abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92154714
Het is nu ook wel duidelijk waarom de accountancy niet aangepakt is tijdens de kredietcrisis.

Bananenrepubliek v 2.0.
pi_92160821
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kun jij niet lezen? De hypocriet wilde mensen met topinkomens 'aan de schandpaal nagelen' omdat hun salaris 'niet uit te leggen was aan de bevolking'. En ja, dat ging ook over de salarissen in de private sector.
Kun jij de discussie niet in de bijbehorende context plaatsen? Het ging toentertijd over topinkomens in de publieke sector.

Al krijt hij twaalf miljoen per dag, ik vind het best. Door jarenlang 'maar' iets meer dan een ton te verdienen heeft hij ook veel geld misgelopen dat hij had kunnen verdienen in de private sector.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92162250
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

De in de OP gemaakte schatting lijkt me niet zomaar uit de lucht gegrepen, ze zullen er niet ver naast zitten.
Hoe je daarbij komt is mij een raadsel. Het is vrij duidelijk dat men weldegelijk de nattevingermethode hanteert. Men kijkt naar het gemiddelde inkomen van een partner bestaande uit al dan niet vast inkomen + aandeel in de winst.

Nou zou ik het best logisch vinden dat Balkenende zeker dat gemiddelde is aangeboden, of zelfs meer... maar wie weet heeft hij genoegen genomen met veel minder. Dat weet niemand.

quote:
De tweede zin is me wat onduidelijk, wil je die even toelichten?
Een partner is gewoon ondernemer. Mede-eigenaar. Soms krijg je een basissalaris + winstdeling, soms alleen maar winstdeling.

Salaris is iets wezenlijk anders.

En ik kan mij hoe dan ook niet herinneren dat Balkenende heeft geprotesteerd tegen te hoge winsten die behaald zijn door ondernemingen, dus de conclusie is niet alleen voorbarig... als je er goed over nadenkt is het volslagen onzin.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_92162782
Politici zoals Balkenende zijn tijdens hun loopbaan alleen maar bezig met hun eigen toekomst.
Daarom pakken ze ook nooit de graaicultuur aan want daar gaan ze zelf lekker aan meedoen.
Denk maar aan Kok, Bos, Zalm en Balkenende.
pi_92162987
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:55 schreef machtpen het volgende:
Het is nu ook wel duidelijk waarom de accountancy niet aangepakt is tijdens de kredietcrisis.

Bananenrepubliek v 2.0.
Vertel: wat had men moeten doen en waarom?
pi_92163004
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:57 schreef thumbnail het volgende:
Politici zoals Balkenende zijn tijdens hun loopbaan alleen maar bezig met hun eigen toekomst.
Daarom pakken ze ook nooit de graaicultuur aan want daar gaan ze zelf lekker aan meedoen.
Denk maar aan Kok, Bos, Zalm en Balkenende.
Misschien pakken ze wel geen graaicultuur aan omdat die alleen bestaat in het populistische debat.
pi_92163168
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:32 schreef stefan1187 het volgende:

[..]

Balkenende verliest zo gewoon zijn geloofwaardigheid. Hij is wel geen premier meer maar op deze manier komt ie gewoon echt over als een slappe zak.
Dat imago heeft hij al sinds zijn handjeklap met G. Bush :')
Conscience do cost.
pi_92165318
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:21 schreef IntensiveGary het volgende:
Geen enkel probleem mee. Is in de private sector, niet de publieke...
Mee eens, in principe.

quote:
Wel jammer dat 'ie in die hoedanigheid waarschijnlijk ook wel wat vriendjes en vriendinnetjes in Den Haag gaat 'adviseren' tegen een marktconform uurloon. Dat komt dan uiteraard weer wel uit de zak van de belastingbetaler..
Probleem is natuurlijk wel dat bij de huidige generatie politici het premierschap of ministerschap niet meer het hoogtepunt van hun loopbaan is, maar de één na laatste betrekking. Dan gaan ze het premierschap invullen met hun vervolgcarriere in het achterhoofd, zoals we duidelijk konden zien bij Balkenendes opstelling inzake de EU, maar bijvoorbeeld ook bij VVD-ers die de bankensector waarin ze later gaan werken tijdens hun ministerschap enthousiast spekken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_92166560
MP-inkomen zou het hoogste moeten zijn.

Alleen willen de politici dat zelf natuurlijk ook niet aangezien zij ook ooit naar een andere baan zoeken.

Puur eigen belang.
pi_92168479
quote:
Probleem is natuurlijk wel dat bij de huidige generatie politici het premierschap of ministerschap niet meer het hoogtepunt van hun loopbaan is, maar de één na laatste betrekking. Dan gaan ze het premierschap invullen met hun vervolgcarriere in het achterhoofd, zoals we duidelijk konden zien bij Balkenendes opstelling inzake de EU, maar bijvoorbeeld ook bij VVD-ers die de bankensector waarin ze later gaan werken tijdens hun ministerschap enthousiast spekken.
Een zeer kwalijke zaak inderdaad. Zo is het eigenlijk een verkapt presidentieel systeem waarbij de sponsoren invloed hebben op het beleid van de president.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:58:09 #61
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_92168843
Gelukkig staat 'het imago' van Balkenende op zijn eigen niveau nog fier overeind. Heel (beneden?) modaal Fok! valt over het salaris van 'een graaier', maar in de kringen waar het er toe doet wordt hij alleen maar met open armen ontvangen als een weldenkende en waardevolle aanvulling gezien. Anders had hij nooit een topfunctie kunnen krijgen natuurlijk. :D

En hallo mensen, de Balkenende norm geldt voor openbaar bestuur. Dat lijkt mij een heel andere discussie, maar misschien mis ik iets? :?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:00:51 #62
116015 SicSicSics
pi_92168943
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is en blijft altijd 'een probleem'. Maar als je hier op doordenkt hak je de hele integriteit van het Openbaar Bestuur fijn en is er inderdaad niemand meer te vertrouwen en heeft iedereen een dubbele agenda.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_92169109

MOOI
pi_92169137
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:58 schreef SicSicSics het volgende:
Gelukkig staat 'het imago' van Balkenende op zijn eigen niveau nog fier overeind. Heel (beneden?) modaal Fok! valt over het salaris van 'een graaier', maar in de kringen waar het er toe doet wordt hij alleen maar met open armen ontvangen als een weldenkende en waardevolle aanvulling gezien. Anders had hij nooit een topfunctie kunnen krijgen natuurlijk. :D

En hallo mensen, de Balkenende norm geldt voor openbaar bestuur. Dat lijkt mij een heel andere discussie, maar misschien mis ik iets? :?
Ja als je je eigen land ten grabbel gooit en naar boven likt en naar beneden trapt dan kom je wel in aanmerking voor een topfunctie ja.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:06:58 #65
116015 SicSicSics
pi_92169179
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:05 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Ja als je je eigen land ten grabbel gooit en naar boven likt en naar beneden trapt dan kom je wel in aanmerking voor een topfunctie ja.
:')

En als je ongefundeerd verongelijkt en verontwaardigt gaat doen op een forum behoud je nog steeds het recht op een uitkering/ studiefinanciering! Wat een mooi land leven we toch ook he? O+
Fine, fuck you then!
pi_92169401
Het is een kwestie van tijd voor de economische slavendrijvers hun schedels gespleten krijgen door de globale bevolking.
pi_92169528
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

:')

En als je ongefundeerd verongelijkt en verontwaardigt gaat doen op een forum behoud je nog steeds het recht op een uitkering/ studiefinanciering! Wat een mooi land leven we toch ook he? O+
Negeren uitslag referendum is slechts één voorbeeld. Irak en dan achteraf met een excuus komen wat mijn neefje van 3 nog minder opzichtig had kunnen formuleren is een ander voorbeeld.
pi_92169844
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:17 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Negeren uitslag referendum is slechts één voorbeeld. Irak en dan achteraf met een excuus komen wat mijn neefje van 3 nog minder opzichtig had kunnen formuleren is een ander voorbeeld.
Tja meneer wist natuurlijk donders goed dat deze intens corrupte wijze van globaliseren in de toekomst goed zou zijn voor zijn carrière. Wat de bevolking voor de rest wil is zijn zaak niet.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:53:33 #69
116015 SicSicSics
pi_92170865
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:17 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Schrikbarend ja, hoe hij 'ons land' 'te grabbel' heeft gegooid. :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:13 schreef HyperViper het volgende:
Het is een kwestie van tijd voor de economische slavendrijvers hun schedels gespleten krijgen door de globale bevolking.
God ja, was dat niet ongeveer hetzelfde als wat er in de jaren '60, '70, '80 en 90 geroepen werd. Door mensen die nu onderdeel zijn van het etablissement?..

En de vraag is dan; hoe verder? Wat gaan we daarna doen. Stel we hebben iedereen de hersens gespleten die wij verantwoordelijk achten voor onze 'malaise'. Wat dan?
Fine, fuck you then!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:19:13 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92171929
misschien kan balkenende dan eindelijk een nieuwe voet kopen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92172226
quote:
Schrikbarend ja, hoe hij 'ons land' 'te grabbel' heeft gegooid. :D
Schrikbarend ja, dat de regelgeving in dit land mede daardoor vanuit Europa wordt opgelegd. Dat we over ons eigen land vrij weinig meer te zeggen hebben.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:30:32 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92172420
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:41 schreef shintek het volgende:
Een hoogleraar informatica verdient 10x meer dan balken en ellende :)
bron?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:51:59 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_92173453
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:24 schreef BasEnAad het volgende:
Een beetje schijnheilig is het natuurlijk wel.
Het is maar wat je onder 'een beetje' verstaat.

Ik vind het eerder opzichtig dat JPB als politicus afgaf op graaiers en nu zelf één van hen is.

Zie ook: Ruud Gullit, Ruud Lubbers, Wim Kok...
pi_92173604
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is en blijft altijd 'een probleem'. Maar als je hier op doordenkt hak je de hele integriteit van het Openbaar Bestuur fijn en is er inderdaad niemand meer te vertrouwen en heeft iedereen een dubbele agenda.
Daar komt het eigenlijk wel op neer, en dat is dan ook een nadeel van de verjonging in de politiek. Er zou geen vervolgcarriere op het premierschap moeten zijn, een baantje er na, OK, maar dat is dan afbouwen tot je pensioen.
pi_92173705
Wat een geneuzel weer.
pi_92174277
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:51 schreef Ofyles2 het volgende:

Ik vind het eerder opzichtig dat JPB als politicus afgaf op graaiers en nu zelf één van hen is.

Zie ook: Ruud Gullit, Ruud Lubbers, Wim Kok...
Ruud Gullit? :?

Maar verder: toon deze boude stelling eens aan!
pi_92174409
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ruud Gullit? :?

Maar verder: toon deze boude stelling eens aan!
Ruud Gullit wordt trainer van clubje ergens achteraf in Rusland voor veel geld en verdedigt zich door te zeggen dat die het niet voor het geld doet "ik ben toch trainer van een Europese club" :').
pi_92174613
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:11 schreef KuyaEd2010 het volgende:

Ruud Gullit wordt trainer van clubje ergens achteraf in Rusland voor veel geld en verdedigt zich door te zeggen dat die het niet voor het geld doet "ik ben toch trainer van een Europese club" :').
Dat valt volgens mij niet onder een politicus die eerder afgaf op graaiers. Weet ik bijna zeker...
pi_92174676
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat valt volgens mij niet onder een politicus die eerder afgaf op graaiers. Weet ik bijna zeker...
Dat is waar. Maar volstrekt ongeloofwaardig is het wel.
pi_92174728
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:16 schreef KuyaEd2010 het volgende:

Dat is waar. Maar volstrekt ongeloofwaardig is het wel.
Het is iig offtopic.

En even voor de goede orde: iedereen is hypocriet. Ik, jij, JPB, Ruud, enz. enz.
pi_92174844
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is iig offtopic.

En even voor de goede orde: iedereen is hypocriet. Ik, jij, JPB, Ruud, enz. enz.
Weet ik. Ik geef ook niet per sé af op Ruud Gullit. Maar politici die ageren tegen graaiers en later bij duurbetaalde commissieclubjes en weet ik veel wat zitten vind ik gewoon extreem hypocriet.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:22:23 #82
111382 Ofyles2
pi_92174932
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ruud Gullit hoorde er inderdaad niet bij, maar ik heb hem opgenoemd omdat hij als voetballer niet te spreken was over bobo's en er nu zelf één is...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:23:31 #83
111382 Ofyles2
pi_92174981
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is iig offtopic.

Het hypocriete van dit alles is dat de politici over gelijkheid praten, maar zichzelf nog gelijker vinden...

Hier word ik niet wijzer van...
pi_92175310
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:20 schreef KuyaEd2010 het volgende:

Weet ik. Ik geef ook niet per sé af op Ruud Gullit. Maar politici die ageren tegen graaiers en later bij duurbetaalde commissieclubjes en weet ik veel wat zitten vind ik gewoon extreem hypocriet.
Het probleem is dat politici onder druk van de publieke opinie meningen verkondigen die in de echte wereld niet houdbaar zijn.

Om een vergelijk te trekken: een advocaat kan ook betogen dat de mishandeling wel mee viel, maar als hij zelf het slachtoffer is denkt hij daar wezenlijk anders over. Dat is niet zo zeer hypocriet alswel iets wat samen hangt met de uitoefening van een bepaalde functie.
pi_92175350
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:22 schreef Ofyles2 het volgende:

Ruud Gullit hoorde er inderdaad niet bij, maar ik heb hem opgenoemd omdat hij als voetballer niet te spreken was over bobo's en er nu zelf één is...
Genoeg over Ruud: ik vroeg jou om jouw stelling aan te tonen. Want dat mis ik zo in de discussie...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:36:51 #86
111382 Ofyles2
pi_92175644
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Genoeg over Ruud: ik vroeg jou om jouw stelling aan te tonen. Want dat mis ik zo in de discussie...
Wim Kok die terugging naar zijn oude werkgever Shell...
pi_92175731
Ik heb het over de stelling dat JPB nu één van de graaiers is. Toon dat eens aan.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:42:19 #88
111382 Ofyles2
pi_92175958
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:38 schreef DS4 het volgende:
Ik heb het over de stelling dat JPB nu één van de graaiers is. Toon dat eens aan.
200.000 verdienen als premier, 2.5 keer zoveel verdienen bij Ernst & Young. Plus zijn docentschap aan een universiteit.

Om dan nog te zwijgen over zijn ministers en staatssecretarissen die als semi-overheidsfunctionaris er flink op vooruit gaan...
pi_92176258
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:42 schreef Ofyles2 het volgende:

200.000 verdienen als premier, 2.5 keer zoveel verdienen bij Ernst & Young. Plus zijn docentschap aan een universiteit.
Toon dat eens aan!
pi_92179588
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Om dan nog te zwijgen over zijn ministers en staatssecretarissen die als semi-overheidsfunctionaris er flink op vooruit gaan...
Omdat hij dat bedrag waard is nitwit, om het land te dienen heeft hij jarenlang te weinig salaris geaccepteerd.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92180883
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Omdat hij dat bedrag waard is nitwit, om het land te dienen heeft hij jarenlang te weinig salaris geaccepteerd.
Het is nog maar de vraag of hij het land heeft gediend.
pi_92180885
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was veel meer dan hij ooit in het bedrijfsleven zou verdienen met beleidsmedewerker en een van partijsubsidie gefinancieerde leerstoel in de CDA-kunde op zijn CV.

Doordat hij omhooggevallen is het netwerkje van mensen met macht kan hij nu cashen, want hij heeft contacten. Met zijn kwaliteiten heeft het niks van doen.
pi_92183310
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:

Doordat hij omhooggevallen is het netwerkje van mensen met macht kan hij nu cashen
Vertel eens... Hoeveel verdient hij nu exact bij E&Y?
pi_92183491
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vertel eens... Hoeveel verdient hij nu exact bij E&Y?
Waarom zou ik dat jou moeten vertellen?
pi_92184208
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:

Waarom zou ik dat jou moeten vertellen?
Het punt is dat je het mij niet kan vertellen.
pi_92184601
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het punt is dat je het mij niet kan vertellen.
Hoezo is dat het punt dan?
pi_92184848
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Hoezo is dat het punt dan?
Het is een beetje onzin om te stellen dat hij graait, of casht, of whatever als je niet weet welk bedrag hij krijgt. Dat de gemiddelde partner bedrag X krijgt zegt nl. niet zoveel over wat Balkenende krijgt.

Kortom: de hele discussie is een discussie gebaseerd op een vooronderstelling die heel makkelijk onjuist kan zijn.
pi_92184935
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een beetje onzin om te stellen dat hij graait, of casht, of whatever als je niet weet welk bedrag hij krijgt. Dat de gemiddelde partner bedrag X krijgt zegt nl. niet zoveel over wat Balkenende krijgt.

Kortom: de hele discussie is een discussie gebaseerd op een vooronderstelling die heel makkelijk onjuist kan zijn.
Lul toch niet zo slap man. Als je werkelijk denkt dat hij onder de balkenendenorm gaat verdienen ben je dermate naïef dat ik je adviseer per direct zelfmoord te plegen.
pi_92185084
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:39 schreef HyperViper het volgende:

Lul toch niet zo slap man. Als je werkelijk denkt dat hij onder de balkenendenorm gaat verdienen ben je dermate naïef dat ik je adviseer per direct zelfmoord te plegen.
Het lijkt mij niet zo verstandig dat iedereen die naïef is zelfmoord gaat plegen eerlijk gezegd.

Maar buiten die wat vreemde manier van benaderen: niemand weet precies hoeveel hij nu gaat verdienen bij E&Y en daarmee is de hele discussie gebaseerd op drijfzand.

(nog afgezien van het feit dat als jij wil betogen dat hij wel meer moet verdienen gelet op die functie, dat dan de klacht per definitie onterecht is)
pi_92185280
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een zij-instromer die winstdeling krijgt op seniorniveau, dat komt bij gelijkblijvende winst neer op zo'n 750.000 euro per jaar. Ook al valt het met de helft lager uit, dan nog is het cashen (wat iets heel anders is dan graaien natuurlijk), dus ik snap niet wat je nou loopt te bazelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')