abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92174613
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:11 schreef KuyaEd2010 het volgende:

Ruud Gullit wordt trainer van clubje ergens achteraf in Rusland voor veel geld en verdedigt zich door te zeggen dat die het niet voor het geld doet "ik ben toch trainer van een Europese club" :').
Dat valt volgens mij niet onder een politicus die eerder afgaf op graaiers. Weet ik bijna zeker...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_92174676
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat valt volgens mij niet onder een politicus die eerder afgaf op graaiers. Weet ik bijna zeker...
Dat is waar. Maar volstrekt ongeloofwaardig is het wel.
pi_92174728
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:16 schreef KuyaEd2010 het volgende:

Dat is waar. Maar volstrekt ongeloofwaardig is het wel.
Het is iig offtopic.

En even voor de goede orde: iedereen is hypocriet. Ik, jij, JPB, Ruud, enz. enz.
pi_92174844
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is iig offtopic.

En even voor de goede orde: iedereen is hypocriet. Ik, jij, JPB, Ruud, enz. enz.
Weet ik. Ik geef ook niet per sé af op Ruud Gullit. Maar politici die ageren tegen graaiers en later bij duurbetaalde commissieclubjes en weet ik veel wat zitten vind ik gewoon extreem hypocriet.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:22:23 #82
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_92174932
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ruud Gullit hoorde er inderdaad niet bij, maar ik heb hem opgenoemd omdat hij als voetballer niet te spreken was over bobo's en er nu zelf één is...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:23:31 #83
111382 Ofyles2
pi_92174981
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is iig offtopic.

Het hypocriete van dit alles is dat de politici over gelijkheid praten, maar zichzelf nog gelijker vinden...

Hier word ik niet wijzer van...
pi_92175310
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:20 schreef KuyaEd2010 het volgende:

Weet ik. Ik geef ook niet per sé af op Ruud Gullit. Maar politici die ageren tegen graaiers en later bij duurbetaalde commissieclubjes en weet ik veel wat zitten vind ik gewoon extreem hypocriet.
Het probleem is dat politici onder druk van de publieke opinie meningen verkondigen die in de echte wereld niet houdbaar zijn.

Om een vergelijk te trekken: een advocaat kan ook betogen dat de mishandeling wel mee viel, maar als hij zelf het slachtoffer is denkt hij daar wezenlijk anders over. Dat is niet zo zeer hypocriet alswel iets wat samen hangt met de uitoefening van een bepaalde functie.
pi_92175350
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:22 schreef Ofyles2 het volgende:

Ruud Gullit hoorde er inderdaad niet bij, maar ik heb hem opgenoemd omdat hij als voetballer niet te spreken was over bobo's en er nu zelf één is...
Genoeg over Ruud: ik vroeg jou om jouw stelling aan te tonen. Want dat mis ik zo in de discussie...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:36:51 #86
111382 Ofyles2
pi_92175644
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Genoeg over Ruud: ik vroeg jou om jouw stelling aan te tonen. Want dat mis ik zo in de discussie...
Wim Kok die terugging naar zijn oude werkgever Shell...
pi_92175731
Ik heb het over de stelling dat JPB nu één van de graaiers is. Toon dat eens aan.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:42:19 #88
111382 Ofyles2
pi_92175958
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:38 schreef DS4 het volgende:
Ik heb het over de stelling dat JPB nu één van de graaiers is. Toon dat eens aan.
200.000 verdienen als premier, 2.5 keer zoveel verdienen bij Ernst & Young. Plus zijn docentschap aan een universiteit.

Om dan nog te zwijgen over zijn ministers en staatssecretarissen die als semi-overheidsfunctionaris er flink op vooruit gaan...
pi_92176258
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:42 schreef Ofyles2 het volgende:

200.000 verdienen als premier, 2.5 keer zoveel verdienen bij Ernst & Young. Plus zijn docentschap aan een universiteit.
Toon dat eens aan!
pi_92179588
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Om dan nog te zwijgen over zijn ministers en staatssecretarissen die als semi-overheidsfunctionaris er flink op vooruit gaan...
Omdat hij dat bedrag waard is nitwit, om het land te dienen heeft hij jarenlang te weinig salaris geaccepteerd.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92180883
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Omdat hij dat bedrag waard is nitwit, om het land te dienen heeft hij jarenlang te weinig salaris geaccepteerd.
Het is nog maar de vraag of hij het land heeft gediend.
pi_92180885
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was veel meer dan hij ooit in het bedrijfsleven zou verdienen met beleidsmedewerker en een van partijsubsidie gefinancieerde leerstoel in de CDA-kunde op zijn CV.

Doordat hij omhooggevallen is het netwerkje van mensen met macht kan hij nu cashen, want hij heeft contacten. Met zijn kwaliteiten heeft het niks van doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_92183310
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:

Doordat hij omhooggevallen is het netwerkje van mensen met macht kan hij nu cashen
Vertel eens... Hoeveel verdient hij nu exact bij E&Y?
pi_92183491
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vertel eens... Hoeveel verdient hij nu exact bij E&Y?
Waarom zou ik dat jou moeten vertellen?
pi_92184208
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:

Waarom zou ik dat jou moeten vertellen?
Het punt is dat je het mij niet kan vertellen.
pi_92184601
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het punt is dat je het mij niet kan vertellen.
Hoezo is dat het punt dan?
pi_92184848
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Hoezo is dat het punt dan?
Het is een beetje onzin om te stellen dat hij graait, of casht, of whatever als je niet weet welk bedrag hij krijgt. Dat de gemiddelde partner bedrag X krijgt zegt nl. niet zoveel over wat Balkenende krijgt.

Kortom: de hele discussie is een discussie gebaseerd op een vooronderstelling die heel makkelijk onjuist kan zijn.
pi_92184935
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een beetje onzin om te stellen dat hij graait, of casht, of whatever als je niet weet welk bedrag hij krijgt. Dat de gemiddelde partner bedrag X krijgt zegt nl. niet zoveel over wat Balkenende krijgt.

Kortom: de hele discussie is een discussie gebaseerd op een vooronderstelling die heel makkelijk onjuist kan zijn.
Lul toch niet zo slap man. Als je werkelijk denkt dat hij onder de balkenendenorm gaat verdienen ben je dermate naïef dat ik je adviseer per direct zelfmoord te plegen.
pi_92185084
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:39 schreef HyperViper het volgende:

Lul toch niet zo slap man. Als je werkelijk denkt dat hij onder de balkenendenorm gaat verdienen ben je dermate naïef dat ik je adviseer per direct zelfmoord te plegen.
Het lijkt mij niet zo verstandig dat iedereen die naïef is zelfmoord gaat plegen eerlijk gezegd.

Maar buiten die wat vreemde manier van benaderen: niemand weet precies hoeveel hij nu gaat verdienen bij E&Y en daarmee is de hele discussie gebaseerd op drijfzand.

(nog afgezien van het feit dat als jij wil betogen dat hij wel meer moet verdienen gelet op die functie, dat dan de klacht per definitie onterecht is)
pi_92185280
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een zij-instromer die winstdeling krijgt op seniorniveau, dat komt bij gelijkblijvende winst neer op zo'n 750.000 euro per jaar. Ook al valt het met de helft lager uit, dan nog is het cashen (wat iets heel anders is dan graaien natuurlijk), dus ik snap niet wat je nou loopt te bazelen.
pi_92185395
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Het is een zij-instromer die winstdeling krijgt op seniorniveau, dat komt bij gelijkblijvende winst neer op zo'n 750.000 euro per jaar. Ook al valt het met de helft lager uit, dan nog is het cashen (wat iets heel anders is dan graaien natuurlijk), dus ik snap niet wat je nou loopt te bazelen.
Kun je dit aantonen?

Want in het bericht uit de OP staat dat men het niet publiek heeft gemaakt, dus hoe jij aan deze informatie komt is mij even onduidelijk.
pi_92185409
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet zo verstandig dat iedereen die naïef is zelfmoord gaat plegen eerlijk gezegd.

Maar buiten die wat vreemde manier van benaderen: niemand weet precies hoeveel hij nu gaat verdienen bij E&Y en daarmee is de hele discussie gebaseerd op drijfzand.

(nog afgezien van het feit dat als jij wil betogen dat hij wel meer moet verdienen gelet op die functie, dat dan de klacht per definitie onterecht is)
Dat maakt de klacht helemaal niet onterecht, dat bezegeld de klacht met de waarheid. Het is gewoonweg simplistisch om te denken dat hij niet boven de balkenendenorm komt met deze functie, het zal mij voor de rest een worst wezen maar een hypocriete zak hooi is het wel.
pi_92185681
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:48 schreef HyperViper het volgende:

Dat maakt de klacht helemaal niet onterecht, dat bezegeld de klacht met de waarheid. Het is gewoonweg simplistisch om te denken dat hij niet boven de balkenendenorm komt met deze functie, het zal mij voor de rest een worst wezen maar een hypocriete zak hooi is het wel.
Ofwel hij kan er vanaf zien en dan zou hij hypocriet kunnen zijn in dezen omdat hij dat niet doet (quod non, want private sector + winst is niet gelijk aan salaris), ofwel hij kan er niet vanaf zien en dan kun je het hem niet verwijten dat hij dat niet heeft gedaan.

Het is echt van tweeën één.
pi_92185711
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kun je dit aantonen?

Want in het bericht uit de OP staat dat men het niet publiek heeft gemaakt, dus hoe jij aan deze informatie komt is mij even onduidelijk.
Uit de krant, maar het doet er niet toe of het nou 3 ton is of 8 ton, hij casht op het netwerk wat hij heeft opgebouwd terwijl hij een spoor van vernieling door het koninkrijk trok, want voor gemeenteraadsleden te Amstelveen en professoren in de CDA-kunde zonder enige leiderschapskwaliteiten liggen dit soort bedragen niet klaar.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:55:15 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92185802
Wat is er mis met veel verdienen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92185912
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

Uit de krant, maar het doet er niet toe of het nou 3 ton is of 8 ton, hij casht op het netwerk wat hij heeft opgebouwd terwijl hij een spoor van vernieling door het koninkrijk trok, want voor gemeenteraadsleden te Amstelveen en professoren in de CDA-kunde zonder enige leiderschapskwaliteiten liggen dit soort bedragen niet klaar.
Spoor van vernieling... Dramaqueen! _O-

En "uit de krant" is bijzonder vaag. Kun je iets specifieker zijn (zodat het ook controleerbaar is)?

Overigens vind ik het ook wel onzinnig om te claimen dat hij eigenlijk geen donder kan. Het is een illusie dat iedere domme lul wel even MP wordt in NL. Ik ben geen fan van JPB, maar jij slaat ook een beetje door.
pi_92185938
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er mis met veel verdienen?
Helemaal niets natuurlijk, maar communisten en gelijkdenkenden houden er gewoon niet zo van als anderen veel verdienen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:01:23 #108
45206 Pietverdriet
pi_92186112
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Helemaal niets natuurlijk, maar communisten en gelijkdenkenden houden er gewoon niet zo van als anderen veel verdienen.
Of vinden dat Anderen meer belastingen moeten betalen, maar werken zelf zwart, ik denk aan een bepaalde fokker.
pi_92186285
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:57 schreef DS4 het volgende:

En "uit de krant" is bijzonder vaag. Kun je iets specifieker zijn (zodat het ook controleerbaar is)?
Ik snap niet wat je nou te zeuren hebt, het is werkelijk iedereen volmaakt helder dat hij tonnen gaat verdienen, alleen jij wordt hysterisch als iemands inkomen beoordeeld dreigt te gaan worden, dat je dan maar met het gelul aankomt dat je eerst het precieze bedrag zou moeten weten.

quote:
Overigens vind ik het ook wel onzinnig om te claimen dat hij eigenlijk geen donder kan. Het is een illusie dat iedere domme lul wel even MP wordt in NL. Ik ben geen fan van JPB, maar jij slaat ook een beetje door.
Hij kan inderdaad niet zoveel. Niet iets waarmee je normaal gesproken tonnen verdient. Hij is niet op zijn capaciteiten premier geworden, en hij wordt geen partner vanwege die capaciteiten.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:07:19 #110
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92186416
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of vinden dat Anderen meer belastingen moeten betalen, maar werken zelf zwart, ik denk aan een bepaalde fokker.
Beetje krom ook om een dorp te laten betalen voor het falen van bankiers.
pi_92186460
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik snap niet wat je nou te zeuren hebt, het is werkelijk iedereen volmaakt helder dat hij tonnen gaat verdienen, alleen jij wordt hysterisch als iemands inkomen beoordeeld dreigt te gaan worden, dat je dan maar met het gelul aankomt dat je eerst het precieze bedrag zou moeten weten.
Waarom zou hij niet afgezien kunnen hebben van een hoog bedrag? Dat is echt mogelijk. Sterker nog: er zijn voorbeelden van.

quote:
Hij kan inderdaad niet zoveel. Niet iets waarmee je normaal gesproken tonnen verdient. Hij is niet op zijn capaciteiten premier geworden, en hij wordt geen partner vanwege die capaciteiten.
Jouw beoordelingsvermogen terzake schat ik bijzonder laag in, dus...
pi_92186492
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Een echte mazzelaar, die Balkenende. Het kwam het zomaar aanwaaien allemaal. Eerst de belangrijkste politieke functie van Nederland, en nu ook nog een miljoenen salaris. En dat zonder ook maar iets te kunnen :')
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:10:22 #113
45206 Pietverdriet
pi_92186567
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:08 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Een echte mazzelaar, die Balkenende. Het kwam het zomaar aanwaaien allemaal. Eerst de belangrijkste politieke functie van Nederland, en nu ook nog een miljoenen salaris. En dat zonder ook maar iets te kunnen :')
Dat hij de jongste hoogleraar van Nederland was voor hij de politiek inging vergeten we ff.
pi_92186852
WS kan dat allemaal achter zijn PC beoordelen...
pi_92186919
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom zou hij niet afgezien kunnen hebben van een hoog bedrag? Dat is echt mogelijk. Sterker nog: er zijn voorbeelden van.
Vertel.

quote:
Jouw beoordelingsvermogen terzake schat ik bijzonder laag in, dus...
En ik schat jouw beoordelingsvermogen daarvan weer bijzonder laag in, sterker nog, ik schat je erop in dat je een discussie ingaat om een of ander vage aandrang en daarbij beoordeling van wat er gezegd is overslaat, en dan weer met allerlei draaikonterij aan komt kakken die verder niemand iets interesseert.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:08 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Een echte mazzelaar, die Balkenende. Het kwam het zomaar aanwaaien allemaal.
Dat is wel ongeveer de meest kernachtige samenvatting van de fase waarin hij van onbelangrijk politicus ineens premier werd inderdaad.

quote:
Eerst de belangrijkste politieke functie van Nederland, en nu ook nog een miljoenen salaris. En dat zonder ook maar iets te kunnen :')
Vooralsnog is het geen miljoenensalaris, maar misschien moet je daarover even met DS4 in discussie. En wat hij gaat verdienen verdient hij dus niet vanwege wat hij kan, maar vanwege wie hij is geworden toen hem het premierschap kwam aanwaaien.
pi_92187074
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat hij de jongste hoogleraar van Nederland was voor hij de politiek inging vergeten we ff.
Hoogleraar in de CDA-kunde ja. De politieke beroepsgroep keert zichzelf geld uit uit de staatskas om te voorkomen dat ze zelfstandig geld moeten gaan verdienen, en zo zijn er de wetenschappelijke partijbureaus, en worden er zelfs leerstoelen in de CDA-kunde gefinancierd, waarbij universiteiten natuurlijk niet zo makkelijk nee zeggen tegen hun broodheer. Überhaupt is bewaking van het niveau iets waar universiteiten zich onder politieke druk al jaren niet meer mee bezig houden.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:20:41 #117
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92187116
Sinds wanneer komt premierschap aanwaaien :') :')
pi_92187161
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

En ik schat jouw beoordelingsvermogen daarvan weer bijzonder laag in, sterker nog, ik schat je erop in dat je een discussie ingaat om een of ander vage aandrang en daarbij beoordeling van wat er gezegd is overslaat, en dan weer met allerlei draaikonterij aan komt kakken die verder niemand iets interesseert.
Mooi!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:24:23 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92187301
mensen die iemand, buiten de publieke sector, geen hoog salaris gunnen, doen gewoon zelf iets verkeerd. jammer dan, pech gehad en grote smoel dichthouden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92187328
Goed, ik heb zijn cv nog even doorgelezen, en dat is inderdaad niet super indrukwekkend. Hij was slechts bijzonder hoogleraar, met enkele publicaties op zijn naam (edit: bij aantreden alleen zijn proefschrift zelfs). Verder wat politieke dingetjes die weinig om het lijf hebben. Kudo's voor Weltschermz dus.

Ik kan me echter niet voorstellen dat hij naar voren is geschoven om premier te worden zonder daadwerkelijk de capaciteit te hebben. Het inzetten van die capaciteit in de private sector had hem waarschijnlijk meer opgeleverd dan 140k per jaar.

Zo vreselijk slecht heeft hij het trouwens niet gedaan, hij heeft bijvoorbeeld zeer effectief de verzorgingsstaat hervormd.
pi_92187449
Geld maakt niet gelukkig.
pi_92187467
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:27 schreef Afketser het volgende:
Geld maakt niet gelukkig.
Dooddoeners wel?
pi_92187543
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:27 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dooddoeners wel?
Geluk zit in een klein hoekje.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:30:45 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92187622
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:29 schreef Afketser het volgende:

[..]

kanker begint meestal ook in een klein hoekje.
pi_92187797
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kanker begint meestal ook in een klein hoekje.
Nee dat is vastgelegd.
pi_92187803
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:24 schreef Compatibel het volgende:
Goed, ik heb zijn cv nog even doorgelezen, en dat is inderdaad niet super indrukwekkend. Hij was slechts bijzonder hoogleraar, met enkele publicaties op zijn naam (edit: bij aantreden alleen zijn proefschrift zelfs). Verder wat politieke dingetjes die weinig om het lijf hebben. Kudo's voor Weltschermz dus.

Ik kan me echter niet voorstellen dat hij naar voren is geschoven om premier te worden zonder daadwerkelijk de capaciteit te hebben.
Waarom kun je je dat niet voorstellen? Je kent de omstandigheden waaronder hij naar voren is geschoven?

quote:
Het inzetten van die capaciteit in de private sector had hem waarschijnlijk meer opgeleverd dan 140k per jaar.
Wie had dat dan voor welke kwaliteiten of capaciteiten betaald? We hebben hem allemaal 8 jaar aan het werk gezien, en behalve dat hij koppig en vasthoudend is, heeft hij vooral laten zien dat hij goed is in het niet beantwoorden van vragen. Toegegeven, daar was hij wel extreem goed in en dat is ook een gave, maar ik zie niet in waar daar buiten de politiek en misschien zelfs wel buiten het CDA alleen vraag naar zou zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mooi!
En een voorbeeld kun je dus niet geven?
pi_92187828
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:29 schreef Afketser het volgende:

[..]

Doe je nou gewoon random quotes ofzo?
pi_92187898
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:35 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Doe je nou gewoon random quotes ofzo?
Die worden door de emoties van de posters vaak vergeten.
pi_92188440
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ik uit mijn hoofd kan vertellen valt helaas onder mijn beroepsgeheim.
pi_92188616
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom kun je je dat niet voorstellen? Je kent de omstandigheden waaronder hij naar voren is geschoven?

[..]

Wie had dat dan voor welke kwaliteiten of capaciteiten betaald? We hebben hem allemaal 8 jaar aan het werk gezien, en behalve dat hij koppig en vasthoudend is, heeft hij vooral laten zien dat hij goed is in het niet beantwoorden van vragen. Toegegeven, daar was hij wel extreem goed in en dat is ook een gave, maar ik zie niet in waar daar buiten de politiek en misschien zelfs wel buiten het CDA alleen vraag naar zou zijn.

[..]

Retorisch is wat je zegt allemaal wel sterk enzo, maar kom op, je gelooft zelf toch ook wel dat een premier van Nederland capaciteiten bezit die veel waard zijn. Een premier doet trouwens meer dan (in zijn geval matig) optreden voor de bühne.

Ik ben het overigens met je eens dat zijn tegenwoordige salaris sterk beïnvloedt wordt door het netwerk dat hij als premier heeft vergaard, dat is een goed punt. In die zin is het lastig te voorspellen wat er van hem zou zijn geworden als hij geen premier zou zijn geworden.
pi_92188627
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:36 schreef Afketser het volgende:

[..]

Die worden door de emoties van de posters vaak vergeten.
Mooi hoor, heb je er nog meer?
pi_92189531
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Mooi hoor, heb je er nog meer?
Als het geld op raakt begint het geluk.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:10:04 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92189570
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:09 schreef Afketser het volgende:

[..]

Als het geld op raakt begint het geluk.
in dat geval graag alle uitkeringen per direct stopzetten.
pi_92189688
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in dat geval graag alle uitkeringen per direct stopzetten.
Cairo 2. Nee, dat wordt te gortig. Vele mensen kennen deze wijze spreuken niet en daardoor zal er onvrede ontstaan. Eerst moet de mens zich 1 voelen met de natuur. Pas als dat gelukt is kunnen we de geldkranen dicht gooien.
pi_92194210
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:12 schreef Afketser het volgende:

[..]

Cairo 2. Nee, dat wordt te gortig. Vele mensen kennen deze wijze spreuken niet en daardoor zal er onvrede ontstaan. Eerst moet de mens zich 1 voelen met de natuur. Pas als dat gelukt is kunnen we de geldkranen dicht gooien.
Gelul, gewoon de slavendrijvers die de economie vernietigen door middel van fractioneel bankieren verwoesten samen met hun corrupte visie en hun illusie zij recht hebben op alle grondstoffen van deze planeet. Compleet verwoesten.
pi_92194431
Nou, zo krijgt dit topic wel een interessante wending nietwaar?
pi_92197357
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Retorisch is wat je zegt allemaal wel sterk enzo, maar kom op, je gelooft zelf toch ook wel dat een premier van Nederland capaciteiten bezit die veel waard zijn.
Dat deed ik altijd wel, en toen kwam Balkenende. Op een heel bijzonder moment in de landelijke politiek is hij op die plek beland, het is niet de eerste keer in de geschiedenis dat iemand door een toevallige reeks omstandigheden en gebeurtenissen een rol in de geschiedenis krijgt te spelen. Maar daar zitten ook volmaakt incompetente figuren tussen. Ik denk zeker dat een premier capaciteiten moet hebben die ook in het bedrijfsleven sterk gewaardeerd worden, naast capaciteiten die de eigenaardigheid van de politiek vereisen. Alleen dat dat zou moeten betekent niet dat het altijd ook zo is. Balkenende was gewoon een enorme brokkenpiloot, terwijl hij niet eens durfde op te stijgen en al zijn schade veroorzaakte terwijl hij over de luchthaven aan het taxiën was. Elke premier heeft wel eens een dossier gehad waar hij er niet lekker op stond, maar Balkenende heeft van elk enigzins lastig dossier een wanvertoning gemaakt, hij heeft geen enkel kabinet vaardig weten te leiden.

We hebben het over de capaciteiten van de premier van Nederland, dat hij premier is geweest wisten we dus al, en dan is het argument voor zijn capiciteiten dat hij premier van Nederland is geweest?

quote:
Een premier doet trouwens meer dan (in zijn geval matig) optreden voor de bühne.
In zijn geval meestal stilzitten en wachten tot het probleem vanzelf overgaat. Maar dat terzijde, ik zie nog steeds geen argument, het is echt de kleren van keizer, hij is premier en dan praat iedereen elkaar maar na dat hij dus wel capaciteiten zou hebben, maar ze benoemen, ho maar.

quote:
Ik ben het overigens met je eens dat zijn tegenwoordige salaris sterk beïnvloedt wordt door het netwerk dat hij als premier heeft vergaard, dat is een goed punt. In die zin is het lastig te voorspellen wat er van hem zou zijn geworden als hij geen premier zou zijn geworden.
Senior beleidsmedewerker? Zonder dat de partij hem op kosten van de belastingbetaler een CV bezorgde dmv een gekocht hoogleraarschap in de CDA-kunde had hij wel een zeer mager CV, uiterst mager voor een hogeropgeleide. Met de titel professor was hij nog te verkopen als intellectueel. En dat ging er lekker in "hij moet wel intelligent zijn want voor de rest heeft hij ook niks", het is de logica van hij is premier, dus hij zal wel iets kunnen wat wij niet kunnen zien. Een premier hoort immers wat te kunnen....
pi_92203113
Zonder dat ik een complotdenker ben ofzo hoor, maar wat was nou ook alweer de naam van dat instituut in Amerika waar Balkenende een cursus had gevolgd en waarbij bijna iedereen die daar een cursus heeft gevolgd later minister-president / president is geworden?
  woensdag 2 februari 2011 @ 00:23:21 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92205878
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Zonder dat ik een complotdenker ben ofzo hoor, maar wat was nou ook alweer de naam van dat instituut in Amerika waar Balkenende een cursus had gevolgd en waarbij bijna iedereen die daar een cursus heeft gevolgd later minister-president / president is geworden?
:')

ik mag hopen dat je niet op bilderberg doelt.
pi_92206246
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 00:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Instituut in Amerika :'). En ik was gewoon benieuwd naar de naam. Ik verbind er verder geen conclusies aan, maar sommigen doen dat wel :'). Het schoot me gewoon ineens te binnen.
pi_92207918
quote:

[..]

:').
pi_92208115
Gevonden: hij volgde het International Visitors Leadership Program

Deze personen volgden het ook: http://www.heetmail.nl/pdf/alumni.pdf

Ligt hier dan de sleutel tot Balkenendes succes :D
  woensdag 2 februari 2011 @ 05:48:42 #143
45206 Pietverdriet
pi_92208995
quote:

[..]

Bilderberg is een hotel
  woensdag 2 februari 2011 @ 08:25:07 #144
324665 meth77
to do or not to do
pi_92209864
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:18 schreef stefan1187 het volgende:

[..]

Slang! :(
Jarenlang schreeuwen dat de topinkomens aangepakt moeten worden maar ondertussen verdient meneer wel mooi 29.000 euro per maand :(
Maakt dat uit, hij is toch geen ambtenaar meer, al krijgt ie 100.000 per maand maakt niet uit *O*
Voetballers verdienen soms 5 miljoen per jaar, en dat mag ook van mij

Minister President is een ere-functie en dat wil men best doen voor die 250.000 euro
pi_92210010
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:25 schreef meth77 het volgende:

[..]

Maakt dat uit, hij is toch geen ambtenaar meer, al krijgt ie 100.000 per maand maakt niet uit *O*
Voetballers verdienen soms 5 miljoen per jaar, en dat mag ook van mij

Minister President is een ere-functie en dat wil men best doen voor die 250.000 euro
Volgens mij hadden al die huidige graaiers het ook over inkomens in de private sector.
pi_92210122
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:37 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Volgens mij hadden al die huidige graaiers het ook over inkomens in de private sector.
Bron? Iedereen roept maar wat hier. Balkenende maakte gisteren nog duidelijk het onderscheid tussen publiek, privaat en semi-privaat, en niemand sprak hem tegen. Alleen op fok! lijkt men zich druk te maken.
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:07:05 #147
324665 meth77
to do or not to do
pi_92210565
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:37 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

nee geklets, iedereen weet dat de private sector mensen als voetballers, basketballers, tennissers, golfspelers, vuilnismannen, CEO,s of Partners van Ernst en andere randfiguren mogen verdienen wat ze willen

Het kriterium is dat ambtenaren die zelf hun salaris uit het publiek geld kunnen bepalen, zoals directeuren van waterschappenen derg, het niet oneindig gaan ophogen tot 600.000, - zonder een centje stress en risico te lopen
Dus is er de grens van het salaris van de Min. President voor hen
pi_92210749
De Bakellende-norm geldt niet voor hemzelf? Ach nou ja, het is een hypocriete gristen, onder wiens gezag de armoede in Nederland is toegenomen. Had niet anders verwacht.
pi_92210836
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:42 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Bron? Iedereen roept maar wat hier. Balkenende maakte gisteren nog duidelijk het onderscheid tussen publiek, privaat en semi-privaat, en niemand sprak hem tegen. Alleen op fok! lijkt men zich druk te maken.
http://www.fiscafax.nl/nr(...)te%20respecteren.pdf

Lees hier maar. Gaat wel degelijk over inkomens uit de private sector.
pi_92210988
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:23 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

http://www.fiscafax.nl/nr(...)te%20respecteren.pdf

Lees hier maar. Gaat wel degelijk over inkomens uit de private sector.
Initiatief van de pvda, waar het cda in principe op tegen was (heb je het stuk zelf wel gelezen?). Daarnaast gaat het om een evenutele belastingverhoging, dat betekent niet dat topinkomens verboden moeten worden ofzo. Bos bijvoorbeeld kan best een topinkomen verdienen waar hij veel belasting over wil betalen, daar is niets mis mee. Als je dat hypocriet noemt dan heb je het gewoon niet begrepen, of ben je jaloers natuurlijk.
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:35:36 #151
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_92211088
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De Bakellende-norm geldt niet voor hemzelf? Ach nou ja, het is een hypocriete gristen, onder wiens gezag de armoede in Nederland is toegenomen. Had niet anders verwacht.
:') Spuit 11

:D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_92211089
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:31 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Initiatief van de pvda, waar het cda in principe op tegen was (heb je het stuk zelf wel gelezen?). Daarnaast gaat het om een evenutele belastingverhoging, dat betekent niet dat topinkomens verboden moeten worden ofzo. Bos bijvoorbeeld kan best een topinkomen verdienen waar hij veel belasting over wil betalen, daar is niets mis mee. Als je dat hypocriet noemt dan heb je het gewoon niet begrepen, of ben je jaloers natuurlijk.
Shit volgens mij heb ik deze in het verkeerde topic gepost :'). Er liep namelijk een soortgelijke discussie in POL waarin ook Wim Kok werd genoemd. Mbt hem poste ik dit artikel. In het artikel staat namelijk iets over de exorbitante zelfverrijking (ook in de private sector) waar Wim Kok tegen ageerde. Dezelfde Wim Kok die nu in allerlei duurbetaalde commissies zit :').
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:40:24 #153
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_92211185
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:35 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Shit volgens mij heb ik deze in het verkeerde topic gepost :'). Er liep namelijk een soortgelijke discussie in POL waarin ook Wim Kok werd genoemd. Mbt hem poste ik dit artikel. In het artikel staat namelijk iets over de exorbitante zelfverrijking (ook in de private sector) waar Wim Kok tegen ageerde. Dezelfde Wim Kok die nu in allerlei duurbetaalde commissies zit :').
Maar wat is 'exorbitante zelfverrijking'? Wat is 'buitensporig' en wie bepaalt dat?

Jan Modaal? Piet Krediet? De directeur van een bedrijf? De OR?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_92211230
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar wat is 'exorbitante zelfverrijking'? Wat is 'buitensporig' en wie bepaalt dat?

Jan Modaal? Piet Krediet? De directeur van een bedrijf? De OR?
Dat zijn inderdaad niet strak gedefinieerde termen maar ik vind dat je jezelf wel ernstig belachelijk maakt als je eerst een beetje popi jopi gaat lopen uithalen naar exorbitante zelfverrijking en later onderdeel gaat uitmaken van de groep waar je waarschijnlijk tegen hebt geageerd.

Als hij dat allemaal niet had geroepen had het natuurlijk niks uitgemaakt maar het komt nu gewoon bijzonder zwak over van een figuur als Wim Kok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')