quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Qua Midden Oosten nieuws vind ik ze een stuk objectiever als de westerse media
Als er één media subjectief is, is het de NOS wel.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:54 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Qua Midden Oosten doe je er verstandig aan beide media te volgen. Al Jazeerah is net zo min objectief als de westerse media.
Hebben we niet hoor CNN dan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:48 schreef martin_MH het volgende:
Is toch logisch als Al Jazeera erbij zou komen. We hebben ook CNN.
Misschien meer voorlichting bedoelde ik. Je kan beginnen bij de kinderen. Die moeten na de basisschool kranten lezen etc. Wijs ze erop om verschillende bronnen naast elkaar te leggen. Laat ze uitvogelen dat berichtgevingen nogal verschillende interpretaties/beleving over brengen van wat waar aan de hand is.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:59 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Zeker is het wenselijk. Maar paddy zegt je moet de burger. Wie is je? De politiek of de kabelmaatschappij.
Dat heeft oa te maken met kosten, zo wilde Ziggo lange tijd RTL en SBS zenders niet in HD doorgeven, omdat die er teveel geld voor vroegen. Verder zijn er per gemeente/kabelgebied programmaraden, en die bepalen welke zenders een kabelboer moét doorgeven. Dat hebben de lokale overheden bedongen toen al die netten verkocht werden aan investeerders, en waar uiteindelijk Ziggo en UPC uit voort zijn gekomen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:06 schreef Fireblast het volgende:
Snap sowieso niet dat je niet gewoon vrijwel alle, of in ieder geval alle grote niet-betaalde zenders kunt ontvangen op de kabel, of heeft dat nog met rechten e.d. te maken?
En jij denkt dat wij in het westen niet aan beeldvorming doen?quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
Laat je zelf niet hersenspoelen!
Al Jazeera is gewoon een nieuwszender uit de Arabische wereld, heeft weinig met terroristen te makenquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:15 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Niemand in Nederland zou islamieten nieuws moeten kijken. Je wordt gewoon gebrainwashed waar je bij staat. Over 19 jaar heb je gewoon Nederlandse zelfmoord terroristen.
Hey man, je moet ook de Arabiërs een beetje televisie-nieuws gunnen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
AL JazeeraDie naam al. Het klinkt als een terroristische kreet. Ik snap niet dat zoveel mensen deze zender willen ontvangen. Ga er daadwerkelijk naar kijken? Mijn tip: Stick to CNN an BBC!!!
Je niet laten hersenspoelen is juist als je het nieuws van zoveel mogelijk verschillende invalshoeken bekijkt. Dus naast CNN en NOS ook naar Al Jazeera kijken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
AL JazeeraDie naam al. Het klinkt als een terroristische kreet. Ik snap niet dat zoveel mensen deze zender willen ontvangen. Ga er daadwerkelijk naar kijken? Mijn tip: Stick to CNN an BBC!!!
Oeh, eng, arabisch. Al Jazeerah: Het Schiereilandquote:Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
Heb je wel de moeite genomen om naar de website van de zender te kijken voordat je je mening vormde?quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:03 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ze laten waarschijnlijk zien hoe ''gruwelijk'' het westen is en dat terroristen vrijheidstrijders zijn. En jullie geloven het nog echt ook.
Het is toch een nieuwszender? waarom zie ik dan niets over australie op hun website?quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:08 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Heb je wel de moeite genomen om naar de website van de zender te kijken voordat je je mening vormde?
http://english.aljazeera.net/
omdat je met je neus kijkt? Derde item.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Het is toch een nieuwszender? waarom zie ik dan niets over australie op hun website?
quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:24 schreef IHVK het volgende:
Mensen die denken dat Jazeera tot terreur oproept
Kijk er dan eerst naar voordat je klaar staat met je achterlijke assumpties die louter op je onderbuik gebaseerd zijn. Achterlijke!quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:03 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ze laten waarschijnlijk zien hoe ''gruwelijk'' het westen is en dat terroristen vrijheidstrijders zijn. En jullie geloven het nog echt ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |