abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92213421
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Qua Midden Oosten nieuws vind ik ze een stuk objectiever als de westerse media
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:54 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Qua Midden Oosten doe je er verstandig aan beide media te volgen. Al Jazeerah is net zo min objectief als de westerse media.
Als er één media subjectief is, is het de NOS wel.
pi_92213858
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:48 schreef martin_MH het volgende:
Is toch logisch als Al Jazeera erbij zou komen. We hebben ook CNN.
Hebben we niet hoor CNN dan.

Wat ik trouwens ook belangrijk vind is iedereen te wijzen op het subjectieve wat bijna alle nieuwszenders hebben. En ja, dit merk ik ook bij Al _jazeera hoor. Soms dan. Ligt aan degene die het verslag doet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_92213998
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:59 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Zeker is het wenselijk. Maar paddy zegt je moet de burger. Wie is je? De politiek of de kabelmaatschappij.
Misschien meer voorlichting bedoelde ik. Je kan beginnen bij de kinderen. Die moeten na de basisschool kranten lezen etc. Wijs ze erop om verschillende bronnen naast elkaar te leggen. Laat ze uitvogelen dat berichtgevingen nogal verschillende interpretaties/beleving over brengen van wat waar aan de hand is.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:26:21 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92216645
tegenprestatie: die lelijke schotels van de voorgevels en balkonnen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92217879
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2011 00:06 schreef Fireblast het volgende:
Snap sowieso niet dat je niet gewoon vrijwel alle, of in ieder geval alle grote niet-betaalde zenders kunt ontvangen op de kabel, of heeft dat nog met rechten e.d. te maken?
Dat heeft oa te maken met kosten, zo wilde Ziggo lange tijd RTL en SBS zenders niet in HD doorgeven, omdat die er teveel geld voor vroegen. Verder zijn er per gemeente/kabelgebied programmaraden, en die bepalen welke zenders een kabelboer moét doorgeven. Dat hebben de lokale overheden bedongen toen al die netten verkocht werden aan investeerders, en waar uiteindelijk Ziggo en UPC uit voort zijn gekomen.

Groen-links kan dit dus wel willen, maar ze hebben daar niks over te zeggen, dat doet de Algemene Programma Raad waar ook Amsterdam onder valt, en als die de nieuwe zender Russian Travel Guide voorrang geven, hebben ze pech.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92218264
AL Jazeera :') Die naam al. Het klinkt als een terroristische kreet. Ik snap niet dat zoveel mensen deze zender willen ontvangen. Ga je er daadwerkelijk naar kijken? Mijn tip: Stick to CNN and BBC!!!

Laat je zelf niet hersenspoelen!

[ Bericht 0% gewijzigd door FoolWithMokey op 02-02-2011 14:02:07 ]
Sisco Certified
pi_92218305
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
En jij denkt dat wij in het westen niet aan beeldvorming doen? :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92218367
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 00:15 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Niemand in Nederland zou islamieten nieuws moeten kijken. Je wordt gewoon gebrainwashed waar je bij staat. Over 19 jaar heb je gewoon Nederlandse zelfmoord terroristen.
Al Jazeera is gewoon een nieuwszender uit de Arabische wereld, heeft weinig met terroristen te maken :') .
pi_92218695
quote:
AL Jazeera :') Die naam al. Het klinkt als een terroristische kreet. Ik snap niet dat zoveel mensen deze zender willen ontvangen. Ga er daadwerkelijk naar kijken? Mijn tip: Stick to CNN an BBC!!!

Hey man, je moet ook de Arabiërs een beetje televisie-nieuws gunnen. :D Toch?
pi_92218901
quote:
AL Jazeera :') Die naam al. Het klinkt als een terroristische kreet. Ik snap niet dat zoveel mensen deze zender willen ontvangen. Ga er daadwerkelijk naar kijken? Mijn tip: Stick to CNN an BBC!!!

Je niet laten hersenspoelen is juist als je het nieuws van zoveel mogelijk verschillende invalshoeken bekijkt. Dus naast CNN en NOS ook naar Al Jazeera kijken.
pi_92219564
quote:

Oeh, eng, arabisch. Al Jazeerah: Het Schiereiland :')
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_92220741
Ik keek het wel eens via satelliet, prima zender imho.

Maar hoezo is dit iets voor de politiek?
pi_92220809
Ze laten waarschijnlijk zien hoe ''gruwelijk'' het westen is en dat terroristen vrijheidstrijders zijn. En jullie geloven het nog echt ook.
Sisco Certified
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:06:33 #64
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_92220985
God ja. Is dat aan de politiek om het zenderpakket te bepalen?
pi_92221091
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:03 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ze laten waarschijnlijk zien hoe ''gruwelijk'' het westen is en dat terroristen vrijheidstrijders zijn. En jullie geloven het nog echt ook.
Heb je wel de moeite genomen om naar de website van de zender te kijken voordat je je mening vormde?

http://english.aljazeera.net/
bron
pi_92221203
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:08 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Heb je wel de moeite genomen om naar de website van de zender te kijken voordat je je mening vormde?

http://english.aljazeera.net/
Het is toch een nieuwszender? waarom zie ik dan niets over australie op hun website?
Sisco Certified
pi_92221322
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:11 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Het is toch een nieuwszender? waarom zie ik dan niets over australie op hun website?
omdat je met je neus kijkt? Derde item.
bron
pi_92221933
Mensen die denken dat Jazeera tot terreur oproept :')
pi_92221981
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:24 schreef IHVK het volgende:
Mensen die denken dat Jazeera tot terreur oproept :')
Sisco Certified
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 14:25:51 #70
137949 Disana
pi_92221997
Ik vind een Arabisch geluid tegenover wat wij hier normaal te horen krijgen wel verfrissend. En voorzover ik het station ken (al geruime tijd) zou ik het niet indoctrinerend of partijdig noemen maar gekleurd. Gewoon net als wij berichten zij vanuit hun ervaring en kennis.
pi_92222109
Verder ben ik t voor de grap een keer met Bolkie eens, daar gaan UPC enzo zelf over.

Ook eens met Disana.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 14:31:54 #72
137949 Disana
pi_92222330
Al Jazeera is voorzover ik begrijp momenteel ook de enige die de ware beelden uit de straten van Egypte uitzendt. Terwijl de politie de burgers aanvalt samen met Moebarak-aanhangers, toont de staatstelevisie beelden van vredig rondlopende Moebarak-aanhangers.

Dat valt te prijzen van Al Jazeera en is toch gewoon noodzaak.
pi_92226349
Samen met BBC toch een van de weinige zenders die nieuwsvergaren. De rest lult het officiele verhaal na.
pi_92226860
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:03 schreef FoolWithMokey het volgende:
Kijk er dan eerst naar voordat je klaar staat met je achterlijke assumpties die louter op je onderbuik gebaseerd zijn. Achterlijke!

[ Bericht 2% gewijzigd door TheMagnificent op 02-02-2011 20:08:40 ]
pi_92228109
Dan kan je beter een Engelstalige Chinese zender in het pakket stoppen. China wordt vele malen belangrijker dan het Midden-Oosten. Op deze manier geef je mensen de kans om een land als China beter te leren kennen. Deze kennis werkt alleen maar in je voordeel. Het komt namelijk in de handel tussen Nederland-China ten goede, wat weer een boost oplevert voor onze welvaart.
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:08:28 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92228147
volgens mij is trouwens meer amsterdamse stemmers het enige dat groen links echt wil. :')
pi_92229122
quote:
Al Jazeera zendt zowel in het Arabisch als in het Engelse uit. Op dit moment wordt de zender veel bekeken vanwege de berichtgeving over de onrust in Egypte.
Ja en dus? De onrust in Egypt zal op een gegeven moment vanzelf overgaan en dan zit je alsnog met Al Jazeera in je pakket.

Wat er in China gebeurt en wat er in China in de toekomst zal gebeuren is vele malen belangrijker dan wat er in het Midden-Oosten gebeurt. De handel tussen Nederland-China zal enorm toenemen, Nederlandse universiteiten zullen met de Chinese moeten gaan concurreren, onze kenniseconomie en het bedrijfsleven zal met China moeten gaan concurren in de toekomst; voor Nederland is het vele malen handiger om te weten hoe een land als China in elkaar zit en wat de interne en externe problemen van China zijn.
Stop daarom liever een Engelstalige Chinese zender in het pakket ipv Al Jazeera.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 16:28:25 #78
137949 Disana
pi_92229423
Er zitten toch ook op veel plaatsen Chinese zenders in digitale pakketten? Hier gaat het over Al Jazeera.
pi_92229743
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:28 schreef Disana het volgende:
Er zitten toch ook op veel plaatsen Chinese zenders in digitale pakketten? Hier gaat het over Al Jazeera.
Ik heb bij mijn weten geen Chinese zenders. Hij mag toch trouwens wel een alternatief voordragen?
pi_92229897
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 16:28 schreef Disana het volgende:

Er zitten toch ook op veel plaatsen Chinese zenders in digitale pakketten? [quote] Bij mij heb je dat niet in elk geval. Bij vele anderen ook niet meen ik.

Hier gaat het over Al Jazeera. [/quote] Het gaat hierover dat GroenLinks er een zender bij wilt. GroenLinks kiest voor Al Jazeera. Als alternatief stel ik een Engelstalige Chinese zender voor. De argumenten heb ik reeds geponeerd.
pi_92229944
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 16:28 schreef Disana het volgende:

Er zitten toch ook op veel plaatsen Chinese zenders in digitale pakketten?
Bij mij heb je dat niet in elk geval. Bij vele anderen ook niet meen ik.

quote:
Hier gaat het over Al Jazeera.
Het gaat hierover dat GroenLinks er een zender bij wilt. GroenLinks kiest voor Al Jazeera. Als alternatief stel ik een Engelstalige Chinese zender voor. De argumenten heb ik reeds geponeerd.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 16:38:02 #82
137949 Disana
pi_92230004
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:34 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Ik heb bij mijn weten geen Chinese zenders. Hij mag toch trouwens wel een alternatief voordragen?
Ziggo bijvoorbeeld:

https://www.ziggo.nl/#pro(...)emiumpakket-chinees/
pi_92230081
Dat is een extra pakket waarvoor je extra moet bijbetalen. GroenLinks heeft het over een basispakket en wij hebben het daar ook over....
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 16:40:04 #84
137949 Disana
pi_92230138
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:39 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is een extra pakket waarvoor je extra moet bijbetalen. GroenLinks heeft het over een basispakket en wij hebben het daar ook over....
Het gaat mij erom dat je het wel op veel plaatsen kunt krijgen. Dat is niet anders dan dat Al Jazeera nu in het digitale pakket van Ziggo zit: betalen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:40:19 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92230157
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Ziggo bijvoorbeeld:

https://www.ziggo.nl/#pro(...)emiumpakket-chinees/
als extra keuzepakket?
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 16:40:50 #86
137949 Disana
pi_92230198
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als extra keuzepakket?
Ja. Al Jazeera is ook niet gratis.
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:41:32 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92230255
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef Disana het volgende:

[..]

nee, precies. ik zou zoveel zenders graag als basis willen. zoals filmkanaal.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 16:42:15 #88
137949 Disana
pi_92230297
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee, precies. ik zou zoveel zenders graag als basis willen. zoals filmkanaal.
Ja, zou leuk zijn. Ik zou Al Jazeera wel in het basispakket willen hebben.
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:43:37 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92230392
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, zou leuk zijn. Ik zou Al Jazeera wel in het basispakket willen hebben.
en zo willen we allemaal wel wat. vraag me af wat de echte moverende reden is van gl om al jaz in het basispakket te willen.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 16:44:44 #90
137949 Disana
pi_92230471
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en zo willen we allemaal wel wat. vraag me af wat de echte moverende reden is van gl om al jaz in het basispakket te willen.
Ik denk niet dat er iets achter zit. Als er iets in de buurt van China aan de hand was, dan had men waarschijnlijk net zo goed voor een onafhankelijke Chinese nieuwsbron gepleit.

En zo zijn we weer rond :)
pi_92230589
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef Disana het volgende:

Je begrijpt het punt niet. GroenLinks wil het in het basispakket hebben.

quote:
GroenLinks in Amsterdam wil dat nieuwszender Al Jazeera wordt toegevoegd aan het basispakket op de kabel. Dat is nu niet het geval. "We willen een divers nieuwsaanbod in Amsterdam", zegt mediawoordvoerder Evelien van Roemburg tegen AT5. "Al Jazeera hoort daar natuurlijk bij" .

In het basispakket in Amsterdam zitten 15 zenders, 9 zenders hiervan zijn wettelijk vastgelegd. UPC kiest zelf ook 17 zenders.
Stop dan liever een Engelstalige Chinese zender in het basispakket. Ik weet niet wat de redenen voor GroenLinks zijn om Al Jazeera te willen opnemen, wellicht is het (puur) bedoeld om stemmen te winnen, aangezien er een grote islamitische groep in A'dam woonachtig is.
Nederland heeft er veel meer voordeel bij om meer op de hoogte te zijn wat er in de aankomende economische grootmacht China gebeurt. Helemaal aangezien Nederland van oudsher een handelsnatie is en de handel Nederland-China enorm aan het toenemen is.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 16:49:37 #92
137949 Disana
pi_92230764
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je begrijpt het punt niet. GroenLinks wil het in het basispakket hebben.

[..]

Stop dan liever een Engelstalige Chinese zender in het basispakket. Ik weet niet wat de redenen voor GroenLinks zijn om Al Jazeera te willen opnemen, wellicht is het (puur) bedoeld om stemmen te winnen, aangezien er een grote islamitische groep in A'dam woonachtig is.
Nederland heeft er veel meer voordeel bij om meer op de hoogte te zijn wat er in de aankomende economische grootmacht China gebeurt. Helemaal aangezien Nederland van oudsher een handelsnatie is en de handel Nederland-China enorm aan het toenemen is.
Dat had ik wel goed gelezen en ik volg jouw redenatie ook wel, maar vooralsnog zijn we betrokkener bij dichterbij gelegen landen en bronnen. Ik denk zelf ook niet dat er iets achter zit dat GL om Al Jazeera vraagt. Wat jij aansnijdt is een heel ander onderwerp, het gaat nu om de onrust in Egypte. Maar als de Chinezen ook met een Engelstalige zender komen, moet daar wat mij betreft zeker ruimte voor zijn.
pi_92231128
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef Disana het volgende:

Dat had ik wel goed gelezen en ik volg jouw redenatie ook wel, maar vooralsnog zijn we betrokkener bij dichterbij gelegen landen en bronnen.
We zijn helemaal niet meer betrokken bij landen die dichterbij liggen. Als er een watersnoodramp in Australie gebeurt (wat helemaal aan de andere kant v/d wereld ligt) wordt er hier meer over bericht dan als er een ramp in Brazilie gebeurt, waar veel meer doden zijn gevallen, en Brazilie ligt dichterbij Nederland.

Wat zo is, is dat we interesse hebben in delen van de wereld die voor ons belangrijk zijn. Amerika is voor ons bijv. belangrijk, maar ook China zal voor ons steeds belangrijker worden. Het is dan handig dat mensen de gelegenheid hebben om een land als China beter te leren kennen. China is ook belangrijker voor Nederland, dat van oudsher een handelsnatie is, dan alle landen in het Midden-Oosten bij elkaar.

quote:
Ik denk zelf ook niet dat er iets achter zit dat GL om Al Jazeera zit. Wat jij aansnijdt is een heel ander onderwerp, het gaat nu om de onrust in Egypte.
Ik denk dat GL het doet om stemmen te winnen.

Dus puur omdat het in Egypte nu onrustig is, wil GL er een hele TV zender erbij? :D
Als morgen in Peru er rellen zijn, zal GL dan ook pleiten voor een Peruaanse TV-zender? Als morgen in Zuid-Afrika er rellen zijn, zal GL dan ook pleiten voor een Zuid-Afrikaanse TV-zender? Dat lijkt mij niet.

quote:
Maar als de Chinezen ook met een Engelstalige zender komen, moet daar wat mij betreft zeker ruimte voor zijn.
China kent al Engelstalige zenders. Er wonen 1,3 miljard mensen daar, vele malen meer dan de bevolking uit het Midden-Oosten. Wat zij doen, hoe zij zich gedragen, wat daar de problemen zijn, zijn vele malen belangrijker voor Nederland dan wat er in het Midden-Oosten gebeurt.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 16:59:44 #94
137949 Disana
pi_92231324
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

We zijn helemaal niet meer betrokken bij landen die dichterbij liggen. Als er een watersnoodramp in Australie gebeurt (wat helemaal aan de andere kant v/d wereld ligt) wordt er hier meer over bericht dan als er een ramp in Brazilie gebeurt, waar veel meer doden zijn gevallen, en Brazilie ligt dichterbij Nederland.

Wat zo is, is dat we interesse hebben in delen van de wereld die voor ons belangrijk zijn. Amerika is voor ons bijv. belangrijk, maar ook China zal voor ons steeds belangrijker worden. Het is dan handig dat mensen de gelegenheid hebben om een land als China beter te leren kennen. China is ook belangrijker voor Nederland, dat van oudsher een handelsnatie is, dan alle landen in het Midden-Oosten bij elkaar.

[..]

Ik denk dat GL het doet om stemmen te winnen.

Dus puur omdat het in Egypte nu onrustig is, wil GL er een hele TV zender erbij? :D
Als morgen in Peru er rellen zijn, zal GL dan ook pleiten voor een Peruaanse TV-zender? Als morgen in Zuid-Afrika er rellen zijn, zal GL dan ook pleiten voor een Zuid-Afrikaanse TV-zender? Dat lijkt mij niet.

[..]

China kent al Engelstalige zenders. Er wonen 1,3 miljard mensen daar, vele malen meer dan de bevolking uit het Midden-Oosten. Wat zij doen, hoe zij zich gedragen, wat daar de problemen zijn, zijn vele malen belangrijker voor Nederland dan wat er in het Midden-Oosten gebeurt.
Niet betrokken? Fok! heeft er zelfs een forum voor opgericht.
pi_92231464
Je begrijpt m'n tekst niet. Ik weerleg jouw argument dat we meer betrokken zouden zijn met landen die dichterbij liggen. Als voorbeeld gaf ik de mate van berichtgeving tussen rampen in Australie en Brazilie aan.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 17:04:09 #96
137949 Disana
pi_92231614
quote:
2s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:01 schreef Zienswijze het volgende:
Je begrijpt m'n tekst niet. Ik weerleg jouw argument dat we meer betrokken zouden zijn met landen die dichterbij liggen. Als voorbeeld gaf ik de mate van berichtgeving tussen rampen in Australie en Brazilie aan.
De landen waarover het nu gaat liggen in onze achtertuin, ik bedoel betrokkenheid in de zin van dat we daar meer mee te maken hebben.
pi_92231661
Onze achtertuin? Egypte ligt duizenden kilometers (!) verderop.
pi_92231722
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:04 schreef Zienswijze het volgende:
Wij zijn Europa.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2011 @ 17:06:39 #99
137949 Disana
pi_92231737
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:04 schreef Zienswijze het volgende:
China ligt nog veel verder.
pi_92231758
En:

Mijn inziens draagt GL dit voorstel puur naar buiten om stemmen te winnen onder islamitische gemeenschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')