Ja allemaal, overal.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Supermarkten zijn vaak gewoon op zondag in Nederland
Nee mijn verzekering is primaquote:
Wat dacht je van de zaterdag dan. Waar ik een paar jaar terug woonde, midden in het Ruhrgebied, gingen op zaterdag de meeste winkels zo rond 13:00 ā 14:00 dicht. Alleen de supermarkt was wel tot 15:00 open.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben vrij regelmatig bij mijn vriend in Duitsland, en daar is het nog dramatischer dan in Nederland. ze hebben er 1x per jaar een koopzondag, en thats it. Producten die levensmiddelen verkopen en op zondag open zijn, bijvoorbeeld in stations, mogen bepaalde zaken ook niet verkopen op zondag. Wat precies weet ik niet.
Same here, toen ik 14 jaar geleden in Nieuw Zeeland aan kwam waren alle winkels het gehele weekend gesloten,zaterdag was voor het gezin (lees sport etc,) en zondag voor de kerk, er is echter veel veranderd. we zijn hier in 10 jaar tijd volledig veranderd in een 24 uurs maatschappij.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat dacht je van de zaterdag dan. Waar ik een paar jaar terug woonde, midden in het Ruhrgebied, gingen op zaterdag de meeste winkels zo rond 13:00 ā 14:00 dicht. Alleen de
Dat viel me inderdaad ook op laatst. Ik wilde voor een vriend van me reisziektetabletten kopen en moest eerst langs alle haarproducten, koekjes, etc op bij de CVS.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 02:21 schreef maartena het volgende:
Nu mag er best bij vermeld worden dat een drogisterij in de VS de grootte heeft van een gemiddelde Albert Heijn #3, en ook tal van etenswaren en drank verkoopt.
Grijp je kans en begin een brengdienst daarquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:33 schreef Individual het volgende:
Het grootste en zwaarste deel van m'n boodschappen wordt gratis bezorgd. Ik heb hier geen auto en ik woon bovenop een heuvel dus het is onmisbaar.
Voor de kleine boodschapjes fiets ik wel naar de kleine lokale supermarkt die ook op de heuvel staat.
Ik hoorde in Amerika dat een dergelijke bezorgdienst niet bestaat, maar dat ze dat best ook wel handig zouden vinden.
Gratis idee van mij.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Grijp je kans en begin een brengdienst daar
Same here...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Gratis idee van mij.
Niet mijn specialiteit dus iemand anders mag het doen.
Daar heeft Fogel als wetenschapper denk ik meer verstand van dan ik. Ik ben erbij gebaat dat iedereen zo veel mogelijk hetzelfde doet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:43 schreef sjoebalka het volgende:
Misschien zijn jullie goed in patenten aanmaken..
I.i.g. in de VS schijn je bedrijfsideeën te kunnen patenteren, dus wie weet heeft daar allang iemand een patent op het idee van een bezorgservice.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:53 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar heeft Fogel als wetenschapper denk ik meer verstand van dan ik. Ik ben erbij gebaat dat iedereen zo veel mogelijk hetzelfde doet.
Een patent voor een boodschappenbezorgservice lijkt me erg ingewikkeld.
Vraag het anders aan Lyrebird. Zover ik begrepen heb, heeft hij een patent waarmee hij nu een eigen bedrijfje is gestart. Ik weet alleen niet hoe vaak hij nog op fok komt nu hij getrouwd is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:43 schreef sjoebalka het volgende:
Misschien zijn jullie goed in patenten aanmaken..
In de VS heeft ook iedereen een auto..... althans veel meer dan in een stad als London. Ik denk dat in een stad als New York er ook wel een bezorgservice bestaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:33 schreef Individual het volgende:
Ik hoorde in Amerika dat een dergelijke bezorgdienst niet bestaat, maar dat ze dat best ook wel handig zouden vinden.
UK-proxietje ruilen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:42 schreef Individual het volgende:
Weet iemand trouwens een goede video proxy server in NL? Ik wilde de NL Daily Show kijken, maar ik mag niet omdat ik niet in NL woon..
Een VS video proxy is ook welkom!
Hij is weer eens gebanned.quote:
Zo moeilijk is het toch niet om een UK-proxy te vinden? Heb er niet zo lang geleden nog eens eentje gebruikt om iets op iPlayer te kunnen kijken.quote:
Ja, dat kunnen mods zien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij is weer eens gebanned.
Hij heeft het toch 5 weken volgehouden sinds dat ie met de kerst geunbanned is.
Oh jawel, maar ik download meestal gewoon van torrents of usenet als ik iets Brits wil kijken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:09 schreef Igen het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet om een UK-proxy te vinden? Heb er niet zo lang geleden nog eens eentje gebruikt om iets op iPlayer te kunnen kijken.
Damn, daar gaat m'n patent!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:58 schreef maartena het volgende:
[..]
In de VS heeft ook iedereen een auto..... althans veel meer dan in een stad als London. Ik denk dat in een stad als New York er ook wel een bezorgservice bestaat.
Overigens kun je hier gewoon via internet boodschappen doen, en alles thuis laten bezorgen. Voor DKW is dat prima te doen, voor versproducten waar je toch zelf even de boontjes wil uitzoeken is dat meestal niet zo geweldig....
Hoe bedoel je? Ik zocht op "free video proxy Nederland" met verschillende spellingen ed., maar daar komt veel spam bij kijken. Door de bomen het bos niet zien..quote:UK-proxietje ruilen?
Wie is de Mol :-)quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:15 schreef Individual het volgende:
Ben NL wel dankbaar voor uitzendinggemist. Om de zoveel weken kijk ik weer eens de nieuwe aflevering van 'Met het mes op tafel' (nu op MAX) en documentaires zoals 'Andere tijden'.
Ik had 'm van deze site:quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:10 schreef Individual het volgende:
[..]
@ Igen: had die proxy van jou ook andere lokaties beschikbaar?
Hoe goed laden youtube filmpjes waar jij bent?quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:47 schreef Gaoxing het volgende:
Ik zat laatst eens te denken hoeveel de kinderen nou eigelijk kijken, en kom ook op een uur of 3 a 4 per week. En de helft daarvan is dan youtube filmpjes van series die ze anders niet zien. Valt erg mee....
Erg afhankelijk van tijd en dag. Ik heb tijden zelfs geen uitzendinggemist kunnen kijken omdat het te langzaam was, maar op het moment gaat het erg goed.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:54 schreef Individual het volgende:
Hoe goed laden youtube filmpjes waar jij bent?
quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik had 'm van deze site:
http://spys.ru/free-proxy-list/GB/
Youtube kan je iig nog op de achtergrond laten laden. Uitzendingemist is allemaal streaming idd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Erg afhankelijk van tijd en dag. Ik heb tijden zelfs geen uitzendinggemist kunnen kijken omdat het te langzaam was, maar op het moment gaat het erg goed.
Oh, toen we hier kwamen hadden we helemaal geen youtube: er had iets onaardigs over de koning op gestaan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoe goed laden youtube filmpjes waar jij bent?
Ik ben net proxies aan het ontdekken. Misschien werkt(e) dat voor jou ook.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh, toen we hier kwamen hadden we helemaal geen youtube: er had iets onaardigs over de koning op gestaan.
In de eerste kolom staan de IP-adressen en poortnummers, een daarvan moet je in de instellingen van je webbrowser zetten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:59 schreef Individual het volgende:
[..]
![]()
Mooie lijsten, maar ik kan er niet op klikken.. Hoe gebruik je het?
me too!quote:
Ja! sportzenders, dat mis ik inderdaad ook. de olympische spelen of de tour, en dan daarna studio sportzomer met Mart Smeets. Of, het schaatsen!quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier ook "Wie is de mol". Al herkennen we nauwelijks de zogenaamde bekende Nederlanders die er aan meedoen. En in november het Sinterklaasjournaal.
En "Ik vertrek" kijken we ook wel eens terug, maar dat is ook alles. Vroeger kon je via internet de show van Paul de Leeuw live kijken op zaterdagavond, dat was wel leuk om te volgen.
Wat ik wel mis is de sportuitzendingen. Zo'n uitzending van de Tour de France of olympische spelen, of zoals afgelopen zomer de nabeschouwingen van oranje, is toch het leukste op de NOS of de Belg te volgen, maar die hebben alles geografisch afgeschermd. Maar ik begrijp dat je dat dus kan omzeilen met zo'n proxy?
Het is gelukt! Dankjewel!quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:41 schreef Igen het volgende:
[..]
In de eerste kolom staan de IP-adressen en poortnummers, een daarvan moet je in de instellingen van je webbrowser zetten.
Niet vergeten weer weg te halen als je klaar bent, en het werkt natuurlijk niet als je al een andere proxy moet gebruiken om überhaupt op internet te komen (zoals bij bedrijfsnetwerken etc. nog wel eens voorkomt).
Probeer de aanwijzingen en link van Igen en die geografische blokkering wordt omzeild.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat ik wel mis is de sportuitzendingen. Zo'n uitzending van de Tour de France of olympische spelen, of zoals afgelopen zomer de nabeschouwingen van oranje, is toch het leukste op de NOS of de Belg te volgen, maar die hebben alles geografisch afgeschermd. Maar ik begrijp dat je dat dus kan omzeilen met zo'n proxy?
ik heb er zelf ook nog wel eens aan gedacht om een schotel te installeren voor BVN, maar ik ben de enige in het huis die Nederlands spreekt en kan verstaan dus hier staan dan toch het meeste de NZ'se televisie aan.quote:
NZ is nog overtuigd christelijk,en dan met name presbystiaans (hervormd) er is nog behoorlijk veel kerkgang op de zondag, ook bij de jongeren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:10 schreef Individual het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de christelijheid van NZ rechtsedirecte?
Op een expatforum lang geleden las ik dat expats klaagde over de 'Amish instelling' van de bevolking. Maar goed datzelfde forum over NL was het ook allemaal steen en been.
En als je aangeeft niet-christen te zijn? Of als christen niet naar de kerk gaat?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
NZ is nog overtuigd christelijk,en dan met name presbystiaans (hervormd) er is nog behoorlijk veel kerkgang op de zondag, ook bij de jongeren.
Het is hier gewoon "onderdeel van het dagelijkse leven" en je wordt niet als een paria behandeld als je aangegeeft christen te zijn.
Daarintegen lopen de NZ'ers er ook niet mee te koop, zo van, kijk mij eens interessant zijn, ik ben christen.
Amerika is een land van grote contrasten idd. Mijn vrienden in Albuquerque zijn overwegend katholiek met een paar assorted protestants, pentecoastalists en een paar agnosts. Een van m'n vriendinnen is een 'happy clappy' pastor. Altijd gezellig zo'n dienst.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:04 schreef maartena het volgende:
De VS is zowel hypocriet als liberaal wanneer het aankomt op religie. Aan de ene kant heb je een groep ultra-orthodoxe Christenen die heilig lijken te geloven dat God en de Bijbel hand in hand gaan met het besturen van het land, en aan de andere kant laat de wetgeving het toe om in alle vrijheid de Godsdienst te beoefenen zoals jij dat wil.
Er was vorig jaar aardig wat gezeur en gezanik over de bouw van een moskee in New York, maar er is geen enkele Senator, noch afgevaardigde die voorstander is voor het verbod op de bouw van een moskee..... er waren er alleen een aantal die het niet eens waren met de locatie.
Er zijn ook nogal wat verschillen.... San Francisco staat bekend als uiterst liberaal, waar Salt Lake City bekend staat als uiterst conservatief qua religie.
quote:"The ice age is coming, the sun's zooming in"
Strummer/Jones 1979
Toevallig, ik ben vorige week mijn eerste patent aanvraag begonnen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Fogel het volgende:
Ik heb tot dusverre nog geen patent aangevraagd, maar dat komt nog wel.
Als wetenschapper ben ik er inderdaad meer bij gebaat als niemand (of in ieder geval weinig mensen) hetzelfde doet.
En inderdaad, supergenerieke patenten aanvragen zoals in de VS kan, is in Noorwegen niet mogelijk.
Nou, ik heb een nadeel gevonden van het eigenaar zijn van een huis in een leuke wijk..... Elke zaterdag en zondag lopen er Christenen en Jehova's door de wijk die van huis tot huis gaan om mensen te vragen of ze niet bij hun kerk willen horen.... ik heb er in de afgelopen 3 maanden al zeker 6 aan de deur gehad.quote:Op woensdag 9 februari 2011 05:10 schreef breaky het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er vaak wel moeite mee heb als zendelingen hier in Laos mensen tot het Christendom willen bekeren.
is dat verwant aan het Martinisme?quote:Op woensdag 9 februari 2011 07:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Rot op met je Bijbel alstublieft, ik geloof in het Maartenisme, en daar heb ik het al druk genoeg mee.
Ach, ik heb vroeger ook wel de bijbel geprobeerd te lezen en ben naar de kerk geweest met school. De bijbel zelf heb ik niet zo'n problemen mee, alleen dat het voor mij niet de waarheid is wat daar in staat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 07:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou, ik heb een nadeel gevonden van het eigenaar zijn van een huis in een leuke wijk..... Elke zaterdag en zondag lopen er Christenen en Jehova's door de wijk die van huis tot huis gaan om mensen te vragen of ze niet bij hun kerk willen horen.... ik heb er in de afgelopen 3 maanden al zeker 6 aan de deur gehad.
Het "no solicitors" bordje wat de vorige eigenaar had achter gelaten, helpt dus niet.
Rot op met je Bijbel alstublieft, ik geloof in het Maartenisme, en daar heb ik het al druk genoeg mee.
Op hun wiki staat heavy metal, maar ja wiki..quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:58 schreef KarinJ. het volgende:
Wouw, bestaat die band nog ??????
Death Metal??? Welnee hele beschaafde hardrock
Als je nog wat linkjes hebt..quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:22 schreef wonderer het volgende:
AwesomeHou ik sowieso wel van, klassiek met "hardrock instrumenten", of hardrock met klassieke instrumenten
Apocalyptica doet Metallica met vier cello's, ook mooi.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je nog wat linkjes hebt..
Ik hou sowieso van cross-overs. Heb zelfs Duitse techno met middeleeuwse instrumenten en Al Pachino quotes, maar dat zal niet iedereen even tof vinden haha.
Blue grass en pop is ook een mooie mix
Het origineel vind ik niets..
quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:23 schreef devzero het volgende:
Volgens mij heeft iedereen die wel eens een gitaar in handen heeft gehouden, een versie van dat stuk op youtube gezet.
Inderdaad, dit is net zo als in de Sahara gaan wonen en klagen dat het warm is...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom was ik ookalweer in Zweden gaan wonen?
Ja, dat hebben we hier ookquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Mag ik hier wel even klagen?
Ik ben de winter zooo zat! We hebben hier al sinds begin Oktober sneeuw...De afgelopen 24 uur zaten we in een sneeuwstorm (thank god, afgelopen), waardoor ik toen ik vanmorgen het appartementencomplex waarin ik woon uitstapte, ik tot over m'n knieen in de sneeuw wegzakte, en ik 3 km. door 20-30 cm. sneeuw naar m'n werk moest ploegen. (de route die ik neem heeft geen prioriteit voor sneeuwschuivers, dus wordt pas later op de dag gedaan)..Nu ik net weer naar huis wandelde waren de troittoirs geveegd. Maar, ze zijn niet zo slim om als je een kruising overmoet ook de 'op-en afrit' van de stoep te vegen. Met als gevolg dat je bij elke kruising over een heuvel sneeuw moet klimmen. Erg practisch. Ik ben m'n wandelschoenen zat, ik wil gewoon op elegante hakjes naar het werk kunnen wandelen ipv altijd maar op het werk van schoenen te wisselen. Ik ben m'n constante beslagen bril zat, en m'n niet goed geisoleerde kantoor ook...
En de komende week voorspellen ze temperaturen van -15 - -20 overdag. Waarom was ik ookalweer in Zweden gaan wonen?
Nu maar een lekkere zomerse salade maken. Goed voor de mood.
Het kunnen ook sneakers zijn hoor. maar m'n wandelschoenen, die ben ik zooo zat!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat? Dat je niet op je elegante hakjes naar het werk kan wandelen?
Jaquote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat? Dat je niet op je elegante hakjes naar het werk kan wandelen?
Veel plezier !quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
(..)
En juist om deze tijd van het jaar vind ik het mooi dat het zo winters is. Langere dagen, mooier weer met lekker zonnetje erbij. Top!
ga je naar sunnerstabacken?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het nog steeds fantastisch! Zoveel sneeuw in twee dagen vind ik echt geweldig. Van het weekend de kinderen maar weer eens meeslepen naar een grote heuvel. Ik weet niet wie sleetje rijden leuker vind, de kinderen of papaBovendien heb ik nog een paar langlaufski's gekocht die nog ongebruikt zijn. Sneeuw zat nu!
En juist om deze tijd van het jaar vind ik het mooi dat het zo winters is. Langere dagen, mooier weer met lekker zonnetje erbij. Top!
Ik heb pumps in maat 44. Ik win!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
JaIk heb net prachtige pumps maat 43 gekocht en nu kan ik ze niet aan als ik de trap afloop naar mijn werkplek!
Stomme winter
vooral de stoep, die spek en spek glad is hier en daar. Klopt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:33 schreef wonderer het volgende:
Overigens vind ik de ijslaag op alles behalve door doorgaande wegen nog irritanter dan de sneeuw zelf. En de bergen sneeuw van anderhalf tot twee meter overal waardoor je geen flikker meer ziet. Ik moet op de gok de oprit afrijden want ik zie echt helemaal niks...
Niet erg hoor, haha. Maar niks voor mij. Ik geloof dat ik beter gedij met min 10, dan met plus 30.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:34 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Veel plezier !
Ik hoop alleen dat je het niet erg vindt dat ik liever de situatie hier heb: dagelijks met ruim 30 graden in het zwembad ...
Ik denk Hammarskog, is dichterbij voor mij. Wel eens geweest? Echt een aanrader. Langlausfspoor voor alle niveaus, mooie hoge sleeheuvel, schaatsmogelijkheden en een prachtige Herrgård voor de chocolademelk na afloop.quote:
Nee! aanrader dus? Mijn vriend is vanaf zondag hier, en ik denk dat als de zon schijnt we misschien wel eens een paar langlaufski's ergens huren en er een dag op uit trekken..quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik denk Hammarskog, is dichterbij voor mij. Wel eens geweest? Echt een aanrader. Langlausfspoor voor alle niveaus, mooie hoge sleeheuvel, schaatsmogelijkheden en een prachtige Herrgård voor de chocolademelk na afloop.
Dan zou ik echt daar eens kijken. Het is echt prachtig daar. Ik weet alleen niet of je daar uitrusting kan huren.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee! aanrader dus? Mijn vriend is vanaf zondag hier, en ik denk dat als de zon schijnt we misschien wel eens een paar langlaufski's ergens huren en er een dag op uit trekken..
Ik had vorige week een hele sloot negenjarige meisjes in huis voor een verjaardagsfeestje, en je trekt in Thailand je schoenen uit voor je het huis binnen gaat. Stapels schoenen dus, waaronder een paar waarvan ik me maar bleef afvragen welke volwassene nog binnen was.quote:
Toerisme en landbouw/visserijquote:
Tja ik begin er al aan te wennen. Gelukkig zie ik die bepaalde mensen twee ker per jaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:33 schreef KarinJ. het volgende:
Vandaag mensen waar ik heel erg veel van hou naar het vliegveld gebracht.....pffff het moeilijkste van geëmigreerd zijn....
Ik heb er ook geen moeite meer mee. Mijn ouders zijn 5 keer geweest, ik ben 3 keer terug geweest in Nederland, dus ik zie ze zowat elk jaar wel eens.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:40 schreef popolon het volgende:
Tja ik begin er al aan te wennen. Gelukkig zie ik die bepaalde mensen twee ker per jaar.
als ik van iedereen die tegen me gezegd heeft: "we sturen je een mailtje en we houden contact" en dit in de afgelopen 14 jaar niet gedaan hebben een dollar zou krijgen zou ik nu rijk zijn...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik voor de rest heel erg lastig vind zijn loze beloftes: Ja natuurlijk kom ik langs, absoluut. Dit jaar, echt!
Herkenbaar! Toen ik emigreerde zou het druk gaan worden met alle toezeggingen. In de afgelopen 10 jaar zijn er best wat mensen langsgeweest, maar dat was slechts 10% van het totaal.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik voor de rest heel erg lastig vind zijn loze beloftes: Ja natuurlijk kom ik langs, absoluut. Dit jaar, echt!
Facebook heeft het een stuk makkelijker gemaakt tegenwoordig.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als ik van iedereen die tegen me gezegd heeft: "we sturen je een mailtje en we houden contact" en dit in de afgelopen 14 jaar niet gedaan hebben een dollar zou krijgen zou ik nu rijk zijn...
Ja. Als ik ergens op 8 uur vliegen woonde, dan kon ik het me ook voorstellen. Maar, ik woon op 2 uur vliegen, niet eens. Sommige mensen zijn al een paar keer geweest, en dat is heel erg fijn. En zo weet je ook wie je echte vrienden zijn, en wie niet. Met pasen weer 2 vriendinnen op bezoek!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Herkenbaar! Toen ik emigreerde zou het druk gaan worden met alle toezeggingen. In de afgelopen 10 jaar zijn er best wat mensen langsgeweest, maar dat was slechts 10% van het totaal.
Elke keer als ik weer terug in de Heimat ben is het weer als vroeger met vrienden die langs willen komen. Sommige mensen reizen nu eenmaal niet zo makkelijk en dat ben ik inmiddels wel gewend. Bij mensen die sowieso reizen is het wat makkelijker. Het is ook wel erg makkelijk om hiernaartoe te vliegen.
Nee, dat is ook een groot verschil. Hier kun je voor 50 euro op en neer met ryanair!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:10 schreef wonderer het volgende:
Als ik in Nederland ben, zie ik bijna iedereen nog. Dat ze niet hierheen komen, neem ik ze verder niet kwalijk, er is hier behalve mij geen flikker te doen, daar vraag je mensen niet 800 euro voor te betalen, tenslotte
Dan is het wel heel sneu dat mensen wel beloven langs te komen, maar dat niet doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, dat is ook een groot verschil. Hier kun je voor 50 euro op en neer met ryanair!
Ik had nagenoeg hetzelfde kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Herkenbaar! Toen ik emigreerde zou het druk gaan worden met alle toezeggingen. In de afgelopen 10 jaar zijn er best wat mensen langsgeweest, maar dat was slechts 10% van het totaal.
Elke keer als ik weer terug in de Heimat ben is het weer als vroeger met vrienden die langs willen komen. Sommige mensen reizen nu eenmaal niet zo makkelijk en dat ben ik inmiddels wel gewend. Bij mensen die sowieso reizen is het wat makkelijker. Het is ook wel erg makkelijk om hiernaartoe te vliegen.
Ik heb inderdaad een aantal oude vrienden weer via Facebook "bevriend" om het zo maar te zeggen.....Erg leuk en handig. Maar rechtsedirecte heeft wel gelijk: Ik heb genoeg vrienden die zeiden: California, geweldig, we komen zeker langs!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:04 schreef Individual het volgende:
Facebook heeft het een stuk makkelijker gemaakt tegenwoordig.
Yep. Wel jammer dat ze het zo brengen. 't Is ook moeilijk voor oma maar gelukkig is m'n ma wat makkelijker. Skype doet wonderen en idd, ik post veel foto's van m'n zoontje op Facebook en 'tag' zo mijn moeder zodat ze weet dat er weer foto's zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik heb persoonlijk ook niet zo heel veel moeite mee. Bovendien zie ik mijn ouders best regelmatig (ze komen 1 keer per jaar hier, wij proberen minstens 2 keer per jaar in NL te zijn)
Het enige wat ik echt VERSCHRIKKELIJK vind, is het feit dat mijn ouders zo leuk te kennen geven dat ze hun (enige) kleinkinderen zo weinig zien. Ik weet dat ze het heel moeilijk vinden om hun kleinkinderen op deze manier op te zien groeien. Dat doet me wel wat, eerlijk gezegd.
via via hebben ze gehoord waar ik woon en zijn dan op vakantie in NZ, dit heb ik nu al diverse malen meegemaakt.quote:
haha, nou in Kazachstan komt niemand zomaar ff spontaan langs. Alhoewel ik het, denk ik, van sommigen wel leuk zou vinden. Maarja, niemand is daar 'toevallig' in de buurt.quote:Op zondag 27 februari 2011 08:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
via via hebben ze gehoord waar ik woon en zijn dan op vakantie in NZ, dit heb ik nu al diverse malen meegemaakt.
quote:Op zondag 27 februari 2011 08:29 schreef Essebes het volgende:
[..]
haha, nou in Kazachstan komt niemand zomaar ff spontaan langs.
In Guam kwamen ook maar weinig mensen (duur!). En in China, afgezien van mijn moeder, niemand. Thailand is wel wat drukker geweest.quote:Op zondag 27 februari 2011 08:29 schreef Essebes het volgende:
haha, nou in Kazachstan komt niemand zomaar ff spontaan langs. Alhoewel ik het, denk ik, van sommigen wel leuk zou vinden. Maarja, niemand is daar 'toevallig' in de buurt.
Leuk is misschien niet het goede woord, uitdagend denk ik welquote:Op zondag 27 februari 2011 10:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
In Guam kwamen ook maar weinig mensen (duur!). En in China, afgezien van mijn moeder, niemand. Thailand is wel wat drukker geweest.
Eerlijk gezegd is het niet altijd leuk, vooral niet als je jonge kinderen hebt. Onze dagen zijn erg gepland, en met kinderen die 's ochtends om 6:20 uur de deur uitgaan moet er op tijd gegeten en geslapen worden. Mensen die komen om ons te bezoeken zijn van harte welkom, maar toeristen die ons ook nog toevallig kennen, mogen lekker komen eten, en verder wil ik er best een hotel voor reserveren
Overigens lijkt Kazachstan me nou net vreselijk leuk Es.
In december kwamen m'n ouders voor een week langs en op een een of andere manier kost het je veel energie! Er is hier genoeg te doen en m'n ouders komen hier al ver voordat ik emigreerde, maar toch...quote:Op zondag 27 februari 2011 12:32 schreef Essebes het volgende:
Het zal een hele uitdaging worden om mijn ouders nog een week bezig te houden hier...
voor vodka hoe je niet naar Turkmenistan hoor, elke ienieminie supermarkt hier draagt een assosrtiment waar je spontaal dorst van krijgt. Totaal niet in verhouding met de rest van het assortiment (vinden wij westerlingenquote:Op zondag 27 februari 2011 12:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Kazakhstan lijkt me trouwens een mooie reiservaring en grenzend aan Turkmenistan waar ik wel een flesje Turkmenbashi vodka wil halen.
Het gaat me dan ook niet om de vodka zelf, maar om het label op de vodka.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:51 schreef Essebes het volgende:
voor vodka hoe je niet naar Turkmenistan hoor, elke ienieminie supermarkt hier draagt een assosrtiment waar je spontaal dorst van krijgt. Totaal niet in verhouding met de rest van het assortiment (vinden wij westerlingen)
Er was laatst ook een aflevering van 3 Op Reis over Kazachstan. Dat zag er niet verkeerd uit, zeker in de bergen niet.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:32 schreef Essebes het volgende:
[..]
Leuk is misschien niet het goede woord, uitdagend denk ik wel![]()
Probleem is allen dat wij net in het deel van het land zitten waar echt zeer weinig te beleven is. Buiten de stad hier is alleen steppe.
Zit je rondom de hoofdstad, of meer in het zuiden dan heb je prachtige natuur, vogelliefhebbers schijnen Kazachstan ook goed te kennen. We willen dit jaar zelf ook meer van het land zelf gaan zien.
ah, heb je de Kazakhstan-vodka dan al?quote:Op zondag 27 februari 2011 13:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Het gaat me dan ook niet om de vodka zelf, maar om het label op de vodka.
[ afbeelding ]
Ik vind gestoorde 'grote cult' dictators fascinerend. Als het niet zo tragisch was zou het grappig zijn.
http://static.neatorama.com/images/2007-06/turkmenbashi-vodka.jpg
In de Ukraine zag je in de kleinste hoekwinkeltjes ook disproportioneel veel vodka.
Altijd geinteresseerd in exotische alcohol en als het dan ook nog eens te drinken is..quote:Op zondag 27 februari 2011 13:13 schreef Essebes het volgende:
[..]
ah, heb je de Kazakhstan-vodka dan al?
Zelfs verkrijgbaar in cadeauverpakking, samen met 3 shot glaasjes :-)
interesse?
ik kom binnenkort wel naar Nederland, Maar London staat niet op t programm.....quote:Op zondag 27 februari 2011 13:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Altijd geinteresseerd in exotische alcohol en als het dan ook nog eens te drinken is..
Ik haal het liever zelf op.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:51 schreef Essebes het volgende:
[..]
ik kom binnenkort wel naar Nederland, Maar London staat niet op t programm.....
nee, Snow Queen is hier ook volop te krijgen. Het is echte vodka met de naam 'Kazakhstan', in fel blauwe kleuren, net als de KAZ-vlag, lekker nationalistisch dus...quote:Op zondag 27 februari 2011 14:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik haal het liever zelf op.
Is het Snow Queen Vodka? Die is hier wel te vinden, maar Turkmenbashi Vodka is veel moeilijker.
Maar ja, jij bent degene die is weggegaan. Dat heb ik wel gemerkt bij familie en vrienden. V: "Wanneer kom je weer eens langs?". A: "Tja, je mag ook bij mij langskomen.." [...stilte]quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:37 schreef Remc0Aruba het volgende:
Wat ook altijd is, is dat men zegt dat het zo ver weg is en dat men daarom niet zo gemakkelijk komt.
Alsof het andersom dichterbij is......
quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:37 schreef Remc0Aruba het volgende:
Hier is wel wat meer te doen voor de visite: Aruba.
Wat ik me dan altijd afvraag is, wat bedoel je met 'niet veel te doen' of 'veel te doen'. Voor mij is Aruba gewoon een mooi maar erg klein eilandje met voornamelijk strand waar je in een paar uur omheen rijdt en dan heb je het wel gezien (toegegeven, ik ben er nooit geweest) terwijl ik NH een erg mooie staat vond en als bonus zat je ook nog eens vlak bij een middelgrote plaats als Boston. Mijn ouders vermaken zich hier kostelijk als ze er zijn (in 6 jaar zijn ze 3x geweest, omgekeerd ben ik ook 3x langs gekomen), terwijl ik het idee heb dat ze nu wel alles gezien hebben.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:25 schreef wonderer het volgende:
maar er is hier geen flikker te doen"
Dagtripjes enzo... Je moet als je zo ver op vakantie gaat wel een beetje waar voor je geld krijgen natuurlijk. Mijn ouders vermaken zich wel, maar mijn vrienden neem ik het niet kwalijk dat ze geen zin hebben in bergwandelen en het lokale museumquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:26 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
Wat ik me dan altijd afvraag is, wat bedoel je met 'niet veel te doen' of 'veel te doen'. Voor mij is Aruba gewoon een mooi maar erg klein eilandje met voornamelijk strand waar je in een paar uur omheen rijdt en dan heb je het wel gezien (toegegeven, ik ben er nooit geweest) terwijl ik NH een erg mooie staat vond en als bonus zat je ook nog eens vlak bij een middelgrote plaats als Boston. Mijn ouders vermaken zich hier kostelijk als ze er zijn (in 6 jaar zijn ze 3x geweest, omgekeerd ben ik ook 3x langs gekomen), terwijl ik het idee heb dat ze nu wel alles gezien hebben.
"veel te doen" hangt m.i. meer af of je jezelf makkelijk kunt bezig houden of niet dan of er een grote stad of strand in de buurt is.
Ze zeggen toch ook altijd: "Fish and company start to stink after three days". Dus als ze langs willen komen, laat ze dan gewoon een reisje Washington DC, Philadelphia, New York, Boston doen.... even alle historische steden bezoeken, en dan vervolgens een dag of 3 a 4 laten uitrusten bij jullie thuis, en dan weer naar huis. Dan krijg je ze aan het eind van de reis, en dus 1) hebben ze wat te vertellen 2) zijn ze niet meer zo gejetlagged, en 3) zijn ze blij als ze weer naar huis gaan, en niet meer zo van "we moeten nog wat doen/zien".quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:25 schreef wonderer het volgende:
Dagtripjes enzo... Je moet als je zo ver op vakantie gaat wel een beetje waar voor je geld krijgen natuurlijk. Mijn ouders vermaken zich wel, maar mijn vrienden neem ik het niet kwalijk dat ze geen zin hebben in bergwandelen en het lokale museum
Yep. Da's met een vriend twee jaar terug wel goed bevallen inderdaad, die combinatie. Maar daar moeten mensen ook maar net het geld voor hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze zeggen toch ook altijd: "Fish and company start to stink after three days". Dus als ze langs willen komen, laat ze dan gewoon een reisje Washington DC, Philadelphia, New York, Boston doen.... even alle historische steden bezoeken, en dan vervolgens een dag of 3 a 4 laten uitrusten bij jullie thuis, en dan weer naar huis. Dan krijg je ze aan het eind van de reis, en dus 1) hebben ze wat te vertellen 2) zijn ze niet meer zo gejetlagged, en 3) zijn ze blij als ze weer naar huis gaan, en niet meer zo van "we moeten nog wat doen/zien".
Ze hebben een paar mini-marts plus inderdaad veel (overdekte markten). Vlees en vis koop je bijvoorbeeld vaak op de markt waar het ongekoeld op stukjes karton wordt uitgestald.quote:Op donderdag 3 maart 2011 08:24 schreef ArnosL het volgende:
Wtf, een stad met 100.000 inwoners en geen supermarkt? Hebben ze daar dan allemaal kleine stadsmarktjes ofzo?
Haha ik ken het. Ik heb hetzelfde stukje Thames Walk nu ook tig keer gezien, maar er zijn genoeg varianten om naar af te wijken. Dat is trouwens vooral voor mensen die voor het eerst komen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 08:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Waar ik me wat aan begin te ergeren inderdaad als er bezoek komt, is dat het voor hun vakantie is, maar dat ik vaak een hele boel andere dingen moet doen, zaken moet regelen, en een programma voor het bezoek in elkaar moet zetten. En dat programma is elke keer hetzelfde, want uiteindelijk is dat het leukst, maar dat heb ik nu ook al 10 keer gedaan...
Met pasen weer twee vriendinnen op bezoek. Heel erg leuk, en ik heb er zin in, maar wat moeten we nu weer gaan doen?
Laat maar weten wanneer je komt!quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:04 schreef Gaoxing het volgende:
Je klinkt als een uitstekend hotel Indi. Waar kan ik boeken?
Heb jij je lokatie wel ingevuld? De 3 Argentijnen die ik al heb niet iig..quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:37 schreef flipsen het volgende:
Had je maar vriendjes met mij moeten zijn
quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:47 schreef Individual het volgende:
Heb jij je lokatie wel ingevuld? De 3 Argentijnen die ik al heb niet iig..
En flipsen een lijn naar Londen!quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:46 schreef flipsen het volgende:
Individual mag er een lijntje naar Argentinië bijplaatsen (as requested by pm, hehehe)
Dit is die van mij. Tijd om weer eens wat te reizen en stipjes aan te vullen. Komt vast goed tijdens m'n PhD: vakken aan andere universiteiten volgen, en veld-onderzoek. Zin in!quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:20 schreef Individual het volgende:
Trouwens voor facebook een leuke app gevonden: My friend map.
[ afbeelding ]
Zuid Amerika en Afrika vullen hun lokatie niet vaak in zo te zien.
Amerikanen zijn niet vies van rond hun eigen land bewegen he?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dit is die van mij. Tijd om weer eens wat te reizen en stipjes aan te vullen. Komt vast goed tijdens m'n PhD: vakken aan andere universiteiten volgen, en veld-onderzoek. Zin in!
[ afbeelding ]
Ik denk dat je inmiddels aan een PM hebt ontvangen uit Londonquote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:04 schreef Gaoxing het volgende:
Oh kijk nou, je hebt een lijntje naar Bangkok
could've very well be, met small world enzo..ja, de meeste amerikanen heb ik in alaska leren kennen, zitten nu overal!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Amerikanen zijn niet vies van rond hun eigen land bewegen he?
Ik vraag me af of we contacten in Zim delen.
Moet je misschien wel naar Jersey komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:13 schreef Gaoxing het volgende:
Hij wil graag weten wie er op bezoek komt, van 't zomer
Small world en de nog overgebleven blanke elite.. daar zijn er ook niet veel meer van..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
could've very well be, met small world enzo..ja, de meeste amerikanen heb ik in alaska leren kennen, zitten nu overal!
Hier hetzelfde. De ene dag liep ik zonder jas buiten, de volgende stond ik half bevroren sneeuw te scheppenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:28 schreef Fogel het volgende:
Vorige week leek het erop dat de lente begon: regen en een graad of 5... een groot deel van de sneeuw was weggesmolten, maar vandaag kwam er nog even een sneeuwstorm langs, dus nu is alles weer wit! Da's ronde 3 met sneeuw sinds september of october. Ben benieuwd hoeveel sneeuw er nog komt voordat het lente is.
ja, hier ook, ook als het -15 is overdagquote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:53 schreef popolon het volgende:
Hier is het wel over hoor, ik zie mensen al in de korte broek lopen.
Korte broek gebruik ik niet, maar ik loop rustig zonder jas en met alleen een t-shirt naar buiten (bv om vuilnis weg te gooien of post halen) als het -15 is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
ja, hier ook, ook als het -15 is overdag
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Korte broek gebruik ik niet, maar ik loop rustig zonder jas en met alleen een t-shirt naar buiten (bv om vuilnis weg te gooien of post halen) als het -15 is.
ja, ik ook. Of om de was te doen..wat ik ook bizar vind is hoe je gevoel voor temperatuur verandert, laatst was het -3 ofzo en vond ik het flink warm..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Korte broek gebruik ik niet, maar ik loop rustig zonder jas en met alleen een t-shirt naar buiten (bv om vuilnis weg te gooien of post halen) als het -15 is.
-15 is idd een prima temperatuur voor slippers en een korte broek.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
ja, hier ook, ook als het -15 is overdag
Komt hij weer met zijn saaie weerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:18 schreef maartena het volgende:
Korte broek en t-shirt weer inderdaad hier. Jas? Wat voor jas?
Het is jammer dat ik op mijn werk iets meer moet dragen dan een korte broek met t-shirt.
Mijn schoonmoeder heeft dat zo erg: die praat rustig een half uurtje over het weer als we bellen. Dat wil ik best doen, maar dan moet ze wel eerst Skype nemenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:03 schreef Jagärtrut het volgende:
We blijven wel hollanders hč, altijd maar weer over het weer praten...:
Misschien een idee om een IP-telefoonabo te nemen in Nederland? Dan kan je (zo goed als) gratis naar Nederland bellen en je familie kan naar een gewoon Nederlands nummer bellen. Zolang je de IP telefoon maar internettoegang geeft, maakt het niks uit waar je op de wereld bent.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:52 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder heeft dat zo erg: die praat rustig een half uurtje over het weer als we bellen. Dat wil ik best doen, maar dan moet ze wel eerst Skype nemen
Ja. Dan gaan we het over het weer hebbenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
hebben jullie dat ook wel eens, wil je iets posten en weet je gewoon niet waar je het over wilt hebben...weinig spannends meegemaakt, het leven kabbelt rustig voort etc etc
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja. Dan gaan we het over het weer hebben
hehequote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja. Dan gaan we het over het weer hebben
herkenbaar :-)quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
hebben jullie dat ook wel eens, wil je iets posten en weet je gewoon niet waar je het over wilt hebben...weinig spannends meegemaakt, het leven kabbelt rustig voort etc etc
Nee, er is blijkbaar een correlatie tussen noorderlicht en bewolkt weerquote:Op zondag 6 maart 2011 10:35 schreef KarinJ. het volgende:
He Fogel, heb je het noorderlicht nog gezien?
Helaas ik nog niet.
http://www.storm.no/nordlys/quote:Op zondag 6 maart 2011 11:15 schreef Knutknuttsson het volgende:
Welke site is dat? Ik zoek al lang naar een goede Noorderlicht voorspeller. Op Yr.no kan ik niks vinden
Dan open ik een algemeen KAA topic als: Stereotyperende eigenschappen die je hebt overgenomen/zijn ingeslopenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik ben wel eens Hollanders tegengekomen die me afzeken omdat ik 'Hollander' tegen ze zei en ze 'Nederlander' waren. "Ik kom toch niet uit N-Z-Holland?"quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:03 schreef Jagärtrut het volgende:
We blijven wel hollanders hč, altijd maar weer over het weer praten...:
Wat is zweden ook eigenlijk een enorm land he... Ik was het eerste deel in de millenniumtrilogie aan het lezen en ze moesten drie uur naar het noorden met de trein, en ik dacht "wow, zitten ze helemaal in lapland". Maar volgens mij nietquote:Op zondag 6 maart 2011 10:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, er is blijkbaar een correlatie tussen noorderlicht en bewolkt weer
De noorderlichtvoorspelling van vandaag:
[ afbeelding ]
En het weer:
[ afbeelding ]
Kortom: vanavond is het ook niet te zien.
klopt Wonderer, van sommige landen hebben we echt geen idee hoe groot (of klein) het is.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wat is zweden ook eigenlijk een enorm land he... Ik was het eerste deel in de millenniumtrilogie aan het lezen en ze moesten drie uur naar het noorden met de trein, en ik dacht "wow, zitten ze helemaal in lapland". Maar volgens mij niet(niet dat ik weet waar ze wel zaten maar in drie uur kom je vast niet daar in het noorden).
Nou ja, ik kwam laatst op een ander forum een mooie-plaatjes-uit-Canada-topic tegen, en een Canadees daar zei dat al die plaatjes dan wel heel mooi mochten zijn, maar dat het voor hem niet te doen was om ook echt die mooie plekken van zijn land te bezoeken omdat de afstanden veel te groot zijn en er ook geen lowcost-airlines zijn.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:27 schreef Fogel het volgende:
Jullie zijn toch wel aan afstanden gewend daar?
Ikke niet hoor, ik kom amper de deur uitquote:Op zondag 6 maart 2011 21:27 schreef Fogel het volgende:
Jullie zijn toch wel aan afstanden gewend daar?
Doe een road trip ofzoquote:Op zondag 6 maart 2011 21:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ikke niet hoor, ik kom amper de deur uit
Geef effe een gil als je daar bent, ik kom wel naar Boston toe, als je het leuk vindtquote:Op zondag 6 maart 2011 22:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Doe een road trip ofzo
Ik ben van plan om in juli vanaf upstate NY even bij iemand in Boston op bezoek te gaan, ben dan toch in de buurt. Maar in de buurt is relatief, toch nog een uur of 3-4 rijden
Eerst maar mijn 2 articles door het review process heen krijgen en dan kan ik daarna een keer beter na gaan denken over wat ik allemaal voor elkaar kan krijgen aan die kant van de oceaan.
Hehe, kom je je huis ook eens uitquote:Op zondag 6 maart 2011 22:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Geef effe een gil als je daar bent, ik kom wel naar Boston toe, als je het leuk vindt
Ligt eraan waar in NY natuurlijk, die staat is echt enorm
Na 100 mijl moet je de batterij op laden?quote:Op zondag 6 maart 2011 23:15 schreef wonderer het volgende:
Wil ik ook niet met mijn huidige auto, maar goed.
Nee, sinds ze de wielen hebben geroteerd trilt ie en da's niet zo lekker op lange afstanden.quote:Op maandag 7 maart 2011 00:29 schreef devzero het volgende:
Gewenning. In Nederland had ik geen auto (niet nodig, want randstad) en toen vind ik 100 mijl toch best wel ver
[..]
Na 100 mijl moet je de batterij op laden?
quote:[b]Op maandag 7 maart 2011 00:29 schreef devzero het volgende:
Maarten, als je niets zinnigs te posten heb post dan nietsquote:Op maandag 7 maart 2011 04:08 schreef maartena het volgende:
lekker in de zon... graadje of 20 was het denk ik, heerlijk.
ja, green and clean heeft ook zijn nadelenquote:Op maandag 7 maart 2011 00:29 schreef devzero het volgende:
Dat had ik dus al gedaan toen ik merkte dat ie wiebelde, gelukkig wel voor gereduceerde prijs. Maar hij trilt nog steeds en ik heb nog geen zin gehad weer terug te gaan.quote:Op maandag 7 maart 2011 01:03 schreef devzero het volgende:
laat je auto eens balanceren bij een garage.
Hoeveel Jedi's gaan we dit jaar tellen?quote:
Nou, vandaag tweede of derde dag met temparturen boven nul (overdag). Dus: lekker balkondeur open, ontbijten in het zonnetje en genieten van een vers 'gelucht' huis :-)quote:Op maandag 7 maart 2011 04:08 schreef maartena het volgende:
Hebben we het nog steeds over het weer?
Vandaag lekker in de tuin bezig geweest, sprinkler systeem gerepareerd, plantjes in de grond, lekker in de zon... graadje of 20 was het denk ik, heerlijk.
Cultuurverschil. Een Brits formulier is niet compleet zonder overbodigheden en onduidelijkheden.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:42 schreef Igen het volgende:
[..]
"17. This question is intentionally left blank"![]()
Ik hoop op een nieuw record.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoeveel Jedi's gaan we dit jaar tellen?
Dan vul je die omschrijving in bij vraag 17.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:44 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat als je geen kaaskoop bent maar wel nederlandse nationaliteit hebt/hebt gehad, en je woont nu in buitenland? Die groep mensen wordt nu gediscrimineerd.
De standaard IQ test vraag. Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 30% van de bevolking die vraag invult, 25% laat hem leeg omdat ze het antwoord niet weten; de andere 45% ontkent dat er een vraag 17 is.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:42 schreef Igen het volgende:
[..]
"17. This question is intentionally left blank"![]()
Als je Welsh spreekt, maar niet meer in Wales woont willen we niet van je horen. Landverrader!quote:Why is question 17 blank?
Question 17 is blank in England.
We aim to keep the England and Wales questionnaires as consistent as possible. Question 17 is about the Welsh language and is only included on the questionnaire in Wales. This question is not required in both countries, so a space has been left.
In Amerika ben je OF immigrant, OF Amerikaan. Je mag Amerikaan zijn van een bepaalde afkomst, maar Amerikaan. Ik ben in 2006 Amerikaan geworden, dus ben ik Amerikaan van Nederlandse afkomst.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:44 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat als je geen kaaskoop bent maar wel nederlandse nationaliteit hebt/hebt gehad, en je woont nu in buitenland? Die groep mensen wordt nu gediscrimineerd.
Kan me iets bij voorstellen. Is de impact van de aardbeving bij jou ook te merken?quote:Op maandag 7 maart 2011 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hier is de census, die vnadaag gehouden zou worden, afgelast na de zware aardbeving van 2 weke geleden.
Dat was toch omdat het gebouw van de organisatie is ingestort?quote:Op maandag 7 maart 2011 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hier is de census, die vnadaag gehouden zou worden, afgelast na de zware aardbeving van 2 weke geleden.
nee hoor, maar de census is ook om informatie in te zamelen over hoe mensen leven (bezitten ze bijv. hun eigen huis, hoeveel mensen wonen er in het huishouden, hoe vaak gebruiken ze bijv. hun auto voor woon-werk verkeer, etnische samenstelling Maori hebben bijv. meer kans op diabetes etc.etc)quote:Op maandag 7 maart 2011 22:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was toch omdat het gebouw van de organisatie is ingestort?
Omdat Nederlanders toch al overal geregistreerd staan, toch?quote:Op maandag 7 maart 2011 22:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Nederland heeft heeft de volkstelling iig lang geleden afgeschaft.
Ja idd. De eerste keer dat ik hier m'n paspoort na de douane heb moeten laten zien was pas na 5 jaar, voor het 3e bedrijf waar ik ging werken. Na 8 jaar heb ik pas een sofinummer aangevraagd omdat de accountant dat wilde. Het is hier helemaal niet goed georganiseerd. Daardoor is hier ook een grote gemeenschap illegalen die kantoren schoonmaken, taxis besturen, etc. Door onze registratiedrang was het voor Duitsland 40-45 ook zo makkelijk om joden op te sporen; religie stond zelfs in het paspoort...quote:Op maandag 7 maart 2011 22:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders toch al overal geregistreerd staan, toch?
Nee, dat is sinds de invoering van de burgerlijke stand niet echt meer nodig.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:11 schreef Individual het volgende:
Nederland heeft heeft de volkstelling iig lang geleden afgeschaft.
De burgerlijke stand is ruim 150 jaar ouder dan de laatste volkstelling..quote:Op maandag 7 maart 2011 23:36 schreef maartena het volgende:
Nee, dat is sinds de invoering van de burgerlijke stand niet echt meer nodig.
In landen als het VK, en de VS is het theoretisch nog mogelijk om te "verdwijnen", en onzichtbaar te blijven voor de radar, in de meeste andere EU landen is dat niet echt meer nodig, omdat je om iets te kunnen van enige betekenis echt overal ingeschreven moet staan, met uitreksels moet zwaaien etc.
Je kunt aan het nummer ook ziet of je man of vrouw bent toch? Even/Oneven.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:10 schreef Jagärtrut het volgende:
het belangrijkste nummer dat je hier hebt is je personsnummer. Je geboortedatum en nog 4 cijfers, en dat geef je overal. Je adresgegevens zijn daar ook aan gelinked...Als je dat persoonsnummer van iemand hebt kun je zelfs opzoeken hoeveel iemand verdient, etc.
jups.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je kunt aan het nummer ook ziet of je man of vrouw bent toch? Even/Oneven.
Tot niet zo heel lang geleden kon je er zelfs uit afleiden uit welke gedeelte van Zweden de persoon kwam.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je kunt aan het nummer ook ziet of je man of vrouw bent toch? Even/Oneven.
wat wil je ook in zo'n socialistische heilstaat waar Dear leader alles over je wilt weten om over alles voor je te kunnen beslissenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Tot niet zo heel lang geleden kon je er zelfs uit afleiden uit welke gedeelte van Zweden de persoon kwam.
Ja, stel je voor dat er verschillen ontstaan tussen mensen, dat kan natuurlijk nietquote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat wil je ook in zo'n socialistische heilstaat waar Dear leader alles over je wilt weten om over alles voor je te kunnen beslissen
dat moest ik even googlenquote:
Omdat alles gelinkt is naar mijn persoonnummer weet iedereen alles over je. Je kan zo mijn inkomen zoeken, of hoeveel ik voor mijn huis heb betaald. Sterker nog, het stond gewoon in de krant, met naam en al en de prijs van ons huis daarbij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat wil je ook in zo'n socialistische heilstaat waar Dear leader alles over je wilt weten om over alles voor je te kunnen beslissen
Was het een grote schok?quote:
Nee, heb bevestigde wel mijn beeld over het sociale leven in de Scandinavische landenquote:
scary stuff, en dat mee ik echt...zou er niet aan moeten denken om zo te moeten leven..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:41 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Omdat alles gelinkt is naar mijn persoonnummer weet iedereen alles over je. Je kan zo mijn inkomen zoeken, of hoeveel ik voor mijn huis heb betaald. Sterker nog, het stond gewoon in de krant, met naam en al en de prijs van ons huis daarbij.
Dingen als bibliotheekkaart en videotheekpasje gaan allemaal via het persoonnummer. Vadertje Staat weet dus precies welke boeken ik leen en welke films ik kijk.
Laatst was ik ik een lunchrestaurant in Stockholm en daar stonden ook twee gokautomaten. Voordat je daar een gokje op moch wagen, moest die automaat eerst het rijbewijs/id-kaart scannen. Over registratie gesproken!
quote:The ten rules state:
1. Don't think you're anything special.
2. Don't think you're as good as we.
3. Don't think you're smarter than we.
4. Don't convince yourself that you're better than we.
5. Don't think you know more than we.
6. Don't think you are more important than we.
7. Don't think you are good at anything.
8. Don't laugh at us.
9. Don't think anyone cares about you.
10. Don't think you can teach us anything.
An eleventh rule recognized in the novel is:
11. Don't think there's anything we don't know about you.
Is alles rond?quote:Op zondag 13 maart 2011 08:53 schreef motorbloempje het volgende:
*definitief meldt*
vanaf september woon ik in Kingston-upon-Hull![]()
Die column zou 'Spaanse exchange student met een culture clash in Colorado.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:57 schreef flipsen het volgende:
Gefeliciteerd met de beurs motorbloempje!
Ik zat net de column van Superworm te lezen en ben erg benieuwd wat de Amerikaanse Fokkers hiervan vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |