Bombarderen van de eigen hoofdstad? Dan kan Mubarak net zo goed meteen weggaan, dan is het feestje echt over voor hem; de Amerikanen snijden zijn hulp af en hij kan zijn vriendjes niet meer omkopen. Dan hangt ie over een maand aan een lantaarnpaal ergens.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
en met een F16 een bom laten vallen , zal em ook niet worden, want dan komt Uncle Sam even langs, en laat ze nog eens de ROE zien
ik ook , ik word beetje dol van en ben helemaal hyper van dat straaljagergeluid gewordenquote:Op zondag 30 januari 2011 15:15 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
oh, die heb ik al open staan, maar ik ben steeds aan het switchen
Ach, het opent aan de ene kant wel weer de ogen van de mensen die het altijd maar zo vreemd vinden dat het Arabische volk zo'n hekel heeft aan Amerika.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef IHVK het volgende:
Breek me de bek niet over de Amerikanen en de spelletjes die ze al decennialang spelen over de rug van het volk in het midden-oosten.
De combinatie van die spelletjes en de ongeletterdheid en lage kennisniveau van een groot gedeelte van het volk zorgt voor deze situaties.
De EU en flink ingrijpen in 1 zinquote:Op zondag 30 januari 2011 15:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ze zullen we moeten, als de Geneve Confentie en de ROE worden gebroken, en anders hoop ik dat de EU flink in grijpt
Yups. De Tweet-revolutiequote:Op zondag 30 januari 2011 15:13 schreef Muridae het volgende:
[..]
This revolution will be streamed and tweeted !
Das humor he, net als de EU en daadkracht of de EU en eensgezindheid.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De EU en flink ingrijpen in 1 zin
Het is ook een mensenmassa waar ik op afstand benauwd van wordt om te zienquote:Op zondag 30 januari 2011 15:19 schreef Schunckelstar het volgende:
het geschreeuw word weer harder zo te horen
Idd. De EU stelt een onderzoek in en gaat erover vergaderen en 3 dictators later zijn ze er nog niet uit.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:18 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Das humor he, net als de EU en daadkracht of de EU en eensgezindheid.
idd, ik hoop echt zo hard dat het leger zich niet tegen het volk keertquote:Op zondag 30 januari 2011 15:19 schreef Janetje het volgende:
Je ziet die sfeer daar steeds naarder worden..
Si.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:20 schreef P8 het volgende:
AJ staat hier ook aan, maar ik liep net door de kamer. Hoorde ik nu goed dat volgens Hillary Clinton de afgelopen presidenten Mubarak hebben verzocht zijn systeem te liberaliseren?
Het klonk heel erg als dat de Amerikanen zich al aan het indekken zijn.
Er wordt *nog* niet geschoten. Ik denk eerlijk gezegd dat het nog eng gaat worden als het donker is.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:20 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Avondklok is al ingegaan, dus zal wel niet geschoten worden door het leger anders hadden ze dat nu al moeten doen.
Dat vrees ik ook... Het is super om het volk en het leger zo gebroederlijk samen te zien... maar ik ben bang voor eventuele represailles als het donker is ja.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Er wordt *nog* niet geschoten. Ik denk eerlijk gezegd dat het nog eng gaat worden als het donker is.
Tankenquote:Op zondag 30 januari 2011 15:20 schreef gehotseflotst het volgende:
Maar al even geen straaljagers meer, zo te horen
Ja, en waarschijnlijk zijn de druk bezig AJE naar beneden te halen zodat die s'avonds niks meer kan uitzenden.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Er wordt *nog* niet geschoten. Ik denk eerlijk gezegd dat het nog eng gaat worden als het donker is.
quote:
quote:dancefromiraq more jets just took off from Al Maza airport #jan25 3 minutes ago via TweetDeck
Eng is het nu ook alquote:Op zondag 30 januari 2011 15:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Check de sticky voor een zooi updates.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:23 schreef gers het volgende:
iemand een update van de laatste 24 uur ?
kan nu pas weer live kijken
[Upd] Egypte: Demonstranten geven niet opquote:Op zondag 30 januari 2011 15:23 schreef gers het volgende:
iemand een update van de laatste 24 uur ?
kan nu pas weer live kijken
quote:SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
BREAKING BBC Arabic: Hilary Clinton "We stand with the people of Egypt & we want a democratic Egypt that respects human rights"
quote:Op zondag 30 januari 2011 15:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
De opdracht die ze kregen was gewoon schieten als de avondklok wordt overtreden. Die is al overtreden. Lijkt me sterk dat het leger op het volk gaat schieten nu, alhoewel iedereen hier natuurlijk hoopt op sensatie
wil je alleen voor je zelf spreken?quote:Op zondag 30 januari 2011 15:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
De opdracht die ze kregen was gewoon schieten als de avondklok wordt overtreden. Die is al overtreden. Lijkt me sterk dat het leger op het volk gaat schieten nu, alhoewel iedereen hier natuurlijk hoopt op sensatie
Hoe minder sensatie hoe beter.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
dankequote:Op zondag 30 januari 2011 15:23 schreef P8 het volgende:
[..]
[Upd] Egypte: Demonstranten geven niet op
koppige ouwe lul van 82?!quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef IHVK het volgende:
Waarom gaat Mubarak niet gewoon weg net als Ben Ali?
Nou, het is meer dat als het donker is, men kwetsbaarder is, dus ik hoop dat áls er dan toch geschoten gaat worden, dat snel gebeurt ja.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
die voelen al nattigheid dusquote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
BREAKING BBC Arabic: Hilary Clinton "We stand with the people of Egypt & we want a democratic Egypt that respects human rights" 1 minute ago via web
quote:Op zondag 30 januari 2011 15:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Daar kan Wouter Bos nog een puntje aan zuigen.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
BREAKING BBC Arabic: Hilary Clinton "We stand with the people of Egypt & we want a democratic Egypt that respects human rights" 1 minute ago via web
Kennelijk omdat de legerleiding hem nog niet heeft verteld dat hij niet kan rekenen op de steun van het leger. Zolang hij denkt dat het leger hem gehoorzaamt zal hij blijven.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef IHVK het volgende:
Hoezo WO3?quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Beaudelaire het volgende:
In dit geval kan sensatie misschien wel WO3 betekenen.
Strategische zet.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
En daar zitten we niet op te wachten. Maar hoe bedoel je?quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Beaudelaire het volgende:
Waarom vind je Mubarak een kwal?quote:Op zondag 30 januari 2011 15:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd, ik hoop op een vredig einde en dat die kwal mubarak oprot ..
Dit IS sensatie. Bloedbaden maken het niet spannender.quote:
Misschien mag ie niet van de VS....quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef IHVK het volgende:
Mosterd na de maaltijd.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
Dit is de Arabische 1989, val van het IJzeren gordijn. De koude oorlog hield de zaak wel stabiel.quote:
Dat zou nog best kunnen. Mubarak is immers vriendjes met Israel, dus het zou na een regimechange snel over kunnen zijn met de vrede in die regio.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:26 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Misschien mag ie niet van de VS....
Ik wil niet dat ze op het volk gaan schieten. Maar iedereen hier zit constant te zeggen dat ze op het volk gaan schieten. Klinkt een beetje als sensatie zoeken...quote:
ik ook niet, hoop alleen op een oplossing en zo vlug mogelijk.quote:
Dat zou heel goed kunnen. Egypte ligt strategisch op een belangrijke plek en is veel meer een potentiele kruitvat dan Tunesiëquote:Op zondag 30 januari 2011 15:26 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Misschien mag ie niet van de VS....
Clinton maakt een Cartertje. Die naïeve democraten weten klaarblijkelijk nooit hoe ze met dit soort taferelen om moeten gaan.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar kan Wouter Bos nog een puntje aan zuigen.
quote:HolladieJan @diederiksamsom PLEASE FOLLOW @Tahirimran JOURNALIST CURRENTLY BEING MOVED BY AUTHORITIES TOWARDS AIRPORT #Cairo #Egypt #PLEASE RT half a minute ago via web
Ben je gek of zo? Mubarak kon 30 jaar aan de macht blijven omdat de VS hem het geld gaven om de veiligheid van zijn regime te kopen. Als de VS hem niet meer steunen dan dondert de hele dictatuur in elkaar.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:26 schreef IHVK het volgende:
De Amerikanen steunen het volk!
Als ik het volk was zou ik nu juist bang zijn
Ik kan niet voor iedereen spreken maar ik kijk niet daarom. Ik kijk omdat ik bewondering heb voor de manier waarop het volk van egypte dit doet. Hier kunnen nog veel landen van leren.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:27 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik wil niet dat ze op het volk gaan schieten. Maar iedereen hier zit constant te zeggen dat ze op het volk gaan schieten. Klinkt een beetje als sensatie zoeken...
Het zou best makkelijk zijn voor de CIA/Mossad, een figuur zoals El Baradei laten vermoorden door iemand van de MB. Op die manier is het erg makkelijk om een Algerijnse situatie te creëren.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou nog best kunnen. Mubarak is immers vriendjes met Israel, dus het zou na een regimechange snel over kunnen zijn met de vrede in die regio.
juistquote:Op zondag 30 januari 2011 15:28 schreef Olga het volgende:
[..]
Ik kan niet voor iedereen spreken maar ik kijk niet daarom. Ik kijk omdat ik bewondering heb voor de manier waarop het volk van egypte dit doet. Hier kunnen nog veel landen van leren.
Volgens mij heb je geen idee wie die man is en wat hij gedaan heeftquote:Op zondag 30 januari 2011 15:28 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
omdat het een onderdrukkende dictator is !!
De VS zijn de meest onbetrouwbare bondgenoot die je in het MO maar kan hebben. Kijk maar naar de geschiedenis. Ze steunden de shah, ze steunden het Turkse leger, ze steunden de Taliban, moet ik doorgaan?quote:Op zondag 30 januari 2011 15:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ben je gek of zo? Mubarak kon 30 jaar aan de macht blijven omdat de VS hem het geld gaven om de veiligheid van zijn regime te kopen. Als de VS hem niet meer steunen dan dondert de hele dictatuur in elkaar.
Zou best kunnen, dat ze straks in het donker met tanks niet zachtzinnig dat plein gaan schoonvegen.quote:
quote:Op zondag 30 januari 2011 15:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou nog best kunnen. Mubarak is immers vriendjes met Israel, dus het zou na een regimechange snel over kunnen zijn met de vrede in die regio.
Precies, en ik denk dat de VS, hierop nog niet voorbereid is(geen andere goeie vriend).quote:Op zondag 30 januari 2011 15:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Egypte ligt strategisch op een belangrijke plek en is veel meer een potentiele kruitvat dan Tunesië
idd, respect voor de egyptenarenquote:Op zondag 30 januari 2011 15:28 schreef Olga het volgende:
[..]
Ik kan niet voor iedereen spreken maar ik kijk niet daarom. Ik kijk omdat ik bewondering heb voor de manier waarop het volk van egypte dit doet. Hier kunnen nog veel landen van leren.
Ja, de verbroedering en de nette manier waarop het grootste gedeelte van de groep zijn ongenoegen uit. Hoe ze op elkaar proberen te passen. Ik hoop echt echt heel erg hard dat Mubarak ingaat op de eisen van het volk zonder verdere bloedvergieten.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:28 schreef Olga het volgende:
[..]
het is duidelijk dat ie het volkt i.i.g. niet bied wat het nodig heeft en onderdrukken doet ie wel zeker , ik vind het veel weghebben van dictatuur , okaj , china is nog erger .. maar het is tijd dat mubarak opstapt!!quote:Op zondag 30 januari 2011 15:29 schreef P8 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen idee wie die man is en wat hij gedaan heeft
Nee, de Turken zijn altijd betrouwbaar geweest in het Midden-Oosten, of de Arabieren. Nee, dan liever de VS. De VS heeft de Sjah overigens laten vallen, mede dankzij Carter.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:29 schreef IHVK het volgende:
De VS zijn de meest onbetrouwbare bondgenoot die je in het MO maar kan hebben. Kijk maar naar de geschiedenis. Ze steunden de shah, ze steunden het Turkse leger, ze steunden de Taliban, moet ik doorgaan?
I rest my case.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:30 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
het is duidelijk dat ie het volkt i.i.g. niet bied wat het nodig heeft en onderdrukken doet ie wel zeker , ik vind het veel weghebben van dictatuur , okaj , china is nog erger .. maar het is tijd dat mubarak opstapt!!
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Beaudelaire het volgende:
Die zijn aan het liftenquote:Op zondag 30 januari 2011 15:31 schreef StephanL het volgende:
Hebben ze daar geen verkeersregels? Zie die mensen het verkeer regelen dan
Ik zeg niet dat Turken wel betrouwbaar zijn.quote:Op zondag 30 januari 2011 15:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, de Turken zijn altijd betrouwbaar geweest in het Midden-Oosten, of de Arabieren. Nee, dan liever de VS. De VS heeft de Sjah overigens laten vallen, mede dankzij Carter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |