Het gaat me dan ook niet om de vodka zelf, maar om het label op de vodka.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:51 schreef Essebes het volgende:
voor vodka hoe je niet naar Turkmenistan hoor, elke ienieminie supermarkt hier draagt een assosrtiment waar je spontaal dorst van krijgt. Totaal niet in verhouding met de rest van het assortiment (vinden wij westerlingen)
Er was laatst ook een aflevering van 3 Op Reis over Kazachstan. Dat zag er niet verkeerd uit, zeker in de bergen niet.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:32 schreef Essebes het volgende:
[..]
Leuk is misschien niet het goede woord, uitdagend denk ik wel![]()
Probleem is allen dat wij net in het deel van het land zitten waar echt zeer weinig te beleven is. Buiten de stad hier is alleen steppe.
Zit je rondom de hoofdstad, of meer in het zuiden dan heb je prachtige natuur, vogelliefhebbers schijnen Kazachstan ook goed te kennen. We willen dit jaar zelf ook meer van het land zelf gaan zien.
ah, heb je de Kazakhstan-vodka dan al?quote:Op zondag 27 februari 2011 13:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Het gaat me dan ook niet om de vodka zelf, maar om het label op de vodka.
[ afbeelding ]
Ik vind gestoorde 'grote cult' dictators fascinerend. Als het niet zo tragisch was zou het grappig zijn.
http://static.neatorama.com/images/2007-06/turkmenbashi-vodka.jpg
In de Ukraine zag je in de kleinste hoekwinkeltjes ook disproportioneel veel vodka.
Altijd geinteresseerd in exotische alcohol en als het dan ook nog eens te drinken is..quote:Op zondag 27 februari 2011 13:13 schreef Essebes het volgende:
[..]
ah, heb je de Kazakhstan-vodka dan al?
Zelfs verkrijgbaar in cadeauverpakking, samen met 3 shot glaasjes :-)
interesse?
ik kom binnenkort wel naar Nederland, Maar London staat niet op t programm.....quote:Op zondag 27 februari 2011 13:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Altijd geinteresseerd in exotische alcohol en als het dan ook nog eens te drinken is..
Ik haal het liever zelf op.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:51 schreef Essebes het volgende:
[..]
ik kom binnenkort wel naar Nederland, Maar London staat niet op t programm.....
nee, Snow Queen is hier ook volop te krijgen. Het is echte vodka met de naam 'Kazakhstan', in fel blauwe kleuren, net als de KAZ-vlag, lekker nationalistisch dus...quote:Op zondag 27 februari 2011 14:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik haal het liever zelf op.
Is het Snow Queen Vodka? Die is hier wel te vinden, maar Turkmenbashi Vodka is veel moeilijker.
Maar ja, jij bent degene die is weggegaan. Dat heb ik wel gemerkt bij familie en vrienden. V: "Wanneer kom je weer eens langs?". A: "Tja, je mag ook bij mij langskomen.." [...stilte]quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:37 schreef Remc0Aruba het volgende:
Wat ook altijd is, is dat men zegt dat het zo ver weg is en dat men daarom niet zo gemakkelijk komt.
Alsof het andersom dichterbij is......
quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:37 schreef Remc0Aruba het volgende:
Hier is wel wat meer te doen voor de visite: Aruba.
Wat ik me dan altijd afvraag is, wat bedoel je met 'niet veel te doen' of 'veel te doen'. Voor mij is Aruba gewoon een mooi maar erg klein eilandje met voornamelijk strand waar je in een paar uur omheen rijdt en dan heb je het wel gezien (toegegeven, ik ben er nooit geweest) terwijl ik NH een erg mooie staat vond en als bonus zat je ook nog eens vlak bij een middelgrote plaats als Boston. Mijn ouders vermaken zich hier kostelijk als ze er zijn (in 6 jaar zijn ze 3x geweest, omgekeerd ben ik ook 3x langs gekomen), terwijl ik het idee heb dat ze nu wel alles gezien hebben.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:25 schreef wonderer het volgende:
maar er is hier geen flikker te doen"
Dagtripjes enzo... Je moet als je zo ver op vakantie gaat wel een beetje waar voor je geld krijgen natuurlijk. Mijn ouders vermaken zich wel, maar mijn vrienden neem ik het niet kwalijk dat ze geen zin hebben in bergwandelen en het lokale museumquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:26 schreef devzero het volgende:
[..]
[..]
Wat ik me dan altijd afvraag is, wat bedoel je met 'niet veel te doen' of 'veel te doen'. Voor mij is Aruba gewoon een mooi maar erg klein eilandje met voornamelijk strand waar je in een paar uur omheen rijdt en dan heb je het wel gezien (toegegeven, ik ben er nooit geweest) terwijl ik NH een erg mooie staat vond en als bonus zat je ook nog eens vlak bij een middelgrote plaats als Boston. Mijn ouders vermaken zich hier kostelijk als ze er zijn (in 6 jaar zijn ze 3x geweest, omgekeerd ben ik ook 3x langs gekomen), terwijl ik het idee heb dat ze nu wel alles gezien hebben.
"veel te doen" hangt m.i. meer af of je jezelf makkelijk kunt bezig houden of niet dan of er een grote stad of strand in de buurt is.
Ze zeggen toch ook altijd: "Fish and company start to stink after three days". Dus als ze langs willen komen, laat ze dan gewoon een reisje Washington DC, Philadelphia, New York, Boston doen.... even alle historische steden bezoeken, en dan vervolgens een dag of 3 a 4 laten uitrusten bij jullie thuis, en dan weer naar huis. Dan krijg je ze aan het eind van de reis, en dus 1) hebben ze wat te vertellen 2) zijn ze niet meer zo gejetlagged, en 3) zijn ze blij als ze weer naar huis gaan, en niet meer zo van "we moeten nog wat doen/zien".quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:25 schreef wonderer het volgende:
Dagtripjes enzo... Je moet als je zo ver op vakantie gaat wel een beetje waar voor je geld krijgen natuurlijk. Mijn ouders vermaken zich wel, maar mijn vrienden neem ik het niet kwalijk dat ze geen zin hebben in bergwandelen en het lokale museum
Yep. Da's met een vriend twee jaar terug wel goed bevallen inderdaad, die combinatie. Maar daar moeten mensen ook maar net het geld voor hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze zeggen toch ook altijd: "Fish and company start to stink after three days". Dus als ze langs willen komen, laat ze dan gewoon een reisje Washington DC, Philadelphia, New York, Boston doen.... even alle historische steden bezoeken, en dan vervolgens een dag of 3 a 4 laten uitrusten bij jullie thuis, en dan weer naar huis. Dan krijg je ze aan het eind van de reis, en dus 1) hebben ze wat te vertellen 2) zijn ze niet meer zo gejetlagged, en 3) zijn ze blij als ze weer naar huis gaan, en niet meer zo van "we moeten nog wat doen/zien".
Ze hebben een paar mini-marts plus inderdaad veel (overdekte markten). Vlees en vis koop je bijvoorbeeld vaak op de markt waar het ongekoeld op stukjes karton wordt uitgestald.quote:Op donderdag 3 maart 2011 08:24 schreef ArnosL het volgende:
Wtf, een stad met 100.000 inwoners en geen supermarkt? Hebben ze daar dan allemaal kleine stadsmarktjes ofzo?
Haha ik ken het. Ik heb hetzelfde stukje Thames Walk nu ook tig keer gezien, maar er zijn genoeg varianten om naar af te wijken. Dat is trouwens vooral voor mensen die voor het eerst komen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 08:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Waar ik me wat aan begin te ergeren inderdaad als er bezoek komt, is dat het voor hun vakantie is, maar dat ik vaak een hele boel andere dingen moet doen, zaken moet regelen, en een programma voor het bezoek in elkaar moet zetten. En dat programma is elke keer hetzelfde, want uiteindelijk is dat het leukst, maar dat heb ik nu ook al 10 keer gedaan...
Met pasen weer twee vriendinnen op bezoek. Heel erg leuk, en ik heb er zin in, maar wat moeten we nu weer gaan doen?
Laat maar weten wanneer je komt!quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:04 schreef Gaoxing het volgende:
Je klinkt als een uitstekend hotel Indi. Waar kan ik boeken?
Heb jij je lokatie wel ingevuld? De 3 Argentijnen die ik al heb niet iig..quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:37 schreef flipsen het volgende:
Had je maar vriendjes met mij moeten zijn
quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:47 schreef Individual het volgende:
Heb jij je lokatie wel ingevuld? De 3 Argentijnen die ik al heb niet iig..
En flipsen een lijn naar Londen!quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:46 schreef flipsen het volgende:
Individual mag er een lijntje naar Argentinië bijplaatsen (as requested by pm, hehehe)
Dit is die van mij. Tijd om weer eens wat te reizen en stipjes aan te vullen. Komt vast goed tijdens m'n PhD: vakken aan andere universiteiten volgen, en veld-onderzoek. Zin in!quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:20 schreef Individual het volgende:
Trouwens voor facebook een leuke app gevonden: My friend map.
[ afbeelding ]
Zuid Amerika en Afrika vullen hun lokatie niet vaak in zo te zien.
Amerikanen zijn niet vies van rond hun eigen land bewegen he?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dit is die van mij. Tijd om weer eens wat te reizen en stipjes aan te vullen. Komt vast goed tijdens m'n PhD: vakken aan andere universiteiten volgen, en veld-onderzoek. Zin in!
[ afbeelding ]
Ik denk dat je inmiddels aan een PM hebt ontvangen uit Londonquote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:04 schreef Gaoxing het volgende:
Oh kijk nou, je hebt een lijntje naar Bangkok
could've very well be, met small world enzo..ja, de meeste amerikanen heb ik in alaska leren kennen, zitten nu overal!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Amerikanen zijn niet vies van rond hun eigen land bewegen he?
Ik vraag me af of we contacten in Zim delen.
Moet je misschien wel naar Jersey komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:13 schreef Gaoxing het volgende:
Hij wil graag weten wie er op bezoek komt, van 't zomer
Small world en de nog overgebleven blanke elite.. daar zijn er ook niet veel meer van..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
could've very well be, met small world enzo..ja, de meeste amerikanen heb ik in alaska leren kennen, zitten nu overal!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |