens op dat veel mensen hun armen heel raar en laag naast zich laten wapperen
Ik heb les 4 toch helemaal uitgelopen, wat een meevaller! De muziek was qua tempo vandaag wel wat beter. De les zelf was gewoon hetzelfde als les 3.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ik ga het maar proberen. Al voel ik me nog steeds vreemd met die medicijnen, ik stop gewoon als het niet lukt.
Je zult versteld staan hoe snel je conditie omhoog gaat!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:53 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn eerste les met Evy zit erop, wist dat mijn conditie bagger was maar zo erg... buh. Nu maar eens douchen.
Ze leken een beetje willekeurig langs het lichaam te slapperen, ik vond het er nogal oncomfortabel uitzien. Maar blijkbaar komt dat omdat ik zwakke buikspieren heb?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 12:04 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Als je je armen hoger tegen je borst aanhoudt tijdens het rennen ( heb ik me laten vertellen) heb je (nog) zwakke buikspieren. En de kruisbeweging die je dan met je armen maakt tijdens het rennen zou net de verkeerde houding zijn. Lager schijnt beter te zijn zodat een voorwaartse beweging ontstaat. Pompen met je ellebogen naar achter als het ware.
Of bedoelde je dat de armen bijna 'dood' hingen langs het lichaam?
Ik zal het merken, in het ergste geval doe ik week 1 een aantal keer opnieuw, dat maakt ook niet uitquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:59 schreef Ardbeg het volgende:
[..]
Je zult versteld staan hoe snel je conditie omhoog gaat!
Ik ook hoor (dat iedereen het kan). Verschilt wel per persoon, maar als je geduldig bent dan kom je een heel eind (letterlijk/figuurlijk)quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:45 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Boy do I know it.
Ik ben al vaker afgehaakt omdat ik tot de conclusie kwam dat ik gewoon de bouw niet heb voor hardlopen. Het is gewoon niet echt aangenaam in het begin, en dat begin duurt nogal lang. Maar nu weet ik dat ik gewoon geduld moet hebben en dat er een omslagpunt moet komen waarna het lopen stukken lekkerder zal gaan. Ik denk echt dat iedereen dit kan!
Haha nee onze buikspieren zijn nog niet zo lang getraind en moeten nog wennen :pquote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:13 schreef Horchata het volgende:
[..]
Ze leken een beetje willekeurig langs het lichaam te slapperen, ik vond het er
nogal oncomfortabel uitzien. Maar blijkbaar komt dat omdat ik zwakke buikspieren heb?
Ach, ik vind met de armen omhoog sowieso wat actiever/sportiever eruitzienquote:Op zaterdag 12 februari 2011 08:22 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Haha nee onze buikspieren zijn nog niet zo lang getraind en moeten nog wennen :p
Ik heb nog steeds een kater, dus ik wacht tot het voorjaar. Maar hij is wel lief hoor, hij ligt nu in de vensterbank te slapen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:40 schreef motorbloempje het volgende:
gisteren had ik een katermaar vandaag ga ik weer
![]()
Netjes hoor, mag je best trots op zijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:27 schreef Periodista het volgende:
Ik ben echt trots op mezelf!
[ afbeelding ]
Nice!!quote:Op zondag 13 februari 2011 18:27 schreef Periodista het volgende:
[ afbeelding ]
3 dagen achter elkaar. is een dagje rust ertussen niet belangrijk?quote:Op zondag 13 februari 2011 18:49 schreef motorbloempje het volgende:
nette tijd hoor![]()
vandaag stiekem nog een keer les 9 gelopen, gewoon omdat ik er zin in had. Morgen les 10,en daarna weer een dagje rust![]()
Jaquote:Op zondag 13 februari 2011 21:42 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
3 dagen achter elkaar. is een dagje rust ertussen niet belangrijk?
Mooie tijd! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 13 februari 2011 18:27 schreef Periodista het volgende:
[ afbeelding ]
Goed punt, alleen ben ik vanwege mijn eigen agenda genoodzaakt om woensdagavond te rennen, zaterdag en zondag.. nu dacht ik omdat ik toch in het weekend minder doe, rust ik 'meer/sneller' dan doordeweeks wanneer ik werk dus vandaar dat ik het wel een goed schema vondquote:Op zondag 13 februari 2011 21:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ja
je spieren en pezen moeten herstellen en worden sterker door rust. als je die rust niet neemt overbelast je jezelf alleen maar ook al voelt t goed in eerste instantieRustdagen zijn absoluut dus nuttig en tis onverstandig om ze niet te nemen.
Dat 3 minuten zo lang kunnen duren he?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:46 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, nog een keer les 1 gelopen. Gaat nog niet helemaal vlekkeloos, komt net aan de 2 minuten en de 3 haal ik nog niet. Doe hem wel tot ik de 3 minuten vol kan houden
Netjesquote:Op zondag 13 februari 2011 18:27 schreef Periodista het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, vreselijk. Vooral als Evy in je oor toetert dat je al halverwege bent en je bijna ten aarde stort wegens zuurstofgebrek [/dramaqueen].quote:Op maandag 14 februari 2011 12:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat 3 minuten zo lang kunnen duren he?
Haha, hardlopen is naast een fysieke sport ook wel echt een sport waar je doorzettingsvermogen voor moet hebben of moet trainenquote:Op maandag 14 februari 2011 12:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, vreselijk. Vooral als Evy in je oor toetert dat je al halverwege bent en je bijna ten aarde stort wegens zuurstofgebrek [/dramaqueen].
Over een paar lessen zegt ze halverwege dat je nu toch echt moet voelen dat je conditie met sprongen vooruit is gegaan. En dat zegt ze op het moment dat je ademhaling zo aan het gieren is dat ze je twee steden verder kunnen horen.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, vreselijk. Vooral als Evy in je oor toetert dat je al halverwege bent en je bijna ten aarde stort wegens zuurstofgebrek [/dramaqueen].
Oh ja! En dan sta je al bijna stil op het moment dat ze 'bijna' zegt. Kun je weer gaan optrekken.quote:Op maandag 14 februari 2011 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en ergens in les 15 of 16 of zo, dan zegt ze op een gegeven moment
'ja! We zijn er!................................. BIJNA!'
op een moment dat je echt al niet meer kunt, bij 'er' stopt met hardlopen en dan blijk je nog te moeten![]()
Het verschil tussen die twee is de tijd die tussen de eerste personen die over de start gingen (dus toen het startschot klonk en de klok ging 'lopen') zat en dat ik over de startstreep ging.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Netjes
Wat is het verschil tussen bruto en netto tijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |