quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Qua Midden Oosten nieuws vind ik ze een stuk objectiever als de westerse media
Als er één media subjectief is, is het de NOS wel.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:54 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Qua Midden Oosten doe je er verstandig aan beide media te volgen. Al Jazeerah is net zo min objectief als de westerse media.
Hebben we niet hoor CNN dan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:48 schreef martin_MH het volgende:
Is toch logisch als Al Jazeera erbij zou komen. We hebben ook CNN.
Misschien meer voorlichting bedoelde ik. Je kan beginnen bij de kinderen. Die moeten na de basisschool kranten lezen etc. Wijs ze erop om verschillende bronnen naast elkaar te leggen. Laat ze uitvogelen dat berichtgevingen nogal verschillende interpretaties/beleving over brengen van wat waar aan de hand is.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:59 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Zeker is het wenselijk. Maar paddy zegt je moet de burger. Wie is je? De politiek of de kabelmaatschappij.
Dat heeft oa te maken met kosten, zo wilde Ziggo lange tijd RTL en SBS zenders niet in HD doorgeven, omdat die er teveel geld voor vroegen. Verder zijn er per gemeente/kabelgebied programmaraden, en die bepalen welke zenders een kabelboer moét doorgeven. Dat hebben de lokale overheden bedongen toen al die netten verkocht werden aan investeerders, en waar uiteindelijk Ziggo en UPC uit voort zijn gekomen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:06 schreef Fireblast het volgende:
Snap sowieso niet dat je niet gewoon vrijwel alle, of in ieder geval alle grote niet-betaalde zenders kunt ontvangen op de kabel, of heeft dat nog met rechten e.d. te maken?
En jij denkt dat wij in het westen niet aan beeldvorming doen?quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
Laat je zelf niet hersenspoelen!
Al Jazeera is gewoon een nieuwszender uit de Arabische wereld, heeft weinig met terroristen te makenquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:15 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Niemand in Nederland zou islamieten nieuws moeten kijken. Je wordt gewoon gebrainwashed waar je bij staat. Over 19 jaar heb je gewoon Nederlandse zelfmoord terroristen.
Hey man, je moet ook de Arabiërs een beetje televisie-nieuws gunnen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
AL JazeeraDie naam al. Het klinkt als een terroristische kreet. Ik snap niet dat zoveel mensen deze zender willen ontvangen. Ga er daadwerkelijk naar kijken? Mijn tip: Stick to CNN an BBC!!!
Je niet laten hersenspoelen is juist als je het nieuws van zoveel mogelijk verschillende invalshoeken bekijkt. Dus naast CNN en NOS ook naar Al Jazeera kijken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
AL JazeeraDie naam al. Het klinkt als een terroristische kreet. Ik snap niet dat zoveel mensen deze zender willen ontvangen. Ga er daadwerkelijk naar kijken? Mijn tip: Stick to CNN an BBC!!!
Oeh, eng, arabisch. Al Jazeerah: Het Schiereilandquote:Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
Heb je wel de moeite genomen om naar de website van de zender te kijken voordat je je mening vormde?quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:03 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ze laten waarschijnlijk zien hoe ''gruwelijk'' het westen is en dat terroristen vrijheidstrijders zijn. En jullie geloven het nog echt ook.
Het is toch een nieuwszender? waarom zie ik dan niets over australie op hun website?quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:08 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Heb je wel de moeite genomen om naar de website van de zender te kijken voordat je je mening vormde?
http://english.aljazeera.net/
omdat je met je neus kijkt? Derde item.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Het is toch een nieuwszender? waarom zie ik dan niets over australie op hun website?
quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:24 schreef IHVK het volgende:
Mensen die denken dat Jazeera tot terreur oproept
Kijk er dan eerst naar voordat je klaar staat met je achterlijke assumpties die louter op je onderbuik gebaseerd zijn. Achterlijke!quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:03 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ze laten waarschijnlijk zien hoe ''gruwelijk'' het westen is en dat terroristen vrijheidstrijders zijn. En jullie geloven het nog echt ook.
Ja en dus? De onrust in Egypt zal op een gegeven moment vanzelf overgaan en dan zit je alsnog met Al Jazeera in je pakket.quote:Al Jazeera zendt zowel in het Arabisch als in het Engelse uit. Op dit moment wordt de zender veel bekeken vanwege de berichtgeving over de onrust in Egypte.
Ik heb bij mijn weten geen Chinese zenders. Hij mag toch trouwens wel een alternatief voordragen?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:28 schreef Disana het volgende:
Er zitten toch ook op veel plaatsen Chinese zenders in digitale pakketten? Hier gaat het over Al Jazeera.
Hier gaat het over Al Jazeera. [/quote] Het gaat hierover dat GroenLinks er een zender bij wilt. GroenLinks kiest voor Al Jazeera. Als alternatief stel ik een Engelstalige Chinese zender voor. De argumenten heb ik reeds geponeerd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:28 schreef Disana het volgende:
Er zitten toch ook op veel plaatsen Chinese zenders in digitale pakketten? [quote] Bij mij heb je dat niet in elk geval. Bij vele anderen ook niet meen ik.
Bij mij heb je dat niet in elk geval. Bij vele anderen ook niet meen ik.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:28 schreef Disana het volgende:
Er zitten toch ook op veel plaatsen Chinese zenders in digitale pakketten?
Het gaat hierover dat GroenLinks er een zender bij wilt. GroenLinks kiest voor Al Jazeera. Als alternatief stel ik een Engelstalige Chinese zender voor. De argumenten heb ik reeds geponeerd.quote:Hier gaat het over Al Jazeera.
Ziggo bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:34 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn weten geen Chinese zenders. Hij mag toch trouwens wel een alternatief voordragen?
Het gaat mij erom dat je het wel op veel plaatsen kunt krijgen. Dat is niet anders dan dat Al Jazeera nu in het digitale pakket van Ziggo zit: betalen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:39 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is een extra pakket waarvoor je extra moet bijbetalen. GroenLinks heeft het over een basispakket en wij hebben het daar ook over....
als extra keuzepakket?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ziggo bijvoorbeeld:
https://www.ziggo.nl/#pro(...)emiumpakket-chinees/
nee, precies. ik zou zoveel zenders graag als basis willen. zoals filmkanaal.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja. Al Jazeera is ook niet gratis.
Ja, zou leuk zijn. Ik zou Al Jazeera wel in het basispakket willen hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, precies. ik zou zoveel zenders graag als basis willen. zoals filmkanaal.
en zo willen we allemaal wel wat. vraag me af wat de echte moverende reden is van gl om al jaz in het basispakket te willen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, zou leuk zijn. Ik zou Al Jazeera wel in het basispakket willen hebben.
Ik denk niet dat er iets achter zit. Als er iets in de buurt van China aan de hand was, dan had men waarschijnlijk net zo goed voor een onafhankelijke Chinese nieuwsbron gepleit.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en zo willen we allemaal wel wat. vraag me af wat de echte moverende reden is van gl om al jaz in het basispakket te willen.
Je begrijpt het punt niet. GroenLinks wil het in het basispakket hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef Disana het volgende:
Ja. Al Jazeera is ook niet gratis.
Stop dan liever een Engelstalige Chinese zender in het basispakket. Ik weet niet wat de redenen voor GroenLinks zijn om Al Jazeera te willen opnemen, wellicht is het (puur) bedoeld om stemmen te winnen, aangezien er een grote islamitische groep in A'dam woonachtig is.quote:GroenLinks in Amsterdam wil dat nieuwszender Al Jazeera wordt toegevoegd aan het basispakket op de kabel. Dat is nu niet het geval. "We willen een divers nieuwsaanbod in Amsterdam", zegt mediawoordvoerder Evelien van Roemburg tegen AT5. "Al Jazeera hoort daar natuurlijk bij" .
In het basispakket in Amsterdam zitten 15 zenders, 9 zenders hiervan zijn wettelijk vastgelegd. UPC kiest zelf ook 17 zenders.
Dat had ik wel goed gelezen en ik volg jouw redenatie ook wel, maar vooralsnog zijn we betrokkener bij dichterbij gelegen landen en bronnen. Ik denk zelf ook niet dat er iets achter zit dat GL om Al Jazeera vraagt. Wat jij aansnijdt is een heel ander onderwerp, het gaat nu om de onrust in Egypte. Maar als de Chinezen ook met een Engelstalige zender komen, moet daar wat mij betreft zeker ruimte voor zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je begrijpt het punt niet. GroenLinks wil het in het basispakket hebben.
[..]
Stop dan liever een Engelstalige Chinese zender in het basispakket. Ik weet niet wat de redenen voor GroenLinks zijn om Al Jazeera te willen opnemen, wellicht is het (puur) bedoeld om stemmen te winnen, aangezien er een grote islamitische groep in A'dam woonachtig is.
Nederland heeft er veel meer voordeel bij om meer op de hoogte te zijn wat er in de aankomende economische grootmacht China gebeurt. Helemaal aangezien Nederland van oudsher een handelsnatie is en de handel Nederland-China enorm aan het toenemen is.
We zijn helemaal niet meer betrokken bij landen die dichterbij liggen. Als er een watersnoodramp in Australie gebeurt (wat helemaal aan de andere kant v/d wereld ligt) wordt er hier meer over bericht dan als er een ramp in Brazilie gebeurt, waar veel meer doden zijn gevallen, en Brazilie ligt dichterbij Nederland.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:40 schreef Disana het volgende:
Dat had ik wel goed gelezen en ik volg jouw redenatie ook wel, maar vooralsnog zijn we betrokkener bij dichterbij gelegen landen en bronnen.
Ik denk dat GL het doet om stemmen te winnen.quote:Ik denk zelf ook niet dat er iets achter zit dat GL om Al Jazeera zit. Wat jij aansnijdt is een heel ander onderwerp, het gaat nu om de onrust in Egypte.
China kent al Engelstalige zenders. Er wonen 1,3 miljard mensen daar, vele malen meer dan de bevolking uit het Midden-Oosten. Wat zij doen, hoe zij zich gedragen, wat daar de problemen zijn, zijn vele malen belangrijker voor Nederland dan wat er in het Midden-Oosten gebeurt.quote:Maar als de Chinezen ook met een Engelstalige zender komen, moet daar wat mij betreft zeker ruimte voor zijn.
Niet betrokken? Fok! heeft er zelfs een forum voor opgericht.quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We zijn helemaal niet meer betrokken bij landen die dichterbij liggen. Als er een watersnoodramp in Australie gebeurt (wat helemaal aan de andere kant v/d wereld ligt) wordt er hier meer over bericht dan als er een ramp in Brazilie gebeurt, waar veel meer doden zijn gevallen, en Brazilie ligt dichterbij Nederland.
Wat zo is, is dat we interesse hebben in delen van de wereld die voor ons belangrijk zijn. Amerika is voor ons bijv. belangrijk, maar ook China zal voor ons steeds belangrijker worden. Het is dan handig dat mensen de gelegenheid hebben om een land als China beter te leren kennen. China is ook belangrijker voor Nederland, dat van oudsher een handelsnatie is, dan alle landen in het Midden-Oosten bij elkaar.
[..]
Ik denk dat GL het doet om stemmen te winnen.
Dus puur omdat het in Egypte nu onrustig is, wil GL er een hele TV zender erbij?
Als morgen in Peru er rellen zijn, zal GL dan ook pleiten voor een Peruaanse TV-zender? Als morgen in Zuid-Afrika er rellen zijn, zal GL dan ook pleiten voor een Zuid-Afrikaanse TV-zender? Dat lijkt mij niet.
[..]
China kent al Engelstalige zenders. Er wonen 1,3 miljard mensen daar, vele malen meer dan de bevolking uit het Midden-Oosten. Wat zij doen, hoe zij zich gedragen, wat daar de problemen zijn, zijn vele malen belangrijker voor Nederland dan wat er in het Midden-Oosten gebeurt.
De landen waarover het nu gaat liggen in onze achtertuin, ik bedoel betrokkenheid in de zin van dat we daar meer mee te maken hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:01 schreef Zienswijze het volgende:
Je begrijpt m'n tekst niet. Ik weerleg jouw argument dat we meer betrokken zouden zijn met landen die dichterbij liggen. Als voorbeeld gaf ik de mate van berichtgeving tussen rampen in Australie en Brazilie aan.
Wij zijn Europa.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:04 schreef Zienswijze het volgende:
Onze achtertuin? Egypte ligt duizenden kilometers (!) verderop.
China ligt nog veel verder.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:04 schreef Zienswijze het volgende:
Onze achtertuin? Egypte ligt duizenden kilometers (!) verderop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |