Combinatie van navo en rusland gok ik.. rusland is niet echt blij met de manier waarop China aan het groeien is.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Enig idee hoe groot de Chinese Landstrijdkrachten zijn?
Je hebt daarnaast ook nog eens luchtoverwicht nodig om acties te kunnen uitvoeren daar, plus dat het overzee zal moeten komen, weinig landen in de regio zie ik Amerikanen aan land laten om china binnen te gaan vallen..
Als ik me niet vergis heeft China nog steeds een stuk minder gevechtsvliegtuigen dan de VS, en is hun marine absoluut niet geschikt voor grootschalige operaties zoals een invasie over zee.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Turkije? Never.. echt nooit.
Dat leger heeft me een Frankrijk 1939 mentaliteit.. niet normaal.
Amerika zie ik het niet 1,2,3 doen..
Rusland heeft de enige optie..
Hoe schiet je in godsnaam 17 burgers dood (en verwond je er 56) in één salvo?quote:Somalische soldaat schiet 17 burgers dood
MOGADISHU - Een Somalische soldaat heeft maandag minstens zeventien burgers gedood in een drukke winkelstraat. Hij schoot met een luchtdoelmitrailleur vanaf een truck nabij een markt in de hoofdstad Mogadishu.
© ANP
Door het geweersalvo vielen 56 gewonden en twaalf doden. Vijf gewonden overleden later in het ziekenhuis, zei directeur Mohamed Yusuf van het Madinaziekenhuis in de stad.
''We onderzoeken nog wat er precies is gebeurd. We kunnen niet zeggen of de soldaat per ongeluk of opzettelijk het vuur heeft geopend'', zei een Somalische veiligheidsfunctionaris. Enkele getuigen hadden gezegd dat de beschieting een ongelukje was.
Maar volgens de Britse omroep BBC was er een vuurgevecht tussen de politie en het leger. Een soldaat zou een agent hebben gedood vlakbij het Benadir ziekenhuis. Daarop kwam een politiemacht ter plaatse en ontstond een schotenwisseling.
Spijt
De minister van Defensie heeft zijn spijt betuigd over het incident en beloofde hulp aan de gewonden. Hij zei dat de verantwoordelijke militairen voor de rechtbank worden gedaagd.
De Somalische regering heeft nauwelijks grip op de gebeurtenissen in het land.
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-12327898quote:Op maandag 31 januari 2011 19:58 schreef hcwp het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)17-burgers-dood.html
[..]
Hoe schiet je in godsnaam 17 burgers dood (en verwond je er 56) in één salvo?
Echt, dat continent
Dat is onmogelijk.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:04 schreef AchJa het volgende:
Fuck, heb net "the Road" helemaal afgekeken... Ik had het ff slecht toen pa dood ging.
Shit, ik heb emoties...
quote:Op maandag 31 januari 2011 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gauw een biertje... Ik weet niet wat er gebeurd is...
Mooie film.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:04 schreef AchJa het volgende:
Fuck, heb net "the Road" helemaal afgekeken... Ik had het ff slecht toen pa dood ging.
Shit, ik heb emoties...
Je gaat vast mijn verjaardags cadeau kopen.quote:
Wanneer ben je jarig dan!?quote:Op maandag 31 januari 2011 20:27 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je gaat vast mijn verjaardags cadeau kopen.
quote:
Geeft niks lieverd.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:33 schreef Maitje het volgende:
[..]
Joh.. ik zit heel niet op te letten..
Excuus..
quote:
Que??quote:
quote:
Ik heb m'n eigenquote:
Ahh, het is weer die tijd van de maand!quote:Op maandag 31 januari 2011 21:06 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik heb m'n eigenwaar ik me druk over maak, maar forum klefheid...
![]()
quote:Op maandag 31 januari 2011 21:06 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik heb m'n eigenwaar ik me druk over maak, maar forum klefheid...
![]()
Jupp...quote:Op maandag 31 januari 2011 21:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ahh, het is weer die tijd van de maand!
[ afbeelding ]
Je foto laad niet kutdquote:Op maandag 31 januari 2011 21:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Imageshack doet weer kutten...quote:
Danki, en werken.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:19 schreef Maitje het volgende:
[..]
www.tinypic.com
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 31 januari 2011 21:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb je dat op je schouder, of arm?quote:Op maandag 31 januari 2011 21:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met "moeder" er onder?quote:
Waarom zou ik moeder onder m'n dienstvak onderscheidingsteken hebben staan?quote:
Das toch 1 keer in de maand? Mensen die zich ergeren aan de klefheid van bepaalde personen in de SC?quote:Op maandag 31 januari 2011 21:26 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik dacht.. tijd van het jaar.. Valentijnsdag..
Dit heb je al eens eerder verkondigd. Moet je toch eens zeggen welke eenheid/eenheden daar bij betroken waren. Of waar je dit dan wel gelezen/gehoord zou hebben.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:11 schreef Clan het volgende:
@Royyy
Wat veel mensen niet weten is dat de VS samen met India China in 1967 hebben aangevallen. Dat is op een compleet fiasco uitgelopen voor de VS. India, in de vorm van Sikh's hebben de Amerikanen ton een vrijgeleide moeten geven. Voor elke Sikh hebben, volgens de overlevering van de Sikh, 10 Chinezen gesneuveld.
De VS heeft dit snel verhuld, maar de SIkh refereren hier aan vanwege hun moedig optreden, Di Sikh zijn toen allemaal gesneuveld.
quote:Op maandag 31 januari 2011 21:29 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Das toch 1 keer in de maand? Mensen die zich ergeren aan de klefheid van bepaalde personen in de SC?
Ik zal het even voor je opzoeken, het was iig in Noord China, maar misschien dat ik me vergis in het jaartal.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:33 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dit heb je al eens eerder verkondigd. Moet je toch eens zeggen welke eenheid/eenheden daar bij betroken waren. Of waar je dit dan wel gelezen/gehoord zou hebben.
Ah de vrouwen kwestie....quote:Op maandag 31 januari 2011 21:29 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeder onder m'n dienstvak onderscheidingsteken hebben staan?
[..]
Das toch 1 keer in de maand? Mensen die zich ergeren aan de klefheid van bepaalde personen in de SC?
Oke.. fijn voor der.. zat ze er midden in of niet?quote:Op maandag 31 januari 2011 21:46 schreef EllaN het volgende:
Mijn vriendinnetje uit Egypte is terug! Het was een chaos, maar met veel overredingskracht en aandringen is het haar gelukt.
Ze is even druk met familie aan het praten. Ik zal straks updatenquote:Op maandag 31 januari 2011 21:48 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oke.. fijn voor der.. zat ze er midden in of niet?
Familie gaat voorquote:Op maandag 31 januari 2011 21:49 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ze is even druk met familie aan het praten. Ik zal straks updaten.
jep, en die posters waar ik op heb geboden zijn dat ook volgens de verkoper.quote:
Ik heb in de oude handboek voor de Soldaat alle Oostblok voertuigen instaan met de technische gegevens etc, ik heb ze in de handboeken 1976, 1980 en 1983 staan, zoals de PT 76, T 54, T 55, T 62, T 72, T 10, BTR-152K, BTR-60PA, en zo kan ik er nog 10 opnoemen.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:09 schreef Pumatje het volgende:
jep..
heb er ook 1 gevonden met hun versie van het schuttersputje enzo..
zijn exact hetzelfde als die van ons
In 1962 toch niet meer, toen waren ze al onafhankelijk, maar ze dienden daarvoor idd onder de Engelsen, maar de Punjabi's toch ook?quote:
Verzamelen.. is altijd leuk.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:18 schreef Maitje het volgende:
Waarom het origineel?? Is een replica niet goed genoeg?
ik zou later mijn kamer echt wel willen vullen met goed ingelijste originele WW2 posters..quote:Op maandag 31 januari 2011 22:18 schreef Maitje het volgende:
Waarom het origineel?? Is een replica niet goed genoeg?
Oke.. ik snapte even niet dat het al zo oud was.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik zou later mijn kamer echt wel willen vullen met goed ingelijste originele WW2 posters..
fantastisch.. het is namelijk alleen al een kunst-stroming opzichzelf..
Sterke illustraties...de russen wisten hier vooral goed mee om te gaan, al in het begin van de 20e eeuw...
een Replica is leuk voor boven je bed.. maar een origineel past in een huiskamer.
Hm vind het maar een erg ongeloofwaardig verhaal eerlijk gezegd, dat de VS daaraan zou hebben deelgenomen. Op internet is er nergens iets over te vinden, en dan is er een tijdschrift dat wel die feiten zou hebben? Klinkt weer als een stukje geweldige verslaggeving, zoals we dat ondertussen van de media gewend zijnquote:Op maandag 31 januari 2011 22:13 schreef Clan het volgende:
@ Sine Pari
http://en.wikipedia.org/wiki/Sino-Indian_War
Ik kon het tijdschrift waarin het stond niet meer vinden, maar dit is dat akkefietje geweest, over de bijdrage van de VS staat niets geschreven, want ze waren er officieel niet. Wel heeft de Air Force India bevoorraad, trouwens het waren geen Sikh, maar Gurka's, en het was in 1962, niet 67.
De VS had graag gezien dat India had gewonnen.
Ik heb allemaal nog nazi propaganda boekjes en boekjes voor het Duitse leger uit de jaren 1938-1943, ooit eens met wat Duitse onderscheidingen op een rommelmarkt op de kop getikt.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:25 schreef Pumatje het volgende:
btw, ik had enkele jaren terug bijna, bijna voor 630 pond een orderswijziging ( a2 ) formaat inclusief stafkaart ) van Generaal Paulus met zijn handtekening eronder gekocht via ebay....
gelukkig vanaf gezien, puur om het idee.. dat stel het zou fake zijn ik verwikkeld zou zitten in een lastig proces met advocaat en rechtzaak etc.
Daarnaast is er maar zeer weinig overgebleven van zijn leger, na de insluiting aldaar
Er zijn wel meer acties geweest van de Amerikanen waar we weinig tot niets vanaf weten, zo hebben de Amerikanen de Taliban nooit gesteund in hun strijd tegen de Sovjets, officieel dan.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:28 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hm vind het maar een erg ongeloofwaardig verhaal eerlijk gezegd, dat de VS daaraan zou hebben deelgenomen. Op internet is er nergens iets over te vinden, en dan is er een tijdschrift dat wel die feiten zou hebben? Klinkt weer als een stukje geweldige verslaggeving, zoals we dat ondertussen van de media gewend zijn![]()
Ik vind wel wat krantenartikels waaruit blijkt dat India om steun van de VS heeft gevraagd, en die niet heeft gekregen.
http://timesofindia.india(...)icleshow/6931810.cms
Sowieso, waarom zou de VS tijdens de Cuban Missile Crisis ook nog China tegen zich in het harnas willen jagen?
Natuurlijk werden er allerlei 'proxy-oorlogen' gevoerd, maar dat vind ik toch iets heel anders dan zelf direct deel te nemen aan militaire acties tegen China, tijdens een periode waarin de VS echt op het randje van oorlog met de Sovjet-Unie stond.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Er zijn wel meer acties geweest van de Amerikanen waar we weinig tot niets vanaf weten, zo hebben de Amerikanen de Taliban nooit gesteund in hun strijd tegen de Sovjets, officieel dan.
Het was ook nog Koude oorlog, overal vocht de VS tegen de communisten, Korea, Vietnam etc.
Ik geloof dat ik dit artikel in een National Geographic heb gelezen.
Trouwens, in het stuk staat wel dat de Amerikaanse luchtmacht de Indiers hebben bevoorraad.
Probleem is ook dat Amerikanen niet graag over verliezen spreken, zo is er ook weinig bekend om de Slag om Hürtgenwald, daar zijn de Amerikanen toen in de pan gehakt door de Duitsers.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:49 schreef Royyy het volgende:
[..]
Natuurlijk werden er allerlei 'proxy-oorlogen' gevoerd, maar dat vind ik toch iets heel anders dan zelf direct deel te nemen aan militaire acties tegen China, tijdens een periode waarin de VS echt op het randje van oorlog met de Sovjet-Unie stond.
Wat betreft dat artikel, het is een wikipedia artikel, en net bij dat stuk waar het om gaat (dat de Amerikaanse luchtmacht het Indische leger zou hebben bevoorraad), staan geen referenties... dat komt de geloofwaardigheid echt niet ten goede.
Daarnaast, zoals ik het lees zou die bevoorrading plaatsgevonden hebben na de wapenstilstand.
En weer een film die ik nou niet meer hoef te zien..quote:Op maandag 31 januari 2011 20:04 schreef AchJa het volgende:
Shit, ik heb emoties...
op de KMS is een bezoek aan battle locatie "Hurtgenwald" juist een uitje, les krijgsgeschiedenis. Heb boekwerken hier nog ergens liggen.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Probleem is ook dat Amerikanen niet graag over verliezen spreken, zo is er ook weinig bekend om de Slag om Hürtgenwald, daar zijn de Amerikanen toen in de pan gehakt door de Duitsers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_H%C3%BCrtgenwald
En Overloon dan? enigste tankslag op Nederlands grondgebied.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:37 schreef Pumatje het volgende:
[..]
op de KMS is een bezoek aan battle locatie "Hurtgenwald" juist een uitje, les krijgsgeschiedenis. Heb boekwerken hier nog ergens liggen.
nee, Overloon niet helaas.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:41 schreef Clan het volgende:
[..]
En Overloon dan? enigste tankslag op Nederlands grondgebied.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Overloon
Ik schaar me aan Royy's zijde en call je verhaaltje BS. En nee er is niemand die graag over verliezen spreekt, of het hier nu om personen, groepen of landen gaat. Maar anders als bv. de slag Hürtgenwald, kan ook ik niks vinden over enige ondersteuning aan India. Daarom ook mijn vraag aan jou waar je het vandaan had.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Probleem is ook dat Amerikanen niet graag over verliezen spreken, zo is er ook weinig bekend om de Slag om Hürtgenwald, daar zijn de Amerikanen toen in de pan gehakt door de Duitsers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_H%C3%BCrtgenwald
Waarom ben je met de KMS gestopt?quote:Op maandag 31 januari 2011 23:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nee, Overloon niet helaas.
Op de KMS was ik wel meegegaan als alles goed was gelopen naar Arnhem.
We moesten de slag om die berg daarzo omschrijven in detail. Ik was goed op weg..
helaas stopte ik toen op de kms.
Dat was geloof ik National Geographic en was een artikel over die Gurka's waarin dit nog even als wapenfeit werd vermeld, maar Amerika was daar officieel niet bij betrokken.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:47 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik schaar me aan Royy's zijde en call je verhaaltje BS. En nee er is niemand die graag over verliezen spreekt, of het hier nu om personen, groepen of landen gaat. Maar anders als bv. de slag Hürtgenwald, kan ook ik niks vinden over enige ondersteuning aan India. Daarom ook mijn vraag aan jou waar je het vandaan had.
Ik heb op het net gekeken, ik heb in de bieb van de uni en heb op AKO (beide online) gekeken en heb niks kunnen vinden. Dus ik blijf er bij, broodje aap totdat je me het tegendeel kan bewijzen.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was geloof ik National Geographic en was een artikel over die Gurka's waarin dit nog even als wapenfeit werd vermeld, maar Amerika was daar officieel niet bij betrokken.
In de avond van 20 november richtte Nehru een verzoek tot de U.S.A. tot gewapende steun, meer bepaald luchtaanvallen als de Chinezen verder zouden oprukken en luchtdekking als de Chinese luchtmacht zou aanvallen. President John F. Kennedy zei: We moeten India verdedigen en dus zullen we India verdedigen. Hij zond een vliegdekschip naar de Golf van Bengalen. Op 19 november kondigde Zhou Enlai een eenzijdig staakt-het-vuren af. China gaf buitgemaakte voertuigen en wapens terug aan India en liet 731 zieke en gewonde Indische soldaten vrij in december 1962 en de overige 3213 soldaten en officieren vanaf april 1963.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:01 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik heb op het net gekeken, ik heb in de bieb van de uni en heb op AKO (beide online) gekeken en heb niks kunnen vinden. Dus ik blijf er bij, broodje aap totdat je me het tegendeel kan bewijzen.
Arme Cobra ff jaloers maken hahaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:12 schreef Maitje het volgende:
Deffers.. bij deze wilde ik jullie nog welteruste wensen..
(Sine(ke) voor jou een extra![]()
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |