Ja lol, wat dacht jij dan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:27 schreef Loveless85 het volgende:
maar goed, blijft hij zelf wel aan de macht?
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:29 schreef nattermann het volgende:
Ik ontsla mijn regering, ik wijs een nieuwe regering aan, maar ik blijf zelf lekker hier.
Begrijp ik het goed?
Ja. Wat een baas.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:29 schreef nattermann het volgende:
Ik ontsla mijn regering, ik wijs een nieuwe regering aan, maar ik blijf zelf lekker hier.
Begrijp ik het goed?
nee meteen opgeven en nog jaren onder dictatuur doorleven. Terwijl de demonstranten van nu een voor een opgepakt worden en......quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:27 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Zodat het leger je kop er af kan schieten?
Yepquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:29 schreef nattermann het volgende:
Begrijp ik het goed?
Hij heeft zichzelf net afgeschilderd als Grote Smurf, brilsmurf ontslagen en Gargamel de schuld gegeven van alles wat fout gaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:27 schreef Loveless85 het volgende:
maar goed, blijft hij zelf wel aan de macht?
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:30 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf net afgeschilderd als Grote Smurf, brilsmurf ontslagen en Gargamel de schuld gegeven van alles wat fout gaat.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:30 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf net afgeschilderd als Grote Smurf, brilsmurf ontslagen en Gargamel de schuld gegeven van alles wat fout gaat.
Mooi is dat hequote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Vooral de 'Jullie hadden hier niet kunnen staan demonstreren als ik er niet was geweest' is een dikke vinger naar het volk toe.
Waar hoor jij dat? ..tv of woon je ergens in Egypte?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:30 schreef Ludacriss het volgende:
Ze gaan al weer groeperen zo te horen. Wordt een chaos vanavond!
Precies als in Tunesië. Morgen of overmorgen is ie weg.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:29 schreef karton het volgende:
Samenvatting: Regering weg Mubarak blijft
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:31 schreef Beaudelaire het volgende:
Waar zijn de betere beelden CNN of Al Jazeera?
Ze willen dat hetzelfde gebeurd als in Tunesie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:31 schreef Loveless85 het volgende:
Veel movement meteen weer op die Al Jazeera beelden, en het lijkt nou niet direct dat ze een overwinning aan het vieren zijn ofzo.
Inderdaad. Hij had beter gewoon kunnen zwijgen ...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:30 schreef deleriouz het volgende:
Hij maakt dezelfde fout als Ben ALi, protesten laaien nu wel weer op
Yep die staan nu klaar en op scherp...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:33 schreef druide het volgende:
Hij zei hij ook dat hij geweldgebruik 'met alle middelen' zou neerslaan. Het leger, dat strategische punten heeft bezet, mag kennelijk hakken.
Eh, het lijkt ten eerste totaal niet op Iran. Ten tweede zijn de scenario's dat ofwel Mubarak vanacht op de vlucht slaat of dat er met veel militair geweld de demonstraties worden onderdrukt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:32 schreef Dinaridar het volgende:
Twee scenario's lijken me mogelijk:
1: de situatie escaleert binnen 24 uur in een volle burgeroorlog.
2: de opstand dooft geleidelijk uit zoals in Iran.
Zou laf zijn na vanavond. Het leger staat achter het volk denken ze.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:33 schreef druide het volgende:
Hij zei hij ook dat hij geweldgebruik 'met alle middelen' zou neerslaan. Het leger, dat strategische punten heeft bezet, mag kennelijk hakken.
Precies, dat zij hij zo'n beetje letterlijk, dat ze al best wat vrijheid hadden, anders was deze situatie niet ontstaan :")quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:33 schreef cptmarco het volgende:
door de politiek die hij voert hebben de mensen nu de vrijheid om te kunnen demonstreren... Dus de mensen mogen hem daarvoor op hun blootje knietjes bedanken
Godver.quote:
ik ook nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:34 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
WAAR WAAR WAAR? ik zie nog niks!
wtf?.. op de Engelse versie is niks te zienquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:34 schreef deleriouz het volgende:
Op Al Jazeera Arabic worden legervoertuigen aangevallen
En dan ? Dan kiezen ze voor zichzelf een onzeker toekomst , denk ik. Nu is het leger totalitair de baas in Egypte (in tegenstelling tot in bv Tunesië het geval was) , gaan ze voor de democratie kiezen op kans om zoals in Turkije geleidelijk aan de kant geschoven worden ? Ik geloof dat nooit , eigenlijk ...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:33 schreef Loveless85 het volgende:
Het is nu gewoon echt in handen van het leger. Blijven ze Mubarak trouw en slaan ze de boel neer dan zal het wellicht nog wat dagen doormodderen en dan uitgaan als een nachtkaars. Of ze kiezen de confrontatie met de presidentiele garde en gaat voor Mubarak's kop.
Wel weg, veilig in een ander land als ik het goed begrepen heb.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:34 schreef OllieA het volgende:
Godsamme... Ik dacht echt dat Mubarak al weg was.
Arme Egyptenaren.
Dat gaat los!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:34 schreef Drifter__ het volgende:
Fuck fuck fuck, tegen het leger nu! op AJA.
Democracy. Maar de VS maakte (terecht imho) al duidelijk dat het gewoon een interne aangelegenheid is. Ze kunnen de boel diplomatiek een beetje proberen te sturen, maar het is geen taak van de VS (of wie dan ook) om hier militair in te gaan grijpen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:35 schreef TheFamousMan het volgende:
President Obama, say the 'D-Word'
wat houdt dat in?
Mubarak schijnt relatief veilig ergens in de Sinai te zitten ... (volgens een gerucht op de BBC)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:35 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Wel weg, veilig in een ander land als ik het goed begrepen heb.
Laat dus keihard het volk en alles er omheen barsten.
Laat Mubarak zelf zijn gezicht maar eens zien als hij denkt een held te zijn
het leger deelde iets uit, volgens mij water. Uit het niets vlogen er opeens hekken en stenen naar de truck. Deze gaf volgas achteruit en ramde van alles achter hem.quote:
Wat snap je niet aan "arabisch"quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:36 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Inderdaadquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:35 schreef Beaudelaire het volgende:
Dan loopt Al Jazeera English wel een beetje achter.
Op welk manier lijkt het niet op Iran?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, het lijkt ten eerste totaal niet op Iran. Ten tweede zijn de scenario's dat ofwel Mubarak vanacht op de vlucht slaat of dat er met veel militair geweld de demonstraties worden onderdrukt.
Als je kunt vertalen en op de hoogte houden, wil je dat doen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:34 schreef deleriouz het volgende:
Op Al Jazeera Arabic worden legervoertuigen aangevallen
is er nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "arabisch"
is al geweest op de engelse aljazeeraquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:35 schreef Drifter__ het volgende:
ALJAZEERA ARABIC, KOMT ZO OP ENGELS ALS HET GOED IS.
lol doe niet zo ondankbaar mongoolquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "arabisch"
Daar is hij zo wel op uit. Hoop dat het leger achter het volk blijft staan en zijn ordes niet gaan uitvoeren!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:36 schreef rakotto het volgende:
Dit gaat flink escaleren, klootzakken.Hij zorgt hier letterlijk voor een burgeroorlog.
Waarom slaat het volk nu in op het leger dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:36 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
het leger deelde iets uit, volgens mij water. Uit het niets vlogen er opeens hekken en stenen naar de truck. Deze gaf volgas achteruit en ramde van alles achter hem.
defeated?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:36 schreef Pistolebob het volgende:
"President Obama, say the 'D-Word'
wat houdt dat in? "
Democracy
Donut.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:36 schreef Pistolebob het volgende:
"President Obama, say the 'D-Word'
wat houdt dat in? "
Democracy
omdat die Mubarak nog steeds steunt???quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:37 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Waarom slaat het volk nu in op het leger dan?
Deze ook? Is via facebook. Doet het hier prima.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:38 schreef Brawler het volgende:
Heet iemand hier de link van die arabische Al Jazeera stream? De Engelse hier weigert pertinent..
WTF, iemand vraagt om de ARABISCHE Al-jazeera link, wat hebben ze dan aan de Al Jazeera English link?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:37 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
lol doe niet zo ondankbaar mongool
Ik kan live meekijken op Jazeera kanaal via ziggo kanaal 511quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:38 schreef Brawler het volgende:
Heet iemand hier de link van die arabische Al Jazeera stream? De Engelse hier weigert pertinent..
Thanksquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:38 schreef intellectuele_user het volgende:
Arabische versie:
http://www.aljazeera.net/Channel/Livestreaming
Is toch niet moeilijk om op een normale manier te zeggen, of ben je zelf ook dom?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
WTF, iemand vraagt om de ARABISCHE Al-jazeera link, wat hebben ze dan aan de Al Jazeera English link?
Ik heb nog niks gezien wat dat betreft...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:39 schreef KurdKasim het volgende:
Voor de duidelijkheid; zijn er gevechten tussen leger en volk?
Ik zie het niet op live stream.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:39 schreef KurdKasim het volgende:
Voor de duidelijkheid; zijn er gevechten tussen leger en volk?
Ik zie soldaten met strenge blikken die de 50cal's bemannen op de APC's.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:37 schreef Staal het volgende:
[..]
Als je kunt vertalen en op de hoogte houden, wil je dat doen?
Ik heb nu echt een beroerde internetverbinding..
Rot op met je .exe file met spyware.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:38 schreef intellectuele_user het volgende:
Arabische versie:
http://www.aljazeera.net/Channel/Livestblabla
Weigert ook. Alleen geluidquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:38 schreef nattermann het volgende:
[..]
Deze ook? Is via facebook. Doet het hier prima.
http://www.facebook.com/aljazeera?v=app_7146470109
in diverse steden staat het leger gewoon achter de bevolking heb ik gehoord.quote:
Flashplayer installerenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:39 schreef Brawler het volgende:
[..]
Weigert ook. Alleen geluidFlash player is up to date, maar na een paar minuten crasht Firefox. Safari en Chrome ook
streng of gespannen, denk je dat de soldaten niet ook echt happy zijn met de situatie. Ze staan tegenover hun families, buren, kennissen ....quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:39 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ik zie soldaten met strenge blikken die de 50cal's bemannen op de APC's.
Ja. Ze waren ook al aan het rellen tegen de politie die met scherp schoot, dus dan is deze stap ook weer niet zo groot.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:39 schreef Oorlogsheld het volgende:
het volk kan toch niets meer doen?? zou jij geen rellen als er een tank achter je staat?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:41 schreef Timmie2 het volgende:
[..]
streng of gespannen, denk je dat de soldaten niet ook echt happy zijn met de situatie. Ze staan tegenover hun families, buren, kennissen ....
Ja dat ook gehoord maar is dat ook zo. Waarom verplaatsen ze zich en nemen allemaal positie in ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:40 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
in diverse steden staat het leger gewoon achter de bevolking heb ik gehoord.
en zijn net zo arm... dus ja, wordt nog ff afwachtenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:41 schreef Timmie2 het volgende:
[..]
streng of gespannen, denk je dat de soldaten niet ook echt happy zijn met de situatie. Ze staan tegenover hun families, buren, kennissen ....
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4 en deze ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:41 schreef Brawler het volgende:
[..]
Nieuwste versie geïnstalleerd, heeft totaal geen zin
legervoertuigen staan links(niet op foto te zien), wat je ziet zijn mensen die van de brug afspringen.quote:
Ik denk een goed beveiligde bunker.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:42 schreef Ludacriss het volgende:
Waarom vond ik het ook een vreemd filmpje van Mubarak? Het was duidelijk opgenomen met een groene scherm. Zit ie ergens ondergedoken?
Thanks, die wel inderdaad. Net als de Arabische Al Jazeeraquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:42 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4 en deze ?
Ze zeggen in zwitserland en ander zeggen in londenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:42 schreef Ludacriss het volgende:
Waarom vond ik het ook een vreemd filmpje van Mubarak? Het was duidelijk opgenomen met een groene scherm. Zit ie ergens ondergedoken?
top dankje, ik nu ook.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:38 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ik kan live meekijken op Jazeera kanaal via ziggo kanaal 511
Is het ook, kon je makkelijk zien bij zijn hoofd en achtergrond en de echo.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:42 schreef Ludacriss het volgende:
Welk account volg je?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:43 schreef Onverlaatje het volgende:
Twitter:
5 zware tanks op weg naar centrum Suez.
Omdat hij al het geld afpakt en het volk arm laat, onderdrukking etc etc 30 jaar lang!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:43 schreef gifkwal het volgende:
Ik heb dus helemaal geen verstand van de situatie in Egypte, kan iemand heel kort uitleggen waarom Mubarak zo'n klootzak zou zijn? Ik snap dat men ontevreden is over armoede, werkloosheid etc etc en ik vraag me af of het nu in grote lijnen alleen daar over gaat of dat er specifiekere "klachten" zijn en waarom zo sterk tegen Mubarak? Thanks
Mubarak is een dictator, en de mensen zijn arm.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:43 schreef gifkwal het volgende:
Ik heb dus helemaal geen verstand van de situatie in Egypte, kan iemand heel kort uitleggen waarom Mubarak zo'n klootzak zou zijn? Ik snap dat men ontevreden is over armoede, werkloosheid etc etc en ik vraag me af of het nu in grote lijnen alleen daar over gaat of dat er specifiekere "klachten" zijn en waarom zo sterk tegen Mubarak? Thanks
Armoe en onderdrukking. Na Tunesie nu egypte in opstand en terecht!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:43 schreef gifkwal het volgende:
Want? ik merk niks van welke kant ze kiezen...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
het leger lijkt nu te kiezen voor het volk
Bron ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
het leger lijkt nu te kiezen voor het volk
Op welke stream zie je dat ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat is dat goedje op de grond dat licht blauw kleurt?
http://www.aljazeera.net/Channel/Livestreamingquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:44 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Want? ik merk niks van welke kant ze kiezen...
oude beelden...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
het "volk"rijdt mee op Tanks en APC
Dat linkje wil een of ander dubieus .exe bestand downloaden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat zijn oude beeldenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat gebeurd al de hele avond, tot ze op de "locatie" aankomen, dan moeten ze er snel vanaf anders wordt er geschoten...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
quote:Witnesses: #Egypt's army takes control of Cairo's central Tahrir Square, protesters flee into side streets - Reuters
Die stream doet het niet bij mij.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Zijn beelden van eerder vanavondquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:46 schreef rakotto het volgende:
Engelse aljaz, live beelden nu ziet er rustig uit
Is spyware / adware. Listed als attack site.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
http://www.aljazeera.net/Channel/Livestream
Dat linkje wil een of ander dubieus .exe bestand downloaden.
rustig is het zeker niet hoorquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:46 schreef rakotto het volgende:
Engelse aljaz, live beelden nu ziet er rustig uit
dan breekt de hel echt losquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:47 schreef Oorlogsheld het volgende:
straks breken er gevechten uit in het leger onderling.. voor en tegenstanders van mubarak
Wel druk op straat zo te zien op ...http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:
Beter dan dat ze op het volk gaan schieten...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:47 schreef Oorlogsheld het volgende:
straks breken er gevechten uit in het leger onderling.. voor en tegenstanders van mubarak
Allemaal goed en wel , maar in vergelijking met andere landen in Afrika of het Midden-Oosten valt de armoede nog mee , en de onderdrukking eigenlijk ook. Dit is absoluut géén Noord-Koreaans regime, en met een opstand als deze brengen ze hun grootste inkomstenbron (het toerisme) voor jaren ver in gevaar.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:44 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Armoe en onderdrukking. Na Tunesie nu egypte in opstand en terecht!
Is niet, is gewoon een mediaplayer, moet je installeren voor aljazeera.net livesteam, geen meldingen gehad whatsoever, veilig dus.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:47 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Is spyware / adware. Listed als attack site.
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:48 schreef -jos- het volgende:
Wel vervelend dat ze steeds wisselen tussen live en oude beelden, lastig om zo een goed beeld van de huidige situatie te krijgen.
Het is iig allemaal breaking news.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:49 schreef Ludacriss het volgende:
Het is me nu erg onduidelijk welke beelden nu live zijn en welke zijn opgenomen.
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:48 schreef Loveless85 het volgende:
Iemand een CNN linkje? Als ik naar http://edition.cnn.com/video/flashLive/ ga zegt het dat er no listed video events zijn
Dat is het gemmiddelde rijgedrag in een Arabisch land.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:48 schreef karton het volgende:
AJ english: apc rijdt bijna auto van achteren aan.. kon nog net uitwijken
Er is al bijna 30 jaar martial law, kritiek op het regime wordt je voor gearresteerd, etc. Lijkt me toch niet heel fijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Allemaal goed en wel , maar in vergelijking met andere landen in Afrika of het Midden-Oosten valt de armoede nog mee , en de onderdrukking eigenlijk ook. Dit is absoluut géén Noord-Koreaans regime, en met een opstand als deze brengen ze hun grootste inkomstenbron (het toerisme) voor jaren ver in gevaar.
Sinds Mubarak aan de macht gaat is het land er op beide vlakken eigenlijk alleen maar op vooruit gegaan ivm zijn voorgangers.
Ik vraag mij echt af hoe een andere regering daar grote veranderingen zou kunnen in te weeg brengen. Die betogers lijken te denken dat ze door de dictator omver te werpen ze opeens in het aardsparadijs gaan wonen. Maar de realiteit is wellicht dat ze nauwelijks verschil in hun levensstandaard gaan merken tussen een democratie en dit regime. Misschien zelfs het tegenovergestelde. Als het land onstabiel blijkt te worden zullen de toeristen wegblijven !
Je moet niets. Je hoeft geen .exe file door je strot geduwd te krijgen om tv of advertenties te moeten kijken. Het is adware / spyware. Anders start je even een .dll walk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:48 schreef Bennie_Beunhaas het volgende:
[..]
Is niet, is gewoon een mediaplayer, moet je installeren voor aljazeera.net livesteam, geen meldingen gehad whatsoever, veilig dus.
En dus is er geen andere mogelijkheid dan de zakkenvullende dictator aan de macht te houden. Zo slecht is het niet, er zijn landen waar het nog veel slechter is. Zolang de toeristen maar niet wegblijven!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Allemaal goed en wel , maar in vergelijking met andere landen in Afrika of het Midden-Oosten valt de armoede nog mee , en de onderdrukking eigenlijk ook. Dit is absoluut géén Noord-Koreaans regime, en met een opstand als deze brengen ze hun grootste inkomstenbron (het toerisme) voor jaren ver in gevaar.
Sinds Mubarak aan de macht gaat is het land er op beide vlakken eigenlijk alleen maar op vooruit gegaan ivm zijn voorgangers.
Ik vraag mij echt af hoe een andere regering daar grote veranderingen zou kunnen in te weeg brengen. Die betogers lijken te denken dat ze door de dictator omver te werpen ze opeens in het aardsparadijs gaan wonen. Maar de realiteit is wellicht dat ze nauwelijks verschil in hun levensstandaard gaan merken tussen een democratie en dit regime. Misschien zelfs het tegenovergestelde. Als het land onstabiel blijkt te worden zullen de toeristen wegblijven !
typisch Egypte, zelfs het leger rijdt zonder lichtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat is het gemmiddelde rijgedrag in een Arabisch land.
Dan moet hij niet vluchten naar Sharm El-sheik...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zolang de toeristen maar niet wegblijven!
quote:We've even seen rumors about President Mubarak's whereabouts, that he is in the Sinai Peninsula resort of Sharm el-Sheikh
401 (upc)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:52 schreef TheFamousMan het volgende:
Wat was het zendernummer van CNN ookalweer?
http://www.tfproject.org/(...)-player-spyware.htmlquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:49 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Je moet niets. Je hoeft geen .exe file door je strot geduwd te krijgen om tv of advertenties te moeten kijken. Het is adware / spyware. Anders start je even een .dll walk.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:52 schreef intellectuele_user het volgende:
Voor degene die vroeg welke beelden nieuw zijn en welke niet: de beelden waar je mensen ziet juichen zijn iig oude beelden
leuk als je daar op vakantie bent.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:52 schreef cptmarco het volgende:
[..]
Dan moet hij niet vluchten naar Sharm El-sheik...
[..]
"I googled it and I found nothing. It's safe."quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:52 schreef Bennie_Beunhaas het volgende:
[..]
http://www.tfproject.org/(...)-player-spyware.html
http://player.movenetworks.com/moveps/global/support/faq.html
ja dus het volk heeft het opgegevenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:54 schreef Black_Ninja het volgende:
Voorlopig nog geen berichten van gevechten gelukkig...
Dat is hem. Graag de volgende TS, die samen met de engelse in de OP.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:53 schreef abdalfawaz het volgende:
http://talefzetna.blogspot.com/p/aljazeera-hd.html
De Arabische AlJazeera
Ik denk dat weinig mensen het graag tegen een tank opnemen...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:54 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
ja dus het volk heeft het opgegeven
AJ meldde net dat ze de straten weer op zijn gegaan na de speech. En het leger neemt nu een actievere rol in.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:54 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
ja dus het volk heeft het opgegeven
oud oudquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:55 schreef abdalfawaz het volgende:
Juichende tanks/soldaten en een juichende menigte op Aljazeera Arab
Ik wilde graag weer een nieuwe draad starten zodat iedereen verder kon gaan...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:54 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Dat is hem. Graag de volgende TS, die samen met de engelse in de OP.
Zal die stiekem vanuit zijn balkon met een verrekijker naar geile Russinnen in stringetjes kijken?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:53 schreef rakotto het volgende:
Sharm el sheik is waar hij altijd verblijft.
http://talefzetna.blogspot.com/p/aljazeera-hd.htmlquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:55 schreef mu_barak_obama het volgende:
Die Arabic - Al Jazeera feed heeft een rare .exe plugin. Heeft iemand ook een schone link?
Same herequote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik kijk 2 streams van CNN en die van ALJA
Zit je op je iPhail?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:56 schreef andre347 het volgende:
flash
nu kan ik die stream niet eens fatsoenlijk kijken
Het blijft een mens en het blijft een man dus ja dat zal die vast doenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zal die stiekem vanuit zijn balkon naar geile Russinnen in stringetjes kijken?
Mijn inzet... Niet...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:56 schreef mu_barak_obama het volgende:
We kunnen een compititie maken hoe laat het regime valt?
quote:NRC Live:
Volgens Reuters heeft het leger het centrale plein in Kairo weer ingenomen. Volgens getuigen vluchtten demonstranten zijstraten in
lolquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:57 schreef -jos- het volgende:
The Egyptian museum has just announced the addition of the Mubarak family to its collection.
Wat ik bedoel is dat een revolutie waarbij je het volledige huidige regime , dat het land al 30 jaar in handen heeft en volledig controleert, van de kaart veegt niet slim is. Veel beter is een gelijkmatige revolutie. Bv door met deze protesten af te dwingen dat de komende presidentsverkiezingen die voorzien waren voor september 2011 eerlijk verlopen en onder internationale controle staan. Met een oppositie die dan de tijd heeft tot september om zich te organiseren en eraan deel te nemen en op die manier een geleidelijke evolutie tot democratie te krijgen. Die is Egypte trouwens sowieso al aan het krijgen. In 2005 waren er voor het eerst verkiezingen. (natuurlijk niet eerlijke, weet ik ook , Mubarak was zowat de enige kandidaat) , in 2011 waren er opnieuw verkiezingen gepland, die moeten eerlijker zijn. En in de toekomst kun je dan een stabiele democratie krijgen die op iets gebouwd is ...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En dus is er geen andere mogelijkheid dan de zakkenvullende dictator aan de macht te houden. Zo slecht is het niet, er zijn landen waar het nog veel slechter is. Zolang de toeristen maar niet wegblijven!
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:55 schreef mu_barak_obama het volgende:
Die Arabic - Al Jazeera feed heeft een rare .exe plugin. Heeft iemand ook een schone link?
yepquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:58 schreef iwannabehigh het volgende:
VRAAG...
Staat Amerika nou achter Mubarak??
Oh, overheen gelezen. Dan ga ik nu echt slapen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Was een pagina terug ook al geplaatst.
Nee, ze dreigen hun steun in te trekken, maar wachten zo lijkt het tenminste even het vervolg af. Met andere woorden ze kijken even wie er wint en die steunen ze.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:58 schreef iwannabehigh het volgende:
VRAAG...
Staat Amerika nou achter Mubarak??
Eerdere verkiezingen waren ook niet echt eerlijk verlopen he...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat een revolutie waarbij je het volledige huidige regime , dat het land al 30 jaar in handen heeft en volledig controleert, van de kaart veegt niet slim is. Veel beter is een gelijkmatige revolutie. Bv door met deze protesten af te dwingen dat de komende presidentsverkiezingen die voorzien waren voor september 2011 eerlijk verlopen en onder internationale controle staan. Met een oppositie die dan de tijd heeft tot september om zich te organiseren en eraan deel te nemen en op die manier een geleidelijke evolutie tot democratie te krijgen. Die is Egypte trouwens sowieso al aan het krijgen. In 2005 waren er voor het eerst verkiezingen. (natuurlijk niet eerlijke, weet ik ook , Mubarak was zowat de enige kandidaat) , in 2011 waren er opnieuw verkiezingen gepland, die moeten eerlijker zijn. En in de toekomst kun je dan een stabiele democratie krijgen die op iets gebouwd is ...
Maar opeens van de ene dag op de andere dag vanuit een totalitaire staat een werkbare democratie krijgen die het beter gaat doen dan het regime dat ze verving? Dat wil ik wel eens zien. Half Afrika is al aan dat idee tenonder gegaan in de incompetentie van de machtshebbers ...
Nee, natuurlijk zal het nog een lange weg zijn tot een democratie. Bij ons is het ook een lang proces geweest. Maar dat betekent nog niet dat ze hem daar dan maar moeten accepteren. Dan gebeurd er natuurlijk nooit wat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat een revolutie waarbij je het volledige huidige regime , dat het land al 30 jaar in handen heeft en volledig controleert, van de kaart veegt niet slim is. Veel beter is een gelijkmatige revolutie. Bv door met deze protesten af te dwingen dat de komende presidentsverkiezingen die voorzien waren voor september 2011 eerlijk verlopen en onder internationale controle staan. Met een oppositie die dan de tijd heeft tot september om zich te organiseren en eraan deel te nemen en op die manier een geleidelijke evolutie tot democratie te krijgen. Die is Egypte trouwens sowieso al aan het krijgen. In 2005 waren er voor het eerst verkiezingen. (natuurlijk niet eerlijke, weet ik ook , Mubarak was zowat de enige kandidaat) , in 2011 waren er opnieuw verkiezingen gepland, die moeten eerlijker zijn. En in de toekomst kun je dan een stabiele democratie krijgen die op iets gebouwd is ...
Maar opeens van de ene dag op de andere dag vanuit een totalitaire staat een werkbare democratie krijgen die het beter gaat doen dan het regime dat ze verving? Dat wil ik wel eens zien. Half Afrika is al aan dat idee tenonder gegaan in de incompetentie van de machtshebbers ...
ik zag haar als eerste!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:00 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Wilde het net zeggen!Doe mij die maar!
Dat vrees ik nu ook.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:00 schreef Ryan3 het volgende:
Vannacht wordt de revolte neergeslagen, denk ik...
Klopt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:56 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik denk dat heel veel mensen daar nu aan het nadenken zijn of ze voor of tegen mubarak zijn. Er zullen namelijk heel veel mensen zijn die het gewoon goed hadden.
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:02 schreef Toverheks het volgende:
mensen slaap lekker straks, bedankt voor alle up0date links en caps.
Zoals ik dus zeg, ze moeten met dit protest geen onmiddelijke regime-verandering afdwingen , maar eerlijke verkiezingen. Laat Mubarak zichzelf en zijn regime tegen de opposanten maar in debat verdedigen de komende tijd. Laat de opposanten de komende maanden maar eens met voorstellen komen hoe ze het beter gaan doen ... (maar die hebben ze niet echt neem ik aan)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:59 schreef DroomFiguur het volgende:
[..]
Eerdere verkiezingen waren ook niet echt eerlijk verlopen he...
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:04 schreef Brawler het volgende:
Godver, waarom kom ik nu pas op het idee om de Al Jazeera app op m'n telefoon te zetten, waarbij de live stream het wel perfect doet?Faal..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |