abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:32:50 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92233098
Welkom bij hardlopen voor beginners!

Diverse hardloopschema's:
http://www.hardloopschema.nl/
http://www.prorun.nl/index.aspx?ChapterID=2349
http://www.myasics.nl/nl/about-us/start_myasics20.php
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
http://www.dehardloopwinkel.nl/index2.php?/page/loopschemas/

Handige linkjes:
http://motiontraxx.com/ (leuke muziek om op te lopen)
http://www.gmap-pedometer.com (om te meten hoeveel km je hebt gelopen)
http://www.buienradar.nl/ (voor als je wel/niet in de regen wil lopen)
http://www.looptijden.nl/hardlopen (algemene info hardlopen)
http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm (tips voor beginners)
http://www.sochicken.nl/l(...)_beginners_tips.html (nog meer tips voor beginners)
http://www.keep-running.be/ (Start to run podcasts)

Hardloopsoftware:
http://www.runkeeper.com (voor iPhone/Android)
http://www.sports-tracker.com (voor Nokia)
http://www.endomondo.com/ (Alle smartphones)

Het vorige deel staat hier
En hier weer verder

Deze OP vind je hier
pi_92233287
ja, die stok heb ik nodig, alleen mag 't niet geloof ik :')
Zou zondag beginnen... ga ik zaterdag met de motor onderuit :') bont en blauw en een shitload spierpijn en rugpijn, die gelukkig wel weer aan het wegtrekken is.

Vandaag lijkt het zo goed als weg, dus morgen dan maar weer een poging wagen...

Zonder Evy dit keer, met (een nog te bestellen) Nike+ (grafiekjes O+ ) en ga maar 's even wat fijne hardloopmuziek opzoeken!
Ja doei.
pi_92234516
Ik ben natuurlijk ook in #10 weer aanwezig.

quote:
17s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is wel weer zonde. Hopen maar dat je geen blessures oid krijgt dan :).
Persoonlijk twijfel ik altijd als ik lees dat schoenen 50 euro kosten.
Het zijn volgens mij wel goede Asics schoenen, in de aanbieding. Ze waren ¤70. Maar ik ga morgen wel even bij een PerrySport of een andere Sport2000 kijken. :) Met een iets leukere verkoper/verkoopster.
Vanavond les 03 dus nog zonder echt hardloopschoenen.

Edit: Zojuist de derde les er op zitten, ging fijn! Nu ook een fijn rondje door het dorp gevonden. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Periodista op 02-02-2011 20:28:49 ]
pi_92239401
Zooo. Les 4 gehad vandaag. 22 minuten bezig geweest!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_92244903
Ff spammen met mijn afgeronde week 6 van Evy. Les 18 ging weer lekker *O*
200 meter minder gelopen dan les 15, maar who cares, ik heb het fluitend gedaan en ben zelfs nog verder gelopen *O*

Zaterdag dus beginnen met les 19. Dat begint direct met 5 minuten lopen, maar ik gooi d'r een warming-up van 2 minuten voor, want ik ben bang dat ik anders m'n arme lichaam sloop ;(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_92247246
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
ja, die stok heb ik nodig, alleen mag 't niet geloof ik :')
Zou zondag beginnen... ga ik zaterdag met de motor onderuit :') bont en blauw en een shitload spierpijn en rugpijn, die gelukkig wel weer aan het wegtrekken is.

Vandaag lijkt het zo goed als weg, dus morgen dan maar weer een poging wagen...

Zonder Evy dit keer, met (een nog te bestellen) Nike+ (grafiekjes O+ ) en ga maar 's even wat fijne hardloopmuziek opzoeken!
Hoezo beginnen,
jij bent toch al een doorgewinterde loopster.

enn klote joh, onderuit met de motor, heb je ook pattent op niet!!
#35.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:46:33 #7
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_92247436
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:12 schreef MissMSX het volgende:
Ff spammen met mijn afgeronde week 6 van Evy. Les 18 ging weer lekker *O*
200 meter minder gelopen dan les 15, maar who cares, ik heb het fluitend gedaan en ben zelfs nog verder gelopen *O*

Zaterdag dus beginnen met les 19. Dat begint direct met 5 minuten lopen, maar ik gooi d'r een warming-up van 2 minuten voor, want ik ben bang dat ik anders m'n arme lichaam sloop ;(
Ik doe sowieso altijd een warming up van een halve km flink wandelen. Geen idee of het wat uitmaakt maar het voelt wel prettiger dan direct te gaan rennen.

Van mijn les vandaag is overigens niets terechtgekomen ( :@). vanmorgen heb ik me verslapen en ik was pas vlak voor het avondeten thuis. Rennen na het avondeten kan ik niet :%
Morgen maar inhalen!
My mama didn't raise no fool
pi_92247438
Heb een jaar lang nauwelijks gelopen. Tijdgebrek én last van m'n onderrug, wat nu gelukkig weer wat minder is. Wel gesport in de sportschool en ik spin regelmatig, dus niet stilgezeten, maar wil nu toch eens een 10km loop meedoen, dus ik ga weer aan de slag..

En tsja.. dit keer was 't een ijsplakkaat ;( maar stoppen doe ik niet ;)
Ja doei.
pi_92247710
Gelukkig niet al te ernstig voor jezelf.
Nou sucses er mee dan, dat gaat jou wel lukken.
#35.
pi_92247726
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:46 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ik doe sowieso altijd een warming up van een halve km flink wandelen. Geen idee of het wat uitmaakt maar het voelt wel prettiger dan direct te gaan rennen.

Van mijn les vandaag is overigens niets terechtgekomen ( :@). vanmorgen heb ik me verslapen en ik was pas vlak voor het avondeten thuis. Rennen na het avondeten kan ik niet :%
Morgen maar inhalen!
Ik wandel ook vooraf een flink stuk, maar ik vind dat niet voldoende. Die eerste paar minuten voelen altijd erg zwaar.
50.000 O+
pi_92247840
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:46 schreef motorbloempje het volgende:
Heb een jaar lang nauwelijks gelopen. Tijdgebrek én last van m'n onderrug, wat nu gelukkig weer wat minder is. Wel gesport in de sportschool en ik spin regelmatig, dus niet stilgezeten, maar wil nu toch eens een 10km loop meedoen, dus ik ga weer aan de slag..

En tsja.. dit keer was 't een ijsplakkaat ;( maar stoppen doe ik niet ;)
Heb je al een loop op het oog?
50.000 O+
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:53:11 #12
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_92247965
Vandaag les 3 gelopen, ging best aardig. Alleen die kramp tijdens het wandelen is echt te erg.
Hopelijk hou ik het vol :)
pi_92248045
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:51 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Heb je al een loop op het oog?
Marikenloop ^O^ lekker in de buurt ;)
Ja doei.
pi_92248420
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:53 schreef ray_nl het volgende:
Vandaag les 3 gelopen, ging best aardig. Alleen die kramp tijdens het wandelen is echt te erg.
Hopelijk hou ik het vol :)
Dat klinkt niet heel goed :o
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zoiets moet je ook niet te ver willen doen :D
50.000 O+
pi_92251288
Vandaag les 11 gehad.. Helaas heb ik een probleem, ik begin mijn schenen echt hard te voelen. Dus maar eens heel rap op zoek naar goede schoenen.

Iemand ervaring met hardloopschoenen winkels in/om Utrecht?
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:07:19 #16
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_92253018
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heej, daar ga ik ook aan meedoen! En als je in de buurt woont hoef je de treintoeslag ook niet te betalen. :P
pi_92253158
ik woon in Nijmegen, dus ga gewoon fietsen :) :P
Ja doei.
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:19:22 #18
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_92253639
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:09 schreef motorbloempje het volgende:
ik woon in Nijmegen, dus ga gewoon fietsen :) :P
Ik in Wijchen, dus ik euh laat me brengen ofzo.
pi_92253671
heb deze week ng niet hardgelopen.
hoop deze week nog wel te doen maar krijg last van mijn buik.(soort bandenpijn menstruatiekrampen als ik loop) moet ik eerst even laten nakijken.
baal als een stekker. het ging zo goed.
verder heb ik de hele week bakkerij dienst en dat is al zo loodzwaar dat ik blij ben als ik thuis kan zitten.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_92253748
quote:
99s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:19 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik in Wijchen, dus ik euh laat me brengen ofzo.
dat is ook mijn streven om de marikeloop te doen.
ik woon bij cuijk in de buurt!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_92256582
Ik ga er morgen ook weer tegenaan, voor het eerst les 2. Zonder poep aan mn schoen hopelijk dit keer.
Spoilers!
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:26:50 #22
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92256918
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga er morgen ook weer tegenaan, voor het eerst les 2. Zonder poep aan mn schoen hopelijk dit keer.
_O- Succes ;)

Ik ga er morgen ook weer tegenaan :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 02:34:56 #23
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92260360
Yeuh, ook weer aanwezig in dit topic. :) Lopen gaat steeds beter, hoewel ik soms wat last krijg van m'n heup of m'n rechterscheen. Irritant, aangezien je dan gaat letten op hoe je loopt...

Nog steeds ontzettend blij met m'n hardloopschoenen, zit lekker en lopen goed!
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:50:34 #24
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92262277
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:26 schreef Blinker het volgende:

[..]

_O- Succes ;)

Ugh, ik word wakker en voel dat ik nog steeds spierpijn heb van de vorige sessie.
Moet ik nu een dag overslaan of kan een beetje spierpijn geen kwaad?
pi_92262366
Goedemorgen,

Na een aantal posts over welke schoenen men draagt ben ik wat nieuwsgierig geworden :)

quote:
5s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:53 schreef Periodista het volgende:
Ik heb net een loopbroek en loopjasje van Asics gekocht. :)

Bij de sportwinkel zei de verkoopster dat hardloopschoenen van Asics alleen geschikt zijn als je één keer per week hardloopt, omdat je anders binnen een paar maanden om nieuwe schoenen kan. Maar overal lees/zie ik dat mensen op Asics lopen.
De Asics schoenen waren daar overigens ¤50 en ze probeerde me na haar negatieve praatje een paar schoenen van Nike van ¤90 aan te smeren, zal het een verkooppraatje zijn geweest of is dit echt zo?
Nou vroeg ik mij af of dat wel waar was. Volgens mij lopen nl heel veel (tevreden) mensen op Asics schoenen. Kan me ook niet voorstellen trouwens dat asics een (schoen)merk is dat kwalitatief zulke slechte schoenen maakt die vervolgens toch veel? gekocht worden..

Dus heb ik er maar eens een poll aan gewaagd ;)

Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe vaak je hardloopt per week. Aangezien we allemaal beginners zijn kan ik me niet voorstellen dat de schoenen nu al uit elkaar vallen na een keer of 20 lopen. Maar misschien zegt het wat in de toekomst :)

Poll: Op welk soort schoenen loop je?
Minuzo
Asics
Saucony
Nike
New Balance
Brooks
Anders nl..
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

II 'Who runs in circles never gets far' II
pi_92262457
Ik loop op Asics gel cumulus 10, maar dat was vast geen verrassing meer ;)

Loop nu 3 keer per week, behalve deze week. Heb een training overgeslagen om rust te nemen voor de midwintermarathon van zondag. En daar baal ik zo van dat ik jullie maar lastig val met onzinnige posts en polls over hardlopen haha.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:50 schreef Blinker het volgende:

[..]

Ugh, ik word wakker en voel dat ik nog steeds spierpijn heb van de vorige sessie.
Moet ik nu een dag overslaan of kan een beetje spierpijn geen kwaad?
In principe loop je wel door een heel klein beetje spierpijn heen.
Maar de gouden regel voor ons beginners is dat je dan juist rust moet nemen omdat blessures de vijand zijn ;) Het is vervelend, ik weet er alles van haha
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:03:53 #27
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92262495
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:02 schreef ClearOdds het volgende:
Ik loop op Asics gel cumulus 10, maar dat was vast geen verrassing meer ;)

Loop nu 3 keer per week, behalve deze week. Heb een training overgeslagen om rust te nemen voor de midwintermarathon van zondag. En daar baal ik zo van dat ik jullie maar lastig val met onzinnige posts en polls over hardlopen haha.

[..]

In principe loop je wel door een heel klein beetje spierpijn heen.
Maar de gouden regel voor ons beginners is dat je dan juist rust moet nemen omdat blessures de vijand zijn ;) Het is vervelend, ik weet er alles van haha
Nou, dan kijk ik het nog even aan. Ik loop meestal toch in de avond, dus heb nog 12 uur om te herstellen en anders wordt het morgen ipv vandaag.
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:39:12 #28
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92264695
Als Asics zo slecht was, dan waren ze niet zo groot in de hardloopwereld, eerlijk gezegd.

Ik zelf heb Saucony. Niet omdat ze zo goed overal beschreven staan oid, maar omdat ze het lekkerste zaten, het beste liepen en het beste waren voor m'n knieën. Als er ipv Saucony - Asics op de schoenen had gestaan, ook prima. :s)
pi_92265362
Succes moblo en anderen. Jezelf inschrijven voor een loopje is idd een goeie stimulans :Y

Mijn zus is net begonnen met 0-5 km en aan t einde van haar reeks lopen wij samen de 5 km ladiesrun tijdens de marathon van Antwerpen.

Doe ik zelf misschien nog wel ergens een 10 km loop dut jaar maar vond t wel gezellig om t samen te doen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92265386
Ik loop trouwens op Nike air zoom elite +4 ofzo :+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:08:39 #31
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92265508
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:04 schreef DarkElf het volgende:
Succes moblo en anderen. Jezelf inschrijven voor een loopje is idd een goeie stimulans :Y

Mijn zus is net begonnen met 0-5 km en aan t einde van haar reeks lopen wij samen de 5 km ladiesrun tijdens de marathon van Antwerpen.

Doe ik zelf misschien nog wel ergens een 10 km loop dut jaar maar vond t wel gezellig om t samen te doen :)
Gezellig hoor, goed idee :Y

Ik ga samen met m'n vader en vriend (Flappekz) ongeveer 8/9 lopen doen dit jaar :') :o. Ik doe alleen maar 5 km lopen, zij doen 10 km (en 1x 15, 1x 16 :o). Maar wel gezellig *O*

Buh, ik ben een beetje bang voor als het weer warmer wordt.. Vind het lopen in de kou toch wel lekker. Weet nog wel dat ik er vorig jaar aardig wat moeite mee had om midden in de zomer lekker te kunnen lopen :{. Oh well!
pi_92265583
Ken t gevoel, ik ben ook een meer koud weer loopster maar vorig jaar toen het zo warm was zette ik mijn wekker op kwart voor 6 en ging dan om 6 uur (ja vroeg :') ) lopen en dat was echt lekker dan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:15:11 #33
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92265662
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:11 schreef DarkElf het volgende:
Ken t gevoel, ik ben ook een meer koud weer loopster maar vorig jaar toen het zo warm was zette ik mijn wekker op kwart voor 6 en ging dan om 6 uur (ja vroeg :') ) lopen en dat was echt lekker dan.
Hmm, ook wel een idee ja!

Die Shockabsorber trouwens _O_ Beste aankoop voor hardlopen tot nu toe, bij verre.
pi_92265667
Waarom staat in die poll geen adidas, is niet echt een merk die nooit voorkomt bij hardlopers?

en ik draag ze dus 8-)
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_92266021
Het is schitterend weer en nu heb ik vreselijk veel zin om te gaan hardlopen, maar ik mag zaterdag pas weer ;(
50.000 O+
pi_92266285
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 11:15 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Waarom staat in die poll geen adidas, is niet echt een merk die nooit voorkomt bij hardlopers?

en ik draag ze dus 8-)
Sorry, was Adidas en k swiss vergeten.. Er zijn veel meer merken natuurlijk maar die vallen voor het gemak even onder overige :)
pi_92266315
Wat dragen jullie trouwens tijdens het lopen? Ik kom echt heel veel mensen tegen in fleecetruien namelijk, lijkt me echt helemaal niks. Ik loop zelf met een shirt met korte mouwen en daaroverheen een met lange mouwen plus trainingsbroek (die stakke gevallen laat ik nog even voor wat het is :'))
pi_92266376
quote:
17s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:15 schreef GotC het volgende:

[..]

Hmm, ook wel een idee ja!

Die Shockabsorber trouwens _O_ Beste aankoop voor hardlopen tot nu toe, bij verre.
Ideaal ding he? Ben er ook erg content mee :Y
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92266404
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:36 schreef Horchata het volgende:
Wat dragen jullie trouwens tijdens het lopen? Ik kom echt heel veel mensen tegen in fleecetruien namelijk, lijkt me echt helemaal niks. Ik loop zelf met een shirt met korte mouwen en daaroverheen een met lange mouwen plus trainingsbroek (die stakke gevallen laat ik nog even voor wat het is :'))
Nu?

een tight een tshirt en een strak jasje met rits en zakken (handig voor mijn Iphone).

als t kouder is gooi ik er een thermoshirt onder. en soms kniekousen zodat mijn onderbenen net te koud worden. (als t echt koud is doe ik ook dunne handschoenen aan en een dunne sjaal om)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92266835
Ik met dit weer korte broek, shirtje en een sportjasje en in de zomer zonder het jasje 8-)
pi_92266898
quote:
Fleecetruidrager meldt zich *O*

Een dunne met hoge kraag :)
Daaronder een hemd en een shirt met lange mouwen :)
50.000 O+
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:58:23 #42
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92267048
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:35 schreef ClearOdds het volgende:

[..]

Sorry, was Adidas en k swiss vergeten.. Er zijn veel meer merken natuurlijk maar die vallen voor het gemak even onder overige :)
Ik heb ook 'anders, nl...' aangeklikt, gezien ik ook op Adidas loop. Wel hardloopschoenen van Adidas trouwens.

Twee vrienden van mij waarmee ik hardloop, dragen Asics. Wat mij opvalt is dat ze veel meer 'geluid' maken vergeleken met mij. Ik zeg 'Adidas uber alles' maar naar mijn idee is dit wel een teken dat mijn schoenen meer demping opvangen vergeleken met hun schoenen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:26:58 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92268054
quote:
Fleece! :X Mén, volgens mij zou ik dan echt de tent uit zweten :D

Ik draag:
-Wat dikkere tight
-Hardloopshirtje met korte mouwen
-Hardloopjack
(en natuurlijk Shockabsorber O+ +hardloopsokken)

1x met een muts op gelopen, toen sneeuwde het namelijk nogal erg.
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:35:20 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92268371
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:27 schreef MissMSX het volgende:
Het is schitterend weer en nu heb ik vreselijk veel zin om te gaan hardlopen, maar ik mag zaterdag pas weer ;(
Oooh nieuwe avatar? Nice :9

Net gelopen, ging wel lekker. Wel tijdens t lopen overal kleine pijntjes, maar niks waarvan ik dacht 'nu kap ik ermee'.
Wel veeel tegenwind, maar: Les 19 - 4.2 km in 30 mins 26 secs and burned 366 calories.
Bovendien een PR gelopen: 1 km in 6:48! *O*
pi_92268787
quote:
17s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik loop wel met muts (oud H&M ding), voor wat extra warmte + geen haar in m'n gezicht + houdt m'n oordopjes op z'n plek :D
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:49:57 #46
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92268923
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:46 schreef Horchata het volgende:

[..]

Ik loop wel met muts (oud H&M ding), voor wat extra warmte + geen haar in m'n gezicht + houdt m'n oordopjes op z'n plek :D
Mijn oordopjes blijven uitstekend op hun plek door die 'haakjes' achter je oor :Y Maar ik heb t juist erg snel warm op m'n hoofd :D Vind t een verlossing om zonder iets op m'n hoofd te lopen, lekker haren in de wind :P
pi_92269055
Had net een tight aan, tshirt en jasje maar das veel te warm nu dus heb 5.74 km flink gezweet :')
nou ja is goed voor een mens denk ik maar *)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92269090
quote:
17s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:26 schreef GotC het volgende:

[..]

Fleece! :X Mén, volgens mij zou ik dan echt de tent uit zweten :D

Ik draag:
-Wat dikkere tight
-Hardloopshirtje met korte mouwen
-Hardloopjack
(en natuurlijk Shockabsorber O+ +hardloopsokken)

Ik zweet niet zo snel. Mijn huid wordt ook nog eens niet heel snel warm (zelfs met 30 graden voelt mijn huid vaak nog koel, bijna koud aan :') )
50.000 O+
pi_92269145
quote:
17s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Oooh nieuwe avatar? Nice :9

Net gelopen, ging wel lekker. Wel tijdens t lopen overal kleine pijntjes, maar niks waarvan ik dacht 'nu kap ik ermee'.
Wel veeel tegenwind, maar: Les 19 - 4.2 km in 30 mins 26 secs and burned 366 calories.
Bovendien een PR gelopen: 1 km in 6:48! *O*
Ja, iedereen gaat ineens aan de tettenavatar, dus ik moet mee :+

Goed bezig *O*
Ik ga zaterdag voor les 19. Ik volg je op de voet 8-)
50.000 O+
pi_92269159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:53 schreef DarkElf het volgende:
Had net een tight aan, tshirt en jasje maar das veel te warm nu dus heb 5.74 km flink gezweet :')
nou ja is goed voor een mens denk ik maar *)
Wel goed blijven drinken anders verrimpel je :+
50.000 O+
pi_92269210
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:55 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Wel goed blijven drinken anders verrimpel je :+
*grin dat moeten we niet hebben idd.
*drinkt karvan cevitam bosvruchten :9
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92269244
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:58 schreef Slickk het volgende:

[..]

Ik heb ook 'anders, nl...' aangeklikt, gezien ik ook op Adidas loop. Wel hardloopschoenen van Adidas trouwens.

Twee vrienden van mij waarmee ik hardloop, dragen Asics. Wat mij opvalt is dat ze veel meer 'geluid' maken vergeleken met mij. Ik zeg 'Adidas uber alles' maar naar mijn idee is dit wel een teken dat mijn schoenen meer demping opvangen vergeleken met hun schoenen.
Mah, not really hoor. Looptechniek bepaalt in veel grotere mate de klap waarmee je neerkomt. Schoenen kunnen wel goed of slecht dempen maar bedenk dat schoenzolen niet van metaal of beton gemaakt zijn he.
Bij mij is het zo van hoe relaxter de loop is hoe stiller ik loop. De meeste mensen horen mij pas aankomen als ik al langs hun heen aan het gaan ben, of dat nu met 8km/u is of 12km/u of wat dan ook. Maar eens in de zoveel tijd weet ik dat de loop kut is en dan is het vaak symptomatisch dat de landing veel harder is.

Ik loop nu iets van 4 jaar op een stel brooks en die zijn echt al heel erg versleten (heb over die periode bijna altijd wel 3 of 4 keer per week hardgelopen) en daarmee is er dus al heel wat demping van de schoen afgesleten, maar als de loop relaxed is dan is de landing nog altijd even zacht als in het begin. Anecdotal evidence, maar goed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aukje83 op 03-02-2011 13:02:33 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:08:01 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92269647
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:53 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik zweet niet zo snel. Mijn huid wordt ook nog eens niet heel snel warm (zelfs met 30 graden voelt mijn huid vaak nog koel, bijna koud aan :') )
Dat scheelt dan wel ja :Y Ik heb t altijd effe koud in t begin, maar na 5 min lopen..no problemo!
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:55 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ja, iedereen gaat ineens aan de tettenavatar, dus ik moet mee :+

Goed bezig *O*
Ik ga zaterdag voor les 19. Ik volg je op de voet 8-)
I know :D Goeie motivatie voor mij om te blijven lopen :D

Hardlopen is trouwens ook goed voor t lijntje! Qua kilo's zie ik niks (logisch), maar qua taille ben ik al 9 cm kwijt inmiddels, sinds augustus vorig jaar. Nu die verdomde heupen nog :r.
pi_92269716
Ik loop gewoon op Esprits. :')
pi_92269742
quote:
17s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat scheelt dan wel ja :Y Ik heb t altijd effe koud in t begin, maar na 5 min lopen..no problemo!

[..]

I know :D Goeie motivatie voor mij om te blijven lopen :D

Hardlopen is trouwens ook goed voor t lijntje! Qua kilo's zie ik niks (logisch), maar qua taille ben ik al 9 cm kwijt inmiddels, sinds augustus vorig jaar. Nu die verdomde heupen nog :r.
Mjah, ik val wel heel langzaam af en dat is nou juist niet de bedoeling.
NOG meer gaan eten dus :{
50.000 O+
pi_92269762
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:09 schreef Tamashii het volgende:
Lijkt me op de lange termijn niet heel verstandig ;)
50.000 O+
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:13:13 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92269847
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:10 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Mjah, ik val wel heel langzaam af en dat is nou juist niet de bedoeling.
NOG meer gaan eten dus :{
Bleh..stom is dat he?
Misschien wat meer krachttraining erbij doen oid?
pi_92270147
quote:
17s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:13 schreef GotC het volgende:

[..]

Bleh..stom is dat he?
Misschien wat meer krachttraining erbij doen oid?
Ik wil wel buikspierofeningen en armoefeningen doen, maar daar heb ik de motivatie nog niet voor kunnen vinden -O-

Ik zag laatst wel mensen met van die kleine gewichten hardlopen. Twee in een dus :D
50.000 O+
pi_92270496
Het begint hier op een sportfashion-show te lijken :)

Ik ren met deez' koude temperaturen in:
- Wollen Beanie
- Wollen sjaal
- Thermo handschoenen
- Ademend sportshirt
- Ritsjack er overheen
- Trainingsbroek
- Brooks Beast sportschoenen, aangemeten bij Runners World
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:32:56 #60
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92270624
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:09 schreef Tamashii het volgende:
Oef..dat kan je duur komen te staan :X
pi_92270673
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:20 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Ik wil wel buikspierofeningen en armoefeningen doen, maar daar heb ik de motivatie nog niet voor kunnen vinden -O-

Ik zag laatst wel mensen met van die kleine gewichten hardlopen. Twee in een dus :D
je kan idd van die polsgewichtjes omklittenbanden 8-) (ja mooi woord he?)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92270737
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:30 schreef robdriessen het volgende:
Het begint hier op een sportfashion-show te lijken :)

Ik ren met deez' koude temperaturen in:
- Wollen Beanie
- Wollen sjaal
- Thermo handschoenen
- Ademend sportshirt
- Ritsjack er overheen
- Trainingsbroek
- Brooks Beast sportschoenen, aangemeten bij Runners World
[ afbeelding ]
Wow, dat klinkt wild :9
50.000 O+
pi_92270757
en ik doe Pilates erbij, dat is echt heel goed voor je spieren (je rekt ze mooi ermee waardoor je soepeler wordt en een mooiere vorm krijgt) bovendien versterk je je banden (knie etc) ermee vertelde een sportarts mij dus die was erg enthousiast over de combi hardlopen- pilates.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92270781
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:33 schreef DarkElf het volgende:

[..]

je kan idd van die polsgewichtjes omklittenbanden 8-) (ja mooi woord he?)
:D
Foto?
Deze dames liepen gewoon met lossen gewichten volgens mij. Dumbells moet je dat tegenwoordig noemen geloof ik :P

50.000 O+
pi_92270815
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef DarkElf het volgende:
en ik doe Pilates erbij, dat is echt heel goed voor je spieren (je rekt ze mooi ermee waardoor je soepeler wordt en een mooiere vorm krijgt) bovendien versterk je je banden (knie etc) ermee vertelde een sportarts mij dus die was erg enthousiast over de combi hardlopen- pilates.
Dat moet je op een sportschool doen? Ik ken mezelf namelijk en heb geen zin in verplichte vaste sporttijden :{
50.000 O+
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:36:55 #66
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92270820
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef DarkElf het volgende:
Hier nog een Pilates ganger! *O*
Erg fijn idd om te doen, maandag ga ik weer.

Heb t maar druk met al t sporten :')
Maandag: Pilates
Dinsdag: Hardlopen
Woensdag: Zwemmen
Donderdag: Hardlopen
Vrijdag: Niks
Zaterdag: Hardlopen
Zondag: Niks
:+
pi_92270821
Ik heb geen foto van die dingen maar ik zag ze bij de Decathlon liggen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:38:38 #68
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92270908
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:36 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb geen foto van die dingen maar ik zag ze bij de Decathlon liggen :)
Zoiets?
http://www.leontien.nl/We(...)_enkelgewichten.aspx
pi_92270911
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:36 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat moet je op een sportschool doen? Ik ken mezelf namelijk en heb geen zin in verplichte vaste sporttijden :{
Ik doe het thuis met een dvd, heb een boek en een matje.
Oh en gebruik zo'n elastiekding erbij voor extra weerstand.

Ma: hardlopen
Di: Pilates
Wo: hardlopen
Don: Pilates
Vrij: hardlopen en t weekend nog eens pilates.

(globaal, soms ren ik op maandag en dan op donderdag en zondag... dus t verschuift soms wat)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:40:24 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92271003
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef DarkElf het volgende:

[..]

(globaal, soms ren ik op maandag en dan op donderdag en zondag... dus t verschuift soms wat)
Goed bezig! Ik zou dat niet kunnen hoor, 3x per week pilates.. wordt compleet afgemat op die maandagochtend in de pilates les..
pi_92271013
quote:
Extra gewichten aan je voeten lijkt me niet echt goed met hardlopen. Of wel?
50.000 O+
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:41:08 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92271052
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:40 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Extra gewichten aan je voeten lijkt me niet echt goed met hardlopen. Of wel?
Ik heb al genoeg extra ballast :') :D
pi_92271073
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:38 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ah, dat kan dus ook :)
Nou, ik ga eerst wel even kijken of ik ueberhaupt met gewichten en m'n buikspieren aan de gang ga thuis en dan kan ik altijd nog gaan pilatussen als ik die discipline heb opgebouwd :)
50.000 O+
pi_92271248
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:34 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Wow, dat klinkt wild :9
You have NO idea *wink, nudge*

Vandaag run 8 met runmaatje of run 9 alleen, afhankelijk van of maatje al weer beter is....
pi_92275322
Ik heb al 3 jaar dezelfde hardloopschoenen.. van Nike.. en ik gebruik ze toch wel zeker 5 keer per week. Ze worden nu toe aan vervanging.
Ben officieel begonnen aan de lange (ongeveer 1,5 jaar) training voor de Marathon van Rotterdam :)

Gisteren voor het eerst 21 KM gelopen.. in iets minder dan 2 uur.. nog geen super tijd.. maar oefening baart kunst haha. Was wel helemaal bek af.

27 maart en 25 april heb ik 2 10 KM lopen.. dus spannend :) Mijn eerste wedstrijden!
Voor de rest wil ik dit jaar nog meerdere 10 KM lopen gaan doen.. en 21 KM wedstrijden.
Al met al een mooi vooruitzicht :D
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:00:05 #76
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_92277719
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:12 schreef MvN_Rdam het volgende:
Ik heb al 3 jaar dezelfde hardloopschoenen.. van Nike.. en ik gebruik ze toch wel zeker 5 keer per week. Ze worden nu toe aan vervanging.
Ben officieel begonnen aan de lange (ongeveer 1,5 jaar) training voor de Marathon van Rotterdam :)

Gisteren voor het eerst 21 KM gelopen.. in iets minder dan 2 uur.. nog geen super tijd.. maar oefening baart kunst haha. Was wel helemaal bek af.

27 maart en 25 april heb ik 2 10 KM lopen.. dus spannend :) Mijn eerste wedstrijden!
Voor de rest wil ik dit jaar nog meerdere 10 KM lopen gaan doen.. en 21 KM wedstrijden.
Al met al een mooi vooruitzicht :D
Dan ben je niet echt een beginner meer of wel :P
My mama didn't raise no fool
pi_92278324
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:00 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Dan ben je niet echt een beginner meer of wel :P
Zo voel ik me wel nog.. wanneer ik constant op een niveau kan presteren ben ik voor mezelf pas beginner af :)
pi_92293077
Op naar les 7 aankomende zaterdag.
Tok.
pi_92294037
quote:
17s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:39 schreef Snuitebolletje het volgende:
Vandaag les 11 gehad.. Helaas heb ik een probleem, ik begin mijn schenen echt hard te voelen. Dus maar eens heel rap op zoek naar goede schoenen.

Iemand ervaring met hardloopschoenen winkels in/om Utrecht?
Misschien rol je je voet niet goed af, of hoe zeg je dat. en ligt het niet aan je schoenen.
wellicht last van springschenen.
Zou je loop eens laten onderzoeken bij een goede runnerswinkel.
#35.
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:22:57 #80
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92294422
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:26 schreef Blinker het volgende:

[..]

_O- Succes ;)

Drie keer raden wat me vandaag is overkomen... :'(

Daarbuiten ging lopen vandaag fantastisch. Ik had op het einde zelfs nog wat energie over, dus lekker een snelle eindsprint gemaakt van een paar minuten :)
pi_92295299
Oh no! Ik hoop voor je dat je er niet net als ik met je hand in greep... Is nogal een traumatische ervaring ;)
Spoilers!
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:43:22 #82
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92295748
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh no! Ik hoop voor je dat je er niet net als ik met je hand in greep... Is nogal een traumatische ervaring ;)
Nee, dat gelukkig niet! :D
Maar wel aan m'n schoen. Ik dacht al: "Wat is m'n schoen opeens glad..."
pi_92296599
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is wel het meeste van je schoen af. ;)
#35.
pi_92296810
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:56 schreef ClearOdds het volgende:
Goedemorgen,

Na een aantal posts over welke schoenen men draagt ben ik wat nieuwsgierig geworden :)

[..]

Nou vroeg ik mij af of dat wel waar was. Volgens mij lopen nl heel veel (tevreden) mensen op Asics schoenen. Kan me ook niet voorstellen trouwens dat asics een (schoen)merk is dat kwalitatief zulke slechte schoenen maakt die vervolgens toch veel? gekocht worden..

Dus heb ik er maar eens een poll aan gewaagd ;)

Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe vaak je hardloopt per week. Aangezien we allemaal beginners zijn kan ik me niet voorstellen dat de schoenen nu al uit elkaar vallen na een keer of 20 lopen. Maar misschien zegt het wat in de toekomst :)

Poll: Op welk soort schoenen loop je?
Minuzo
Asics
Saucony
Nike
New Balance
Brooks
Anders nl..
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Met een poll over alleen het merk kom je nog niet veel verder, er zijn zoveel types per merk.

Ik loop op Nike ..huppelepup ( weet niet precies welke) van 69,95 en ze lopen prima.
#35.
pi_92299848
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:58 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Met een poll over alleen het merk kom je nog niet veel verder, er zijn zoveel types per merk.

Ik loop op Nike ..huppelepup ( weet niet precies welke) van 69,95 en ze lopen prima.
Heb je helemaal gelijk in, maar die allemaal in een poll opnemen zou onbegonnen werk zijn.
Om een beetje een idee te krijgen wat een populair merk is heb ik deze poll gemaakt.
En dus ook het al dan niet proneren of supineren maar buiten beschouwing gelaten.

Geeft wel een aardig beeld samen met de ervaringen van de lopers samen :)

Trouwens 69,95 voor hardloopschoenen heb je mooi gedaan :P
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:14:35 #86
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92301703
Wat is normaal gesproken een gangbare prijs dan?
pi_92303708
Mijn Saucony's waren 140 euro. Ik heb ingewikkelde voeten en had dus extra goede nodig. Het zorgt er nu voor dat ik wel moet doorzetten omdat ik niet voor niets zoveel geld uitgegeven wil hebben, het is een extra stok achter de deur.
Spoilers!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:45:33 #88
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_92306055
Hmmm, dan doe ik het voorlopig nog wel even met het huismerk van de Decathlon :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 01:12:56 #89
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_92306979
Wie woont er omstreken Breda en doet aan hardloopwedstrijden? 5 of 10km.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 02:14:07 #90
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_92308313
Runmaatje was weer beter, dus vandaag voor de tweede keer run 8 gedaan, zaterdag de volgende.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:12:56 #91
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_92309946
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:14 schreef Blinker het volgende:
Wat is normaal gesproken een gangbare prijs dan?
Mijn Saucony's waren 120 euro, incl een extra zooltje voor nóg meer demping :'). Maargoed, heb geen last van m'n knieën, daar gaat t om!
pi_92310984
Mijn week:

Maandag: Fitness
Dinsdag: Fitness
Woensdag: Vrij
Donderdag: Zaalvoetbal
Vrijdag: Fitness/vrij (afhankelijk of ik zin heb en er nog de kracht voor heb :') )
zaterdag: Fitness
Zondag Fitness

En bij het fitness 1 uur hardlopen met interval en half uur kracht/buik :P

Afgelopen maand 8 kilo eraf 8-)
pi_92311027
ik heb gisteren ook aan krachttraining gedaan, heb deeg voor een paar broden handmatig staan kneden (en ja das een hele berg deeg :7)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92311376
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:18 schreef DarkElf het volgende:
ik heb gisteren ook aan krachttraining gedaan, heb deeg voor een paar broden handmatig staan kneden (en ja das een hele berg deeg :7)
Dat is ook een klerewerk ja :D
pi_92312900
Ik heb als ik fiets een raar soort spierpijn in mijn rechter bovenbeen. Zou dat door het hardlopen kunnen komen?
pi_92316561
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:24 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb als ik fiets een raar soort spierpijn in mijn rechter bovenbeen. Zou dat door het hardlopen kunnen komen?
zou zeker kunnen :P Probeer de plek te vinden en eens te masseren zou ik zeggen.
pi_92318871
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 11:48 schreef Aukje83 het volgende:

[..]

zou zeker kunnen :P Probeer de plek te vinden en eens te masseren zou ik zeggen.
Laten masseren, dan helpt het nog beter ;)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:42:43 #98
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_92318961
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 09:16 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Mijn week:

Maandag: Fitness
Dinsdag: Fitness
Woensdag: Vrij
Donderdag: Zaalvoetbal
Vrijdag: Fitness/vrij (afhankelijk of ik zin heb en er nog de kracht voor heb :') )
zaterdag: Fitness
Zondag Fitness

En bij het fitness 1 uur hardlopen met interval en half uur kracht/buik :P

Afgelopen maand 8 kilo eraf 8-)
Nice! ;)

Ik doe alleen niet fitnessen/sporten in het weekend, weekend is weekend hè.
En ik wissel altijd af: De enige dag alleen maar cardio/buik. Andere dag kracht/buik. Vind het wel goed werken.

8kg is veel btw. hoeveel nog?
pi_92320219
Yes, ik heb les 2 in een keer uitgelopen. Ik had het wel moeilijk dus ik ga voor de zekerheid zondag nog een keer. Maar ik denk dat ie dan goed gaat. Dinsdag les 3.
Spoilers!
pi_92320640
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:40 schreef ClearOdds het volgende:

[..]

Laten masseren, dan helpt het nog beter ;)
Of ClearOdds je laten masseren idd ;)

quote:
Misschien rol je je voet niet goed af, of hoe zeg je dat. en ligt het niet aan je schoenen.
wellicht last van springschenen.
Zou je loop eens laten onderzoeken bij een goede runnerswinkel.
Als je shin splints hebt dan kan je überhaupt niet eens een poging doen om hard te lopen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')