quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:59 schreef Viajero het volgende:
Op een doordeweekse dag (zoals gisteren) ruim twee liter bier naar binnen gooien in een pub doe ik hier in London een stuk meer dan vroeger in Nederland.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:56 schreef Individual het volgende:
Het Nederlandse directe steekt ook veel minder de kop op, maar als het moet dan komt het er wel uit.
Op vakantie met een Engelse vriendin in een 3e wereldland kreeg ik in een restaurant slecht vlees voorgeschoteld en ik wilde gaan klagen. Zij raakte in paniek en vertelde me dat de kok dan wel ontslagen, geschopt en geslagen zou worden en dat vond ze zielig. Ik vertelde haar dat dat niet mijn probleem is en dat kritiek verbetering zou moeten brengen. Op het eind heb ik maar niet geklaagd omdat ze begon te huilen..![]()
Tegen 3 uur 's ochtends werd ik wakker met een voedselvergiftiging, 8 uur voor de lange vlucht terug..
Is het verkeer vergelijkbaar met India of Indonesie?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:06 schreef breaky het volgende:
Verder ben ik zelf, zoals de meeste Lao, veel meer relaxed geworden en rij ik bijna als een echte Lao op mijn motorfiets. Als ik de telefoon opneem zeg ik alleen maar "Allo" zoals hier gebruikelijk is.
In mindere mate...het is nog niet zo druk hier...maar de Lao heeft de zelfde lak aan verkeersregels als vele andere Aziatien. Het word steeds erger eigenlijk. Ze rijden aan de verkeerde kant, snijden bochten af en slaan voor de rotonde linksaf.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Is het verkeer vergelijkbaar met India of Indonesie?
Gewoon boos aankijken, een grote bek opzetten of meteen een optater verkopen. Op z'n Nederlands.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 01:12 schreef Greci het volgende:
Het "Excuse me" is heel erg herkenbaar. Als ik in NL ben en weer eens in de Hema rond loop, ben ik altijd geneigd om tegen iedereen die ik per ongeluk aanstoot "Excuse me" te zeggen. Vind het dan ook altijd erg vervelend wanneer mensen die tegen mij aanstoten dit niet doen.
Tegen meneer Siezen zou ik misschien wel u zeggen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:27 schreef Tinkepink het volgende:
Ik blijf maar Siezen (u zeggen dus). Op het irritante af.
Dat is inderdaad ook wat ik van sommige landen gehoord heb. Maar juist dat ontslaan, schoppen en slaan van de kok is daar het systeem wat verbetering zou moeten brengen!quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:56 schreef Individual het volgende:
Het Nederlandse directe steekt ook veel minder de kop op, maar als het moet dan komt het er wel uit.
Op vakantie met een Engelse vriendin in een 3e wereldland kreeg ik in een restaurant slecht vlees voorgeschoteld en ik wilde gaan klagen. Zij raakte in paniek en vertelde me dat de kok dan wel ontslagen, geschopt en geslagen zou worden en dat vond ze zielig. Ik vertelde haar dat dat niet mijn probleem is en dat kritiek verbetering zou moeten brengen. Op het eind heb ik maar niet geklaagd omdat ze begon te huilen..![]()
Tegen 3 uur 's ochtends werd ik wakker met een voedselvergiftiging, 8 uur voor de lange vlucht terug..
Dat is Sydneyquote:
Dat is toch niet Zweeds, maar dat doen we in NL toch ook? Of ben ik zo verzweedst zonder het door te hebben?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:20 schreef Knutknuttsson het volgende:
En excuseren als je tegen iemand aanloopt inderdaad.
Verder ook rechts op de roltrap, even wachten met naar binnen lopen bij bus/trein/metro totdat iedereen is uitgestapt,
In NL ligt het er een beetje aan waar je bent, tegen wie je aanstoot, wie je zelf bent en in welke situatie. Hier in het VK gebeurt het bijna altijd, bij bijna iedereen en in bijna elke situatie. 95% of meer denk ik en dan woon ik in Londen dat als meest onbeschoft wordt ervaren door velen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat is toch niet Zweeds, maar dat doen we in NL toch ook? Of ben ik zo verzweedst zonder het door te hebben?
Dat heb ook al eens in een SC opgemerkt over Scandinavie. En dan aan het einde van een feestje heb je een cake van bier, chips en andere rommel op je sokken.quote:Oh, en schoenen uit overal, doe ik ook inderdaad.
Heh, buiten London? Is daar nog wat?quote:Oh en iedereen buiten Londen is insignificant. Niet beter of slechter, gewoon niet belangrijk. Dan werk ik wel met veel internationale mensen en daar is dat gevoel veel minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |