Ja allemaal, overal.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Supermarkten zijn vaak gewoon op zondag in Nederland
Nee mijn verzekering is primaquote:
Wat dacht je van de zaterdag dan. Waar ik een paar jaar terug woonde, midden in het Ruhrgebied, gingen op zaterdag de meeste winkels zo rond 13:00 ā 14:00 dicht. Alleen de supermarkt was wel tot 15:00 open.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben vrij regelmatig bij mijn vriend in Duitsland, en daar is het nog dramatischer dan in Nederland. ze hebben er 1x per jaar een koopzondag, en thats it. Producten die levensmiddelen verkopen en op zondag open zijn, bijvoorbeeld in stations, mogen bepaalde zaken ook niet verkopen op zondag. Wat precies weet ik niet.
Same here, toen ik 14 jaar geleden in Nieuw Zeeland aan kwam waren alle winkels het gehele weekend gesloten,zaterdag was voor het gezin (lees sport etc,) en zondag voor de kerk, er is echter veel veranderd. we zijn hier in 10 jaar tijd volledig veranderd in een 24 uurs maatschappij.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat dacht je van de zaterdag dan. Waar ik een paar jaar terug woonde, midden in het Ruhrgebied, gingen op zaterdag de meeste winkels zo rond 13:00 ā 14:00 dicht. Alleen de
Dat viel me inderdaad ook op laatst. Ik wilde voor een vriend van me reisziektetabletten kopen en moest eerst langs alle haarproducten, koekjes, etc op bij de CVS.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 02:21 schreef maartena het volgende:
Nu mag er best bij vermeld worden dat een drogisterij in de VS de grootte heeft van een gemiddelde Albert Heijn #3, en ook tal van etenswaren en drank verkoopt.
Grijp je kans en begin een brengdienst daarquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:33 schreef Individual het volgende:
Het grootste en zwaarste deel van m'n boodschappen wordt gratis bezorgd. Ik heb hier geen auto en ik woon bovenop een heuvel dus het is onmisbaar.
Voor de kleine boodschapjes fiets ik wel naar de kleine lokale supermarkt die ook op de heuvel staat.
Ik hoorde in Amerika dat een dergelijke bezorgdienst niet bestaat, maar dat ze dat best ook wel handig zouden vinden.
Gratis idee van mij.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Grijp je kans en begin een brengdienst daar
Same here...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Gratis idee van mij.
Niet mijn specialiteit dus iemand anders mag het doen.
Daar heeft Fogel als wetenschapper denk ik meer verstand van dan ik. Ik ben erbij gebaat dat iedereen zo veel mogelijk hetzelfde doet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:43 schreef sjoebalka het volgende:
Misschien zijn jullie goed in patenten aanmaken..
I.i.g. in de VS schijn je bedrijfsideeën te kunnen patenteren, dus wie weet heeft daar allang iemand een patent op het idee van een bezorgservice.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:53 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar heeft Fogel als wetenschapper denk ik meer verstand van dan ik. Ik ben erbij gebaat dat iedereen zo veel mogelijk hetzelfde doet.
Een patent voor een boodschappenbezorgservice lijkt me erg ingewikkeld.
Vraag het anders aan Lyrebird. Zover ik begrepen heb, heeft hij een patent waarmee hij nu een eigen bedrijfje is gestart. Ik weet alleen niet hoe vaak hij nog op fok komt nu hij getrouwd is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:43 schreef sjoebalka het volgende:
Misschien zijn jullie goed in patenten aanmaken..
In de VS heeft ook iedereen een auto..... althans veel meer dan in een stad als London. Ik denk dat in een stad als New York er ook wel een bezorgservice bestaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:33 schreef Individual het volgende:
Ik hoorde in Amerika dat een dergelijke bezorgdienst niet bestaat, maar dat ze dat best ook wel handig zouden vinden.
UK-proxietje ruilen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:42 schreef Individual het volgende:
Weet iemand trouwens een goede video proxy server in NL? Ik wilde de NL Daily Show kijken, maar ik mag niet omdat ik niet in NL woon..
Een VS video proxy is ook welkom!
Hij is weer eens gebanned.quote:
Zo moeilijk is het toch niet om een UK-proxy te vinden? Heb er niet zo lang geleden nog eens eentje gebruikt om iets op iPlayer te kunnen kijken.quote:
Ja, dat kunnen mods zien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij is weer eens gebanned.
Hij heeft het toch 5 weken volgehouden sinds dat ie met de kerst geunbanned is.
Oh jawel, maar ik download meestal gewoon van torrents of usenet als ik iets Brits wil kijken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:09 schreef Igen het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet om een UK-proxy te vinden? Heb er niet zo lang geleden nog eens eentje gebruikt om iets op iPlayer te kunnen kijken.
Damn, daar gaat m'n patent!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:58 schreef maartena het volgende:
[..]
In de VS heeft ook iedereen een auto..... althans veel meer dan in een stad als London. Ik denk dat in een stad als New York er ook wel een bezorgservice bestaat.
Overigens kun je hier gewoon via internet boodschappen doen, en alles thuis laten bezorgen. Voor DKW is dat prima te doen, voor versproducten waar je toch zelf even de boontjes wil uitzoeken is dat meestal niet zo geweldig....
Hoe bedoel je? Ik zocht op "free video proxy Nederland" met verschillende spellingen ed., maar daar komt veel spam bij kijken. Door de bomen het bos niet zien..quote:UK-proxietje ruilen?
Wie is de Mol :-)quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:15 schreef Individual het volgende:
Ben NL wel dankbaar voor uitzendinggemist. Om de zoveel weken kijk ik weer eens de nieuwe aflevering van 'Met het mes op tafel' (nu op MAX) en documentaires zoals 'Andere tijden'.
Ik had 'm van deze site:quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:10 schreef Individual het volgende:
[..]
@ Igen: had die proxy van jou ook andere lokaties beschikbaar?
Hoe goed laden youtube filmpjes waar jij bent?quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:47 schreef Gaoxing het volgende:
Ik zat laatst eens te denken hoeveel de kinderen nou eigelijk kijken, en kom ook op een uur of 3 a 4 per week. En de helft daarvan is dan youtube filmpjes van series die ze anders niet zien. Valt erg mee....
Erg afhankelijk van tijd en dag. Ik heb tijden zelfs geen uitzendinggemist kunnen kijken omdat het te langzaam was, maar op het moment gaat het erg goed.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:54 schreef Individual het volgende:
Hoe goed laden youtube filmpjes waar jij bent?
quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik had 'm van deze site:
http://spys.ru/free-proxy-list/GB/
Youtube kan je iig nog op de achtergrond laten laden. Uitzendingemist is allemaal streaming idd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Erg afhankelijk van tijd en dag. Ik heb tijden zelfs geen uitzendinggemist kunnen kijken omdat het te langzaam was, maar op het moment gaat het erg goed.
Oh, toen we hier kwamen hadden we helemaal geen youtube: er had iets onaardigs over de koning op gestaan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoe goed laden youtube filmpjes waar jij bent?
Ik ben net proxies aan het ontdekken. Misschien werkt(e) dat voor jou ook.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh, toen we hier kwamen hadden we helemaal geen youtube: er had iets onaardigs over de koning op gestaan.
In de eerste kolom staan de IP-adressen en poortnummers, een daarvan moet je in de instellingen van je webbrowser zetten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:59 schreef Individual het volgende:
[..]
![]()
Mooie lijsten, maar ik kan er niet op klikken.. Hoe gebruik je het?
me too!quote:
Ja! sportzenders, dat mis ik inderdaad ook. de olympische spelen of de tour, en dan daarna studio sportzomer met Mart Smeets. Of, het schaatsen!quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hier ook "Wie is de mol". Al herkennen we nauwelijks de zogenaamde bekende Nederlanders die er aan meedoen. En in november het Sinterklaasjournaal.
En "Ik vertrek" kijken we ook wel eens terug, maar dat is ook alles. Vroeger kon je via internet de show van Paul de Leeuw live kijken op zaterdagavond, dat was wel leuk om te volgen.
Wat ik wel mis is de sportuitzendingen. Zo'n uitzending van de Tour de France of olympische spelen, of zoals afgelopen zomer de nabeschouwingen van oranje, is toch het leukste op de NOS of de Belg te volgen, maar die hebben alles geografisch afgeschermd. Maar ik begrijp dat je dat dus kan omzeilen met zo'n proxy?
Het is gelukt! Dankjewel!quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:41 schreef Igen het volgende:
[..]
In de eerste kolom staan de IP-adressen en poortnummers, een daarvan moet je in de instellingen van je webbrowser zetten.
Niet vergeten weer weg te halen als je klaar bent, en het werkt natuurlijk niet als je al een andere proxy moet gebruiken om überhaupt op internet te komen (zoals bij bedrijfsnetwerken etc. nog wel eens voorkomt).
Probeer de aanwijzingen en link van Igen en die geografische blokkering wordt omzeild.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat ik wel mis is de sportuitzendingen. Zo'n uitzending van de Tour de France of olympische spelen, of zoals afgelopen zomer de nabeschouwingen van oranje, is toch het leukste op de NOS of de Belg te volgen, maar die hebben alles geografisch afgeschermd. Maar ik begrijp dat je dat dus kan omzeilen met zo'n proxy?
ik heb er zelf ook nog wel eens aan gedacht om een schotel te installeren voor BVN, maar ik ben de enige in het huis die Nederlands spreekt en kan verstaan dus hier staan dan toch het meeste de NZ'se televisie aan.quote:
NZ is nog overtuigd christelijk,en dan met name presbystiaans (hervormd) er is nog behoorlijk veel kerkgang op de zondag, ook bij de jongeren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:10 schreef Individual het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de christelijheid van NZ rechtsedirecte?
Op een expatforum lang geleden las ik dat expats klaagde over de 'Amish instelling' van de bevolking. Maar goed datzelfde forum over NL was het ook allemaal steen en been.
En als je aangeeft niet-christen te zijn? Of als christen niet naar de kerk gaat?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
NZ is nog overtuigd christelijk,en dan met name presbystiaans (hervormd) er is nog behoorlijk veel kerkgang op de zondag, ook bij de jongeren.
Het is hier gewoon "onderdeel van het dagelijkse leven" en je wordt niet als een paria behandeld als je aangegeeft christen te zijn.
Daarintegen lopen de NZ'ers er ook niet mee te koop, zo van, kijk mij eens interessant zijn, ik ben christen.
Amerika is een land van grote contrasten idd. Mijn vrienden in Albuquerque zijn overwegend katholiek met een paar assorted protestants, pentecoastalists en een paar agnosts. Een van m'n vriendinnen is een 'happy clappy' pastor. Altijd gezellig zo'n dienst.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:04 schreef maartena het volgende:
De VS is zowel hypocriet als liberaal wanneer het aankomt op religie. Aan de ene kant heb je een groep ultra-orthodoxe Christenen die heilig lijken te geloven dat God en de Bijbel hand in hand gaan met het besturen van het land, en aan de andere kant laat de wetgeving het toe om in alle vrijheid de Godsdienst te beoefenen zoals jij dat wil.
Er was vorig jaar aardig wat gezeur en gezanik over de bouw van een moskee in New York, maar er is geen enkele Senator, noch afgevaardigde die voorstander is voor het verbod op de bouw van een moskee..... er waren er alleen een aantal die het niet eens waren met de locatie.
Er zijn ook nogal wat verschillen.... San Francisco staat bekend als uiterst liberaal, waar Salt Lake City bekend staat als uiterst conservatief qua religie.
quote:"The ice age is coming, the sun's zooming in"
Strummer/Jones 1979
Toevallig, ik ben vorige week mijn eerste patent aanvraag begonnen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:01 schreef Fogel het volgende:
Ik heb tot dusverre nog geen patent aangevraagd, maar dat komt nog wel.
Als wetenschapper ben ik er inderdaad meer bij gebaat als niemand (of in ieder geval weinig mensen) hetzelfde doet.
En inderdaad, supergenerieke patenten aanvragen zoals in de VS kan, is in Noorwegen niet mogelijk.
Nou, ik heb een nadeel gevonden van het eigenaar zijn van een huis in een leuke wijk..... Elke zaterdag en zondag lopen er Christenen en Jehova's door de wijk die van huis tot huis gaan om mensen te vragen of ze niet bij hun kerk willen horen.... ik heb er in de afgelopen 3 maanden al zeker 6 aan de deur gehad.quote:Op woensdag 9 februari 2011 05:10 schreef breaky het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er vaak wel moeite mee heb als zendelingen hier in Laos mensen tot het Christendom willen bekeren.
is dat verwant aan het Martinisme?quote:Op woensdag 9 februari 2011 07:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Rot op met je Bijbel alstublieft, ik geloof in het Maartenisme, en daar heb ik het al druk genoeg mee.
Ach, ik heb vroeger ook wel de bijbel geprobeerd te lezen en ben naar de kerk geweest met school. De bijbel zelf heb ik niet zo'n problemen mee, alleen dat het voor mij niet de waarheid is wat daar in staat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 07:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou, ik heb een nadeel gevonden van het eigenaar zijn van een huis in een leuke wijk..... Elke zaterdag en zondag lopen er Christenen en Jehova's door de wijk die van huis tot huis gaan om mensen te vragen of ze niet bij hun kerk willen horen.... ik heb er in de afgelopen 3 maanden al zeker 6 aan de deur gehad.
Het "no solicitors" bordje wat de vorige eigenaar had achter gelaten, helpt dus niet.
Rot op met je Bijbel alstublieft, ik geloof in het Maartenisme, en daar heb ik het al druk genoeg mee.
Op hun wiki staat heavy metal, maar ja wiki..quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:58 schreef KarinJ. het volgende:
Wouw, bestaat die band nog ??????
Death Metal??? Welnee hele beschaafde hardrock
Als je nog wat linkjes hebt..quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:22 schreef wonderer het volgende:
AwesomeHou ik sowieso wel van, klassiek met "hardrock instrumenten", of hardrock met klassieke instrumenten
Apocalyptica doet Metallica met vier cello's, ook mooi.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je nog wat linkjes hebt..
Ik hou sowieso van cross-overs. Heb zelfs Duitse techno met middeleeuwse instrumenten en Al Pachino quotes, maar dat zal niet iedereen even tof vinden haha.
Blue grass en pop is ook een mooie mix
Het origineel vind ik niets..
quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:23 schreef devzero het volgende:
Volgens mij heeft iedereen die wel eens een gitaar in handen heeft gehouden, een versie van dat stuk op youtube gezet.
Inderdaad, dit is net zo als in de Sahara gaan wonen en klagen dat het warm is...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom was ik ookalweer in Zweden gaan wonen?
Ja, dat hebben we hier ookquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Mag ik hier wel even klagen?
Ik ben de winter zooo zat! We hebben hier al sinds begin Oktober sneeuw...De afgelopen 24 uur zaten we in een sneeuwstorm (thank god, afgelopen), waardoor ik toen ik vanmorgen het appartementencomplex waarin ik woon uitstapte, ik tot over m'n knieen in de sneeuw wegzakte, en ik 3 km. door 20-30 cm. sneeuw naar m'n werk moest ploegen. (de route die ik neem heeft geen prioriteit voor sneeuwschuivers, dus wordt pas later op de dag gedaan)..Nu ik net weer naar huis wandelde waren de troittoirs geveegd. Maar, ze zijn niet zo slim om als je een kruising overmoet ook de 'op-en afrit' van de stoep te vegen. Met als gevolg dat je bij elke kruising over een heuvel sneeuw moet klimmen. Erg practisch. Ik ben m'n wandelschoenen zat, ik wil gewoon op elegante hakjes naar het werk kunnen wandelen ipv altijd maar op het werk van schoenen te wisselen. Ik ben m'n constante beslagen bril zat, en m'n niet goed geisoleerde kantoor ook...
En de komende week voorspellen ze temperaturen van -15 - -20 overdag. Waarom was ik ookalweer in Zweden gaan wonen?
Nu maar een lekkere zomerse salade maken. Goed voor de mood.
Het kunnen ook sneakers zijn hoor. maar m'n wandelschoenen, die ben ik zooo zat!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 19:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Wat? Dat je niet op je elegante hakjes naar het werk kan wandelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |