Vrijdag burgeroorlog als het leger trouw is of een deel van het leger?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:21 schreef intellectuele_user het volgende:
El Baradei zegt dat Mubarak voor vrijdag weg moet zijn.
Donderdag moet het leger kiezen wie ze steunen, het volk of Mubarak?
Vrijdag richting het paleis.
??
Idem. Op een gegeven moment geloven mensen er niet meer in.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:22 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik ben zo bang dat mensen hier meer van hadden verwacht en dat het een anticlimax zal zijn. Zijn ze bereid om vrijdag weer terug te komen met het gevaar dat het weer als een nachtkaars uit zal gaan![]()
Dit lijkt geen indruk te maken.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:22 schreef rakotto het volgende:
heeft iemand een screenshot gemaakt van die patatboer daar?op aje
Dat plaatje in combinatie met jouw onderschriftquote:
Dat zijn toch wel heel veel mensen.quote:
lol, inderdaad, ik was helemaal vergeten dat ik dat onderschrift hebquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:24 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Dat plaatje in combinatie met jouw onderschrift
Die zijn wel om te voorkomen dat mensen (of teveel mensen) op bepaalde plaatsen komen en waarschijnlijk om te voorkomen dat ze een mars gaan houden. Het leger is min of meer neutraal. Ze vallen de burgers niet aan, maar ook de regering/Mubarak (nog) niet af.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:48 schreef druide het volgende:
[..]
Het leger verklaarde niet op burgers te zullen schieten. Die blokkades stellen dan weinig voor.
Check je schaal.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:22 schreef Rookert het volgende:
http://maps.google.com/ma(...)33,0.006212&t=h&z=18
Tahriri Square op Google Maps
http://maps.google.com/ma(...)34,0.006212&t=h&z=18
Museumplein
Nauwelijks groter dan Museumplein dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:25 schreef Muridae het volgende:
[..]
Check je schaal.
Tahrir Square staat op 200 FT, en Museumplein op 100 FT.
Oh daar ging het hier nu niet omquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:25 schreef Muridae het volgende:
[..]
Check je schaal.
Tahrir Square staat op 200 FT, en Museumplein op 100 FT.
zonder crowd control...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:27 schreef Rookert het volgende:
[..]
Oh daar ging het hier nu niet omHet is iig niet groot genoeg voor meer dan paar honderdduizend.
Maar het zijn er iig veel
mensen denken dat er 2 mil op het plein staan, dat is niet zo. Op het plein, de zijstraten, de bruggen en iets daarbuiten is bij elkaar 2mil.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:27 schreef Rookert het volgende:
[..]
Oh daar ging het hier nu niet omHet is iig niet groot genoeg voor meer dan paar honderdduizend.
Maar het zijn er iig veel
quote:We hebben onze correspondent te pakken gehad. Hij meldt dat de sfeer op het Tahrir plein heel relaxt is. "De demonstranten zijn op geen enkele manier vervelend. Ze hebben dit natuurlijk nog nooit gedaan, en je merkt dat ze dit duidelijk leuk vinden. Dat verschilt heel erg met vrijdag, toen het volledig uit de hand liep."
quote:"Het is nu vreedzaam, bijna carnavalesk. Mensen zingen, dansen, scanderen. Ik heb maar één pro-Mubarak supporter gezien, voor het plein. Maar die werd het plein niet opgelaten door de soldaten. Verder werd hij ook gewoon genegeerd, behalve door fotografen."
quote:"Er is geen enkele politie-agent te zien. Wel veel leger om het plein heen, maar niet op het plein."
"quote:Over het podium dat gebouwd zou zijn: "Er is inderdaad een podium gebouwd, maar daar gebeurt vooralsnog helemaal niks mee. Misschien dat bijvoorbeeld ElBaradei nog komt. Het is sowieso gek dat hij er (nog) niet is. Je zou verwachten dat hij de oppositie claimt."
quote:Het begint nu donker te worden in de stad. Mensen zetten tentenkampen op op het plein. Het zal de komende uren wel wat rustiger worden, maar er blijft zeker een grote groep mensen overnachten op Tahrir."
Prachtig dat ze die pro-Mubarak aanhanger zo negeren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:31 schreef megamandy het volgende:
Van de correspondent van nrc die op het plein staat
[..]
[..]
[..]
[..]
"
[..]
Zal even kijken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:31 schreef superworm het volgende:
http://frontpage.fok.nl/c(...)ie-in-je-koffer.html
Stuk van collega-columniste die nogal chargeert over de plunderingen. Wellicht interessant om te lezen voor de posters hier.
Idioten. Er kan geen één demonstratie plaatsvinden zonder dat daar Palestijnse vlaggen bij zijn. Proleten.quote:
Een leuke democratische staat zoals gaza, of Libanon?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:32 schreef men.mulder het volgende:
Ik hoop dat dit vreedzaam overgaat tot een democratie
Dat zou mooi zijn ja.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:33 schreef InfoWar het volgende:
[..]
Een leuke democratische staat zoals gaza, of Libanon?
Iets minder invloed van politieke partijen met een gewapende vleugel graag.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:33 schreef InfoWar het volgende:
[..]
Een leuke democratische staat zoals gaza, of Libanon?
Het is de Amerikaanse ambassadeur in Cairo.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:35 schreef megamandy het volgende:
AJE zegt nu ook dat die Amerikaanse diplomaat in Egypte is, schijnbaar heeft hij met een raket gevlogen om zo snel daar te zijn. Of hij is gewoon eerder vertrokken zonder dat wij het wisten.
Bron?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:37 schreef SolidArt het volgende:
Israel schijnt troepen te stationeren nabij de grens met Egypte
Hoezo, willen ze de Egyptische demonstranten met witte fosfor bestokenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:37 schreef SolidArt het volgende:
Logisch, gister nog een reportage van een 'ontsnappen' Egyptische gevangene die beloofde de gewapende strijd tegen Israel voort te zetten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:37 schreef SolidArt het volgende:
Ah ok, dankjewel! Krijg niet alles precies mee omdat mensen hier zitten te praten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:36 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Het is de Amerikaanse ambassadeur in Cairo.
Mubarak heeft voor tientallen jaren voor vrede tussen Egypte en Israel gezorgd. Dat hij zijn volk onderdruk zal hen natuurlijk een zorg zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:38 schreef intellectuele_user het volgende:
Israël steunt openlijk de dictator en onderdrukker van het Egyptische volk. Dan moeten ze niet raar opkijken als die mensen een afkeer van hen krijgen.
Ik heb erop gereageerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:31 schreef superworm het volgende:
http://frontpage.fok.nl/c(...)ie-in-je-koffer.html
Stuk van collega-columniste die nogal chargeert over de plunderingen. Wellicht interessant om te lezen voor de posters hier.
Misschien proberen ze de grens te controleren? Heb je ooit wel eens de grens tussen Israel en Egypte gezien? Stelt niet echt veel voor hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:38 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Hoezo, willen ze de Egyptische demonstranten met witte fosfor bestoken
Israël steunt openlijk de dictator en onderdrukker van het Egyptische volk. Dan moeten ze niet raar opkijken als die mensen een afkeer van hen krijgen.
"ontsnapt"quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:40 schreef bokaal het volgende:
In een gevangenis waar gevangen zijn ontsnapt. AJE:
[ afbeelding ]
Dat zal het wel zijn ja. Maar de enige manier waarop Israël er nog voor kan zorgen dat hun vriendje Mubarak aan de macht blijft is door de Egyptenaren met witte fosfor te bestoken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:41 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Misschien proberen ze de grens te controleren?
quote:'Vrienden, er komt geen lente in de Arabische wereld. Een storm is op komst.'
Als ze dat doen terwijl de revolutie nog aan de gang is en er nog geen dreiging van Egypte richting Israel is gegaan, moeten we dan niet ingrijpen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:43 schreef Scrummie het volgende:
Als Israel gaat binnenvallen of iets in die richting, dan lijkt me dat daar behoorlijke politieke oorlog gevolgen aan zitten voor de hele wereld.
Mag toch hopen van wel. Eigenlijk vind ik dat we nu al in moeten grijpen, Mubarak afzetten. Net als "wij" toen in Irak hebben gedaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:44 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als ze dat doen terwijl de revolutie nog aan de gang is en er nog geen dreiging van Egypte richting Israel is gegaan, moeten we dan niet ingrijpen?
Tuurlijk jongequote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:43 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn ja. Maar de enige manier waarop Israël er nog voor kan zorgen dat hun vriendje Mubarak aan de macht blijft is door de Egyptenaren met witte fosfor te bestoken.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:43 schreef AryaMehr het volgende:
Column Ellian:
http://www.elsevier.nl/we(...)r-storm-op-komst.htm
Jeuzus hee, wat een troll. En hij wordt er nog voor betaald ookquote:En de democratie en de Arabische lente? Ja, de Arabische lente heb ik al gezien; zelfs de doden, mummies waren niet veilig voor de oprukkende plunderaars, de toekomstige jihadisten.
VS = vetoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:44 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Als ze dat doen terwijl de revolutie nog aan de gang is en er nog geen dreiging van Egypte richting Israel is gegaan, moeten we dan niet ingrijpen?
Meer dan logish veel demonstranten lieten al weten dat de relatie met Israel over is zodra de regering valt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:37 schreef SolidArt het volgende:
Je doet alsof Israel ten koste van alles zorgt dat Mubarak blijft.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:43 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn ja. Maar de enige manier waarop Israël er nog voor kan zorgen dat hun vriendje Mubarak aan de macht blijft is door de Egyptenaren met witte fosfor te bestoken.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:45 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ze hebben dus niks bestormd?
Wat een zwakkelingen.
Ik denk dat het beter voor de Egyptenaren is als ze dat zelf doen. Mubarak afzetten. Dat vind ik ook in Irak en Afghanistan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mag toch hopen van wel. Eigenlijk vind ik dat we nu al in moeten grijpen, Mubarak afzetten. Net als "wij" toen in Irak hebben gedaan.
Dat betekent niet meteen oorlog. Meeste Arabische landen onderhouden geen officiele banden met israel. En terecht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:45 schreef InfoWar het volgende:
[..]
Meer dan logish veel demonstranten lieten al weten dat de relatie met Israel over is zodra de regering valt.
Tuurlijk, maar als het te lang duurt moeten we ze maar een handje helpen. Dit duurt namelijk al te lang in mijn ogen, inclusief onnodige slachtoffers.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:46 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter voor de Egyptenaren is als ze dat zelf doen. Mubarak afzetten. Dat vind ik ook in Irak en Afghanistan.
En dan gaan wij de volgende gehate leider aan de macht helpen? Dat lost niets op.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mag toch hopen van wel. Eigenlijk vind ik dat we nu al in moeten grijpen, Mubarak afzetten. Net als "wij" toen in Irak hebben gedaan.
Zou Israël islamisten aan de macht willen in Egypte zodat ze een reden hebben om dit voor elkaar te krijgen:quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:45 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Tuurlijk jonge![]()
Btw, hier was al een artikel over 2 dagen geleden:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4021420,00.html
Daarbij hebben de meeste Egyptenaren ook helemaal geen zin in oorlog.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:47 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dat betekent niet meteen oorlog. Meeste Arabische landen onderhouden geen officiele banden met israel. En terecht.
Wat heeft dat met mijn reply te maken, of probeer je te trollen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:47 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Zou Israël islamisten aan de macht willen in Egypte zodat ze een reden hebben om dit voor elkaar te krijgen:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:47 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Zou Israël islamisten aan de macht willen in Egypte zodat ze een reden hebben om dit voor elkaar te krijgen:
[ afbeelding ]
Dat klopt maar zonder beveiliging van de grens tussen Egypte en Israel door Mubarraks regime heeft logischer gevolg dat er anti-joden groeperingen uit Egypte aanvallen op Israel gaan uitoefenen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:47 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dat betekent niet meteen oorlog. Meeste Arabische landen onderhouden geen officiele banden met israel. En terecht.
Waarom nemen ze niet gewoon de hele landen over? Dat is toch een stuk praktischerquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:47 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hmm.. volgens mij is het nu redelijk veilig aan het worden nu.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als het te lang duurt moeten we ze maar een handje helpen. Dit duurt namelijk al te lang in mijn ogen, inclusief onnodige slachtoffers.
Niemand een naam?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:40 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]
wie is deze nelly furtado looking reporter
Syrie, SA bijvoorbeeld hebben ook geen banden met Israel. Betekent dat dat ze Israel aanvallen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:49 schreef InfoWar het volgende:
[..]
Dat klopt maar zonder beveiliging van de grens tussen Egypte en Israel door Mubarraks regime heeft logischer gevolg dat er anti-joden groeperingen uit Egypte aanvallen op Israel gaan uitoefenen.
En/of hamas en andere anti-joden groeperingen uit hamas toegang geven tot deze grens die niet zwaar bewapend is zoals de grens tussen gaza en israel.
Ja, 15.00 Nederlandse tijd, geloof ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Toverheks het volgende:
is er eigenlijk een avondklok??? al zullen ze daar ook vandaag maling aan hebben
Ja, maar daar hebben veel mensen maling aan inderdaad.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Toverheks het volgende:
is er eigenlijk een avondklok??? al zullen ze daar ook vandaag maling aan hebben
volgensmij ging die om 3 uur nederlandse tijd in?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Toverheks het volgende:
Geloof al 13:00quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ja, 15.00 Nederlandse tijd, geloof ik.
Onzin. Assad is extreem populair.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef SolidArt het volgende:
Zo te zien is Syrie de volgende, als ik twitter en facebook moet geloven.
http://www.washingtonpost(...)AR2011020102110.htmlquote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Onzin. Assad is extreem populair.
Als er al demonstranten komen opdagen dan zijn het moslimextremisten, communisten en ander tuig. Hopelijk worden ze snel en genadeloos uit elkaar geslagen.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ja, 15.00 Nederlandse tijd, geloof ik.
Totale onzin.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Onzin. Assad is extreem populair.
Als er al demonstranten komen opdagen dan zijn het moslimextremisten, communisten en ander tuig. Hopelijk worden ze snel en genadeloos uit elkaar geslagen.
Omdat ze een reden nodig hebben om andermans land te kunnen bezetten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waarom nemen ze niet gewoon de hele landen over? Dat is toch een stuk praktischer
quote:gpdcairo GPD Cairo
Miljoen mensen, maar geen chemisch toileten Ophouden dus of maar een bouwput en een leegstaand hotel waar het inmiddels beetje stinkt.
Er is een regime in plaats die de grens wel beschermd en er is niet voor niets een supergrote buffer zone tussen syria en Israel ;-)quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Syrie, SA bijvoorbeeld hebben ook geen banden met Israel. Betekent dat dat ze Israel aanvallen?
Alleen als je er uitziet als je ava.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:52 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik heb de OP ff geordend en alle oudere topics erin gezet, dus ik open zo wel een nieuwe, ok?
Niet erg veel als je 't mij vraagt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Zo kom net binnenvallen, wat heb ik allemaal gemist?
quote:3.46pm: A Cairo resident has contacted the Guardian to tell us she is hearing reports of looters dressing up as members of the military and using this guise to get access to shops. This would tie in with reports we're hearing that the military is telling Egyptian citizens not to dress in military uniforms (an instruction that is probably advisable on any day).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |