is dat verwant aan het Martinisme?quote:Op woensdag 9 februari 2011 07:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Rot op met je Bijbel alstublieft, ik geloof in het Maartenisme, en daar heb ik het al druk genoeg mee.
Ach, ik heb vroeger ook wel de bijbel geprobeerd te lezen en ben naar de kerk geweest met school. De bijbel zelf heb ik niet zo'n problemen mee, alleen dat het voor mij niet de waarheid is wat daar in staat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 07:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou, ik heb een nadeel gevonden van het eigenaar zijn van een huis in een leuke wijk..... Elke zaterdag en zondag lopen er Christenen en Jehova's door de wijk die van huis tot huis gaan om mensen te vragen of ze niet bij hun kerk willen horen.... ik heb er in de afgelopen 3 maanden al zeker 6 aan de deur gehad.
Het "no solicitors" bordje wat de vorige eigenaar had achter gelaten, helpt dus niet.
Rot op met je Bijbel alstublieft, ik geloof in het Maartenisme, en daar heb ik het al druk genoeg mee.
Op hun wiki staat heavy metal, maar ja wiki..quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:58 schreef KarinJ. het volgende:
Wouw, bestaat die band nog ??????
Death Metal??? Welnee hele beschaafde hardrock
Als je nog wat linkjes hebt..quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:22 schreef wonderer het volgende:
AwesomeHou ik sowieso wel van, klassiek met "hardrock instrumenten", of hardrock met klassieke instrumenten
Apocalyptica doet Metallica met vier cello's, ook mooi.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je nog wat linkjes hebt..
Ik hou sowieso van cross-overs. Heb zelfs Duitse techno met middeleeuwse instrumenten en Al Pachino quotes, maar dat zal niet iedereen even tof vinden haha.
Blue grass en pop is ook een mooie mix
Het origineel vind ik niets..
quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:23 schreef devzero het volgende:
Volgens mij heeft iedereen die wel eens een gitaar in handen heeft gehouden, een versie van dat stuk op youtube gezet.
Inderdaad, dit is net zo als in de Sahara gaan wonen en klagen dat het warm is...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom was ik ookalweer in Zweden gaan wonen?
Ja, dat hebben we hier ookquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Mag ik hier wel even klagen?
Ik ben de winter zooo zat! We hebben hier al sinds begin Oktober sneeuw...De afgelopen 24 uur zaten we in een sneeuwstorm (thank god, afgelopen), waardoor ik toen ik vanmorgen het appartementencomplex waarin ik woon uitstapte, ik tot over m'n knieen in de sneeuw wegzakte, en ik 3 km. door 20-30 cm. sneeuw naar m'n werk moest ploegen. (de route die ik neem heeft geen prioriteit voor sneeuwschuivers, dus wordt pas later op de dag gedaan)..Nu ik net weer naar huis wandelde waren de troittoirs geveegd. Maar, ze zijn niet zo slim om als je een kruising overmoet ook de 'op-en afrit' van de stoep te vegen. Met als gevolg dat je bij elke kruising over een heuvel sneeuw moet klimmen. Erg practisch. Ik ben m'n wandelschoenen zat, ik wil gewoon op elegante hakjes naar het werk kunnen wandelen ipv altijd maar op het werk van schoenen te wisselen. Ik ben m'n constante beslagen bril zat, en m'n niet goed geisoleerde kantoor ook...
En de komende week voorspellen ze temperaturen van -15 - -20 overdag. Waarom was ik ookalweer in Zweden gaan wonen?
Nu maar een lekkere zomerse salade maken. Goed voor de mood.
Het kunnen ook sneakers zijn hoor. maar m'n wandelschoenen, die ben ik zooo zat!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat? Dat je niet op je elegante hakjes naar het werk kan wandelen?
Jaquote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat? Dat je niet op je elegante hakjes naar het werk kan wandelen?
Veel plezier !quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
(..)
En juist om deze tijd van het jaar vind ik het mooi dat het zo winters is. Langere dagen, mooier weer met lekker zonnetje erbij. Top!
ga je naar sunnerstabacken?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het nog steeds fantastisch! Zoveel sneeuw in twee dagen vind ik echt geweldig. Van het weekend de kinderen maar weer eens meeslepen naar een grote heuvel. Ik weet niet wie sleetje rijden leuker vind, de kinderen of papaBovendien heb ik nog een paar langlaufski's gekocht die nog ongebruikt zijn. Sneeuw zat nu!
En juist om deze tijd van het jaar vind ik het mooi dat het zo winters is. Langere dagen, mooier weer met lekker zonnetje erbij. Top!
Ik heb pumps in maat 44. Ik win!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
JaIk heb net prachtige pumps maat 43 gekocht en nu kan ik ze niet aan als ik de trap afloop naar mijn werkplek!
Stomme winter
vooral de stoep, die spek en spek glad is hier en daar. Klopt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:33 schreef wonderer het volgende:
Overigens vind ik de ijslaag op alles behalve door doorgaande wegen nog irritanter dan de sneeuw zelf. En de bergen sneeuw van anderhalf tot twee meter overal waardoor je geen flikker meer ziet. Ik moet op de gok de oprit afrijden want ik zie echt helemaal niks...
Niet erg hoor, haha. Maar niks voor mij. Ik geloof dat ik beter gedij met min 10, dan met plus 30.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:34 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Veel plezier !
Ik hoop alleen dat je het niet erg vindt dat ik liever de situatie hier heb: dagelijks met ruim 30 graden in het zwembad ...
Ik denk Hammarskog, is dichterbij voor mij. Wel eens geweest? Echt een aanrader. Langlausfspoor voor alle niveaus, mooie hoge sleeheuvel, schaatsmogelijkheden en een prachtige Herrgård voor de chocolademelk na afloop.quote:
Nee! aanrader dus? Mijn vriend is vanaf zondag hier, en ik denk dat als de zon schijnt we misschien wel eens een paar langlaufski's ergens huren en er een dag op uit trekken..quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik denk Hammarskog, is dichterbij voor mij. Wel eens geweest? Echt een aanrader. Langlausfspoor voor alle niveaus, mooie hoge sleeheuvel, schaatsmogelijkheden en een prachtige Herrgård voor de chocolademelk na afloop.
Dan zou ik echt daar eens kijken. Het is echt prachtig daar. Ik weet alleen niet of je daar uitrusting kan huren.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee! aanrader dus? Mijn vriend is vanaf zondag hier, en ik denk dat als de zon schijnt we misschien wel eens een paar langlaufski's ergens huren en er een dag op uit trekken..
Ik had vorige week een hele sloot negenjarige meisjes in huis voor een verjaardagsfeestje, en je trekt in Thailand je schoenen uit voor je het huis binnen gaat. Stapels schoenen dus, waaronder een paar waarvan ik me maar bleef afvragen welke volwassene nog binnen was.quote:
Toerisme en landbouw/visserijquote:
Tja ik begin er al aan te wennen. Gelukkig zie ik die bepaalde mensen twee ker per jaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:33 schreef KarinJ. het volgende:
Vandaag mensen waar ik heel erg veel van hou naar het vliegveld gebracht.....pffff het moeilijkste van geëmigreerd zijn....
Ik heb er ook geen moeite meer mee. Mijn ouders zijn 5 keer geweest, ik ben 3 keer terug geweest in Nederland, dus ik zie ze zowat elk jaar wel eens.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:40 schreef popolon het volgende:
Tja ik begin er al aan te wennen. Gelukkig zie ik die bepaalde mensen twee ker per jaar.
als ik van iedereen die tegen me gezegd heeft: "we sturen je een mailtje en we houden contact" en dit in de afgelopen 14 jaar niet gedaan hebben een dollar zou krijgen zou ik nu rijk zijn...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik voor de rest heel erg lastig vind zijn loze beloftes: Ja natuurlijk kom ik langs, absoluut. Dit jaar, echt!
Herkenbaar! Toen ik emigreerde zou het druk gaan worden met alle toezeggingen. In de afgelopen 10 jaar zijn er best wat mensen langsgeweest, maar dat was slechts 10% van het totaal.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat ik voor de rest heel erg lastig vind zijn loze beloftes: Ja natuurlijk kom ik langs, absoluut. Dit jaar, echt!
Facebook heeft het een stuk makkelijker gemaakt tegenwoordig.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als ik van iedereen die tegen me gezegd heeft: "we sturen je een mailtje en we houden contact" en dit in de afgelopen 14 jaar niet gedaan hebben een dollar zou krijgen zou ik nu rijk zijn...
Ja. Als ik ergens op 8 uur vliegen woonde, dan kon ik het me ook voorstellen. Maar, ik woon op 2 uur vliegen, niet eens. Sommige mensen zijn al een paar keer geweest, en dat is heel erg fijn. En zo weet je ook wie je echte vrienden zijn, en wie niet. Met pasen weer 2 vriendinnen op bezoek!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Herkenbaar! Toen ik emigreerde zou het druk gaan worden met alle toezeggingen. In de afgelopen 10 jaar zijn er best wat mensen langsgeweest, maar dat was slechts 10% van het totaal.
Elke keer als ik weer terug in de Heimat ben is het weer als vroeger met vrienden die langs willen komen. Sommige mensen reizen nu eenmaal niet zo makkelijk en dat ben ik inmiddels wel gewend. Bij mensen die sowieso reizen is het wat makkelijker. Het is ook wel erg makkelijk om hiernaartoe te vliegen.
Nee, dat is ook een groot verschil. Hier kun je voor 50 euro op en neer met ryanair!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:10 schreef wonderer het volgende:
Als ik in Nederland ben, zie ik bijna iedereen nog. Dat ze niet hierheen komen, neem ik ze verder niet kwalijk, er is hier behalve mij geen flikker te doen, daar vraag je mensen niet 800 euro voor te betalen, tenslotte
Dan is het wel heel sneu dat mensen wel beloven langs te komen, maar dat niet doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, dat is ook een groot verschil. Hier kun je voor 50 euro op en neer met ryanair!
Ik had nagenoeg hetzelfde kunnen schrijven.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Herkenbaar! Toen ik emigreerde zou het druk gaan worden met alle toezeggingen. In de afgelopen 10 jaar zijn er best wat mensen langsgeweest, maar dat was slechts 10% van het totaal.
Elke keer als ik weer terug in de Heimat ben is het weer als vroeger met vrienden die langs willen komen. Sommige mensen reizen nu eenmaal niet zo makkelijk en dat ben ik inmiddels wel gewend. Bij mensen die sowieso reizen is het wat makkelijker. Het is ook wel erg makkelijk om hiernaartoe te vliegen.
Ik heb inderdaad een aantal oude vrienden weer via Facebook "bevriend" om het zo maar te zeggen.....Erg leuk en handig. Maar rechtsedirecte heeft wel gelijk: Ik heb genoeg vrienden die zeiden: California, geweldig, we komen zeker langs!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:04 schreef Individual het volgende:
Facebook heeft het een stuk makkelijker gemaakt tegenwoordig.
Yep. Wel jammer dat ze het zo brengen. 't Is ook moeilijk voor oma maar gelukkig is m'n ma wat makkelijker. Skype doet wonderen en idd, ik post veel foto's van m'n zoontje op Facebook en 'tag' zo mijn moeder zodat ze weet dat er weer foto's zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik heb persoonlijk ook niet zo heel veel moeite mee. Bovendien zie ik mijn ouders best regelmatig (ze komen 1 keer per jaar hier, wij proberen minstens 2 keer per jaar in NL te zijn)
Het enige wat ik echt VERSCHRIKKELIJK vind, is het feit dat mijn ouders zo leuk te kennen geven dat ze hun (enige) kleinkinderen zo weinig zien. Ik weet dat ze het heel moeilijk vinden om hun kleinkinderen op deze manier op te zien groeien. Dat doet me wel wat, eerlijk gezegd.
via via hebben ze gehoord waar ik woon en zijn dan op vakantie in NZ, dit heb ik nu al diverse malen meegemaakt.quote:
haha, nou in Kazachstan komt niemand zomaar ff spontaan langs. Alhoewel ik het, denk ik, van sommigen wel leuk zou vinden. Maarja, niemand is daar 'toevallig' in de buurt.quote:Op zondag 27 februari 2011 08:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
via via hebben ze gehoord waar ik woon en zijn dan op vakantie in NZ, dit heb ik nu al diverse malen meegemaakt.
quote:Op zondag 27 februari 2011 08:29 schreef Essebes het volgende:
[..]
haha, nou in Kazachstan komt niemand zomaar ff spontaan langs.
In Guam kwamen ook maar weinig mensen (duur!). En in China, afgezien van mijn moeder, niemand. Thailand is wel wat drukker geweest.quote:Op zondag 27 februari 2011 08:29 schreef Essebes het volgende:
haha, nou in Kazachstan komt niemand zomaar ff spontaan langs. Alhoewel ik het, denk ik, van sommigen wel leuk zou vinden. Maarja, niemand is daar 'toevallig' in de buurt.
Leuk is misschien niet het goede woord, uitdagend denk ik welquote:Op zondag 27 februari 2011 10:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
In Guam kwamen ook maar weinig mensen (duur!). En in China, afgezien van mijn moeder, niemand. Thailand is wel wat drukker geweest.
Eerlijk gezegd is het niet altijd leuk, vooral niet als je jonge kinderen hebt. Onze dagen zijn erg gepland, en met kinderen die 's ochtends om 6:20 uur de deur uitgaan moet er op tijd gegeten en geslapen worden. Mensen die komen om ons te bezoeken zijn van harte welkom, maar toeristen die ons ook nog toevallig kennen, mogen lekker komen eten, en verder wil ik er best een hotel voor reserveren
Overigens lijkt Kazachstan me nou net vreselijk leuk Es.
In december kwamen m'n ouders voor een week langs en op een een of andere manier kost het je veel energie! Er is hier genoeg te doen en m'n ouders komen hier al ver voordat ik emigreerde, maar toch...quote:Op zondag 27 februari 2011 12:32 schreef Essebes het volgende:
Het zal een hele uitdaging worden om mijn ouders nog een week bezig te houden hier...
voor vodka hoe je niet naar Turkmenistan hoor, elke ienieminie supermarkt hier draagt een assosrtiment waar je spontaal dorst van krijgt. Totaal niet in verhouding met de rest van het assortiment (vinden wij westerlingenquote:Op zondag 27 februari 2011 12:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Kazakhstan lijkt me trouwens een mooie reiservaring en grenzend aan Turkmenistan waar ik wel een flesje Turkmenbashi vodka wil halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |