Het zijn volgens mij wel goede Asics schoenen, in de aanbieding. Ze waren ¤70. Maar ik ga morgen wel even bij een PerrySport of een andere Sport2000 kijken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is wel weer zonde. Hopen maar dat je geen blessures oid krijgt dan.
Persoonlijk twijfel ik altijd als ik lees dat schoenen 50 euro kosten.
Hoezo beginnen,quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
ja, die stok heb ik nodig, alleen mag 't niet geloof ik![]()
Zou zondag beginnen... ga ik zaterdag met de motor onderuitbont en blauw en een shitload spierpijn en rugpijn, die gelukkig wel weer aan het wegtrekken is.
Vandaag lijkt het zo goed als weg, dus morgen dan maar weer een poging wagen...
Zonder Evy dit keer, met (een nog te bestellen) Nike+ (grafiekjes) en ga maar 's even wat fijne hardloopmuziek opzoeken!
Ik doe sowieso altijd een warming up van een halve km flink wandelen. Geen idee of het wat uitmaakt maar het voelt wel prettiger dan direct te gaan rennen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:12 schreef MissMSX het volgende:
Ff spammen met mijn afgeronde week 6 van Evy. Les 18 ging weer lekker
200 meter minder gelopen dan les 15, maar who cares, ik heb het fluitend gedaan en ben zelfs nog verder gelopen
Zaterdag dus beginnen met les 19. Dat begint direct met 5 minuten lopen, maar ik gooi d'r een warming-up van 2 minuten voor, want ik ben bang dat ik anders m'n arme lichaam sloop
Ik wandel ook vooraf een flink stuk, maar ik vind dat niet voldoende. Die eerste paar minuten voelen altijd erg zwaar.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:46 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Ik doe sowieso altijd een warming up van een halve km flink wandelen. Geen idee of het wat uitmaakt maar het voelt wel prettiger dan direct te gaan rennen.
Van mijn les vandaag is overigens niets terechtgekomen (). vanmorgen heb ik me verslapen en ik was pas vlak voor het avondeten thuis. Rennen na het avondeten kan ik niet
![]()
Morgen maar inhalen!
Heb je al een loop op het oog?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:46 schreef motorbloempje het volgende:
Heb een jaar lang nauwelijks gelopen. Tijdgebrek én last van m'n onderrug, wat nu gelukkig weer wat minder is. Wel gesport in de sportschool en ik spin regelmatig, dus niet stilgezeten, maar wil nu toch eens een 10km loop meedoen, dus ik ga weer aan de slag..
En tsja.. dit keer was 't een ijsplakkaatmaar stoppen doe ik niet
Dat klinkt niet heel goedquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:53 schreef ray_nl het volgende:
Vandaag les 3 gelopen, ging best aardig. Alleen die kramp tijdens het wandelen is echt te erg.
Hopelijk hou ik het vol
Zoiets moet je ook niet te ver willen doenquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Marikenlooplekker in de buurt
Heej, daar ga ik ook aan meedoen! En als je in de buurt woont hoef je de treintoeslag ook niet te betalen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Marikenlooplekker in de buurt
Ik in Wijchen, dus ik euh laat me brengen ofzo.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:09 schreef motorbloempje het volgende:
ik woon in Nijmegen, dus ga gewoon fietsen![]()
dat is ook mijn streven om de marikeloop te doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:19 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik in Wijchen, dus ik euh laat me brengen ofzo.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga er morgen ook weer tegenaan, voor het eerst les 2. Zonder poep aan mn schoen hopelijk dit keer.
Ugh, ik word wakker en voel dat ik nog steeds spierpijn heb van de vorige sessie.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:26 schreef Blinker het volgende:
[..]Succes
Ik ga er morgen ook weer tegenaan
Nou vroeg ik mij af of dat wel waar was. Volgens mij lopen nl heel veel (tevreden) mensen op Asics schoenen. Kan me ook niet voorstellen trouwens dat asics een (schoen)merk is dat kwalitatief zulke slechte schoenen maakt die vervolgens toch veel? gekocht worden..quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:53 schreef Periodista het volgende:
Ik heb net een loopbroek en loopjasje van Asics gekocht.
Bij de sportwinkel zei de verkoopster dat hardloopschoenen van Asics alleen geschikt zijn als je één keer per week hardloopt, omdat je anders binnen een paar maanden om nieuwe schoenen kan. Maar overal lees/zie ik dat mensen op Asics lopen.
De Asics schoenen waren daar overigens ¤50 en ze probeerde me na haar negatieve praatje een paar schoenen van Nike van ¤90 aan te smeren, zal het een verkooppraatje zijn geweest of is dit echt zo?
In principe loop je wel door een heel klein beetje spierpijn heen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:50 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ugh, ik word wakker en voel dat ik nog steeds spierpijn heb van de vorige sessie.
Moet ik nu een dag overslaan of kan een beetje spierpijn geen kwaad?
Nou, dan kijk ik het nog even aan. Ik loop meestal toch in de avond, dus heb nog 12 uur om te herstellen en anders wordt het morgen ipv vandaag.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:02 schreef ClearOdds het volgende:
Ik loop op Asics gel cumulus 10, maar dat was vast geen verrassing meer
Loop nu 3 keer per week, behalve deze week. Heb een training overgeslagen om rust te nemen voor de midwintermarathon van zondag. En daar baal ik zo van dat ik jullie maar lastig val met onzinnige posts en polls over hardlopen haha.
[..]
In principe loop je wel door een heel klein beetje spierpijn heen.
Maar de gouden regel voor ons beginners is dat je dan juist rust moet nemen omdat blessures de vijand zijnHet is vervelend, ik weet er alles van haha
Gezellig hoor, goed ideequote:Op donderdag 3 februari 2011 11:04 schreef DarkElf het volgende:
Succes moblo en anderen. Jezelf inschrijven voor een loopje is idd een goeie stimulans
Mijn zus is net begonnen met 0-5 km en aan t einde van haar reeks lopen wij samen de 5 km ladiesrun tijdens de marathon van Antwerpen.
Doe ik zelf misschien nog wel ergens een 10 km loop dut jaar maar vond t wel gezellig om t samen te doen
Hmm, ook wel een idee ja!quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:11 schreef DarkElf het volgende:
Ken t gevoel, ik ben ook een meer koud weer loopster maar vorig jaar toen het zo warm was zette ik mijn wekker op kwart voor 6 en ging dan om 6 uur (ja vroeg) lopen en dat was echt lekker dan.
Sorry, was Adidas en k swiss vergeten.. Er zijn veel meer merken natuurlijk maar die vallen voor het gemak even onder overigequote:Op donderdag 3 februari 2011 11:15 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Waarom staat in die poll geen adidas, is niet echt een merk die nooit voorkomt bij hardlopers?
en ik draag ze dus
Ideaal ding he? Ben er ook erg content meequote:Op donderdag 3 februari 2011 11:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Hmm, ook wel een idee ja!
Die Shockabsorber trouwensBeste aankoop voor hardlopen tot nu toe, bij verre.
Nu?quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:36 schreef Horchata het volgende:
Wat dragen jullie trouwens tijdens het lopen? Ik kom echt heel veel mensen tegen in fleecetruien namelijk, lijkt me echt helemaal niks. Ik loop zelf met een shirt met korte mouwen en daaroverheen een met lange mouwen plus trainingsbroek (die stakke gevallen laat ik nog even voor wat het is)
Fleecetruidrager meldt zichquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:36 schreef Horchata het volgende:
Wat dragen jullie trouwens tijdens het lopen? Ik kom echt heel veel mensen tegen in fleecetruien namelijk, lijkt me echt helemaal niks. Ik loop zelf met een shirt met korte mouwen en daaroverheen een met lange mouwen plus trainingsbroek (die stakke gevallen laat ik nog even voor wat het is)
Ik heb ook 'anders, nl...' aangeklikt, gezien ik ook op Adidas loop. Wel hardloopschoenen van Adidas trouwens.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:35 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Sorry, was Adidas en k swiss vergeten.. Er zijn veel meer merken natuurlijk maar die vallen voor het gemak even onder overige
Fleece!quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:36 schreef Horchata het volgende:
Oooh nieuwe avatar? Nicequote:Op donderdag 3 februari 2011 11:27 schreef MissMSX het volgende:
Het is schitterend weer en nu heb ik vreselijk veel zin om te gaan hardlopen, maar ik mag zaterdag pas weer
Ik loop wel met muts (oud H&M ding), voor wat extra warmte + geen haar in m'n gezicht + houdt m'n oordopjes op z'n plekquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:26 schreef GotC het volgende:
[..]
1x met een muts op gelopen, toen sneeuwde het namelijk nogal erg.
Mijn oordopjes blijven uitstekend op hun plek door die 'haakjes' achter je oorquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:46 schreef Horchata het volgende:
[..]
Ik loop wel met muts (oud H&M ding), voor wat extra warmte + geen haar in m'n gezicht + houdt m'n oordopjes op z'n plek
Ik zweet niet zo snel. Mijn huid wordt ook nog eens niet heel snel warm (zelfs met 30 graden voelt mijn huid vaak nog koel, bijna koud aanquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:26 schreef GotC het volgende:
[..]
Fleece!Mén, volgens mij zou ik dan echt de tent uit zweten
Ik draag:
-Wat dikkere tight
-Hardloopshirtje met korte mouwen
-Hardloopjack
(en natuurlijk Shockabsorber+hardloopsokken)
1x met een muts op gelopen, toen sneeuwde het namelijk nogal erg.
Ja, iedereen gaat ineens aan de tettenavatar, dus ik moet meequote:Op donderdag 3 februari 2011 12:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Oooh nieuwe avatar? Nice
Net gelopen, ging wel lekker. Wel tijdens t lopen overal kleine pijntjes, maar niks waarvan ik dacht 'nu kap ik ermee'.
Wel veeel tegenwind, maar: Les 19 - 4.2 km in 30 mins 26 secs and burned 366 calories.
Bovendien een PR gelopen: 1 km in 6:48!
Wel goed blijven drinken anders verrimpel jequote:Op donderdag 3 februari 2011 12:53 schreef DarkElf het volgende:
Had net een tight aan, tshirt en jasje maar das veel te warm nu dus heb 5.74 km flink gezweet
nou ja is goed voor een mens denk ik maar
*grin dat moeten we niet hebben idd.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wel goed blijven drinken anders verrimpel je
Mah, not really hoor. Looptechniek bepaalt in veel grotere mate de klap waarmee je neerkomt. Schoenen kunnen wel goed of slecht dempen maar bedenk dat schoenzolen niet van metaal of beton gemaakt zijn he.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:58 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ik heb ook 'anders, nl...' aangeklikt, gezien ik ook op Adidas loop. Wel hardloopschoenen van Adidas trouwens.
Twee vrienden van mij waarmee ik hardloop, dragen Asics. Wat mij opvalt is dat ze veel meer 'geluid' maken vergeleken met mij. Ik zeg 'Adidas uber alles' maar naar mijn idee is dit wel een teken dat mijn schoenen meer demping opvangen vergeleken met hun schoenen.
Dat scheelt dan wel jaquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:53 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik zweet niet zo snel. Mijn huid wordt ook nog eens niet heel snel warm (zelfs met 30 graden voelt mijn huid vaak nog koel, bijna koud aan)
I knowquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ja, iedereen gaat ineens aan de tettenavatar, dus ik moet mee![]()
Goed bezig
Ik ga zaterdag voor les 19. Ik volg je op de voet
Mjah, ik val wel heel langzaam af en dat is nou juist niet de bedoeling.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat scheelt dan wel jaIk heb t altijd effe koud in t begin, maar na 5 min lopen..no problemo!
[..]
I knowGoeie motivatie voor mij om te blijven lopen
![]()
Hardlopen is trouwens ook goed voor t lijntje! Qua kilo's zie ik niks (logisch), maar qua taille ben ik al 9 cm kwijt inmiddels, sinds augustus vorig jaar. Nu die verdomde heupen nog.
Lijkt me op de lange termijn niet heel verstandigquote:
Bleh..stom is dat he?quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:10 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Mjah, ik val wel heel langzaam af en dat is nou juist niet de bedoeling.
NOG meer gaan eten dus
Ik wil wel buikspierofeningen en armoefeningen doen, maar daar heb ik de motivatie nog niet voor kunnen vindenquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Bleh..stom is dat he?
Misschien wat meer krachttraining erbij doen oid?
je kan idd van die polsgewichtjes omklittenbandenquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:20 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik wil wel buikspierofeningen en armoefeningen doen, maar daar heb ik de motivatie nog niet voor kunnen vinden
Ik zag laatst wel mensen met van die kleine gewichten hardlopen. Twee in een dus
Wow, dat klinkt wildquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:30 schreef robdriessen het volgende:
Het begint hier op een sportfashion-show te lijken
Ik ren met deez' koude temperaturen in:
- Wollen Beanie
- Wollen sjaal
- Thermo handschoenen
- Ademend sportshirt
- Ritsjack er overheen
- Trainingsbroek
- Brooks Beast sportschoenen, aangemeten bij Runners World
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
je kan idd van die polsgewichtjes omklittenbanden(ja mooi woord he?)
Dat moet je op een sportschool doen? Ik ken mezelf namelijk en heb geen zin in verplichte vaste sporttijdenquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef DarkElf het volgende:
en ik doe Pilates erbij, dat is echt heel goed voor je spieren (je rekt ze mooi ermee waardoor je soepeler wordt en een mooiere vorm krijgt) bovendien versterk je je banden (knie etc) ermee vertelde een sportarts mij dus die was erg enthousiast over de combi hardlopen- pilates.
Hier nog een Pilates ganger!quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef DarkElf het volgende:
en ik doe Pilates erbij, dat is echt heel goed voor je spieren (je rekt ze mooi ermee waardoor je soepeler wordt en een mooiere vorm krijgt) bovendien versterk je je banden (knie etc) ermee vertelde een sportarts mij dus die was erg enthousiast over de combi hardlopen- pilates.
Zoiets?quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:36 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb geen foto van die dingen maar ik zag ze bij de Decathlon liggen
Ik doe het thuis met een dvd, heb een boek en een matje.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat moet je op een sportschool doen? Ik ken mezelf namelijk en heb geen zin in verplichte vaste sporttijden
Goed bezig! Ik zou dat niet kunnen hoor, 3x per week pilates.. wordt compleet afgemat op die maandagochtend in de pilates les..quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik doe het thuis met een dvd, heb een boek en een matje.
Oh en gebruik zo'n elastiekding erbij voor extra weerstand.
Ma: hardlopen
Di: Pilates
Wo: hardlopen
Don: Pilates
Vrij: hardlopen en t weekend nog eens pilates.
(globaal, soms ren ik op maandag en dan op donderdag en zondag... dus t verschuift soms wat)
Extra gewichten aan je voeten lijkt me niet echt goed met hardlopen. Of wel?quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.leontien.nl/We(...)_enkelgewichten.aspx
Ik heb al genoeg extra ballastquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:40 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Extra gewichten aan je voeten lijkt me niet echt goed met hardlopen. Of wel?
Ah, dat kan dus ookquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik doe het thuis met een dvd, heb een boek en een matje.
Oh en gebruik zo'n elastiekding erbij voor extra weerstand.
Ma: hardlopen
Di: Pilates
Wo: hardlopen
Don: Pilates
Vrij: hardlopen en t weekend nog eens pilates.
(globaal, soms ren ik op maandag en dan op donderdag en zondag... dus t verschuift soms wat)
You have NO idea *wink, nudge*quote:
Dan ben je niet echt een beginner meer of welquote:Op donderdag 3 februari 2011 15:12 schreef MvN_Rdam het volgende:
Ik heb al 3 jaar dezelfde hardloopschoenen.. van Nike.. en ik gebruik ze toch wel zeker 5 keer per week. Ze worden nu toe aan vervanging.
Ben officieel begonnen aan de lange (ongeveer 1,5 jaar) training voor de Marathon van Rotterdam![]()
Gisteren voor het eerst 21 KM gelopen.. in iets minder dan 2 uur.. nog geen super tijd.. maar oefening baart kunst haha. Was wel helemaal bek af.
27 maart en 25 april heb ik 2 10 KM lopen.. dus spannendMijn eerste wedstrijden!
Voor de rest wil ik dit jaar nog meerdere 10 KM lopen gaan doen.. en 21 KM wedstrijden.
Al met al een mooi vooruitzicht
Zo voel ik me wel nog.. wanneer ik constant op een niveau kan presteren ben ik voor mezelf pas beginner afquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:00 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Dan ben je niet echt een beginner meer of wel
Misschien rol je je voet niet goed af, of hoe zeg je dat. en ligt het niet aan je schoenen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:39 schreef Snuitebolletje het volgende:
Vandaag les 11 gehad.. Helaas heb ik een probleem, ik begin mijn schenen echt hard te voelen. Dus maar eens heel rap op zoek naar goede schoenen.
Iemand ervaring met hardloopschoenen winkels in/om Utrecht?
Drie keer raden wat me vandaag is overkomen...quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:26 schreef Blinker het volgende:
[..]Succes
Ik ga er morgen ook weer tegenaan
Nee, dat gelukkig niet!quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh no! Ik hoop voor je dat je er niet net als ik met je hand in greep... Is nogal een traumatische ervaring
Is wel het meeste van je schoen af.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh no! Ik hoop voor je dat je er niet net als ik met je hand in greep... Is nogal een traumatische ervaring
Met een poll over alleen het merk kom je nog niet veel verder, er zijn zoveel types per merk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:56 schreef ClearOdds het volgende:
Goedemorgen,
Na een aantal posts over welke schoenen men draagt ben ik wat nieuwsgierig geworden
[..]
Nou vroeg ik mij af of dat wel waar was. Volgens mij lopen nl heel veel (tevreden) mensen op Asics schoenen. Kan me ook niet voorstellen trouwens dat asics een (schoen)merk is dat kwalitatief zulke slechte schoenen maakt die vervolgens toch veel? gekocht worden..
Dus heb ik er maar eens een poll aan gewaagd
Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe vaak je hardloopt per week. Aangezien we allemaal beginners zijn kan ik me niet voorstellen dat de schoenen nu al uit elkaar vallen na een keer of 20 lopen. Maar misschien zegt het wat in de toekomst
Poll: Op welk soort schoenen loop je?
• Minuzo
• Asics
• Saucony
• Nike
• New Balance
• Brooks
• Anders nl..
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Thanks
Heb je helemaal gelijk in, maar die allemaal in een poll opnemen zou onbegonnen werk zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:58 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Met een poll over alleen het merk kom je nog niet veel verder, er zijn zoveel types per merk.
Ik loop op Nike ..huppelepup ( weet niet precies welke) van 69,95 en ze lopen prima.
Mijn Saucony's waren 120 euro, incl een extra zooltje voor nóg meer dempingquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:14 schreef Blinker het volgende:
Wat is normaal gesproken een gangbare prijs dan?
Dat is ook een klerewerk jaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:18 schreef DarkElf het volgende:
ik heb gisteren ook aan krachttraining gedaan, heb deeg voor een paar broden handmatig staan kneden (en ja das een hele berg deeg)
zou zeker kunnenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:24 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb als ik fiets een raar soort spierpijn in mijn rechter bovenbeen. Zou dat door het hardlopen kunnen komen?
Laten masseren, dan helpt het nog beterquote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:48 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
zou zeker kunnenProbeer de plek te vinden en eens te masseren zou ik zeggen.
Nice!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:16 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Mijn week:
Maandag: Fitness
Dinsdag: Fitness
Woensdag: Vrij
Donderdag: Zaalvoetbal
Vrijdag: Fitness/vrij (afhankelijk of ik zin heb en er nog de kracht voor heb)
zaterdag: Fitness
Zondag Fitness
En bij het fitness 1 uur hardlopen met interval en half uur kracht/buik
Afgelopen maand 8 kilo eraf
Of ClearOdds je laten masseren iddquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:40 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Laten masseren, dan helpt het nog beter
Als je shin splints hebt dan kan je überhaupt niet eens een poging doen om hard te lopenquote:Misschien rol je je voet niet goed af, of hoe zeg je dat. en ligt het niet aan je schoenen.
wellicht last van springschenen.
Zou je loop eens laten onderzoeken bij een goede runnerswinkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |